Stödassistent till Sisjövägens LSS-boende

Om oss Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Varje dag jobbar vi för att alla människor ska få möjlighet att lyckas. Som medarbetare hos oss blir du en viktig resurs i arbetet med att göra skillnad i andra människors liv. Vi är även unika i branschen då vår förening drivs helt utan vinstintresse. Som anställd hos oss arbetar du för att vara med och skapa en hållbar förening med ett etablerat varumärke i Göteborgsområdet. Vill du göra skillnad? Bli en del av vårt team! Är du en engagerad och omtänksam person som vill bidra till en meningsfull vardag för andra? På vårt LSS-boende i Sisjön söker vi nu en stödassistent som vill vara med och skapa en trygg och utvecklande miljö för våra boende. Om rollen Som stödassistent hos oss är du en nyckelperson i våra boendes vardag. Ditt arbete handlar om att stärka individens självständighet genom praktiskt stöd, social samvaro, fritidsaktiviteter och personlig omvårdnad. Med individens behov i fokus skapar du en trygg och stimulerande tillvaro där varje dag räknas. Du arbetar i ett team där samarbete och engagemang är centrala delar. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där du både får utvecklas i ditt dagliga arbete och vara med och påverka verksamhetens utveckling. Vårt arbetssätt Vi tillämpar beprövade metoder såsom lågaffektivt bemötande, alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) samt tydliggörande pedagogik. Arbetet utgår från individuella genomförandeplaner, och vi arbetar aktivt med uppföljning och dokumentation för att säkerställa bästa möjliga stöd. För att du ska känna dig trygg i din roll erbjuder vi metodhandledning och fortlöpande kompetensutveckling inom områden som lågaffektivt bemötande, autism och intellektuell funktionsnedsättning. Arbetstider och omfattning Tjänsten innebär schemalagt arbete dagtid, kvällar, jour och varannan helg. Vi kan erbjuda heltidstjänst men möjligheten till en lägre sysselsättninggrad finns vid önskemål. Heltid motsvarar 37 timmar per vecka.  Vi söker dig som: - Har en utbildning inom vård, pedagogik eller omsorg, exempelvis som stödassistent, undersköterska, barnskötare eller fritidspedagog, alternativt annan relevant utbildning. - Har erfarenhet och intresse av att arbeta med personer med autism och utmanande beteenden. - Är ansvarsfull, tålmodig och har en positiv inställning. - Trivs med att samarbeta och bidra till en trygg och trivsam boendemiljö. - B-körkort är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Utdrag ur belastningsregistret krävs innan anställning. Är det här jobbet för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Det här får du hos oss - Nära ledarskap. - Pedagogisk handledning och vägledning. - Friskvårdsbidrag. - Kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du veta mer om våra verksamheter och hur vi jobbar? Läs mer på vår hemsida https://betaniahemmet.se/

23 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Vi söker Lärare till årskurs 4-6 till Innovitaskolan Mölndal
AcadeMedia Support AB
Grundskollärare

Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Var med och ge barn förutsättningarna att forma sin egen framtid Framtiden är full av möjligheter. På Innovitaskolan utbildar vi för varje framtid. Vårt arbete innebär att skapa en bra utbildningsmiljö där vi kan ge våra barn och elever kunskaper och kompetenser för en ständigt föränderlig framtid. Ditt uppdrag Tillsammans med våra nyfikna och nytänkande lärare, pedagoger och medarbetare vill vi på Innovitaskolan göra skillnad för våra barn och elever, för varje framtid. Vi kombinerar traditionell undervisning, det vi och forskningen vet fungerar, men moderna verktyg och metoder som förändrar lärandet. Därigenom ger vi dem redskap att forma sin egen framtid. Vi erbjuder nu en tjänst på 100% för undervisning och mentorsskap i årskurs 4-6. Din profil De frågvisa. De vetgiriga. De lösningsorienterade. De som alltid utforskar framtidens möjligheter