Botaniska trädgården är en plats där växtvärldens mångfald är i centrum. Botaniska är en vetenskaplig institution med botanisk forskning och hortikulturellt utvecklingsarbete på hög internationell nivå. Under trädgårdens hundraåriga historia har växter från hela världen fått sin plats i våra levande samlingar och de odlas nu i vackra miljöer runtom i trädgården, i arboretet samt i växthusen. Varje år får våra 600 000 besökare en upplevelse utöver det vanliga som vi hoppas ska väcka intresse för växtvärldens mångfald och det viktiga bevarandearbetet av densamma. Den pedagogiska verksamheten är riktad både till skolor och utbildningsaktörer i form av lektioner och fortbildning, samt till allmänheten genom utställningar, visningar och event. Botaniska är en av de största botaniska trädgårdarna i Europa med sina omkring 75 hektar och 20 000 unika växter från mer än 130 länder. På vår arbetsplats är alla medarbetare viktiga delar i helheten och tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och vårt arbetsspråk är svenska. Just nu händer mycket inom botaniskas verksamhet. Vi bygger nya växthus som ska stå klara för inflyttning 2028, genomgår en generationsväxling och satsar inför framtiden med nya spännande bevarandeprojekt. Med anledning av detta utlyser vi nu ett flertal tjänster hos oss och letar efter dig som vill vara en del av denna fantastiska arbetsplats. Beskrivning Tjänsten är en trädgårdsmästare i arboretet med gruppledaransvar. Arboretet utgör idag en viktig vetenskaplig samling av träd och buskar som insamlats av trädgården och nya utplanteringar sker kontinuerligt för att berika samlingen av ett unikt växtmaterial. Arboretet är en viktig vetenskaplig infrastruktur som nationellt och internationellt används för olika forskningsprojekt och där nya utplanteringar förstärker platsens funktion och värde inför framtiden. Du kommer att vara en del av enheten Teknik, service och arboretum. Enheten består av en driftchef, två gruppledare samt två grupper (Teknik och service samt Arboretum). Totalt ingår åtta medarbetare i enheten (plus säsongsanställda under säsong). Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna är starkt kopplade till samlingen av träd och buskar där vård av befintlig samling tillsammans med etablering av nya växter utgör grunden i arbetsuppgifterna. I arbetsuppgifterna ingår att vara gruppledare och handleda ett team på omkring 3-5 medarbetare vanligen från olika arbetsåtgärdsanställningar. Arbetsuppgifterna innefattar skogsvård såsom röjning och fällning av träd för att förbättra förhållandena för befintliga bestånd, samt förberedande fällningar inför plantering där eftervård såsom beskärning, ogräsrensning och vattning av nyplanterade träd och buskar ingår. Det är också viktigt att förhindra eventuell spridning av planterade bestånd samt invasiva arter. I det dagliga arbetet ingår det också arbetsuppgifter såsom eldning, bortkörning av material, röjsågsarbete, allmän tillsyn av arboretet samt anläggning av vägar. Till arbetsuppgifterna tillhör även att dokumentera planteringarnas status och registrera detta i botaniskas växtdatabas. Under vissa perioder kommer man att behövas till andra arbeten inne i trädgården tillsammans med övriga i enheten. Kvalifikationer Du ska ha en eftergymnasial utbildning på minst 2 år med inriktning trädgård eller parkskötsel och en dokumenterad erfarenhet av arbetsledning. I tjänsten ingår att handleda kollegor i arbetsmarknadsåtgärder med individuella anpassningsbehov. Därav läggs vid rekrytering stor vikt på pedagogisk kompetens, social lyhördhet och trygghet i att leda, stötta och hörsamma medarbetare Du måste ha B-körkort och erfarenhet av naturvårdsrelaterade arbetsuppgifter såsom röjning och fällning av träd. Meriterande är ifall du har god hortikulturell erfarenhet kring odling och skötsel av vedartat växtmaterial samt ett intresse av att kommunicera arbetet i arboretet internt såväl som externt för allmänhet och speciellt inbjudna grupper. Villkor Tillträde i december med planerad bredvid gång med nuvarande gruppledare som går i pension. Rekryteringsprocess Intervjuer är inplanerade i slutet på augusti. Kontaktperson Per Börjesson har semester v 27-32. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vi söker nu dig som är allmänspecialist till Göteborg under hösten, med start i början av september och framåt. Det går bra att arbeta enstaka veckor eller hela perioder. Lär känna oss Gå in via länken nedan och skicka in en intresseanmälan så berättar vi mer om våra spännande möjligheter. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig in i vår gemenskap! https://www.pelmatic.se/ [email protected] 0455-68 79 00
