Bar/Serveringspersonal
Timjan&Tång i Helsingborg AB
Hovmästare och servitörer

Timjan & Tång En liten restaurang med härliga influenser ifrån Italien. Vi ligger centralt i Norra hamnen på kajpromenaden med Öresund och småbåtshamnen som närmsta granne. Vi är en välkänd restaurang i Helsingborg av såväl turister som helsingborgare. Du behöver kunna arbeta i grupp men även kunna arbeta självständigt. Brinna för service vara en god lagspelare som är lyhörd för dina kolleger. Ansvarsfull stresstålig ordningsam är egenskaper som vi söker efter. Timjan&Tång behöver nu förstärka sitt kreativa team inför säsongen tillträde omgående

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Grundskollärare F-3 SU-grupp till Videdalsskolan
Malmö kommun
Grundskollärare

Ref: 20251686 Arbetsuppgifter Vill du vara med och göra verklig skillnad för elever i behov av särskilt stöd? Vi söker nu en engagerad och trygg lärare till vår särskilda undervisningsgrupp för elever i årskurserna F–4. I vår undervisningsgrupp arbetar vi med ett litet antal elever i behov av anpassningar, struktur, och en tillitsfull lärmiljö – varje dag. Du kommer att arbeta tillsammans med ett kompetent elevhälsoteam och personal med specialpedagogisk erfarenhet. Fokus ligger på att ge eleverna trygghet, glädje och rätt stöd för att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina individuella förutsättningar. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera undervisning utifrån elevernas behov samt skapa struktur, arbetsro och en tillgänglig lärmiljö. Du kommer att arbeta nära elevhälsa, vårdnadshavare och övrig skolpersonal samt dokumentera, följa upp och anpassa undervisningen. Du som söker tjänsten är en trygg och lyhörd vuxen med tålamod och förmåga att bygga starka relationer! Kvalifikationer Du som söker är legitimerad lärare för årskurs F–3 eller 1–6 (gärna med specialpedagogisk kompetens) och har erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd. Du har kunskap om NPF, lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik samt ett professionellt och empatiskt förhållningssätt. Du trivs i ett nära samarbete med kollegor och vårdnadshavare. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Vi är en F-9 skola med tillhörande fritidshem och har även anpassad grundskola, central SU-grupp med inriktning autism och synverksamhet och alla barn berikar vår skola. Denna bredd gör att det finns mycket kompetens på vår skola som kan bidra med olika perspektiv för att möta alla elever och på så sätt skapar vi en utvecklingsorganisation för att tillsammans skapa varje elevs bästa skola. Vi arbetar mycket med trygghet, respekt- och förtroendefulla relationer och har ett tydligt fokus på undervisningens kvalité. På Videdalsskolan är mångfalden vår styrka! Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb   Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Software Engineer (DevOps) - AI Voice Agent Platform
Telavox AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Join Telavox as Software Engineer- AI Voice  Are you a DevOps engineer passionate about scalable systems and seamless deployments? We are expanding our AI Voice Agent Platform and looking for a Software Engineer who thrives where development, automation, and AI meet. In this role, placed in Malmö or Stockholm, you'll help us build a reliable foundation for iterating on AI voice products. You’ll collaborate closely with engineers across disciplines to streamline our deployment strategies, automation, and ensure peak performance in production. If you'd like to take your next step within Telavox and are excited by the challenge of enabling AI at scale, this is your opportunity! About the job  You’ll be working on evolving our AI Voice Agent Platform. Your mission is to ensure that our development and deployment pipelines are scalable, reliable, and tuned for the unique needs of voice AI. You’ll work side-by-side with AI engineers and software developers, driving improvements across CI/CD, testing, and observability. Your work will directly impact how quickly and confidently we ship voice AI innovations to customers. Your day-to-day work may include: Designing and implementing scalable CI/CD pipelines using tools like GitHub Actions or Jenkins, tailored for AI voice agent development. Developing automated testing frameworks unit, integration, and end-to-end to validate AI agent performance and natural language understanding (NLU). Collaborating on smart deployment strategies, including canary releases and A/B testing, to roll out AI updates with precision and insight. Monitoring and analyzing production performance, proactively identifying optimization opportunities, and ensuring reliability. About you You're a technically driven engineer who enjoys building strong foundations for rapid, safe, and scalable development. You’re energized by working closely with other AI specialists and backend developers, and you have a passion for automation, quality, and observability. You thrive on solving complex systems challenges and care deeply about performance, stability, and continuous improvement. Key skills and experience we’re looking for: Hands-on experience with CI/CD pipelines (e.g., GitHub Actions, Jenkins) Strong foundation in observability and production monitoring tools Passion for automation and improving development workflows Good-to-have skills: Experience with progressive deployment strategies (e.g., canary releases, A/B testing, rollbacks) Python proficiency Familiarity with AI Join us at Telavox Since Telavox's journey started in 2002, we have strengthened our position as the leading forward-thinking communication platform for businesses. As a digital mobile operator, we develop and own our all-in-one communication platform, which integrates telephony, PBX, messaging, meetings, and contact centers, giving businesses a smarter way to connect. Today, we’re a thriving company with 1.9 billion SEK in revenue and 500+ Telavoxers across nine countries. We embrace AI and automation to push the boundaries of business communication. We offer flexible work options and adaptable hours, giving you the freedom to balance life and career while staying connected to our vibrant Telavox culture. How to apply! At Telavox, we don't focus on fitting in; we focus on making room for everyone. We’re always on the lookout for great talent, so applications are reviewed continuously. If you're ready to be part of an innovative, AI-driven telecom company, apply today with your CV and cover letter in English. For any questions, feel free to reach out to Talent Acquisition Partner Ami Faraguna at [email protected] Learn more about what we do!

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Yrkeslärare inom handel och service till anpassad gymnasieskola
Osby kommun
Lärare i yrkesämnen

Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer. Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker! Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb! I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Genom friskfaktorerna arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö där medarbetare ska må bra och trivas på arbetet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad lärare med kompetens inom området handel och service. Du kommer ingå i ett mindre arbetslag och förväntas att tillsammans med kollegor undervisa och driva utvecklingen på programmet. Utveckling sker när erfarenhet och kunskaper omsätts, vilket uppstår i samverkan och i kollegiala samtal, där elevens perspektiv alltid är i centrum. Du är en självklar medspelare i din egen, ditt programs och all annan utveckling på skolan.  Du har förmåga att anpassa dig efter elevernas dagsform och arbetar med struktur, ansvarstagande och ett lösningsfokuserat synsätt. Du använder ett lågaffektivt bemötande med elevernas bästa i fokus och har ett pedagogiskt förhållningssätt i allt du gör. Du är positiv, tydlig, samarbetsinriktad och bidrar till en trygg och utvecklande lärmiljö som stödjer eleverna att nå sina mål. I Uppdraget ingår undervisning av kurser kopplat till programmet. Programmet har stor del av utbildningen arbetsplatsförlagd (APL) varför det i arbetsuppgifterna ingår ansvar för nätverkande och frekventa besök med trepartssamtal under elevernas praktik.