och utmanar normen med nya perspektiv. Det är dem vi letar efter. Eftersom de är mycket sällsynta blir vi överlyckliga när vi hittar dem. Är det dig vi talar om? I första hand söker vi dig som är legitimerad lärare inom Ma, Eng och SO. På vår skola har vi höga ambitioner för våra barns lärande och utveckling och vårt arbete präglas av ett högt engagemang. Därför söker vi dig med ett stort personligt engagemang för lärande och som drivs av att utforska nya metoder och tekniker i undervisningen genom kollegialt samarbete. Som lärare är du lyhörd och vill vägleda eleverna inför framtiden. Du är också kreativ, öppen, strukturerad och en tydlig ledare i klassrummet. Vi erbjuder På Innovitaskolan får du förutsättningar att ständigt utmanas som pedagog och möjlighet att utveckla framtidens kompetenser hos morgondagens generation. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, vilket möjliggör gemensamt utvecklingsarbete och kollegial samverkan från Kalix i norr till Landskrona i söder. Som en del av Innovitaskolan och AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Tillträde 20250811 eller enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Katarina Särnholm på 031-67399 eller mailadress [email protected] eller bitr rektor Sofia Idermark på 0761-198322 eller mailadress [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Personlig assistent sökes till man utanför Partille!
Konsensus Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent hos en av våra uppdragsgivare boende i Jonsered utanför Partille. Uppdragsgivaren har till följd av en muskeldystrofi personlig assistans dygnet runt med viss dubbelassistans. Uppdragsgivaren har framförallt stora fysiska behov då han till stor del är förlamad. Han har olika hjälpmedel, bl.a. PEG och andningsstöd. Vem är du? För att passa för tjänsten så tror vi att du har ett lugn i dig själv och är bra på att läsa av andra människor. Du sprier en trygghet runt dig och gillar att vara ett stöd för någon annan i dess vardag. Vidare så tror vi att du: Har ett moget förhållningssätt. Kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift. Är minst 20år gammal Är rökfri. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av assistansyrket, men inget krav då introduktion ges. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om tjänsten. Tjänsten är ca 70% med arbetspass förlagda dag, kväll och natt alla veckodagar. Om Konsensus Personlig Assistans Konsensus Personlig Assistans är arbetsgivare och anordnare av assistansen. Vi är en assistansanordnare med stark värdegrund och stor kompetens i frågor som rör personlig assistans. Kunskap, Engagemang och Respekt är ledorden som genomsyrar hela verksamheten och allt vi gör. För oss är dessa ledord avgörande i strävan efter att uppnå kvalitet i varje uppdrag och i varje assistanssituation. Våra assistenter är nyckeln till att den personliga assistansen ska hålla den höga kvalitet som vi eftersträvar. Som nyanställd hos oss på Konsensus Personlig Assistans kommer du att få introduktion så att du lär dig dina nya arbetsuppgifter, om uppdragsgivarens behov och önskemål i assistansen. Inom Konsensus Personlig Assistans ser vi arbetsmiljöarbete och våra anställdas möjlighet till kompetensutveckling som ett viktigt led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Som personlig assistent hos oss kommer du att erbjudas stöd och fortbildning i syfte att skapa trygghet för både dig i din yrkesroll och för vår uppdragsgivare. Vi tillämpar individuell lönesättning och följer kollektivavtal mellan Fremia-Kommunal. Trivsel, samhörighet och utveckling är viktigt hos oss på Konsensus och vi vill erbjuda våra anställda ett kontinuerligt stöd och möjlighet till utbildning/fortbildning och friskvård. Vill du veta mer om Konsensus Personlig Assistans är du välkommen att besök vår hemsida www.konsensus-assistans.se

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Resurspedagog med fokus på diabetesstöd
Ale kommun
Elevassistenter m.fl.

