Jobba som personlig assistent i Helsingborg vid behov
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent i Helsingborg med omnejd!  Vad innebär jobbet som personlig assistent?  Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker.  Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt, helg och dygn.  har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Behovsanställd Omfattning: Vid behov Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: 010-400 10 80 Varmt välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Teamledare till Conmodos PC-team i Malmö!
Poolia Sverige AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om tjänsten Vi söker nu en teamledare till Conmodo och deras avdelning som ansvarar för reparation samt felsökning av PC. Är du social, engagerad och redo att leda ett team mot framgång? Har du erfarenhet av att strukturera, koordinera och ta ansvar i en dynamisk miljö? Då kan detta vara din nästa utmaning! Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervju hålls löpande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som Teamleader inom service/PC ansvarar du för att driften på din avdelning fungerar optimalt, med fokus på reparation av produkter samt relaterade arbetsuppgifter enligt företagets riktlinjer, tidsramar och kvalitetskrav. Du leder och samordnar arbetet inom Team PC, ser till att teamet har rätt förutsättningar och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du håller dig tekniskt uppdaterad inom ditt område och säkerställer, i samråd med närmaste chef, att lagar och regler följs. En viktig del av rollen är att säkerställa att medarbetarna har rätt kunskap och verktyg för att kunna utföra sitt arbete på bästa sätt. Du förväntas även själv vara aktiv i den dagliga produktionen och bidra med din kompetens i det operativa arbetet. - Personalansvar - Lönsamhetansvar för teamet - Se till att standarder och rutiner följs - Identifiera, utveckla och implementera åtgärder för att kontinuerligt förbättra processer - Identifiera undantag och avvikelser samt åtgärder för att hantera dessa situationer - Ansvarig för att utvärdera arbetsprocessernas prestanda - Närvara på möten med tillverkare - Kontakt med kunder och butiker - Följa samtliga tillverkares KPI:er - Övergripande ansvar för reservdelar och lager för samtliga tillverkare inom teamet - Tvärsamverkan inom teamet samt inom de andra teamen inom Conmodo Vem är du? Vi söker dig som är: - Social och framåt: Du har lätt för att skapa goda relationer och trivs i en roll där du har många kontaktytor - Engagerad och strukturerad: Du gillar att ta ansvar och har förmågan att hålla ordning även i hektiska situationer - Mogen och ansvarsfull: Du tar dig an arbetsuppgifter med fokus och ser till att de genomförs effektivt För att vara aktuell för rollen behöver du ha en avslutad gymnasieexamen och tidigare relevant arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver flytande svenska samt engelska. Erfarenhet av personalansvar är meriterande men inte ett krav. Har du däremot haft en koordinerande roll där du tagit ansvar för processer och teamarbete ser vi det som mycket positivt.

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Positiv och livsglad medelålders kvinna i Svedala söker erfarna personli...
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du bli en av oss?  Vi söker nu erfarna assistenter som kommer att ingå i en assistansgrupp som nyligen startas upp. Visstidstjänsten avser dag, kväll och varannan helg. Vi söker även behovsanställda. Du kommer att arbeta nära dina kollegor och kund och behöver därmed vara flexibel och trygg i dig själv. Du behöver kunna arbeta dag och kväll eller vaken natt, oavsett veckodag. Vi tycker att det är viktigt att du är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och har förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt och har nära till skratt.  Kunden i fråga är en medelålders kvinna som bor i Svedala. Kunden har en progressiv muskelsjukdom och kan inte andas självständigt, hon har respirator och andas helt genom trach. Hon är i behov av hjälp i sin ADL och med förflyttningar. Kunden är mycket positiv och kreativ som person och uppskattar om du delar något av hennes intressen vilka är bakning, matlagning, handarbete och scrapbook eller att i lugn och ro skratta eller gråta tillsammans åt en serie på TV. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Meriterande är om du har utbildning inom vård-och omsorg eller erfarenhet av arbete inom vård-och omsorg. Har du körkort är det fördelaktigt men inget krav. Kunden och hennes familj är dagmatte åt två mindre hundar så du bör tycka om djur och får gärna ta med din egen hund när du jobbar. Vi ser gärna att du kan förstå och göra dig förstådd på svenska.                   Vi erbjuder dig  Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.        Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.   Övrig information  Anställningsform: Visstidsanställning och timanställning Omfattning: 75%  Arbetstid: Dag, kväll och varannan helg Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Sista ansökningsdag 2025-06-30 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:  Kim Andersson, verksamhetschef  [email protected] Maria Persson, verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Lärare i Fritidshem
Skurups kommun
Fritidspedagoger

Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer – tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Vi söker två-tre drivna och legitimerade lärare i fritidshem. Fokus ligger på att skapa de bästa förutsättningarna för varje elev i en trygg, tillgänglig och tillitsfull miljö. Du samverkar med övriga lärare i fritidshemmet och planerar och genomför aktiviteter. Du arbetar kompletterande och kompenserande i enlighet med fritidshemmets läroplan. En av tjänsterna kommer att i hög utsträckning under läsåret 2025/2026 riktas mot arbete med elever mottagna i anpassad skola. De övriga två tjänsterna kan komma att fördelas på sk husvikarieuppdrag, samverkansuppdrag och uppdrag som lärare i fritidshem. I våra fritidsgrupper ingår elever som är mottagna i den anpassade skolan. Detta ställer höga krav på din roll som lärare i fritidshem att ta ett särskilt ansvar för dessa elever. Elevernas behov av stöd är stort och förutsätter att du är beredd på att ha ett större omvårdnadsuppdrag än vanligt samt stort ett intresse av alternativa kommunikationsmöjligheter. Ditt uppdrag blir, tillsammans med dina kollegor, att säkerställa att vårt fritids är tillgängligt för alla barn. I fritidshemmet undervisar och stöttar du alla elever i deras sociala och kunskapsmässiga utveckling. Du utmanar eleven att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själv och andra. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. I ditt uppdrag som lärare i fritidshem ska du tillsammans med arbetslaget arbeta för god kvalitet i det pedagogiska arbetet och delta i utvecklingsarbete tillsammans med övrig personal. Undervisningen ska stimulera elevernas utveckling och lärande samt erbjuda eleverna en meningsfull fritid. Det ska ske genom att undervisningen tar sin utgångspunkt i elevernas behov, intressen och erfarenheter, men också genom att eleverna kontinuerligt utmanas ytterligare till nya upptäckter. Eleverna ska erbjudas en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer som integrerar omsorg och lärande. Vi söker dig som: • Har personliga egenskaper särskilt lämpade för uppdraget • Har hög arbetsmoral och ett etiskt förhållningssätt. • Har ett positivt förhållningssätt och trivs med att arbeta både i team och självständigt • Är lösningsfokuserad och ser varje elevs styrkor • Är tydlig i ditt ledarskap och samtidigt lyhörd och empatisk • Har erfarenhet av att arbeta med barn och unga i behov av särskilt stöd • Är lugn, inkännande och har ett lågaffektivt bemötande • Har fö KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Du är legitimerad lärare i fritidshem eller har motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i fritidshem, samt av att arbeta med barn och elever med IF, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) eller andra funktionsvariationer. Vi ser också gärna att du har högskoleutbildningspoäng inom områdena pedagogik och/eller socialpedagogik. Du har lätt för att samarbeta med såväl kollegor som vårdnadshavare och elever. Du är trygg i fritidshemmets värdegrund och tycker det är självklar att fritids ska vara tillgängligt för alla barn. Du är tydlig i ditt ledarskap och samtidigt lyhörd och empatisk. Du är van vid att ta ansvar och driva utveckling och aktiviteter självständigt. Du har höga förväntningar på dina elever och att du har ett relationellt arbetssätt. Vidare så tror vi att du är positiv, nyfiken, innovativ och med förmåga till nytänkande. Meriterande är erfarenhet av arbete med barn i behov av särskilt stöd, tex från anpassad skola eller LSS-verksamhet liksom kunskap i bildstöd, teckenspråk eller TAKK. Meriterande är också erfarenhet av kartläggningsarbete kring behov, stöd och anpassningar. Om detta stämmer in på dig och du vill vara med och forma Rutgerskolan framtid så väntar vi med spänning på din ansökan. Välkommen till oss! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

23 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Affärsutvecklare Nobina Malmö
Nobina Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Nobina är en av Nordens största och mest erfarna operatörer inom kollektivtrafik. Varje dag hjälper vi över en miljon människor att komma till jobbet, skolan eller andra aktiviteter. Genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället bidrar vi till ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Hos Nobina får alla medarbetare en gedigen introduktion och möjligheter till vidare kompetensutveckling. Vårt arbetssätt genomsyras av vår affärsidé "Förenkla kundens vardagsresor" och vår vision "Alla vill resa med oss". Om rollen: Vi söker en Affärsutvecklare för ett vikariat på 10 månader, med anledning av föräldraledighet. Det finns möjlighet till förlängning. I denna roll kommer du att leda arbetet med att utveckla Nobinas trafikavtal i Malmö. Du fungerar som projektledare för utvecklingsinitiativ och ansvarar för strategiska förbättringar som stärker kollektivtrafiken i staden. Du kommer att arbeta nära Marknadsanalytiker, Trafikutvecklare, Affärschef och andra nyckelpersoner på Trafikområdet för att genomföra initiativ som får fler att välja kollektivtrafiken. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och samordna teamets arbete för att säkerställa effektiv implementering av trafikförändrings- och utvecklingsförslag Leda och samordna arbetet med Kundnöjdhet som projektledare i relation till Trafikområdet Leda och samordna arbetet med Validering av resor i våra resandeincitamentsavtal Identifiera och driva projekt som förbättrar och utvecklar kollektivtrafiklösningar i regionen Ansvara för uppföljning och utvärdering av genomförda utvecklingsprojekt i kollektivtrafiken och säkerställa att de levererar önskade resultat Bygga och underhålla starka nätverk med relevanta beslutsfattare och samarbetspartners i regionen för att främja affärsutveckling Vem är du? Som person är du initiativrik, strukturerad och resultatinriktad. Du har en naturlig ledarförmåga och är skicklig på att skapa sammanhållning i team för att nå gemensamma mål. Du trivs med att ha en central roll i verksamheten och är van vid att arbeta både strategiskt och operativt. Vidare ser vi att du har: En eftergymnasial utbildning inom affärsutveckling, samhällsplanering eller motsvarande. Något års erfarenhet inom affärsutveckling och projektledning, gärna med fokus på kollektivtrafik eller liknande branscher. Utmärkta kommunikationsegenskaper, med förmåga att skapa och bibehålla starka professionella relationer. God datorvana och erfarenhet av Office-paketet; kunskap i Power BI är ett plus. Stark förmåga att uttrycka dig i svenska, både muntligt och skriftligt. Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Ansök nu och bli en del av Nobina! Om tjänsten och ansökan Tjänsten är på heltid 100 % med placering i Malmö alternativt Landskrona. Anställningen är en visstidsanställning på 10 månader, som en ersättningsrekrytering under föräldraledighet, med möjlighet till förlängning. Ansökan Vi vill ha din ansökan senast 15 juli Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Under sommartider kan rekryteringsprocessen och svar på mail dröja. Frågor gällande tjänsten: [email protected]  Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständing nya perspektiv för att driva innovation.

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Grundskollärare

Landskrona School of Sports är en mindre 4-9 skola med idrottsinriktning. Cirka 150 elever. Vi tror på att fysisk aktivitet gynnar inlärning och att det därmed leder till bättre studieresultat. Skolan präglas av hög trivsel och bra samarbete mellan skolans personal, elever och vårdnadshavare. Vi tycker det är viktigt med låg personalomsättning och rekryterar därför långsiktigt där vi strävar efter att hitta win-win lösningar vid anställningar. Inför 2025/2026 har vi lärare som går på föräldraledighet och behöver ersättare. Eftersom skolan ökar i elevantal kan vi erbjuda tillsvidare anställning. (Provanställning tillämpas) Vi söker dig som är legitimerad i ett eller flera av följande ämnen som vill vara med i en spännande utveckling de kommande åren; Hem- och konsumentkunskap årskurs 4-9 ca 40% Slöjd årskurs 4-9 ca 50% Musik 4-9 ca 40% Tyska årskurs 6-9 ca 50% Eftersom vi är en mindre skola är alla ämneskombinationer intressanta. Behörighet i fler ämnen är meriterande.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Lärare i tyska 60% på Hyllinge skola
Åstorps kommun
Grundskollärare

Vill du vara med att utveckla vår verksamhet? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid. Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling. Hyllinge skola är en F-9 skola som ligger i hjärtat av Hyllinge. Skolan har ca 500 fantastiska elever. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i tyska på Hyllinge skola ansvarar du för undervisning i åk 6-9. Din undervisning utgår från planering, genomförande, bedömning och utveckling utifrån styrdokumenten samt elevernas behov.  I tjänsten ingår mentorskap tillsammans med en eller flera kollegor i arbetslaget. Du kommer till ett engagerat och utvecklingsinriktat arbetslag som arbetar för alla elevers utveckling och välmående.  Som lärare hos oss arbetar du för att nå varje elev, du reflekterar över din undervisning samt lärmiljön för att både stärka elevernas kunskapsutveckling och personliga utveckling. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare i tyska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning i Åstorps kommun behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Hemstädning Hässleholm (start nu eller i aug)

Hässleholm med omnejd (du utgår från ditt hem) Vi söker en noggrann och serviceinriktad hemstädare. Är du en person som trivs med att arbeta praktiskt och är van vid att arbeta självständigt. Då är detta rätt jobb för dig! Som hemstädare kommer du att: Utföra rengöring och tvätt av mattor och möbler och grundlig städning med hjälp av professionell utrustning. Samarbeta med kunder för att identifiera deras behov och leverera bästa möjliga resultat. Ansvara för underhåll av rengöringsutrustning och förbrukningsmaterial. Bidra till en hög kundnöjdhet genom trevligt bemötande och högkvalitativt arbete. Du har: Körkort. Tillgång till egen bil under provanställningstiden Ingen pälsdjursallergi. kunskaper i svenska språket för att kunna kommunicera med alla våra kunder. Att du har erfarenhet av städning eller rengöring sedan tidigare är meriterande men inte ett krav. Vi erbjuder: Utbildning av städutrustning och tekniker. Bonus utöver timlön Tillgång till tjänstebil vid 75%-100% anställning efter provanställningstiden. Vi brinner för att skapa en ren, hälsosam och trivsam miljö för våra kunder. Vill du vara med och göra skillnad i vardagen? ANSÖK NU! ‍ Vi intervjuar löpande så skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag.

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Lokalvårdare på heltid för trappstädning sökes

#jobbjustnu Vill du bli en del av Skånes bästa lokalvårdarteam? Vi på Atlantis växer och söker fler engagerade lokalvårdare som delar vår ambition om kvalitet i toppklass, utomordentlig service och stolthet i arbetet! Vi söker dig som: - Har erfarenhet av lokalvård – gärna med utbildning inom området. - Har manuellt B-körkort – vi tillhandahåller fordon med manuell växellåda. Har du endast automatkörkort behöver du ha tillgång till egen bil. - Talar svenska eller engelska obehindrat. - Är självgående, noggrann och flexibel – du trivs med variation i arbetsdagen och växlar lätt mellan olika uppdrag. Du kommer bland annat att arbeta med: - Trappstädning - Kontorsstädning - Butiksstädning Vi söker både: - Fast personal till specifika uppdrag (heltid/deltid) - Ambulerande personal för varierande uppdrag vid behov Tillträde: Omgående. Placering: Helsingborg med omnejd. Ansök nu! Skicka din ansökan och märk den med "Lokalvårdare Helsingborg". Vi ser fram emot att höra från dig!