We are offering a full-time PhD position in molecular engineering, focused on developing AI-driven methods using live-cell imaging data. The position is based at the Department of Computer Science and Engineering at Chalmers University of Technology in Gothenburg, Sweden. The student will join the NEST project Time-Resolved Imaging and Multi-Channel Evaluation of Cellular Dynamics (TIMED) — a 5-year collaboration between Chalmers, Uppsala University, and Karolinska Institute — funded by the Wallenberg National Program for Data-Driven Life Science (DDLS) and the Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program (WASP). About us The Department of Computer Science and Engineering (CSE), jointly run by Chalmers and the University of Gothenburg, is internationally recognized for research and education excellence. We host ~300 employees from 40+ countries in a dynamic, collaborative environment. Gothenburg, Sweden’s second-largest city, is consistently ranked among the world’s most sustainable and livable. The project is based at the AI Laboratory for Molecular Engineering (AIME), led by Assistant Professor Rocío Mercado Oropeza. AIME develops machine learning (ML) methods for complex molecular engineering challenges in life sciences and materials design. Part of the Data Science and AI division, the group advances generative models, molecular simulations, and design pipelines for data-driven science. Our interdisciplinary team values rigor, openness, and impactful research. The project is part of the DDLS and WASP initiatives, which aim to make Sweden a leader in computational life sciences and AI. The PhD student will join the WASP graduate school, Sweden's largest individual research program and a major national initiative for strategic basic research, education and faculty recruitment. WASP focuses on AI and autonomous systems that collaborate with humans, adapt through sensors and knowledge, and form intelligent systems-of-systems. It's vision is excellent research and competence for the benefit of Swedish society and industry. We seek candidates with the following qualifications: • A master's level degree in computer science, computational chemistry or a relevant field. Equivalent requirements apply to individuals with an education earned outside of Sweden, for example a 4-year bachelor's degree is accepted. • Strong written and verbal communication skills in English • Solid knowledge of Python and libraries like PyTorch, Monai, and/or RDKit The following experience will strengthen your application: • Knowledge in deep generative models, AI/ML, microscopy, and/or molecular design • Documented track record of research in the area of the project What you will do • Design and implement deep learning (DL) workflows for learning from large-scale imaging and molecular data • Develop ML models to investigate cellular responses, particularly in cancer cell lines • Develop DL models for molecular design based on time-resolved microscopy data • Collaborate with other computational researchers to build better models • Collaborate with experimental researchers to validate predictions • Present findings at scientific meetings and in peer-reviewed ML conferences The position includes significant opportunities for collaboration within the TIMED NEST environment. You will also: • Take courses at an advanced level within the graduate school of Computer Science and Engineering • Develop your own scientific concepts and communicate the results of your research verbally and in writing Contract terms and what we offer • The PhD position is fully funded from start • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees • The position is limited to four years, with the possibility to teach up to 20%, which extends the position to five years. • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025) Application procedure To apply, please click here to go to Chalmer's vacancy page. Application deadline: July 21, 2025 Interviews will be conducted between August 4-15, 2025 For questions, please contact: Assistant Professor Rocío Mercado Oropeza Main supervisor [email protected] Co-supervising team: Professor Ola Spjuth ([email protected]), Group Leader Brinton Seashore-Ludlow ([email protected]), Assistant Professor Prashant Singh ([email protected]), Associate Professor Ashkan Panahi ([email protected]) We look forward to your application! *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. ***