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Kronaskolan F-6 ligger på höjden i Älvängen med utsikt över Göta älvdalen. Vi arbetar med den bärande idén om att alla barn är allas barn, för att skapa de bästa förutsättningarna för att bli en riktigt bra skola. Skolan har en fullstor idrottshall, ämnessalar i bild, hemkunskap, musik, slöjd och skolbibliotek. Eleverna har röstat fram att Kronans matsal ska heta Restaurang Juvelen. Här äter eleverna frukost, lunch och mellanmål som lagas i skolans tillagningskök. Huset är byggt som passivhus, vilket innebär att det är energisnålt. Bland annat producerar huset sin egen el genom en solcellsenergianläggning på taket. Kronaskolan består av tre enheter; grundskola F-6, förskola och anpassad grundskola. Tillsammans har vi ett gemensamt ansvar för ca 915 härliga barn och elever. Kronaskolan F-6 finns i två olika hus, i nära anslutning till varandra. Förskoleklass till och med årskurs 3 är uppdelade i två hus, Madenhuset och Kronan.  Arbetsuppgifter Nu söker vi en resurspedagog med fokus på diabetesstöd. Uppdraget innebär har du ett mycket elevnära arbete och förväntas stötta elever under skoldagen med de utmaningar de möter. Du har ansvar utifrån elevernas individuella behov utifrån egenvårdsplanen, för att stödja eleverna på ett sätt så att både skoldagen och fritidshemstiden fungerar optimalt. Tillsammans med övriga kollegor i arbetslaget medverkar du till att en meningsfull och utvecklande miljö skapas för eleverna. Du är engagerad och deltar aktivt i planering och utvärdering av arbetet. Du kommer att ha särskild kontakt med elevernas vårdnadshavare. Under eftermiddagen arbetar du som personal i vår fritidsklubb eller i vårt fritidshem på Kronaskolan. Kvalifikationer Du ska ha minst en utbildning på gymnasieutbildning inom omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av att arbeta med elever med egenvårdsplan för diabetes. Du har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du är lyhörd och empatisk, och kan bygga förtroende och trygghet. Ditt elevfokus är tydligt och du har en positiv attityd till ditt arbete och ditt arbetslag såväl som till hela skolan och enheten. Du är anpassningsbar och kan snabbt ändra arbetssätt och metoder utifrån elevernas behov och situationer som uppstår. Du har ett positivt förhållningssätt och fokuserar på att hitta lösningar och möjligheter i stället för hinder. Du arbetar målmedvetet för att stödja elevernas utveckling och lärande. Övrigt Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi genomför intervjuer löpande. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Elektrikerlärling - Trollhättan
Btp Sweden AB
Installations- och serviceelektriker

Till vår kund söker vi nu en driven lärling som vill jobba på ett företag med god teamkänsla och högt i tak! Om tjänsten Tjänsten innehåller arbetsuppgifter som t ex nyinstallation, reparation, underhåll, servicejobb och felsökning. Arbetsuppgifterna är omväxlande och varierande. Tillsammans med dina kollegor får du lära dig att ta stort ansvar för jobbet ni utför. Arbetet är på heltid, dagtid. Tillträde efter överenskommelse. Vi har kollektivavtal med SEF och ger våra anställda schyssta arbetsvillkor och möjligheter till att utvecklas! Om dig Du är en duktig lärling med utbildning från elprogrammet eller annan relevant yrkesutbildning. Det är viktigt att du är villig att så småningom bli självgående i ditt arbete och att du har en vilja att nå uppsatta mål. Som person är du lika bekväm i att kunna arbeta självständigt i framtiden, som att jobba tillsammans med andra och har god samarbetsförmåga. B-körkort är ett krav. Vi verkar för jämlikhet i branschen och välkomnar därför kvinnliga sökanden. Ansökan Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Lärling - Trollhättan Om oss Boost är ett rekrytering & bemanningsföretag inom installationsbranschen. Med 16 års erfarenhet från branschen har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och är självklart kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Kronaskolan F-6 söker leg. lärare i Ma/NO/Tk
Ale kommun
Grundskollärare

