Specialistläkare till Gynekologimottagning

Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Beskrivning Vi söker en engagerad och ansvarsfull gynekolog med passion för kvinnohälsa i livets alla skeenden. Hos oss får du en familjär arbetsmiljö där högt i tak och glädje präglar vardagen. Arbetsuppgifterna innefattar specialistvård inom gynekologi med fokus på undersökningar, utredningar och behandlingar. Som gynekolog hos oss kommer du ha en viktig roll i vårt hängivna och trygga team. Vi arbetar med korta beslutsvägar och har alltid patientens bästa i centrum. Vi strävar efter att samla och tillvarata medarbetarnas olika kompetenser för att skapa en lärande och inspirerande verksamhet. På mottagningen arbetar gynekologer, barnmorskor och undersköterskor. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag, vilket ger dig tid för återhämtning och främjar välmående och hållbarhet. Du är ledig på helger och röda dagar, vilket skapar möjlighet att upprätthålla en sund balans mellan arbete och privatliv. Hos oss värdesätter vi ditt välbefinnande både på och utanför arbetsplatsen. Vi är öppna för att diskutera tjänstgöringsgrad och möjlighet till kombinationstjänster inom förvaltningen, om du är intresserad av detta. Har du önskemål om att kombinera arbete hos oss med arbete på annan förvaltning, kan vi även utforska dessa möjligheter, för att skapa en balanserad och givande arbetsmiljö för dig som gynekolog. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt dedikerade team där din kompetens och ditt engagemang kommer att göra verklig skillnad. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

13 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Sjuksköterska till Öron-Näs-Halsmottagning Alingsås, vikariat
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Beskrivning Öron-näsa-halsmottagningen är en tidsbeställd specialistmottagning. Vi har också konsultationsverksamhet, dagkirurgi-barn och polikliniska operationer. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska ansvarar du för mottagningsarbete, telefonrådgivning och tidsbeställning, preoperativ information, viss sjukvårdande behandling samt assisterar vid polikliniska operationer. Kvalifikationer Vi söker en legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet inom öron-näsa-halssjukvård. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet samt egenskaper som förmåga att planera, samordna, vara självständig, flexibel och ha en god samarbetsförmåga. Vi förespråkar mångfald i vår rekryteringsprocess. Arbetstid Dagtid Övrigt Tjänsten avser ett vikariat på 6 månader fr om 251031 eller efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

13 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
EKONOMIASSISTENT VIKARIAT
Meholmen Hotell AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Vi söker Ekonomiassistent (vikariat 50 %) – Tillträde efter sommaren Meholmen Hotell AB, som driver VANN Spa Hotell & Konferens i Brastad och Smögens Hafvsbad på Smögen, söker nu en engagerad ekonomiassistent på 50 % med tillträde efter sommaren. Vikariatet sträcker sig till och med 1 januari 2027, med god möjlighet till förlängning. Om oss VANN Spa Hotell & Konferens är ett 4-stjärnigt hotell med 151 dubbelrum, 5 sviter, spa, restaurang och konferensanläggningar. Beläget vid Gullmarsfjorden – Sveriges enda tröskelfjord. Smögens Hafvsbad, beläget i hjärtat av Smögen, erbjuder 76 hotellrum, spa, pool, havsbastu, restaurang med havsutsikt, och konferensmöjligheter. Ett modernt boende med historisk charm mitt i Bohuslän. Vad erbjuder vi? En stimulerande arbetsmiljö med skog, hav och spa precis utanför dörren Kompetensutveckling internt och externt Kollektivavtalade anställningar – trygghet och goda förmåner Tillgång till friskvårdsbidrag, gym, spa, massage, paddel, kajak och mer Rabatter på boende, mat och spabehandlingar inom Svenska Spahotell-kedjan Dina arbetsuppgifter Bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och månadsrapportering Betalningar/ påminnelsehantering Delta i budget- och prognosarbete Hantera administrativa ekonomi Vem söker vi? Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet Tidigare erfarenhet av redovisning är meriterande Strukturerad, ansvarstagande och team-spelare Goda kunskaper i Excel och vana av ekonomisystem Varför du kommer trivas hos oss Här jobbar du i en underbar miljö, med naturen inpå knuten och havets lugn som kuliss. Vårt värdegrundsarbete genomsyrar allt vi gör, och vi satsar stenhårt på både medarbetarskap och trivsel. Har du frågor kring tjänsten, kontakta ekonomichef Susanne Ottosson, mail: [email protected]  VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