Tillsammans med 14 andra nordeuropeiska IT-företag har vi bildat itm8, ett nytt powerhouse inom digital transformation. Vi söker nu dig som vill vara med på resan och som trivs i situationer där alla svar inte redan är givna, men du kommer att ta dig an att finna dem tillsammans med ambitiösa och drivna kollegor. Hos oss på itm8 erbjuds du spännande och utvecklande projekt där du får möjlighet att arbeta med olika kunder och branscher med varierade IT-utmaningar och komplexa problem. Din utveckling fortsätter kontinuerligt genom att du växlar projekt istället för att riskera att stagnera i långa uppdrag. I dina uppdrag kommer du att implementera delmoment av en färdig design/arkitektur och projektplan. Du varierar mellan migreringar av workloads onprem till Azure, implementation av färdig Cloud Adoption Framework-design eller gör förändringar i befintlig CAF. Vad vi kan erbjuda dig Hos itm8 jobbar du med de nyaste lösningarna inom Azure och driver våra kunder framåt så att de är i framkant inom området. Vårt nära partnerskap med Microsoft och Solutions Partner inom fem kategorier ger oss stor konkurrenskraft. Vi hanterar Azure ur fler perspektiv; Infrastruktur, security, DevOps, advisory. Vår bredd ger dig stor möjlighet att välja (och välja om!) spår själv inom allt från infra till Data lakes, AI, Operations, Monitoring. Vid din sida har du ett team med högt kompetenta och likasinnade individer där vi hjälper varandra framåt, såväl i våra projekt som i vårt interna community för Azure. I teamet har vi standups och Azure Fridays, där vi är uppkopplade i teamet, jobbar med egna kunder och tillsammans löser problem och utvecklas genom teamets utmaningar. Som Azure-konsult tillhör du kompetensområdet Cloud. Men helheten utgörs också av dina konsultkollegor inom Advisory, Security och Development. Det innebär att du många gånger jobbar med en lösning som är mycket bredare än ditt eget område. Uppdraget blir bredare, mer utvecklande, och roligare! Din ambition sätter din gräns och du har stor möjlighet att utvecklas åt det håll du vill. Brinner du för projekt? Vill du fördjupa dig inom en ny teknik och ta certifikat? Vara med i tjänsteutveckling? Hos itm8 ges du möjligheten att driva din egen utveckling utan hinder eller avgränsningar. Allt med stöd från både kollegor och chef. Vad vi tror om din bakgrund Erfarenhet av datacenter och virtualisering Goda kunskaper inom Windows Server (migrering, uppdatering och konfiguration) Erfarenhet av delmoment i molnresor och migreringsprojekt Grundläggande kunskaper inom nät (IP/Subnät/Protokoll) Om du dessutom har en eller flera av nedan erfarenheter är det välkommet. Erfarenhet av hybrida datacenter Erfarenhet av VPN (P2S, S2S), (HA) Erfarenhet av IAC Infrastructure as Code. (Terraform, ARM, Bicep) Tjänsteutveckling Azure Virtual Desktop Creating the Difference - today, tomorrow, together itm8 är en av de ledande nordiska aktörerna inom specialistconsulting och managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. Itm8 består idag av 14 företag som i en stor fusion under 2023 bildade ett powerhouse med över 1800 specialister. Tillsammans säkerställer vi de bästa tjänsterna för att bli Nordens ledande digitala transformationspartner inom Cloud, Infrastructure & Security, Digital Transformation och Application Services. itm8 finns representerat på 26 platser i Danmark, Sverige, Filippinerna samt Tjeckien. Läs gärna mer om vår story, kultur och våra erbjudanden på www.itm8.se. Du är också varmt välkommen att lära känna oss mer på Instagram @itm8inside. Redo att utmana(s) med itm8? Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du inte är redo att ansöka än och har frågor, skriv till oss i meddelanderutan nedan så följer vi upp med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan. På itm8 är vi övertygade om att mångfald berikar oss och driver innovation framåt. Vi välkomnar därför sökanden av alla kön, bakgrunder och livserfarenheter. Hos oss hittar du en arbetsgivare som värdesätter och uppmuntrar unika perspektiv och idéer. Oavsett vem du är eller varifrån du kommer, om du delar vår passion för teknik och kundrelationer, vill vi höra från dig. Vi ser fram emot din ansökan och chansen att möjligen välkomna dig till vårt team!
