Apotekschef
Apoteket AB
Apotekare

Nu söker vi en Apotekschef till Perstorp! Vi söker en Apotekschef med driv och engagemang, redo att lyfta våra fina apotek i Perstorp till nya höjder! Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill leda ett mindre apotek där du kan kombinera ett nära samarbete med ditt team med möjligheten att själv forma och utveckla verksamheten för framtiden. Om rollenSom ansvarig för Apoteket Näckrosen i Perstorp, kommer du att stå i spetsen för vårt dedikerade team av 4 fantastiska medarbetare. Förutom att ha ansvaret för försäljnings- och resultatmålen för båda apoteken, kommer du även att spela en viktig roll i det dagliga arbetet. Här ligger fokus på att bygga starka kundrelationer, förstå deras behov och säkerställa att försäljning och service alltid är av högsta kvalitet. Du tillsammans med ditt team kommer vara avgörande för apotekens framgång och utveckling! Dina huvudsakliga arbetsområden Aktivt engagera dig i kundmöten för att stärka Apotekets position på den lokala marknaden Säkerställa att arbetsplatsen upprätthåller höga standarder inom kvalitet, säkerhet och miljö Hantering av rekrytering, schemaläggning och utveckling av teamet Initiera och underhålla samarbeten med lokala aktörer för att utvidga apotekets affärsverksamhet Dina kompetenser För denna roll söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta  framgångsrikt med att nå uppsatta mål. Du har haft ledaransvar, antingen i en liknande chefsroll eller som exempelvis läkemedelsansvarig eller säljledare. Du har erfarenhet av att skapa och vidareutveckla goda relationer med kollegor och skapa en gemensam målbild som ni tillsammans strävar mot.  Vi ser gärna att du: Har erfarenhet inom apoteksbranschen Är utbildad apotekare eller receptarie Är målorienterad med en bra förmåga att hitta nya möjligheter och strategier för att nå uppsatta mål Är tydlig i din kommunikation och har ett coachande ledarskap När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen till Apoteket

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Enhetschef
Landskrona kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! Är du redo att göra skillnad? Bli en del av Individ- och familjeförvaltningen! Vi på Individ- och familjeförvaltningen är engagerade i att stödja barn, unga, vuxna och familjer genom socialt arbete inom socialtjänstens olika områden. Med fokus på hög kvalitet och individanpassade insatser strävar vi alltid efter att hjälpa människor att leva sina liv av egen kraft. Varför välja oss? Spännande utvecklingsskede: Vi befinner oss i en dynamisk fas där vi moderniserar och anpassar våra arbetssätt för att nå ut till fler invånare på nya och innovativa sätt. Engagerad arbetsmiljö: Hos oss får du möjlighet att arbeta i en inspirerande miljö där vi värdesätter samarbete och utveckling. Signs of Safety: Vi arbetar enligt den framgångsrika metoden Signs of Safety, vilket innebär att vi fokuserar på att bygga starka och hållbara lösningar tillsammans med de vi stöttar. Välkommen till en arbetsplats där du verkligen kan göra skillnad! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en engagerad enhetschef till vår Mottagning och vår Enhet för våld i nära relation. För två år sedan startade den gemensamma mottagningen där de huvudsakliga arbetsuppgifterna är att aktualisera och förhandsbedöma ärenden som rör både vuxna och barn. Bedömningar kring omedelbart skydd enligt LVM och LVU ingår också. Vi jobbar enligt Signs of Safety, där vi fokuserar på att hitta det som fungerar hos de medborgare vi möter samt utforskar nätverket för att hjälpa medborgarna hitta resurser att leva ett liv av egen kraft. Vi söker nu en enhetschef som vill leda och fortsätta utveckla mottagningsarbetet i enlighet med nya socialtjänstlagen. Teamet leds av en socialsekreterare med utökat ansvar som har ansvaret för den dagliga ärendehandledningen. Som enhetschef för enheten för våld i nära relation är du direkt arbetsledare för två handläggare som utreder och följer upp insatser för våldsutsatta. I arbetsgruppen finns även en koordinator mot kriminalitet samt två socialrådgivare som arbetar i Rätt Kurva. Du kommer att leda och utveckla dessa båda enheter i nära samarbete med andra enheter inom förvaltningen. Din huvudsakliga uppgift blir att säkerställa hög kvalitet, fokusera på klienternas behov och skapa förutsättningar för att ge människor möjlighet att leva självständiga liv. Rollen kräver ett gott ledarskap, systematiskt kvalitetsarbete och förmåga att driva förändringsarbete med fokus på digitalisering och innovativa arbetsmetoder. Dina