13 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
PhD Student Position in Machine Learning Theory and Data Efficiency

We are offering a PhD student position in machine learning (ML) theory, focusing on new methods for training models with a limited amount of data. The student will be a part of a new NEST initiative, Time-Resolved Imaging and Multi-Channel Evaluation of Cellular Dynamics (TIMED). This project is a 5-year collaboration between researchers at Chalmers University of Technology, Uppsala University, and Karolinska Institute. About us  The Department of Computer Science and Engineering (CSE) is a joint department between Chalmers and the University of Gothenburg and is internationally recognized for its excellence in research and education. We host around 300 employees from over 40 countries in a stimulating, collaborative environment. Gothenburg, Sweden's second-largest city, consistently ranks as one of the world’s most sustainable and livable cities. The PhD student will join Panahi’s research group at the Data Science and AI division, CSE department, Chalmers. The goal of this group is to bring together the theory of optimization algorithms and high-dimensional statistics to address some of the most fundamental questions in ML such as the behavior of neural networks. The environment of this project is highly collaborative, bringing together researchers from diverse backgrounds who share a commitment to rigorous, open, and impactful science. The project is part of the DDLS and WASP initiatives, which aim to position Sweden at the forefront of computational life sciences and AI research. The PhD student will belong to the graduate school within the Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program (WASP). WASP is Sweden's largest individual research program ever, a major national initiative for strategically motivated basic research, education and faculty recruitment. The program addresses research on artificial intelligence and autonomous systems acting in collaboration with humans, adapting to their environment through sensors, information and knowledge, and forming intelligent systems-of-systems. The vision of WASP is excellent research and competence in artificial intelligence, autonomous systems and software for the benefit of Swedish society and industry. Read more: https://wasp-sweden.org/ About the research project   The project is a unique opportunity to work on fundamental theoretical questions in ML, and at the same time make an impact in a real-world application. Our goal is to describe the performance of ML methods when limited data is available. Large neural networks are known to be heavily inefficient in this limit, and we aim to discover better methods for this purpose. We would like to study how prior domain knowledge and trained models on similar problems can be both incorporated to train better models and guide researchers to design better experiments.  The project will be in collaboration with other NEST partners, who collect and process biological behavior of live cells by imaging. The methods developed in this project will be used to improve the best practices in this application  Who we are looking for:  • To qualify as a PhD student, you must have a Master's degree in a relevant field to theory of machine learning and AI. This includes, but is not limited to, computer science, electrical engineering, physics and mathematics.   • You will need strong written and verbal communication skills in English.  • Some level of familiarity with computer programming is rquired.  Additional Merrits (documents should be attached): • Previous projects or course work related to machine learning implementations • Previous projects or course work involving mathematical proving • Solid knowledge of Python  What you will do:  • Develop your own scientific concepts and communicate the results of your research verbally and in writing  • Collaborate with other researchers within the TIMED NEST project to build better models and experiments for live cell images. • As a member of the DSAI division, PhD students will be involved in teaching activities offered by the division • Take courses at an advanced level within the Graduate school of Computer Science and Engineering.  Contract terms and what we offer:  • The PhD positions are fully funded from start.  • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees.  • The position is limited to four years, with the possibility to teach up to 20%, which extends the position to five years.  • Doctoral studies require physical presence throughout the entire study period. A valid residence permit must be presented by the study start date, otherwise the admission may be withdrawn.  • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg.  • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025). • Read more about Sweden’s generous parental leave, subsidized day care, free schools, healthcare etc at Move To Gothenburg.  If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses to help you settle in.  Discover more  Find more general information about doctoral studies at Chalmers here.   Application procedure  To apply, please click this link to go to Chalmer's vacancy page.  Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Contact details to references will be requested after the interview.  We welcome your application no later than July 21st, 2025 For questions, please contact:   Ashkan Panahi  Associate Professor Email: [email protected] Phone Number: +46732513792 Co-supervising team: Professor Ola Spjuth ([email protected]), Group Leader Brinton Seashore-Ludlow ([email protected]), Assistant Professor Prashant Singh ([email protected]), Assistant Professor Rocío Mercado Oropeza ([email protected]) We look forward to your application!  * Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *

13 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Psykolog inom primärvården

Om oss Vill du arbeta i en personlig vårdmiljö där du får tid för patienterna och möjlighet att påverka din arbetsvardag? Hos oss på Capio vårdcentral Almö kombinerar vi det bästa av två världar - det lilla teamets samhörighet och flexibilitet, med den breda kompetens och trygghet som finns i vår erfarna personalgrupp. Vi finns på Almö center på den vackra ön Tjörn på västkusten alldeles i närheten av Tjörnbron. Du kommer lätt till oss med bil eller buss. Vi har ca 5600 listade patienter och vi som tar hand om dem är drygt 25 engagerade och lösningsfokuserade personer som arbetar under ett och samma tak – vårdcentral, BVC och rehab.  För oss är det viktigt med ett flexibelt och nära samarbete mellan alla yrkesgrupper, liksom hög tillgänglighet till psykolog – för att på bästa sätt hjälpa patienterna. Vi har ett nära och naturligt samarbete med kommunens socialtjänst, skola m fl. Din roll Som psykolog har du högsta kompetens inom bedömning och behandling av våra patienter med psykisk sökorsak. Vi önskar därför hitta dig som vill vara drivande i att utveckla ett arbetssätt som säkerställer att våra patienter får vård i enlighet med primärvårdens uppdrag. Du kommer att få möjlighet att använda hela bredden i din kompetens, och i hög grad styra hur din arbetsdag ser ut. I tjänsten ingår: - att bedöma och behandla lindrig och medelsvår psykisk ohälsa - att möta patienter från 6 år och uppåt - att utifrån din bedömning av vårdnivå remittera/ hänvisa till annan instans - att för en patient med behov av samordnade rehabiliteringsinsatser verka för att rehabiliteringsprocessen sker samordnat med patientens övriga behandlingar - att utveckla arbetssätt där hög tillgänglighet och kvalitetssäker vård prioriteras - att utveckla och ge patientutbildningar utifrån patienters behov, tex Stress, Sömn, Ångest - att vara vårdcentralens kompetens inom det psykologiska fältet, genom rådgivning/ konsultation/ handledning till övrig personal Vi erbjuder dig En trivsam och välstrukturerad vårdcentral med korta beslutsvägar där vi ställer oss positiva till förbättringsförslag och förändringsarbete. . Vi erbjuder även bla: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag Om dig Du som söker skall ha psykologexamen och legitimation som psykolog. Erfarenhet av arbete som primärvårdspsykolog och/eller utvecklingsarbete är meriterande. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Tycker du att det är värdefullt med en omväxlande arbetsdag, där du själv i hög utsträckning kan påverka dina arbetsuppgifter? Ser du det som givande att träffa människor med en bred variation av sökorsaker, där psykologisk behandling i korttidsformat kan vara av stor betydelse för individen? Är du en person som uppskattar att ta dig an utmaningar i form av en primärvård under utveckling? Är kompetensutveckling viktigt för dig? Känner du dig trygg i rollen som psykolog i mötet med såväl vuxna som barn/unga och deras familjer? Då är detta arbetet för dig!   Publicerat: 2025-06-13 Sista ansökningsdag: 2025-08-31

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Leg läkare/Specialist i allmänmedicin till Capio Amhult, vikariat
Capio Sverige AB
Specialistläkare

