Vi är över 5000 engagerade mathjältar som jobbar i våra svenska butiker, på våra lager och kontor – som tillsammans gör vår fantastiska resa möjlig. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Sån är nämligen Lidl. Jobbpitch Är du ett serviceproffs som vill vara med och bidra till fantastiska kundupplevelser? I #teamlidl hjälper vi varandra att lyckas. Och vi växer tillsammans. Nu söker vi en engagerad butikssäljare som vill rocka 20 timmar i veckan med oss! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du arbeta varierat med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften. Detta innefattar uppgifter som: • Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda • Säkerställa färskhet och slutdatum på varor • Hålla rent och fräscht i butiken • Betjäna kunder i kassan • Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil Vi söker dig som vill vara en del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt. Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång. • Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch • Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar • Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Vill du vara med på vår resa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: • Klicka på “Sök nu” • Fyll i formuläret • Bifoga CV Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Hör av dig till oss om du har ett särskilt behov av anpassning när det kommer till urvalstesterna. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 20 timmar i veckan. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Om Lidl Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2025!
Befattning: Industrielektriker Avdelning: Tekniska avdelningen Rapporterar till: Tekniska chefen Huvudsakliga arbetsuppgifter: Att utföra underhålls- och installationsarbete inom lågspänningsområdet och instrumentering Att kontrollera och kalibrera utrustning enligt schema i DeltaV AMS Ansvar och befogenheter: Att kontrollera/kalibrera instrument enligt kvalitet och miljö-systemet Att vid behov kontrollera/kalibrera övriga instrument Att hantera inkomna felanmälan i SAP, utföra felsökning och reparationsarbetet på instrument samt återrapportera Att vid behov hjälpa till med övrigt arbete på avdelningen Att hålla god ordning på verkstad, elrum och övriga tillfälliga arbetsplatser Att upprätthålla elanläggningen i gott skick enligt gällande regler och bestämmelser Dokumentera kontroll före idrifttagning i El-vis Delaktig i årlig service högspännning QEHSS-ansvar: Följa företagets QEHSS-procedurer (Handbok, Rutiner, Instruktioner mm). Rapportera & hantera Incidenter, Tillbud och Faroidentifieringar enligt fastställda tidsramar. Medverka vid riskanalyser, RCA-utredningar, JSA/JSO, skyddsronder, QEHSS-möten och koncerndrivna program vid kallelse. Kompetenskrav: Utbildning 3 års gymnasium Akutorisation AL i rollen som Elinstallatör för regelefterlevnad Erfarenhet Av arbete med elinstallation och instrument inom processindustrin Personliga kvalifikationer: Flexibilitet Självständighet Samarbetsförmåga Noggrannhet
Gör skillnad. Varje dag. Barn- och ungdomspsykiatrin (Bup) inom Region Skåne består av regional öppenvård, regional heldygnsvård och ett specialteam. Vår psykiatriska öppenvård arbetar med målgruppen barn och ungdomar med svår till medelsvår psykisk ohälsa. Vårt område Bup Lund bedriver specialistpsykiatri inom öppenvården och har drygt 100 medarbetare. Till oss kommer barn och ungdomar upp till 18 år tillsammans med sina familjer. Vårt upptagningsområde består av åtta kommuner. Inom vår verksamhet finns även Bup:s utbildningsmottagning för studenter, som drivs i nära samarbete med Lunds universitet. På våra mottagningar utförs bedömningar, utredningar och behandlingar av barn samt ungdomar och vårt arbete inkluderar såväl familj som nätverk. Eslövs Barn- och ungdomspsykiatriska mottagning arbetar främst med bosatta i Eslöv, Höör och Hörby. På mottagningen arbetar sjuksköterskor, läkare, sekreterare, psykologer och kuratorer tillsammans. Vår verksamhet utmärks av en bred barn- och ungdomspsykiatrisk kompetens med ett stort fokus på utvecklingsfrågor och tvärprofessionellt, där vi har ett nära samarbete mellan olika yrkesgrupper. Inom Region Skåne är Bup en ackrediterad universitetssjukvårdsenhet. Detta innebär att vi har ett nära samarbete med den medicinska fakulteten vid Lunds universitet både vad gäller forskning och utbildning. ARBETSUPPGIFTER En dag som sjuksköterska hos oss innebär att möta barn och deras föräldrar samt att övervaka och följa upp den medicinering som läkarna har ordinerat, med fokus på behandling av ADHD. Vi håller samtal med både barn och föräldrar kring rutiner i vardagen, mat, sömn och hur det fungerar i skolan samt på fritiden. Våra samtal med patienterna kännetecknas av en nära och engagerad kontakt, där vi fokuserar på att identifiera och tillmötesgå deras unika behov i vardagen. Detta leder ofta till positiva och givande möten som ger patienten en känsla av trygghet och ett bra stöd i sin vardag. I din roll som sjuksköterska har du därtill