Driftchef till Axcell Fastighetspartner i Malmö/Södra skåne!
Axcell Fastighetspartner AB
Fastighets- och förvaltningschefer

PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner, P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på drygt 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare. Är du en engagerad och strukturerad ledare som brinner för att motivera och utveckla team? Då kan du vara den vi söker! Axcell Fastighetspartner söker en driftchef till vårt team i Malmö. Du blir en del av ett sammansvetsat gäng med fem driftchefer i Skåne som tillsammans leder och fördelar arbetet för driftledare, fastighetstekniker och fastighetsskötare. Tjänsten utgår från Malmö och har fokus på den södra delen av Skåne, där du får en viktig roll i att utveckla både medarbetare, kundrelationer och vår affär. Vi söker dig med ett tydligt och närvarande ledarskap, en stark ansvarskänsla och förmåga att bygga goda relationer. Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig! "Mitt namn är Fredrik Svensson och jag arbetar som Verksamhetschef på Axcell Fastighetspartner i Skåne. Jag är en tydlig, närvarande och kommunikativ chef. Jag deltar i den dagliga driften på både hög och låg nivå utan att detaljstyra. I vår grupp tar vi många gemensamma beslut där vi utgår från både gruppens och individens behov och önskemål samtidigt som vi strävar mot för avdelningen uppsatta mål." - Fredrik Svensson, Verksamhetschef Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas. Arbetsuppgifter Som driftchef på Axcell ansvarar du för avtalsstyrd fastighetsdrift med fokus på teknik, klimat, projekt, upphandling och uppföljning. Du leder ett team av fastighetstekniker och skötare och ansvarar för operativ arbetsledning, inklusive tidrapportering, medarbetarsamtal, lönesättning och arbetsmiljö. Rollen innebär varierade arbetsdagar med både fältarbete och planering, där du är en nyckelperson mellan kund, team och administration. Du arbetar affärsmässigt med att utveckla kundrelationer, hantera avtal och driva merförsäljning. Vi söker dig med några års erfarenhet av ledarskap inom fastighetsdrift och ett starkt engagemang för både människor och teknik. Inom din arbetsgrupp ansvarar du bland annat för: • Planering av verksamhetens projekt, underhållsplaner, fasta serviceåtagande (samarbetsavtal) och löpande uppdrag. Inom detta ingår även att lämna anbud och offerter. • Ledning och styrning av medarbetare inom serviceavdelningen. • Ansvar för beläggningsrapporter för arbetsgruppen. • Det övergripande ekonomiska ansvaret för arbetsgruppen. • Försäljning av fastprisprojekt och löpandeprojekt mot avtalskunder • Ansvarig för resurstillgång t.ex. rekryteringar inom din serviceavdelning. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning • Arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen • Arbetslivserfarenhet inom ledarskap • God systemvana • Goda kunskaper i Office • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Meriterande med erfarenhet av fastighetsteknik Du är en driven och ambitiös ledare som motiverar ditt team att arbeta mot gemensamma mål. Med din förmåga att se helheten planerar och organiserar du arbetet effektivt. Du skapar långsiktiga relationer med kunder och bidrar till en positiv arbetsmiljö internt. Med ett kreativt tänk och ett starkt intresse för utveckling och förbättring driver du verksamheten framåt. Social hållbarhet Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör! Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar! Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR. Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Malmö / Södra Skåne • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Svensson, [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-08-18 Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

27 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Customer Service / Account Manager
Swedish Nutra AB
Kundtjänstpersonal

About Us: Swedish Nutra is a Malmö-based family company and a leading provider of premium liquid vitamins and nutritional supplements. We are a growing company with distribution all over the world. We offer a warm and pleasant work environment and care that each individual thrives. Swedish Nutra offers an enterprising environment with good opportunities to develop and grow in the work role. Position Overview: As part of our exciting expansion, we’re on the lookout for a energetic and organized colleague to join our team. In this role, you will be the a contact for our customers, helping them with inquiries, resolving issues, and promoting our range of products. A large part of this role is Sales. You will actively drive sales and upsales i your day to day business. You will play a critical role in enhancing customer satisfaction and driving sales! Key Responsibilities: Deliver outstanding customer service that delights our clients. Efficiently handle customer inquiries and resolve any complaints. Process orders and manage customer accounts. Maintain a deep understanding of our product line to effectively assist customers. Drive inhouse sales Requirements: Communication and interpersonal skills. Ability to build and maintain positive customer relationships. Basic knowledge within logistics (aka you don´t have to be an expert) Problem-solving skills and attention to detail. Strong work ethic and the ability to work independently. Fluent in English How to Apply: Please send your resume and a cover letter highlighting your relevant experience to: [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Skillinge fisk impex AB söker sorteringpersonal
Skillinge Fisk-Impex AB
Maskinoperatörer, kött- och fiskberedningsindustri