Om oss Capio Vårdcentral Amhult är en modern och välfungerande verksamhet belägen mitt i centrala Torslanda med närhet till allt. För oss är det viktigt med ett flexibelt och nära samarbete mellan yrkesgrupperna för att på bästa sätt hjälpa våra patienter. Vi värnar om en arbetsmiljö där alla kan utvecklas och känna stolthet över sin egen och vår gemensamma insats. Hos oss arbetar olika yrkeskategorier såsom läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, psykologer, arbetsterapeut, fysioterapeuter, medicinska sekreterare samt undersköterskor. Vi strävar alltid efter att arbeta tätt tillsammans och att ha ett öppet klimat bland oss kollegor oavsett yrkeskategori. Din roll  Du kommer att vikariera för en av våra kollegor som kommer att vara tjänstledig i ett år på grund av utlandstjänst med möjlighet för förlängning. Vi söker dig som är utbildad specialistläkare i allmänmedicin och gärna har erfarenhet av arbete i primärvården. Arbetet på vårdcentralen innebär utredning och behandling av patienter på mottagningen, både kroniker och akuta patienter i alla åldrar. Vi vill att du har intresse för att bidra till utveckling och att driva mottagningen framåt. Du har ett nära samarbete med våra sjuksköterskor och övriga professioner på vårdcentralen, bland annat fysioterapeuter, arbetsterapeut och psykologer. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för patienten och likaså möjligheter till kompetensutveckling mellan varandra. Vi prioriterar patientens behov och anpassar vården därefter. Detta innebär att kombinera fysiskt och digitalt arbete utefter behov. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt i tak och härlig stämning där vi trivs på arbetet och tillsammans. Här finns en närvarande chef, kollegor som ställer upp för varandra och verksamheten och du har möjlighet att vara med och utveckla verksamheten. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Vi tycker det är viktigt med kompetensutveckling både internt och externt. Dessutom erbjuder vi även följande: Kollektivavtal Närvarande chef Friskvårdsbidrag Frukost varje dag En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Du som söker är specialist i allmänmedicin och är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Du är noggrann i ditt arbete, har förmåga till flexibilitet och kan anpassa tempo och arbetsmetoder efter vad varje situation kräver. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du är engagerad och noga med att alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-08-25. Kontaktperson: Sima Niklund, verksamhetschef 0735-938263.                              Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

13 juni 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Allmänspecialist med möjlighet till ledningsgruppsansvar
Capio Sverige AB
Specialistläkare

Om oss Capio Vårdcentral Amhult är en modern och välfungerande verksamhet belägen mitt i centrala Torslanda med närhet till allt. För oss är det viktigt med ett flexibelt och nära samarbete mellan yrkesgrupperna för att på bästa sätt hjälpa våra patienter. Vi värnar om en arbetsmiljö där alla kan utvecklas och känna stolthet över sin egen och vår gemensamma insats. Hos oss arbetar olika yrkeskategorier såsom läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, psykologer, arbetsterapeut, fysioterapeuter, medicinska sekreterare samt undersköterskor. Vi strävar alltid efter att arbeta tätt tillsammans och att ha ett öppet klimat bland oss kollegor oavsett yrkeskategori. Din roll Vi söker dig som är utbildad specialistläkare i allmänmedicin och gärna har erfarenhet av arbete i primärvården. Arbetet på vårdcentralen innebär utredning och behandling av patienter på mottagningen, både kroniker och akuta patienter i alla åldrar. Vi vill att du har intresse för att bidra till utveckling och att driva mottagningen framåt. Du har ett nära samarbete med våra sjuksköterskor och övriga professioner på vårdcentralen, bland annat fysioterapeuter, arbetsterapeut, psykologer och undersköterskor. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för patienten och likaså möjligheter till kompetensutveckling mellan varandra. Vi prioriterar patientens behov och anpassar vården därefter. Detta innebär att kombinera fysiskt och digitalt arbete utefter behov. Utöver kliniskt arbete kommer du, i uppdraget som MAL (medicinskt ansvarig läkare), i ett nära samarbete med verksamhetschefen ansvara för medicinska rutiner, medicinsk patientsäkerhet och övergripande ansvar för avvikelsehantering samt vara samordnare för läkarnas möten och fortbildning. Du kommer även att vara aktiv i utvecklingsarbetet och utöver deltagande vid veckovisa ledningsgruppsmöten på vårdcentralen ingår du även i vår regions nätverk för MAL:ar där du får möjlighet att bolla frågor och få stöd av engagerade kollegor. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt i tak och härlig stämning där vi trivs på arbetet och tillsammans. Här finns en närvarande chef, kollegor som ställer upp för varandra och verksamheten och du har möjlighet att vara med och utveckla verksamheten. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Vi tycker det är viktigt med kompetensutveckling både internt och externt.  Dessutom erbjuder vi även följande: Kollektivavtal Närvarande chef Friskvårdsbidrag Frukost varje dag Bidra till vidareutveckling av mottagningens arbetssätt och den digifysiska vården En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Du som söker är specialist i allmänmedicin och är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Du är noggrann i ditt arbete, har förmåga till flexibilitet och kan anpassa tempo och arbetsmetoder efter vad varje situation kräver. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du är engagerad och noga med att alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först 6 månaders provanställning. Tillträde: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-08-25. Kontaktperson: Sima Niklund, Verksamhetschef 0735-938263. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

