Vikarierande överförmyndarhandläggare
Helsingborgs kommun
Planerare och utredare m.fl.

Detta är en tjänst för dig som vill kombinera juridisk kompetens med samhällsengagemang – där varje dag bjuder på nya utmaningar, ansvar och möjligheten att bidra till en rättssäker och trygg vardag för våra huvudmän. Om arbetsplatsen Inom stadsledningsförvaltningen på avdelningen för Juridik och Service finns överförmyndarenheten som bistår Överförmyndarnämnden. Överförmyndarnämnden är en tillsynsmyndighet för gode män, förvaltare och förmyndare och uppdraget är att ge stöd åt invånare som har behov av en sådan ställföreträdare. På enheten finns handläggare, administratörer och ekonomiassistenter som tillsammans arbetare på nämndens uppdrag, och som med stor självständighet och engagemang bedriver verksamheten. Som tillsynsmyndighet har vi också ett stort ansvar att arbeta med service, tillgänglighet och samverkan. Enheten sitter på rådhuset och består av 13 ordinarie personal inklusive överförmyndarchef och överförmyndarsamordnare. Du som börjar här hos oss kommer till en stabil arbetsplats med hög kompetens bland kollegor och en god, lösningsfokuserad stämning. Arbetsuppgifter Som överförmyndarhandläggare ansvarar du för samtliga åtgärder i de ärenden som du tilldelas. I det vardagliga arbetet kommer du att handlägga och utreda ärenden om ansökningar/anmälningar om behov av god man/förvaltare, vilket sker både skriftligen och muntligen. Du är del i beslutsfattande, granskning av årsräkningar, diarieföring, expediering, rekrytering av ställföreträdare, utbildning av och rådgivning åt dessa och fortlöpande utveckling av verksamheten. Service utövar du dagligen via telefon, mejl och besök. Din samverkan sker med gode män, förvaltare, förmyndare, våra huvudmän, anhöriga, andra förvaltningar i staden såsom socialförvaltningen, vård-och omsorgsförvaltningen, arbetsmarknadsförvaltningen, banker, tingsrätten med flera. Arbetet spänner över flera rättsliga områden; i det dagliga förhåller vi oss främst till Föräldrabalken, Förvaltningslagen, Offentlighets - och sekretesslagen samt Kommunallagen.   Kvalifikationer För denna tjänst ser vi gärna att du har en akademisk examen eller annan högre utbildning som vi bedömer som likvärdig. Har du erfarenhet inom verksamhetsområdet är det meriterande. Även erfarenhet av myndighetsutövning eller annan tillsynsverksamhet värderas högt. Stor vikt kommer att läggas vid din förmåga att arbeta självständigt och strukturerat mot uppsatta deadlines. För att du ska fungera bra i rollen och trivas hos oss förväntas du vara stresstålig och till viss del kunna arbeta under högt tempo, kunna prioritera och snabbt omprioritera. • Du är noggrann och har sinne för detaljer och siffror • Du behärskar svenska bra i tal och skrift • Du har en god social kompetens och god förmåga att kommunicera, och kan anpassa kommunikationen vid behov. • Du har ett stort intresse för människan i samhället och tycker om att arbeta med service och samverkan. Vi önskar även att du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och har ett lösningsfokuserat synsätt. I ansökan ber vi dig svara på några korta urvalsfrågor som vi lägger större tyngd på än ett personligt brev.  Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Vi kommer att genomföra löpande urval och intervjuer så välkommen med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag: 2025-07-13 Anställningsform: Vikariat. Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Varaktighet: 2026-02-28 Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Socialsekreterare till ekonomiskt bistånd
Malmö kommun
Socialsekreterare