Skillinge fisk impex AB söker personal till vår sortering av sill. Vi på Skillinge fisk impex är förstahandsmottagare av sill. Vilket innebär att vi lossar sillen från båtarna och sedan sorterar den i vårt sorteringsverk. Sillbåtarna kan komma iland varierande tider på dygnet men oftast eftermiddag eller kväll. Vilket kräver att du som söker kan vara väldigt flexibel med dina arbetstider. Oftast jobbar man söndag till torsdag. Man jobbar alltid i par. Hör gärna av vid intresse eller om de önskas mer information ang jobbet.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Driftchef till Axcell Fastighetspartner i Nordvästra Skåne!
Axcell Fastighetspartner AB
Fastighets- och förvaltningschefer

PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner, P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på drygt 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare. Är du en driven ledare som vill vara med och utveckla både människor och fastigheter? Axcell Fastighetspartner söker nu en driftchef till Helsingborg med ansvar för Nordvästra Skåne. Du får leda ett engagerat team och arbeta nära våra kunder med fokus på kvalitet, arbetsglädje och utveckling. Tillsammans med andra driftchefer i regionen driver du både team och affär framåt. Vi söker dig som har ledarerfarenhet, gillar att ta ansvar och har lätt för att skapa goda relationer. Hos oss får du frihet under ansvar i en roll där du gör verklig skillnad. Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig! "Mitt namn är Fredrik Svensson och jag arbetar som Verksamhetschef på Axcell Fastighetspartner i Skåne. Jag är en tydlig, närvarande och kommunikativ chef. Jag deltar i den dagliga driften på både hög och låg nivå utan att detaljstyra. I vår grupp tar vi många gemensamma beslut där vi utgår från både gruppens och individens behov och önskemål samtidigt som vi strävar mot för avdelningen uppsatta mål." - Fredrik Svensson, Verksamhetschef Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas. Arbetsuppgifter Som driftchef på Axcell ansvarar du för avtalsstyrd fastighetsdrift med fokus på teknik, klimat, projekt, upphandling och uppföljning. Du leder ett team av fastighetstekniker och skötare och ansvarar för operativ arbetsledning, inklusive tidrapportering, medarbetarsamtal, lönesättning och arbetsmiljö. Rollen innebär varierade arbetsdagar med både fältarbete och planering, där du är en nyckelperson mellan kund, team och administration. Du arbetar affärsmässigt med att utveckla kundrelationer, hantera avtal och driva merförsäljning. Vi söker dig med några års erfarenhet av ledarskap inom fastighetsdrift och ett starkt engagemang för både människor och teknik. Inom din arbetsgrupp ansvarar du bland annat för: • Planering av verksamhetens projekt, underhållsplaner, fasta serviceåtagande (samarbetsavtal) och löpande uppdrag. Inom detta ingår även att lämna anbud och offerter. • Ledning och styrning av medarbetare inom serviceavdelningen. • Ansvar för beläggningsrapporter för arbetsgruppen. • Det övergripande ekonomiska ansvaret för arbetsgruppen. • Försäljning av fastprisprojekt och löpandeprojekt mot avtalskunder • Ansvarig för resurstillgång t.ex. rekryteringar inom din serviceavdelning. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning • Arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen • Arbetslivserfarenhet inom ledarskap • God systemvana • Goda kunskaper i Office • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Meriterande med erfarenhet av fastighetsteknik Du är en driven och ambitiös ledare som motiverar ditt team att arbeta mot gemensamma mål. Med din förmåga att se helheten planerar och organiserar du arbetet effektivt. Du skapar långsiktiga relationer med kunder och bidrar till en positiv arbetsmiljö internt. Med ett kreativt tänk och ett starkt intresse för utveckling och förbättring driver du verksamheten framåt. Social hållbarhet Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör! Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar! Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR. Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Helsingborg/ Nordvästra Skåne • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Svensson, [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-08-18 Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

27 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
myNanny barnvakt Limhamn, nanny / barnpassning 1-2 gånger/veckan
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 2 Ålder: 3 & 10 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Socialförvaltningen i Åstorp söker en socialt ansvarig samordnare
Åstorps kommun
Planerare och utredare m.fl.

Vill du vara med att utveckla vår verksamhet? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid. Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling. Socialförvaltningen har det yttersta ansvaret för att invånarna i Åstorp får det stöd och den hjälp de behöver för att kunna leva ett självständigt liv. Vi arbetar med uppdraget att stödja människor till bättre livsvillkor och ökad självständighet.  Vi har påbörjat Socialförvaltningen 2.0, en förbättringsresa med fokus på kultur, struktur och ledarskap/medarbetarskap, med syfte att höja kvaliteten i alla våra verksamheter och att vara en attraktiv arbetsgivare. Hos oss får du ett meningsfullt och utvecklande arbete med möjligheter till egen utveckling. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en socialt ansvarig samordnare (SAS) för att säkerställa och förbättra kvalitetsstyrningen i socialförvaltningens verksamheter. I din roll har du ansvar för att leda och utveckla kvalitetsarbetet inom förvaltningen. Detta innebär att implementera och följa upp förvaltningens kvalitetsledningsarbete samt att coacha och vägleda chefer för att tillsammans upprätthålla samsyn och enhetlig kvalitetsledning enligt gällande regelverk. I din roll arbetar du på uppdrag av förvaltningschef och ska bidra med särskilt fokus på kvalitet och har fokus på förvaltningens systematiska kvalitetsarbete. I rollen ansvarar du för att • självständigt initiera och samordna det systematiska kvalitetsarbetet i förvaltningen. • analysera kvalitetsdata, identifiera förbättringsområden och utveckla strategier för att nå kvalitetsmål.  • leda kvalitets- och processanalyser samt stödja implementering av förbättringar i förvaltningens kvalitetsledning. • bidra med rådgivning, kunskapsspridning, samverkan och erfarenhetsutbyte i syfte att bidra till förbättring och utveckling av kvalitet oavsett lagrum (HSL, SoL, LSS) • arbeta med avvikelsehantering, klagomål, synpunkter samt lex Sarah-utredningar  • leda och följa upp intern kontroll plan, genomföra, implementera och följa upp åtgärder utifrån kvalitetsredovisningar, lex Sarah, kartläggningar och genomlysningar i verksamheten. • sammanställa och föredra beslutsunderlag i nämnd • omvärldsbevaka och leda verksamhetsutveckling kopplat till ny lagstiftning inom socialtjänsten. KVALIFIKATIONER Du är en trygg och tydlig person som trivs med att processleda i förändring. Du bidrar aktivt i verksamhetsutveckling och implementering av nya arbetssätt, vilket kommer väl till pass i den pågående omställningen av socialtjänstlagen och god och nära vård i kommunens primärvård. Vi söker dig som är självgående samtidigt som du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och duktig på att kommunicera både muntligt och skriftligt.  Du ska ha • Socionomexamen eller akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Flerårig erfarenhet av att leda och stödja chefer i organisationsutveckling, kvalitetsarbete och förändring. • Flerårig erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete, inklusive utredning och bedömning av avvikelser och missförhållanden enligt Lex Sarah. • Dokumenterad kunskap om relevant lagstiftning. • Erfarenhet av att driva projekt och utveckla processer. Meriterande • Flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst.  Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Du är engagerad och handlingskraftig med en förmåga att leda dig själv. Din attityd och ditt engagemang kommer vara avgörande i vårt val av kandidat. ÖVRIGT Som anställd hos oss får du friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Intervjuer är planerade till eftermiddagen den 21 augusti. Avsätt gärna eftermiddagen detta datum. Arbetsprov och personlighetstest kan komma att användas i rekryteringen.  För att bli aktuell för anställning i Åstorps kommun behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Munka folkhögskola söker kock
Munka Folkhögskola
Kockar och kallskänkor