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Kronaskolan F-6 ligger på höjden i Älvängen med utsikt över Göta älvdalen. Vi arbetar med den bärande idén om att alla barn är allas barn, för att skapa de bästa förutsättningarna för att bli en riktigt bra skola. Skolan har en fullstor idrottshall, ämnessalar i bild, hemkunskap, musik, slöjd och skolbibliotek. Eleverna har röstat fram att Kronans matsal ska heta Restaurang Juvelen. Här äter eleverna frukost, lunch och mellanmål som lagas i skolans tillagningskök. Huset är byggt som passivhus, vilket innebär att det är energisnålt. Bland annat producerar huset sin egen el genom en solcellsenergianläggning på taket. Kronaskolan består av tre enheter; grundskola F-6, förskola och anpassad grundskola. Tillsammans har vi ett gemensamt ansvar för ca 915 härliga barn och elever. Kronaskolan F-6 finns i två olika hus, i nära anslutning till varandra. Förskoleklass till och med årskurs 3 är uppdelade i två hus, Madenhuset och Kronan.  Arbetsuppgifter Vi söker nu en legitimerade lärare med ämneskombination Ma/NO/Teknik för undervisning i åk 4-6. Arbetet består av att tillsammans med arbetslaget och med ämneskollegor planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen utifrån elevernas behov och verksamhetens mål. Du ska tydligt arbeta med kunskapsmål och kunskapskrav för att eleverna ska motiveras och nå goda resultat i deras utveckling, både socialt och kunskapsmässigt. Du använder varierade arbetssätt och utgår från varje elevs tänkande och kunnande. Du har också god kännedom om digitala verktyg och läromedel. Kvalifikationer Som legitimerad lärare mot yngre åldrar möter du elever med varierande kunskaper och åldrar. Du stödjer eleverna i deras samlade kunskapsutveckling utifrån dina ämnesansvar. Du bedriver undervisning av hög kvalitet och har ett inkluderande förhållningssätt. Som lärare anpassar och utvecklar du hela tiden din undervisning utifrån elevernas behov och nuläge för att stödja deras kunskapsutveckling. Du har ett nära samarbete med arbetslaget, skolenhetens elevhälsa samt med övriga arbetslag inom enheten. Du är en tydlig ledare i klassrummet och kan förhålla dig till både enskild elev och grupp. Du ser individen och har förmåga att utveckla en lärmiljö som gynnar elevens lärande. Stor vikt läggs vid din förmåga att möta elever med olika pedagogiska behov. Vi ser att du är trygg i din lärarroll samtidigt som du har god känsla för kollegialt arbetssätt. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, vilket innebär att du skapar bra möten med både individer och grupper. Du har en mycket god kännedom om läroplan, styrdokument och skolsystem. Du ingår i ett arbetslag på din enhet och i olika arbetsgrupper på kommunens skolenheter och därmed ställs krav på mycket god samarbetsförmåga. Digital kompetens är en naturlig del av undervisningen och är ett krav för att hantera information och dokumentation. Övrigt Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi genomför intervjuer löpande. Bifoga din lärarlegitimation till din ansökan.  Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

23 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Embedded software engineer
Mpya Sci & Tech AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Mpya Sci & Tech är skapat av och för människor som älskar teknik och naturvetenskap. Vi är inte här för att göra något som alla andra gör. Vi tar nischad rekrytering och konsulting till en ny nivå med fokus på kandidatperspektivet. Det är därför vi kallar oss Talent Advisors. Vi tror att de riktiga talangerna är de individer som vågar utvecklas genom hela livet. Med lång erfarenhet och djup kunskap om branschen har vi skapat ett framåtlutat och spetsigt bolag, på vårt sätt. På Mpya Sci & Tech tror vi på ett hållbart arbetsliv där vi tillsammans bygger en kultur med genuin delaktighet, ivrig nyfikenhet och möjlighet att få vara sig själv. Kom och utvecklas ihop med oss i Göteborg och Stockholm. Hos en arbetsgivare i världsklass Do you love science and technology? Do you want to work at a company where you can contribute to innovation and development? Then keep reading! Mpya Sci & Tech is a company built by engineers – for engineers. We’ve created a workplace where you, as an employee, are always at the center. In everything we do, we strive for a high level of involvement and responsiveness to our employees’ thoughts about their future roles and careers. Together, we are building a strong, inclusive, curious, and open-minded culture that offers great opportunities for our team members. We want you to work on assignments where you feel passion, grow professionally, and maintain a healthy work–life balance. We are currently looking for Embedded Software Developers for the automotive industry. We’re looking for someone who meets the following qualifications: • At least 5 years of experience as an embedded software engineer • A university degree in electronics, software development, or a related field • Strong programming skills in C and C++ • Experience from the automotive industry • Fluent in English and Swedish, both spoken and written • Experience with MATLAB/Simulink is a plus We believe you have strong communication skills and value building relationships – both with clients and colleagues. You’re positive, structured, and able to work independently as well as in a team. You take initiative when needed and are eager to contribute. Who are we? At Mpya Sci & Tech, we believe in a sustainable working life, and we’re building a culture where you can: • Be Dedicated • Be Brave and Curious • Be Inclusive and Allowing We believe that real talent lies in those who dare to keep growing throughout life. With deep industry knowledge and years of experience, we’ve built a forward-thinking company – in our own way. Application Does this sound like the opportunity you’ve been waiting for? Apply today! We review applications on an ongoing basis, so don’t hesitate to send in yours via www.mpyascitech.com. We look forward to hearing from you! Due to the summer holidays, feedback on applications may take longer. Thank you for your understanding!

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Bygglovhandläggare
GÖTEBORGS KOMMUN
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för att driva och samordna den fysiska planeringen av Göteborg. Vi bidrar till att skapa en hållbar stad för nuvarande och kommande generationer. Inom vårt uppdrag ryms ansvar för strategisk planering, detaljplanering, lantmäteri, bygglovhantering och tillhandahållande av geografiska data. På förvaltningen arbetar cirka 450 personer. Stadsbyggnadsförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningarna som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Bygglovavdelningens uppdrag är att hantera ansökningar om bygglov, rivningslov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, anmälningspliktiga åtgärder och anmälningar om olovligt byggande. Avdelningen ger också allmänheten stöd och råd i andra lovrelaterade frågor och hjälper dem i bygglovsprocessen. Som bygglovhandläggare granskar du bygglovsansökningar utifrån såväl formella bestämmelser som lämplighet och gestaltning samt deltar aktivt i avdelningens utvecklingsarbete i dessa frågor. I uppdraget ingår att på delegation fatta beslut om bygglov, ge service till allmänheten i form av råd och upplysningar, samt föredra ärenden inför byggnadsnämnden. På stadsbyggnadsförvaltningens bygglovsavdelning är vi cirka 120 personer som arbetar med bygglov, genomförande, tillsyn och bostadsanpassning. Hos oss arbetar engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens stad, här finns viljan att utvecklas och utmanas. Vi eftersträvar en kultur som är positiv och prestigelös, det ska vara lätt att lyfta en frågeställning och att få hjälp. Vi vill utvecklas och förbättras och vi arbetar med ett strukturerat förbättringsarbete. Vi trivs tillsammans och värnar om att varje medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi arbetar för att långsiktigt kännetecknas som en modern och hållbar arbetsplats. KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad arkitekt eller bebyggelseantikvarie, alternativt har bygglovhandläggarutbildning i kombination med annan utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med bygglov och förhandsbesked samt har goda kunskaper i Plan- och Bygglagen. Arbetet innebär mycket kontakt med bygglovsökande och andra intressenter. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. För att trivas i arbetet behöver du kunna arbeta strukturerat då du hanterar ärenden som befinner sig i olika faser. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. På byggavdelningen har vi ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Det är viktigt för oss inom teamet och byggavdelningen i stort att vi bryr oss om varandra. En god arbetsmiljö innebär att vi gör ett bättre arbete för dem vi är till för. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden, Som medarbetare är du med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete. Tjänsten kräver att du har B-körkort då det kan förekomma bilkörning i tjänsten. ÖVRIGT Inför din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

