Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om oss På Capio Vårdcentral Malmö Singelgatan har vi samlat all vår kunskap under samma tak vilket gör att vi skapar en stark och kompetent personalgrupp med många års erfarenhet av primärvård. Vi är ett härligt gäng på ca 30 medarbetare som tillsammans gör skillnad för våra ca 7000 listade patienter – idag och genom hela livet. Här finns, förutom vårdcentral, olika specialistmottagningar som diabetes, hypertoni samt astma/kol. Vi har även MVC, BVC, arbetsterapeut och psykolog. Här finns ett laboratorium bemannat med undersköterska, ibland sjuksköterska, både för planerad och akut provtagning. De yrkeskategorier som arbetar här är: distriktssköterskor, barnmorskor, barnsjuksköterskor, sjuksköterskor, dietist, undersköterskor, psykolog, fysioterapeut, läkare, medicinska sekreterare och receptionist. Våra patienter har möjlighet att chatta med oss samt genomföra videosamtal. Vi ser gärna att du som söker ser framemot att jobba digitalt, och vill fortsätta utveckla det digitala inom primärvården! Din roll Dina arbetsuppgifter är omväxlande och kommer bestå av telefonrådgivning, chatt, mottagningsarbete, bedömning av akuta patienter. Arbetet är till stor del självständigt vilken innebär att kunna göra egna bedömningar och fatta egna beslut. På vår enhet arbetar vi dagligen med sambedömning där du som sjuksköterska tillsammans med läkaren och andra professioner bedömer patienterna. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Dessutom erbjuder vi även följande: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Frukost varje fredag • Nätverk inom ditt område • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Du som söker är legitimerad sjuksköterska med några års erfarenhet, är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Har du arbetat i primärvården tidigare är det meriterande. Du är noggrann i ditt arbete, har förmåga till flexibilitet och kan anpassa tempo och arbetsmetoder efter vad varje situation kräver. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du är engagerad och noga med att alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Tjänsten är ett vikariat på 100% med önskad start 1/7 - 31/1 2026. Publicerat: 2025-06-10 Sista ansökningsdag: 2025-07-13 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Stora delar av Kristianstads kommuns serviceverksamheter finns samlade i en egen organisation, Gemensam service. Här finns kommunens tjänster inom måltid, lokalvård, fordon, transport, intern service samt bemanning och rekrytering. Dagligen levererar över 400 medarbetare tjänster till såväl övriga förvaltningar som till våra medborgare. GS Måltid ansvarar för matlagning till vård- och omsorgsboende och matdistribution till enskilda hushåll samt till förskolor och skolor. Verksamheten består av 230 medarbetare uppdelade på 80 kök inom Kristianstads kommun. Våra 80 kök lagar tillsammans bland annat 14 000 lunchportioner varje dag. Vi är stolta över vår yrkesroll och vårt hantverk. Genom att ha fler ekologiska produkter, säsongsanpassa menyerna, öka andelen grönt och minska på svinnet arbetar vi för ett mer hållbart samhälle. Vi är 69 KRAV-certifierade kök på förskolor, skolor och äldreboenden och vi arbetar för att bli fler. Med hållbar utveckling som ledstjärna arbetar vi för lustfyllda måltider med maten i centrum! ARBETSUPPGIFTER Som kock kommer du att arbeta med kvalificerad matlagning. I arbetet ingår även att på ett säkert sätt kunna tillaga och hantera specialkoster och menyer till våra matgäster med behov av anpassad matsedel. Du planerar, organiserar och leder det dagliga arbetet i köket med dina kolleger. Vidare ingår traditionella arbetsuppgifter som förekommer i kök så som egenkontroll, beställningar, fakturahantering, diskning, städning med mera. Våra matgäster finns inom äldreomsorgen, skola och förskola. Du kommer att ha daglig kontakt med vårdpersonal, pedagoger, gäster och elever och förväntas vara en god ambassadör för GS Måltids verksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänt betyg från restaurang- och livsmedelsprogrammet med inriktning kök och servering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i produktionskök, samt ha kunskap om och erfarenhet av specialkostmatlagning. Vidare har du goda kunskaper om livsmedelshygien och egenkontroll samt erfarenhet av beställningar och fakturahantering. Har du kunskap och erfarenhet i kostdataprogram är det meriterande. Du har god datorvana och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är flexibel, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, positiv, har driv och engagemang. Att kunna bidra med det lilla extra både till arbetskollegor och gäster är viktigt för dig. När du erbjudits anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen. ÖVRIGT Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden! I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Malmö Opera är musikdramatikens hjärta och röst i Skåne. Huset invigdes 1944 och är centralt placerat i Öresundsregionen, bara 20 minuter från Köpenhamn. Scenen är en av de största i Europa och den amfiteaterformade salongen rymmer 1500 besökare. Vi spelar klassisk, modern och nyskriven musikdramatik. Malmö Opera har drygt 285 tillsvidareanställda och 500–700 pjäsengagerade per spelår. Under ett spelår producerar vi drygt 300 föreställningar för stora scenen samt för barn-, ungdoms- och turnéverksamheterna. Vi erbjuder dig anställning i en inspirerande miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få ta del av musikteater i hela dess bredd. Vi tror att mångfald av kompetenser skapar de bästa förutsättningarna för Malmö Operas arbetsklimat, kreativitet och kvalitet. Är du en skicklig, nyfiken och erfaren konstruktör som vill arbeta i en spännande och kreativ miljö där du tillsammans med skickliga kollegor skapar scenkonst av hög klass. Malmö Operas dekorateljéer är placerade i stora fina lokaler i Västra hamnen och inrymmer dekormåleri, snickeri, tapetseri, smedja, specialeffekter samt projektering. Här byggs årligen cirka 24 teaterdekorer till Malmö Opera, Malmö Stadsteater och Skånes Dansteater. Till vår CAD-studio vi nu en konstruktör. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter I rollen som konstruktör möter du de konstnärliga team vi anlitar i varje produktion och realiserar deras visioner, dvs att omsätta idéer till konkret dekor i samråd med övriga ansvariga i projektet. Du säkerställer att ritningsunderlag och konstruktionslösningar är hållbara, säkra, funktionsdugliga, förankrade samt anpassade till de olika teatrarnas förutsättningar och möjligheter. Kvalifikationer • Minst treårig ingenjörsutbildning eller dokumenterad mångårig erfarenhet i området • Goda kunskaper inom konstruktion och industridesign. • Mycket goda kunskaper i 3D-CAD, meriterande är erfarenhet av Inventor eller Fusion 360 samt de beräkningsstöd som tillhandahålls i programmen. • Kompetens att kravställa konstruktioner gentemot tillverkning och funktion, svets och bearbetning • Dokumenterade kunskaper eller mångårig erfarenhet inom hållfasthetsberäkning av konstruktioner och beräkning av laster • God materialkunskap • God uppfinningsrikedom • Meriterande är kunskaper inom projektledning, CNC-bearbetning och dekortillverkning. Vi sätter även värde på erfarenheter från olika hantverk och praktiskt arbete. Om dig Som person är du samarbetsinriktad, initiativtagande, metodisk, drivande och nyfiken. Du är en tydlig kommunikatör med ett proaktivt förhållningssätt till kommunikation. Du trivs i en aktiv och kreativ miljö där du drivs av absoluta deadlines och utmaningen i att lösa en komplex konstnärlig idé. Du tycker om att arbeta i team där du är bra på att skapa goda sociala relationer, samtidigt som du har en god förmåga att arbeta självständigt. Språkkunskaper Svenska och engelska – kunna uttrycka sig väl i tal och skrift. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetet är generellt förlagt till dagtid, måndag till fredag, men kväll och helg kan förekomma. Sista ansökningsdag är 31 juli 2025. Intervjuer sker löpande. Klicka på ansök-knappen nedan och bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar per epost. Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som apotekstekniker med egenvårdsansvar för Kronans Apotek i SvalövVi söker en driven och engagerad apotekstekniker till vårt apotek i Svalöv. Du kommer vara vår expert på receptfria läkemedel och vårt egenvårdssortiment. Du kommer arbeta tillsammans med ett team bestående av farmaceuter och apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån att erbjuda bästa möjliga rådgivning och försäljning av egenvårdsprodukter likväl det receptbelagda - med din receptkompetens. I din roll ingår också följande arbetsuppgifter: - Jobba med exponering och beställning av varor. - Kassahantering och lagerhållning. - Utveckling av kampanjarbete och kvalité. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik med teamet där ni tillsammans skapar kundupplevelser i världsklass. Apoteket är öppet 8:30-18 på vardagar och 10-14 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du kommer tillhöra apotekschef Noor team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är apotekstekniker med apoteksteknikerutbildning på yrkeshögskolenivå eller motsvarande. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV och personligt brev. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta apotekschef på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Vill du vara en del av något meningsfullt? Som undersköterska hos oss får du möjligheten att kombinera omvårdnad med insatser som gör skillnad varje dag. Vi söker dig som delar vårt engagemang i att sätta hyresgästen i fokus. Vi ser fram emot din ansökan! Om arbetsplatsen I bostadsområdet Tågaborg, med närhet till centrum, Pålsjö skog och havet, hittar du stadens minsta vårdboende - Dunkerska huset. Här är vi cirka 50 kompetenta medarbetare inom olika yrkeskategorier som dagligen gör skillnad för våra 38 hyresgäster. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Vi tillämpar önskad sysselsättningsgrad, vilket innebär att du bestämmer hur många procent du vill arbeta. Arbetsuppgifter Som undersköterska kommer du att ge personcentrerad omsorg och service till hyresgästerna på ett sätt som gör att varje individ känner sig unik och delaktig. I ditt uppdrag ingår att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter enligt instruktion och delegering och du tar en aktiv del i helheten som krävs för att hyresgästerna ska få bra livskvalitet utifrån deras individuella förutsättningar. Vi arbetar utifrån att vi ser människan och inte sjukdomen. Du möter människor med olika sjukdomar och funktionsnedsättningar och arbetet handlar om att skapa trygghet, både för hyresgäster och anhöriga. Vi stöttar genom att bland annat ge hjälp och stöd vid personlig hygien, måltidssituationer samt sociala aktiviteter och utevistelser. Andra arbetsuppgifter är dokumentation enligt gällande lagstiftning samt kontaktmannaskap. Kvalifikationer För att kvalificera dig för tjänsten krävs det att du har en undersköterskeutbildning och har tidigare erfarenhet av att arbeta med och utfört HSL-insatser. Då kommunikation och dokumentation är viktiga delar i verksamheten förutsätter arbetet att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift samt att du har god dator- och dokumentationsvana. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom demensvård. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Du som söker är en god kollega med ett positivt synsätt samt har förmågan att arbeta självständigt men även i team. Vi ser positivt på din förmåga att ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt i det dagliga arbetet. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Vård- och omsorgsförvaltningen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/ Övrig information På grund av semestertider kommer processen vara något fördröjd. Sista ansökningsdag: 2025-07-04 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid eller enlig önskad sysselsättningsgrad Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 3 Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Gör skillnad. Varje dag. Välkommen till Vårdcentralen Söderåsen i Bjuv en arbetsplats med gemenskap, utveckling och patientfokus! Nu söker vi två specialistläkare i allmänmedicin som vill bli en del av vårt engagerade team. Hos oss får du arbeta i en trivsam miljö med korta beslutsvägar, god kollegial stämning och ett tydligt fokus på kvalitet och kontinuitet i vården. Bjuv är en vackert belägen ort omgiven av natur med närhet till både Söderåsen, kusten och stadsliv. Goda buss- och tågförbindelser gör det enkelt för dig som pendlar ungefär hälften av personalen pendlar från Helsingborg eller Ängelholm, som bara ligger två mil bort. På vårdcentralen är vi cirka 20 medarbetare med goda och breda kompetenser. Vi erbjuder läkarmottagning med specialister i allmänmedicin och psykiatri, distriktssköterskemottagning, specialistmottagningar, dietist och kurator. Vi har också ett rehabiliteringsteam bestående av fysioterapeuter och arbetsterapeut. Vi har en familjecentral där vår Barnavårdscentral (BVC) ingår. Vi är glada att meddela att Vårdcentralen Söderåsen kommer inom kort bli en filial till den välrenommerade Vårdcentralen Åstorp som ligger cirka 1 mil norr om Bjuv. Detta spännande samarbete innebär att vi ska kunna erbjuda ännu bättre tillgänglighet och service till våra patienter. Vi erbjuder god tillgänglighet med hög kvalitet och professionellt bemötande. Vårt mål är att bidra till en god hälsa och livskvalitet för våra patienter. Detta uppnår vi genom att försäkra att de med hög kontinuitet kommer i kontakt med rätt person och får rätt vård. Vi har ett bra samarbete professioner emellan och ett strukturerat rehabiliteringsarbete tillsammans med rehabiliteringskoordinator. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar två specialistläkare i allmänmedicin som är intresserad av ett stimulerande och varierande arbete där möjlighet finns att ta sig an uppdraget som medicinskt ledningsansvarig läkare. I tjänsten ingår sedvanliga arbetsuppgifter som specialistläkare i allmänmedicin på en vårdcentral, med möjlighet till extra ansvarsområden utifrån dina intressen, som till exempel ansvar för BVC, patienter med insatser inom Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) såsom exempelvis särskilt boende eller patienter i ordinärt boende. Då utbildningsläkare är av stort värde i vår verksamhet önskar vi att du har intresse för handledning av utbildningsläkare. Vi satsar på fortbildning och kompetensutveckling och är flexibelt inställda till att du själv ska kunna påverka och forma ditt tjänsteinnehåll. Som medicinskt ledningsansvarig läkare driver du tillsammans med verksamhetschefen arbetet med att utveckla vårdcentralens arbetssätt för en god medicinsk kvalitet. Du är en del i en ledningsfunktion på enheten och skall bistå verksamhetschefen i ledning, styrning och utveckling av verksamheten med betoning på medicinsk kvalité, prioriteringsfrågor och åtgärdsförslag. Du deltar i medicinska rådgivningsmöten och vidareförmedlar information därifrån till läkargruppen och enheten. Samtidigt bistår du verksamhetschefen i att utveckla och vidmakthålla en god patientsäkerhetskultur samt det lokala ledningssystemet för patientsäkerhet och kvalité i vården. På enheten pågår ett kontinuerligt arbete med verksamhetsutveckling. Vi vill därför att du ska vara intresserad av kreativt nytänkande och vara en del i utvecklingsarbetet med fokus på att erbjuda våra patienter bästa möjliga vård. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård samt med specialistkompetens i allmänmedicin. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets är ett krav, likaså giltigt B-körkort eftersom resor förekommer i tjänsten. Vidare ser vi det som meriterande om du har handledarkompetens och/eller erfarenhet av journalsystemet PMO. Vi söker nu passionerade och engagerade medarbetare som vill vara en del av denna spännande resa när Vårdcentralen Söderåsen blir filial till Vårdcentralen Åstorp. Du kommer ha stor del i att kunna påverka detta utvecklingsarbete genom innovativa lösningar. Du är flexibel med en förmåga att snabbt ställa om när situationen kräver det. Du har hög medicinsk kompetens som ser vinsten i att arbeta tvärprofessionellt och i team. Du har en god kommunikativ förmåga och bidrar aktivt till ett gott arbetsklimat. Om du är intresserad av att arbeta i en dynamisk och framåtblickande miljö, tveka inte att höra av dig! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även ungdomsmottagningar, dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen! På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du arbeta som socialsekreterare i ett meningsfullt och utmanande arbete med fokus på våld i nära relationer, skadligt bruk och beroende, samsjuklighet? Vi söker en engagerad och erfaren socialsekreterare för en tillsvidaretjänst. Är du en person som brinner för att arbeta med människor i utsatta livssituationer och vill vara en del av ett engagerat och kompetent team? Då är det här din chans att göra en verklig skillnad. Ditt uppdrag Du kommer att ingå i vår arbetsgrupp inom myndighet, som består av totalt 4 socialsekreterare och en 1:e socialsekreterare som närmsta arbetsledare. Som socialsekreterare är myndighetsutövning en central arbetsuppgift. Vår myndighet vänder sig till personer som ansöker om stöd utifrån skadligt bruk och beroende, våld i nära relationer. Denna tjänst är inriktad för myndighetsutövning våld i nära relationer. Inom enheten finns även vår verkställighet i form av öppenvård som består av 7 socialrådgivare samt 1:e socialsekreterare, där vi bla tillhandahåller vår öppenbehandling samt enskilda stödinsatser. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Myndighetsutövning för personer över 18 år i enlighet med SoL, LVU, LVM. • Ansvar för uppföljning i enskilda ärende. • Samverkan och samarbete med interna och externa aktörer utifrån klienters behov av stöd. • Aktivt deltagande när det kommer till utveckling av myndigheten utifrån nya socialtjänstlagen. Din erfarenhet • Socionomexamen. • B-körtkort manuell växellåda. • Erfarenhet av myndighetsutövning när det kommer till personer över 18 år utifrån SoL, LVU och LVM. • Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, då dokumentation, kommunikation. och rättssäker handläggning är en viktig del av arbetet. • Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning när det kommer till våld i nära relationer. Meriterande är: • ASI, MI, FREDA samt grundläggande kunskaper våld i nära relationer och samsjuklighet. Är det här du? För att trivas hos oss krävs ett genuint engagemang för människor i utsatta livssituationer – du möter personer i svåra och ofta kaotiska skeden i livet, vilket kräver medkänsla och respekt. Att du är strukturerad och har god analytisk förmåga, då du ska kunna göra kvalificerade bedömningar, prioritera rätt i akuta lägen och dokumentera tydligt och rättssäkert. Att ha god samarbetsförmåga eftersom du kommer att arbeta nära kollegor från olika professioner och ha många externa kontakter, vilket kräver god laganda och ett lösningsfokuserat synsätt. Eftersom arbetet innebär både myndighetsutövning och samverkan med andra aktörer är det viktigt att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både muntligt och skriftligt. Du ska kunna dokumentera tydligt och rättssäkert samt kommunicera professionellt med klienter, kollegor och samverkanspartners Vi erbjuder? Under hösten kommer vi att omcertifierade oss inom HBTQIA , vilket vi är stolta över då vi värnar om att ha en miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats med högt i tak. Om arbetsplatsen På myndigheten på Socialtjänst över 18 år arbetar vi huvudsakligen med myndighetsutövning för personer över 18 år när det kommer till skadligt bruk eller beroende, våld i nära relation, kriminalitet och samsjuklighet. Om du är redo att göra verklig skillnad i människors liv och tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt dedikerade team, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Övrigt I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval samtidigt som alla sökande kommer tas i beaktande. Vi kommer att hålla inledande intervjuer: 13/8 mellan 13-15.30 14/8 mellan 13-15.30 Vi uppskattar om du kan planera din tillgänglighet efter detta. Varför arbeta i Eslövs kommun? Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/ (https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/) För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Vill du vara med och utveckla teknik som gör skillnad för människan? Legrand Care söker nu en C-utvecklare för att ta del av spännande arbete med trygghetssystem och larmprodukter. Här får du möjlighet att arbeta med allt från elektronikdesign till hårdvarunära utveckling i ett innovativt och internationellt företag. Om Legrand Care Legrand Care är en ledande aktör inom larmsystem för hälso- och vårdsektorn i Europa. De fokuserar på innovativ utveckling och uppkopplade system för att skapa trygghet för bland annat äldre människor. Deras produkter, inklusive trygghetstelefoner och larmklockor, används av människor över hela världen för att säkerställa deras välbefinnande och säkerhet. Dina arbetsuppgifter I rollen som C-utvecklare kommer du arbeta med programmering och utveckling av dessa trygghetssystem och larmprodukter. Du kommer att ansvara för att utveckla och implementera mjukvarulösningar och programmering av inbyggda system för att kommunicera med och kontrollera olika hårdvarukomponenter så som sensorer och andra funktioner. Du kommer att integrera dessa system med andra enheter och plattformar för att möjliggöra kommunikation och samarbete mellan olika delar av Legrand Cares produkter och system. I rollen som C-utvecklare hos Legrand Care får du möjlighet att arbeta med spännande teknik inom ett område som har en direkt påverkan på människors livskvalitet och säkerhet. Vi söker dig som.. ..har en stark nyfikenhet och engagemang för teknikens värld. Du är driven av att lösa komplexa problem och med din förmåga att vara initiativrik och självgående kommer du att trivas och bidra till din utveckling som C-utvecklare. Skallkrav: •Relevant examen från YH, kandidat eller civil. Datateknik, elektroteknik, mekatronik etcetera •Svenska och engelska Meriterande: •Längre erfarenhet av relevant område •Elektronikkonstruktion •Intresse för radio och trådlös teknik Om Framtiden Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Legrand Villkor Start: Augusti Omfattning: Heltid Placeringsort: Löddeköpinge Arbetstider: 08:00-17:00 Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!
Är du en engagerad Redovisningkonsult som trivs i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad? Vill du vara en viktig del av Revizions fortsatta tillväxtresa? Hos Revizion får du möjligheten att ta dig an spännande uppdrag och bygga starka kundrelationer med ett engagerat team. Om Revizion Revizion är en helhetspartner inom redovisning, lön och företagstjänster. De erbjuder skräddarsydda lösningar för små och medelstora företag med målet att optimera kundernas ekonomi. Revizion består idag av 11 engagerade medarbetare och har nyligen expanderat med ett nyöppnat kontor i Höör. Här möts du av en prestigelös kultur med goda utvecklingsmöjligheter, generösa förmåner som pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och sociala aktiviteter såsom AW och årliga kickoff-resor. Dina arbetsuppgifter Som Redovisningskonsult kommer du att ha ett helhetsansvar för dina egna kunduppdrag, där du arbetar med allt från löpande bokföring till bokslut, årsredovisningar och löneadministration. Arbetet innebär att du bygger förtroendefulla relationer med dina kunder och fungerar som deras ekonomiska rådgivare. Du anpassar arbetet efter varje kunds behov och säkerställer att deras redovisning är korrekt, aktuell och följer gällande regelverk. I din roll ingår även att hantera moms- och skattedeklarationer, genomföra avstämningar samt kvalitetssäkra rapporteringen inför årsavslut. Du samarbetar nära kollegor i ett prestigelöst och hjälpsamt team, men har samtidigt stor frihet att själv planera och driva ditt arbete framåt. Här får du en vardag med omväxling, ansvar och möjlighet att påverka – både kundernas utveckling och din egen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: •Årsredovisningar – Planera, upprätta och kvalitetssäkra årsredovisningar enligt aktuella regelverk. •Bokföring och bokslut – Sköta löpande redovisning och upprätta månads- och årsbokslut. •Kundkontakt och rådgivning – Bygga långsiktiga relationer, erbjuda vägledning och anpassade lösningar. •Löneadministration – Hantera löner för kundföretag, inklusive rapportering, utbetalningar och kontroll av underlag. Din profil För att lyckas och trivas i rollen som Redovisningskonsult är du flexibel och lösningsorienterad. Du är en relationsbyggare som trivs lika bra med självständigt arbete som att samarbeta med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att leverera kvalitet och skapa mervärde för dina kunder. Skallkrav: •Redovisningskonsult – Erfarenhet som redovisningskonsult och av årsredovisning •Språk – Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift •Körkort B Om oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Revizion. Villkor Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Placeringsort: Lund Arbetstider: 08:00 - 17.00 Omfattning: Heltid
Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter i Malmö med omnejd. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är 22 april Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Jennie Valentin på: [email protected] Om oss NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet.Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas.
Välj ett jobb för att visa detaljer