Vill du bli en del av vårt dynamiska team?Vi söker en ansvarsfull och erfaren lastbilsförare för schaktbil i Göteborg. Är du en person som trivs med att leverera säkra och effektiva transporter? Vill du ta nästa steg i din karriär? Då kan du vara den vi söker! Vi värdesätter noggrannhet och professionalism i hanteringen av fordon, godssäkring och transportdokumentation. Eftersom du redan har erfarenhet från branschen, ser vi gärna att du har följande kvalifikationer: CE-körkort Yrkeskompetensbevis (YKB) Erfarenhet av att köra schaktbil med släp Genomförd grundskola Goda kunskaper i svenska språket Vi erbjuder en positiv och inkluderande arbetsplats där respekt, samarbete och flexibilitet är viktiga ledord. För att lyckas i rollen är det viktigt att du kör trafiksäkert och har förmågan att planera din körning så att rätt gods levereras i rätt tid till rätt kund. Låter detta som något för dig? Då är du precis den vi söker! Om WRKFRC WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensförtagens stadgar. Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.
Om företaget Företaget är en världsledande aktör inom energiteknik som utvecklar och tillverkar avancerade gasturbiner för en global marknad. Med över 2600 medarbetare levererar de innovativa och hållbara lösningar för elproduktion, ånga och värme. Företaget spelar också en viktig roll inom olje- och gasindustrin med sina högpresterande turbiner för kompressorer och pumpar. Dina arbetsuppgifter Som ERP-specialist får du en central roll i företagets digitaliseringsresa. Du kommeratt arbeta med systemutveckling, förbättringsarbete, analyser och utbildning. Ditt fokus ligger på att anpassa och förvalta systemen för att optimera verksamheten och säkerställa ett effektivt användarstöd. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Delta i implementationsprojekt som MES, S4E och PLM. Genomföra tester och analysera konsekvenser vid systemförändringar. Driva utbildningar och stötta användare med ett pedagogiskt perspektiv. Fungera som problemlösare i systemrelaterade frågor och stötta operativa utmaningar. Du blir en del av ett sammansvetsat team med blandad erfarenhet. Teamet ansvarar för inköp och planering av produktionsmaterial och samarbetar nära med flera avdelningar, såsom teknik, kvalitet, logistik och produktion.Din profil För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du: Har flera års erfarenhet av SAP inom produktion, logistik och inköp, och en god helhetssyn på processer och system. Haren högskoleutbildning inom teknik, ekonomi eller IT/systemutveckling. Är en strukturerad och analytisk person med god problemlösningsförmåga. Kommunicerar tydligt på svenska och engelska. Har erfarenhet av ERP-utveckling, digitaliseringsprojekt och BI-verktyg som Qlik, Tableau eller liknande. Ansökningsförfarande Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected].
XR Logistik söker en engagerad och erfaren Operativ Chef som vill vara med och leda deras team av transportledare mot nya framgångar. Om du brinner för att skapa en god arbetsmiljö och har erfarenhet av transportledning, då är detta jobbet för dig! Placeringsort Lidköping. Din vardag Leda och fördela det dagliga arbetet i enlighet med företagets värderingar och säkerställa en god arbetsmiljö. Delta i transportledningen. Ansvara för kontakt med transportörer inom ditt ansvarsområde samt uppföljningen av dessa. Säkerställa att transportörsresurserna är optimerade över tid. Driva transportörsgruppen för feedback och utveckling. Andra arbetsuppgifter inkluderar att taxera transportuppdrag, säkerställa att avräkningar hanteras enligt tidsplan, kontrollera och fakturera vidare leverantörsfakturor. Vem är du Har minst 3 års ledarerfarenhet. Har grundläggande kunskaper i arbetsrätt, arbetsmiljölagstiftning samt miljö- och produktlagstiftning. Har erfarenhet av transportledning. Det är önskvärt att du även har erfarenhet av försäljning. Du är en person som tar ansvar för att hålla dig informerad om lagstiftning, kundkrav och företagets policys och rutiner. Du är också delaktig i företagets utvecklingsarbete genom att rapportera förbättringsförslag och arbeta enligt företagets värderingar och Code of Conduct. Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar XR Logistik med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av XR Logistik. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-02-04. Om XR Logistik XR Logistik hjälper dig och ditt företag med heltäckande transport- och logistiklösningar över hela Norden. Vi har bredden, kunskapen och viljan att skapa den perfekta kombinationen just för er. XR transporterar och levererar åt några av Skaraborgs största produktionsföretag, men hjälper också många andra aktörer både i och utanför Sverige. Vi ser alla våra kunder som samarbetspartners och jobbar snabbt och flexibelt för att forma rätt produkt till rätt pris.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 2+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning:What is in it for you? We are looking for a curious DevOps Software Engineer with knowledge of Java who is eager to help us with smooth rollout applications in accordance with architectural practices outlined in the organization. We use modern tools and agile methods to create business value continuously. We ensure high quality, availability, and adaptability in our delivery. And of course, we have fun together while doing it!What you’ll do The DevOps Software Engineer will be part of an agile team responsible for delivering the digital functions necessary for the business to manufacture cars and components across all our plants. This role involves:- Hands-on collaboration with Operation Engineers on the shop floor to help deploy Connected Shopfloor systems.- Configuring pipelines to deploy new versions of applications according to industry standards.- Collaborating closely with the Local Operation Teams (teams located in Plants) to develop solutions that suit business needs in the best possible way.- Preparing monitoring solutions according to business and technical requirements.- Taking part in analyzing new requirements and adjustments to ones already existing. - Developing new features with other colleagues from the team – mainly in Java.Our applications are utilized across all our production plants, making it essential for our systems landscape to be robust, scalable, and efficient. We also strive to adopt modern technologies to ensure we are using the best solutions available. With an always-on mindset, you will assist various departments in the different plants by designing, configuring, and managing solutions for their devices, tools, and applications, all in accordance with factory and corporate standards. Additionally, you will collaborate closely with local IT site teams and receive support from global specialists and operations teams.Who You Are- You are proactive and able to collaborate effectively with colleagues from the team and beyond.- You are an independent Software Engineer with a focus on the DevOps aspect. - You have experience with software development in Java.- You are familiar with REST APIs, databases, cloud services, and messaging systems such as IBM MQ and Kafka.- You have experience with Linux, Docker, Kubernetes, Openshift- You possess excellent verbal, interpersonal, and written communication skills in English, enabling you to effectively communicate with both technical specialists and individuals without technical knowledge. - You have experience above 2 years in a similar role.We appreciate it if you also haveknowledge of the manufacturing industry.- Knowledge of the automotive industry.- Experience with Windows Service Applications. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Är du en detaljorienterad och administrativ stjärna med erfarenhet från flygbranschen? Vill du bli en del av ett härligt team som brinner för att ge våra kunder fantastiska reseupplevelser med Rolfs och Solresor? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som Flight Coordinator kommer du att arbeta med både grupp- och individuella bokningar samt ha ett ansvar för recon-uppgifter på en grundläggande nivå. Du kommer att följa rutiner och manualer för att hantera bokningar, omskrivningar och tidtabellsändringar. Rollen kräver en förmåga att hantera bokningar effektivt enligt fastställda processer och att veta när det är dags att eskalera ett ärende till en senior medarbetare. Dina huvudsakliga ansvarområden är: Hantera namnrapportering, individuella omskrivningar och gruppbokningar enligt standardrutiner. Tolka flygbolagsregler och villkor, omformulera dessa till interna avdelningar. Arbeta nära teamet för att säkerställa att all information är korrekt och uppdaterad. Identifiera när ett ärende blir för komplext för den egna kompetensnivån och eskalera det till en senior kollega. Ge grundläggande support till juniora teammedlemmar och hjälpa dem att navigera i enklare flygärenden. Om dig Har en förmåga att snabbt prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt. Noggrannhet och precision är en självklarhet för dig, och du arbetar metodiskt. Du är expert alternativt harstor erfarenhet av flygbolags regelverk och rutiner och de bokningssystem som används i braschen t.ex.Amadeus.Har du dessutom erfarenhet av att hantera gruppresor är det ett stort plus. Du har: Minst 2-3 års erfarenhet inom rese- och/eller flygbranschen. God förståelse för flygbolagsregler, villkor, och grupphantering på en grundläggande nivå. Erfarenhet av att använda bokningssystem som Amadeus; kunskap om TravelFusion och NDC grupphantering är meriterande. Förmåga att kommunicera effektivt och stödja kollegor i produktionsavdelningen med hög noggrannhet och serviceanda. Behärskar både svenska och engelska flytande, i såväl tal som skrift. Om oss Rolfs Travel Group som inkluderar Rolfs Buss och Flyg samt Solresor är i kraftig tillväxt och har precis nått en ny milstolpe genom att omsätta en miljard kronor. Detta är en stor bedrift inom reseindustrin och helt unikt för en gruppresearrangör. Vårt mission är att erbjuda oförglömliga resor av högsta kvalitet. Det finns något för alla city breaks, innehållsrika rundresor, avkopplande solresor, vandrings- och cykelresor, kryssningar, vin- och matupplevelser och mycket mer till fler än 450 olika destinationer över världen. Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg. Vi är kompetenta och hjälpsamma kollegor som brinner för resebranschen. Vår framgång är din framgång, det finns mycket goda möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Här kan du läsa mer om Rolfs Flyg och Bussoch om Solresor
In collaboration with Nexer Tech Talent, we are thrilled to introduce our Tech Talent Engineer Program, starting in February 2025. Launching your career through a talent program provides an unparalleled transition from academia to professional life. With Nexer Tech Talent, you're future-proofing your career! We are now recruiting for the following positions in the program, starting in February 2025. Their will be 5 exciting positions available in the following areas: Software Developer Software Developer More roles will be released continuously. The positions are located in Gothenburg. Talent Program: The Bridge between School and Professional Success Nexer Tech Talent offers a smooth transition from your studies to a fulfilling career. As a participant, you will be employed by Nexer Tech Talent but have a specific role at Volvo Cars. You'll join a cohort of emerging talents and embark on a customized training journey, blending daily work with skill enrichment to amplify your technical knowledge, your leadership skills, and personal growth. During your time in the Tech Talent Program you'll be mentored by seasoned professionals at Volvo Cars and receive dedicated guidance from a Consultant Manager at Nexer Tech Talent. With us, you're not just a consultant – you're part of a family. Attend enriching lectures, relaxed after-work events, and engaging lunch meetings. Upon completing the talent program, our goal is to welcome you to a permanent position at Volvo Cars. Who Are We Looking For? Early-career professionals with a bachelor/master degree in computer science or relevant field As a person you are social and loves to work with problem solving Individuals who embody coding and at the same the work close to the customers Fluent in English Possess substantial expertise in C#, .NET, Java, DevOps, JavaScripts etc. How to Apply The talent program starts in February and is aimed at those who have completed their education. We are continuously working with recruitment, so please submit your application as soon as possible. If you have any questions or concerns, you are welcome to contact Tech Recruiter Johanna Norman at [email protected] About Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.
I rollen som verktygstekniker kommer du att vara en del av en spännande resa där Plasman strävar efter att effektivisera deras formsprutningsverktyg och att leverera produkter som följer de strikta kvalitetskraven från kunderna. Du kommer att ha ett nära samarbete med projekt, produktion, underhållstekniker, reservdelsansvarig, underhållsledare och underhållsingenjörer. Underhållsteamet består också av tjugo skiftande underhållstekniker, fem verktygstillverkare, fastighetstekniker och specialist, elektriker och en produktions mekaniker. Huvudsakliga arbetsområden: Utveckla och optimera verksamheten inom ansvarsområdet. Ansvara för att underhåll på verktygen blir utförd enligt rutin och i tid. Deltaga i beredningsarbetet vid införande av nya projekt inom formsprutning. Representera underhåll vid processmöten, nyanskaffningar samt modifiering av formsprutningsverktyg. Säkerställer att vi har fullständig och aktuell dokumentation av all utrustning och komponenter inom ditt ansvarsområde Stödjer underhållstekniker med felsökning, avancerade reparationer och förbättring av utrustning vid behov. Kunskap inom fräsning, svetsning, svarvning, pneumatik Profil:Vi söker dig med 3 års utbildning som verktygstekniker. Eller 3-5 års erfarenhet av verktygstekniskt arbete. Vidare tror vi att du är: En engagerad person som drivs av förbättringsarbete Behärskar Microsoft Office Flytande i svenska och engelska (tal & skrift) En hjälpande och stöttande person Innehar en stor vilja och ett stort driv Kommunikativ Har inget emot att få smuts under naglarna Om tjänsten:Omfattning: HeltidArbetstider: Kvällskift måndag - fredag
Om företaget Företaget är en världsledande aktör inom energiteknik som utvecklar och tillverkar avancerade gasturbiner för en global marknad. Med över 2600 medarbetare levererar de innovativa och hållbara lösningar för elproduktion, ånga och värme. Företaget spelar också en viktig roll inom olje- och gasindustrin med sina högpresterande turbiner för kompressorer och pumpar. Dina arbetsuppgifter Som ERP-specialist får du en central roll i företagets digitaliseringsresa. Du kommeratt arbeta med systemutveckling, förbättringsarbete, analyser och utbildning. Ditt fokus ligger på att anpassa och förvalta systemen för att optimera verksamheten och säkerställa ett effektivt användarstöd. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Delta i implementationsprojekt som MES, S4E och PLM. Genomföra tester och analysera konsekvenser vid systemförändringar. Driva utbildningar och stötta användare med ett pedagogiskt perspektiv. Fungera som problemlösare i systemrelaterade frågor och stötta operativa utmaningar. Du blir en del av ett sammansvetsat team med blandad erfarenhet. Teamet ansvarar för inköp och planering av produktionsmaterial och samarbetar nära med flera avdelningar, såsom teknik, kvalitet, logistik och produktion.Din profil För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du: Har flera års erfarenhet av SAP inom produktion, logistik och inköp, och en god helhetssyn på processer och system. Haren högskoleutbildning inom teknik, ekonomi eller IT/systemutveckling. Är en strukturerad och analytisk person med god problemlösningsförmåga. Kommunicerar tydligt på svenska och engelska. Har erfarenhet av ERP-utveckling, digitaliseringsprojekt och BI-verktyg som Qlik, Tableau eller liknande. Ansökningsförfarande Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected].
Jobbannons: Kockar Är du redo att ta nästa steg i kockkarriären? Vill du arbeta med det bästa frånVästkustens skafferi?Vad sägs om färskfisk, räkor, havskräftor direkt från lokala fiskaren och ostron och blåmusslor från trakten? Då skall du söka dig till oss på Norra Hamnen 5 Hos oss står gästnöjdhet och att ge god service i fokus. Vi har många återkommande personal, men vi söker också efter nya förmågor som kan utmana oss och göra arbetsplatsen ännu bättre tillsammans. Vi kan erbjuda en stimulerande arbetsmiljö i ett härligt och bra gäng, med internutbildningar och studiebesökinom mat & dryck. Vi söker passionerade Kockar inför kommande sommarsäsong som med sina kunskaperoch förmåga kunna skapa fina matupplevelse för våra gäster. Anställningen sträcker sig maj/juni till august/september.Personalboende finns att hyra. Vi ser gärna att du; Har kunskap om olika matlagningstekniker och råvaror samt arbetat med a la carte tidigare. Kan tydligt och effektivt kommunicera med både kollegor och gäster, även i högt tempo. Trivs i ett team och förstår vikten av samarbete för att köket ska fungera smidigt.Saker man bör ha med sigsedan tidigare: Jobbat med a la carte restaurang Är en jäkel på att skära gräslök Känner sig bekväm med att jobba stek/garni/lucka Vet ungefär hur entorsk och rödtunga ser ut Gillar högt tempo Egenskaper som hjälper dig själv och arbetsplatsen Nyfikenhet: Du har en inre drivkraft och är på jakt efter att utvecklas och få nya erfarenheter. Självständig: Du arbetar bra på egen hand och klarar av att fatta beslut även under press. Ansvarsfull: Du tar ansvar för ditt arbete, din arbetsplats och eftersträvar alltid att leverera resultat av högsta kvalitet. Anpassningsbar: Du är flexibel och kan anpassa dig till föränderliga situationer och olika arbetsuppgifter med lätthet. Om du känner att du har de kvalifikationer och egenskaper vi söker, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att arbeta tillsammans för att fortsätta leverera enastående matupplevelser till våra gäster. SÖK IDAG!
ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi energiska och flexibla säljare att arbeta extra i butik på Gina Tricot. Om du vill få in en fot i detaljhandelsbranschen och samtidigt dela din passion för mode och försäljning så är detta en bra möjlighet för dig! OM ROLLEN Som extrapersonal blir du en viktig del av vårt team. Dina uppgifter inkluderar att ge våra kunder en bra upplevelse och hålla butiken snyggt organiserad. En perfekt möjlighet för att lära och utvecklas i en spännande och inspirerande miljö. VEM ÄR DU? Vi letar efter personer som är sociala, pålitliga och redo att ta det första steget in i detaljhandelsbranschen. Du är positiv och drivs av att skapa en bra upplevelse för våra kunder. Förutom det är du en teamplayer som är flexibel med arbetstider och kan arbeta under kvällar, helger och intensiva perioder som jul. Vi ser gärna att du har: En positiv attityd och vilja att lära Flexibilitet när det gäller arbetstider Intresse för mode och sälj VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget. Är du rätt person för utmaningen? Intervjuer och tillsättning sker löpande.
Välj ett jobb för att visa detaljer