23 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Lärare till Bruksskolan och Hedekas skola
Munkedals kommun
Grundskollärare

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna? Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun! Kultur- och utbildningsförvaltningen vill erbjuda den utbildning, omsorg och inspiration som våra små och stora medborgare behöver genom livets olika utvecklingsskeden. Kultur och utbildningsförvaltningen består av två avdelningar - avdelning skola och avdelning förskola och kultur och fritid. I verksamheterna inom avdelning skola ingår alla skolformer från förskoleklass till vuxenutbildning samt elevhälsan. Avdelning förskola innefattas av kommunens alla förskolor och dagbarnvårdarna samt kultur och fritid bestående av bibliotek, kulturskolan och ung fritid. Vill du bidra till att utveckla våra elever till att nå sin fulla potential?  Vi välkomnar dig som vill utvecklas som lärare tillsammans med oss! Nu finns en unik möjlighet att få lära känna och arbeta på två av våra skolor i kommunen, Hedekas skola och Bruksskolan i Munkedal. Hedekas skola är en F-6 skola med ca 95 elever och Bruksskolan som ligger i Munkedal är en F-6 skola med ca 235 elever. Vi arbetar med språkstärkande arbete i alla klasser och fokus läggs på trygghet och studiero för att skapa goda förutsättningar för kunskapsinhämtning. Vi erbjuder dig - En arbetsplats med relativt små elevgrupper som ger eleverna goda möjligheter att utvecklas. - Kollegor som vill utveckla verksamheten och där ett kollegialt lärande är en naturlig del av din arbetsdag hos oss.  Beskrivning av arbetet Uppdraget kommer att innebära undervisning i musik för åk 4-6 på Bruksskolan. Här kommer du också att undervisa i något annat ämne. Vi kommer i dialog utgå från din kompetens och utforma den delen av uppdraget. Som lärare i Hedekas kommer du att arbeta i en årskurs 2 som resurs och ansvara för planering, undervisning och bedömning tillsammans med en annan lärare, men även ha möjlighet att samarbeta med andra årskurser vid tematiskt arbete. Meriterande om du har behörighet i engelska. Vår lediga tjänst innebär att du får lära känna två av kommunens skolor, då den är fördelad mellan Hedekas skola och Bruksskolan i Munkedal. Uppdraget innebär en tjänst på 100% riktat mot åk 2-6, fördelat på 30% musik och 70% på annat ämnesområde utifrån din behörighet. Tillsammans för vi en dialog gällande ämnesområde utifrån din erfarenhet och verksamhetens behov.  Vi söker dig är: - legitimerad grundskollärare och/eller har erfarenhet av att arbeta i skolans värld - väl bevandrad inom skolans styrdokument och är medveten om att skolans vardag är föränderlig och arbetet sker utifrån rådande läge - samt har B-körkort  Vi uppskattar att du ser utmaningar som möjlighet till utveckling. Om din samarbetsförmåga är din styrka för att skapa förtroendefulla relationer med såväl kollegor som med elever och vårdnadshavare på våra skolor så väntar ett intressant uppdrag för dig.  Vi vill informera dig - Vi vill att du innan anställning uppvisar utdrag ur belastningsregistret. - Tjänsten kommer tillsättas utifrån att erforderliga beslut fattas. - Vi kommer att genomföra intervjuer under vecka 29. - Vid frågor kontakta Ulrika Larsson, rektor, under vecka 26. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - visar giltig ID-handling - vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis - har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd - vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd - vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Vår kommun Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 350 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka  900 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är. Tillsammans är vi Munkedals kommun! Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig! Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Behandlingsassistent
Vara kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Tjänsten som behandlingsassistent med inriktning boendestöd ingår i ett nyskapat team för personer inom det socialpsykiatriska området. Vill du vara med och utveckla vår öppenvård som är riktad till personer med psykisk ohälsa samt skadligt bruk / beroendeproblematik? Vi slår samman delar av boendestöd och behandlingsenheten till ett tight team för att bli en stark och hållbar resurs till dom vi är till för. Din roll Arbetet som behandlingsassistent med boendestödjande uppdrag är mångfacetterat och kräver god förmåga till samarbete, du behöver vara flexibel och inriktad på att tillsammans med klienten stötta till förändring. Du dokumenterar och upprättar genomförandeplaner och du förväntas ha goda kunskaper i svenska språket både muntligt och skriftligt. Vi förutsätter att du har en digital mognad. Din arbetsvardag är mycket varierande: - Du utgår från den enskilde i sitt ordinära boende alternativt färdighetstränar tillsammans   ute i samhället. Alternativt möter den enskilde på mer neutral plats i våra lokaler. - Vi arbetar främst individuellt på egen hand, där du planerar och genomför ditt arbete. Vi har även viss gruppverksamhet. Handläggare, behandlare och behandlingsassistenter arbetar nära varandra och vi finns till som stöd för varandra. Din kunskap och erfarenhet  Vi söker dig med utbildning från högskola alternativt yrkeshögskola med relevant inriktning för arbete mot skadligt bruk beroende samt psykisk ohälsa. Övriga kvalifikationer:  - Utbildning i (MI) motiverande samtal är meriterande för att lyckas i rollen. - Tidigare erfarenhet av likande roll som behandlingsassistent med boendestödjande uppdrag. - Det är meriterande om du har utbildning i ESL, HAP, ÅP, CRA, MI, MET och erfarenhet av insatser inom VIR, våld i nära relation. - Du är lyhörd och har förmåga att förstå din roll samt andra parters roll inom samverkan och kan arbeta mot gemensamt uppsatta mål. - Du har god självkännedom och är trygg i dig själv. - Ditt sätt att bemöta andra genomsyras av respektfullhet och du är professionell i din roll, även i situationer där du utmanas genom svåra samtal och olika sinnesstämningar - Din personliga lämplighet är nyckeln till en livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa förtroende, motivation och delaktighet. Lika viktigt är att du har en grundad positiv människosyn, en god empatisk förmåga samt med skicklighet skapar goda relationer. - Eftersom svenska är det gemensamma arbetsspråket på arbetsplatsen behöver du behärska språket, muntligt och skriftligt, på den nivå som arbetsuppgifterna kräver.  - Körkort för personbil är ett krav. I tjänsten ingår att utföra Hälso- och sjukvårds delegerade arbetsuppgifter.  Du behöver visa upp utdrag från polisens belastningsregister, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret. Typ av utdrag: "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret".  Du behöver även kunna visa upp pass / giltigt ID kort. Körkort går att visa upp tillsammans med personbevis som man hämtar på skatteverket.se med hjälp av Bank-ID, detta kan vi göra vid bokad intervju. Din framtida arbetsplats Inom öppenvårdens verksamhet arbetar vi med att tillsammans stödja den enskilde till att nå och upprätthålla en nykter och drogfri tillvaro utan skadligt bruk och beroende. Vi möter även personer med psykisk ohälsa och genom miljö terapeutiska strategier arbetar vi med individen i fokus genom att stärka individen psykosocialt i ett förändringsinriktat perspektiv.  Övrig information till sökande Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader. Vi arbetar både dagtid, kväll och helg.  Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden. Du behöver ha tillgång till BankID.  Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag.  Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus.   I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål!  Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025