arbetsuppgifter: • Leda och utveckla enheterna med fokus på kvalitet, måluppfyllelse och klienternas behov. • Stödja och utveckla medarbetarna för att säkerställa god kvalitativ och rättssäker verksamhet. • Driva förändringsarbete för att möta kraven i den nya socialtjänstlagen. • Implementera digitala lösningar och nya arbetssätt för att öka effektiviteten och förbättra servicen för våra klienter. • Säkerställa ett hållbart resursutnyttjande och aktivt bidra till att uppnå våra mål. • Samverka med andra aktörer inom vår förvaltning och andra verksamheter inom staden för att skapa en sammanhållen och klientcentrerad verksamhet som främjar klienternas självständighet. • Personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig är ett krav för tjänsten. Djupgående kunskaper om lagstiftning och riktlinjer inom området. Mångårig och framgångsrik erfarenhet av ledarskap, med förmåga att skapa engagemang, motivation och leda verksamheten mot uppsatta mål samt säkerställa resultat är meriterande. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda i en politiskt styrd organisation, med förståelse för dess komplexitet och krav. Erfarenhet av budget-, personalansvar och arbete med ständiga förbättringar, inklusive att driva utvecklings- och förbättringsarbete är också meriterande. Det är viktigt att du har förmåga att leda förändringsprocesser och driva processledning, med särskilt fokus på digitalisering och införande av nya arbetsmetoder. ÖVRIGT Arbetsgivarinformation: landskrona.se/jobbailandskronastad Då tjänsten innefattar arbete med barn och unga, kräver vi att du uppvisar ett utdrag ur polisens misstanke- och belastningsregister innan anställning.  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp. Om du som sökande har skyddade personuppgifter skickar du in ansökan till HR-avdelningen via post eller lämnar in den i receptionen, ställd till HR-enheten där du också anger vilket referensnummer annonsen har. I din ansökan behöver du ange hur du vill bli kontaktad av rekryterande chef. Din ansökan kommer sekretessmarkeras och bevaras i två år även om du inte blir anställd hos oss. Därefter gallras handlingarna. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://www.landskrona.se/kommun-och-politik/sa-behandlar-landskrona-stad-personuppgifter/.

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
IT-arkitekt Konsultuppdrag i Malmö

Om TechServices IT AB TechServices IT AB är en ledande aktör inom IT-konsultbranschen med fokus på långsiktiga samarbeten och kompetensutveckling för våra konsulter. Som konsult hos oss får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, bredda ditt nätverk och arbeta i spännande och samhällsviktiga projekt hos våra kunder. Vi erbjuder ett nära stöd, coachning, utbildning och tillgång till engagerade kollegor som hjälper dig att lyckas och trivas i din roll. Om uppdraget / Om kunden Vi söker nu en erfaren IT-arkitekt för ett utmanande och spännande konsultuppdrag i Malmö. Här får du möjlighet att vara med och designa, utveckla och implementera nästa generations IT-miljö i en verksamhet som arbetar med samhällsviktiga lösningar. I denna roll blir du en viktig del av ett team med andra arkitekter, tekniska experter, verksamhets- och kravanalytiker, testare, säkerhetsspecialister och drifttekniker. Du kommer arbeta på plats hos kund, centralt i Malmö, i en stimulerande och varierad arbetsmiljö där utveckling, samarbete och innovation står i fokus. Tillsammans bidrar ni till att skapa framtidens informationslandskap, med hög säkerhet och moderna tekniska lösningar. Dina arbetsuppgifter Som IT-arkitekt kommer du att: Driva tekniska utredningar och ta fram ritningar och designunderlag för komplexa IT-miljöer Vara bollplank och stöd för lösningsarkitekter och ledningsgrupper Medverka i hela kedjan från idé till implementerad lösning Utvärdera och jämföra olika tekniska lösningar samt presentera dessa på flera nivåer inom organisationen Bidra med din kompetens inom både infrastruktur och mjukvaruutveckling Leda tekniker, översätta verksamhetsbehov och stötta ledning i beslutsprocesser Arbeta i team och aktivt bidra till kunskapsdelning och ett gott samarbetsklimat Vem är du? Vi söker dig som: Har flerårig erfarenhet som IT-arkitekt och är van att arbeta i större organisationer Trivs med att designa lösningar utifrån krav och verksamhetsbehov, och har ett starkt säkerhetstänk Är prestigelös, kommunikativ och samarbetar gärna med kollegor från olika discipliner Kan leda andra tekniker och har förmåga att omvandla komplexa krav till tydliga och effektiva IT-lösningar Har