ett nära samarbete med skolor och socialtjänsten. I detta samarbete är vi en instans som ofta kallar till möten angående samordnad individuell plan (SIP) med övriga verksamheter inom Bup, barnhabilitering och skola. Vi arbetar tvärprofessionellt på vår enhet och en av våra största styrkor är våra kollegor. Vi har en öppen arbetsmiljö som är en grundförutsättning för att vi ska kunna utbyta kunskaper och diskutera problematik samt olika lösningar. Utöver dina andra uppgifter ansvarar du för att planera och organisera ditt eget arbete på ett effektivt sätt, vilket inkluderar att boka in patientbesök och skapa en tydlig struktur för din arbetsdag. - Mitt arbete är riktigt roligt och kontakten med patienterna är kärnan till detta. I stor utsträckning arbetar vi återkommande med våra patienter och vi får se effekten av vår insats, hur det påverkar barnens och familjernas livssituationer. De yngsta patienterna är sex år när de kommer på nybesök och vi kan ofta följa dem flera år framåt. Kontinuiteten i vårt arbete ger oss även möjligheten att göra djupdykningar i specifika problem eller situationer våra patienter möter i vardagen, ibland känner man sig lite som en detektiv, berättar sjuksköterskan Veronica. Tjänsten avser ett vikariat på ett år. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Har du specialistutbildning i barn- och ungdomsmedicin eller psykiatri, alternativt annan för tjänsten lämplig specialistkompetens, är detta meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom barnpsykiatri och/eller annat arbete med barn och ungdomar. Vidare är det en fördel om du har kunskap i Melior. För att lyckas i denna roll krävs det att du är en skicklig lyssnare och har förmågan att sätta dig in i andras perspektiv. Därtill trivs du med att arbeta självständigt och tar ansvar för att planera samt organisera ditt arbete. Vi söker dig som är trygg och lugn i din roll samt har ett professionellt bemötande mot familjerna och andra samarbetspartners. Din förmåga att förstå och hantera komplexa situationer, samt att prioritera och hantera ditt arbete på ett effektivt sätt, är också viktiga egenskaper som vi värdesätter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
På Bredablickskolan kommer du ha en central roll att skapa förutsättningar för elever med intellektuell funktionsnedsättning att nå både kunskapsmässiga och sociala mål. Vi söker nu dig som är speciallärare eller lärare för lågstadiet årkurs 1-3. Ditt uppdrag • Du arbetar som klasslärare och ansvarar för planering och genomförande av undervisningen. • I samarbete med kollegor ansvarar du för elevernas kunskapsutveckling, sociala utveckling, trygghet och trivsel samtidigt som du verkar för en god arbetsmiljö. • Du verkar för alla elevers rätt till delaktighet i en likvärdig utbildning av hög kvalitet. • Du deltar aktivt i skolans och arbetslagets gemensamma arbetsuppgifter där du bidrar med din kompetens, dina idéer och tidigare erfarenheter samtidigt som du tar del av och är nyfiken på det kollegiala lärandet inom skolformen. • Du följer dina elevers kunskapsutveckling, genomför kartläggning och bedömningar samt samverkar med elevernas vårdnadshavare och andra externa aktörer vid behov. Din erfarenhet • Vi söker dig som är speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning, eller lärare för lågstadiet årkurs 1-3. • Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete på anpassad grundskola eller har annan erfarenhet av att arbeta med elever som har behov av särskilt stöd. Är det här du? • Som person är du strukturerad och arbetar enligt en tydlig process där du organiserar och planerar ditt arbete väl samt håller uppsatta deadlines. • Vidare ser vi gärna att du är en lösningsorienterad och kreativ person som tänker i nya banor och finner lösningar på problem. • Du står även upp för dina egna åsikter, har mod att säga ifrån och har förmåga att skilja på sak och person. Vi erbjuder På Bredablickskolan är elevgrupperna små och personaltätheten hög. Enkäter visar att både elever och personal trivs och känner trygghet på vår skola. Här kommer du att vara en aktiv del i utvecklingen av det pedagogiska arbetet och skolans systematiska kvalitetsarbete. Vår verksamhet genomsyras av Bredablickskolans vision "UNIK - vi lär för livet och rustar för framtiden". Utveckling - Alla utvecklas utifrån sina förutsättningar och sin förmåga. Nyfikenhet - Alla är nyfikna och kreativa,, en förutsättning för lärande. Individfokus - Alla blir bemötta med respekt och alla känner sig värdefulla. Kommunikation - Alla kan uttrycka sig och förstå sin omvärld med hjälp av olika kommunikationsvägar. Om arbetsplatsen I vår anpassade grundskola, Bredablickskolan, går elever som har intellektuell funktionsnedsättning och som bedöms inte kunna nå grundskolans kunskapskrav. Även elever som har fått en betydande och bestående begåvningsmässig funktionsnedsättning på grund av en hjärnskada och som bedöms inte kunna nå grundskolans kunskapskrav, kan gå i anpassad grundskola. Bredablickskolan har årskurserna 1-9 samt en förskoleklass. Eslövs kommun