Vi söker en kock till folkhögskolan i Munka Ljungby. Du ska vara erfaren, självgående och tycka om att ge service till matgästerna. Måltiderna som serveras är frukost och lunch; därutöver serveras förmiddags- och eftermiddagskaffe. Specialkost av olika slag förekommer. Arbetstid dagtid mån-fre. Viss tjänstgöring kan förekomma kvällar och helger. Du ska vara något av en entreprenör, eftersom vi vill satsa utåt och på sikt kunna etablera oss starkare och bredare på vår lokala marknad, till exempel genom att erbjuda företag och andra kunder i närområdet matleveranser. Munka folkhögskola ligger i ett vackert parkområde, centralt i Munka Ljungby, Ängelholms kommun, med närhet till service, hav och skog. Munka folkhögskola arbetar utifrån en helhetssyn på människan och vår omvärld. Som en hälsofrämjande skola arbetar vi medvetet med sambandet mellan hälsa, välbefinnande och studieresultat. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter är att planera meny och lägga beställningar, att tillaga och servera god mat samt att leda och fördela arbetet i köket. Du samarbetar nära med två köksbiträden och ni hjälper varandra att leverera bra matupplevelser. Vi söker en inspirerande och kunnig kock som brinner även för vegansk och vegetarisk matlagning, eftersom vi har som mål att öka andelen vegetarisk mat och många av våra matgäster är veganer. Köket lagar dagligen 80-120 näringsriktiga och goda luncher till kursdeltagare, personal och externa gäster. Vi serverar även frukost och fika på för- och eftermiddagar. I tjänsten ingår även egenkontroll, kassaarbete och vi hjälps åt med städning och disk. Du har också delegerade arbetsmiljöuppgifter och deltar vid skyddsrond inom dina ansvarsområden. Under sommaren driver skolan under några veckor ett flertal kurser med helpension; då kan även kvällstjänstgörning komma att ingå. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är kockutbildad och har goda kunskaper i näringslära. Du ska vara lika passionerad för konventionell som för vegansk matlagning. Du måste vara väl förtrogen med egenkontroll, livsmedelshygien samt insatt i livsmedelsverkets riktlinjer. Det är ett krav att du har liknande yrkeserfarenheter. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift utan problem. Du tycker om att samarbeta både med kollegor och kursdeltagare, vilket gör att du bidrar till en god stämning på arbetsplatsen som inspirerar till delaktighet. Du är positiv och lösningsfokuserad. Att få laga mat till glada gäster ser du som en härlig utmaning och du ser hur viktigt det är för skolans och kökets utveckling! Om du känner igen dig i vår beskrivning erbjuder vi dig en arbetsplats i utveckling och ett kreativt arbete. TILLTRÄDE Tillträde 7 augusti eller enligt ök. Sök snarast, eftersom vi intervjuar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan söktidens utgång. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. OM SKOLAN Anrika Munka folkhögskola ligger sedan mer än 100 år i Munka Ljungby, 8 km öster om Ängelholm i det vackra Nordvästskåne. Distanskursen Naturliv, med närträffar framförallt i Södertäljetrakten, ingår också i skolans kursutbud. Skolans vision, Folkbildning för framtiden - möten och möjligheter tillsammans, utgör bakgrunden i vår verksamhet. Våra tankar och beslut präglas av viljan att skapa god folkbildning och av tron på värdet i mötet människor emellan. Vi har ca 300 långkursdeltagare, varav ca 150 går på skolan i Munka Ljungby och resterande läser någon av våra distanskurser. I Munka Ljungby erbjuder vi internat med ett 50-tal platser för dem som vill bo på skolan under läsåret. Långkursverksamheten omfattar Allmän kurs, Hälsocoachutbildning, Konstskola, Akademi 55+, Elev- och lärarassistentutbildning på distans samt Naturliv på distans. Munka folkhögskola erbjuder också kortare sommarkurser och kvällskurser inom vår profil, samt uppdragsutbildningar i samarbete med Arbetsförmedlingen. Vi är en dynamisk arbetsgivare och skapar ständigt nya möjligheter för våra anställda att utvecklas och vara en del av skolans utveckling. Huvudman är den ideella föreningen Munka folkhögskola, partipolitiskt och religiöst obunden. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Flexibelt extrajobb online!
Grand Stella AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