modelleringskompetens samt erfarenhet av både infrastruktur och mjukvaruutveckling Är van vid att arbeta i miljöer med höga krav på säkerhet och kvalitet Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat med arkitektur i säkerhetsklassade miljöer och har erfarenhet av större förändringsprojekt. Vi erbjuder Som konsult hos TechServices IT AB får du: Personlig utvecklingsplan och kontinuerligt stöd av din konsultchef Möjlighet till kompetensutveckling, certifieringar och nätverksträffar Trygga anställningsvillkor och spännande projekt hos välkända företag och organisationer Ett öppet, inkluderande och socialt arbetsklimat med kollegor som brinner för teknik och utveckling Vi värdesätter att du som konsult alltid känner dig trygg, sedd och har de bästa förutsättningarna att lyckas i din roll. Ansökan och kontakt Känner du att detta är rätt utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Polsktalande personlig assistent sökes till man i Oxie - ref. 1124
Sydassistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi dig som är polsktalande men även behärskar det svnska spåket i tal och skrift och som gärna har erfarenhet av att arbeta som assistent eller liknande sociala och vårdande yrken. Detta är till en rullstolsburen man i Oxie. Vi söker är en kvinna till en heltidstjänst som kan börja arbeta i augusti.   Uppdragsgivaren har utvecklingsstörning och epilepsi som påverkar honom i den dagliga livsföringen och därför behöver han din hjälp med denna dygnet runt. I arbetsschemat ingår vaken natt  då uppdragsgivaren sover med mask som kräver uppsyn. Uppgifterna i övrigt är allt som rör förflyttning, hygien, matsituationer, kommunikation mm.   Uppdragsgivaren bor själv i lägenhet och kommunicerar via sina assistenter med kroppsspråk och ansiktsuttryck. Det är därför viktigt att man lär känna honom väl för att kunna hjälpa honom på bästa sätt både hemma och på sin Dagliga Verksamhet där han är 2 dagar/veckan. Du som söker behöver kunna tala och förstå polska samt vara rökfri. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande.  Företagsinformation Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt personer med funktionsvariationer i södra Sverige. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Vi arbetar för att våra uppdragsgivare, oavsett funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så bra liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Support Agent (Finnish-speaking)
Telavox AB
Kundtjänstpersonal

Join Telavox as a Support Agent At Telavox, we’re looking for a Support Agent to be our customers' first point of contact, helping them with technical and financial inquiries while ensuring every issue is handled efficiently and professionally. Our customers range from small companies with 10 employees to our largest Enterprise clients, which means that the cases and questions from customers vary a lot. If you enjoy troubleshooting, owning customer dialogues, and working in a dynamic environment, this role is for you! This position is based in our Malmö office, where you’ll join a team of dedicated Support Agents. We work closely together, share knowledge, and continuously develop our skills to deliver top service! About the job  We’re looking for someone who enjoys helping customers, has a problem-solving mindset, and is comfortable taking responsibility for issues. You like working in a dynamic environment, collaborating with others, and have an interest in IT solutions. A typical day in this role involves: Handling incoming customer requests via phone and email, resolving non-complex issues on the first contact Responding to tickets within 8 working hours and ensuring professional case documentation Driving escalations together with SOC (Service Operations Center) to secure the best solutions Collaborating with our Customer Success Managers and Key Account Managers Actively demonstrating product value, helping customers optimize their usage of Telavox’s services About you We’re looking for someone who enjoys helping customers, has a problem-solving mindset, and is comfortable taking responsibility for issues. You like working in a dynamic environment, collaborating with others, and have an interest in IT solutions. Competencies: Experience in customer service, technical support, or a similar role Fluent in Finnish, Swedish, and English, both written and spoken Enjoys problem-solving with a hands-on and solution-focused approach Good communication skills and comfortable handling customer interactions Basic technical understanding and an interest in troubleshooting IT