Ref: 20251698 Arbetsuppgifter Till avdelningen för ekonomiskt bistånd söker vi nu tre socialsekreterare. Två av tjänsterna avser löpande handläggning av ekonomiskt bistånd, medan den tredje är inriktad på att utreda nyansökningar. Det huvudsakliga uppdraget är att stötta, motivera och utreda individers förutsättningar i deras väg mot självförsörjning och under tiden handlägga rätten till ekonomiskt bistånd enligt Socialtjänstlagen. I rollen ingår återkommande kontakter med både enskilda individer och interna och externa samverkansaktörer. Du kommer att ha ett mycket nära klientnära arbete och du träffar dina klienter regelbundet varje månad. För den tjänst som avser nyansökningar är uppdraget detsamma som för övriga tjänster fram till det första bifallsbeslutet, därefter överlämnas ärendet till en kollega som ansvarar för den fortsatta, löpande handläggningen. Vår målsättning är ett kvalificerat utredningsarbete som präglas av bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. Det är ett roligt arbete med stor omväxling, olika uppdrag och många kontakter som ger en stor variation av arbetsuppgifter varje dag. Arbetet kräver relativt hög grad av självständighet när det gäller att exempelvis tolka aktuell lagstiftning, riktlinjer och praxis samt en god förmåga att hantera akut uppstådda situationer. På enheten finns även förste socialsekreterare, som tillsammans med din chef, handleder och stödjer dig i ditt dagliga arbete.  Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom. Du ska även ha aktuell erfarenhet av myndighetsutövning samt minst 1 års erfarenhet av socialt arbete. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete inom ekonomiskt bistånd • Erfarenhet av arbete i Lifecare • Utbildning i MI Arbetet kräver att du har goda datorkunskaper, en välutvecklad administrativ förmåga samt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Vi söker dig som har ett stort engagemang för socialt arbete och ett genuint intresse för samhällsfrågor. Du värdesätter mötet med klienter och ser det som en central del av ett framgångsrikt socialt arbete. Ditt bemötande är professionellt, du har en god samarbetsförmåga och visar både förståelse och intresse för andra människor. Du har lätt för att skapa och bevara goda relationer och arbetar alltid med klientens bästa i fokus. Vi ser gärna att du är en ansvarstagande och initiativrik person som kan arbeta självständigt, fatta beslut och säkerställa att uppgifter genomförs inom uppsatta tidsramar. Du är trygg i dig själv och har förmågan att hantera krav och motgångar, samtidigt som du kan behålla lugnet i pressade situationer. Vidare är du strukturerad och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du använder din tid effektivt, sätter upp tydliga mål och ser till att deadlines hålls. Med ett starkt klientfokus och ett resultatinriktat arbetssätt strävar du alltid efter att skapa positiva förändringar. Om arbetsplatsen Tjänsterna har placering på Sallerupsvägen 11D. Intervjuer planeras att hållas löpande tom 15 juli. Intervjuerna är vid möjlighet fysiska.  Vi arbetar för att ha en bra stämning på arbetsplatsen, goda skratt, utmaningar, nära ledarskap och stöttande kollegor; det som ger positiv energi på jobbet. Vi mycket stolta över vår verksamhet och det vi åstadkommer. Som anställd hos oss erbjuds du introduktion, intern och extern handledning, metodutveckling, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling.  Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tidsbegränsade anställningar tom 28 feb 2026.  Omfattning: Heltid Antal tjänster: 3 Tillträde: 1 september. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Rektor till Fjälkinge L och Kiaby LM
Kristianstads kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Nu söker vi en rektor som är vill jobba i team och som kan ta vårt utvecklingsarbete mot nya mål! I kommunens östra del hittar du Fjälkinge och Kiaby skolor. Fjälkinge är en F-9 skola med ungefär 500 elever medan Kiaby, med årskurserna F-6, har cirka 80 elever. Tillsammans bildar de ett geografiskt kluster där tre rektorer, tillsammans med personal, leder och utvecklar skolornas verksamhet så att eleverna ges förutsättningar att nå sin fulla potential. På skolorna finns bland annat fotbollsprofil och prisat skolbibliotek. Dessutom drivs och samordnas här skolområdets utvecklingsarbete kring NTA. Vi söker nu dig som vill bli vår nya medlem i ett väl fungerande rektorsteam där ditt ansvarområde kommer att vara Fjälkinge skolas lågstadium samt Kiaby skola. Med ett verksamhetsnära ledarskap skapar du goda förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling och måluppfyllelse. Du kommer även att ingå i skolområde östras ledningsgrupp där du tillsammans med skolchef, rektorskollegor och administrativa chefer arbetar för att ge våra verksamheter och dig som ledare, bästa möjliga förutsättningar. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som rektor hos oss leder du verksamheten utifrån nationella och lokala styrdokument genom att om sätta dessa till lokala mål och verksamhetens förutsättningar. Du planerar, utvecklar och leder det pedagogiska arbetet genom ett systematiskt kvalitetsarbete och du kommer att ha personalansvar för ungefär 30 medarbetare. Samverkan med vårdnadshavare och med aktörer utanför förskolan/skolan ingår som en naturlig del i ditt arbete. Att vara chef i Kristianstads kommun innebär att ansvara för och utveckla verksamhet, medarbetare och ekonomi. Våra chefer ska jobba med helhetssyn, vara utvecklingsinriktade och kommunikativa med fokus på mål och resultat. Med medborgaren i fokus leder, motiverar och utvecklar du dina medarbetare för att tillsammans skapa mervärde för Kristianstads kommun. Som chef i Kristianstads kommun erbjuds du ledarutveckling, ledarstöd och strukturerad uppföljning av ditt chefsuppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förmåga att engagera, stimulera och stärka medarbetare men även har förmåga att skapa goda relationer. För att lyckas i rollen ger du feedback och skapar kvalitativ kommunikation. Givetvis kan du sätta mål och nå goda resultat. Du har analytisk förmåga med ett långsiktigt- och helhetsperspektiv. Vidare är du en person med förmåga att planera och prioritera. Du som söker har kandidatexamen om minst 180hp/120p från universitet eller högskola samt pedagogisk insikt som du förvärvat genom utbildning och erfarenhet. Det är meriterande om du har genomgått rektorsprogram eller ledarutvecklingsprogram. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet från pedagogisk verksamhet och erfarenhet av det statliga styrsystemet för skola. Har du väl vitsordad chefserfarenhet räknas det som en merit. Har du också erfarenhet av arbetsmiljöarbete och samverkan med fackliga organisationer är det en fördel. Du behöver ha kunskaper om de nationella målen och skolans roll i samhället. Naturligtvis hanterar du digitala verktyg som ett redskap i ditt dagliga arbete. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden! I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

