Mekaniker
Randstad AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett företag som utmanar dig och ger dig möjlighet att utvecklas? Har du förmågan att tänka snabbt, lösa problem och kommunicera tydligt? Trivs du i en självgående roll med högt tempo? Vi söker nu ytterligare en engagerad mekaniker till vårt dynamiska underhållsteam. Hos oss får du en varierande och utmanande vardag där du spelar en nyckelroll i att hålla vår produktion i toppform. Som en del av vårt underhållsteam, som består av sju medarbetare, kommer du att: Utföra både planerade och akuta underhållsinsatser. Bidra till nyinstallationer och förbättringsprojekt. Arbeta aktivt med ständiga förbättringar för att effektivisera underhållet och utveckla vår maskinpark. Arbetstid är 7 - 16 mån - fre under introduktion/upplärning. Därefter kan andra skift komma att bli aktuella utifrån verksamhetens behov. Bli erbjuden en arbetsmiljö där din tekniska kompetens och problemlösningsförmåga värdesätts och där du ges möjlighet att växa i din roll. Vi på Barry Callebaut är mitt uppe i vår resa mot en helt ny typ av kakao- och chokladindustri. I egenskap av världsledande tillverkare av högkvalitativa choklad- och kakaoprodukter har vi stora möjligheter att utforma framtiden för hela vår industri. Vi tror på att göra gott och att återinvestera i de samhällen där vi driver vår verksamhet. Vårt engagemang i hållbarhet är långsiktigt och vårt mål är att skapa en hållbar framtid för och med kakao- och chokladprodukter till hela livsmedelssektorn. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Du tar stort ansvar för ditt arbete, säkerställer att du förstår vad som förväntas av dig och är noggrann med att leverera högsta kvalitet. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter, är serviceinriktad och skapar struktur. Du trivs i en roll där du får utvecklas och är inte rädd för att ta initiativ eller fråga om hjälp. Du är flexibel och stimuleras av en vardag med högt tempo, snabba förändringar och problemlösning. Att prioritera även i stressiga situationer ser du inte som en svårighet, tack vare ditt proaktiva och lösningsorienterade arbetssätt.  En ambassadör för Barry Callebauts värderingar: Kundfokus, passion, entreprenörskap, laganda och integritet I denna rekrytering samarbetar Barry Callebaut med Randstad. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Svensson på [email protected] eller på 0707-932204. Varmt välkommen med din ansökan, senast 2025-07-13. Ansvarsområden Din främsta uppgift kommer vara att underhålla våra maskiner, felsökningar, reparationer, installationer, montage och ombyggnationer  Dokumentera och följa upp utförda arbeten Initiera förbättringsförslag och vara delaktig i förbättringsgrupper Löpande riskbedömningar  Tät kommunikation med produktions- och packningsoperatörer Kvalifikationer Avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom el, mekanik eller automation Mekanisk och/eller elektrisk bakgrund inom service och underhåll, mekanik eller som industrielektriker Flytande svenska, samt bekväm med att prata och skriva på engelska Datorvana och erfarenhet av Officepaketet B-körkort Om företaget Barry Callebaut Sweden AB Barry Callebaut är världens största tillverkare av kakao- och chokladprodukter. Vårat huvudkontor ligger i Zürich och vi har fler än 13.000 anställda på ca 60 anläggningar i världen. Barry Callebauts centrum för utveckling av drycker ligger utanför Helsingborg, i Kågeröd. Där utvecklas och tillverkas dryckespulver för en global marknad. Fokus ligger på choklad- och kaffe baserade drycker, men även te och mjölkprodukter finns i sortimentet. Produkterna marknadsförs under varumärken som Ögonblink, Van Houten, Caprimo, SQD och Le Royal.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Erfaren statistiker till Analysavdelningen

Vill du arbeta med statistik som gör verklig skillnad i samhället? Vi söker statistiker som vill bidra till utvecklingen av Arbetsförmedlingens verksamhetsstatistik – en central del i vårt uppdrag som expertmyndighet. Vår arbetsplats  Analysavdelningen har en viktig del i att förstärka Arbetsförmedlingens roll som expertmyndighet inom det arbetsmarknadspolitiska området. Analysavdelningen ansvarar för att följa upp och utvärdera arbetsmarknadspolitiken och myndighetens verksamhet. Avdelningen gör prognoser och bedömningar av arbetsmarknadsläget och har huvudansvaret för att producera och utveckla myndighetens verksamhetsstatistik. Avdelningen har ca 65 medarbetare och är indelad i fem enheter: Prognos, Stab, Statistik, Utvärdering och Verksamhetsnära analys. Du kommer att jobba på Enheten Statistik som har huvudansvaret för myndighetens verksamhetsstatistik. På enheten arbetar för närvarande ca 13 personer. Verksamheten finns både i Solna och Malmö. Enheten ansvarar för produktion, förvaltning och utveckling av myndighetens verksamhetsstatistik. Beskrivning av tjänsten I rollen som statistiker arbetar du med främst datauttag och statistikproduktion utifrån beställningar som kommer in från våra användare. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med utlämnande av mikrodata till forskare och andra myndigheter. Du tar i dialog med användarna fram statistik som används för att analysera arbetsmarknaden och Arbetsförmedlingens verksamhet. Du arbetar strukturerat och självständigt med att ta fram data ur Arbetsförmedlingens olika databaser, bearbeta data samt att sammanställa resultat. Du kommer att arbeta med kravställning och kvalitetssäkring av informationsinnehållet i Arbetsförmedlingens datalager. I rollen som statistiker är det viktigt att du arbetar strukturerat med dokumentation och kvalitetssäkring, för att säkerställa leveranser av god kvalitet. I arbetsuppgifterna ingår även att vara med och utveckla arbetet med digitalisering och tillgängliggörande av verksamhetsstatistiken. Arbetsförmedlingens verksamhet utvecklas ständigt, vilket innebär att verksamhetsstatistiken behöver utvecklas parallellt för att verksamheten ska kunna utvärderas och följas upp. Arbetet innebär också ett nära samarbete med utvecklingsteam och kollegor inom andra verksamhetsområden och avdelningar. I rollen som statistiker kan det också bli aktuellt att få ett samordnande ansvar för olika arbetsgrupper inom vårt uppdrag att utveckla och leverera verksamhetsstatistik. I denna rekrytering söker vi dig som har ett intresse för statistik och verksamhetsuppföljning samt förmåga att förstå verksamhetens behov. Du har mycket god analytisk förmåga. Du är samhällsintresserad och har en god omvärldskunskap. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Du är även flexibel och har förmåga att hantera flera parallella uppdrag. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Malmö. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Mer om vad vi erbjuder Kvalifikationskrav Akademisk examen med inriktning statistik eller annan inriktning som Arbetsförmedlingen bedömer likvärdig Flerårig erfarenhet av att använda SQL för uttag av data ur stora databaser Aktuell erfarenhet av att hantera och bearbeta registerdata eller andra stora datamängder samt kombinera data från olika källor God vana av att arbeta med dokumentation och kvalitetssäkring av kod Goda kunskaper i MS Office God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både engelska och svenska Övriga meriter för tjänsten Flera års erfarenhet av arbete med statistikverksamhet inom statlig myndighet Erfarenhet av Arbetsförmedlingens verksamhet Aktuell erfarenhet av programmeringsspråket Python Aktuell erfarenhet av kravställning, test och kvalitetssäkring av informationsinnehållet i databaser Aktuell erfarenhet av utlämnandefrågor och tillämpning av offentlighets- och sekretesslagen Erfarenhet av att lämna ut mikrodata till forskare och myndigheter Erfarenhet av att arbeta med visualisering av statistik, företrädesvis i Qlik Sense Erfarenhet av att leda arbetsgrupper eller projekt Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess.  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Biståndshandläggare till funktionsstödsförvaltningen
Malmö kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Ref: 20251638 Är du redo för nästa utmaning? Vill du tillsammans med engagerade kollegor bidra till att göra skillnad för personer med funktionsnedsättning i Malmö? Har du dessutom erfarenhet av myndighetsutövning enligt lagstiftningen LSS och SoL är just du personen vi söker! Vi letar efter vikarier i sektionen som handlägger insatser enligt LSS och SoL då vi har kollegor som valt att prova andra tjänster.  