issues Able to work both independently and as part of a team Eager to learn and share knowledge to improve processes and customer experience You enjoy interacting with people and feel motivated when the job involves challenges and problem-solving Join us at Telavox  Since Telavox's journey started in 2002, we have strengthened our position as the leading forward-thinking communication platform for businesses. As a digital mobile operator, we develop and own our all-in-one communication platform, which integrates telephony, PBX, messaging, meetings, and contact centers, giving businesses a smarter way to connect. Today, we’re a thriving company with 1.9 billion SEK in revenue and 500+ Telavoxers across nine countries. We embrace AI and automation to push the boundaries of business communication. We offer flexible work options and adaptable hours, giving you the freedom to balance life and career while staying connected to our vibrant Telavox culture. How to apply! At Telavox, we don't focus on fitting in; we focus on making room for everyone. We’re always on the lookout for great talent, so applications are reviewed continuously. If you're ready to be part of an innovative, AI-driven telecom company, apply today with your CV and cover letter in English.  For any questions, feel free to reach out to Talent Acquisition Partner Ami Faraguna at [email protected] Learn more about what we do!

26 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Amanuens inom ämnesområdet diagnostisk radiologi
Lunds Universitet
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Forskargruppen arbetar med avancerad MRI (magnet resonans tomografi) och består av neuroradiologer, MR fysiker, doktorander, post-docs, kliniska kollegor inom neurovetenskap, neurologi, neurokirurgi, onkologi, och internationella kollegor. Inom forskargruppen strävar vi efter att skapa en miljö som främjar utveckling och är stimulerande för alla anställda. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet som erbjuder goda anställningsvillkor. Med en anställning som amanuens får du som student en möjlighet att förena studier med arbete för att komplettera dina teoretiska kunskaper med praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin. Läs mer på universitets webbplats om att https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter Som amanuens kan dina arbetsuppgifter variera, men du måste studera vid den fakultet där arbetet ska bedrivas och arbetsuppgifterna ska ge en inblick i den akademiska världen. Som amanuens i den aktuella forskningsgruppen kommer du att utföra diverse arbetsuppgifter vilka inkluderar bla: - Plocka ut relevant patientdata ur patientjournaler så som; ålder, kön, tumör typ, lokalisation av tumören, MGMT, IDH, andra biomarkörer, typ av kirurgi, operationsdata, behandling, överlevnad, datum för MR diagnos, operation, och eventuell tidpunkt för recidiv med mera samt lägga in detta i Excel med enbart patient nummer (studienummer). - Samla in patientdata på SLE patienter så som; undersökningsdatum, kön, ålder, olika MR sekvenser. - Göra enklare dataanalyser och segmenteringar. - Stötta forskargruppens medlemmar i pågående projekt. - Aktivt medverka vid författande av publikationer. - Presentera resultat i olika forum/möten. Kvalifikationer Behörig att anställas som amanuens är den som aktivt bedriver studier på grund- eller avancerad nivå vid aktuell fakultet och som ännu inte tagit ut sin examen. Övriga krav för anställningen är att du:  - Är inskriven på läkarprogrammet och har avslutat termin 7 vid medicinska fakulteten i Lund. - Har goda kunskaper inom Excel och Word. - Har goda kunskaper och har arbetat med att läsa patientjournaler för att ta ut viktig information kopplat till forskningsprojekt. - Har god kännedom om hjärnans anatomi och patologi. - Har god kunskap om hjärntumörer. - Har goda datakunskaper. - Har erfarenhet av tidigare arbete med att läsa patientjournaler och plocka ut relevant information. - Personliga egenskaper som vi ser behövs för rollen är; Att du är noggrann, flitig och en Team-player. Övrigt Anställningen är tidsbegränsad till 1 år och önskat startdatum är den 1 september 2025. Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i Högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§. Tjänsten kommer innebära arbete under vissa helger och kvällar. Anställningen omfattas av flextidsavtalet. Så här söker du Ansökan görs i Lunds universitets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla CV samt personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Du behöver även bifoga utdrag från LADOK som intygar din behörighet. Ansökan bör även innehålla övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Varm välkommen med din ansökan! Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Bockare till Vossloh Nordic Switch Systems AB
