Forskningshandläggare
Malmö Universitet
Övriga handläggare

Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss!  Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss    Vi söker     Vi söker en person som kommer att arbeta på Grants Office med att stödja forskare i samband med forskningsansökningar, till i huvudsak europeiska finansiärer, men även ansökningar till svenska finansiärer kan förekomma. I detta ingår att hjälpa forskare att hitta finansiering till forskningen och att ge administrativt stöd i själva ansökningsprocessen. I samband med detta har handläggaren kontakter med andra funktioner inom universitetet såsom ekonomi, juridik, kommunikation och bibliotek. Som forskningshandläggare har du också kontakt med finansiärer i samband med ansökan. Du kommer även arrangera och hålla i olika utbildnings-och informationsinsatser där både forskare och finansiärer deltar. Du kommer att stödja forskare från forskningsidé över ansökningsfas till slutrapportering med många kontakter såväl internt inom universitetet som externt med samarbetsparter och finansiärer. Resor kan förekomma i arbetet, även utlandsresor (i första hand Bryssel). Innehåll och arbetsuppgifter     • Ge kontinuerligt stöd i att identifiera relevanta utlysningar, särskilt gällande finansiering inom EU:s ramprogram • Ge stöd till forskare och forskargrupper under hela ansökningsprocessen • Tillsammans med andra stödfunktioner på universitetet erbjuda adekvat administrativt stöd efter att ett projekt blivit beviljat (post award-stöd) • Informera och vägleda forskare och forskningsmiljöer gällande extern forskningsfinansiering och finansieringsstrategier • Planera och arrangera seminarier och workshops • Vara ett administrativt stöd till universitetsledningen i frågor som rör extern forskningsfinansiering Kvalifikationer     För denna anställning krävs specifikt:  Vi söker dig som har en doktorsexamen inom det humanistiska eller samhällsvetenskapliga området. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att tidigare ha arbetat med forskningsstöd inom EU:s ramprogram eller tidigare erfarenhet av att koordinera eller projektleda en EU-ansökan. Du ska ha god vana av att arbeta i administrativa system samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du ska tycka att det är roligt att tala inför grupper på ett entusiasmerande sätt. Du är en person som trivs med att arbeta i team, är samarbetsvillig och kan hantera en arbetssituation där många olika arbetsuppgifter ska lösas parallellt eller under tidspress. Du är noggrann och välorganiserad med en god förmåga att planera och strukturera ett arbete som omfattar kontinuerliga deadlines. Vidare är du en målinriktad person som arbetar efter verksamhetens mål, samtidigt som du också är driven och initiativtagande genom att kunna ompröva befintliga rutiner och arbetssätt på ett lösningsfokuserat sätt. Eftersom arbetet är utåtriktat behöver du ha en god kommunikativ förmåga samt en god känsla för service och relationsskapande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Arbetsplats   Anställningen som forskningshandläggare är placerad inom Grants Office på Universitetskansliet. Grants Office ger ett nära stöd till våra 5 fakulteter och 8 forskningscentrum i frågor som huvudsakligen rör forskningsfinansiering, både nationellt och internationellt. Det nära stödet innebär att du till viss del har din arbetsplats vid en av fakulteterna. Som forskningshandläggare arbetar du nära ledningen vid universitetet och kan komma att leda eller delta i olika forskningsrelaterade utvecklingsprojekt. I nuläget arbetar 5 personer på Grants Office. Upplysningar     För upplysningar om anställningarna vänligen kontakta avdelningschef Sara Bjärstorp ([email protected]) eller teamledare Felicia Westberg Tolentino ([email protected]). Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.       Ansökan     Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-08-31. Din ansökan ska skrivas på svenska, engelska eller något av de skandinaviska språken. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts.  Ansökan skall innehålla:  • Meritförteckning  • Relevanta betyg och intyg  • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten  Övrigt     Anställningen avser tillsvidareanställning med omfattning 100%. Malmö universitet tillämpar provanställning. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.     Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning.      Tillträde     Snarast eller enligt överenskommelse.    Fackliga företrädare     OFR [email protected] SACO [email protected] SEKO [email protected]   Välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Stödpedagog sökes till gruppboende i Linero