13 juni 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Personligt ombud
Lidköpings kommun
Personliga assistenter

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Vill du hjälpa andra att hitta tilltron till sig själva och ta kontroll över sin vardag? Då kan du vara den vi söker! Lidköpings kommun söker nu, i samverkan med Götene och Skara kommun ett engagerat personligt ombud. Som personligt ombud arbetar du på uppdrag av klienten och det är klientens behov och önskemål som styr ditt jobb. Din roll är att stärka individens kontroll över sin vardag och skapa förutsättningar för ökad delaktighet i samhället. Du är också ett stöd i kontakter med vård, myndigheter och andra samhällsaktörer. Verksamheten ger stöd åt personer med psykiska funktionsnedsättningar som har behov av långvariga kontakter med socialtjänst, primärvård,  psykiatrin och andra myndigheter.  Stödet vänder sig till personer som är 18 år eller äldre. Du arbetar nära två kollegor och erbjuds kontinuerlig handledning och stöd i din professionella utveckling.  Arbetsuppgifter Vara ett stöd till personer med psykiska funktionsnedsättningar att påverka sin livssituation och kunna blir mer delaktiga i samhället. Identifiera behov och tillsammans med klienten formulera mål kring vård, stöd, service, rehabilitering och sysselsättning Bistå i kontakter med socialtjänst, psykiatri, primärvård, försäkringskassa, arbetsförmedling och andra myndigheter.  Samordna och följa upp insatser Arbeta för att förbättra livsvillkoren för målgruppen på strukturell nivå genom att identifiera brister i samhället som påverkar gruppen negativt och rapportera dessa till ledningsgrupp Vem är du? Vi söker dig som har en god förmåga att lyssna, skapa förtroende och arbeta på individens villkor. Du är trygg, empatisk och har ett genuint intresse av att hjälpa andra. Du har integritet, gott omdöme och förmåga att sätta gränser. Du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat men är också en initiativtagare.  Du trivs både i rollen med individuellt klientarbete och i mer övergripande samhällspåverkande inslag.   Krav: - Högskoleexamen inom socialt arbete, psykologi, beteendevetenskap, vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig  - B-körkort  - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift - God datorvana Meriterande: - Kunskaper om samhällets utbud av stöd- , vård och service för människor med psykisk funktionsnedsättning - Erfarenhet av arbete med människor med psykisk funktionsnedsättning - Kunskap om psykiska funktionsnedsättningar och hur de påverkar individens liv - Tidigare arbete inom socialtjänst, psykiatri, beroendevård eller liknande verksamheter - Vana av att samverka med myndigheter och vårdgivare Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske i slutet av augusti.  Vill du ta kontakt med de personliga ombuden för att få veta mer kan du ringa Martina Karlsson på telefonnummer 073-391 59 19 eller Per-Ola Persson på telefonnummer 073-391 59 18   Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

13 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Fisketillsynsman
Länsstyrelsen i Västra Götalands län
Specialister och rådgivare inom lantbruk m.m.