Ikett Personalpartner AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om tjänsten Ikett Personalpartner söker nu efter en operatör/bockare till Vossloh Nordic Switch Systems AB (VNSS) i Ystad. Har du god verkstadserfarenhet och dessutom god materialkännedom? Vill du vara en del av ett världsledande företag inom den moderna spårtekniken? Då är det dig vi söker! Hit välkomnas du till en verksamhet där koncerners värderingar genomsyrar hela verksamheten. Här läggs det stort fokus på värderingar som arbetsglädje, världsklass, nytänkande, hållbarhet, tillit och respekt Som operatör till bockningsmaskinen kommer du bland annat att arbeta med: - Inställning och justering av bockmaskin. - Övervakning av maskin. - Kontrollmätning av bockade produkter för att säkerställa att de uppfyller specifikationerna. - Löpande underhåll och rengöring av maskiner och arbetsstation. - Samarbete med produktionsledare och andra avdelningar för att optimera produktionsflödet. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstider: 2-skift. I denna rekrytering samarbetar VNSS med Ikett Personalpartner, din anställning kommer att inledas hos Ikett Personalpartner. Om företaget Vossloh Nordic Switch Systems AB (VNSS) är ett av världens ledande företag inom spårväxlar och spårteknik. Verksamheten erbjuder heltäckande kompetens och resurser inom allt som rör modern spårteknik från prefabricerade höghastighetsväxlar och skräddarsydda spårsystem till ett fullständigt tillbehörs- och underhållsprogram. Varför välja Vossloh Nordic Switch Systems AB? • Är ett av världens ledande företag inom spårväxlar och spårteknik. • Är ständigt engagerade i att förbättra och utveckla verksamheten. • Arbetar aktivt med hållbarhet, både ur ett miljöperspektiv och den enskilda individen. • Erbjuder en ren och ordningsam arbetsplats. • En arbetsplats där man värnar om varandra, med möjlighet för goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill utvecklas tillsammans med VNSS. Din profil Vi söker dig som ur ett långsiktigt perspektiv vill utvecklas tillsammans med Vossloh Nordic Switch Systems AB. Du som söker är lösningsorienterad, tekniskt lagd och har en förmåga att arbeta självständigt. Du trivs i en produktionsmiljö där du får ta ansvar och bidra till teamets framgång. För att lyckas i rollen som operatör bör du ha: - Verkstadserfarenhet - God materialkännedom och känsla för struktur i materialet. - Erfarenhet av att arbeta med bockmaskiner eller liknande utrustning inom metallindustrin. - Teknisk förståelse och förmåga att läsa och tolka ritningar och tekniska dokument. - Noggrannhet och ett starkt fokus på kvalitet. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du som söker har truckkort och travers. I denna rekrytering kommer vi att lägga stora värderingar vid dina personliga egenskaper. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar men kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

26 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Cloud Fullstack Developer
Rasulson Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Opportunity Cloud Fullstack Developer – Consultant Assignment with Possibility for Hire (6–9 months) A dynamic R&D team is looking to strengthen its capacity with an experienced Cloud Fullstack Software Developer. This role is part of a try-and-hire arrangement where you will work on future-focused digital solutions targeting both end users and internal platforms. The assignment includes a mix of backend and frontend development, with a strong emphasis on scalability, security, and modern cloud architecture. About the Role You’ll work as part of a cross-functional agile team building cloud-native services and intuitive user interfaces. Your contribution will be critical in shaping the architecture, implementing features, maintaining CI/CD workflows, and ensuring that production systems are robust and efficient. Responsibilities Design and develop cloud infrastructure and frontend features Collaborate on defining scalable, secure, and maintainable platform architecture Work closely with team members across development, design, testing, and architecture Turn functional requirements into technical solutions ready for deployment Ensure quality through secure development, peer reviews, and test automation Support production environments and