För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare på Malmö stad det viktigaste vi har. Vi månar därför om vår personal och erbjuder bland annat: • Goda möjligheter till löpande kompetensutveckling så att du kontinuerligt fortsätter utvecklas i din roll som biståndshandläggare. • Extern handledning • Ett nära tillgängligt ledarskap • Genomarbetade rutiner och kärnprocesser som ett stöd i arbetet. • Flexibel arbetstid • Semesterväxling • Friskvårdsbidrag Arbetsuppgifter Som utredande biståndshandläggare inom assistanssektionen, arbetar du med att utreda rätt till insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt Socialtjänstlagen (SoL). I arbetet som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen möter du stor variation av brukare och deras vårdnadshavare eller företrädare. Ditt huvudsakliga uppdrag innebär att bedriva utredningar samt att genomföra uppföljningar av insatser. I utredningsarbetet ingår även samverkan med personers nätverk, socialtjänst, regionen samt andra aktörer. Arbetet är självständigt samtidigt som du är en viktig del i ett team där gott samarbete och ett gott bemötande är en förutsättning för att lyckas i arbetet. Som stöd i myndighetsutövning finns kollegor, förste biståndshandläggare, chefer och förvaltningsjurist nära i det dagliga arbetet. Målet för verksamheten är en mycket väl fungerande myndighetsutövning som präglas av rättssäkerhet, god service och hög kvalitét. Vår arbetsplats kännetecknas av tillsammansarbete, ett öppet klimat och prestigelöshet. Vi ser varandra som viktiga resurser för att utvecklas och nå våra mål. Tillsammans arbetar vi för en god arbetsmiljö där din medverkan ses som värdefull. Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens och erfarenhet. Kvalifikationer Du behöver ha socionomexamen och vara genuint intresserad av att möta barn och vuxna i svåra livssituationer. Du har goda kunskaper i tillämpning av aktuell lagstiftning. Vidare krävs god förmåga att uttrycka dig på svenska både i tal och skrift. Tjänsten innebär att du snabbt kan behöva anpassa dig till förändrade omständigheter, du behöver därför ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du som söker är ansvarstagande och har en god förmåga till struktur som gör att du effektivt kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. För att trivas i tjänsten ser vi att du är trygg och stabil för att kunna fokusera på rätt saker även i pressade situationer. Vi ser även att du tycker om att dokumentera då detta är en stor del av ditt arbete. För att lyckas i ditt uppdrag hos oss krävs det att du har: • Socionomexamen  Det är meriterande om du har erfarenhet av: • Myndighetsutövning. • Handläggning av insatser enligt LSS och SOL. • Verksamhetssystemet LifeCare handläggare Om arbetsplatsen Arbetsplatsen är belägen på Fänriksgatan 1 i Malmö, i centrala Malmö med bra bussförbindelser. I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: 4 vikariat på 1 år med möjlighet till förlängning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 4 Tillträde: Enligt överenskommelse Belastningsregister kommer begäras om du blir aktuell för tjänsten. Intervjuer kommer hållas 21 augusti och det är därför viktigt att du är tillgänglig då. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Project Coordinator within Domain Management
Needo Recruitment West AB
Systemadministratörer

Do you have experience within domain management or DNS and are looking for a new opportunity? Would you like to be a part of a fast paced culture in a European IP Powerhouse? Then the position as Project Coordinator within Domain Management might be a position for you! About Abion “Abion is a fast-growing and profitable platform-based IP and domain services provider on a journey on becoming a European IP powerhouse. We have a unique position in the market with nearly 30 years of experience in digitalization as an ICANN-accredited registrar and a comprehensive Brand Protection package and software and services within Domain Management, Trademark Management, and Web Security.  We offer an exciting position in a fast-paced organization that is constantly growing and developing in a highly current industry. At Abion, we believe in giving our employees great freedom with responsibility. We foster a diverse, dynamic, and permissive culture with lots of cross-departmental collaboration and with great opportunities for personal development. We want to be the best and therefore expect the best from ourselves and our colleagues.  Abion is on an exciting path, and we want like-minded people to join us on the next step of our journey to become the best IP company in Europe, an IP powerhouse!” What you'll do  As a Project Coordinator, you will play a key role within one of their delivery departments, focusing on managing and supporting Abions clients' domain name portfolios. Your responsibilities will include planning, executing, and overseeing a range of domain-related services, as well as handling administrative tasks. This role involves close interaction with clients, active internal communication, and collaboration with regulatory authorities. You will be an integral member of Abions Domain Management team, with colleagues based in Sweden and other European countries.  