erbjuder hög livskvalitet med trygghet och välmående genom hela livet. Med nya attraktiva boenden, stark gemenskap och trygghet för alla känner vi stolthet över vår plats och vart vi är på väg. Vi utvecklar kommunens olika delar så att du kan bo, leva och verka mitt i Skåne – med hela världen runt hörnet. Övrigt I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi fortlöpande utvärderar ansökningar. Alla ansökningar beaktas och ingen kommer bli anställd innan annonsen löper ut. Inledande Intervjuer komma hållas under v.31,32 och v.33 Vi uppskattar om du kan planera din tillgänglighet efter detta. Tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer. Enligt Lag (2013:852) om registerkontroll skall du vara beredd att lämna ett registerutdrag (högst ett år gammalt) ur polisens belastningsregister. Utdraget beställs av den arbetssökande själv från Rikspolisstyrelsen. Blankett kan hämtas på www.polisen.se eller på närmsta polisstation. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
The Role For our ambitious, fast growing team in Bjuv, Sweden we are looking for an OpEx Engineer. Working in the Operational Excellence team you take a leading role in improving our operations. As an Operational Excellence Engineer you are responsible for identifying improvements within Production (end to end). You have a key role in bringing our current operations to another level (lower cost, better productivity and quality) and support the implementation of the operational culture and roadmap. Therefore, you will constantly and proactively highlight the loss of productivity, cost, quality, or risk to safety and propose solutions based on thorough analysis of cause and effect. You will help the teams conducting root cause analysis with reoccurring issues, and assist in implementing the long term solutions. You will have a key role in bringing our current operations to another level (lower cost, better productivity and quality) and support the implementation of the operational excellence culture and roadmap. You will be part of a larger team that brings together OpEx engineers from three markets—known as a conventional cluster—with the shared goal of standardizing and harmonizing processes. Above all, we are looking for people who will make HelloFresh better. We believe there are many different ways of developing skills and we love diverse experiences! So even if you don’t “tick all the boxes” but think you’d thrive in this role, we would really like to learn more about you. What you’ll do Process Improvement & Efficiency: Continuously evaluate and improve operational systems and processes to boost efficiency, quality, and reduce waste and costs. Lean & Problem-Solving Tools: Implement lean methodologies and structured problem-solving tools like DMAIC, 5 Why’s, and Cause & Effect diagrams. Project Leadership: Identify, lead, and execute improvement projects aligned with business strategies, ensuring successful rollout and adoption. Collaboration & Change Management: Work closely with cross-functional teams, acting as a change agent to drive a culture of operational excellence and standardization. Standardization & Visual Management: Develop and implement standard work procedures, visual factory tools, and error-proofing mechanisms to support process harmonization across the cluster. You have… 3+ years of experience in production or logistics, with a strong focus on high-volume manufacturing environments. Proven track record in production optimization, continuous improvement, and launching new processes. Strong analytical and hands-on problem-solving skills; confident in coaching and implementing Lean/Lean Six Sigma (Green Belt is a plus). Solid knowledge of SOPs, lean principles (e.g., Toyota Production System), and process adherence. Effective leadership and influencing skills, capable of engaging all levels from shop floor to senior management. Fluent in English; Swedish language skills are a plus. We offer… A diverse and vibrant international environment of 35+ different nationalities The chance to have a significant impact on one of the fastest-growing technology companies in Europe A significant discount on your weekly HelloFresh box or Factor_ meals Learning and development opportunities Subsidized healthy lunches everyday in our Copenhagen office Comprehensive relocation assistance to move to the Nordics plus visa application support Mental health resources through online subscriptions Monthly pension scheme including health insurance benefits Additional perks: Discounts for our neighboring gyms, company events and parties, fruit & snacks in the office and free Friday bar Are you up for a challenge? Apply with your CV (In English please) If we see a match, you’ll have a call with one of our recruiters to share more about what you can bring to the team Are both sides still positive? Then we proceed to the assessment stage to assess key skills required for the job We will be conducting interviews on an ongoing basis and will close down the position once the successful candidate has been found.