post-deployment operations Contribute to documentation of systems and development decisions Technical Scope Translate business needs into system architecture and modular components Build and integrate secure cloud-native services and modern frontend applications Develop and run unit/integration tests; conduct and participate in code reviews Work alongside application and UI teams to align on APIs and overall solution design Report progress and architectural matters to the designated platform manager Required Skills & Experience Strong hands-on experience with AWS services and cloud-native development Advanced skills in Java for backend/core systems Experience writing Go for AWS Lambda functions Solid knowledge of React for building frontend interfaces Familiar with event-driven and serverless design patterns Used to working in agile environments (e.g., Scrum, Kanban) Proficient with collaboration and DevOps tools like JIRA or Azure DevOps Confident working with CI/CD workflows and test-driven development Fluent in English, both spoken and written Valuable Extras Familiarity with IoT-focused platforms such as AWS IoT Core or Azure IoT Hub Experience with REST APIs, web technology integrations, and frontend-backend communication Awareness of common cloud security vulnerabilities and best practices (e.g., OWASP Top 10) Exposure to SAFe or other scaled agile frameworks Insight into systems involving mechanical or electromechanical components Ideal Profile University-level education in Computer Science, IT, or related field 4–7+ years of software development experience Deep understanding of cloud-based architecture, Java, React, and CI/CD tooling Experience in collaborative, agile, product-focused environments Who You Are Analytical and methodical in your approach Dependable, flexible, and self-directed Communicative and a natural team player Interested in new technologies and continuous improvement Driven by delivering secure and effective technical solutions Practical Details Location: Hybrid setup with on-site presence near Landskrona and flexible workdays in Malmö Start: Upon agreement Engagement Type: Full-time consultancy with opportunity for long-term placement Ready to help shape next-generation cloud applications in a hands-on role that combines backend and frontend development? We'd love to hear from you. Apply now to explore the opportunity further. About Rasulson Consulting Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.

26 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Technical Project Manager (66915)
Vestas Northern Europe AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Do you have experience with managing projects withing the technical field? Are you skilled at working with both internal and external stakeholders and do you have a keen eye for details while pursuing your own objectives? Then we have the position for you! Vestas is looking for a Technical Project Manager to our SCADA Team! Region NCE > SBU NCE Service > Server & Data Plant Operations Technical Operation is part of NCE (Northern & Central Europe) and provides support to the organization in the installation and servicing of numerous SCADA systems, managing medium to large-scale wind power plants. Our mission is to transform a group of wind turbines into a fully operational power plant that meets contractual and regional specifications. Our primary customers include major power utility companies and professional investors. Responsibilities As a Technical Project Manager, you will handle projects within our Service Business area. It will for example be hardware exchanges, upgrades or aftersales solutions. Your main tasks will be: Coordination of resources Stakeholder communication, internal and external Risk management Planning and forecasting Governance and reporting Qualifications Minimum 3 years of experience in managing projects in a technical environment Formal Project Management training/certification Prince2 Practitioner/PMP and Six Sigma Green Belt or ITIL 4 foundation Experience in using project management methods and tools Experience of stakeholder management tools and techniques Competencies Qualified to manage workload effectively and operate with professional self-direction Proficient communication and presentation skills Capacity for detailed analysis Fluent English language skills, both orally and in writing Valid driving license B What we offer We are an international team, and you will have colleagues all over Europe who are very skilled within different technical areas. You will have the opportunity to develop a career in a global company, within a very exciting industry that is constantly expanding. Together with our customers, Vestas' more than 30,000 employees are bringing the world sustainable energy solutions, to power a bright future. Additional information Your primary work location will be Aarhus, Denmark but could also be Malmö, Sweden, Warrington, UK or Szczecin, Poland. You should expect some travel activity, approximately 30 days per year. If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 10.08.2025. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date. For additional information about the position, please contact: Recruiter Rebecka Thorell at [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Specialistläkare i allmänmedicin till Vårdcentralen Lindeborg i Malmö
REGION SKÅNE
Specialistläkare

Gör skillnad. Varje dag. Är du specialistläkare i allmänmedicin och har ett stort intresse för primärvården? Vill du arbeta tillsammans med andra engagerade och kompetenta medarbetare? Då är detta tjänsten för dig! Vårdcentralen Lindeborg är en välfungerande och trevlig hälsovalsenhet i södra Malmö, som har goda kontakter med andra vårdgivare i stadsdelen. Vi ser samarbete som en framgångsfaktor och är en vårdcentral som strävar efter öppenhet samt ser kommunikation som ett naturligt arbetsredskap. Vårt dagliga arbete präglas av patientfokus och värderingsstyrning, där verksamhetsutveckling är en naturlig del av vårt arbetssätt. Vår vårdcentral är välutrustad både vad gäller personal och medicinsk utrustning. Idag är vi 37 medarbetare inom olika yrkeskategorier som tar hand om våra drygt 8 400 listade patienter. Vi har ett komplett utbud med läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, psykolog, kurator, fysioterapeut och arbetsterapeut. Idag är vi fem specialistläkare och fyra ST läkare och vi har haft låg personalomsättning bland våra läkare. Hos oss hittar du även specialistmottagningar inom hjärtsvikt, diabetes, astma/KOL och hypertoni. Därtill har vi barnavårdscentral (BVC) och utbildningscentral för blivande specialistläkare med ett antal utbildningsplatser. Tillsammans arbetar vi för att kunna erbjuda alla våra patienter en trygg och tillgänglig primärvård med ett gott bemötande av hög kvalitet. Du tar dig enkelt till våra ljusa och fina lokaler som byggdes år 2008. Vi finns intill Hyllie station, vid arenaområdet och Emporia, med goda pendlingsmöjligheter till andra delar av Skåne samt Köpenhamn. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu en dedikerad specialistläkare i allmänmedicin med intresse för nära patientarbete. Till oss kommer du till en verksamhet där gott bemötande och god service är en självklarhet! I din roll som specialistläkare i allmänmedicin har du ett nära samarbete med engagerade och kunniga kollegor i en trivsam miljö. Vi är en sammansvetsad och välfungerad läkargrupp och värdesätter fortbildning och interkollegialt lärande. Du arbetar med vanligt förekommande arbetsuppgifter på vårdcentral såsom planerade och akuta läkarbesök, att vara konsultläkare för sjuksköterskor och utbildningsläkare samt att medverka i rond för bedömning och triagering. Samverkansärenden med kommunen och andra myndigheter ingår också i din arbetsvardag. Till vårdcentralen kommer personer i olika åldrar och med olika bakgrund. Detta förutsätter ett holistiskt perspektiv som grundar sig i den enskilda människans förutsättningar och behov. Här hos oss har vi en positiv inställning till utveckling, både sett till att du som individ får kontinuerlig utbildning och möjlighet att utvecklas, samt att alla bidrar till enhetens utveckling över tid. Tillsammans skapar vi vår enhet inom uppdragets ramar. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård och har specialistkompetens i allmänmedicin. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav för tjänsten. Som person söker vi dig som är lyhörd, empatisk och har ett gott bemötande gentemot såväl patienter som kollegor. Du har en grundtrygghet och förmåga att arbeta självständigt i din läkarroll samtidigt som du har lätt för att samarbeta. Dina erfarenheter och din kunskapsbank är väl grundade men vi erbjuder även goda förutsättningar för fortbildning och kompetenshöjning. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Vi ser fram emot och välkomnar just din ansökan! Den här tjänsten omfattas av Region Skånes rekryteringsbonus. ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund - välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare.

26 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025