Tullspecialist, Landskrona
Logent AB
Transportledare och transportsamordnare

Välkommen in i en dynamisk, tempofylld och utmanande roll! I denna roll får du möjlighet att arbeta i ett globalt nätverk präglat av expertis och hög service. Avdelningen består av ett team á sju positiva och engagerade kollegor som hanterar tullfrågor både internt och externt. Om tjänsten I rollen arbetar du dagligen med tullfrågor rörande export- och importprocesser, tullager, anläggning för tillfällig lagring samt transiteringsförfarandet. Du arbetar utifrån gällande tullagstiftning samt utför komplexa tulldeklarationer. Samtidigt ansvarar du för att underhålla starka relationer med myndigheter och kunder, såväl interna som externa. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera internationella export- och importprocesser Administrera tillfällig lagring och transiteringar För att lyckas i rollen behöver du… … drivas av utmaningar och ha en god samarbetsförmåga … ha ett genuint intresse av att upprätthålla relationer till kunder och partners … vara bekväm med att arbeta i en dynamisk organisation … vara självgående och flexibel i ditt arbete … ha ett högt personligt engagemang Krav för tjänsten: Minst två års arbetslivserfarenhet av arbete inom tulldeklarering samt med tullfrågor från ett tullombud, speditör eller Tullverket Goda kännedom gällande transiteringar God förståelse för tullregler samt tullagstiftning – och dess komplexitet Goda kunskaper i Microsoft Office Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande för tjänsten: Utbildad tullspecialist Erfarenhet av internationell transport/spedition eller liknande Om du är redo för en spännande utmaning i ett globalt företag med en framåtsträvande kultur, då är detta en tjänst för dig! Tveka inte – ansök redan idag. Mer om rekryteringsprocessen Den här tjänsten avser inhyrning, det vill säga att du anställs hos Logent och arbetar hos kundföretaget. Uppdraget avser 6–10 månader. Tillträde omgående. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-01-24. För fler frågor om tjänsten - kontakta rekryteringsansvarig Sarah Knutsson, Konsultchef, 073 597 53 69 eller [email protected].

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Sommaren är din – gör skillnad och ha kul på vägen!
Höganäs kommun
Vårdbiträden

I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället. På Höganäs Omsorg AB, kommunens eget omsorgsbolag, är vi inte bara anställda; vi är passionerade livsförbättrare som varje dag går till jobbet med ett enda mål – att göra livet bättre för våra omsorgstagare. Med hjälp av innovation och digitalisering klurar vi ut hur vi kan bli bättre och med både hjärta och hjärna ger vi allt. Vi strävar efter att gå den extra milen, skapa en atmosfär av trygghet och främja självständighet för dem vi är till för. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett jobb där du gör skillnad på riktigt? Där du får utvecklas och möta fantastiska människor? Då ska du jobba med oss i sommar! Höganäs Omsorg söker engagerade och omtänksamma personer för sommarvikariat inom äldreomsorgen. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du är hjäten i någon annans vardag. Du får chansen att växa som person och utveckla egenskaper som empati, kreativitet och mod. Vilken verksamhet passar dig? Äldreboende/Särskilt boende: På våra boenden bor personer som behöver stöd och vård, dygnet runt. Det kan handla om fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Du ingår i ett team med vårdbiträden, undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter och får arbetsuppgifter utifrån din kompetensnivå. Våra boenden kännetecknas av gemenskap och en vardag fylld av meningsfulla aktiviteter, vilket främjar social samvaro och välbefinnande bland de boende. Hemvård: Du besöker omsorgstagare i deras egna hem, perfekt för dig som gillar att röra på dig! Detta ger en varierad arbetsdag med olika miljöer. Arbetet är mer självständigt och kräver att du tar eget ansvar, eftersom du ofta arbetar ensam hos omsorgstagaren. Din roll är att stötta omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt.  Citat från våra tidigare sommarvikarier; "Sommarjobbet har varit lärorikt och utvecklande för mig som person och jag har trivts väldigt bra med arbetsuppgifterna och miljön" "Det bästa sommarjobbet jag haft" Oavsett vilken verksamhet du kommer att arbeta inom så får du självklart en gedigen introduktion så att du känner dig säker i din roll. Pluggar du någon vårdutbildning så är en sommar i äldreomsorgen en värdefull erfarenhet. Du tränar på bemötande, nära vård och tillgodogör dig erfarenhet av att jobba med äldre. Inom många delar av vården kommer äldre vara den största patientgruppen framöver. I denna rekrytering sker urval och tillsättning löpande ända fram till sista ansökningsdag. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och att du har en vilja och nyfikenhet att lära mer. Du är trygg, engagerad, självständig och har en god kummunikativ förmåga. Du vill hjälpa människor att leva sitt bästa liv Du får gärna ha någon form av utbildning och/eller erfarenhet i yrket men det är inget krav. Krav: Du ska ha fyllt 18 år. • För vissa tjänster/placeringar behöver du ha B-körkort. • För vissa tjänster/placeringar behöver du kunna cykla. • Du ska kunna genomföra ett godkänt delegeringsprov tillsamman med en sjuksköterska Du behöver goda kunskaper i svenska språket så går du vidare i rekryteringsprocessen får du genonföra ett språktest.  För att kunna ha en så god sommarplanering som möjligt ser vi positivt på om du kan arbeta sammanhängande minst 6 veckor under perioden v.24-35, ännu bättre om du kan arbeta hela sommaren! Introduktion sker utöver dessa veckor. Hos oss arbetar du varierande arbetstider så som dag/kväll, natt samt helg, beroende på verksamhet. Variationen gör att du även hinner njuta av sommaren vid sidan av jobbet. Friskvårdsförmån; Vi vill att du ska må bra när du jobbar hos oss. Därför har vi ett välutvecklat friskvårdsarbete där även du som är månadsvikarie får friskvårdsbidrag.  För dig som är undersköterska, sedan den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det krävs ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska. Du kan läsa mer om de nya lagkraven här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Innan en anställning begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen välj Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Det är viktigt att du lämnar referenser gärna från arbetsledande befattning. Möjlighet att fortsätta hos oss efter sommaren. Sök nu och börja din resa mot ett sommarjobb du aldrig glömmer! Vill du starta tidigare? Inga problem vi behöver extra personal redan nu. ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

10 januari 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Erfaren plocktrucksförare på Deltid
Arena Personal Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker dig som är en erfaren plocktruckförare för uthyrning till arbetsgivare inom lager. Arbetsplatsen är en expansiv aktör inom lager som växer och behöver nu fler duktiga truckförare till sin verksamhet. För att vara aktuell för tjänsten är det viktigt att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Du har dokumenterad erfarenhet och goda referenser från tidigare uppdrag som truckförare, A1-A4. Arbetet består av orderplock med hjälp av handdator så erfarenhet av detta är meriterande. Arbetet ställer krav på noggrannhet och snabbhet, du som person bör därför kunna hantera stress väl. Arbetet är fysiskt krävande. Det förekommer tunga lyft vilket innebär att det är viktigt att man trivs med fysiskt arbete och har en bra grundkondition. Kort om anställningen Deltidstjänst. Man ska vara tillgänglig 3 dagar i veckan. Arbetstiderna är förlagda mellan 07:00-16:00 Du blir anställd och uthyrd av oss på Arena Personal Krav på annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% Arbetsplatsen är i Åstorp Varmt välkommen med din ansökan!

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Skadetekniker
Hedin Göteborg Bil AB
Tunnplåtslagare

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Skadetekniker på vår anläggning i Helsingborgdär vi idag är auktoriserade för Ford men snart även Kia på vår skadeverkstad.Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. ArbetsuppgifterSom Skadetekniker får du möjlighet att arbeta med allehanda plåtskador och reparation av kaross, riktbänk-arbeten och diverse glasarbeten. Du levererar ett fackmässigt utfört arbete och säkerställer att kunders önskemål blir åtgärdade. Nyckelkompetenser/förmågorSom skadetekniker hos oss är det viktigt att du är noggrann och har ett sinne för detaljer. Du tar ansvar för ditt arbete där du alltid vill överträffa kundens förväntningar. Du trivs med att arbeta självständigt, men har också lätt för att samarbeta och bidra till teamets gemensamma mål. Vidare ser vi att du har: Fordonsteknisk utbildning med fokus på karosseri Erfarenhet som bilplåtslagare på skadeverkstad Tekniskt kunnande och erfarenhet av skadekalkylering B-körkort Även om du inte har lång erfarenhet inom yrket, uppmuntrar vi dig att skicka in din ansökan. För oss är din inställning och nyfikenhet det viktigaste – har du viljan och drivet att utvecklas och lära dig mer, ser vi gärna att du blir en del av vårt team. Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvarata drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Logistic Officer till SOS-teamet i Lund!
Sway Sourcing Sweden AB
Lager- och terminalpersonal

Logistic Officer sökes till spännande uppdrag i Lund! Har du en passion för logistik, en analytisk förmåga och gillar att jobba i högt tempo? Då är detta en fantastisk möjlighet för dig att vara med och göra skillnad som Logistic Officer! Om rollen Som Logistic Officer kommer du att bli en del av SOS-teamet (Special Order Service), en 24-timmars nödtjänst som hanterar expressleveranser inom Integrated Network Europe-området. Du är avgörande för att säkerställa snabba och effektiva logistiklösningar för kunder i kritiska situationer. Dina dagliga arbetsuppgifter: Koordinera expressleveranser till distributionscenter, marknadsbolag och slutkunder Ansvara för fakturering och exportdokumentation Utvärdera alternativ vid brist på material Säkerställa att transporter sker i tid och till lägsta kostnad Samarbeta nära med lager och transportörer för att hitta bästa lösningar Vi söker dig som har: Utbildning inom Supply Chain Management, Engineering eller Business Administration Erfarenhet av sjöfart eller logistik Goda kunskaper i SAP och Microsoft Office Flytande engelska, både skriftligt och muntligt Förmåga att hantera konflikter och starkt kundfokus Personliga egenskaper som gör dig framgångsrik: Analytisk och lösningsorienterad Flexibel och lugn under stressiga situationer En riktig teamplayer som bidrar till teamets framgång Praktisk information: Uppdragsperiod:3 feb 2025 - 30 sep 2025 Placeringsort: Lund Omfattning: Heltid 100% Sista ansökningsdag: 17 januari Preliminäraintervjuer hålls den 23 januari 2025. Observera: Ett drogtest måste genomföras innan uppdraget startar. Är du redo att ta dig an en viktig och utmanande roll? Ansök idag och bli en del av ett dynamiskt team som sätter kundens behov i fokus! Ansök nu – vi ser fram emot att höra från dig! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Vattenrådgivare
HIR Skåne AB
Lantmätare

Om tjänsten Som vattenrådgivare på HIR Skåne stöttar du lantbruksföretag inom till exempel avvattning, täckdikning, dammar och våtmarker. Tjänsten innebär problemlösning, kundkontakt och tekniskt arbete i fält, såsom inspektion av brunnar och dränering, samt rådgivning kring vattenjuridik. I denna tjänst ligger fokus i första hand på täckdikning, men du ges möjlighet att på sikt vidga arbetsområdena. Det medför att du får en varierad tjänst där du arbetar nära lantbruket och landsbygdsföretagandet. Vi erbjuder Du kommer att jobba i ett team av mycket kompetenta vattenrådgivare inom HIR Skåne. Du blir även en del av ett nationellt nätverk hos Hushållningssällskapets vattenrådgivare. Vi erbjuder intressanta och varierande arbetsuppgifter där varje kunduppdrag är unikt. På företaget finns även specialistkompetens kopplat till vattenanvändning inom lantbruket kring till exempel tillståndsprövning, växtskyddsmedelsanvändning inom vattenskyddsområde, samt bevattningsfrågor. Hos oss får du utvecklas och/eller växa in i rollen som rådgivare och du får stora möjligheter att påverka dina arbetsuppgifter. Unikt för HIR Skåne är att vi är oberoende och du tillåts lägga allt fokus på kundens mål och intressen. Vad du kan bidra medSom person är du initiativrik och värdesätter god kontakt med kunder, kollegor och samarbetspartners. Du är noggrann i ditt arbete och har ett tekniskt intresse. Du trivs med att arbeta självständigt, men även att bidra till arbetsgruppens utveckling. Självklart har du ett gediget intresse för lantbruksbranschen och för vatten i synnerhet! Kvalifikationer Lämplig utbildningsbakgrund: Agronom, civilingenjör vatten alt. naturvårdsingenjör med inriktning vatten, mätningsingenjör eller lantmästare. Meriterande: Kunskaper inom AutoCAD, avvägning med GNSS-instrument, utbildning och erfarenhet inom vattenjuridik.Erfarenhet av att ha arbetat med tekniska uppgifter kopplat till vatten, eller vattenjuridik.Intresse för lantbruk. Krav: B-körkort och tillgång till egen bil. God fysik förutsätts för att arbeta med avvägning Om oss HIR Skåne är ett ledande konsultföretag inom lantbruk och trädgård. Vår affärsidé är att optimera lantbrukarnas produktion genom personlig rådgivning. Vi är en oberoende kunskapsorganisation som utvecklar svenskt lantbruk. Hos oss hamnar du i kunskapens centrum där spets och bredd blir din vardag. HIR Skånes majoritetsägare, Hushållningssällskapet, har under de senaste 200 åren varit delaktig i att utveckla jordbruket i Sverige. Övrig information Placeringsort: Borgeby ellerSkepparslöv. Arbete kan dock komma att ske på alla våra fem kontor (Borgeby, Skepparslöv, Hörby,Borrby och Munka Ljungby). Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Frågor om tjänsten? Peter Malm, affärsområdesansvarig vatten, 010-476 22 37, [email protected] Pär Martinsson, vd, tel. 010-476 22 01, [email protected] Urval sker löpande så skicka in din ansökan omgående, dock senast den 31 januari 2025.