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik och att arbeta med elever med IF samt NPF. KVALIFIKATIONER Vi förväntar oss att du är en skicklig pedagog med yrkeserfarenhet inom handel och service. Vi ställer krav på att du som lärare kan individualisera undervisningen och att du kreativt och aktivt deltar i utformningen av undervisningen som stärker lärandet och utvecklingen hos våra elever. Vi vill att du som lärare strävar efter att ständigt förbättra lärmiljön och anpassar din undervisning efter elevernas olika förutsättningar och behov.  Du är en stark ledare i klassrummet och använder struktur och tydlighet för att behålla trivsel och studiero. Du har lätt för att samarbeta, bygga starka och professionella relationer. Vi söker dig legitimerad Yrkeslärare alt. lärare med behörighet att undervisa i anpassad gymnasieskola och erfarenhet inom handel.  Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.  Rekrytering sker löpande så skicka din ansökan redan idag. ÖVRIGT Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med din lärarlegitimation. Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Legitimerad läkare till Vårdcentralen Närlunda i Helsingborg
REGION SKÅNE
Övriga läkare

Gör skillnad. Varje dag. Är du legitimerad läkare och vill arbeta på en mindre vårdcentral, så har du chansen att bli en del av teamet på Närlunda vårdcentral. Vi söker en ny kollega som tillsammans med oss vill fortsätta utveckla vår verksamhet och erbjuda våra patienter en god och nära vård. Vårdcentralen Närlunda ligger på Närlundavägen i Helsingborg med bra tåg- och bussförbindelser. Vårdcentralen har cirka 4000 listade patienter och vi är ett team på cirka 20 medarbetare som består av medicinsk sekreterare, receptionist, undersköterska, sjuksköterskor, distriktssköterskor, BVC-sköterska, diabetessjuksköterska, astma/kol sjuksköterska, kurator, fysioterapeut, arbetsterapeut, specialistläkare, ST-läkare och AT-läkare. Vårdcentralen har även en liten välfungerade barnavårdscentral (BVC). Hos oss på Vårdcentralen Närlunda får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och varierad arbetsmiljö med engagerade och hjälpsamma kollegor. Vi erbjuder en tydlig och närvarande ledning, samt ett nära och professionellt samarbete mellan alla yrkesgrupper. Du kommer även att få kontinuerlig kompetensutveckling genom regelbundna utbildningar. Teamarbete är en grundläggande del av vår arbetskultur och något som både medarbetare och patienter uppskattar. Vi har ett effektivt och välfungerande samarbete med hemsjukvården genom vår äldre mottagning, där vi genomför regelbundna ronder för att säkerställa högkvalitativ vård. Vi samarbetar även nära med våra grannvårdcentraler, där vi utbyter tjänster och stöttar varandra för att skapa en effektiv och sammanhållen vård. ARBETSUPPGIFTER Nu välkomnar vi en legitimerad läkare för ett inledande vikariat på sex månader med möjlighet till förlängning eller ST-tjänst. I din roll som läkare har du ett nära samarbete med de olika yrkeskategorierna som är verksamma hos oss, vilket skapar goda möjligheter att lära känna varandra. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter på en vårdcentral såsom planerad och akut mottagning. Vi erbjuder dig också stöd i form av handledning i en timme varje vecka samt kontinuerlig fortbildning. Därefter finns det möjlighet till ST-tjänst inom allmänmedicin. Vi befinner oss i en positiv utvecklingsfas och vill gärna att du är med och påverkar den fortsatta utvecklingen av vårdcentralen. Din kompetens och ditt engagemang kommer att bli värdefulla resurser för oss. Arbetstiden är förlagd till måndag till fredag och avser en tidsbegränsad anställning som löper minst sex månader med möjlighet till ST-tjänst. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har språkkunskaper i svenska motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Vi tror att du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tvärprofessionellt. Du har ett synsätt där du väljer att fokusera på möjligheter i stället för hinder. Därtill har du förmågan att skapa förtroende hos patienter och närstående samt är positiv, lyhörd och tydlig i din kommunikation. Vidare ser vi att du både har förmågan och viljan att bidra aktivt till utvecklingen av verksamheten utifrån de behov som finns. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Industribagare