25 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Brinner du för mode, accessoarer och heminredning?
Nordic Treasures AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Vi söker en ledare – till uppning af butik i Helsingborg City Är du vår nya biträdande butikschef till Nordic Treasures? Som biträdande butikschef är du en nyckelperson i vårt team. Du är med och leder det dagliga arbetet i butiken, ansvarar för att skapa en inspirerande miljö för både kunder och medarbetare, och driver försäljningen tillsammans med butikschefen. Du får ett stort ansvar och möjlighet att växa i en roll där initiativ, självständighet och ledarskap värdesätts högt. Du har 1-2 års erfarenhet från liknande befattning och är redo att ta nästa steg i klädbranschen. Tjänsten är initialt på minst 20 timmar pr. vecka med möjlighet till heltidstjänst. Dagliga uppgifter: Ta emot och hantera inkommande varor Lagerhantering via vår egen NT app Visuell inredning till en inbjudande butik Coach och utbildning och av nyanställda Försäljning, lagerstyrning, påfyllning, kundservice och daglig drift Kan du kan svara ja till följande: Har 1-2 års erfarenhet från modebranschen Har ledaregenskaper och trivs med att motivera och utveckla andra Är ansvarsfull, strukturerad och har överblick Har ett intresse för produktstyling och visuell presentation Trivs i ett team met högt tempo, god energi, parat til at tage ansvar och utveckla dig Är nyfiken på ny teknik och lär sig snabbt systemer Vi erbjuder en spännande tjänst i en butik med korta beslutsvägar, där alla blivit sett för det jobb de utför och här finns möjlighet till personlig utveckling och nya utmanande arbetsuppgifter. Du får ett stort ansvar och möjlighet att växa i en roll där initiativ, självständighet och ledarskap värdesätts högt. Vill du vara med och skapa något unikt i Helsingborg? Skicka in din motiverade ansökan & CV redan idag: Rekryteringschef Benthe Erichsen: [email protected] Ansökningsfrist måndag den 28. juli 2025. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen Vi ser fram imod att ta emot din ansökan Vänligst Team Nordic Treasures Malmö & Helsingborg

25 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Sushi Kock
Tokio Kikafi Sushi AB
Kockar och kallskänkor

🍣 SUSHIKOCK SÖKES TILL TOKIO – DÄR SMAKER BLIR KONST 🍣 Har du fingertoppskänsla för detaljer, tempo i händerna och ett hjärta som klappar för japansk matkonst? Då kan du vara den vi söker till Tokio – där vi kombinerar sushi med kreativ asiatisk streetfood. Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet av att arbeta som sushikock – detta är ett krav Kan hantera råvaror med respekt, noggrannhet och passion Trivs i ett högt tempo och med stolthet i varje servering Har koll på (eller nyfikenhet för) smaker från hela det asiatiska köket Hos oss får du: Jobba i ett dedikerat team som brinner för kvalitet och innovation Vara en del av ett koncept som mixar traditionell sushi med asiatisk streetfood En arbetsplats där det smakar lika bra som det känns att jobba 📍 Plats: HÖGANÄS 📅 Start: Enligt överenskommelse ⏰ Omfattning: Enligt överenskommelse

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 november 2025
Kock/kökspersonal till vår personalrestaurang i Eslöv
Roi Rekrytering Sverige AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker en kock/kökspersonal till vår personalrestaurang i Eslöv! Vill du vara med och skapa trivsel och energi på vår arbetsplats genom god mat och service? Nu söker vi på Smurfit Westrock i Eslöv en engagerad och självgående medarbetare till vår interna personalrestaurang i Eslöv. Om rollen Som kökspersonal ansvarar du tillsammans med ytterligare en medarbetare för att serva arbetsplatsen med lunch, fika och enklare catering. Du kommer att planera, handla och tillaga luncher, samt bidra med mat och fika vid interna event och möten. Rollen innebär även enklare administrativa uppgifter samt ansvar för disk, städning och posthantering. Arbetsuppgifter: Planera och laga dagens lunch Inköp av råvaror och övrigt material Ordna fika till möten och event Disk och daglig städning i köket Posthantering Ansvara för egenkontroll samt övrigt förekommande uppgifter inom området Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete, gärna inom kök, service eller interncatering. Du är framåt, nytänkande och ödmjuk och inte rädd för att hugga i när det behövs. Du trivs med att arbeta självständigt, men har också ett gott bemötande och bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen. Erfarenhet av egenkontroll och enklare administrativa uppgifter är meriterande. Tjänsten är på 75 % och inleds med provanställning. Drog- och alkoholtest kommer tas inför anställning. Tillträde sker efter sommaren. Som en del av våra förmåner erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag och tillgång till gym via vår personalklubb . Vi har även företagssköterska på plats en gång i veckan samt tillgång till massage till subventionerat pris. Vi har kollektivavtal med grafiska företagens förbund. Ansökan Låter detta som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan senast den 24/8 2025. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-chef Nathalie Hedenström på [email protected] eller HR generalist Andree Johansson på [email protected] Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Praktikant Städare lokalvårdare.

🧹 Vi söker praktikant inom städning i Helsingborg – chans till provanställning! StädTime söker nu en praktikant i Helsingborg som vill arbeta inom professionell städning. Det här är en bra möjlighet för dig som vill komma in i arbetslivet – ingen tidigare erfarenhet krävs! 🟢 Ingen erfarenhet behövs 🟢 Du behöver inte ha körkort 🟢 Svenska språket är inget krav Vi erbjuder: ✅ Praktikplats med handledning ✅ Möjlighet till provanställning ✅ Trygg arbetsmiljö ✅ Flexibla tider Arbetsuppgifter: Hemstädning Flyttstädning Kontorsstädning 📍 Plats: Helsingborg med omnejd 🕒 Start: Omgående eller enligt överenskommelse 📩 Skicka intresse via WhatsApp eller mejl: 📱 0764-109767 ✉️ [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sjuksköterska Vikariat Villa Roos Park
Hirely AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Villa Roos Park är ett demensboende med 54 lägenheter idag har vi även en korttidsenhet på 8 lägenheter fram till 2026-12-31 Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig:  Bra schema och arbetstider: Dagtid Måndag-Fredag  Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet.  Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska.  Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende.  Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen.  Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap.  Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. "Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om Villa Roos Park  Villa Roos Park är ett modernt, demensvänligt äldreboende i Staffanstorp. Här finns 63 lägenheter, en stor trädgård, odlingslotter samt inglasad vinterträdgård. Verksamheten är specialiserad och anpassad för boende med demens, vilket präglar utformning och inredning. Läs gärna mer om hur vi arbetar för att skapa ett gott liv för äldre med demenssjukdom. Villa Roos Park hittar du på bästa läge i Staffanstorp, vid vackra Roos Damm. Här har vi byggt en inbjudande, luftig arkitektur i samklang med den natursköna omgivningen.   Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar  är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare  tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig  tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor  är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 19 augusti 2025 Sista ansökningsdag: 250720 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Susanne [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
CTO
Hirely AB
IT-chefer

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du utvecklaren som vill ta nästa steg - utan att släppa det tekniska? Hos oss får du sätta den tekniska riktningen på riktigt. Vi bygger system som används för att hantera ekonomisk förvaltning i komplexa organisationer; kommuner, fastighetsbolag och andra verksamheter som behöver stabilitet, spårbarhet och skalbarhet. Vår kod har livslängd och just nu är vi mitt i en moderniseringsresa där du får leda tekniken. Det här är inte en roll där du bara sitter i möten. Du kommer fortfarande skriva kod, fatta arkitekturbeslut och välja verktyg – men du gör det med inflytande. Du sätter riktningen. Du får säga "vi ska fasa ut det gamla", och sedan faktiskt göra det. Du jobbar nära ett engagerat team och har fullt mandat att välja hur vi bygger vidare: molnstrategi, CI/CD, säkerhet, datamodell – allt. Här finns inget ramverk som är "beslutat någon annanstans". Här är det du som leder det tekniska arbetet, från idé till implementation. Vem söker vi? Vi tror att du: • Har flerårig- och bred erfarenhet som utvecklare och mjukvaruarkitekt, gärna med bakgrund från .NET-miljöer. • Har arbetat med modernisering av äldre system och har förståelse för både möjligheter och fallgropar. • Är van vid att fatta tekniska beslut och leda andra, formellt eller informellt. • Har god förståelse för infrastruktur, DevOps och molntjänster. • Har ett strategiskt tänk och kan omsätta affärsmål till tekniska initiativ. • Är prestigelös, nyfiken och trivs i ett mindre bolag med stort ansvar. • Extra plus om du har arbetat med informationssäkerhet, regelefterlevnad eller SaaS-lösningar med många kunder.. Vad vi erbjuder Hos Akribi blir du en del av ett lönsamt och stabilt bolag i tillväxtfas, med kunder som gör verklig samhällsnytta. Du får en central roll med stort inflytande över teknikval, arbetssätt och framtida vägval. Vi är ett tight team som stöttar varandra och växer tillsammans, och hos oss blir du lyssnad på, både vad gäller kodbasen och runt ledningsbordet. Vi erbjuder konkurrenskraftig lön och bra förmåner. Dessutom har vi flexibla arbetstider och hybridarbete. Sedan 2022 är vi en del av Nordtech Group, en växande familj av nordiska mjukvarubolag som delar en gemensam vision: att skapa hållbara och långsiktiga digitala lösningar som verkligen gör skillnad för våra kunder. Som en del av Nordtech får vi både styrkan i en större grupp och friheten att fortsätta utvecklas på vårt sätt - nära kunderna och med stort fokus på våra medarbetare. Välkommen med din ansökan! Placeringsort för rollen är vårt fina huvudkontor i Oceanhamnen i Helsingborg, och vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Vi intervjuar löpande efter semestrarna så vänta inte med att skicka in din ansökan. I denna rekryteringsprocess tillämpar vi psykometriska tester från Alva Labs. Anledningen till det är för att säkerställa att vi ger dig, och andra kandidater, en rättvis chans att visa sin lämplighet för rollen :)

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Taktvätt
Söder Bygg & Montage AB
Lackerare och industrimålare

🔨 Vi söker dig som vill jobba med taktvätt & takmålning! 🚀 Nivora Takvård AB växer och vi letar efter nya medarbetare till vårt team i Malmö med omnejd. Har du erfarenhet av arbete på höjd, är noggrann och gillar att jobba utomhus? Då är det dig vi söker! ✅ Erfarenhet är meriterande – men inte ett krav ✅ B-körkort krävs ✅ Start omgående 📩 Skicka din ansökan till: [email protected] 📍 Arbetsort: Malmö med omnejd 🔗 Läs mer: www.nivoragrupp.se ⸻ 📄 Lång version (för jobbsidor/hemsida) Nivora Takvård AB söker medarbetare till taktvätt och takmålning! Vill du vara en del av ett växande företag där kvalitet, säkerhet och kundnöjdhet står i fokus? Nu söker vi dig som vill arbeta med taktvätt och takmålning i Malmöregionen. Dina arbetsuppgifter: • Taktvätt med högtryckstvätt • Takmålning med professionell utrustning • Förarbete, rengöring och efterbehandling • Säkerhetskontroller och enklare underhåll Vi söker dig som: • Har god fysik och inte är höjdrädd • Har B-körkort (krav) • Är noggrann, självgående och ansvarstagande • Har tidigare erfarenhet av liknande arbete (meriterande men inget krav) Vi erbjuder: • En trygg anställning i ett växande företag • Intern utbildning inom takvård och säkerhet • Utrustning, arbetskläder och säkerhetsutrustning • Möjlighet till fast anställning efter provanställning 📍 Tjänsten utgår från Malmö – men arbete sker runtom i Skåne. 📅 Start: Omgående eller enligt överenskommelse 📧 Ansök genom att skicka CV och kort beskrivning av dig själv till: [email protected] 🌐 Läs mer på: www.nivoragrupp.se Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025