Experience a career-transforming opportunity! Concentrix is a global company specializing in technology and services that support the future of brands in over 70 countries. With some of the world’s largest and leading brands in our client base, there's a good chance you’ve already interacted with one of our 440,000 colleagues at Concentrix. Our employees deliver exceptional customer service to our clients' customers, helping them grow their businesses and build strong relationships. If you’re looking to be inspired and grow in your career, we encourage you to apply for the role of Travel Consultant for our brand-new client SAS and join a network of employees around the world. You will be part of the team that creates exceptional customer service experiences for SAS's private customers. In this role, you will work from our office in Helsingborg, Sweden. About the role Your day-to-day work will involve supporting SAS's Danish private customers with issues related to flight bookings, payments, and online services, among other tasks. You will provide updates and share information about flight times, available destinations, and special requirements (such as wheelchair access or traveling with pets). Furthermore, you will be an expert at planning and suggesting smart solutions to customers facing challenges like canceled or rebooked flights, delays, or changes in schedules. You will also assist with payments and refunds. Customer support will be provided via phone and chat. To thrive in this role This is a fixed-term contract for 6 months with chance of extension. We are looking for someone who is an excellent listener, proactive, and always striving to create an exceptional customer experience. You are naturally positive and energetic, balancing professionalism with personality and engagement. You have strong verbal and written communication skills. You enjoy working independently and are flexible regarding changes in your workload. Stress tolerance is a crucial trait for thriving in this role. · You are fluent in Danish (C1) and English (B2), both spoken and written. · You are available to work within the customer center's opening hours, which are Monday to Friday from 07:00 to 19:15 and weekends from 09:00 to 18:15. · You can work onsite from our office in Helsingborg. · You are at least 18 years old. · You possess good computer skills. · Experience in customer service and/or the travel industry is an advantage. What we offer you We will ensure you have the best opportunities to succeed in this role by providing a 7-week training program, where hands-on training and practical tasks are given so you are ready to handle cases independently. You will work with modern equipment and support staff to help you develop into an excellent customer representative. Furthermore, you will receive regular feedback to aid your ongoing development. At Concentrix, there is always a career path for those willing to advance, with nearly 80% of our team leaders having been promoted internally! · 7-week training period · Collective agreement with “Unionen” · The opportunity to start something entirely new with engaged colleagues · Good public transport connections with an office in the city center · 25 paid vacation days per year, an annual wellness stipend of 3,500 SEK, plus other benefits · Internal career programs About the job · Start date: 2025-08-18 · Contract type: Permanent, full-time contract with 6 months probation period. · Working hours: Monday – Friday: 07:00-19:15 and weekends: 09:00-18:15 (Your shifts will be within these opening hours, 40 hours/week). · Location: Concentrix office in Helsingborg, Rönnowsgatan 8. Sound interesting to you? Interviews and the hiring process start immediately, so apply today! We look forward to your application!