Who you are  Industry experience - background in the domain industry, including DNS and domain management such as registration, renewal and transfer processes. Passionate about delivering exceptional customer service. Demonstrated ability to prioritize tasks and plan work efficiently. Meticulous attention to detail in all tasks to ensure accuracy and quality. Capable of working independently while being collaborative in team settings. Comfortable with handling technical tasks, as well as strong ability to quickly learn new systems. Proficient in English, with excellent written and verbal communication abilities. What Abion offer   Abion offer an exciting, fast-paced international environment, which will stretch your abilities, channel your talents and provide great professional and personal development at Europe’s leading brand protection firm. We value transparency, openness, accountability, and a shared sense of enthusiasm.   At Abion they take care of their people, and this is what they offer:  The opportunity to become part of a global team within Europe’s leading brand protection firm.  Competitive compensation package. If you have the drive to reach your full potential, we will help you to design your future career.   Collaboration with a global network of talented, passionate colleagues and experts where showing initiative is more than welcome.   We will encourage you to lead a healthy lifestyle. We do this through a variety of initiatives depending on the office, like group training, playing padel or running.   We are strong believers in the benefits that come from being in the office. Together we have tongs of fun in form of activities, festivities and teamwork. We also offer the flexibility to work from home from time to time.    Start: As agreed Scope: 100 %, full-time  Location: Gothenburg, Malmo, Copenhagen or Aarhus. Salary: By agreement Do you find the position as Project Coordinator within Domain Management interesting? Submit your application today. We look forward to hear from you!

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sjuksköterska till Ögonmottagning dagkirurgi i Lund
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Vill du bli en del av ett engagerat team som tillsammans bedriver ett lösningsfokuserat lagarbete över yrkesgränserna och har en god gemenskap? Har du ett stort driv i att göra skillnad för våra patienter och utveckla vår verksamhet tillsammans med oss? Tveka då inte att söka tjänsten som sjuksköterska hos oss! Vårdenhet ögonsjukvård har verksamhet i både Malmö och Lund. Vi ligger i framkant vad gäller såväl grundutbildning som specialistutbildning. Förutom att tillgodose invånarnas behov av ögonsjukvård i Lund och Malmö bedriver vi även regionsjukvård för Halland, Kronoberg och Blekinge. Vi är cirka 250 medarbetare varav 15 kollegor på ögonmottagning dagkirurgi. Där vi tar emot både barn och vuxna i alla åldrar. Vid vår högspecialiserade ögonsjukvård utför vi diagnostik och operationer av näthinna, hornhinna, skelning, tårvägsoperationer med mera. Operationerna utförs både i lokal anestesi och i narkos. ARBETSUPPGIFTER Välkommen till oss på Ögonmottagning dagkirurgi i Lund! I rollen som sjuksköterska arbetar du i team med undersköterskor och/eller sjuksköterskekollegor. Hos oss tar vi hand om patienterna pre- och postoperativt i samband med operation och det förekommer viss mottagningsverksamhet i tjänsten. Vi inser vikten av god bredvidgång och satsar på utbildning på plats för att skapa en så bra lärandemiljö för våra medarbetare som möjligt. Vi har individuell introduktion under sex till åtta veckor och internutbildning för våra nyanställda efter att du har varit anställd ett par månader. Arbetstiden är till största del förlagd till dagtid, måndag till fredag. En dag per vecka är eftermiddagsturen förlagd mellan klockan 10.00 och 19.00. Vidare deltar du i ögonakutverksamhet under en till två lördagar per år, arbetstiden den dagen är klockan 09.00 till 14.00, där du tillsammans med ögonjouren och undersköterskan tar emot de patienter som behöver undersökas akut. Du bemannar telefonen och sköter inkommande samtal från andra verksamheter tillsammans med ögonjour. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst C1 nivå enligt Europarådets nivåskala är ett krav för tjänsten. Vidare ser vi gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta som sjuksköterska. Det är meriterande om du har vidareutbildning inom ögonsjukvård, likaså om du tidigare arbetat inom ögonsjukvård. Det är även en fördel för tjänsten om du har erfarenhet av att arbeta inom dagkirurgisk verksamhet. Vidare ser vi det som positivt om du tidigare arbetat med system som Melior, Orbit och Pasis. För att trivas hos oss förutsätter vi att du är intresserad av ögonsjukvård och vill arbeta aktivt för att kombinera omvårdnad, medicin och teknik. Du är trygg i ditt arbete som sjuksköterska och kan självständigt fatta beslut som är nödvändiga för att ge så bra vård som möjligt till patienten. Vidare har du ett positivt förhållningssätt där du ser lösningar i utmaningar och drar lärdomar av svåra situationer. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan organisera ditt arbete. Vi ser att du liksom vi följer Region Skånes värderingar välkomnande, drivande, omtanke och respekt i ditt dagliga arbete och bemötande. Vi lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret görs vid eventuell anställning. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan. Om du har frågor om tjänsten tveka inte på att höra av dig till oss! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Undersköterskor till BB-avdelning i Lund
REGION SKÅNE
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Gör skillnad. Varje dag. Verksamhetsområde (VO) kvinnosjukvård vid Skånes universitetssjukhus (Sus) har cirka 800 anställda och består av gynekologisk och obstetrisk verksamhet i både Lund och Malmö. Som universitetssjukhus har vi även uppdrag inom forskning, utveckling och utbildning. Inom område obstetrik ingår förlossningsavdelningar, BB-avdelningar, specialistmödravård och ultraljud i både Lund och Malmö. VO kvinnosjukvård vid Sus är en av de tre största verksamheterna inom förlossningsvård i Sverige. På BB-avdelningen tar vi emot kvinnor från hela södra Sverige med komplikationer under sin graviditet från vecka 22 plus 0. Vi har ett nära samarbete med förlossningsavdelningen, neonatalavdelningen och neonatalavdelning intensivvård. På BB har vi 24 vårdplatser varav 8 platser är för gravida med komplikationer och 16 platser är för förlösta med komplikationer eller vars barn vårdas på neonatalavdelningen. Till vår verksamhet hör också BB familj där vi har 15 vårdplatser efter förlossning, utan komplikationer, i fullgången tid. På BB familj finns även vår amningsmottagning. Vi har också BB hemma som innefattar eftervård men i familjens hem. På BB hemma finns även vår återbesöksmottagning. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu två undersköterskor till BB-avdelningen i Lund! På enheten arbetar läkare, barnmorskor, sjuksköterskor och undersköterskor tillsammans kring patienten. Vi är indelade i team bestående av barnmorska/sjuksköterska och undersköterska som tillsammans ansvarar för sina patienter. På BB arbetar vi med både komplicerade och det vanliga, både när det gäller graviditet och efter förlossningen. Vi erbjuder ett spännande och varierande arbete där du arbetar med vanligt förekommande arbetsuppgifter som undersköterska på en BB-avdelning. Som undersköterska ansvarar du främst för omvårdnaden men kan efterhand få delegation för exempelvis provtagning och kontroller. I omvårdnadsarbetet lägger vi stor vikt vid amning och att hjälpa mammorna att kunna ta omsorg om sina barn. Vid planerade kejsarsnitt bistår du tillsammans med barnmorska vid operationen och ansvarar för det nyfödda barnet. Vårt nära samarbete med förlossnings-, operations- och neonatalavdelningen gör att patienten får ett optimalt omhändertagande. Som ny kollega hos oss får du en individuellt anpassad introduktion. Din utveckling är viktig för oss och vi har därför kontinuerlig fortbildning. Schemaläggning görs i TimeCare. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är utbildad undersköterska med inriktning akutsjukvård/sjukvård enligt tidigare programstruktur eller är utbildad undersköterska inom den nya programstrukturen som har läst samtliga inriktningar. Du har goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Har du tidigare arbetslivserfarenhet från sjukvården ses det som meriterande, och i synnerhet om du har arbetat med gravida och nyförlösta. Det här är en tjänst för dig som har framåtanda och ett stort intresse för utveckling och lärande. Du ser värdet av ett gott samarbete och bidrar själv till detta genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Ditt engagemang och positiva inställning bidrar till ett gott arbetsklimat, där vi alla hjälps åt och samarbetar för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Sist men inte minst ser vi humor och prestigelöshet som viktiga egenskaper för alla som arbetar här och vi hoppas på att du vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. ÖVRIGT Den 1 juli 2023 blev titeln undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Om du idag har en tillsvidareanställning som undersköterska och blir erbjuden en ny tjänst kan du behålla din titel undersköterska fram till 30/6 2033. Vid eventuell intervju/anställning behöver du kunna visa upp bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen eller ett intyg att du var tillsvidareanställde den 1 juli 2023. Om du idag inte har ett yrkesbevis från Socialstyrelsen eller omfattas av övergångsbestämmelserna innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara omvårdnadsassistent och inte undersköterska. Läs mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor och övergångsbestämmelserna här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig assistent till ung tjej, 80%
Furuboda Assistans AB
Personliga assistenter

Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet.    Om uppdraget Jag är 20 år och bor i ett hus tillsammans med min familj och vår katt. Just nu går jag på gymnasiet och därefter väntar daglig verksamhet. Jag har ett omfattande funktionshinder och söker dig som kan se möjligheterna istället för hinderna. Du behöver vara ansvarsfull ha tålamod och stötta mig i min utveckling så jag kan få ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Min rörelseförmåga är begränsad, jag kan gå men har rullstol som hjälpmedel. Detta innebär att du exempelvis behöver kunna hoppa studsmatta med mig fast jag själv inte kan. Jag badar minst två dagar i veckan året om, så det är en fördel att du gillar att bada. Jag gillar böcker om du läser dem för mig. Sång och musik är också ett intresse, lika så tecknade filmer och serier. Din roll som assistent innebär blandannat: * Sondmatning med tillhörande medicinering. * All hjälp med personlig hygien * Hjälpa mig vid förflyttningar * Vara min röst och tolka min kommunikation. * Vara min följeslagare till skolan, familjetillställningar, på mina fritidsaktiviteter, läkarbesök, utflykter, shopping och på olika semesterresor mm. * Vara samarbetsvillig och flexibel Arbetstiderna är förlagda på dagar, kvällar och var tredje helg. Under Introduktionen, på ca 2-4 veckor, lär vi känna varandra och skapar trygghet hos oss båda två. Du får samtidigt kunskap om epilepsi, utvecklingsstörning och tyst kommunikation. Tjänstgöringsgrad ca 80%. Tjänster är ett  sommarvikariat, som kan förlängas till en fast tjänst.  Jag har inga krav på att du måste ha arbetat som assistent tidigare. Det viktigaste är att du är genuint intresserad av att hjälpa andra. Klickar vi två så faller de andra bitarna på plats av sig självt. Du måste ha B-körkort. Detta för du och jag ofta kör iväg själva i min handikappanpassade bil och för jag bor i Hästveda där det är svårt att ta sig till och från jobbet med kollektivtrafiken. Hoppas jag har fångat ditt intresse! Tveka inte på att ansöka för viktigaste är att just du och jag passar ihop.   Övrigt  Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lönekonsult till vår kund i Malmö med start omgående
Andara Group AB
Löne- och personaladministratörer

Senior lönekonsult i Malmö Har du ett starkt intresse för lön och löneadministration? Är du kommunikativ, strukturerad och vill bidra till effektiva processer? Vi söker nu en lönekonsult till vår kund i Malmö med start omgående. Du kommer att arbeta brett med löne- och personaladministration. Arbetsuppgifter  Utföra månatliga löneberäkningar och skapa lönespecifikationer Besvara lönerelaterade frågor och fungera som stöd till anställda och chefer Administrera anställningsavtal, introduktioner och avslut Hantera frånvaro, ledigheter och underhålla personalregister Kvalitetssäkra HR-dokument samt säkerställa att policys är uppdaterade Stötta vid rekryteringsprocesser, urval och kommunikation Vara kontaktperson gentemot externa parter och myndigheter Bidra med övrig administrativ support vid behov Kvalifikationer   5 års erfarenhet eller mer av administrativt arbete med fokus på lön Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Trygg i digitala stödsystem och Office-program (Kontek är mycket meriterande) Eftergymnasial utbildning inom HR, lön, administration eller liknande område är meriterande Personliga egenskaper – Så lyckas du i rollen som lönekonsult Noggrann, strukturerad och ansvarsfull Serviceminded och lösningsorienterad Kommunikativ och trivs med varierande arbetsuppgifter Flexibel och van att arbeta både självständigt och i team Hög integritet samt förmåga att hantera konfidentiell information Om tjänsten – Praktisk information och ansökan Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Malmö Anställning: Du inleder som konsult hos Andara Group i 6 månader med möjlighet till överrekrytering till kund Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta Linda Gadd på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Personlig assistent i Sibbhult hos 35-årig man
Furuboda Assistans AB
Personliga assistenter

Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet.    Om uppdraget Hej på er. Jag söker nu fler assistenter till mitt assistansteam i Sibbhult. Jag som söker assistenter är en man i 35-års åldern med en förvärvad hjärnskada sedan flera år tillbaka. Då min förvärvade hjärnskada givit mig flera funktionsnedsättningar behöver jag hjälp med allt i min vardag. Det är personlig omvårdnad, förflyttningar, mat, mediciner, sjukgymnastik, hjälp i mitt hem med allt vad det innebär. Jag bor i eget boende och det är också där din arbetsplats är förlagd. Hos mig bor också 2 marsvin som du tar det huvudansakliga ansvaret över. Hundar är också något jag tycker om. Som min personliga assistent bör du vara glad och positiv, se möjligheter istället för problem, ta ansvar och vara noggrann. Att kunna hantera mina olika sinnesstämningar och min epilepsi med ett lugnt agerande och tänkande är viktigt. Jag gillar att vara ute i samhället, utflykter, promenader i skogen. Min rullstol är inget hinder. Jag har en stor portion av humor och skrattar gärna åt dina skämt, men jag kan också vara allvarsam och fundera över livet. Du är viktig i min vardag. Jag behöver assistans alla dygnets timmar. Du arbetar dagar, kvällar och nätter hos mig.  Alla hjälpmedel som behövs finns hos mig och du kommer få en bra introduktion tillsammans med mina assistenter som arbetat hos mig sedan lång tid tillbaka. Jag söker 1-2 personer som kan  tänka dig att vara vikarie i gruppen när det behövs. Låter detta intressant för dig? Tveka då inte utan sök tjänst hos mig idag. Jag behöver din hjälp snarast. Varmt välkommen till mig.     Övrigt  Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Diskare till vår verksamhet i Malmö
Sodexo AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Som diskare på Sodexo är du en lagspelare och har ett öga för ordning och reda. I rollen ingår diskning och att se till att alla arbetsområden hålls rena och snygga. Med din höga servicenivå påverkar du våra gästers vardag på ett positivt sätt. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.   I denna roll söker vi två diskare som inledningsvis kommer att arbeta måndag-torsdag, med stor möjlighet till utökning av uppdraget och arbetet för rätt personer.  Vad du kommer att jobba med:  • Hantering av disk och säkerställande att all köks- och restaurangdisk är rent och redo för användning  • Samarbeta med köks- och restaurangpersonalen för att underlätta en effektiv och smidig service • Upprätthålla en ren och organiserad arbetsyta i diskavdelningen • Renhållning av lokalens arbetsytor samt gästytor Vad du bidrar med:  • God förmåga att arbeta i team och stödja kollegor vid behov • Hög servicenivå till kunden • God fysisk kondition  • Detaljorienterad och noggrann i ditt arbete • Goda kommunikationsfärdigheter i svenska Vad vi erbjuder:  • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö  • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram  • Möjligheter att växa inom företaget  • Stort fokus på hälsa och säkerhet   • Volontärarbete på betald arbetstid  Om tjänsten  Tillsvidareanställning, med inledande provanställning. Måndag-torsdag, dagtid. Möjlighet till 8 timmars arbetspass alternativt 5,5 timmars arbetspass inledningsvis. Introduktion startar i slutet av juli 2025.  Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Elin Hammer, [email protected]  Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 15-07-2025 Observera att alla medarbetare inom Sodexo ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning.   Mer om Sodexo och vilka vi är  • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster  • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo • Besök gärna vår Facebook-sida där vi som medarbetare bl.a. delar stories med varandra, Sodexo Sverige | Facebook.    Redo att vara en del av något större? Ansök idag!    Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025