TJÄNA EXTRA PENGAR – FLEXIBELT OCH ENKELT JOBB ONLINE Vill du ha en extra inkomst som du enkelt kan kombinera med arbete eller studier? Nu har du chansen att delta i onlineundersökningar och få betalt för din tid – snabbt och enkelt! Så fungerar det: Delta i betalda undersökningar via din mobil eller dator, när det passar dig. Du får upp till 30 kr per undersökning. Inbjudningar skickas direkt till din e-post – välj själv om du vill delta. Genom att delta hjälper du företag och organisationer att förbättra sina produkter och tjänster samtidigt som du tjänar pengar. Ett perfekt extraarbete för dig som vill ha flexibilitet! Vad vi erbjuder: Flexibelt upplägg – arbeta var och när du vill. Inga förkunskaper krävs. Ett enkelt sätt att få din röst hörd och påverka framtidens varor och tjänster. Vad vi söker: Du som har grundläggande kunskaper i svenska. Tillgång till en smartphone eller dator med internetuppkoppling. Kom igång redan idag! Det tar bara 1 min att registrera sig: Gå med här ➡️ https://bit.ly/JoinPanelSweden Varmt välkommen till vår panel – där din åsikt gör skillnad!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Biträdande universitetslektor i kemiteknik
Lunds Universitet
Universitets- och högskolelektorer

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Institutionen för processteknik och tillämpad biovetenskap (PLE) vid Lunds universitet är belägen på Kemicentrum, en av Nordens största centra för utbildning och forskning inom kemiområdet. PLE har cirka 150 anställda, varav cirka 65 är doktorander. Institutionen erbjuder en bred kompetens inom områden som kemiteknik, livsmedelsteknik, bioteknik och teknisk mikrobiologi. Forskningen och utbildningen vid PLE spänner över hela kemiämnet och inkluderar både grundutbildning och forskarutbildning. Institutionen för processteknik och tillämpad biovetenskap (PLE) vid Lunds universitet arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö genom flera initiativ och rutiner. PLE uppmuntrar till öppen kommunikation och samverkan mellan anställda, studenter och ledning för att kontinuerligt förbättra arbetsmiljön. Detta inkluderar regelbundna möten och dialoger för att diskutera arbetsmiljöfrågor och hitta gemensamma lösningar. https://lu. varbi.com/what:job/jobID:836056/ LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Vaktmästare till myndighet i Malmö
Adecco Sweden AB
Vaktmästare m.fl.

Om tjänsten Vi söker just nu en händig och serviceinriktad vaktmästare med driv till en myndighet i Malmö. Arbetet är i huvudsak praktiskt, men erbjuder även utrymme för kreativitet och förbättringsarbete. Myndigheten ser gärna att du kommer med egna idéer och förslag på förbättringar som du identifierar i det dagliga arbetet. I rollen ansvarar du bland annat för att kontrollera arbetsmiljön samt rapportera och åtgärda eventuella fel eller brister. Förekomande arbetsuppgifter: - Kontrollera arbetsplatser/lokaler - Kontrollera lokalvård - Påfyllning av förbrukningsvaror - Rapportera eventuella fel/brister - Åtgärda enklare fastighetsrelaterade fel, tex byte av lampor och lysrör - Komma med förslag på förbättringar Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som Vaktmästare är ett konsultuppdrag på heltid som beräknas påbörjas 2025-07-17 och fortlöpa till och med 2025-12-31 med möjlighet till eventuell förlängning. Mot bakgrund till arbetets karaktär tillåts inte distansarbete. Körning förekommer i tjänsten. Krav för tjänsten: • Sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som vaktmästare • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. • Inneha körkort B För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten: - Grundkunskaper i ärendehanteringssystem Om dig För att lyckas i rollen som vaktmästare tror vi att du är ordningsam, uppmärksam och har en stark servicekänsla. Du är händig, tar gärna egna initiativ och ser vad som behöver göras, ofta innan någon annan hunnit be om det. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-07-02 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025