Om rollen och dina arbetsuppgifter Som lärare på Hedda Anderssongymnasiet arbetar du tillsammans med ett antal kollegor på skolan i ett pedagogiskt processteam. Varje team har en pedagogisk processledare som leder teamets arbete i den vardagliga verksamheten. Teamet ansvarar för undervisningen i ett antal klasser på ett program där du bidrar med din pedagogiska kompetens och dina ämneskunskaper. Du får en unik möjlighet att vara med och påverka hur den nya skolans undervisning ska utformas. En del av undervisningen är projektorienterad och du samarbetar då även med vårt externa nätverk för att elevernas arbete ska ta sin utgångspunkt i verkliga utmaningar och redovisas för externa intressenter. Som lärare förväntas du: - Samarbeta med dina kollegor kring undervisning som utgår från aktuella utmaningar i omvärlden. - Bidra till konkret samverkan med externa aktörer inom ämnesintegrerad projektbaserad undervisning. - Fungera som mentor för en grupp elever på skolan. - Delta i skolans gemensamma utvecklingsarbete Vi söker dig Som har lärarlegitimation för undervisning på gymnasiet i svenska och svenska som andraspråk. Vi söker en yrkesskicklig lärare med intresse för skolutveckling och erfarenhet av tvärvetenskapligt arbetssätt. Du är entusiastisk, samarbetsinriktad och skapar ett gott klimat i de grupper där du är delaktig i. Vi värdesätter att du sprider arbetsglädje och bidrar till lösningar. För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Anställningen är ett vikariat med start augusti. Under period 1 är vikariatet på 100% och under period 2 är vikariatet på 75%. Rekrytering sker löpande. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Hedda Anderssongymnasiet är Lunds kommuns nyaste gymnasieskola inriktad på kreativitet, samarbete och företagsamhet. Tillsammans tar vi de första stegen mot att skapa en bättre framtid, för oss alla. Hedda startade 2018 och erbjuder ekonomi-, teknik- samhällsvetenskaps- och naturvetenskapsprogrammet. Hedda Anderssongymnasiet har just nu ca 1000 elever och växer för varje läsår. Under sommaren 2023 flyttade vi in i vår nybyggda skolbyggnad på Svanevägen/Möllegatan som rymmer 1650 gymnasieelever och 350 grundskoleelever. http://www.lund.se/heddagymnasiet Utbildningsförvaltningen ansvarar för gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, internationell grundskola och modersmålsverksamhet och har drygt 1 200 anställda. Som anställd här är du delaktig i att bedriva utbildning av hög kvalitet, och med ett stort engagemang för våra elever. Vi rustar eleverna för framtiden – med målet att varje elev ska nå sin fulla potential som människa och medborgare. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Detta erbjuds: ⭐ Vara en del av teamet som tar hand om hela processen ⭐ Del i stark och sammansvetsat team ⭐ Skapa unika & handgjorda möbler Vi söker dig som: ✅ Är händig och intresserad av tillverkning ✅ Är nyfiken och vill utvecklas ✅ Är en riktig lagspelare och ansvarsfull Om tjänsten I rollen som Tillverkningsmedarbetare hos by Crea arbetar du med hela processen, från råmaterial till färdig produkt. Hela processen sker på plats i tillverkningsfabriken i Arlöv. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Måleri och ytbehandling - lackering och betsning • Träarbete - Huvudsakligen i ek • Maskinhantering - fräsning m.m. • Montering - Färdigställning av möbler Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetstider: 08:00 - 17:00 under måndag till fredag Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten: Omgående Adress till arbetsplats: Strömgatan 2, 212 25 Malmö Krav och egenskaper Krav Svenska och/eller engelska i tal och skrift Du har ett intresse för måleri & snickeri Vilja att utvecklas och att du i grunden är en "händig" person Meriterande Relevant utbildning från gymnasie- eller YH-utbildning Erfarenhet av tillverkningsarbete inom trä Egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som tillverkningsmedarbetare bör du vara prestigelös och gilla att vara en del av ett team. Då varje medarbetare är avgörande för att säkerställa by Creas höga kvalitet så är det viktigt att du är ansvarsfull och någon man kan lita på. Vidare så är du praktiskt lagd, trivs med att arbeta och skapa med dina händer. Att du är händig är viktigt, men du behöver inte vara fullärd. Din nyfikenhet, vilja att utvecklas och intresse kommer bli av yttersta vikt för att lyckas i denna roll. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön och förmåner Lön Individuell lönesättning efter erfarenhet Förmåner Friskvårdsbidrag Personalrabatt Om by Crea Grundat 2017 har by Crea® med stolthet designat och tillverkat måttbeställda möbler i Sverige från dag ett. Sedan starten har by Crea vuxit till ett internationellt möbelvarumärke där skandinaviskt hantverk, hög kvalitet och personlig service är ledorden. Alla by Creas möbler tillverkas för hand i fabriken i Malmö, hela tiden med omsorg, kvalitet och känsla för detaljer. Men servicen stannar inte där, by Crea levererar snabbt och säkert över hela världen, från Malmö till Melbourne. by Crea levererar inte bara exklusiv design, utan också personlig service från ett engagerat team som verkligen bryr sig. Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter ansökan så kommer du bjudas in till en AI-intervju med Hubert kopplat till tjänsten. Nästa steg är juridisk bakgrundskontroll som sker digitalt med hjälp av Fortcheck. Efter detta kommer referenstagning genomföras som också sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar by Crea själva över processen. Hemsida: www.marketpeople.se Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Enkelt uttryckt: Beyond recruitment. Hemsida: www.marketpeople.se
Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. Mitt i Skivarp, alldeles intill den vackra kyrkan, ligger Mölleskolan. Det är en gemytlig skola inbäddad i grönska och med en stor varierande skolgård som inbjuder till aktiva raster. Skolan är enparallellig och har ca 200 elever. På skolan finns fritidshem och fritidsgård samt ett folkbibliotek. Mölleskolan är den elevnära skolan där läraren har förutsättningar att skapa goda relationer till alla elever och där goda förutsättningar finns att se och utveckla varje elev relationsnära och formativt. Skolan jobbar med ett två-lärarsystem. På skolan arbetar en mycket engagerad, professionell och kunnig personalgrupp som tillsammans med Mölleskolans 200 elever upprätthåller och arbetar genom vår gemensamma värdegrund. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare i fritidshem. Du samverkar med övriga lärare och lärare i fritidshemmet och planerar och genomför aktiviteter. Under skoltid tillhör du ett klassteam tillsammans med två lärare, där du har särskilt ansvar för en elev. Du tar ansvar för, och genomför, aktiviteter såväl i skola som i fritidshemmet. Fokus ligger på att skapa de bästa förutsättningarna för varje elev i en trygg och tillitsfull miljö. Du utmanar eleven att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själv och andra. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Fritids deltar i ett treårigt forskningsprojekt Fribi (fritids bidrar) som ligger till grund för hur vi lägger grunden i undervisningen på fritids. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad lärare i fritidshem. Du är behörig att undervisa i idrott eller musik. Du har erfarenhet av att arbeta med elever som läser integrerat, enligt anpassad grundskolas läroplan. Du har lätt för att samarbeta, både med din närmsta kollega i klassen samt med arbetslaget, elevhälsan och resten av skolan. Du har höga förväntningar på dina elever och att du har ett relationellt och formativt arbetssätt. Vidare så tror vi att du är positiv, nyfiken, innovativ och med förmåga till nytänkande. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som omvårdnadsansvarig sjuksköterska är du en del i att upprätthålla patientsäkerhet inom Landskrona Omsorg AB. Du kommer att arbeta tillsammans med en grupp omvårdnadsansvariga sjuksköterskor där du kommer att få tillgång till stöd och hjälp. Vi är samlokaliserade i ett hus vid Kungsgatan 15 med olika professioner som arbetar med våra patienter, vilket ger nya perspektiv och ökad kvalitet för patienter inskrivna i hemsjukvård ordinärt boende, LSS-boende och särskilt boende. Uppdraget innefattar traditionella arbetsuppgifter för en omvårdnadsansvarig sjuksköterska inom kommunal primärvård på vård- och omsorgsboende. Att stödja och entusiasmera personal, anhöriga och andra vårdgivare ingår som en del av dina arbetsuppgifter. Arbetet innebär kontakter inom den egna verksamheten och med andra vårdgivare, slutenvård, primärvård och ambulans i regionen. Du kommer att vara i kontakt med medicinteknik och med patienter som har komplexa vårdbehov. Du behöver god datorvana och du behöver kunna hantera modern teknik. Vi vill att ditt arbete präglas av ett etiskt förhållningssätt och utförs i enlighet med gällande författningar och riktlinjer. Som person har du ett bra bemötande, arbetar för goda resultat och tar ansvar. Du arbetar metodisk och med ett vetenskapligt förhållningssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker distriktssköterska, specialistsjuksköterska med inriktning mot äldre alternativt allmänsjuksköterska. Erfarenhet av arbete inom kommunal vård, palliativ vård, slutenvård och primärvård är meriterande. God vana att dokumentera i journalsystem. I Landskrona lever människor med många olika nationaliteter och vi ser gärna sökande med bred kulturell kompetens. B-körkort för manuell växellåda. ÖVRIGT Arbetsgivarinformation: landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer