Kundvärd
BILIA AB
Kontorsreceptionister

Är du serviceinriktad och tycker om att träffa kunder i ditt arbete? Då är det kanske dig vi söker som Kundvärd till Bilia Outlet i Skövde.   Varför välja Bilia  Bilia är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar.   Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har Bilia medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  Du kommer att arbeta med kundbemötande/service, från det att bilen kommer in till det att den kommer ut. Du är ofta våra kunders första kontakt när de stiger in på vår anläggning, din uppgift är att hälsa dem välkomna och lotsa dem till rätt avdelning. Du kommer även att hjälpa till med fotografering av bilar inför publicering av våra annonser samt leverans av bilar till kund.   Vad vi önskar av dig  Vi tror att du är serviceinriktad och hela tiden har kundens bästa i fokus. Du är professionell i ditt kundbemötande och en god kommunikatör som har lätt för att prata med alla typer av kunder. Du är en positiv och glad person som alltid visar din bästa sida när du arbetar med kunder.   Övrigt   Placering är på vår nystartade anläggning i Skövde med tillträde januari 2026. Tjänsten är en visstidsanställning och arbete på helger förekommer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef.  Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.  Vi ser fram emot din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Stödassistent/Undersköterska till LSS gruppbostad Siggestorp
Tidaholms kommun
Vårdare, boendestödjare

Är du en empatisk och ansvarstagande person med god förmåga att arbeta självständigt? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker en engagerad stödassistent eller undersköterska till Enheten för funktionsstöd inom social- och omvårdnadsförvaltningen. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad i människors liv och bidra till en trygg och stödjande miljö för våra brukare. Tjänsten är en nattjänst, tillsvidare på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda enligt schema nattetid under såväl vardagar som helger. Tjänsten har sin grundplacering på gruppbostad Siggestorp enligt 9 § 9 LSS med sedvanliga arbetsuppgifter, vilket bland annat innebär att utföra omsorg/omvårdnadsinsatser och delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser samt att säkerställa att brukarnas individuella behov tillgodoses. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har formell kompetens som undersköterska från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dokumenterad erfarenhet från verksamhetsområdet funktionsstöd är meriterande. Du ska, efter introduktion, kunna arbeta i vårt verksamhetssystem och andra IT-system som verksamheten använder. För att fungera väl i rollen behöver du kunna arbeta lågaffektivt, se lösningar framför problem och vara ansvarsfull. Då man arbetar ensam under natten är det viktigt att du som söker trivs med att arbeta självständigt. Dokumentation är en viktig del i arbetet och därför är det ett krav att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder Vi erbjuder ett meningsfullt och varierat arbete där du får utvecklas och ta ansvar. Du får introduktion för att känna dig trygg i din roll. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10. Återkoppling sker efter semesterperioden och intervjuer planeras till v 34. De som väljs ut för intervju kommer att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret, därför är det bra att beställa detta i god tid från Polismyndigheten.