Lunds kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Söker du ett varierande, självständigt och viktigt arbete? Nu vill vi förstärka vårt team med en stödpedagog som möter de lundabor som får stöd och service inom våra verksamheter inom LSS. Om arbetsplatsen och rollen Nu söker vi stödpedagog till vår gruppbostad på Hansagatan 4, brukargruppen har olika funktionsvariationer och är mellan 18-35 år. I rollen som stödpedagog arbetar du som en del av arbetslaget där sedvanligt arbete förekommer samtidigt som du finns som ett extra stöd för medarbetare. Du har ansvar för bland annat planering och uppföljning där du tillsammans med våra stödassistenter och pedagogiska samordnare stöttar våra brukare att leva det liv de önskar. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp som lägger stor vikt vid gott arbetsklimat samt brukarfokus. Vårt arbetssätt präglas av lågaffektivt bemötande och brukarens behov i centrum. Är du ansvarsfull, har ledarskapserfarenheter och är en fena på att förmedla på ett pedagogiskt sätt? Då kan detta vara ett uppdrag som passar dig!  I rollen som stödpedagog har du varje vecka avsatt tid för det pedagogiska arbetet, vilket till exempel kan bestå av att handleda medarbetare i utmanande arbetssituation, att uppdatera dig kring de senaste studierna om tydliggörande pedagogik, handleda i dokumentation eller samverka med andra stödpedagoger. Du kommer även att vara superanvändare/digitalt ansvarig vilket innebär att du kommer att både stötta medarbetare i våra digitala verktyg och även utveckla våra digitala verktygen. I rollen kommer du att vara anställd på Hansagatan 4 men arbetar även tätt med dina kollegor på servicebostaden Hansagatan 6 samt områdets pedagogiska samordnare. Därtill tillhör du även ett nätverk med stödpedagoger från hela boende LSS.  Arbetstider Arbetstider är dag, kväll och varannan helg. Som tidigast startar ett pass klockan 07:00 och som senast avslutas ett pass klockan 22:30, detta är ungefärliga tider som kan förändras utifrån brukarnas behov. I Lund arbetar du som stödpedagog 36,33 timmar per vecka.  Vi erbjuder dig "Som stödpedagog har man mer ansvar för helheten och samordningen i verksamheten. Jag ser till att vi har uppdaterade kunskaper på arbetsplatsen och jobbar mycket med tydliggörande pedagogik." - Glenn.  Läs gärna vår intervju med stödpedagog Glenn, https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/mot-vara-medarbetare/glenn-ar-stodpedagog-pa-lss-boende.  Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Arbetsuppgifter - Ge stöd utifrån brukarens egna resurser i den dagliga livsföringen samt ge brukarna goda levnadsvillkor i form av självbestämmande, integritet och delaktighet. - Utföra och stötta arbetsgruppen i arbetet med social dokumentation, genomförandeplaner och övrig dokumentation samt i att följa upp och utvärdera insatserna. - I det brukarnära arbetet vara ett stöd till att tillämpa ett pedagogiskt arbetssätt och olika typer av alternativ och kompletterande kommunikation. - Ha fördjupad kunskap i de områden som direkt anknyter till verksamhetsområdet och vara ett stöd i att tillämpa ett pedagogiskt arbetssätt. - Vara ett stöd i omvärldsbevakning, i att skapa förutsättningar för att tillämpa evidensbaserad praktik och ett systematiskt arbetssätt samt vara resurs i tillämpningen av aktuell lagstiftning i vardagsnära situationer. - Var resurs i att etablera kontakt med interna och externa aktörer och ett stöd i samarbete och samverkan med aktuella aktörer och nätverk så att så att individens behov tillgodoses. Vi söker dig som - Har eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 YH-poäng eller 60 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst två terminers heltidsstudier, eller annan beteendevetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Har erfarenhet från arbete med målgruppen. - Har god kunskap erfarenhet av tydliggörande pedagogik/TEACH. - Har god kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande. - Meriterande med kunskap och erfarenhet av att arbeta med psykisk ohälsa och missbruk. - Meriterande med erfarenhet av ledarskap/handleda.   - Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då arbetet innehåller dokumentation, möte med brukare och anhöriga samt samverkansmöten. - Baskunskaper i digitala arbetsverktyg. Rekryteringsprocessen Vi kommer att påbörja arbetet med första urval efter att annonsen har stängt. Vid frågor får du gärna kontakta oss, dock är vi i semestertider och vårt svar kan dröja fram till v.31. I den här rekryteringen har vi valt att ta bort det personliga brevet och ersatt det med urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Välkommen med din ansökan! Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För arbete inom LSS behöver du dessutom beställa: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 400 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

23 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
IT-support/Servicedesk – för dig som trivs i högt samtalstempo!
Gigstep AB
Supporttekniker, IT

Har du skinn på näsan, gillar att lösa problem snabbt och trivs med att prata med många olika människor varje dag? Då kan det här uppdraget passa dig perfekt! Just nu söker vi på Gigstep en servicedeskmedarbetare till ett uppdrag hos ett stort teknikföretag. Här får du arbeta med användarsupport och felsökning – och vara den som gör vardagen enklare för både kunder och kollegor. Om uppdraget Du kommer att ta emot inkommande ärenden via telefon och jobba i ärendehanteringssystem. Det handlar om att ge snabb och korrekt support kring bland annat: -Felsökning av tekniska problem -Kontohantering -Hjälp med hårdvara kopplad till företagets systemlösningar Det här är en roll där telefonen är ditt främsta verktyg, så du behöver trivas med att mata samtal, ha ett bra flyt i dialoger och kunna växla snabbt mellan olika typer av ärenden. Vi tror att du: -Har tidigare erfarenhet av servicedesk, kundsupport eller IT-support -Är van att hantera många ärenden per dag utan att tappa kvalitet -Har god kommunikationsförmåga och gillar att lösa problem -Är stresstålig, strukturerad och har ett lugn i samtal även när det går fort -Har god datorvana och lätt att sätta dig in i nya system Teknisk utbildning är ett plus, men viktigast är din inställning och förmåga att ge bra service under högt tempo! Uppdraget i korthet Plats: På plats hos kund i Malmö Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Anställning: Konsult via Gigstep

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Product Owner Salesforce
Thule Sweden AB
Systemförvaltare m.fl.

Bring your life Are you passionate about CRM and digital solutions, and eager to shape the future customer experience? Do you want to take full ownership of our Salesforce platform and drive impactful change? Join us at Thule, where you’ll step into a key role linking IT, Sales, and Customer Service - leading the roadmap and ensuring our systems support both business goals and customer needs. What you’ll do at Thule As Product Owner Salesforce, you’ll be responsible for the development and optimization of Thule’s Salesforce environment. With a holistic view, you will gather needs from the business, translate them into scalable solutions, and prioritize initiatives that enhance both efficiency and customer experience. You’ll lead the platform roadmap, work closely with stakeholders from Sales and Customer Service, and coordinate ongoing development with IT and external partners. This is a hands-on role where you’ll also be involved in configuration, testing, and providing user support. You’ll act as a bridge between business and tech—ensuring that our Salesforce platform is not only functional, but truly valuable to the people using it. User training and change support will also be part of your scope, helping the organization get the most out of our CRM tools.   What you bring To succeed in this role, we believe you have solid experience working with Salesforce, ideally from both a business and technical perspective. You understand the daily needs of Sales and Customer Service and know how to translate those into smart system solutions. Experience working with Salesforce Service Cloud and/or Sales Cloud is an advantage, as is a background in agile development environments. You may have worked in roles such as Product Owner, CRM Manager, or Business Analyst, and you’re comfortable taking ownership of roadmaps, leading change, and aligning multiple stakeholders around shared goals. You are structured, communicative, and fluent in English - both spoken and written.   Why you should join Thule At Thule, we believe in strong teamwork both within your own team but also cross functional between teams. We strive to be an open and curious organization, sharing our knowledge and inspiring one another.  Within Thule Group you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values, and we like to have fun. All of our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it.   Hiring Process Apply by submitting your application and resumé through “Apply for position” on our Thule Career Site. The application deadline is August 3, 2025. Due to summer-break, we will begin reviewing applications only after the application period has closed. No screening or interviews will be conducted before that. All candidates will receive updates after the deadline. Kindly note that we do not accept applications via email. If you have any questions about the role, feel free to contact our Talent Acquisition Partner, Oscar Persson, at [email protected] We look forward to hearing from you! About Thule Group Thule is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Bring your Life— and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport & Cargo Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Active with Kids & Dogs (car seats, strollers, bike trailers, child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Bags & Mounts (backpacks, luggage and performance mounts). Thule Group has about 2,800 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2024, sales amounted to SEK 9.5 billion. http://www.thulegroup.com.

23 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Resursgrupp växelvården/korttiden söker undersköterskor!
Malmö kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Ref: 20251547 Nu söker vi undersköterskor till växelvården/korttiden i Malmö stad. Att arbeta i resursgruppen innebär att du är tillgänglig för arbete på våra 3 korttidsverksamheter Mathildenborg, Söderkulla, KRA samt vår växelvård.  Växelvård innebär att avlasta anhöriga genom att brukarna vistas på växelvården 1 eller 2 veckor och är 3 eller 4 veckor i hemmet. På korttidsenheten vistas personer som tillfälligt behöver vård eller rehabilitering efter sjukdom eller skada. Båda dessa verksamheter ställer höga krav på flexibilitet eftersom brukare växlar varje dag. Arbetstiderna är både dag- och kväll. Arbetsuppgifter Som undersköterska i resursgrupp arbetar du utifrån ett rehabiliterande arbetssätt. I arbetet ingår personlig omvårdnad, matlagning, städning, tvätt, social samvaro samt medicinska insatser som utförs på delegation av sjuksköterska.  I arbetet ingår också att dokumentera händelser kring de boende enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Du har också en aktiv del i planering, team- och kvalitetsarbete. Varje dag är viktigast för oss och våra brukare, och därför fokuserar vi tillsammans på att sätta guldkant i vardagen. Kvalifikationer • Utbildad undersköterska med godkända betyg • Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg • God datorvana • Kommunicerar obehindrat på svenska både i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom korttid/växelvården. Har du arbetat inom demens och/eller psykiatri är det även meriterande. Som undersköterska hos oss har du ett stort engagemang för arbete med människor och god förmåga att samarbeta. Du är trygg i din arbetsroll och har ett gott bemötande med positiv inställning till förändring och utmaningar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och flexibilitet. Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen. När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag Om arbetsplatsen Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Malmö stad har varit finskt förvaltningsområde sedan 2015. Det betyder att kommunen har en speciell skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål och skydda och främja deras språk och kultur. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare (dag- och kvällstjänst) Omfattning: Heltid Antal tjänster: 3 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Montör till MH Modules
Material Handling Modules Europe AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Montör till MH Modules Kom och jobba som montör i vårt sammansvetsade gäng! På MH Modules monterar vi materialhanteringsutrustning till många olika typer av industrier och nu söker vi en montör som vill vara med och utveckla våra produkter och samtidigt ha kul på jobbet! Om rollen: Du kommer att arbeta med montering av våra produkter bestående av materialhanteringsutrustning, både i vår verkstad och ute hos kund. Hos oss får du ett omväxlande jobb där noggrannhet och kvalité står i fokus. Vi söker dig som: · Har arbetat i en tillverkande industri · Är van vid ritningsläsning · Har erfarenhet av montagearbete · Är positiv, lösningsorienterad och gillar att samarbeta Stort plus om du har svetskunskaper. Vi välkomnar sökande av alla kön och uppmuntrar särskilt kvinnor att söka. Vi tror att mångfald stärker vårt team och bidrar till nya perspektiv. Vi erbjuder: · En trygg anställning i ett stabilt företag · Ett glatt, sammansvetsat gäng med god laganda · Varierande arbetsuppgifter och stort eget ansvar · Möjlighet att utvecklas inom företaget Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan till [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Extra arbeta dagtid till Co-pack Landskrona.
Tranpenad AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker dig som idag studerar eller har ett annat arbete och har ett intresse av att arbeta extra med co-pack i Landskrona?  För att vara aktuell behöver du ha en annan sysselsättning på minst 50% Om tjänsten Du kommer arbeta på våran Co-pack avdelning, där du kommer etikettera och packa om kundens produkter, andra arbetsuppgifter kan förekomma. Jobbet ställer krav på att man är noggrann och pålitlig. Man jobbar ståendes hela dagen, så fysiken måste vara god. Om dig som sökerVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning. Vi tror att du som söker är en driven, social och flexibel person, som förstår vikten av laganda och av att ha roligt på jobbet! Vidare utför du ditt arbete strukturerat, med stor noggrannhet och engagemang. Vi ser gärna att du som söker är tillgänglig hela sommaren, men även till hösten.  Krav Obehindrad svenska i tal och skrift. En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 % Tillgänglig minst 2 vardagar i veckan. Kunna arbeta i sommar och under hösten 2025. För att vara aktuell måste man kunna visa intyg på annan huvudsaklig sysselsättning. Exempelvis studier. Finns inte detta kommer du inte gå vidare i processen. Övriga villkor Arbetstider: Dagtid.  Lön: Enligt kollektivavtal Start: Omgående.  På kunds förfrågan kan vi komma att begära ett utdrag ur belastningsregistret. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Doktorand i Industriell ekonomi

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Den utlysta tjänsten tillhör avdelningen för Teknisk logistik, som är en av fyra avdelningar vid institutionen för industri- och maskinvetenskaper vid Lunds universitet, LTH. Institutionen har sina lokaler i det nyrenoverade M-huset på LTH:s campus i Lund, och har en god och trevlig arbetsmiljö. Såväl avdelningen som institutionen har många doktorander från hela världen. Logistikforskningen vid Lunds Universitet är nyligen rankad top-10 globalt för sin kvalitet och produktivitet; Onlinelibrary. Ämnesbeskrivning Doktorandstudier inom Logistik och Supply chain management tillhör ämnesområdet Industriell ekonomi som omfattar design, strategi, planering och styrning, utveckling och ekonomisk utvärdering av industriell verksamhet. Forskningen är inriktad mot frågeställningar och utmaningar  i gränsytan mellan teknik/ingenjörsvetenskap och nationalekonomi/företagsekonomi. Syftet är att integrera olika perspektiv genom att använda metoder och principer från det ena området och modifiera och tillämpa dem på det andra. Området är tvärvetenskapligt och omfattar frågor av såväl strategisk som operativ karaktär inom alla typer av verksamheter. Den utlysta tjänsten gäller forskarstudier inom området Supply Chain Management/Logistik med fokus på resiliens och riskhantering. Huvudhandledare blir professor Andreas Norrman. Tjänsten finansieras av ett forskningsanslag från Hakon Swenson stiftelsen med titeln: Försörjningsberedskap av livsmedel: logistisk analys av aktörers syn på samverkan, utmaningar och effekter av beredskapslagring. Forskningen görs i nära samarbete nyligen etablerade interdisciplinära forskningscentret FORCE (Center for Food system Resilience and Competitiveness)  och med forskare inom risk, handel och livsmedel, Centrum för handel och logisitk. Projektet studerar roller och utmaningar för privat-offentlig samverkan för försörjningsberedskap generellt, och mer specifikt fokuseras samverkansmekanismer för beredskapslagring samt logistikutmaningar kopplat till krav på förhöjd försörjningsberedskap av livsmedel. Projektet förväntas bidra till att utveckla olika aktörers (myndigheter, livsmedelsproducenter, grossister, handlare) förståelse för offentlig-privat samverkan kring försörjningsberedskap generellt, och beredskapslagring specifikt, så att denna kan stärkas. För att säkra projektets relevans kommer projektets referensgrupp att ha representanter från handelsföretag, branschorganisationer och Livsmedelsverket.   Arbetsuppgifter Huvuduppgiften för en doktorand är att ägna sig åt sin forskarutbildning vilket innefattar såväl deltagande i forskningsprojekt som forskarutbildningskurser. Deltagande i forskningsprojekt innebär bland annat litteraturstudier för att utveckla sin teoretiska referensram, planering och genomförande av empirisk datainsamling (t.ex. intervjuer) och analys, samt författande av rapporter och vetenskapliga artiklar. För den empiriska datainsamlingen måste doktoranden kunna läsa statliga myndigheters utredningar på svenska kring beredskapsförsörjning, samt tillgodogöra sig andra sekundära svenska källor. I arbetsuppgifterna ingår även medverkan i undervisning och annat institutionsarbete, dock max 20 % av arbetstiden. Behörighet Grundläggande behörighet till utbildning på forskarnivå har den som har avlagt examen på avancerad nivå eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Kraven på särskild behörighet för forskarutbildningsämnet Industriell Ekonomi uppfyller den som: har åtminstone 30 högskolepoäng på avancerad nivå med relevans för forskningens fokusområde. bedöms ha förmåga att framgångsrikt genomföra och forskarutbildningen. Övriga krav: Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. Erfarenhet av och/eller utbildning i kvalitativa forskningsmetoder (t.ex. fallstudieforskning) Självgående, Uthållig, Samarbetsförmåga, Initiativtagande. För annons i sin helhet var god se Lunds universitets hemsida.  Välkommen med din ansökan! LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Customer Success Manager till bolag i Malmö
Gigstep AB
Telefonförsäljare m.fl.

Som Customer Sucess Manager blir ditt huvudfokus att skapa goda relationer och driva tillväxt hos dina avtalsstyrda nyckelkunder. Du har en helhetssyn på kundresan och är skicklig på att bygga starka relationer och identifiera nya affärsmöjligheter i din kundportfölj. Tillsammans med medarbetare över hela Sverige skapar ni bästa möjliga förutsättningar för kunden att bedriva sin verksamhet. Det är även ditt ansvar att omförhandla avtalen. Med en tydlig och strukturerad säljprocess i ryggen använder du en blandning av webbmöten och telefonsamtal för att skapa resultat. Tillsammans med dina kollegor som besitter expertkompetens om produkten står ni redo att ta fram lösningar som skapar mervärde för era kunder. Du trivs med att kommunicera med både interna och externa intressenter. Din fingertoppkänsla är on point och du gillar att projektleda. Det är ett krav att du talar och skriver svenska och engelska flytande. Tidigare har du arbetat med försäljning på liknande vis. Vår förhoppning är att du arbetat i en tillväxtorienterad organisation och trivs med det. Du är en fena administrativt och drivs av siffror. Din analytiska förmåga är hög samtidigt som dina sociala skills är out standing. Givetvis är det meriterande om du arbetat med försäljning inom brandskydd tidigare och ett extra plus i kanten får du om du arbetat med avtalsförhandlingar tidigare. Vi ser gärna att du har 1-2 års erfarenhet av Account Manager-rollen. Det här är en relativt junior roll men du bör har arbetat i en liknande tidigare, det är ett krav från kunden.  Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Vi söker passionerad hovmästare till Malmö Arenas restauranger!
Parkfast Arena AB
Hovmästare och servitörer

Malmö Arena är beläget centralt i den expansiva öresundsregionen Hyllie. Vår verksamhet är av bred karaktär som tillgodoser olika inriktningar både inom sport, underhållning och mat. Vi erbjuder förstklassiga evenemang av alla dess slag och hos oss kan ni arrangera bland annat konferenser, kongresser, mässor, utställningar, mingel och fester. Är du en erfaren hovmästare som älskar att leverera förstklassig service och skapa oförglömliga upplevelser? Då har vi jobbet för dig! På Malmö Arena händer det alltid spännande saker! Hockey, musik, pingis, karate, show är vår vardag! För att ge våra gäster den bästa upplevelsen söker vi nu en engagerad och erfaren hovmästare som vill bli en del av vårt fantastiska team! 🔹 Tillsvidareanställning på 100 % 🔹 Start: Snarast möjligt (provanställning tillämpas) 🔹 Varierande arbetstider – dagtid, kvällar och helger, beroende på event 🔹 Lön enligt HRF:s kollektivavtal Om rollen Som hovmästare på Malmö Arena är du en nyckelperson i våra restauranger. Du leder och inspirerar ditt team, ser till att allt flyter smidigt och skapar en trivsam atmosfär för både gäster och medarbetare. Dina arbetsdagar är varierande – en dag kan du ansvara för en affärslunch och nästa dag leda serveringen på en fullsatt konsertkväll. Du arbetar nära vårt team och ser till att varje gäst får ett varmt bemötande och en upplevelse utöver det vanliga. Dina huvudsakliga uppgifter: ✅ Leda och fördela personalresurser under luncher, konferenser och middagar ✅ Säkerställa hög servicekvalitet och smidigt genomförande av event ✅ Arbeta operativt med servering och bar ✅ Ansvara för att restaurangytor är välorganiserade och redo för nästa evenemang ✅ Kassahantering, dukning och möblering Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning inom servering och brinner för att skapa en härlig gästupplevelse. Du är en positiv och lösningsorienterad person som trivs i ett högt tempo och gillar att arbeta med både människor och detaljer. 🔹 Du har tidigare erfarenhet som hovmästare eller arbetsledare inom restaurang 🔹 Du är en skicklig kommunikatör och trygg ledare 🔹 Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift 🔹 Du har en passion för mat, dryck och service i världsklass 🔹 Du älskar att arbeta i ett team och sprider energi omkring dig Välkommen med din ansökan Hos oss får du chansen att arbeta i en av Sveriges mest dynamiska eventmiljöer, där ingen dag är den andra lik! Vi erbjuder en spännande arbetsplats med ett härligt team och möjlighet att utvecklas inom restaurangbranschen. Låter det som något för dig? Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2025-08-11. Du ansöker via länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.   Har du frågor om tjänsten, kontakta Emil Abrahamsson, Restaurant Manager, på [email protected]. Under veckorna 25-32 kan svar på frågor dröja då det vankas semestertider på arenan. Intervjuer kommer ske under veckorna 28-35.   Vi ser fram emot att höra av dig!

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025