Om tjänsten Heltidsanställning på dagtid med goda chanser till en tillsvidare anställning. Arbetstid måndag-fredag 07:00-16:00. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en stimulerande miljö med möjlighet till personlig utveckling och långsiktig anställning. Önskad start för tjänsten är 3 juli. Dina arbetsuppgifter Du kommer främst jobba med att plocka varor med hjälp av en höglyftande plocktruck (B4) hos vår kunds lager i Torslanda. Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera packning och inleverans av varor. Som en del av ett 3PL-företag kommer du att få lära dig och hantera flera olika flöden på lagret. Det är viktigt att du är noggrann och effektiv i ditt arbete för att säkerställa att varorna hanteras korrekt och levereras i tid till kunderna. Vad vi söker Vi söker dig som är intresserad av att jobba på ett trevligt lager i Torslanda. Vi tror att du som söker är en noggrann och effektiv individ med en stark vilja att leverera kvalitet i ditt arbete. Vi värdesätter personliga egenskaper och inställning högt, och ser gärna att du har en hög arbetsmoral och en vilja att fortsätta utvecklas. Hos oss på Pokayoke AB är det viktigt att vara engagerad och ha ett positivt förhållningssätt till arbetsuppgifterna. Om du är en självständig och ansvarstagande person som trivs med att arbeta i team, kan detta vara rätt roll för dig. Vi ser fram emot att träffa dig och diskutera hur du kan bidra till vårt team på lagret i Göteborg. Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.
Är du en driven säljare som brinner för att hitta nya kunder och stänga affärer? Får du energi av att bygga goda relationer med dina kunder och hjälpa dem till rätt lösning inom trafiksäkerhet?Lockas du av att arbeta på ett bolag som är i framkant och är i en tillväxtresa inom trafiksäkerhet? Då kan tjänsten som Säljare till Road Rental vara något för dig! Om Road Rental Road Rental är en ledande leverantör av trafikanordningar och helhetslösningar för arbetsplatssäkerhet vid väg- och infrastrukturprojekt. Vi erbjuder allt från projektering och TA-planer till etablering och genomförande med egen certifierad personal. Vårt fokus är att skapa säkra och effektiva arbetsmiljöer i trafikerade miljöer. Sedan starten 2018 har vi haft en stark utveckling och är idag en del av den internationella BUKO Group. Vi växer snabbt i Sverige och övriga Norden, både organiskt och genom förvärv. Vår kultur präglas av entreprenörsanda, affärsdriv och ett högt tempo – där beslutsvägarna är korta och viljan att utvecklas är stark. Om tjänsten som Säljare till Road Rental I rollen som Säljare på Road Rental spelar du en central roll i att stärka företagets marknadsposition – med särskilt fokus på aktiv nykundsbearbetning. För att lyckas med försäljningen behöver du arbeta strategiskt och bygga goda relationer med målsättning att vinna deras förtroende och stänga affärer. Du kommer aktivt arbeta med att fördjupa och utveckla relationerna med både nya och befintliga kunder inom trafiksäkerhet. Genom hög närvaro ute hos kunderna förväntas du identifiera behov och föreslå rätt lösningar, vilket är avgörande för att långsiktigt driva affärsutvecklingen framåt. I denna roll ansvarar du för försäljningsdistriktet i Göteborg med omnejd och du förväntas samarbeta nära både kollegor inom Road Rental och dina kunder. Tjänsten kan innebära tjänsteresor och övernattningar, där du med flexibilitet och engagemang bidrar till att skapa och upprätthålla kundrelationer på plats. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Arbetar med aktiv nykundsbearbetning.• Identifiera behov hos både nya och befintliga kunder.• Strategiskt utveckla och underhålla relationen med befintliga kundsamarbeten.• Föreslå rätt typ av lösning och guida dina kunder inom trafiksäkerhet.