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Nu söker vi en affärsdriven Manager Indirect Purchasing
Jula AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vill du vara med och leda utvecklingen för indirekt inköp på ett expansivt företag som är på en ostoppbar resa? Har du erfarenhet av att optimera inköpsprocesser och driva affärsmässiga beslut? Då kan rollen som Manager Indirect Purchasing vara din nästa utmaning! Eftersom rollen är nyinrättad kommer du ha en stor möjlighet att kunna påverka, bygga och driva utvecklingen på avdelningen samt dess strategier. Du leder operativt ett engagerat team bestående av Product Manager och Purchasing Administrators och ansvarar för att säkerställa kostnadsbesparingar. Samtidigt arbetar ni för hållbara inköp genom att förhandla avtal, analysera leverantörsmarknaden och implementera effektiva processer. I rollen ingår också att säkerställa efterlevnad av inköpspolicyer och riktlinjer inom organisationen. Vad finns i ditt CV?  Du har en relevant akademisk examen eller flera års erfarenhet av strategisk inköpsarbete, gärna från en större organisation. Du är en skicklig förhandlare med god kunskap av att bygga och vårda leverantörsrelationer, samtidigt som du har en gedigen erfarenhet av upphandlingar. Du har tidigare jobbat med ledarskap och team, där du både coachar och skapar struktur för att nå gemensamma mål. Vem är du? Du drivs av förhandling och affärsvärde, och du trivs i en roll där du får vara med och forma inköpsstrategier som skapar verklig påverkan.  Att identifiera kostnadsbesparingar och driva förbättringar är inte bara något du ser potential i – det är en naturlig del av ditt arbetssätt. Du värdesätter nära samarbete med kollegor och interna intressenter för att på djupet förstå verksamhetens behov och tillsammans skapa effektiva inköpsstrategier. Samtidigt håller du dig ständigt uppdaterad om marknadstrender och nyheter inom inköp och leverantörsmarknaden, vilket bidrar till att organisationen alltid har ett försprång i utvecklingen. Din kommunikationsförmåga är väl utvecklad, och du är van att samarbeta med flera olika intressenter. Du analyserar leverantörer med nyfikenhet och affärsmässighet för att identifiera de bästa lösningarna för verksamheten. Du är trygg i ditt ledarskap, van att fatta beslut och motiveras av att leda och se andra växa. Dessutom behärskar du svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vad erbjuder vi? Vår ostoppbara resa innebär förändring – och vi välkomnar dina tankar och idéer! Från de uppgifter du utför till hur vi tillsammans utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt företag där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med mycket hjärta och en stark teamkänsla. Du får chansen att ta ansvar och lära nytt, och om du gör ditt bästa så kan vi lova att det inte finns några gränser för hur långt du kan komma hos oss! Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning och placering på vårt huvudkontor i Skara, med möjlighet att jobba på annan ort. Företaget har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Sista ansökningsdag är 2025-08-10. Låter detta som en spännande utmaning och nästa steg i din karriär? Varmt välkommen med din ansökan! Frågor? Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef Nichlas Liljegren, Purchasing Manager, på [email protected]

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kocksteward ambulerande, KBV 001
Kustbevakningen
Kockar och kallskänkor

Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningen söker en ambulerande kock, med tjänsteställe KBV 001 i Göteborg. Vilket innebär att man kan komma att tjänstgöra på alla Kustbevakningens enheter. Arbetsuppgifter Som kocksteward blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att: - Sköta matlagningen ombord för ca 13-20 personer - Planera inköp - Ansvara för städning av byssa samt tillhörande utrymmen - I övrigt delta i stationens- och fartygets arbete Arbetstiden är schemalagd med oregelbundna tider som innebär sjöpatruller där du i perioder arbetar och övernattar hemifrån upp till 11 dygn. Kvalifikationer Du ska ha genomgått restaurangskola och har erfarenhet samt goda yrkeskunskaper som kock. Du ska ha goda kunskaper inom näringslära och kostsammansättning, god organisationsförmåga samt förmåga att självständigt planera inköp och ekonomi. Du bör vara ordningsam och ha god förmåga att hålla rent samt vara väl insatt i livsmedelshygien. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vidare ser vi att du är flexibel, stresstålig och kommunikativ. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Förutom ovan förutsätter befattningen att du har kompetens, enligt riktlinjer för KBV-Sjöfart 2018–3130:17 - godkänt läkarintyg för sjöfolk i obegränsad fart (TSFS 2011:117) 1§ - godkänd utbildning som kock eller motsvarande. Utbildningen ska vara godkänd av Skolverket, 20§ Villkor Anställningen är tillsvidare, ambulerande nationell resurs med tjänsteställe KBV001 i Göteborg. För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
HR Advisor
DFDS AB
Personal- och HR-specialister

Älskar du att jobba nära chefer och vara en naturlig del av verksamheten? Vill du bidra till utveckling för våra ledare och vår organisation? Vi letar nu efter en kollega som vill vara med och påverka, utveckla och supportera våra ledare genom hela medarbetarresan och som tillsammans med vårt team vill fortsätta utveckla vår HR-funktion och sätta People på agendan. Om rollen Som HR Advisor jobbar du nära chefer i vår operativa verksamhet med både kollektivanställda och tjänstemän. I rollen får du möjlighet att vara en verksamhetsnära business junkie som arbetar i nära samarbete med våra chefer. Du kommer att få möjlighet att jobba i en varierad tjänst inom hela HR-området och samarbeta med ledarna i alla people managementprocesser. I rollen har du också som uppgift att vara en förtroendefull rådgivare, som coachar och utmanar våra ledare att vidga sina perspektiv.   I den här tjänsten kommer du att arbeta med ett eller flera bolag inom DFDS Sverige. Verksamheten kännetecknas av både tjänstemän och kollektivanställda vilket kommer göra ditt uppdrag än mer givande och mångfacetterat. I rollen kommer du att samarbeta med och arbeta nära dina kollegor i HR teamet för att tillsammans leverera HR i världsklass. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start efter sommaren 2025.     Din profil Vi söker en kollega som trivs bäst i en operativ miljö där du arbetar i nära samarbete med våra ledare och därigenom påverka och bygga förtroendefulla relationer. Du har kunskap inom HR:s alla områden och använder denna kunskap för att stötta chefer i enlighet med verksamhetens behov och HR:s strategiska prioriteringar. Vi letar efter någon som brinner lika mycket för människor som business, och du har ett mindset som kännetecknas av partnerskap med ledare. Du har dessutom ett starkt inre driv och lösningsorienterat förhållningssätt. Genom att vara nära verksamheten och genom din förmåga att påverka andra, får du saker att hända. Du har förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du värnar om samarbete och gemensamma förhållningssätt med ditt team och våra gemensamma processer. Vi tror att du har: Relevant högskoleutbildning inom HR Minst fyra års erfarenhet av operativt och proaktivt HR-arbete i nära partnerskap med ledare samt kunskap inom hela HR-scoopet. Erfarenhet av att arbeta i en operativ verksamhet med många kollektivanställda är en fördel. Erfarenhet av att arbeta med förhandlingar, främja goda fackliga relationer och arbetsrätt. Vi erbjuder DFDS är i en stark tillväxtresa. Vår ambition är att förändra branschens riktning genom att bli både grönare och mer digitala. Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av vårt team och tillsammans med oss göra skillnad. På DFDS betyder våra medarbetare allt för oss och hos oss får du lov att vara dig själv. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla, erbjuda utmaningar och möjlighet till utveckling och förändring. Vi uppskattar och möjliggör kreativa idéer och engagemang och ser det som en förutsättning för DFDS framgång och för medarbetarnas utveckling. Be part of our team and be yourself! Sök nu! Om du vill bli en del av vårt team skickar du in din ansökan så snart som möjligt men senast den 3 augusti. Pga sommarsemester kan urval komma att göras först i augusti och det kan därför dröja innan du får återkoppling från oss.   Om du har några frågor om DFDS, rollen eller vårt fantastiska team är du välkommen att kontakta rekryterande chef, HR Director Karin Gelkén, [email protected]. Bra att veta är att en anställning inom DFDS innebär att du kommer genomgå en bakgrundskontroll. Välkommen med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Depåchef
Prowork Göteborg AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Depåchef – Göteborg Är du en trygg och engagerad ledare med starkt driv och god affärsförståelse? Har du erfarenhet av att leda personal, ta ansvar för ekonomi och samtidigt bygga starka kundrelationer? Nu söker vi en Depåchef till en av våra kunder inom rental – en roll med helhetsansvar för både drift, personal, resultat och kundnöjdhet. Om rollen Som Depåchef ansvarar du för den dagliga verksamheten på depån. Du leder teamet, planerar resurser, arbetar nära kund och driver verksamheten framåt med fullt ansvar för resultat och utveckling. Rollen omfattar även personalansvar, inklusive kompetensutveckling, en-till-en-samtal och lönesamtal enligt företagets policy. Du kommer också att arbeta aktivt med lokal försäljning för att stärka företagets marknadsposition i området. Ditt uppdrag är att säkerställa att kunderna får rätt maskin, i rätt tid och med högsta möjliga servicenivå. Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda och utveckla det dagliga arbetet på depån Säkerställa att kunderna får den bästa möjliga servicen Budget- och resultatansvar Personalansvar inklusive medarbetarsamtal och lönesamtal Planering av bemanning och ansvar för arbetsmiljö Upprätthålla rutiner för miljö, kvalitet och säkerhet (ISO) Aktivt säljarbete och kundbearbetning i regionen Besiktning och kalibrering av utrustning Hålla regelbundna teammöten och ekonomigenomgångar Bidra till utveckling av rutiner och effektivare arbetssätt Vara flexibel och hjälpsam där det behövs i den dagliga driften Vem är du? Vi söker dig som är driven, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du är en naturlig ledare som skapar arbetsglädje, ställer tydliga krav och alltid har kunden i fokus. Du trivs med att vara närvarande i verksamheten, är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter olika situationer. Du har: Tidigare erfarenhet av att leda team och driva verksamhet God kunskap inom budget och ekonomi Förmåga att arbeta nära kund och utveckla kundrelationer Ett strukturerat arbetssätt och högt engagemang En coachande och tydlig ledarstil Vi erbjuder: En roll med stort ansvar och utrymme att påverka, i en verksamhet som värdesätter engagemang, initiativtagande och ett gott ledarskap. Här får du möjlighet att vara med och forma framtiden – tillsammans med ett starkt team. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Systemadministratör - Digital Workplace
SAAB AB
Systemadministratörer

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Vi söker nu två engagerade och kunniga systemadministratörer till våra team inom Workplace Experience och M365 Specialist. Du kommer att vara en del av ett dynamiskt och innovativt företag som ständigt strävar efter att utveckla och förbättra våra system och tjänster. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att: Workplace Experience: * Arbeta med drift och underhåll av konferensrumsteknik och smarta kontorslösningar. * Förbättra användarupplevelsen genom att utveckla och implementera nya lösningar för konferensrumssystem. * Arbeta med hårdvara relaterad till smarta kontorslösningar och konferensrumsteknik. * Supporta användare och lösa tekniska problem relaterade till smarta kontorslösningar och konferensrumsteknik. M365 Specialist: * Hantera och administrera Microsoft 365-tjänster och relaterade samarbetsverktyg. * Säkerställa säkerhet och integritet i våra kommunikationssystem. * Implementera och underhålla lösningar för att förbättra samarbete och produktivitet. Din profil Vi söker dig som har flera års arbetslivserfarenhet inom systemadministration och en relevant utbildning. Du är självgående, lösningsorienterad och har ett stort intresse för teknik och utveckling. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och har en stark vilja att lära dig mer inom ditt område. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: * Relevant utbildning inom IT eller liknande. * Flera års erfarenhet av systemadministration. * Goda kunskaper inom respektive område (Workplace Experience, M365 Specialist). * Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. * God kommunikationsförmåga och serviceinriktad. Vi erbjuder: * En dynamisk och innovativ arbetsmiljö. * Möjlighet att påverka och bidra till företagets utveckling. * Stöd och introduktion från hjälpsamma kollegor. * Möjlighet att arbeta med spännande och utmanande projekt. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

4 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Biltestare
BILIA AB
Butikssäljare, fackhandel

Är du tekniskt kunnig och samtidigt bilintresserad? Då kan du vara den vi söker som biltestare till oss på Bilia Outlet i Skövde. Vi värdesätter din potential och vilja att utvecklas med oss. Varför välja Bilia Bilia är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har Bilia medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner. Om tjänsten Testa begagnade bilar samt prissätta reparationsbehov före inköp/inbyte. Utföra mindre reparationer och justeringar på bilar. Bilbesiktning vid behov. Hålla testlokalen ren och snygg. Administrera fordonslager Vara kontaktperson mot leverantörer Vad vi önskar av dig Vi ser att du har fordonsteknisk utbildning eller motsvarande. Du är serviceinriktad, har ett utpräglat ordningssinne och god prioriteringsförmåga. Du är professionell i ditt bemötande har lätt för att skapa goda relationer med både kunder och medarbetare. Du bidrar till en trivsam laganda och en väl fungerande arbetsplats. B-körkort för manuell växel är ett krav. Övrigt Placering är på vår nystartade anläggning i Skövde med tillträde januari 2026. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef.  Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Serviceinriktad Beredare med kunskap inom El och Mek
NearYou Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Om företaget För Borås Energi och Miljö söker vi nu en serviceinriktad och engagerad beredare till Underhållsavdelningen inom affärsområde VA. I denna roll kommer du att planera och bereda arbeten på våra anläggningar och bidra till att utveckla våra verksamheter inom avlopp, vatten, avfall och biogas. Vill du vara med och skapa Sveriges mest hållbara kretsloppsstad och samtidigt skapa mervärde för våra Borås Energi och Miljös kunder? Då kan du vara den vi söker! Tjänstebeskrivning Som beredare på Underhållsavdelningen inom affärsområde VA kommer du arbeta med att planera och bereda arbeten på våra anläggningar. Du gör efterforskningar, tar fram ritningsunderlag och instruktioner, beställer reservdelar och lämnar över färdigberedda arbeten till utförare. Du projekterar ändringsarbeten och tar fram dokumentation och ritningar för detta. Du arbetar dagligen i vårt underhållsystem EAM där planering och beredning görs. I vissa arbeten agerar du även projektledare och driver arbetet från början till slut. Dina huvudsakliga uppgifter som beredare är: • Planera och bereda underhållsinsatser. • Vara delaktig i FU arbetet på anläggningarna. • Arbeta löpande med att uppdatera vårt livslängdsprogram (LLP). • Dokumentation och uppföljning. • Medverka i upphandlingar av varor och tjänster för Underhållsavdelningen. • Att vid behov medverka samt stödja personalen i det dagliga arbetet med felavhjälpning. Ditt arbetsområde är underhållsarbeten samt ändringsarbeten på företagets anläggningar vilket innefattar avlopp, vatten, avfall och biogas. Du rapporterar till underhållschefen. Tjänsten är ett vikariat genom bemanning med möjlighet till en förlängning. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Som ett led i vårt säkerhetsarbete och att vara en attraktiv arbetsgivare genomför vi bakgrundskontroller, säkerhetsprövningar och alkohol- och drogtester på alla som är aktuella för anställning. Kvalifikationer Din bakgrund och personliga egenskaper • Serviceinriktad • Kommunikativ • Förmåga att bygga team • Analytisk med problemlösande • Säkerhetsmedveten • Har godkänd gymnasieexamen eller motsvarande samt några års arbetslivserfarenheter inom el och mek. • Goda kunskaper inom elinstallation, industrielektronik och mek. • Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Vi söker dig som är servicemedveten, gillar att ha många saker igång, har en god organisatorisk förmåga och ett säkerhetstänk i ditt arbete. Vi ser gärna att du har ledaregenskaper och erfarenhet av ledarskap är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten kräver B-körkort. Vad erbjuder vi dig? Borås Energi och Miljö värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. För att uppnå detta erbjuder vi en arbetsplats med utvecklande arbetsuppgifter i en spännande bransch. Vi satsar på personalens hälsa med flera friskvårdsförmåner och aktiviteter. Vi har konkurrenskraftiga anställningsvillkor och goda förmåner som komplement. Kretslopp, omtanke och framåt är våra värdeord som avspeglar sig både inom bolaget och ut till kunder. Alla ledare på bolaget arbetar efter en ledarskapsplattform där fokus ligger på utveckling, prestation, engagemang och att agera som goda föredömen. Låter detta intressant? Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

4 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Är du vår Samordnare?
Schedevi Psykiatri AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Samordnare LSS Beskrivning av verksamheten Schedevi Psykiatri är ett privatägt företag som sedan 1942 erbjudit kvalitativt stöd, heldygnsvård och boende för vuxna enligt Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service. Vi erbjuder stor bredd i omvårdnaden med personlig omsorg, social och fysisk träning och unikt stöd utifrån varje individs egen förmåga till individuell utveckling. Vi har flera väl etablerade verksamheter och finns idag både i Östergötland, Västra Götaland och i Småland. Vår vision är att Schedevi Psykiatri skall vara en kvalitativ och marknadsledande vårdgivare i Sverige för psykiskt och fysiskt funktionsnedsatta med ett komplext och varaktigt behov av stöd, tillsyn och omvårdnad. Vår företagskultur skall speglas av högsta kvalitet genom samarbete mellan rollerna, att vara trygga, unika, modiga, prestigelösa och handlingskraftiga. Vi som arbetar här är undersköterskor, boendestödjare, beteendevetare, pedagoger, sjuksköterskor, läkare och arbetsterapeut som tillsammans arbetar för att varje dag göra skillnad för våra klienter. Skulle du vilja arbeta i vårt team? Din roll Arbetet som Samordnare är mångfacetterat och kräver god förmåga till samarbete och flexibilitet. Du dokumenterar och upprättar/stöttar med genomförandeplaner och du förväntas ha goda kunskaper i svenska språket både muntligt och skriftligt. Vi förutsätter att du har en digital mognad. I din roll som samordnare kommer du att tillsammans med fyra andra samordnare: - Planera, genomföra och följa upp verksamhetens rutiner och arbetssätt samt på så sätt säkerställa en trygg och säker vård/omsorg för våra klienter. - Ha ett övergripande ansvar för social dokumentation, kontakter med placerare och myndigheter, samt en återkommande kontakt med klientens god man/förvaltare. - Ansvara för din enhets ekonomiredovisning samt attestering av löner. - Du kommer att ha en framträdande roll med att stödja och leda dina kollegor i olika klientsituationer. - Du kommer tillsammans med dina kollegor och sektionsledare ansvara för bemanningen på verksamheterna. - Du kommer att vara delaktig i aktivitetsplanering för våra klienter samt delta vid avdelningens APT. - Du kommer även att ha TIB-tjänstgöring (tjänsteman i beredskap), detta kompenseras i form av ledighet. Rollen förutsätter ett tätt samarbete med verksamhetschef, de andra samordnarna och såklart övriga kollegor. Du rapporterar löpande till verksamhetschefen tillsammans med övriga samordnare varje vecka.   Din kunskap och erfarenhet Främst söker vi dig med utbildning som socialpedagog men, välkomnar även dig som har annan likvärdig utbildning med pedagogisk inriktning. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbetat som samordnare, ledare samt med handledning. Önskvärt är kunskap inom LSS, neuropsykiatri, psykisk ohälsa, samsjuklighet samt ha erfarenhet av att arbeta med ett pedagogiskt förhållningssätt. Egenskaper för att lyckas med uppdraget: - Ha en förståelse för verksamheten. - Förmåga att ha ett helhetsperspektiv samt ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. - Förmåga att planera, genomföra och följa upp enhetens arbete av varierande storlek och karaktär. - Som person blir stimulerad av att arbeta i ständig förändring. - Att vilja växa i rollen som samordnare, genom att bidra till verksamhetens utveckling. - Vara modig och våga tänka nytt.   Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet och initiativförmåga. Är du dessutom lugn i ditt bemötande och kan anpassa dig till olika situationer så passar du bra in hos oss. Din ansvarskänsla och goda samarbetsförmåga är något vi värdesätter. I tjänsten kan det ingå att utföra Hälso- och sjukvårds delegerade arbetsuppgifter.  Du behöver visa upp utdrag ifrån polisens misstanke- och belastningsregister. Eftersom svenska är det gemensamma arbetsspråket på arbetsplatsen behöver du behärska språket, muntligt och skriftligt, på den nivå som arbetsuppgifterna kräver.  Din framtida arbetsplats LSS-verksamheten i Nossebro består av två gruppbostäder, Graniten och Sturegatan. Enheterna har sex lägenheter i varje samt ett stort gemensamt kök och allrum. Vi som arbetar inom verksamheten är ett härligt team med bred och djup kompetens inom psykisk och fysisk funktionsnedsättning. Vi arbetar på ett lågaffektivt sätt, med individen i fokus där känslan av samhörighet för våra klienter, är en stor del i det dagliga arbetet.  Övrig information till sökande. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader. Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden. Vi erbjuder en heltidstjänst under dagtid men det kan förekomma tillfällen då kvälls- och helgarbete blir aktuellt. Lön efter överenskommelse. Tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder våra medarbetare ett generöst friskvårdsbidrag. Du behöver ha tillgång till BankID. B-körkort är ett krav. Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.   Välkommen med din ansökan! Ditt CV med personligt brev vill vi ha senast den 15 augusti. Vi kommer att gå igenom alla ansökningar löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan ansökningstiden är slut.

4 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025