Är du en strukturerad och driven ledare inom lager och logistik, med erfarenhet av industriell verksamhet? Vill du vara med och effektivisera framtidens förrådsverksamhet? Då kan detta vara din nästa utmaning! OM TJÄNSTEN Bilfinger Maintenance är ett av fem affärsområden inom Bilfinger Sweden AB och består av över 300 medarbetare – från underhållstekniker och elektriker till lager- och förrådsspecialister – som säkerställer att Bilfingers kunders anläggningar fungerar optimalt. Bilfinger arbetar förebyggande för att minska oplanerade driftstopp genom smarta servicelösningar, reparationer och projekt. I rollen som Materialflödesansvarig kommer du att ha ett övergripande ansvar för att leda och modernisera förrådsverksamheten. Fokus ligger på att strukturera om och effektivisera hanteringen av reservdelar och underhållsverktyg genom förbättrade rutiner, implementering av Lean/5S och ett tydligt fokus på HSEQ. I tjänsten ingår personalansvar för ett team på 4 stycken duktiga och engagerade förrådstekniker, här driver du proaktivt utveckling och utbildning inom lager- och materialhantering. Du erbjuds - Bilfinger erbjuder kollektivavtal, konkurrenskraftiga villkor och friskvårdsbidrag. Det finns möjlighet till privat sjukvårdsförsäkring, tjänstepension och löneväxling. Arbetstidsförkortning och klämdagar ingår, liksom ett tydligt fokus på säkerhet, arbetsmiljö och trivsel. - Bilfingers verksamhet genomsyras av ett starkt fokus på säkerhet, trivsel och välmående – Bilfinger tror på en sund och hållbar arbetsvardag. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i nära samarbete med Material Manager, vilket innebär att du behöver genomgå internutbildning inom inköp, materialbeställning, inventering och processförbättring. Arbetsuppgifterna är varierande och ingen arbetsdag är den andra lik. Nedan listas några exempel på vad dina arbetsuppgifter kan innebära: * Utveckla personalens kompetens och arbetssätt * Utföra analyser (ABC-analyser, värdeanalyser etc.) * Planera och utföra kitting * Optimera och dokumentera rutiner * Ta fram och följa upp effektiviseringsplaner * Leda motorinventeringar och förbättringsprojekt i både fabrik och förråd * Ansvara för dokumentation, processutveckling och att driva förbättringsarbete VI SÖKER DIG SOM - Har utbildning inom logistik eller motsvarande erfarenhet från lager- och förrådsverksamhet inom industrin - Har tidigare ledarerfarenhet och ett starkt driv att förbättra och utveckla verksamheter - Har intresse för hälsa-, miljö- och säkerhetsfrågor - Har goda kunskaper i svenska och engelska - tal och skrift - Har B-körkort Det är meriterande om du har - Kunskaper i affärssystemet SAP - Kunskaper inom lean/5S För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningssam - Ansvarstagande Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är ansvarsfull, engagerad, social, säkerhetsmedveten samt drivs av förbättringsarbete. Du har lätt för att kommunicera med din omgivning och vill vara en del av ett team där alla hjälps åt. Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. - Rekryteringsprocessen innefattar i slutskedet bakgrundskontroller inkluderat alkohol- och drogtester administrerat av Academic Work - Observera att rekryteringsprocessen är pausad under veckorna 27–32 på grund av semesterperiod. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Bilfinger!
Ref: 20251667 Här gör du verklig skillnad, varje dag Inom Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen strävar vi efter att ge människor bästa möjliga hälsa, vård och omsorg. För att lyckas med det behöver vi ha rätt kompetens på rätt plats, i rätt tid. Därför är bemanningsplanering en hjärtefråga hos oss och som bemannings- och schemaspecialist blir du en viktig nyckelperson i det arbetet. Arbetsuppgifter I din roll som bemannings- och schemaspecialist kommer du att vara ansvarig för att hålla ihop arbetet inom ordinärt boende i nära samarbete med enhetschefer och sektionschefer. Du kommer även att ansvara för att verksamheten får handledning i införande och användande av resursmodellen, stödja verksamheter med schemalösningar - allt i syfte att nå våra mål med heltidsorganisering, minska andelen timavlönade samt minska övertid och mertid - helt enkelt vara med och skapa en kvalitativ bemanning! I Kvalitativ Bemanning, finns utöver dig, en kollega som ansvarar för särskilt boende samt två schemaspecialister. Ni har egna tydliga ansvarsområden men får inspiration av att hjälpa och stötta varandra i arbetet och fungerar som ett team. Du kommer att ha din organisatoriska placering i ordinärt boendes stabsenhet men kommer att ha din arbetsplats på HR-avdelningen tillsammans med övriga i teamet på Kungsgatan 13. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha: • Relevant akademisk examen, om minst 180hp. • Erfarenhet av bemanningsfrågor, schemaläggning och arbetstidsfrågor. • Erfarenhet som chef inom kommunal vård och omsorg. • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet som chef i avdelningen för ordinärt, eller särskilt boende inom Hälsa-, vård och omsorgsförvaltningen i Malmö stad. • Projektledarutbildning. • Chefs – och/eller ledarskapsutbildning. Persoliga egenskaper: Du är en självgående person som tar ansvar och driver dina arbetsuppgifter framåt på ett strukturerat och målmedvetet sätt. Med god planeringsförmåga skapar du ordning och håller både riktning och tidsramar i dina processer. Du har ett genuint intresse för att hjälpa andra, är lyhörd i ditt bemötande och anstränger dig för att hitta lösningar som fungerar i praktiken. Med ett kreativt synsätt ser du möjligheter till förbättring och bidrar med nya idéer som leder till utveckling. Du trivs i samarbete med andra, är socialt trygg och bygger lätt förtroendefulla relationer. I dialog är du tydlig och engagerad, du lyssnar aktivt och anpassar din kommunikation efter situation och sammanhang. Om arbetsplatsen Vi i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra 5 400 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här: Jobb - Malmö stad (malmo.se) Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur. Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa! Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se)
Enebackeskolan och Gudmuntorps skola, som ligger i den vackra och natursköna kommunen Höör, söker nu en ny medarbetare till vårt team av professionella pedagoger. Vi är två F-6-skolor där vi arbetar tillsammans för att skapa en inspirerande och trygg lärandemiljö för våra elever. Våra pedagoger beskriver att det bästa med våra skolor är vårt starka team där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans för att skapa en positiv lärande- och arbetsmiljö. Vi har också en skolledning som ger oss förtroende och tillit i vårt arbete. Vi har ett gott samarbete med vårdnadshavare vilket gör att vi tillsammans når långt med våra elever. Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en behörig speciallärare som kommer att bedriva undervisning riktad åk F-6. Som speciallärare hos oss är du med och skapar en skola där alla elever ska ha möjlighet att uppnå målen och där lärandet upplevs som meningsfullt, stimulerande, lustfyllt och tryggt. I rollen hos oss kommer du arbeta både direkt med elever i behov av stöd, specialpedagogisk handledning, dokumentation, utredning, observation och skolutveckling. Du är en del av skolans elevhälsoteam där rektor, biträdande rektor, speciallärare/specialpedagoger, kurator, skolsköterska och skolpsykolog deltar. Vi har tillsammans ansvar för att arbeta främjande, förebyggande och stödjande för samtliga elever, men även med riktade insatser. Du ansvarar för att ha en överblick över verksamhetens specialpedagogiska behov och var resurser ska läggas. Samt att handleda och stötta lärare och fritidshems personal i arbetet med elever i behov av särskilt stöd. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation och behörighet som speciallärare eller specialpedagog. Det viktiga är att du som person har ett gott bemötande och en god samarbetsförmåga och intresse av att arbeta tillsammans i team med olika yrkeskategorier. Ditt förhållningssätt är relationellt, och inriktat mot att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Du är flexibel, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. ÖVRIGT Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Vill du vara med och planera för framtidens hållbara samhällen? Drivs du av att jobba med markfrågor, detaljplaner och samhällsutveckling? Då kan du vara den vi söker till vårt engagerade team i Ängelholms kommun! Mark- och exploateringsenheten i Ängelholms kommun har en central roll i samhällsbyggnadsprocessen och samarbetar tätt med flera andra enheter för att säkerställa att projekt drivs effektivt och hållbart. Tack vare Ängelholms agila arbetssätt sker samarbetet ofta i tvärfunktionella team eller arenor, vilket skapar goda förutsättningar för helhetssyn och snabbare beslutsvägar. Mark- och exploateringsenheten ingår i Huvuduppdrag Kommunledning som bidrar med stöd, service och ledning till den politiska ledningen och kommunens alla verksamheter. Enheten består i dagsläget av en mark- och exploateringschef, tre mark- och exploateringsingenjörer och en markförvaltare. ARBETSUPPGIFTER Som mark- och exploateringsingenjör ansvarar du för frågor kopplade till kommunens markinnehav och företräder kommunen som fastighetsägare gentemot allmänhet, näringsliv och byggaktörer. Du leder exploateringsprojekt där kommunen är markägare och ansvarar för avtal, förhandlingar och fastighetsrättsliga frågor. Du blir en nyckelperson i både detaljplane- och genomförandeprocessen och samarbetar tätt med kollegor från andra delar av organisationen. Tillsammans skapar vi ett helhetsperspektiv där du är med och gör skillnad. Du kommer få frihet att utforma dina arbetsuppgifter, utifrån enhetens och kommunens behov. Det förutsätts att du kan hantera ärenden av flera olika slag och vid behov omprioritera dina arbetsuppgifter. Du är även engagerad i enhetens utveckling och arbetar med ständiga förbättringar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant civilingenjör eller högskoleutbildning inom lantmäteri, samhällsbyggnad/fysisk planering, väg- och vatten eller juridik med fördjupning inom fastighetsrätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strategisk, kommunikativ och trivs med att arbeta i samverkan med såväl kollegor som andra aktörer. Du är en utvecklingsinriktad person med vana att leda dig själv och andra mot uppsatta mål. Du har en tydlig struktur i ditt arbete och är van vid att samarbeta med många olika typer av personligheter. Vi söker i första hand en erfaren mark- och exploateringsingenjör - men men är du i början av din karriär och har rätt driv och engagemang, kan du också vara helt rätt för oss, då det finns erfarna kollegor att lära av. Ängelholms kommun ser en stor nytta i att ge sina medarbetare möjlighet till kompetensutveckling i form av exempelvis kurser eller seminarier. Då tjänsten innebär en del resor med bil är innehav av B-körkort ett krav. Tillgång till kommunal bilpool finns. Meriterande kompetenser: • God kunskap inom fastighetsrätt • Erfarenhet av förhandling och avtalsskrivning • God förståelse för plan- och bygglagen (PBL) och angränsande regelverk • Tidigare arbete i en kommunal organisation • Erfarenhet av att leda eller samordna projekt • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • Goda kunskaper i svenska ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. Vi vill att du som är anställd hos oss ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har du bland annat tillgång till olika friskvårdsförmåner och möjlighet till hybridarbete. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Intervjuer planeras att hållas under veckorna 33-34 Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Är du en skicklig och pålitlig chaufför som söker stabilt, högpresterande arbete med flexibilitet och bra lön? Gå med i Bolt, Uber och Fair Driver – allt på ett ställe! Vad vi erbjuder: • Ytterligare körförfrågningar via apparna , Bolt, Uber och Fair Driver Vad du behöver: • Giltigt svenskt körkort • Taxi-körkort (Taxi Legitimationskort) • Erfarenhet av kundservice eller bilkörning (föredraget men inte obligatoriskt) • Goda kommunikationsfärdigheter i engelska och/eller svenska
Ref: 20251589 Arbetsuppgifter Som näringslivsutvecklare i Malmö stad arbetar du tillsammans med dina kollegor för att få fler företag att etablera sig i Malmö. Du bidrar till att Malmös arbetsmarknad växer genom nya jobb och investeringar i samhället. Nu söker vi en ny kollega till den nybildade enheten investeringsfrämjande och etablering. Ditt huvudsakliga ansvar blir att identifiera, söka upp, bygga relationer och sälja in Malmö till företag som kan vara intresserade av att etablera sig i staden. Därför är det viktigt att du är bekväm i, och kan motivera dig i, att självständigt arbeta med att identifiera, kontakta och diskutera med potentiella intressenter. Arbetet sker kontinuerligt, med ett långsiktigt perspektiv, samtidigt som du behöver kunna agera på möjligheter i stunden. Du förväntas axla rollen som en god ambassadör och marknadsförare för Malmö på nationella och internationella mässor och i andra sammanhang. Tillsammans med dina kollegor är du även företagens ingång till Malmö och vid konkreta etableringsärenden stöttar du dem under hela etableringsfasen. Det kan handla om vilka lokaler som passar, statistik, underlag eller dialog med andra delar av stadens verksamhet i syfte att stödja etableringen. I rollen kan arbetsuppgifterna skifta efter behov och eftersom vi är ett mindre etableringsteam bidrar vi alla i stort och smått och stöttar varandra i olika etableringscase. Det innebär att du exempelvis kan få skruva upp montrar på en mässa för att nästa dag göra en presentation för en internationell delegation eller skriva rapport och beslutsunderlag till politiken. Därför är både flexibilitet och prestigelöshet viktigt för att du skall trivas hos oss. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, marknadsföring, samhällsvetenskap eller annan relevant inriktning. • Erfarenhet av arbete med näringslivsfrågor inom offentlig sektor alternativt affärsutveckling inom privat sektor. • Erfarenhet av arbetate med att attrahera etableringar och investeringar, exempelvis införsäljning av koncept, städer, regioner eller motsvarande erfarenhet av relevant expansionsarbete. • Erfarenhet av arbete med direkt dialog med företagsledningar. • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Kunskaper i tyska är meriterande. Det är meriterande om du har erfarenhet av internationellt arbete, organisering av mässdeltagande, arbete i politiskt styrd organisation samt ett kontaktnät inom näringsliv regionalt, nationellt och gärna internationellt. Vem är du? För att lyckas och trivas som näringslivsutvecklare behöver du vara en initiativrik genomförare som ser möjligheter, fångar upp bra idéer och ser till att de förverkligas. Du agerar på en operativ nivå men med blick för det långsiktiga och vet att det är både stora och små uppgifter som bidrar till helheten. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter, vilket gör dig till en uppskattad kollega som är duktig på att bygga nätverk. Det är även viktigt att du är agil i ditt arbetssätt och har förmågan att kunna arbeta med parallella processer samt prioritera med fokus på resultat. Du är även öppen för att testa nya sakområden när verksamheten har behov för detta. Din nyfikenhet hjälper dig att förstå företagens behov och din pedagogiska förmåga hjälper dig att förmedla lösningarna på ett trovärdigt sätt. Om arbetsplatsen Enheten investeringsfrämjande och etableringar tillhör avdelningen omvärld och näringsliv. Vårt uppdrag är att attrahera investeringar och företagsetableringar samt stödja befintliga företag att expandera. Enheten bidrar till att stärka stadens bemötande och service gentemot näringslivet genom att utveckla företagslotsen. Vi arbetar också med att attrahera kongresser och business events som är viktiga för Malmös utveckling. Stadskontoret riktar, utmanar och förstärker utvecklingskraften i organisationen, i staden och i regionen. Vi är kommunstyrelsens förvaltning och arbetar med ett helhetsperspektiv nära stadens ledning. Stadskontoret består av sju olika avdelningar och har sammanlagt ca 300 personer anställda. Våra avdelningar arbetar inom ett brett spektrum av områden och förvaltningen har många medarbetare med en hög specialistkompetens. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Om arbetsplatsen Vikariatet som ekonomiadministratör är inom Gemensamma förvaltningen vid Lunds universitet på sektion Ekonomi, avdelning Redovisning- och reskontra. Avdelningen består av två grupper Inbetalningar och redovisning samt Fakturahantering och utbetalningar med totalt 20 medarbetare. Du kommer att tillhöra den sistnämnda gruppen. Tillsammans utvecklar och ansvarar avdelningen för universitetets ekonomiska redovisning samt identifierar förbättringsmöjligheter för en rationell ekonomiadministration. Ger stöd, rådgivning, utbildning och information i ekonomi- och systemhantering. Upprättar myndighetens finansiella bokslut och ekonomisk rapportering till ledningen och andra intressenter. Gruppen Fakturahantering-och utbetalningar arbetar i huvudsak med drift och administration av universitetets elektroniska inköps- och fakturahanteringssystem Visma Proceedo (kallat Lupin). Arbetet omfattar också en stor del support till användare ute i organisationen och vid behov även direktkontakt med våra leverantörer. Gruppen administrerar leverantörsreskontran i Raindance, registrerar utbetalningar och skickar betalfiler till banken. Utför anläggningsredovisning och gör löpande avstämningar och kvalitetskontroller. Sektionen Ekonomi sitter samlad på Byrålogen, Sandgatan 5 i ljusa lokaler med närhet både till centralstationen och till centrum. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Fakturaadministration och avvikelsehantering i universitetets elektroniska fakturahanteringssystem. - Registrera leverantörer och göra löpande uppdateringar i reskontran samt registrera manuella utläggsersättningar. - Hantera stipendieutbetalningsärenden - Granska redovisning av handkassa inkl. påfyllnad - Kvalitetssäkra bokföring och regelefterlevnad - Stöd och rådgivning till verksamheten - I övrigt delta i avdelningens arbetsuppgifter Krav för anställningen För att vara aktuell för anställningen krävs: - Ekonomiutbildning på högskole-/universitetsnivå eller motsvarande eftergymnasial utbildning. - Några års erfarenhet av arbete med ekonomi- och redovisningsfrågor. - God datorvana och goda kunskaper i Excel. - Hög känsla för service och ett flexibelt arbetssätt. - God samarbetsförmåga. - Förmåga att kunna arbeta självständigt, strukturerat och noggrant. - God förmåga att uttrycka sig väl, både skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Hänsyn kommer även tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka arbetet inom gruppen. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner som t ex generös semester och friskvårdstimme. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Övrigt Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Vi ämnar att kalla på intervju under vecka 33 och 34. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla ett personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationskraven och varför du är intresserad av anställningen samt ett CV. Ansökan bör även innehålla övrigt som du önskar åberopa (kopior av examen, betyg, intyg, rekommendationsbrev, uppgifter till referenser etc). Sektionen Ekonomis huvuduppgift är att ge verksamheten vid Lunds universitet stöd för en rationell ekonomiadministrativ hantering och tillgodose behoven av högkvalitativ ekonomisk information för att underlätta beslutsfattande inom och utanför universitetet. Detta innebär bl.a. att sektion Ekonomi: ansvarar för universitetets ekonomimodell och redovisningssystem, ger institutionerna stöd i deras dagliga ekonomihantering, kvalitetskontrollerar bokföringen, samordnar bokslutsarbetet, rapporterar till myndigheter, tar fram ekonomiska sammanställningar som behövs för uppföljning och beslutsfattande, ger utbildning och information i ekonomiadministrativa frågor. Sektion Ekonomi ansvarar också för universitetets likviditetshantering, lånehantering, ränteberäkning samt stiftelse- och fondförvaltning. Därutöver bistår sektion Ekonomi universitetet i upphandlingsärenden med syfte att skapa förutsättningar för effektiv och rationell anskaffning. Avdelningen inköp och upphandling handlägger dessutom anslutningar kring e-fakturering och e-inköp via Lupin, ett system för elektroniskt fakturaflöde och inköp via webb-portal. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Östra Göinge kommun med drygt 14 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här har motgång vänts till framgång och här växer stolta göingar! ARBETSUPPGIFTER Som socialt ansvarig samordnare (SAS) i Hälsa och omsorg stödjer du aktivt våra verksamheter inom äldreomsorg och funktionsstöd. Du kommer att ha ett nära samarbete med verksamhetsområdeschef, avdelningschefer, MAS, utvecklingsledare, enhetschefer och andra nyckelroller. I ditt uppdrag ingår både strategiskt arbete och att arbeta nära cheferna. Du ingår i Hälsa och omsorgs ledningsgrupp. Arbetet innefattar bland annat utveckling av rutiner och arbetssätt samt omvärldsbevakning exempelvis gällande lagstiftning. Utredningar exempelvis inom avvikelser, händelseanalyser och Lex Sarah är en stor del i uppdraget. Du ingår i nätverk och arbetsgrupper inom äldreomsorgen/LSS samt i det övergripande kvalitetsarbetet. I ditt ansvar ingår också bedömning och utredning av lex Sarah-rapporter samt eventuell anmälan till Inspektionen för vård och omsorg . Verksamhetsuppföljningar och arbete med förbättringsåtgärder av både intern och extern verksamhet. Du är också delaktig i vårt arbete med LOV. Vi erbjuder dig en nytänkande och spännande kommun där det händer mycket och där vi organiserar oss lite annorlunda. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du förväntas bidra med din kompetens, där dina idéer ges utrymme och där du har möjlighet att påverka, utveckla och utvecklas. KVALIFIKATIONER Du som söker är en kvalitetsinriktad person som är van att ta egna initiativ och stimuleras av att bidra till en effektiv, kvalitetsmedveten organisation. Du är van vid att arbeta självständigt och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi söker dig som med engagemang och ett lösningsinriktat förhållningssätt tar dig an detta uppdrag. Du ska kunna arbeta proaktivt i nära samarbete med verksamhetsansvariga för att skapa bästa förutsättningar för god kvalitet i våra verksamheter. Vi vill att du är utbildad socionom, har social omsorgsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha erfarenhet av både äldreomsorg och LSS. Du är väl förtrogen med lagstiftning såsom socialtjänstlagen, socialtjänstförordningen och LSS samt god kännedom om Sosfs 2011:9 Du behöver ha erfarenhet exempelvis som SAS, chef inom äldreomsorg, funktionsstöd eller myndighetsutövning. Du ska ha förståelse för helheten och komplexiteten inom verksamhetsområdena. Meriterande är också kunskap i IBIC. Som SAS planerar, organiserar och prioriterar du självständigt arbetet. Du uppmuntrar till dialog och delaktighet och har en god samarbetsförmåga. Du är tydlig i din kommunikation har en god analytisk förmåga och trivs med att arbeta med komplexa frågor. För tjänsten krävs att du är kreativ, trygg, prestigelös och tydlig i din yrkesroll. Du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga med ett flexibelt förhållningssätt. Vidare har du förmåga att skapa förtroende, goda relationer och ett pedagogiskt förhållningssätt med vana att prata inför grupp. Du behöver ha god datorvana och kunna hantera förekommande verksamhetssystem. Det är viktigt att du är duktig på att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I ditt personliga brev vill vi att du kortfattat beskriver dina tankar kring följande: Hur håller du dig uppdaterad kring lagstiftning, forskning och metoder inom socialt arbete kopplat till verksamhetsområdet? Hur tänker du att en SAS kan arbeta tillsammans med olika verksamheter för att uppnå ökad kvalitet? B-körkort är ett krav för tjänsten ÖVRIGT Intervjuer planeras att genomföras 8 augusti samt 21augusti. Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta! Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/ I Östra Göinge kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en Arbetsledare med erfarenhet av att driva egna drift-och anläggningsprojekt inom VA och Gata. De huvudsakliga arbetsuppgifterna blir arbetsledning och planering av de egna projekten. Men det kommer även innebära en del administrativa uppgifter såsom fakturagranskning, dokumentationer, arbetsberedningar, framtagning och uppföljning av tidplaner, deltagande i teknik- och byggmöten med beställare mm. Arbetet sker i ett nära samarbete både inom och utanför den egna enheten. Jag lägger stor vikt vid det systematiska arbetsmiljöarbetet och förutsätter att du som arbetsledare prioriterar säkerhet och arbetsmiljö. Jag förväntar mig även att du stöttar dina kollegor i dessa delar. Vi jobbar teambaserat men delar på personal och gemensamma resurser i ett nära samarbetet inom arbetsgruppen. Förutom den dagliga verksamheten har vi beredskap dygnet runt alla dagar på året. Här förväntas du vara delaktig i någon form. På enheten arbetar i dag 23 personer plus inhyrda maskiner. Befattningen är underställd enhetschef. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen som arbetsledare hos oss bör du vara strukturerad, ansvarstagande och serviceinriktad som person och förstå vikten av att planera och organisera det dagliga arbetet. Du har intresse och förmåga att leda och utveckla både dig själv och medarbetarna i en positiv anda. Du har lätt för att få med dig andra och drivs av att motivera och engagera människor i din omgivning. Du har dokumenterad erfarenhet av arbetsuppgifterna och förstår vikten av att hålla budget och utlovade tider. Hela tiden med en god servicenivå gentemot medborgare och beställare. Du behärskar svenska i tal och skrift, har goda IT-kunskaper och är van användare av Office-programmen. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. B-körkort för manuell växel är ett krav. Följande är meriterande: Tidigare arbete i offentlig verksamhet med liknande arbetsuppgifter. Ledarskaps- och arbetsmiljöutbildning, BAS-U Erfarenhet och förståelse för LOU, AMA, MER Säkerhet på väg /Arbete på väg. schakta säkert. Erfarenhet av kalkylarbete. ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Gör skillnad. Varje dag. Urologi är en specialitet med ett samlat ansvar för medfödda och förvärvade sjukdomar och skador inom njurar, urinvägar och de manliga genitalorganen. Vanliga diagnoser är cancer i njurar, urinblåsa, prostata, penis och testis, urinvägskonkrement, infektioner, trauman, strikturer, funktionsrubbningar inom nedre urinvägar samt andra benigna sjukdomar i prostata, skrotum, penis och urinblåsa. Öppenvårdsverksamheten är omfattande med stora SVF-förlopp och långvarig uppföljning av vissa patientgrupper. Operationsmetoderna omfattar endoskopisk, öppen och traditionell, eller robotassisterad, laparoskopisk kirurgi. För diagnos och behandling används högteknologisk utrustning som exempelvis ultraljud med fusionsteknik, laserteknik, kryoteknik och extrakorporal stötvågsteknik (ESVL). Verksamhetsområde (VO) urologi vid Skånes universitetssjukhus (Sus) är indelat i fem team med respektive huvudinriktning mot: • Prostatacancer (prostatateamet) • Urotelial-, testis- och peniscancer (öppna teamet) • Njurcancer och andra urologiska njursjukdomar (njurteamet) • Stensjukdomar (stenteamet) • Funktionella urinvägssjukdomar (bäckenbottencenter, BBC) Kirurgin av peniscancer ingår i Nationell högspecialiserad vård och utgör ett av två centrum i Sverige. Inom VO urologi bedrivs omfattande forskning och undervisning. Det finns två professurer, som ingår i Institutionen för translationell medicin vid Lunds universitet, samt därtill knutna forskningslaboratorier. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ST-läkare till VO urologi, Sus Malmö. Hos oss arbetar du i en akademisk miljö med urologisk öppen- och slutenvård vilket bland annat innebär mottagningsverksamhet, rondarbete, jourtjänstgöring samt akut och elektiv kirurgi. Du förväntas också engagera dig i forskningsprojekt under din ST-tjänstgöring. Specialisttjänstgöringen leder fram till breda och allsidiga kunskaper gällande handläggning och åtgärd av såväl akuta som icke-akuta sjukdomar och skador. Vi erbjuder dig en bred basutbildning i urologi av nationell toppklass. Din huvudsakliga placering är vid Sus Malmö, men sidotjänstgöring i Lund, Landskrona, Ystad, Trelleborg och Kristianstad ingår, eventuellt även i övriga Skåne. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete som läkare inom urologi. Vi ser positivt på om du har akademiska meriter, som påbörjad forskning. Du är nyfiken, kunskapsdriven, en lagspelare och gillar att arbeta i en verksamhet under utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att hållas tidigast vecka 34, du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer