Jurist inom socialrätt med chefsuppdrag
Bjuvs kommun
Affärs- och företagsjurister

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? I socialförvaltningen arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Hos oss uppmuntras du till att reflektera, utveckla och utforska. Genom att våga pröva och ompröva bidrar vi till ny kunskap och nya arbetssätt. Så har vi aldrig gjort förr används som beröm. Vill du kombinera din juridiska kompetens inom socialrätt med ett ledande uppdrag där du får vara med och forma framtidens socialtjänst? Vi söker dig som vill arbeta både strategiskt och operativt som jurist, och samtidigt leda vår nya enhet för kvalitet och utveckling. Hos oss blir du en nyckelperson i utvecklingen av en rättssäker, effektiv och lärande socialförvaltning. ARBETSUPPGIFTER Som jurist har du ett övergripande ansvar för att ge juridiskt stöd till socialförvaltningens verksamheter, främst inom socialrättens område. Du stödjer handläggare, chefer och förtroendevalda med rättsutredningar, utbildningar och löpande rådgivning, samt bevakar rättsutvecklingen. Du företräder socialnämnden i domstol, särskilt i mål enligt LVU, LVM, SoL och vårdnadsöverflytt av barn placerade i familjehem. Som enhetschef får du ett särskilt uppdrag att forma och leda en nybildad enhet som samlar förvaltningens stödfunktioner inom utveckling, kvalitet, IT, ekonomi, nämndadministration och administration. Ditt ledarskap blir avgörande för att skapa en tydlig riktning, ett gemensamt uppdrag och en kultur präglad av samarbete, tillit och arbetsglädje. Du ser de samlade stödfunktioner som en viktig förutsättning för förvaltningens förmåga att nå utveckling och framgång. Du har personal-, budget- och verksamhetsansvar och ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Ge juridiskt stöd i ärenden enligt SoL, LVU, LVM och LSS. • Företräda socialnämnden i rättsliga förhandlingar i förvaltningsrätt och tingsrätt. • Stödja handläggare och chefer i olika juridiska ärenden, både inom socialrätt och allmän förvaltningsrätt. • Leda och utveckla enhetens arbete inom kvalitet och utveckling. • Skapa struktur och sammanhållning i en nybildad enhet med tvärfunktionell kompetens. • Tillsammans med den övriga ledningen driva utvecklings- och förbättringsarbeten i linje med förvaltningens mål. • Vara ett juridiskt stöd till socialnämnden och förvaltningens ledning KVALIFIKATIONER • Juristexamen med fördjupning eller dokumenterad erfarenhet av socialrätt • Flerårig erfarenhet av juridiskt arbete inom socialtjänsten eller närliggande område • Dokumenterad erfarenhet av att företräda i domstol, särskilt i mål enligt LVU och familjerätt • Erfarenhet av ledarskap eller arbetsledning är starkt meriterande. • God förmåga att bygga lag, skapa engagemang och leda i förändring. • God kännedom om offentlig förvaltning och det kommunala uppdraget. Vi erbjuder En spännande chefsroll i en organisation med höga ambitioner. Du får möjlighet att kombinera kvalificerat juridiskt arbete med ledarskap och verksamhetsutveckling. Du leder en nyckelenhet där samverkan, stöd och kvalitet är i fokus med uppdraget att bygga ett starkt team som tillsammans bidrar till en rättssäker och professionell socialtjänst. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. För att komma ifråga för en anställning inom Socialförvaltningen i Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning. Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Plåtslagare med erfarenhet av kantpressning – Start omgående
Processbemanning Svenska AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Har du erfarenhet av plåtarbete och trivs i den miljön? Nu söker vi dig som vill arbeta som kantpressare hos en av våra kunder i Åstorp! Här får du möjlighet att kombinera ditt praktiska kunnande inom plåtslageri med teknisk maskinhantering i en modern produktionsmiljö. Vi söker dig som är van vid att arbeta med plåt, gärna med bakgrund som byggnads- eller verkstadsplåtslagare, och som är bekväm med att läsa ritningar, bocka, stansa och bearbeta metall. Du kommer att arbeta med kantpressmaskiner, göra inställningar, övervaka produktionen och även bidra till det