• Samarbeta med övriga kollegor i säljorganisationen, partners och kunder. Om dig Vi söker dig som har arbetat med försäljning både mot nya och befintliga kunder under några år, med dokumenterat goda försäljningsresultat. Du har tidigare arbetat inom en liknande bransch så som Bygg-, Mark-, Anläggning-, Maskinuthyrning eller liknande. Du kommer att få en gedigen onboarding kring Road Rentals tjänster för att kunna vägleda kunderna på bästa sätt. Som person trivs i mötet med andra människor och är bra på att skapa goda relationer. Du har lätt för att kommunicera och hitta öppningar i samtal för försäljning. Vidare är du självgående och har ett naturligt driv där du har god förmåga att strukturera, planera och prioritera dina egna dagar för att skapa effektivitet. Viktigt för tjänsten är:• Några års erfarenhet av att arbeta med nykundsbearbetning och strategisk försäljning mot kunder inom branscher så som Bygg-, Mark-, anläggning-, maskinuthyrning eller liknande.• Har ett starkt nätverk inom branschen och har god förmåga att både skapa och upprätthålla goda relationer.• Du är nyfiken, kundorienterad, driven och har god struktur i ditt arbete.• B-körkort.• Svenska och engelska i tal och skrift. Road Rentals erbjudande Road Rental erbjuder dig en anställning på ett tryggt bolag som är i framkant och har spännande tillväxtmål framåt. Vid en start hos Road Rental kommer du få en god introduktion för deras tjänster och produkter så att du känner dig trygg i mötet med kund. Vidare kommer du komma till ett bolag som erbjuder dig goda möjligheter till utveckling med ett attraktivt förmånspaket såväl som en god kultur där de anordnar events för att skapa gemenskap. Övrigt Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: Heltid.Placering: GöteborgLön: Enligt överenskommelse. Låter rollen som Säljare till Road Rental intressant? Stor vikt kommer läggas vidpersonliga egenskaper så passa på att söka tjänsten redan idag!
Who we are: FedEx is the largest express transportation company in the world, connecting more than 220 countries and territories. We work every moment to deliver the most important package of someone’s day. Our team of passionate people know their day-to-day work is invaluable in delivering outstanding experience to our customers. 530,000 team members strong, we are as diverse as the world we serve. We love what we do, and we do it well. Our reach is big, and so are our dreams. Join us and let's write our next chapter together. What you will be doing: • Coordinating pre-flight activities to ensure prompt processing of freight and the on-time departure of the flights • Working closely with the warehouse teams under strict time deadlines and often in pressurized situations to meet flight schedules with most efficient load plans • Verifying cargo manifests against system information and amending any discrepancies • Preparing transit documents for all un-cleared ground movement freight • Advising on the required documentation for all types of freight movements • Entering accurate and timely information into systems • Making sure all pre- and post-flight checks and activities are completed in compliance with operational, security and safety policies, procedures, standards, and processes What do you bring with you: • Excellent PC skills • Good communication skills and ability to communicate on various organizational levels • Excellent time management skills • Willingness to learn • Initiative, organization, discipline, adaptability, and ability to work in a pressured environment • Ability to manage own time effectively with attention to detail What do we offer: • Attractive compensation package • Training to get you started and on-the-job learning opportunities • Extensive learning resources to further develop your skills and knowledge • Tuition Assistance Program (*applicable for FedEx positions with a permanent contract) • Employee Assistance Program for you and your family in difficult life situations • Employee reduced-rate shipping • Great career opportunities • FedEx is one of the worlds most admired companies and trusted brands year after year Bring your ideas, individuality, and dreams to our global community. Feel good about where you work. Choose your career path - we’re ready to invest in your development. Join FedEx.
Vill du ha ett ha ett roligt, stimulerande, självständigt och meningsfullt arbete som Arbetsterapeut på Korttidsboende? Om verksamheten Villa Arelid är ett korttidsboende med 18 platser för gäster från 40 år och uppåt. Vi finns ca 15 minuter utanför Alingsås, vackert beläget vid sjön Anten. Vår verksamhet används företrädesvis av personer med fysiska eller psykiska funktionshinder, stroke, nedsatt allmäntillstånd eller socialt funktionshinder. Hos oss är gästen är i centrum och erbjuds bästa möjliga förutsättningar för att leva ett gott liv, utvecklas och stärkas som person tillsammans med andra människor utifrån sina egna förutsättningar. Läs gärna mer om vår verksamhet och se filmen på Serigmo cares hemsida. Villa Arelid Korttidsboende - Serigmo (serigmocare.se) Vi jobbar med Grön Rehab två gånger i veckan där vi tar vara på naturens och trädgårdens positiva och goda påverkan på människor. Detta sker genom att vi tillsammans eller individuellt är närvarande och in lyssnande i och omkring naturen eller trädgården på Villa Arelid. Exempel på aktiviteter utifrån Grön rehab är naturpromenader, lyssna på fåglar, fröså tomater och dricka eget té i en kreativ och harmonisk miljö. Vi eftersträvar att skapa en så kreativ och hemlik miljö som möjligt både inom- och utomhus. Omgivningen präglas av natur och vi har bla en rehab trädgård där det finns möjlighet att vara delaktig kring odling, plantering och vila/avkoppling, som en del i vistelsen. Som person ser vi gärna att du är flexibel, initiativtagande, in lyssnande och tar eget ansvar. Gärna stark och gillar att röra på dig då arbetet är krävande fysiskt och innefattar en del tunga lyft Vi erbjuder dig: En trevlig arbetsmiljö i en vacker miljö med fantastiska kollegor och stöd från chef och organisation. Friskvård ingår Brev och CV skickas per e-post till: Jessica Mattsson Verksamhetschef Tel: 0322-490 60 [email protected] - Beskrivning av Villa Arelid: vacker miljö, rehabträdgård, inriktning, vi erbjuder fyra olika olika aktiviteter dagligen - Arbetsuppgifter: Arbetsterapeuten har en central roll i att möjliggöra delaktighet i aktiviteter, samt leda och utveckla rehabiliteringen i verksamheten. Utöver sedvanliga arbetsterapeutiska arbetsuppgifter, så som bedömning/ träning av aktivitetsförmåga, hjälpmedelsförskrivning, hembesök och handledning av övrig personal finns möjlighet till rehabiliteringsmetoder som Gröna Rehab och vardagsrehabilitering -Vi söker: Leg. arbetsterapeut, vi ser gärna att du har några års erfarenhet av yrket, erfarenhet inom neurologisk rehabilitering är meriterande
Botaniska trädgården är en plats där växtvärldens mångfald är i centrum. Botaniska är en vetenskaplig institution med botanisk forskning och hortikulturellt utvecklingsarbete på hög internationell nivå. Under trädgårdens hundraåriga historia har växter från hela världen fått sin plats i våra levande samlingar och de odlas nu i vackra miljöer runtom i trädgården, i arboretet samt i växthusen. Varje år får våra 600 000 besökare en upplevelse utöver det vanliga som vi hoppas ska väcka intresse för växtvärldens mångfald och det viktiga bevarandearbetet av densamma. Den pedagogiska verksamheten är riktad både till skolor och utbildningsaktörer i form av lektioner och fortbildning, samt till allmänheten genom utställningar, visningar och event. Botaniska är en av de största botaniska trädgårdarna i Europa med sina omkring 75 hektar och 20 000 unika växter från mer än 130 länder. På vår arbetsplats är alla medarbetare viktiga delar i helheten och tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och vårt arbetsspråk är svenska. Just nu händer mycket inom botaniskas verksamhet. Vi bygger nya växthus som ska stå klara för inflyttning 2028, genomgår en generationsväxling och satsar inför framtiden med nya spännande bevarandeprojekt. Med anledning av detta utlyser vi nu ett flertal tjänster hos oss och letar efter dig som vill vara en del av denna fantastiska arbetsplats. Arbetsbeskrivning Vi söker en erfaren trädgårdsmästare till arbetsgruppen Kulturflor i enheten Hortikultur och gestaltning. I området Kulturflor återfinns anläggningar med huvudsakligen kulturväxter. Arbetsgruppen ansvarar bl.a. för örtagård, klonarkiv för perenner och grönsaker, storskaliga perennplanteringar, lökängar, grönsaksodling, skolträdgård, lekmiljö och vårt säsongsflor med annueller, lökar och knölar i både mark och urnor. Dessa anläggningar utgör en viktig del i att locka och hänföra besökarna samt inspirera till ett utökat botaniskt intresse. Du kommer att vara områdesansvarig för anläggningar i trädgårdens entrérum. I arbetsuppgifterna ingår komponering av säsongsfloret, inklusive vår ikoniska bildrabatt. Det ingår även ansvar för skötsel av perennplanteringar och lignoser. Arbetet sker i nära samarbete med gestaltningschef och ansvarig botanist. Arbetsgruppen Kulturflor utgörs av både områdesansvariga trädgårdsmästare och säsongsanställda trädgårdsarbetare. Under högsäsong är arbetsgruppen ca 15 medarbetare och under lågsäsong ca 4 medarbetare. Totalt är vi ett 40-tal trädgårdsmästare och trädgårdsarbetare i enheten under högsäsong och att samarbeta över grupp- och enhetsgränserna inom trädgården är mycket viktigt för känslan av en gemensam trädgård både för besökare och medarbetare. Kravprofil Utbildning: Trädgårdsmästare/trädgårdsingenjör eller motsvarande, 3-årig utbildning. Alternativt längre erfarenhet i kombination med yrkeshögskola minst 2-årig med inriktning trädgård, odling, eller annan relevant utbildning. Eller kombination av erfarenhet och utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Körkort B Arbetsspråket är svenska, men kunskap i engelska är ett krav. Erfarenhet: Krav på tidigare flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerad trädgårdsskötsel t.ex. i besöksträdgårdar där eget ansvar varit påtagligt. Tidigare arbete i botanisk trädgård är meriterande. Krav på stor växtkännedom inom området kulturväxter. Krav på god vana av digitala verktyg, exempelvis Office365. Meriterande med kunskaper inom digitala ritprogram t.ex.autoCAD, sketchup. Meriterande med tidigare yrkeserfarenhet av planering och anläggning av säsongsflor. Meriterande om du har arbetat i databas och med inventering. Meriterande om du också har en utbildning inom bekämpning, sprutkurs/växtskydd. Personliga egenskaper: Arbetsgivaren sättet stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. För att lyckas i tjänsten ska du ha god samarbetsförmåga och då vi arbetar långsiktigt inom trädgård behöver du också visa på uthållighet och struktur. Likaså kräver tjänsten god flexibilitet då vi gemensamt arbetar för att trädgården som helhet ska fungera. Då tjänsten innefattar mycket växtkomposition av framför allt säsongsflor kräver det att du är mycket estetisk och effektiv. Du behöver även vara initiativtagande och självgående i det dagliga arbetet. Rekryteringsprocess Intervjuer kommer att hållas vecka 33-34. Observera att kontaktpersonerna i annonsen inte nås följande veckor pga. semestrar: Kristina Sjöö, rekryterande chef, 0765-13 19 27, [email protected] - vecka 25-29 Anna-Carin Ek, Vision, 0704-91 05 92, [email protected] - vecka 25-28 Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Botaniska trädgården är en plats där växtvärldens mångfald är i centrum. Botaniska är en vetenskaplig institution med botanisk forskning och hortikulturellt utvecklingsarbete på hög internationell nivå. Under trädgårdens hundraåriga historia har växter från hela världen fått sin plats i våra levande samlingar och de odlas nu i vackra miljöer runtom i trädgården, i arboretet samt i växthusen. Varje år får våra 600 000 besökare en upplevelse utöver det vanliga som vi hoppas ska väcka intresse för växtvärldens mångfald och det viktiga bevarandearbetet av densamma. Den pedagogiska verksamheten är riktad både till skolor och utbildningsaktörer i form av lektioner och fortbildning, samt till allmänheten genom utställningar, visningar och event. Botaniska är en av de största botaniska trädgårdarna i Europa med sina omkring 75 hektar och 20 000 unika växter från mer än 130 länder. På vår arbetsplats är alla medarbetare viktiga delar i helheten och tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och vårt arbetsspråk är svenska. Just nu händer mycket inom botaniskas verksamhet. Vi bygger nya växthus som ska stå klara för inflyttning 2028, genomgår en generationsväxling och satsar inför framtiden med nya spännande bevarandeprojekt. Med anledning av detta utlyser vi nu ett flertal tjänster hos oss och letar efter dig som vill vara en del av denna fantastiska arbetsplats. Arbetsbeskrivning Som trädgårdsmästare med gruppledaruppdrag kommer du att arbeta både med praktisk skötsel och planering som trädgårdsmästare samt leda och fördela arbetet inom arbetsgruppen Kulturflor. I området Kulturflor återfinns anläggningar med huvudsakligen kulturväxter. Här finns örtagård, klonarkiv för perenner och grönsaker, storskaliga perennplanteringar, lökängar, grönsaksodling, skolträdgård, lekmiljö och vårt säsongsflor. Dessa anläggningar utgör en viktig del i att locka och hänföra besökarna samt inspirera till ett utökat botaniskt intresse. Arbetsgruppen utgörs av både trädgårdsmästare och säsongsanställda trädgårdsarbetare. Arbetsgruppen varierar mellan ca 4-15 medarbetare beroende på säsong, vilket innebär att även gruppledarrollens tidsåtgång varierar. Under vinterhalvåret kommer du delvis arbeta med planering samt projektledning av nyanläggningar och utvecklingsprojekt i trädgården. Arbetet sker i nära samarbete med gestaltningschef och ansvarig botanist. Det är många perspektiv som ryms inom trädgården och det läggs stor vikt vid dialog med övrig verksamhet t.ex. pedagogik, evenemang och teknisk drift. Arbetsgruppen kulturflor ingår i enheten Hortikultur och gestaltning. Totalt är vi ett 40-tal medarbetare i enheten under högsäsong. Utöver medarbetarna i din arbetsgrupp kommer du även ha ett nära samarbete med cheferna för enheten samt gruppledarna för grupperna Tropik, Vildflor och Träd, anläggning, plantskola. Detta samarbete är mycket viktigt för känslan av en gemensam trädgård både för besökare och medarbetare. Kravprofil Utbildning: 3-årig högskole- eller universitetsutbildning inom trädgård. Alternativt längre erfarenhet i kombination med yrkeshögskola minst 2-år med inom trädgård. Eller kombination av erfarenhet och utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Körkort B Arbetsspråket är svenska, men kunskap i engelska är ett krav. Erfarenhet: Krav på Tidigare erfarenhet av arbetsledning/samordning. Flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerad trädgårdsskötsel t.ex. i besöksträdgårdar där eget ansvar varit påtagligt. Stor växtkännedom inom området kulturväxter. God digital vana. Meriterande med Tidigare yrkeserfarenhet av projektering och projektledning av trädgårdsanläggningar och utvecklingsarbete. Arbete i databas och med inventering. Kunskaper inom autoCAD, sketchup eller program med motsvarande funktioner för ritningsframställning. Personliga egenskaper: Arbetsgivaren sättet stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. För denna tjänst behöver du ha mycket goda ledaregenskaper som visar sig genom samarbets- och kommunikationsförmåga. Gruppen består av engagerade och drivna medarbetare. Du ska på ett inkluderande sätt bidra till fortsatt utveckling och förvaltning av gruppens ansvarsområden. Då vi arbetar långsiktigt inom trädgård behöver du också visa på uthållighet och struktur. Likaså kräver tjänsten god flexibilitet och prioriteringsförmåga då vi gemensamt arbetar för att trädgården som helhet ska fungera. Rekryteringsprocess Intervjuer kommer att hållas vecka 33-34. Observera att kontaktpersonerna i annonsen inte nås följande veckor pga. semestrar: Kristina Sjöö, rekryterande chef, 0765-13 19 27, [email protected] - vecka 25-29 Anna-Carin Ek, Vision, 0704-91 05 92, [email protected] - vecka 25-28 Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer