Personlig assistent i Mölnlycke!
Bra Assistans i Örebro AB
Personliga assistenter

Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik! Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en hos en aktiv kille i 35-årsåldern, med en fysisk funktionsvariation som bor med sin familj med småbarn och hund i hemmet. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, aktiviteter med sonen och andra fritidsaktiviteter, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig. Du får arbeta på ett löpande schema där arbetstiderna är förlagda både dag- och kvällstid, måndag-söndag på löpande schema. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Då du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare är det därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som vill jobba ca 50% plus extra vid behov. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Körkort är en merit. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Vi intervjuar löpande och anställning kan komma att ske innan annonstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag! Ange referensnummer MF25 i mailets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Personlig assistent i Mölnlycke!
Bra Assistans i Örebro AB
Personliga assistenter

Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik! Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en hos en aktiv kille i 35-årsåldern, med en fysisk funktionsvariation som bor med sin familj med småbarn och hund i hemmet. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, aktiviteter med sonen och andra fritidsaktiviteter, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig. Du får arbeta på ett löpande schema där arbetstiderna är förlagda både dag- och kvällstid, måndag-söndag på löpande schema. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Då du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare är det därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som vill jobba ca 50% plus extra vid behov. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Körkort är en merit. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Vi intervjuar löpande och anställning kan komma att ske innan annonstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag! Ange referensnummer MF25 i mailets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Vill du jobba som personlig assistent i Göteborg?
Bra Assistans i Örebro AB
Personliga assistenter

Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Vi söker dig som är intresserad av att jobba som personlig assistent till en kille i 30-årsåldern med en grav psykisk utvecklingsstörning som en följd av medfödd hjärnskada. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, pyssla, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. En del av arbetspassen är dubbelbemannade, dvs. det är två assistenter som arbetar tillsammans för att kunna säkra upp kvalitén och säkerheten i utförandet Arbetsplatsen är i den enskildes hem och var än den enskilde befinner sig. Arbetstiderna är förlagda på dagtid och kvällstid, både vardagar och helger. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Erfarna rivare med körkort i Göteborg
Gr8 partner group AB
Övriga byggnads- och anläggningsarbetare

GR8 Partner Group söker erfarna rivare för uppdrag i Göteborgsområdet. Vi söker dig som trivs med att arbeta fysiskt i ett högt tempo och leverera kvalitetsarbete. Om tjänsten: Som rivare kommer du att delta på utmanande rivningsuppdrag hos någon av våra kunder. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande och innebära användning av olika verktyg för att utföra arbetet på ett effektivt och säkert sätt. Vi söker dig som: Har minst två års erfarenhet av rivning. Kommunicerar och behärskar svenska eller engelska. Arbetar bra i team och under eget ansvar. Kvalitetsmedveten och har ett högt säkerhetstänk. Har god fysik då arbetet kan vara ansträngande. Har B-körkort. Om oss Gr8 Partner Groups arbetssätt präglas av personligt engagemang. Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar mot hållbara och långsiktiga personallösningar inom bygg och industri. Som ett mindre företag arbetar vi nära varandra, vilket gör att varje individ blir en värdefull del av vårt team. Vi fokuserar på att bygga starka och förtroendefulla relationer – både med våra medarbetare och våra kunder. Genom att noggrant matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats skapar vi förutsättningar för långsiktiga samarbeten där både företag och anställda kan utvecklas och växa. Varje medarbetare är för oss mer än bara en resurs – vi fokuserar på människan bakom kompetensen och arbetar tillsammans för en hållbar och långsiktig framtid. Märk din ansökan med: Rivare Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Systemintegratör
Nordomatic AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du bidra och verka i en framtidsbransch där megatrender som IoT, hållbarhet, energibesparing och digitalisering är vardag? I rollen som Systemintegratör arbetar du med att utveckla och förbättra den tekniska infrastrukturen och fastighetsdriften i några av samhällets viktigaste byggnader. Hos oss får du: Arbeta med innovativ teknik i ett etablerat bolag med stort fokus på hållbarhet Goda utvecklingsmöjligheter där du själv äger din egen utveckling i bolaget Ett sammansvetsat team med hög teknisk kompetens med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans Arbetsbeskrivning I denna roll samarbetar du nära våra automationsingenjörer och projektledare inom PLC/DUC-programmering. Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av fabrikat och kommunikationsprotokoll och ha en ledande roll i projekt där du ansvarar för tekniken och att kundens förväntningar på kvalitet och ekonomi uppnås. Eftersom arbetet är kundnära, kommer du även att spela en aktiv roll i att bygga och utveckla kundrelationer samt leda projekt mot slutkund. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: Akademisk examen inom teknik eller motsvarande kompetens som vi bedömer som likvärdig Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom en liknande roll, gärna inom fastighetsautomation, industriell automation eller relaterat IT-område Erfarenhet av att arbeta med nätverk och IP-konfigurationer B-körkort Flytande svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande Erfarenhet av att serva och underhålla teknisk utrustning, särskilt inom fastighetsautomation och SCADA-system. Erfarenhet av att programmera, konfigurera och integrera SCADA- och PLC-system, inklusive datamodellering, signalmappning, felsökning och arbete med vanliga nätverksprotokoll (t.ex. BACnet, Modbus, TCP/IP). Tidigare arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen, industriarbete eller som drifttekniker samt kunskap inom VVS och fastighetsteknik Som person är du lösningsorienterad, analytisk och noggrann. Du identifierar snabbt problem och hittar effektiva lösningar samtidigt som du säkerställer hög kvalitet. Du är kommunikativ och samarbetar lätt med både kollegor och kunder. Vidare är du strukturerad, arbetar effektivt mot deadlines och kan hantera dokumentation noggrant och korrekt. Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. Att vara anställd hos Nordomatic kan innebära att behöva ge samtycke till sekretessbevis och registerkontroll.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Kylmekaniker till Markverkstad Skövde
Försvarsmakten
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vill du vara med och bidra till Sveriges försvarsförmåga? Vi söker dig som har en teknisk grundutbildning och ett stort teknisk intresse. Har du erfarenhet av kylarbete, reparation och underhåll av maskiner, t ex från arbete med kylanläggningar eller som mekaniker och vill arbeta i verkstadsmiljö? Då kan detta vara ett passande jobb för dig! Markverkstad Skövde Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter i en verksamhet under förändring som bidrar till att göra Sverige och världen lite säkrare! Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både möjlighet att ta eget ansvar och goda möjligheter till kompetensutveckling. Våra medarbetare är viktiga för oss och här får du goda möjligheter till en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi ger dig möjlighet att träna på arbetstid, generösa avtal gällande arbetstid och föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Markverkstad Skövde är en avdelning inom förbandet FMTS och vi har cirka 190 medarbetare. Vi utför främst underhåll på Försvarsmaktens markmateriel men även till flyget och flottan, samt bidrar med tekniskt systemstöd. Detta innebär underhåll i form av tillsyn, renovering reparation, tillverkning, demontering, modifiering samt reparationstekniska analyser. För mer information om vad Markverkstaden gör kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk Du kommer att tillhöra Detaljen Container/Maskin/Smedja och arbeta tillsammans med 20 andra medarbetare, varav 8 mekaniker på container. Du kommer vara en del av ett team som arbetar tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga och arbetsmiljön uppmanar till samarbete där man stöttar och delar kunskap med varandra.      Arbetsuppgifter Som kylmekaniker kommer du huvudsakligen att arbeta med grundtillsyn, egenkontroll, renovering och underhåll av försvarsmaktens materiel och materielsystem, såsom containrar, flak och motorer. Arbetet innebär både förebyggande och avhjälpande underhåll samt modifiering och ombyggnad utifrån fastställda underlag. Du kommer att delta i olika projekt samt framtagande av arbetsbeskrivningar. Jobbet innehåller således både enskilt arbete och arbete i grupp. I kylmekanikertjänsten ingår även hårdlödning. KRAV Kvalifikationer • Du har lägst två- eller treårig gymnasieutbildning inom verkstadsteknik, maskinteknik, fordonsteknik eller annan utbildning/kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Kommunicera på svenska både i tal och skrift • B-körkort Personliga egenskaper Du uppskattar att arbeta i team och bidrar till en god stämning i gruppen samtidigt som du även kan arbeta självständigt. Som kylmekaniker är du kreativ, initiativrik och lösningsorienterad. Du är strukturerad, flexibel samt planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare är du villig att utvecklas och har ett kvalitetsmedvetet arbetssätt. Vi söker dig som har en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Truckkort • C-körkort • AC-certifikat • Kunskap att läsa och förstå ritningsunderlag • Erfarenhet av att reparation och underhåll av maskiner Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid Arbetsort: Skövde Tillträdesdatum: snarast efter överenskommelse Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning. Upplysningar om befattningen Sektionschef Tommy Thorsén 073-442 84 35 Lagsamordnare Lars-Göran Norén 073-442 84 39 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Irene Ström, Fredrik Olsson OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
System Architect for Embedded EE & SW Solutions – ALTEN Gothenburg
Alten Sverige AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Are you looking for an opportunity to work in a global company where your growth is a priority? Do you have a passion for embedded systems, automotive technologies, and innovative solutions? Are you ready for the next step in your career as a System Architect in an exciting international environment? At ALTEN, you will have the chance to design and shape the next generation of embedded EE & SW solutions. WHAT WE OFFER Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We believe in growing together by offering opportunities, development and togetherness. ALTEN operates in several different industries, having a wide variety of assignments, coaching managers and training through ALTEN Academy, which means that it will always be possible to develop at ALTEN. Your wishes will guide your way forward. As a consultant, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as Women@ALTEN and ALTEN Sports you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart. At ALTEN, we think it's important to have a balance between work and spare time, which is why we offer three extra days off a year. We have a collective agreement and offer benefits like pension, insurances and wellness grants. WHAT YOU WILL DO As a System Architect, you will play a key role in translating stakeholder needs into concrete technical specifications and guiding embedded EE & SW design through its lifecycle. You will lead concept investigations, design system-level solutions, and ensure requirements and constraints are properly addressed. Support project and solution managers in translating stakeholder needs into technical scope Lead concept investigations and steer exploration of alternatives to define system-level concepts Design embedded EE & SW solutions, including application software, platforms (e.g., Autosar, Embedded Linux), electronics (ECUs), and electrical components (sensors, actuators) Ensure that system and non-functional requirements are broken down and defined correctly Guide the system concept through various decision forums for approvals WHO YOU ARE We are looking for candidates with: At least 5 years of experience in system and function design in embedded automotive environments Strong understanding of automotive technologies, especially onboard communication protocols (CAN, LIN, Ethernet), safety, and cybersecurity Proficiency in designing embedded EE & SW platforms (Application Software, Autosar, Embedded Linux) and electronics (ECUs, sensors, actuators) Excellent communication skills and ability to collaborate within global and complex environments Additional Merits: Previous experience within embedded automotive ecosystems APPLICATION This position is based in Gothenburg and is a consultancy role within ALTEN Sweden. We review applications continuously, so we encourage you to send your application as soon as possible! ABOUT ALTEN ALTEN is one of Europe's largest engineering and IT consulting firms, with over 57,000 employees in nearly 30 countries. Our engineers carry out complex and highly technical projects throughout the product development chain across industries. In Sweden, we have roughly 1,300 dedicated staff across nine offices from Lund in the south to Skellefteå in the north. ALTEN has been named one of Sweden's most attractive employers for five consecutive years by Karriärföretagen. Read more about us at  WWW.ALTEN.SE

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Servitris till Hjortviken Country Club
ESS Hotel Group AB
Hovmästare och servitörer

Hjortviken Country Club Välkommen till Hjortviken Country Club – Sveriges nyaste destination och en stolt medlem av ESS-familjen. Här har vi ett tydligt mål: vi skapar stamgäster. Och inte vilka gäster som helst, utan sådana som längtar tillbaka redan innan de checkat ut. Bara 20 minuter från Göteborg, precis vid vackra Västra Nedsjön, hittar du vår nyöppnade pärla. Här är det alltid säsong – med varma bad, kalla drinkar och upplevelser som får vardagen att kännas långt borta. Vi kallar det country club, men det är egentligen en känsla. En mix av puls och stillhet, god mat, möten, skratt, sköna stunder och ännu skönare kollegor. Här jobbar människor som är passionerade, professionella, lekfulla och personliga – och tillsammans skapar vi minnen i världsklass. Varje dag. Du kommer hitta två restauranger, 150 rum, sex barer, en Pool Club som slår det mesta – och inte minst vår energifyllda mötes- och eventavdelning där allt från strategimöten till brakfester får ta plats. Hjortviken är socialt, levande och fyllt av känsla. Vi tror på att dela måltider, skratta högt och bygga något större tillsammans. Så... Vill du jobba där andra helst hänger på helgen? Vill du vara med från början och sätta prägel på något nytt? Låter det som du? Välkommen till Clubben. Unplug, explore & let’s have a drink. Om tjänstenSom servitris på Hjortviken Country Club är din superkraft att få gäster att känna sig som hemma – fast lite bättre. Du tar emot beställningar med ett leende, har ögonen med dig och ser till att ingen går törstig eller lämnar hungrig. Du vet när du ska småprata, när du bara ska finnas där – och du gör varje måltid till en upplevelse värd att minnas. Rollen utgår från vår spanskinfluerade restaurang Bay Bay - Här hyllas det sociala viset att dela rätter på. Menyn kläs av bland annat Ibercio bellota, patatas bravas och Gambas al ajillo, salsa verde och kronärtskocka. En resa som tar gästen till spaniens charm. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Professionellt och personligt bemötande av gäster Servering av både mat och dryck med hög servicenivå Kunna ge rekommendationer och information om menyn samt dryckesval Arbeta effektivt och flexibelt i team för att säkerställa en smidig service Vem söker vi? Vi söker dig som har en brinnande passion för service och mat & dryck. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och har förmågan att under högt tempo behålla ett professionellt och vänligt bemötande mot våra gäster. Kvalifikationer: Har minst 2 års erfarenhet av arbete inom à la carte service Är en lagspelare som trivs i sociala sammanhang Prestigelös Älskar människor Om tjänsten: Anställningsform: Heltid/Deltid Tillträde: Snarast Lön enligt avtal Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 31 juli. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårds bidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vägdriftsarbetare
PEAB Sverige AB
Anläggningsarbetare

Vägdriftsarbetare sökes till vår anläggningsverksamhet i Åmål med omnejd.   Är du en ansvarstagande lagspelare med erfarenhet av arbete på väg? Letar du efter ett omväxlande arbete? Uppskattar du frihet under ansvar? Då ska du söka som vägdriftsarbetare hos oss!   Om tjänsten TA-gruppen i Peab Anläggning AB tillhandhåller produkter och tjänster åt kommuner, Trafikverket och privata aktörer. Vi arbetar med projektering och framtagning av trafikanordningsplaner och upprättar trafikanordningar på vägarna för våra kunder.     Som vägdriftsarbetare hos oss får du en varierad vardag. Du kommer att köra vår TMA-bil på småvägar på landet såväl som på högtrafikerade europavägar, och andra dagar kommer du att sitta i servicebilen och skylta upp enligt en TA-plan eller utföra tillsyn och batteribyten.     Din profil För att lyckas hos oss ska du trivas med att arbeta tillsammans med andra och, naturligtvis i alla väder. Samarbete och service är A och O i rollen, det gäller både inom gruppen och utåt mot kunder, beställare och samarbetspartners som underentreprenörer eller inhyrd personal. Arbetet är varierat och påverkas av många yttre omständigheter varför du behöver uppskatta och klara av snabba omställningar och ta egna initiativ och eget ansvar, ett gott omdöme och en känsla för trafiksäkerhet vägleder dig då.   Krav för tjänsten: -C-körkort  -Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift    Meriterande för tjänsten: -Erfarenhet av arbete på väg  -Behörigheter inom APV    Vidare kommer du att behöva kommunicera och dokumentera via telefon och dator samt kunna läsa ritningar/TA-planer.   Våra ordinarie arbetstider är 07:00-16:00 men kvälls- och nattarbete förekommer. Beredskapstjänst ingår i tjänsten.   Så här söker du: Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga ditt CV eller en meritförteckning samt ett personligt brev där du berättar om dig själv och varför du söker tjänsten. Vid frågor är du välkommen att kontakta HR-partner Jennifer Bergman via e-post: [email protected] Under v.28-32 kommer vi inte kunna besvara mail pga. semester.   Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sjuksköterska? Välkommen att bli vår nya kollega på Kirurgiavdelning 2!
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Vi på Kirurgavdelning 2 Kirurgavdelning 2 är en allmänkirurgisk vårdavdelning som ingår i Verksamhet Kirurgi och ortopedi. År 2020 flyttade vi in i några av Sveriges modernaste vårdavdelningsbyggnader. Den nya avdelningen har 28 vårdplatser i enkelrum som är byggda så att varje team med sjuksköterskor, undersköterskor, paramedicinare och läkare har en bra arbetsmiljö med modern teknik som ger goda förutsättningar att utföra patientsäker, personcentrerad omvårdnad tillsammans med patienter och anhöriga. Vi utreder och behandlar främst patienter med akut kirurgisk sjukdom i mage och tarmkanal, traumatiska kirurgiska skador och urologiska besvär. Vi tar emot både akut sjuka patienter, patienter som kommer för planerad operation och patienter som behöver palliativ vård. Vi arbetar i team som samarbetar tätt med olika vårdprofessioner. Vi har ett nära samarbete med smärtteam, mobilt palliativt team, dietist och närsjukvårdsteam. Ny sjuksköterska eller ny inom kirurgisk omvårdnad? Introduktion Vi ordnar med en trygg och stödjande bredvidgång under 4 veckor och utifrån dina behov. Kliniskt basår För dig som är nyutexaminerad sjuksköterska/röntgensjuksköterska ingår Kliniskt basår under det första året i din tillsvidareanställning. Kliniskt basår innehåller föreläsningar, processorienterad omvårdnadshandledning och praktisk träning av ditt yrke på Simulatorcentrum. Det ingår även att gå bredvid i andra verksamheter, för att du ska få en bredare förståelse för sjukhuset där du arbetar. Detta är en satsning som görs för att ge dig möjlighet att ytterligare utvecklas i din profession och bygga upp din yrkesidentitet. Kvalifikationer Du är legitimerad sjuksköterska, det är meriterande men inget krav om du har erfarenhet av kirurgisk och/eller palliativ omvårdnad. Övrigt Urval och intervjuer sker löpande. Vi erbjuder ett omväxlande och roligt arbete i toppmodern arbetsmiljö med ett härligt, glatt och stödjande gäng, välkommen till oss! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

3 juli 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025