Poppies Bakeries Ekeby AB
Maskinoperatörer, kvarn-, bageri- och konfektyrindustri

Poppies Bakeries Ekeby AB är ett modernt industribageri med två produktioner; amerikansk-inspirerade muffins och klassiska svenska småkakor. Vi säljer till en stor del av den svenska dagligvaruhandeln och har också omfattande export till flera Europeiska marknader. Vi är ett glatt gäng med fart på cirka 35 medarbetare som nu behöver utökas. Våra nyligen tillbyggda lokaler finns i Ekeby, 15km utanför Helsingborg. Sedan många år tillbaka är vi certifierade enligt BRC-standarden. Se gärna mer information på vår hemsida www.Poppies.com där vår hela företagsgrupp presenteras. Industribagare Muffins/Småkakor Vi tror att du har erfarenhet av storskalig bageriproduktion och framförallt känsla för detaljer, då bagaren har ansvar för kvalitén på våra kakor och muffins eller har mångårig erfarenhet som maskinoperatör med någon form av blandning eller mixning ibland erfarenheterna! Vi arbetar i 2- eller 3-skift beroende av säsong, omfattningen av tjänsten är heltid och en provanställning med goda möjligheter till en fortsatt anställning för rätt person. Vi är i behov av att tillsätta tjänsten ganska omgående, men för rätt person kan vi vara flexibla. Har du jobbat i BRC-miljö eller med liknande produkter är detta givetvis meriterande, dock inget krav. Arbetsuppgifterna kan mixas så att vid perioder kan även arbetet bli i vår packavdelning eller lager. Intresseanmälningar mottages gärna per mail till [email protected]. Direkta frågor kan gärna skickas per SMS till Mikael Lindblad Plant Manager på nr 0707-941760. Vi omfattas av Livs kollektivavtal med tillhörande försäkringar.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kundservicemedarbetare på deltid till Victoriahem
Adecco Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Är du en driven, kommunikativ och självgående person som söker en utvecklande roll inom fastighetsbranschen? Vi söker studenter som vill arbeta som kundservicemedarbetare hos Victoriahem! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare hos Victoriahem får du en unik inblick i fastighetsbranschen och blir en central del av vårt kundserviceteam, där vi alltid sätter våra hyresgäster i fokus! Du spelar du en nyckelroll i att skapa en positiv upplevelse för våra hyresgäster. Med telefon och mail som dina främsta arbetsverktyg ser du till att varje kund får snabb, professionell och högkvalitativ service. Du är skicklig på att hantera olika typer av frågor och utmaningar med ett lösningsorienterat och effektivt arbetssätt. Du blir en del av ett engagerat team, där samarbete och serviceanda genomsyrar vår vardag. Tillsammans med dina kollegor arbetar du i en öppen och modern kontorsmiljö, där vi alltid strävar efter att ge den bästa möjliga servicen till våra hyresgäster. I din roll som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Hjälpa kunder att lösa olika ärenden via telefon och mail • Hantera felanmälningar och säkerställa smidig hantering av ärenden • Utföra administrativa uppgifter kopplade till förvaltningen • Bidra till en hög kundnöjdhet genom ett professionellt och serviceinriktat bemötande Tjänsten som kundservicemedarbetare är ett konsultuppdrag via Adecco på deltid med start omgående. Arbetstiderna förläggs både dag, kväll och helg. Om dig Vi söker dig som är driven, målinriktad, serviceminded och är ute efter ett långsiktigt deltidsarbete. Du kan arbeta cirka 15 - 20h per vecka och är tillgänglig att arbeta heltid under kommande sommar. För att lyckas i rollen behöver du ha en god kommunikationsförmåga, vara lösningsfokuserad och prestigelös. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående med känsla för detaljer som gör skillnad för kundens upplevelse. Har du tidigare erfarenhet av service och studerar en fastighetsinriktad utbildning är detta meriterande. Vi ser att du har en förmåga att bygga relationer och skapa förtroende – både med våra hyresgäster och dina kollegor! Viktigt för tjänsten är: • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både i tal och skrift • Du är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% • Du har minst tre terminer kvar på din nuvarande utbildning Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Victoriahem Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Matilda Nilsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Industrielektriker
Randstad AB
Industrielektriker

Arbetsbeskrivning Är du en erfaren industrielektriker som söker dig mot ett spännande, stimulerande och utmanande arbete? Trivs du dessutom i en arbetsmiljö med högt tempo och vill vara en del av ett stort globalt bolag? Nu söker Barry Callebaut i Kågeröd en industrielektriker som ska arbeta i en modern verkstad med många välkända varumärken såsom Mitsubishi, Siemens, Allen Bradley, ABB, Danfoss, m.m. Du ingår i en underhållsgrupp på ca 10 personer som självständigt arbetar med att ge produktionsanläggningen och dess olika stödfunktioner ett professionellt elunderhåll i såväl förebyggande som avhjälpande syfte, medans vissa delar av det operativa arbetet läggs ut på entreprenad. Som industrielektriker arbetar du dagligen med att underhålla och förbättra befintlig utrustning, både planerade underhållsinsatser och akuta ärenden. Vi förväntar oss att du jobbar med ständiga förbättringar för att driva underhållsarbetet effektivt och att utveckla befintlig maskinpark. För att vara aktuell för tjänsten så behöver du ha flerårig erfarenhet av arbete som industrielektriker, underhållstekniker eller motsvarande. Även kompetens inom både elektriskt/mekaniskt underhåll, har stor erfarenhet av felsökning, service och industriautomation, samt har kunskap och erfarenhet av PLC-programmering. Du är van vid att arbeta i flexibel miljö där omprioriteringar förekommer. Därför är det viktigt att du har förmåga att göra goda prioriteringar samt är driven och strukturerad. Du bör ha goda datakunskaper, samt kunna följa instruktioner och noggrant dokumentera utfört arbete. Arbetet ställer krav på att du är en duktig problemlösare och kan snabbt hitta effektiva lösningar. Du ska gärna vara självgående och ha förmåga att jobba parallellt med flera olika uppgifter. Samtidigt är det viktigt att du är en person som har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med personer i din omgivning Vi på Barry Callebaut är mitt uppe i vår resa mot en helt ny typ av kakao- och chokladindustri. I egenskap av världsledande tillverkare av högkvalitativa choklad- och kakaoprodukter har vi stora möjligheter att utforma framtiden för hela vår industri. Vi tror på att göra gott och att återinvestera i de samhällen där vi driver vår verksamhet. Vårt engagemang i hållbarhet är långsiktigt och vårt mål är att skapa en hållbar framtid för och med kakao- och chokladprodukter till hela livsmedelssektorn. I denna rekrytering samarbetar Barry Callebaut med Randstad. Du ansöker på www.randstad.se, senast 2025-07-13. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Svensson på [email protected] eller på 0707-932204. Ansvarsområden felsöka, underhålla och förbättra befintlig utrustning, både planerade underhållsinsatser och akuta ärenden ständiga förbättringar för att driva underhållsarbetet effektivt och att utveckla befintlig maskinpark. medverka vid nyinstallationer PLC-programmering dokumentera utfört arbete Kvalifikationer utbildad och certifierad elektriker några års arbetslivserfarenhet som industrielektriker eller likvärdigt kompetens inom PLC/automation svenska och engelska i tal & skrift b-körkort el-behörighet (meriterande) erfarenhet av lean och ständiga förbättringar samt deltagit i större projekt (meriterande) Om företaget Barry Callebaut Sweden AB Barry Callebaut är världens största tillverkare av kakao- och chokladprodukter. Vårat huvudkontor ligger i Zürich och vi har fler än 13.000 anställda på ca 60 anläggningar i världen. Barry Callebauts centrum för utveckling av drycker ligger utanför Helsingborg, i Kågeröd. Där utvecklas och tillverkas dryckespulver för en global marknad. Fokus ligger på choklad- och kaffe baserade drycker, men även te och mjölkprodukter finns i sortimentet. Produkterna marknadsförs under varumärken som Ögonblink, Van Houten, Caprimo, SQD och Le Royal.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Processingenjör till vår Väteperoxidfabrik
Kemira Kemi AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

Kemira är en global ledare inom hållbar kemi för vattenintensiva industrier. I mer än 100 år har vår kemi främjat mänskliga framsteg och livskvalitet. Vi kallar det; Chemistry with a purpose - Better every day. På Kemira främjar vi samarbete och inkluderande arbetskultur som ger våra anställda möjlighet att frodas och göra skillnad. Läs mer om Kemira på www.kemira.com/karriar. Vi söker en processingenjör som vill driva och utveckla produktionsprocessen i väteperoxidfabriken på Kemira i Helsingborg. Du kommer få arbeta med teknik i framkant i en avancerad process där du skapar förutsättningar för produktivitet och kvalitet av högsta klass. Du är med och leder utveckling av produktionsanläggningen samtidigt som du alltid arbetar med person- och processäkerhet i fokus. Du drivs av att lösa problem och söker förbättring både på egen hand och tillsammans med dina kollegor. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Driva konstruktiv dialog med personalen för att säkra att våra säkerhetsrutiner följs • Leda och delta i riskanalyser där du säkerställer att åtgärder från riskanalyser görs i tid enligt plan • Leda avvikelseutredningar gällande process och processäkerhet inom frabriken • Inneha rollen som Föreståndare för brandfarlig vara på Väteperoxidfabriken • Vara delaktig i avhjälpande av produktionsproblem i fabriken relaterade till process, säkerhet, energi och kvalitet • Arbeta med ständiga förbättringar i syfte att öka produktiviteten • Bidra med expertkunskap i processrelaterade projekt Processingenjören ingår i fabrikens driftledningsgrupp som tillsammans tar ansvar för det gemensamma resultatet. Du samverkar även med processingenjörerna på Kemiras övriga väteperoxidfabriker i världen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du rapporterar till fabrikschefen. Placeringsorten är Kemiras produktionsanläggning i Helsingborg. Vi erbjuder Ett spännade arbete där du får djupdyka i kemin och tekniken för att utveckla och optimera anläggningens produktionsprocesser. • Ett arbete där du kan leda kontinuerligt förbättringsarbete inom ditt tekniska ansvarsområde • Ett arbete för dig som är intresserad av att både utvecka processen och den personal som arbetar med processen • Möjlighet att påverka då du deltar i driftledningsgruppen för fabriken • Erfarenhetsutbyte och samarbete med globala technology gruppen Vi vill att • Du har god analytisk förmåga, ser helheten och är noggrann. • Du tvekar inte att ta de kontakter som krävs för att driva uppdrag och projekt framåt, du kan ge förbättringsförslag och även säkerställa att förbättringar genomförs. • Du har eftergymnasial utbildning inom kemi- eller maskinteknik • Det är meriterande med några års erfarenhet av storskaliga processer inom kemiindustrin • Du behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift Kemira tillämpar bakgrundskontroll inför anställningen, endast kandidat som får anställningserbjudande kontrolleras och utdata från kontrollen raderas direkt efter användandet. Eftersom Kemira har nolltolerans gällande drogpåverkan på arbetstid så är alkohol och drogtestning innan anställning obligatoriskt och det förekommer även slumpmässiga tester under anställningen. Upplysningar Närmare upplysningar om befattningen lämnas av Fabrikschef Anna Nygren tel. 042-17 13 05. Facklig information lämnas av Ledarna/Patrik Eriksson 042-17 16 60, Akademikerna/Christoffer Ödman 042 17 11 86, Unionen/Ingvar Günther 042-17 16 97 samt IF Metall/Kenth Hultin, 042-17 11 11. Ansökan Sista ansökningsdag är 10 augusti, urvalet sker dock löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum så vänta inte med din ansökan. Vänligen ansök via vår hemsida, www.kemira.com/careers med cv och personligt brev. Kemira är en global ledare inom hållbara kemiska lösningar för vattenintensiva industrier. Vi levererar skräddarsydda produkter och tjänster för att förbättra produktkvaliteten, processerna och resurseffektiviteten för vårt mångsidiga utbud av kunder. Vårt fokus ligger på vattenrening, samt på fiber och förnybara lösningar – vilket möjliggör hållbarhetsomställning för våra kunder. År 2024 rapporterade Kemira en årlig omsättning på 2,9 miljarder euro med ett globalt team på cirka 4 700 kollegor. Kemira är noterat på Nasdaq Helsinki www.kemira.com

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kundtjänstmedarbetare till SEB 24|7 Service
Adecco Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Brinner du för service och vill jobba i en dynamisk och spännande bransch? Vi söker kundtjänstmedarbetare till SEB:s Telefonbank 24|7 Service i Malmö med löpande startdatum. Om tjänsten Arbetet på 24|7 Service innebär att ta emot inkommande telefonsamtal från privatkunder gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon och vara SEB:s röst utåt. SEB strävar efter att ge sina kunder en service utöver det vanliga och i din roll som kundtjänstmedarbetare förväntas ett stort fokus på affärsmässig och professionell service. Du kommer att arbeta i ett vinnande team som alltid har kundens bästa som högsta prioritering. Som kundtjänstmedarbetare kommer du huvudsakligen arbeta med att: • Hjälpa kunder att lösa olika bankärenden över telefon • Guidning och utbildning för våra kunder i digitala miljöer och verktyg • Vid behov slussa kunden vidare till annan kompetens inom SEB • Ha ett stort fokus på att erbjuda en hög servicenivå och hjälpa kunden i livets olika händelser Rollen som kundtjänstmedarbetare är en direktrekrytering till SEB med löpande startdatum. Mer information om aktuellt startdatum ges senare under rekryteringsprocessen. Du kommer att vara placerad på SEB:s 24|7 Service i centrala Malmö. Tjänsten är på heltid. Arbetstiderna är huvudsakligen förlagda på dagtid måndag-fredag, där kvälls- och helgarbete förekommer. Se nedanstående länk för mer inspiration om hur det är att arbeta på 24|7: https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0 Om dig Vi söker dig som har ett starkt kundfokus och trivs med att arbeta i ett högt tempo med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Du har en personlig mognad, brinner för service och har en god kommunikativ förmåga. Du är även engagerad, effektiv och kan prioritera när det behövs. Du är intresserad av vad som händer i finansbranschen och är nyfiken på den digitala utvecklingen. Tidigare erfarenhet av arbete inom bank, kundtjänst eller liknande är meriterande. Viktigt för tjänsten är: • Tidigare erfarenhet av serviceinriktat arbete • Ett genuint intresse för bank och finans • Flytande språkkunskaper i svenska och engelska • Du trivs med telefon och dator som arbetsredskap • Lägst gymnasieexamen, där högskoleförberedande gymnasieutbildning är meriterande Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. SEB erbjuder dig En karriär hos SEB innebär oändliga utvecklingsmöjligheter och interna karriärvägar för dig. SEB erbjuder dig som medarbetare en provanställning som förväntas övergå till en tillsvidareanställning. Du som anställd får tillgång till goda förmånserbjudanden och blir en del av ett framåtlutat team i en spännande utvecklingsfas. Rollen innebär en stor variation i ett roligt och utmanande arbete där utveckling och förändring står i fokus. Med ett högt engagemang kommer du tillsammans med dina kollegor bidra till telefonbankens fortsatta framgång. SEB är övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att driva tillväxt och innovation, leverera service i världsklass till våra kunder samt skapa värde för samhället i stort. Läs mer om hur det är att jobba på SEB här: http://www.sebgroup.com/career Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar SEB med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare: Matilda Nilsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess använder vi oss av logik- och personlighetstester. Det kommer i senare skede även genomföras bakgrundskontroller. Vi gör löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan! Sökord Kundtjänst, Service, Telefonbanken 24|7, Bank, Finans, SEB banken, Adecco, Malmö

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025