dagliga underhållet av maskinerna. Rollen kan också innefatta visst lagerarbete såsom packning, plock, etikettering och orderhantering. Om tjänsten: Tjänst: Kantpressare Omfattning: Heltid Start: Omgående Arbetstid: Dagtid 07:00-16:00 Placering: Åstorp Krav för tjänsten: Erfarenhet av plåtarbete, kantpressning och/eller stansning God teknisk förståelse och intresse för maskiner Förmåga att läsa och förstå ritningar Svenska och engelska i tal och skrift Körkort B och tillgång till bil Meriterande: Truckkort Tidigare erfarenhet från verkstadsindustrin eller byggplåtslageri Vi söker dig som är: Noggrann och kvalitetsmedveten Självgående men trivs i team Flexibel och lösningsorienterad Van att arbeta fysiskt och stående större delen av dagen Ansökan: Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningarna löpande och konfidentiellt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Processbemanning på 042-21 02 99 (vardagar kl. 08–17). Ansökningar tas enbart emot via ansökningslänken nedan – vi har inte möjlighet att hantera ansökningar via e-post eller andra kanaler. Läs mer om oss på: www.processbemanning.se Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Lärare i textilslöjd till Gullvikskolan
Malmö kommun
Grundskollärare

Ref: 20251659 Arbetsuppgifter Nu söker vi förstärkning till Gullvikskolan! Vi söker dig som är en engagerad och driven pedagog som älskar att undervisa i slöjd. Du har förmåga att skapa en positiv lärmiljö och ansvarar och skapar även projekt utanför lektionssalen i samarbete med övriga pedagoger. I ditt läraruppdrag hos oss planerar du din undervisning, genomför densamma och gör en bedömning av dina elevers förvärvade kunskaper. Planeringen av din undervisning kan komma att ske såväl enskilt som tillsammans med dina kollegor. Din undervisning är modern och kreativ och syftar till att nå och hitta strategier för att stärka dina elever, både kunskapsmässigt och i deras personliga utveckling. Vidare arbetar du också med ett löpande utvecklingsarbete. Ett utvecklingsarbete där du tillsammans med övrig skolpersonal aktivt jobbar för att upprätta och bibehålla en god lär- och arbetsmiljö för elever och medarbetare på vår skola. I ditt uppdrag kan det även komma att bli aktuellt med ett mentorskap mot några av våra elever. Kvalifikationer Du som söker denna tjänst ska ha lärarexamen och legitimation med behörighet att undervisa i slöjd. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som lärare ser vi det som meriterande. Du har en god insikt och kunskap i skolans styrdokument och kunskap i att tillämpa dessa i ditt dagliga arbete. Vidare har du en god didaktisk och pedagogisk förmåga som gör att du självständigt kan leda och organisera ditt arbete för att skapa studiero och en god lärmiljö för våra elever under hela deras skoldag. Utifrån evidensbaserad forskning kan du utveckla ditt arbete och med en god kännedom och vana arbetar du effektivt med relevanta digitala verktyg. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Gullviksskolan är en F-6 skola med ca 310 elever. Skolan ligger idylliskt inne i ett villakvarter och har en fin utemiljö med stora grönytor för eleverna att vistas i. Skolan präglas av gemenskap, erbjuder en pedagogisk miljö och ett nära ledarskap. På Gullviksskolan arbetar vi medvetet med att utveckla verksamheten på fritidshemmet samt att utveckla kvaliteten på elevernas vistelse utomhus, på raster och under fritidstiden. Vi vuxna turas om och är ute på rasterna där vi håller i olika typer av planerade rastaktiviteter. Våra lärare är ämneslärare och fokuserar på de kunskapsområden som de är utbildade i och brinner för. Vår fritidspersonal är engagerad i eleverna både på fritidshemmet och under skoltid. Skola och fritidshem arbetar mot samma utvecklingsmål och i nära samarbete med varandra. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6300 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb   Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Deltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-07   Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Kantpressoperatör - Åstorp