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Funktionen för fisk är en del av Länsstyrelsens Natur- och vattenavdelning. På Funktionen för fisk arbetar vi långsiktigt för hållbara fiskbestånd och för ett långsiktigt hållbart fiske i både inlandsvatten och i havet. Detta bland annat genom att fördela ekonomiska stöd till fiskevården och kalkningsverksamheten, förvalta fiskevårdsområden, bedriva fisketillsyn, bevaka fiskets intressen i samhällsplaneringen, pröva ansökningar om tillstånd och dispenser enligt fiskerilagstiftningen samt skydda och bevara hotade arter i vatten. Funktionen deltar även i olika projekt knutna till vatten och fisk. I tillägg bistår Funktionen för fisk även andra avdelningar och enheter inom myndigheten i olika projekt och i arbetet med att fördela bidrag och EU-stöd inom vattenområdet och fiskerinäringen. Arbetsuppgifter I uppdraget ingår att bedriva landbaserad- såväl som båtburen fisketillsyn på allmänt vatten inom länet samt att bistå Länsstyrelsen eller annan myndighet vid behov. Det ingår också att sprida allmän information om gällande fiskeregler och att bistå Länsstyrelsen eller annan fiskekontrollerande myndighet vid särskilda insatser. Uppdraget omfattar även att delta i tillfälliga projekt inom Länsstyrelsen med inriktning mot exempelvis draggning av förlorade redskap, provfisken, provtagning av miljögifter i fisk med mera. Arbetet som fisketillsynsman utförs i huvudsak i fält och utgår från Vänersborg eller Mariestad. Anställningen styrs av verksamhetens behov under en ramtid på två år. Det innebär att du kommer att erbjudas arbetstillfällen när behov finns. Varje arbetstillfälle är en enskild anställning som du har rätt att tacka ja eller nej till. Du är alltså endast anställd under de dagar du har tackat ja till arbete. Placeringsort: Vänersborg eller Mariestad Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser till och från utgångspunkten för tillsyns- eller projektarbetet. Kvalifikationer Krav: - Du har erfarenhet av arbete inom yrkesfiske - Du har minst 5 års erfarenhet av att bedriva fisketillsyn enligt Fiskelagen på allmänt vatten i Länsstyrelsens regi - Du har god sjövana och god vana vid att framföra båt - Du har relevant båtförarutbildning - Du har relevant och aktuell utbildning med förordnande inom fisketillsyn   - Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift - Lokal kunskap om Vänern med dess omgivningar - B-körkort Meriterande: - Kunskap om fiskerätt och vattenförvaltning Personliga egenskaper: Som person är du strukturerad och kan självständigt planera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Din förmåga att analysera information är god och du utför ditt arbete med stort ansvarstagande och noggrannhet. Du har en positiv attityd, är lyhörd och engagerad. Du har mycket god förmåga att skapa och utveckla goda relationer då arbetsuppgifterna präglas av internt samarbete och extern samverkan. Du tar egna initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Du ansöker till jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/what:job/jobID:836865/ Bra att veta Anställningsform: Tidsbegränsad anställning under en ramtid på två år. Omfattning: Varierande tjänstgöringsgrad och arbetstider. Dagtid, vid behov. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

13 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Innesäljare

Upsales Agent till Fortum i Göteborg Om kunden: Fortum är ett europeiskt energiföretag med verksamhet i mer än 40 länder. Vi förser våra kunder med el, gas, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Vi vill involvera våra kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Tillsammans med vårt dotterbolag Uniper är vi den tredje största producenten av CO2-fri el i Europa. Med ca 19 000 anställda och en gemensam omsättning på 69 miljarder euro har vi storleken, kompetensen och resurserna att driva energiomställningen framåt. Fortums aktie är listad på Nasdaq Helsinki och Unipers aktie på Frankfurtbörsen. Arbetsuppgifter: Är du nyfiken på en karriär inom försäljning och vill börja med att jobba med merförsäljning . Då kan detta vara tjänsten för dig! Fortum arbetar med att anpassa och sälja elavtal till företag och privatpersoner i hela Sverige. Med fokus på kundnytta och hållbarhet hjälper vi våra kunder med att få de bästa Elavtalen. I Rollen som Upsales Agent kommer du att: Tjänsten innebär att aktivt ringa ut och arbeta med merförsäljning av trygghetspaket och ID skydd. Kvalifikationer: Vi letar efter dig som brinner för att alltid leverera god service och goda resultat i ditt arbete. Som person är du ansvarstagande, serviceminded och du ser dig själv som en teamplayer. Du trivs med att arbeta mot både individuella och gemensamma resultat. Din inställning är positiv och du sprider energi till både kollegor och kunder. Du är en lösningsorienterad och engagerad person som ser möjligheter i ditt arbete. Denna roll kräver att du har goda språkfärdigheter i både svenska och engelska.  Övrigt: Minst gymnasieexamen  Du har lätt för att hantera olika system Kunna kommunicera obehindrat på engelska och svenska, både i skrift och tal. (Andra språk är meriterande) Det är starkt meriterande med tidigare erfarenhet av Försäljning Kunna arbeta 100% Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Sten på [email protected]

13 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025