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Assistent till särskilt boende
Malmö kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Ref: 20251653 Särskilt boende inom Malmö stad består av fem enheter. Vi söker nu en assistent som ska vara placerad på Enhet 1, vilken är indelad i åtta sektioner. Du blir en del av ett team på 6 assistenter inom enheten. Är du en engagerad och flexibel person med ett genuint intresse för att arbeta inom vård och omsorg? Vill du bli en del av ett team som varje dag bidrar till att förbättra människors livskvalitet? Då kan det vara dig vi söker! Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag – och bli en del av vårt viktiga arbete inom Malmö stad! Arbetsuppgifter Som assistent kommer du att vara det dagliga och proaktiva stödet för våra chefer och team. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Praktiskt arbete med daglig bemanning och schemaplanering. • Administration i system som Medvind/H-rutan och ekot. • Beställning av förbrukningsartiklar och arbetskläder. • Hantering av felanmälningar, mottagning av leveranser och hantverkare. • Bokning av utbildningar för personal. • Kontakt med verksamheter vid flytt av nya brukare. • Hantering av behörigheter i olika IT-system. • Samordning av praktikanter och arbetsmarknadsanställningar. Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med antingen inriktning på administration eller undersköterskeutbildning. • Dokumenterad erfarenhet av bemanningsplanering och övergripande personalplanering. • Erfarenhet av samordningsuppgifter inom hälso- och sjukvård och/eller vård och omsorg. • Tidigare arbete med administration, gärna inom kommunal sektor, är meriterande. • Erfarenhet av att ha arbetat inom 24-timmarsverksamhet är en fördel. • Du är van vid att använda datorn som arbetsredskap och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya program och system. • Goda kunskaper i aktuella systemstöd som Medvind och Personec P är meriterande. • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper som behövs för tjänsten • Flexibilitet: Arbetet innebär ofta förändringar och nya utmaningar, så det är viktigt att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändring. Detta är avgörande för att hantera den dagliga bemanningen och schemaplaneringen. • Samarbetsförmåga: Du kommer att arbeta nära andra människor och olika verksamheter. Att kunna relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt, lyssna, kommunicera och lösa konflikter konstruktivt är viktigt för att vara effektiv i rollen som samordnare och kontaktperson för praktikanter och arbetsmarknadsanställningar. • Strukturerad: För att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt behöver du vara strukturerad. Detta hjälper dig att hålla tidsramar och säkerställa att administrativa uppgifter som hantering av behörigheter och bokning av utbildningar utförs korrekt och i tid. • Serviceinriktad: Ett lugnt och uppmärksamt bemötande, samt förmågan att hjälpa andra och leverera lösningar, är avgörande för att hantera felanmälningar, ta emot leveranser och assistera chef i deras dagliga arbete. • Självgående: Du kommer att behöva ta ansvar för dina uppgifter och driva dina processer vidare på egen hand. Detta är viktigt för att kunna hantera beställningar, administration och att snabbt sätta sig in i och använda nya system. Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen. När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Utdraget vi vill se är "kontroll av egna uppgifter". Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag Om oss Särskilt boende, ansvarar för vård och omsorg på stadens vård- och omsorgsboenden, korttidsboenden och växelvård. Vi arbetar med att ge stöd till äldre som inte längre kan bo kvar hemma på grund av omfattande behov av vård och omsorg, ofta till följd av demens eller fysisk sjukdom. Vår avdelning präglas av empati, respekt och en stark vilja att skapa en trygg och trivsam miljö för våra boende. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur. Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa!  Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se)

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025