Processbemanning Svenska AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om Processbemanning AB: Vi är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. För start omgående söker vi en erfaren montör och maskinoperatör till en produktion i Åstorp. Vi söker dig som vill hantera material, teknik, maskininställningar och underhåll i och kring utrustningen. Arbetet sker i direkt anslutning till företagets maskiner och ställer krav på teknisk förståelse samt intresse och kunna göra enklare maskininställningar samt underhåll av maskiner. Arbetet kan även innefatta lagerarbete så som pack, plock, etikettering och orderhantering. Befattning/varaktighet: Löpande/heltid Arbetstider: Dagtid Krav: Några års erfarenhet av maskinellt arbete inom kantpress, bockning och stans av plåt Tekniskt intresserad Kunskap av ritningsläsning Starkt eget driv samt vilja att utföra arbetet väl Svenska och engelska i tal och skrift Körkort B Meriterande med truckkort Det är önskvärt att du har körkort och bil för att kunna ta dig till och från arbetet. Meriterande om du även har truckkort men inget skallkrav. För tjänsten krävs en god fysik och att man kan hantera en arbetsmiljö där man står upp stora delar av dagen. Arbetet kan vara förlagt till ständig eftermiddag alt. dagskift. Personliga egenskaper: Vi ser gärna att du är en lagspelare, trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp, är noggrann och strukturerad. Andra egenskaper som efterfrågas är att du är kvalitetsmedveten, flexibel och har viljan att utvecklas tillsammans med företaget. Är du intresserad av tjänsten? Tveka inte att skicka in din ansökan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Vid frågor så kan du ringa till Processbemanning på 042-21 02 99 (öppettider: vardagar kl. 08-17). För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Kantpressare - Helsingborg
Processbemanning Svenska AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

För start omgående söker vi en erfaren kantpressoperatör till en produktion i Åstorp. Vi söker dig som vill hantera material, teknik, maskininställningar och underhåll i och kring utrustningen. Arbetet sker i direkt anslutning till företagets maskiner och ställer krav på teknisk förståelse samt intresse och kunna göra maskininställningar samt underhåll av maskiner. Arbetet kan även innefatta lagerarbete så som pack, plock, etikettering och orderhantering. Befattning/varaktighet: Löpande/heltid Arbetstider: Dagtid Krav: Några års erfarenhet av maskinellt arbete som kantpressare samt bockning och stans av plåt Tekniskt intresserad Kunskap av ritningsläsning Starkt eget driv samt vilja att utföra arbetet väl Svenska och engelska i tal och skrift Körkort B Meriterande med truckkort Det är önskvärt att du har körkort och bil för att kunna ta dig till och från arbetet. Meriterande om du även har truckkort men inget skallkrav. För tjänsten krävs en god fysik och att man kan hantera en arbetsmiljö där man står upp stora delar av dagen. Personliga egenskaper: Vi ser gärna att du är en lagspelare, trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp, är noggrann och strukturerad. Andra egenskaper som efterfrågas är att du är kvalitetsmedveten, flexibel och har viljan att utvecklas tillsammans med företaget. Är du intresserad av tjänsten? Tveka inte att skicka in din ansökan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Vid frågor så kan du ringa till Processbemanning på 042-21 02 99 (öppettider: vardagar kl. 08-17). För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Eventsäljare | Impressive Relations
IMPRESSIVE RELATIONS SWEDEN AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Nu söker vi drivna säljare till vårt nystartade team som samarbetar med ett av Sveriges mest välkända varumärken inom energilösningar! Som en del av vårt team kommer du att arbeta med face-to-face försäljning i varuhus, där du får möjlighet att bygga starka kundrelationer och göra skillnad varje dag. Du blir ansiktet utåt för vår samarbetspartner och får en vardag fylld med utmaningar, utveckling och teamkänsla! VEM ÄR DU? En social stjärna som älskar att möta nya människor och skapa relationer. Driven och målmedveten – du ser utmaningar som möjligheter! Har ett starkt engagemang och en vilja att utvecklas både professionellt och personligt. Trivs i en fartfylld miljö där du får ta ansvar och skapa resultat. DET HÄR ERBJUDER VI DIG: En dynamisk arbetsmiljö – Ingen dag är den andra lik! Träffa nya människor, utvecklas inom försäljning och ha kul på jobbet. Attraktiv lönestruktur – Fast lön plus provision, där din prestation speglas i din lön – utan övre gräns! Utbildning & utveckling – Löpande säljutbildningar och coachning för att hjälpa dig nå nya höjder. Karriärmöjligheter – Vill du växa inom företaget? Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter och vägen till ledande roller. OM IMPRESSIVE RELATIONS Vi är ett etablerat sälj- och bemanningsföretag som sedan 2012 samarbetar med några av Nordens största aktörer inom bland annat Bank & Finans, IT och Solenergi. Hos oss står personlig utveckling i fokus – vi erbjuder utbildning och möjligheter att växa, oavsett tidigare erfarenhet. Vi arbetar i starka team där vi inspirerar och lyfter varandra! Ansök snabbt och enkelt - Utan CV eller personligt brev! På Impressive Relations letar vi efter rätt person – inte det perfekta CV:t. Det viktigaste för oss är din vilja, inställning och ditt engagemang. Så även om du inte uppfyller alla kriterier, tveka inte att söka! För att göra rekryteringen så rättvis och träffsäker som möjligt har vi skippat CV och personligt brev. Istället använder vi oss av urvalsfrågor som hjälper oss att förstå vem du är och vad du kan bidra med. Vi tror att detta ger dig en bättre möjlighet att visa din potential och samtidigt skapar en mer objektiv och schyst process. Låter det som en spännande utmaning? Vänta inte – ansök redan idag, då vi gör urval löpande! Kontaktperson: Felicia Rullander 076-425 35 70 [email protected]

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Kundtjänstmedarbetare Teknisk Helsingborg
Manpower AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta som kundtjänstmedarbetare? Då har du kommit rätt! Just nu söker vi på Manpower en kundtjänstmedarbetare till vår kund Osby Vitvaror i Helsingborg. Vi söker framför allt dig som gillar att lösa kunders behov på ett noggrant och ansvarsfullt sätt. Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och Osby Vitvaror. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Uppdrag på 100 % och arbetstiderna är måndag till fredag klockan 8-16.30. Starten är mitten av augusti och pågår under 6 månader Om OSBY Vitvaror AB "Vår vision är att Fastighets- och byggföretag som söker en problemfri tillvaro och en hög servicegrad, skall uppleva att Osby levererar ett bekymmersfritt partnerskap, för att Osby, som bara fokuserar på fastighetskunder, levererar en kundanpassad helhetslösning med rätt produkt, rätt service, och hög tillgänglighet." Läs gärna mer på www.osbyvitvaror.se Om jobbet som kundtjänstmedarbetare hos Osby Vitvaror Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ha en spännande roll med olika utmaningar där varje dag kan se lite olika. I din roll kommer du framför allt att hantera, administrera och följa upp inkommande felanmälningar/serviceärenden på vår eftermarknadsavdelning både via mejl och telefon. Du kommer även delvis att hantera och administrera löpande beställningar från våra kunder. Tillsammans med ditt team arbetar ni med våra kundärenden i affärssystemet Pyramid. Är du rätt för rollen som kundtjänstmedarbetare? Vi på Manpower söker dig som har erfarenhet av administration och kundtjänstarbete. Det är en fördel om du har ett intresse för hur tekniska produkter fungerar. Vi tror att du har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Din profil * Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig * God dator- och systemvana * Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska * Erfarenhet inom kundservice är meriterande * Teknisk intresserad och förståelse Sök tjänsten idag! Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia via e-post: cecilia.a.lindgren @manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

24 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Säljare | Perfekt efter studenten!
IMPRESSIVE RELATIONS SWEDEN AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Nu söker vi nya kollegor till ett väletablerat team som fortsätter vårt framgångsrika samarbete med ett av Sveriges mest välkända varumärken!  Som en del av vårt framgångsrika samarbete med Postkodlotteriet får du chansen att arbeta med face-to-face försäljning på köpcentrum, matbutiker och varuhus – där du blir en nyckelspelare i att skapa starka kundrelationer och driva försäljningen framåt. Vad vi erbjuder: Ett socialt och fartfyllt jobb – Träffa nya människor varje dag och bygg starka relationer. Fast lön + Provision – Inga gränser för hur mycket du kan tjäna! Karriärmöjligheter – Väx inom företaget och ta steget till ledande positioner. Utbildning & coachning – Löpande sälj- och retorik utbildningar för att du ska nå din fulla potential. Teamkänsla & utveckling – Jobba i ett sammansvetsat team där vi pushar varandra mot framgång. Vi söker dig som: Är utåtriktad, social och älskar att skapa nya kontakter. Har driv, engagemang och ser utmaningar som möjligheter. Är flexibel och redo att resa till olika platser i Sverige. Har viljan att utvecklas och ser försäljning som en spännande karriärväg. Vem är Impressive Relations? Vi är ett växande sälj- och bemanningsföretag som sedan 2012 hjälpt några av Nordens största varumärken att nå nya kunder. Vi tror på utveckling, engagemang och att ha roligt på jobbet. Hos oss får du chansen att påverka din karriär, oavsett tidigare erfarenhet! Ansök snabbt och enkelt - Utan CV eller personligt brev! På Impressive Relations letar vi efter rätt person – inte det perfekta CV:t. Det viktigaste för oss är din vilja, inställning och ditt engagemang. Så även om du inte uppfyller alla kriterier, tveka inte att söka! För att göra rekryteringen så rättvis och träffsäker som möjligt har vi skippat CV och personligt brev. Istället använder vi oss av urvalsfrågor som hjälper oss att förstå vem du är och vad du kan bidra med. Vi tror att detta ger dig en bättre möjlighet att visa din potential och samtidigt skapar en mer objektiv och schyst process. Låter det som en spännande utmaning? Vänta inte – ansök redan idag, då vi gör urval löpande! Ansök idag och ta nästa steg i din karriär! Kontaktperson: Felicia Rullander 076-425 35 70 [email protected]

24 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Forskningsassistent – hembelysning och sömnkvalitet för barn med autism
Lunds Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen  Du kommer att arbeta vid avdelningen för Energi och Byggnadsdesign (EBD) i Lund men ditt arbete kommer huvudsakligen att ske på distans och det är möjligt att arbeta från annan plats inom Skåne. EBD är en internationell forskargrupp som bedriver ledande forskning om byggnaders miljöpåverkan samt om dagsljus och belysning i byggnader. Du blir en del av en engagerad grupp med tolv kollegor, från doktorander till professorer, som alla arbetar för att skapa en positiv arbetsmiljö. Personalen vid EBD är involverad i både undervisning och forskning. Mer information finns på avdelningens https://www.buildtech.lth.se/energy-and-building-design. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.  Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss  Arbetsuppgifter och ansvarsområden Du kommer att stödja ett forskningsprojekt om hembelysning och sömnkvalitet för barn inom autismspektrumet. Forskningen har godkänts av Etikprövningsmyndigheten (Dnr 2025-01184-01). Du kommer att stödja de ansvariga forskarna genom att delta i rekryteringen av familjer i Skåne. Du kommer att vara ansvarig för att installera belysningsarmaturer med smart belysning, ljussensorer och sömnsensorer i deltagande familjers hem. Du kommer att kalibrera utrustningen med hjälp av avancerade ljusmätningsinstrument (luxmätare, spektrometrar). Du kommer att samla in data och genomföra intervjuer med familjerna. Slutligen kommer du att delta i dataanalysen och bjudas in att kritiskt diskutera resultaten. Eftersom installationerna sker i privata hem kräver tjänsten lokala resor inom de större städerna i Skåne samt varierande arbetstider. Kvalifikationer  Krav för anställningen är: - Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, i tal och skrift - Masterexamen i arkitektur eller teknik, med minst 10 högskolepoäng i kurser relaterade till belysning och dagsljus - Erfarenhet av belysningsforskning - God förmåga till självständigt arbete och god samarbetsförmåga Meriterande för anställningen är: - Kunskap om ljusets icke-visuella effekter - Kunskap om sambandet mellan inomhusmiljökvaliteter (IEQ) och välbefinnande hos både neurotypiska och neuroatypiska personer - Erfarenhet av belysningsinstallationer och ljusmätningar, inklusive spektrala mätningar och icke-visuella effekter av belysning - Erfarenhet av kvalitativa studier - Tidigare studier eller forskningsarbete inom belysning och/eller inom IEQ och autism är meriterande - Körkort är önskvärt Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen/institutionen samt bidra till dess framtida utveckling. Övrigt  Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på sex månader med en omfattning av 50 procent av heltid och startar den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse, dock senast den 1 oktober 2025. Intervjuer kommer att hållas på plats i Lund under veckan som börjar den 11 augusti 2025. Så här söker du Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc)”. Välkommen med din ansökan! LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Koordinator inom ITSM och ServiceNow sökes i Malmö
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Systemförvaltare m.fl.

Beskrivning Vår klient i Linköping söker en engagerad och strukturerad Koordinator/SPOC för att driva och vidareutveckla arbetet kring en av sina ServiceNow-miljöer. Du kommer att spela en nyckelroll inom ITSM-området och bidra till att skapa effektiva och hållbara processer. Här får du möjligheten att kombinera teknikförståelse med samordning, förbättringsarbete och kommunikation. Arbetsuppgifter I rollen som Koordinator/SPOC kommer du att ansvara för att koordinera och prioritera arbetsuppgifter kopplade till vår kunds röda ServiceNow-instans. Du fungerar som den naturliga kontaktpunkten mellan verksamheten och ServiceNow-förvaltningen, där du säkerställer att behoven lyfts och krav ställs. En viktig del av ditt uppdrag blir att ta fram och underhålla en roadmap för vidareutveckling av plattformen, samt att föreslå och driva förbättringar för att förenkla, standardisera och återanvända funktioner i miljön. Du hanterar också eskaleringar och kommunicerar med både interna team och externa parter för att säkerställa att arbetet flyter på så smidigt som möjligt. Kvalifikationer - Stark analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga. - Erfarenhet av ServiceNow och ITSM är en fördel, men inte ett måste. - Du ska vara en problemlösare som kan arbeta självständigt och i team. Villkor Tjänsten är på heltid och huvudsakligen på plats, men det finns visst utrymme för distansarbete. Placering kan ske i Göteborg, Linköping, Järfälla, Malmö eller Karlskrona. Start 2025-09-01 tom 2026-08-31 Om du är redo att ta dig an en central och utvecklande roll som Koordinator/SPOC inom ITSM-området och vill vara med och bidra till viktiga samhällsfunktioner, tveka inte att söka. Vi rekryterar löpande och ser fram emot din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025