Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker. Som Samordnare Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. I din roll utgår du från vårt kontor tillsammans med teamet som består av engagerade familjehemskonsulenter och din närmsta chef. Detta för att på bästa sätt kunna finnas till för dels teamet och våra familjehem, som alla arbetar för att alla barn ska ha ett hem att längta hem till. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående. Vi söker dig med: …hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet. Har du tidigare erfarenhet av ledarskap eller som samordnare är detta ett plus. Våra önskemål: Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem. Svenska i tal och skrift. Körkort och möjlighet att resa vid behov. Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling. Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet. Utbildning inom kälvestensutredning är meriterande. Varför Hemnovia? På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet. Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats! START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, [email protected] (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Om rollen I Skövde har vi en samtalsmottagning för barn och ungdomar och vi söker nu en psykolog till arbetsgruppen. Vår terapeutiska verksamhet är KBT-baserad, vilket innebär att alla som arbetar med psykologisk och psykoterapeutisk behandling på Psykiatripartners har KBT-kompetens. Vården sker enligt avtal med Region Västra Götaland, det betyder att samma villkor gäller som i den offentliga vården. Arbetet som psykolog hos oss innebär att få arbeta med självständiga bedömningar och behandlingar av patienter. Vi erbjuder Vi är måna om att skapa delaktighet och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi arbetar aktivt för att säkerställa att våra medarbetare har rätt och god kompetens för det arbete de utför. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Vi har flera mottagningar inom organisationen och det finns därigenom ett gott kollegialt stöd och möjlighet till erfarenhets- och idéutbyte. Kvalifikationer och egenskaper Du är legitimerad psykolog och har erfarenhet av målgruppen. Meriterande om du har TF-KBT utbildning men inget krav. Praktisk information Start: Enligt överenskommelse. Lön: Timlön eller konsultarvode.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Description of the assignment • Electrical fault tracing raised from rebuild where the configurations are not fully developed and integrated. • Delivery Service • Support the product development work by: Updating test objects according to project requests • Support with fault tracing at suppliers • Report found faults/issues on test objects to affected departments within Client Technology Eu • Secure timely deliveries with right quality • Install required measurement equipment • Repair work • De-prep after test termination • Fault tracing of issues raised from VPM (Vehicle Planning Meeting) where lack of functionalityis limiting test activities. • Participate in relevant meetings and also take responsibility to communicate information • Update Software baseline/Hardware to latest version • Secure a good working environment with regards to. o Maintaining a good order in the workshop (5S etc) • Support launch activities Qualifications and skills required for the role • Experience from complete vehicle product development and/or software development within automotive industry • Minimum 5 years’ experience as a workshop mechanic/technician for complete vehicles • Minimum high school degree in vehicle technology or similar education • Good complete vehicle knowledge (HW/SW/EV) and platform development • Experienced in electrical fault tracing using computer and relevant programs (VIDA/Lynk DS/DSA or similar) • Experience from working with measurement and analyzing tools such as CANoe, CANalyzer and INCA Skilled mechanical competence – you know how to assemble a vehicle and have hands on experience. Competence: • Excellent computer knowledge • Forklift licence • High level in English and Swedish, both spoken and written Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Timvikarie som personlig assistent Vill du arbeta som personlig assistent och göra skillnad i någon annans liv genom ditt arbete som personlig assistent? Nu söker jag timvikarier som kan arbeta när mina ordinarie assistenter är sjuka eller lediga av annan orsak, tex semester. Jag söker dig som med kort varsel kan ändra dina planer när behov av timvikarie uppstår hos mig, vilket oftast är vid akut frånvaro. Vem är då jag? Kvinna med ryggmärgsskada, vilket gör att jag sitter i permobil/rullstol, plus har en hel del andra hjälpmedel. Jag har assistans dygnet runt med viss tid väntetid (sovande jour) under natten. Det betyder att du som söker behöver kunna jobba dygn (24 tim). Eftersom jag bor ensam är det extra viktigt att du som timvikarie kan komma in med kort varsel när något akut uppstår. Det gör att min stress vid akut frånvaro minimeras. Jag är en person som vill leva mitt liv på mina villkor vilket ställer höga krav på mina assistenter att förstå att det är jag som bestämmer vad som händer och hur jag vill ha det. Du som assistent är min styrka och ibland röst. Kriterier för att söka denna tjänst: Kvinna 25 + Vaccinerad mot Covid (pga riskgrupp) Svenska obehindrat i tal och skrift (assistansbehovet kräver det) Kunna arbeta med kort varsel och 24 tim I din ansökan vill jag att du beskriver vem du är som person och varför just du skulle passa för detta uppdrag. Välkommen med din ansökan!
Vi på Sway Sourcing ser ett ökande behov av ekonomikompetens och letar efter nya talanger till vår kandidatbank. Är du intresserad av att jobba som konsult? Läs vidare! Varför konsultlivet? Som konsult får du prova olika branscher, bygga värdefulla kontakter och utvecklas både i kompetens och flexibilitet. Det är en perfekt chans för både juniora och erfarna ekonomer att bredda sina karriärer. Många uppdrag leder dessutom till förlängning eller fast anställning hos våra kunder. Vem söker vi? Du har minst en gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning, fakturering eller lön. Du har minst ett års relevant erfarenhet inom ekonomi. Du är flytande i svenska och gärna duktig på engelska. Du vill jobba i Göteborg. Vanliga konsultroller hos oss: Ekonomiassistent Redovisningsekonom Controller Ekonomichef eller CFO Lånehandläggare eller kredithandläggare Har du erfarenhet av liknande roller? Perfekt! Vi söker både bredd och djup i vår kandidatbank och välkomnar dig med strukturerat tänkande, analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Vad kan du förvänta dig? Våra kunder finns inom många olika branscher, och uppdragen varierar i längd, ansvar och placering. För att hitta den bästa matchningen ber vi dig fylla i våra enkätfrågor när du skickar in ditt CV. Hur ansöker du? Skicka in ditt CV och dina löneförväntningar – både din mållön och den lägsta nivå du kan acceptera. Alla ansökningar granskas noggrant, och vi återkopplar till dig – vare sig möjligheten finns nu eller längre fram i tiden.
Öckerö Maritime Center är Sveriges ledande utbildare inom högkvalitativa sjöfartsutbildningar enligt STCW Manila. ÖMC bedrivs som ideell förening och har som målsättning att vara en resurs för sjöfarten och som ett led i detta har ÖMC sedan 25 år ett samarbete med Öckerö kommun i att utbilda framtidens sjöfarare på Öckerö seglande gymnasieskola. Historiskt har man utbildat Sveriges fiskare, men numera ligger fokus på Sjöfarts- och Marinteknikutbildningen. Om tjänsten Vi söker nu personer med pedagogisk förmåga som lärare till våra maskinkurser inom sjöfartsutbildningen. Det är inget krav att du har yrkeslärarutbildning/lärarutbildning men vi ser gärna att du har pedagogisk erfarenhet av något slag. Vi söker dig som har ett genuint intresse, kompetens och förmågan att i teori och praktik guida våra elever på resan mot att bli framtidens vaktgående maskinpersonal. Hos oss får du möjlighet att kombinera ditt nuvarande arbete med att pröva på att vara inspiratör och kunskapsförmedlare i den viktiga rollen som lärare. Vi söker lärare i en eller flera av kurserna; Maskintjänst 1 Maskintjänst 2 Maskinbefäl Svets grund Elteknik Omfattning För rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Tjänsten kan också erbjuda timanställning, där urvalet av kurser i vilka du kan erbjuda dina tjänster avgör omfattningen. Arbetsuppgifter Att tillsammans med utbildningssamordnare ta fram studiematerial, planera och genomföra undervisning på maskinsidan på sjöfartsutbildningen och koppla teoretiska moment till den mängdträning som sker ute på olika fartyg i handelsflottan (praktik). Kvalifikationer Du har erfarenhet från arbete i maskinavdelning ombord på ett fartyg och ett genuint intresse för att förmedla kunskap och att vara en inspiration för elever i deras utveckling mot en yrkesroll som vaktgående maskinpersonal och befaren maskinpersonal. Ditt arbetssätt utmärks av kreativitet, flexibilitet och noggrannhet. Du har mycket goda kunskaper i att arbeta med dator, telefon och läsplatta och behärskar Microsoft Office 365. Du har mycket goda kunskaper i svenska och behärskar engelska språket i tal och skrift. Du innehar B-körkort. Meriterande Om du har yrkeslärar- eller lärarutbildning. Övrigt I arbetet ingår nära samarbete med både kollegor och elever och vi lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet. Vid frågor om tjänsterna kontakta utbildningssamordnare William Nilsson på e-post: [email protected] eller telefon 070-996 27 28. Ansökan sker via vår hemsida, omc.nu/jobba-hos-oss Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Om oss: Rimab är ett serviceföretag som grundades i Göteborg 1989. Under drygt 30 år har vi arbetat för att våra kunder ska kunna lägga fokus på sin kärnverksamhet, genom att utveckla och effektivisera servicefunktioner som förenklar kundernas vardag. Vi har ca 350 medarbetare som jobbar inom Rimab och vi finns i Skövde, Västerås, Umeå och Göteborg där vi även har vårt huvudkontor. Besök gärna vår hemsida för att läsa mer om Rimab Facility Service www.rimab.com Om tjänsten: Vi söker personal till vårt team som skall starta upp hos vår nya kund Poseidon. Du kommer att vara stationerad i västar Göteborg och tjänsten innefattar till stor del trappstädning, tvättstugor och liknande. Har du tidigare erfarenhet av detta så är det ett stort plus. Vi söker dig som: Har branscherfarenhet PRYL eller SRY-utbildning Sinne för detaljer Är noggrann i ditt arbete och tycker om att arbeta för kvalité och service Trivs med att arbeta i team Behärskar svenska i tal och skrift Körkort är ett plus Vi lägger stor vikt vid din personlighet, inställning och vilja att leverera en hög kvalitet Uppdraget startar 1 september men det kan vara aktuellt med en tidigare start. Ersättning Lön enligt Fastighetsanställdas kollektivavtal Service-entreprenad & inom kollektivavtalet Kommunal Service-entreprenad. Semesterlön för fast personal och semesterersättning för säsongspersonal. Rörliga ersättningar enligt respektive kollektivavtal. Vierbjuderdig: Vi är en arbetsplats för alla och vi månar om att du ska snabbt bli en i gänget. Bra villkor, kollektivavtal och möjlighet till utbildning. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna arbetsledare Edisa Adrovic på mailadress [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Varm välkommen med din ansökan!
Är du en fysiskt stark person som drivs av att jobba med omväxlande arbetsuppgifter? Vill du dessutom dryga ut studentkassan och få arbetslivserfarenhet på köpet? Då tycker vi du ska läsa vidare! Om tjänsten Vi söker studenter som vill ha ett sommarjobb och sedan jobba extra vid behov inom lager vid sidan av sina studier till en stor e-handelskund i Borås. Arbetsuppgifter Orderplock Truckkörning Returhantering Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Du ska vara tillgänglig för jobb cirka 1-3 dagar i veckan, och förstår vikten av att passa tider. Du gillar att arbeta i högt tempo och har inga problem att hugga i! Krav Du måste ha fyllt 18 år Att du är studerande på minst 50 % Kunna föra dig på svenska i tal och skrift Meriterande Körkort B Tidigare erfarenhet av arbete inom lager Truckkort A+B Eftersom du kan bli bokad på arbetspass med kort varsel är det till stor fördel om du är flexibel med dina tider. Vad vi kan erbjuda digTranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: We are seeking an OTA Operations Engineer responsible for maintaining vehicle software updates. This role involves creating and monitoring OTA assignments, troubleshooting, and optimizing processes for software updates. Required Qualifications: Minimum of three years’ experience in the automotive industry, with a focus on vehicle communication, software updates, and/or vehicle connectivity. Fluency in English and Swedish, both written and spoken. Strong analytical skills and attention to detail, with a proactive approach to learning and professional growth in a technical role. Self-driven and motivated, with a strong commitment to ensuring seamless vehicle connectivity and software updates. Proficiency in documentation and compliance auditing, ensuring adherence to relevant industry standards. Awareness of automotive standards, including ISO 14229, ISO/SAE 21434, ISO 14230, ISO 24089, and ISO 26262, is highly meritorious. Experience with OTA/RVDC processes, software lifecycle management, and cloud-based OTA deployment platforms is considered an advantage. Familiarity with secure communication protocols (TLS, HTTPS), encryption, key management, and secure boot techniques is beneficial. Proficiency in troubleshooting OTA update failures and fleet anomalies is highly valued, along with the ability to analyze large vehicle datasets and create dashboards/reports using Power BI. Previous experience with OTA update processes, including planning, testing, validation, and deployment, is meritorious. Strong knowledge of automotive communication protocols (CAN, LIN, Ethernet, DoIP) and diagnostic services such as session control, security access, and data transfer is beneficial. Hands-on experience with diagnostic tools like CANalyzer, CANape, or PyUDS is appreciated. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Sprio letar efter ambitiösa och engagerade kundservicestjärnor - hjälp oss skapa fantastiska kundupplevelser! Brinner du för att hjälpa andra människor och lösa problem? Är du i början av din karriär och söker en spännande och utvecklande arbetsplats? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Vi söker dig som: Gillar att hjälpa andra, är serviceinriktad och alltid har ett positivt bemötande. Är flytande i svenska och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift Har en fullständig gymnasieexamen Kan arbeta heltid Trivs i en föränderlig miljö och är duktig på problemlösning Arbetsuppgifter: Besvara kundfrågor och ge support via telefon, chatt och mejl Arbeta proaktivt för att lösa kundärenden och förbättra kundupplevelsen Samarbeta med olika avdelningar för att skapa smidiga lösningar Hjälpa kunder med allt från beställningar till tekniska frågor Vad vi erbjuds dig: Ett stöttande team och en dynamisk arbetsmiljö Fräscha och nyrenoverade kontorslokaler En fullt betald utbildning i början av anställningen Lön och förmåner enligt kollektivavtal Utvecklingsmöjligheter och interna karriärvägar Som kundtjänstmedarbetare är det viktigt att du trivs med utmaningar, är duktig på att kommunicera och har en god samarbetsförmåga. Tjänsterna är på 80-100 % och arbetstiderna varierar, vilket innebär att du kan arbeta både under kontorstid, kvällar och helger. Är du vår nästa stjärna? Ansök redan idag och bli en del av Sprio!
Välj ett jobb för att visa detaljer