Agil Projektledare
Sogeti Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Drömmer du om att leda framtidens teknikteam? Vi på Sogeti Syd gillar människor. Och teknik. Med teknikens hjälp gör vi vardagen bättre för människor och företag och bygger lösningar som effektiviserar och håller, länge. Känns det som du? Fortsätt läsa! Gillar du också människor och teknik och vad vi kan åstadkomma tillsammans? Trivs du med att arbeta i en ledande roll, nära kunder och medarbetare? Är du lösningsorienterad, kommunikativ och bra på att se helheten? Då kanske du är en av oss. Vi söker dig som är en fena på att stötta kunder på deras digitala resa och ta dem närmare deras mål. Du har ett inbyggt driv och förstår hur teknik kan hjälpa till att effektivisera en verksamhet. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Det är toppen om du är orädd, gillar ansvar och har lätt för att skapa relationer. Vi tror att du har vana av att jobba agilt och trivs i en miljö där förutsättningarna snabbt kan ändras. Att jobba som Agil Projektledare hos oss på Sogeti är att ta del av en spännande resa där du får utmana dig själv och din kompetens. Du kommer att arbeta tillsammans med ett hängivet team av experter och vara en viktig del i att driva framgångsrika projekt för våra kunder. Du kommer att ha möjlighet att lära dig, växa och utvecklas, såväl som att bidra till att forma morgondagens tekniklösningar. Sogeti erbjuder dig det lokala i det globala, intressanta kunder både i och omkring Malmö och Helsingborg men även möjlighet att ta dig an uppdrag i andra delar av Sogetis värld. Hos oss är det din kompetens, framåtanda och nyfikenhet som skapar din framgång. Vi tycker även att det viktigt att du hela tiden utvecklas och därför erbjuds du även att ingå i en rad olika kompetensnätverk, både lokala och nationella. Varför passar du in på Sogeti? Enkelt, du gillar variation i uppdrag, du tycker det är kul med utmaningar och du kan snabbt sätta dig in i kundens verklighet med ett problemlösande mindset och en vilja att kunna bidra. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - Projektledning, baserat på agila principer - Verksamhetsutveckling - Utredningar, verksamhetsanalyser - Förstudier - Workshopar Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från projektledning, med fördel inom IT. - Arbetat med agila metoder. - Kommunikativ och strukturerad. - God förmåga till att planera och följa upp. Du kommer att komma till en arbetsplats med högt till tak, där vi hittar på mycket kul tillsammans, goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att jobba med både stora internationella kunder såväl som mindre lokala. Vill du veta mer? Prata med TA Partner Marta Sundell, eller Teamchef Jonas Nilsson så berättar vi mer, du hittar kontaktuppgifterna längre ner eller på https://www.sogeti.se/helsingborg/ Varmt välkommen med din ansökan idag, urval sker löpande! Hoppas vi ses! Välkommen med din ansökan! Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 21 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Quality Engineering & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

4 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Teknisk projektledare till logtech-bolaget Barkfors
Barkfors Fleet AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du redo att ta en nyckelroll i ett företag där innovation och teknik står i fokus och vill leda spännande projekt från idé till färdig produkt? Trivs du med att arbeta nära både utvecklingsteam och kunder för att se till att produkten blir som tänkt? Vi på Barkfors är ett sammansvetsat team som alltid strävar efter att finna den bästa lösningen för våra kunder och nu söker vi en teknisk projektledare som tillsammans med oss kan säkerställa att vi förblir marknadsledande inom branschen! Barkfors är marknadsledande inom logtech och erbjuder en modern transportplaneringslösning för företag inom transport- och logistikbranschen. Med över 30 års erfarenhet och passion för nya innovationer kombinerar vi gårdagens lärdomar med den allra senaste tekniken. Våra kunder känner oss bäst genom vår kärnprodukt; mjukvaruprogrammet T5 som ger ett förbättrat stöd, ökad kontroll och effektivare administration av kundens kärnverksamhet. Om rollen Rollen som teknisk projektledare hos oss på Barkfors innebär att du driver omfattande projekt inom mjukvaruutveckling. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att leda uppgraderingen av vårt transportledningssystem T5, där du från början till slut kommer omsätta kundernas och verksamhetens behov till innovativa tekniska lösningar. När grundarbetet är på plats kommer rollen gradvis att övergå till en produktägarroll, där du kommer att fortsätta ansvara över den strategiska utvecklingen och förbättring av systemet. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att T5 fungerar smidigt och att vi levererar högkvalitativa lösningar till våra kunder. Det finns en nära koppling mellan flera av bolagen i Progrits-gruppen. Som projektledare i Barkfors kan du därför komma att få arbeta med projekt som spänner mellan Barkfors och andra bolag inom koncernen. Hos oss på Barkfors värderar vi grit högt. Det innebär att vi är ihärdiga, beslutsamma och modiga nog att ta oss an utmaningar tillsammans. Förutsättningarna är inte alltid optimala och riktlinjerna skapas längs vägen – precis som livet i allmänhet. Detta mindset känner du igen dig i . Om dig För att trivas och bli framgångsrik i rollen är din attityd och drivkraft viktigare än lång erfarenhet, du har ett par års erfarenhet av projektledning inom mjukvaruutveckling och känner dig nu redo att ta nästa steg i din karriär. Du har vana att driva projekt (gärna inom SaaS) från start till mål samt erfarenhet av integrationer mellan olika system och vill nu ta dig an en nyckelroll där du har ansvar att leda interna utvecklingsprojekt. Vi verkar inom transportbranschen och förståelse för våra kunders logistikflöden är central, därför ser vi det som ett stort plus om du har jobbat i branschen eller kommit i kontakt med transportledningssystem (eller som det så fint heter TMS – Transportation Management System ). Du är en problemlösare med ett öga för detaljer och en passion för teknik, du brinner för att ta tag i komplexa projekt och har en stark förmåga att navigera genom olika utmaningar. Vi letar efter någon med erfarenhet av att arbeta i Microsoft-miljö och som är bekant med cloudmiljöer (Azure). Meriterande är om du har erfarenhet av applikationsutveckling och arbetat enligt SAFe/scrum. Då vi är ett mindre företag är en av våra styrkor att vi alla hjälps åt - i stort som i smått. Du får energi av att arbeta agilt i en mindre organisation med korta beslutsvägar. Våra kunder finns till stor del i Sverige och därför behöver du kunna kommunicera obehindrat i både tal och skrift på svenska. Vilka vi är Barkfors, som är baserat i Hyllie i Malmö, är ett produktbolag med över 30 års erfarenhet inom utveckling av transportrelaterade tjänster och produkter. Barkfors kärnprodukt är mjukvaruprogrammet T5; ett transportledningssystem fullspäckat med finesser för att förenkla och förbättra transportföretagens dagliga arbete. Vårt mål är att göra transporter så optimala och effektiva som möjligt med hänsyn till tid, pengar och miljö. Vi har en ledande position på den svenska marknaden och våra kunder spänner mellan allt från stora lastbilscentraler till mindre åkerier, samt företag inom renhållningssektorn. Idag är vi över 30 medarbetare som alla är involverade och har stolthet för den produkten vi utvecklar. Tillsammans med våra kunder ser vi till att T5 aldrig slutar förbättras och utvecklas. Vi hoppas att du ska trivas i ett mindre bolag med korta beslutsvägar där vi främjar innovation och samarbete! Låter det intressant – kontakta oss! Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Linnea Olsson, People Business Partner på Progrits, [email protected] En del av Progrits Barkfors är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn. Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet. Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet – och vara med om att göra Barkfors till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Sommarvikarie natt Nytida Friaborg HVB
Nytida AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi på Nytida Friaborg HVB sommarvikarier till sommaren 2025. För dig som söker finns det möjlighet att arbeta på båda våra verksamheter Nytida Friaborg i Simrishamn och på Nytida Österlen HVB i Hammenhög. Vi erbjuder en givande introduktionsutbildning och flera förmåner. Sista ansökningsdag är 31 mars. Är du redo för en spännande sommar med oss?Vi letar efter dig som älskar att möta människor och som är nyfiken på att förstå olika beteenden. Om du är en problemlösare, trygg, nyfiken och närvarande - då är det kanske hos oss du ska spendera din sommar. Vad kan du förvänta dig?På Nytida Friaborg HVB får du möjlighet att stötta och lära känna människor med olika behov av omsorg och stöd. Vad vi erbjuder dig: Anpassad utbildning och introduktion för att du ska känna dig trygg Förmånsportal med rabatter Kollektivavtal och försäkringar Coachande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för bästa omsorgen Dina fördelar: Genuina möten och erfarenheter som stärker din framtid Möjlighet att visa vem du är och öppnar dörrar för framtida jobbmöjligheter hos oss Arbetslivserfarenhet som gör skillnad på ditt CV Om Nytida Friaborg HVB Nytida Friaborg HVB är ett HVB (hem för vård eller boende). Vi välkomnar personer oavsett kön över 18 år med psykiska funktionsnedsättningar, även i kombination med missbruk. Vi jobbar mot långsiktiga mål med fokus på att stärka det friska. Nytida Friaborg ligger i ett vackert villaområde i Simrishamn i Skåne. Alla som vistas här har en egen lägenhet med egen terrass. Det finns 23 lägenheter med personal tillgänglig dygnet runt och vi har också en utslussningslägenhet. De gemensamma lokalerna innehåller kök, matrum, tvättstugor, rum för arbetsterapi samt sällskapsrum. ArbetsuppgifterVi söker sommarvikarier för natt. Du kommer vara ett stöd under natten utifrån individens behov. Det kan vara praktiskt stöd, samtal samt nattillsyner. Utöver detta tillkommer hushållsuppgifter exempelvis att ordna och ställa fram frukost. Din profilVi söker dig som: Älskar ett varierat arbete och att möta människor i olika situationer Är kreativ, tar ansvar och trivs med teamarbete Erfarenhet inom socialt arbete och god datorvana är meriterande. Goda kunskaper i svenska krävs. B-körkort är ett krav. Övrigt Individuell lönesättning Arbete veckorna 24-32, minst 75% schemalagd arbetstid Sista ansökningsdag 31 mars 2025. Ansökan Klicka på knappen nedan för att ansöka. Vi gör urval löpande så vänta inte med din ansökan! Har du frågor? Kontakta oss! Verksamhetschef Jonas Löfgren på 0414-18491 eller [email protected] Behandlingssamordnare: Martina Hultberg 0414-18486 eller [email protected] Behandlingssamordnare: Emilia Knutsson 0414-18480 eller [email protected] För mer information om oss, besök Nytida.

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Boendestödjare till Focktorpsvägen, Mörarp
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Focktorpsvägen i Mörarp. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en timvikarie tjänst. Fockstorpsvägen har sex platser. Huset ligger vackert beläget cirka 10 minuters promenad från samhället Mörarp. Därifrån kan du ta Pågatåget till både Bjuv och Helsingborg. Huset är ett miljövänligt passivhus med låg energikostnad och är utformat av psykologer för att hitta genomtänkta lösningar som stöder våra boende att känna sig mer självständiga i vardagen Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt vaken jour. Du har en gruppledare nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida [OBS Tas bort om du söker timanställda] samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Timvikarie Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Sista ansökningsdag: Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Personlig assistent till kvinna på Limhamn
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Kvinna från ironiska generationen, 70-talist, söker dej, 35+ med mycket humor och empati. Du behöver ingen utbildning inom vårdyrket men ska ha erfarenhet av assistansyrket. Behöver hjälp med allt det praktiska i hemmet samt allt från förflyttning, hygien, påklädning osv. Ett plus om du gillar matlagning och bak. Älskar utevistelse vid fint väder med ett eller annat cafébesök. Gillar teckning, målning och har som vuxen återupptäckt tjusningen med LEGO. Du måste vara djurvän då det finns hund i hemmet. Han är mitt prio ett. Bil och körkort krävs inte, vi tar buss eller färdtjänst. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Krav på erfarenhet som personlig assistent Utbildning inom vård ett plus men inget krav Social, empatisk och ansvarstagande Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstid Omfattning: Deltid Arbetstid: Vardagar 18-22, Varannan helg 9-14 + 16-21 Tillträde: 1a april Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Love Sennerdal [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
IT Service Manager (Windows)

Do you have a passion for driving efficiency and ensuring high-quality service delivery? We are looking for a proactive IT Service Manager to lead and develop our services within Windows Server Operations and Data Centers. In this role, you will work closely with external partners and vendors, ensure services are delivered according to agreed levels, and continuously optimize and streamline processes. Get an idea of the role The role involves overseeing relationships with outsourcing partner companies and vendors within IT Operations, specifically related to Windows Server Operations and Data Centers. You will be accountable for the delivery of services across the company, managing SLAs, KPIs, and financial follow-ups. Other responsibilities include: Oversee license management, audits, and domain process responsibilities. Monitor and develop IT support to align with business needs, implementing changes as necessary. Define vendor requirements, manage documentation and track service quality. Lead service delivery improvements, infrastructure development, and the company’s architectural roadmap. On a personal level We believe you have: Strong leadership and communication skills to manage relationships with vendors and outsourcing partners. Experience overseeing service delivery, including SLAs, KPIs, and financial tracking within IT Operations. Good knowledge of Windows Server Operations and data centers, with responsibility for licenses and audits. Analytical mindset with the ability to assess IT functions, identify improvements, and implement changes. Proven ability to manage vendor relationships, define requirements, and ensure customer satisfaction. Spoken and written experience in English. At least 5 years of experience within relevant roles. Resursin brief At Resurs, we make everyday finances easier through innovative and customer-focused solutions. With customers across the Nordics and a team of around 700 colleagues, we are committed to delivering long-term value for individuals, businesses, and society. Being named a career company for the past six years, we have a strong focus on emphasizing both personal and professional growth. With an inclusive and diverse culture, we create a workplace where employees are valued, supported, and encouraged to reach their full potential. Join an internationalteam Although we are based in the Nordics, our team is enriched by the breadth of perspectives brought by colleagues from countries such as South Africa, Australia, Iran, Germany, New Zealand, the US, and India. We foster a welcoming and supportive culture, where collaboration drives us to achieve the best outcomes for our users. Apply today! Don’t wait to send in your application. Selection and interviews take place on an ongoing basis, and the position may be filled before the last application date. We look forward to hearing from you! Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company. *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process.Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. #LI-LN1

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Lagerchef sökes till DSV Road i Landskrona
Jobandtalent Sweden AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

OM KUNDEN DSV är en global leverantör av transport- och logistiktjänster. Koncernen består av tre divisioner: DSV Road (lastbilstransporter), DSV Air & Sea (sjö- och flygtransporter) och DSV Solutions (lagerhållning och tredjepartslogistik), vilka alla är representerade i Sverige. DSV har över 1600 kontor och logistikanläggningar, återfinns i över 80 länder över hela världen och har idag ca 73 000 anställda. Den 13 september 2024 stod det även klart att DSV förvärvat DB Schenker. OM TJÄNSTEN Till DSV Road i Landskrona söker vi nu en driftig, driven och handlingskraftig lagerchef som vill vara med på en spännande tillväxtresa. I ett nyförvärvat lager håller just nu strukturen på att byggas samt nya kunder att bearbetas för att fortsatt fylla hyllorna. I rollen som lagerchef har du ansvaret för utvecklingen av verksamheterna DSV Road och Road+ i Landskrona där det b.la ingår att driva den strategiska och operativa utvecklingen av siten och säkerställa god lönsamhet, arbetsmiljö, säkerhet, effektivitet och kvalitet i takt med att verksamheten växer. Vidare ser vi att du kan skapa förtroendefulla kundrelationer och ansvarar för att följa upp kvalitets-, arbetsmiljö- och miljömål samt vidtar åtgärder för att dessa uppfylls samt följa och uppfylla tydliga mål kring budget och resultat. Du kommer även att bedriva verksamheten kring lagret och rapportera avvikelser enligt företagets ledningssystem samt ansvara för att delegerade arbetsmiljöuppgifter genomförs. Utöver personalansvaret för mellan 6-20 lagermedarbetare ser vi gärna att du inte har några problem med att själv kavla upp ärmarna om det behövs och arbeta operativt med t.ex truckkörning (motviktstruck och skjutstativ). Har du tidigare bakgrund inom försäljning eller kundhantering kan det även till en början bli aktuellt att få vara en del av nykundsbearbetningen och följa med på kundmöten. Du rapporterar till affärsområdeschefen för lager som sitter i Örebro. Lokalerna är ljusa, fräscha och den totala lagerytan är på 55.000 kvm. Tjänsten är inledningsvis en konsultanställning med möjlighet till övertag/direktanställning hos kunden. ANSVARSOMRÅDEN Personal och resultatansvar Arbetsmiljöansvar Operativ effektivisering med ekonomi i fokus Implementering av nya kunder med operativ syn i fokus Implementering av WMS och säkerhetsställa korrekt användning av WMS Utveckla och genomföra operativa processer i lagerverksamhet Säkerhetsställa smidig fakturering och värdering från WMS Säkerhetsställa och genomföra KPI mätningar i den operativa verksamheten DINA KVALIFIKATIONER Vi söker dig med tidigare liknande arbetslivserfarenhet som lagerchef eller lageransvarig eller annan likvärdig erfarenhet. Har du erfarenhet inom projektleding, flödesoptimering eller försäljning inom lager- och logistik är det meriterande. Vidare tror vi att du är en person som har god förmåga att prioritera bland flera parallella uppgifter och inte har några problem med att kavla upp ärmarna när det behövs och vara hands on i arbetet. KOMPETENSKRAV Analytisk förmåga Ekonomi (god förståelse) Operativ förståelse FG-gods Truck Arbetsmiljöutbildning (BAM eller PAM) OM OSS Job&Talent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Resande Onsite Support till Dental IT
Bravura Sverige AB
Drifttekniker, IT

Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dental IT. Om företaget Dental IT är en specialiserad IT-partner inom tandvården med lång erfarenhet. Företaget hjälper tandvårdskliniker över hela landet att skapa smidiga, säkra och effektiva IT-lösningar. Med djup kunskap om branschens unika behov och de ledande journal- och röntgensystemen på marknaden, kan Dental IT optimera och integrera sina kunders IT-miljö. Oavsett vilka system som används, ser de till att allt fungerar stabilt och effektivt – så att tandvårdspersonalen kan fokusera på patienterna. Dental IT är ett mindre bolag med huvudkontor i Stockholm som tillhör en större koncern, därmed är organisationen platt med korta beslutsvägar, vilket innebär att du som individ får goda möjligheter att jobba flexibelt. På Dental IT arbetar du nära dina kollegor i ett sammansvetsat och socialt team. Du har stora utvecklingsmöjligheter och arbetar med den senaste tekniken. Arbetsuppgifter I rollen som resande Onsite Support arbetar du självständigt och har samtidigt alltid stöttning från ditt team. Du har möjlighet att antingen utgå hemifrån eller från moderbolagets kontor i Malmö. En majoritet av ditt arbete utförs ute hos Dental ITs kunder vilket innebär en hel del resande nationellt, främst i södra Sverige. Ute hos kunderna arbetar du brett med att sätta upp hårdvara, supportera med mjukvara, felsöka och sätta upp nätverk. I arbetet hemifrån eller på kontoret hjälper du kunder över tele- och fjärrstyrning där du har daglig kontakt med kunder och representerar företaget. Dina ärenden är varierande och av olika komplexitet. För att komma in i rollen har Dental IT en gedigen onboarding och du kommer få stöttning av seniora kollegor. Installation av servrar, klienter, skrivare, switchar och routrar Felsökning av hård- och mjukvara Felsökning och konfigurering inom Office 365 samt Microsoft Azure Hantera allt från enklare supportärenden till mer komplex drift- och nätverksproblematik Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning, avslutad eftergymnasial utbildning in IT är meriterande Tidigare erfarenhet inom liknande IT-roller och kan därmed hantera nätverk, konfigurera routrar samt switchar Arbetslivserfarenhet inom Active Directory och Office 365 Kunskaper inom Microsoft Azure, samt Powershell är meriterande B-körkort Svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska Vi tror att du som söker tjänsten som On-site Support hos Dental IT har ett stort tekniskt intresse och breda kunskaper inom området. Du är social, serviceinriktad och har förmågan att på ett pedagogiskt och professionellt sätt vägleda kunder med olika kunskapsnivåer. Du är självgående och tar initiativ för att lösa problem, samtidigt som du är driven och trivs i en roll där du får ta eget ansvar. Med en god prioriteringsförmåga hanterar du flera uppgifter parallellt, håller huvudet kallt i stressiga situationer och säkerställer hög kvalitet i ditt arbete. Övrig information Start: Omgående Plats: Arbete kan göras hemifrån eller från kontoret i Malmö. Resande ingår i södra Sverige. Lön: Enligt överenskommelse + tjänstebil, mobil, dator och förmåner enligt unionens kollektivavtal. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Navid Parsa genom [email protected] 070 - 434 17 71 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Butiksambassadör för expanderande varumärke (Elektronik) - Malmö
NRG Sweden AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Nordic Retail Group söker efter butiksambassadörer som kan jobba under helgdagar 5:e - 27 april (se mer exakta datum nedan). Detta för att boosta varumärket under påsken. Du kommer givetvis få produktutbildning och sälj & service träning innan start. Vi letar efter glada och serviceinriktade personer som kommer att ansvara för varumärkets yta på Elgiganten. Butiker vi söker till: - Elgiganten Malmö Om kunden Varumärket har som mål och syfte att revolutionera smarta hem-produkter. Varumärket inspireras av teknologins oändliga möjligheter, och det driver dem dagligen till att utmana gränserna. Arbetsuppgifter Som butiksambassadör kommer du att: Arbeta med att sälja och visa upp produkterna för kunder i butik Vara ansiktet utåt för varumärket Skicka in en kortare rapportering till oss efter varje pass Din erfarenhet Erfarenhet av service och försäljning. Van att möta människor och kunna hantera olika typer av personer. Personliga egenskaper Som butiksambassadör ser vi att du är: Social och framåt. Ansvarstagande. Har lätt för att samarbeta med andra. Arbetstider Passen varierar mellan 6-12 timmar. Period 5/4 - 27/4 Lördag och söndag, 5-6/4, 12-13/4, 19-20/4 samt fredag-söndag 25-27/4 Utbildning sker dagar innan första arbetspasset. Övrigt: Du blir anställd av Nordic Retail Group och representerar varumärket Elgiganten. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Planerad start 5/4, men dessförinnan sker introduktion och utbildning. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Daniel Dixgård på [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från jobbet – utan också på väg till jobbet”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Jobba i restaurangen på BJÄRE GOLFKLUBB
M Dryck & Konsult AB
Hovmästare och servitörer

Vill du vara med att utveckla vår destination där golf, mat och upplevelsen står i centrum? Vi letar nu efter engagerade och serviceinriktade kollegor för sommaren som gillar att driva på utvecklingen framåt. För oss är det viktigt att använda oss av det fantastiska utbudet av lokala produkter som finns på Bjärehalvön och ta hand om våra gäster på västa sätt. Här kommer du vara en inspirationskälla tillsammans med dina kollegor. Låter det som du? Då ska du läsa vidare. ROLLEN Som servitör är du med och arbetar i restaurangen. Du är van att ta beställningar, ta betalt och skapa gästupplevelser utöver det vanliga. Du är en person som gillar att arbeta i grupp och självständigt. Har du ett intresse för mat och dryck som kommer från närheten är det fördel. Vi kan lära dig så länge din attityd och ambition är framåt. Samtidigt är du en god lagspelare som vill vara med att utveckla helheten i ett litet team. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ Planera och genomföra Gästmötet Inspirationskälla Kreativ Datorkunskap i form av kostnadskalkyler, beställningslistor DET HÄR FÅR DU - Rätt förutsättningar för att göra ett grymt jobb - Anställning över sommaren - Ett schema som följer verksamheten - Härliga relationer med samarbetspartners, leverantörer, gäster och kollegor DET HÄR FÅR VI - Är duktig på att möta gäster - Är Noggrann och ansvarsfull - Gillar att lära och lära nytt TJÄNSTEN - Säsongsanställningar med start i april/maj/juni - Lön efter överenskommelse - Andra förmåner finns Vi går igenom ansökningar löpande och tillsätter tjänsten omgående. Dock senast i april 2025. OM BJÄRE GOLF & RESORT Bjäre Golf & Resort ska vara den självklara destinationen för golfare att åka hit och spela golf, äta god mat och njuta. Idag har vi 17 stycken rum för övernattning med plats för 34 personer. Vi har gäster från hela Sverige men framförallt Stockholm, Göteborg och Danmark. Vi i tillväxttakt då vi kommer att bygga 12 nya lodger under vintern. Likväl att vi ska bygga 10-20 nya hotellrum inom kort. OM PROGRESSIO Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra partners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom besöksnäringen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras, behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess former. People, Planet and Profit. Vissa ser oss som ett rekryteringsföretag, vi se ser oss som Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa #köksmästare #rekrytering #kock #skåne #båstad #tillväxt

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025