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Motviktstruckförare sökes till Lantmännen i Åhus

Om tjänsten Vi söker nu motviktstruckförare till Lantmännen i Åhus för ett säsongsuppdrag. I rollen krävs en god samarbetsförmåga, att du är stresstålig samt besitter hög arbetsmoral. Arbetstiderna är två-skift och visst helgarbete kan förekomma. För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har: Truckkort B1 Minst ett års erfarenhet av att köra motviktstruck God fysik och förmåga att arbeta i ett högt tempo God svenska i tal och skrift Erfarenhet av att lasta och lossa lastbilar Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Teamleader sökes till Upzone Äventyrsparker
Upzone Äventyrsparker AB
Guider och reseledare

Teamleader till Upzone Äventyrsparker Plats: ÄngelholmAnställningsform: Heltid/Deltid - Säsongsanställning från Mars till OktoberStartdatum: 1 Mars 2025Sista ansökningsdag:Intervjuer sker löpande tills tjänsten blivit tillsatt Om Upzone Äventyrsparker:Upzone är idag ett av Sveriges snabbast växande äventyrsbolag med flera äventyrsparker i landet. Vi erbjuder aktiviteter och event för privatpersoner, grupper och företag i alla dess former. Vi finns på tio platser runt om i landet och växer i snabb takt på flera andra platser. Vi skapar minnesvärda upplevelser för våra besökare och sätter säkerhet och kundnöjdhet i första rummet. Vi söker nu en engagerad och driven Teamleader som vill vara med och leda vårt team mot nya höjder! Om rollen:Som Teamleader hos Upzone får du ett varierande och dynamiskt arbete där du både leder teamet och deltar i dagliga aktiviteter i parken. Du kommer även att vara delaktig i affärsutvecklingen och hur parken kan förbättras. Rollen innebär ett stort fokus på kundkontakt, service och försäljning.Du kommer att jobba mycket med personal, schemaläggning samt hantering av bokningar. En del av arbetstiden förläggs på hemmakontor, och du behöver därför ha tillgång till en dator med internetuppkoppling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Leda och motivera teamet i det dagliga arbetet i parken Hålla i spel och aktiviteter samt utbilda personal inom dessa Hantera bokningar och koordinera med bokningscentralen Planera och schemalägga personal Ansvara för inköp och material Delta i marknadsföring, eventplanering och skyltning i parken Sälja och leverera service i kundkontakt Vara delaktig i affärsutvecklingen och förbättringar av parken Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av att leda team, gärna inom service eller upplevelsebranschen Är flexibel och har god anpassningsförmåga, särskilt med kort varsel Är kommunikativ, ansvarstagande och lösningsorienterad Har ett intresse för utomhusaktiviteter och äventyr Körkort är ett plus Tillgång till dator med internetuppkoppling är ett plus Är tillgänglig för arbete på vardagar, dag/kvällstid samtvarannan helg och röda dagar Inget krav på utbildning inom höghöjdsbanor, men det är ett plus (Vi utbildar enligt IAPA inför varje ny säsong) Arbetstider:Arbetet sker både på vardagar och varannan helg, med pass på förmiddagar och eftermiddagar. Flexibilitet är viktig då schemat kan ändras med kort varsel beroende på kundernas förfrågningar. En del av arbetet sker även från hemmakontor. Vi erbjuder: En spännande arbetsplats med naturen som ditt kontor Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget Ett engagerat team och härlig arbetsmiljö Personalrabatter och förmåner Ansökan:Skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig!

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Ta chansen, arbeta extra på kyllager i Bjuv!
Insitepart AB
Lager- och terminalpersonal

Dina arbetsuppgifter och profil Vi söker lagermedarbetare för ett spännande extraarbete i Bjuv till ett livsmedelslager därvisionen är att leverera färska råvaror hem till kunden.Vi erbjuder ett välbetalt extraarbete där du styr din tillgänglighet och därmed får ett fint tillskott i plånboken utan att riskera att missa några tentor. För att lyckas i arbetet som ambulerande arbetare söker vi dig som har ett prestigelöst förhållningssätt, är positiv, effektiv, noggrann och ordningsam. Vi tror att detta passar väl för dig som är flexibel då arbetsuppgifterna kan variera. Som lagermedarbetare på detta uppdragarbetar du huvudsakligen i ett kylt livsmedelslager med en temperatur på cirka 2-4C. Man får självklart kläder anpassade efter temperaturen men det gäller ändå att man är bekväm med att arbeta i en kylmiljö.Du plockar, packar och kvalitetskontrollerar livsmedel. Vi söker extrapersonal med start efter överenskommelse.Arbetstiderna varierar och är förlagda mellan kl 06:00-18.00, oftast 06:00-15:00, alternativt 09:00-18:00. Vi erbjuder digDu som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt. Villkor Fyllt 18 år Körkort och tillgång till bil för att kunna ta sig till arbetsplatsen Flytande svenska och/eller engelska Kunna arbeta i en kylmiljö Kunna arbeta dagtid 2-3 dagar i veckan, även vissa vardagar Ha en annan huvudsaklig sysselsättning på 100 %(studier eller annat arbete), och visa intyg på detta Vi tillämpar bakgrundskontroll innan anställning Låter detta som din nästa utmaning? På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag!Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Solution Analyst
Position Green AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Do you want to be part of a leading European sustainability scaleup whilst contributing to the global transition? Position Green is in a strong scaleup phase and we are looking for new amazing talents to join our Product team. About UsAt Position Green, we unite leading experts in ESG advisory and software to help organizations accelerate their sustainability agendas. Our integrated offering spans across environmental, social, and governance domains, encompassing strategy advisory, data management, reporting, e-learning, and executive training. With over 700 clients and more than 350 employees across 10 locations in Norway, Sweden, Denmark, the US, Benelux, and the UK, Position Green is expanding rapidly across Europe. We are on the lookout for passionate team members who want to work in an innovative, high-achieving yet informal environment. You will collaborate with bright-minded colleagues from diverse backgrounds, who share the same enthusiasm for testing, learning, and innovating. In our product organization, we are a team of about 70 product managers, sustainability specialists, product designers, and developers, working collaboratively in cross-functional teams. About the roleAs a Solution Analyst, you’ll be an integral part of our wider product team. In this role, you’ll focus on developing tailored solutions that empower our customers to navigate and comply with various sustainability frameworks. Your work will ensure that our SaaS platform becomes a vital tool for customers in achieving their sustainability goals.Key responsibilities: Integrate, optimize, and implement key sustainability standards to help our customers achieve compliance. Build templates that deliver an outstanding experience to hundreds of clients. Ideate, build, test, maintain, and improve solutions, owning the full life-cycle of your work. Provide technical expertise to Product Managers on how best to meet our customers' needs through our platform. Share your knowledge and help evolve team best practices, serving as both mentor and mentee. Use your growth mindset to solve real-world problems for our customers. Work in small teams with short release cycles, adopting a fail-fast approach to get things done. Be part of a culture of continuous improvement, adaptation, and growth. Develop as a professional in an entrepreneurial environment where you will learn about product development, programming, and sustainability. What you should bring:As a person, you are curious, proactive, and have a positive attitude. You are a doer who takes initiative, pays attention to detail, and understands what it takes to meet the needs of our solutions. You should feel confident in taking ownership of larger projects, knowing how to scope and prioritize tasks, and working independently when needed.To succeed in this role, we believe you have: A degree in engineering. Full professional proficiency in English, both written and spoken. Basic programming skills. Familiarity with sustainability reporting frameworks, such as ESRS, EU Taxonomy and GHG Protocol. A growth mindset with a bias for action. An eagerness to learn more about the intersection of product development and sustainability. As a person, you are curious, proactive, and have a positive attitude. You are a doer who takes initiative, pays attention to detail, and understands what it takes to meet the needs of our solutions. You should feel confident in taking ownership of larger projects, knowing how to scope and prioritize tasks, and working independently when needed. LocationWe believe you are based in the greater Stockholm or Malmö region and are able to work in the office at least three days a week, with the flexibility to work remotely when suitable for you and your schedule. What’s Next?If this sounds like the opportunity you’ve been looking for, we’d love to hear from you! Submit your CV, and please note that in this recruitment process, great importance will be placed on personal suitability. We look forward to reviewing your application on a rolling basis.

9 januari 2025
Sista ansökan:
28 juni 2025