Vi söker en Distriktssköterska med ansvar för både BVC och mottagning
Familjeläkarna Uddevalla AB
Distriktssköterskor

Vi söker dig som är distriktssköterska och som vill arbeta både med barnhälsovård och mottagningsarbete för vuxna. Tjänsten är en kombinerad roll inom BVC och distriktssköterskemottagning, vilket ger en varierande och stimulerande arbetsdag. Du kommer att arbeta nära både barnfamiljer och vuxna patienter samt vara en viktig del i det hälsofrämjande och förebyggande arbetet på enheten. På BVC kommer du att arbete nära våra BVC läkare som har lång erfarenhet samt övriga teamet inklusive rehab som stöttar dig i arbetet. Vi utvecklar teamet och söker dig som vill vara med och skapa något unikt med engagerade kollegor på plats! Arbetsuppgifter Inom BVC: Utföra hälsokontroller enligt barnhälsovårdsprogrammet Ge råd och stöd till föräldrar Samverka med barnhälsoteam och andra instanser Inom mottagningen: Telefonrådgivning och egen mottagning Sårvård, blodtryckskontroller, vaccinationer m.m. Arbeta med kroniska patienter (meriterande om du har vidareutbildning inom diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar) Om dig Vi söker dig som är distriktssköterska gärna med några års erfarenhet av arbete inom primärvård. Vi ser det också som meriterande om du har arbetat i journalsystemet Asynja. Du tycker om att arbeta både självständigt och i team. Du är engagerad och motiverad i ditt arbete. Att konstant sträva efter förbättringar är något som kännetecknar dig. Vi bygger framtidens vårdcentral i Uddevalla och undrar om du vill vara med på den här resan glad och modig! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att passa in i teamet. Vi erbjuder Ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete. Trevliga arbetskamrater och god stämning på arbetsplatsen. Tydlig och närvarande ledning. Ett nära samarbete med samtliga yrkesgrupper. Fortlöpande utbildning och individuell utveckling. Familjeläkarna Uddevalla Familjeläkarna i Uddevalla är en familjär vårdcentral med ca 20 medarbetare. Hos oss finns förutom vårdcentral också Rehab i samma lokaler. Enheten är en systerenhet till Familjeläkarna i Mölnlycke. Vi bedriver vård för ca 4000 invånare i Uddevalla och växer hela tiden. Vår arbetsmodell bygger på teamarbete där vi arbetar tvärprofessionellt men också ett stort samarbete med kollegor inom samma profession. Detta betyder att vi ständigt arbetar med förbättringar och erbjuder en arbetsplats där lärandet står högt i fokus. Hög tillgänglighet och kontinuitet är några av våra viktigaste mål samtidigt som du som medarbetare ska trivas och må bra hos oss. Familjeläkarna har tagit över den här vårdcentralen sedan december 2024. Detta innebär att du som medarbetare kommer in ett skede där du kommer kunna forma ditt arbete och arbetsplatsen i mycket hög utsträckning.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
CE-chaufför på Dagab - Hisings Backa

CE-Chaufför till Dagab Hisings Backa i Göteborg Motiveras du av att ha frihet under ansvar och av att ge service i världsklass? Har du erfarenhet av arbete som CE Chaufför och arbete inom branschen? Då kan du vara den vi letar efter! Just nu söker vi på Job&talent CE-Chaufförer till ett uppdrag på Dagab i Göteborg. Det här är en utmärkt möjlighet för dig som söker ett jobb som bjuder på variationsrika arbetsdagar och är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande. Låter det intressant? Sök tjänsten redan idag! Arbetsuppgifter Som CE-chaufför hos Dagab är din huvudsakliga arbetsuppgift att se till att Axfoods butiker får rätt varor i rätt tid. Du lastar varorna på lagret och sedan lossar varorna hos butikerna vilket betyder att arbetet vara fysiskt krävande. Oftast innehåller rutterna endast tre stopp! (Kan ibland vara 7-8 stop Du kommer utgå från Dagabs lager i Hisings Backa i Göteborg. Dagabs lastbilsflotta består av nya och fräscha Scania- och Volvobilar. Arbetstider Tjänsten är förlagd på heltid, måndag - fredag & varannan helg. Du jobbar både dag- och kvällspass. Arbetspassen är 8-10 timmar långa. 8-timmars pass: 05:00-13:50  13:30-22:15 15:30-00:15 10-timmars pass: 05:00-15:50 13:30-00:15 15:30-02:15. Tjänsten inleds med två veckors betald utbildning. Start sker enligt överenskommelse. Du kommer under dina första 6 månader ha en visstidsanställning hos Storesupport by Job&talent. Tanken är sedan att du går över till Dagab för en tillsvidareanställning direkt hos dem. Personliga egenskaper Vi vill se att du alltid gör ditt bästa för att uppnå så bra resultat som möjligt. Bra sinne för ordning och noggrannhet. Du är självgående i din yrkesroll och ser vad som behöver göras. Sparsam och miljömedveten körning. Då arbetet kan vara fysiskt krävande är det ett plus om du har god fysik så att du kan arbeta ergonomiskt korrekt. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper  Krav CE-körkort Giltigt YKB (Yrkesförarkompetens)  Giltigt Digitalt förarkort Eftersom arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska behöver du behärska svenska språket. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Meriterande Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete som CE Chaufför eller liknande roll och arbete som CE Chaufför. Truckkort Intyg för ADR 1.3  Intyg för Bakgavellyft Förmåner Tillgång till gym på arbetsplatsen  Personalbutik Personal aktiviteter  Personalrestaurang Vi erbjuder våra medarbetare flexibel löneutbetalning genom Cappy. En frivillig förmån som ger dig möjligheten att när som helst mellan ordinarie lönedagar själv göra uttag från din intjänade lön. Processen Det första steget i den här rekryteringsprocessen för dig som kandidat är att bli uppringd för en telefonintervju. Därefter kommer du att bli kallad till en intervju på plats hos oss. Till sist väntar också referenstagning och körtest.  Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökningar tas endast emot via denna annons. Varmt välkommen! Om Dagab Dagab är en del av Axfood, Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med varumärken som Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross, och Middagsfrid. Dagab ansvarar för att Axfood sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt och har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.

4 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Hemstädare / Home Cleaner – The Best Paid Maid® for Servia® AB
Servia AB
Städare

SVENSKA NEDAN We invite you to apply for employment as a professional home cleaners at Servia® AB, where we pay Sweden's highest salary for home cleaners. The salary we offer is a full 228 SEK per hour (204 SEK plus 12% in vacation salary) plus 31.42% in social security charges, that is, a total of 300 SEK per hour. (To get the approximate amounts in euros, divide the numbers by ten.) That’s 40% higher salary than in collective agreements. For full-time work of 40 hours per week, that means a salary of 39,294 SEK per month (35,084 SEK plus 4,210 SEK in vacation salary) plus 31.42% in social security charges, that is, a total of 51,640 SEK per month). As far as we know, there is no other cleaning company in Sweden, or, if we take into account the full salary cost, possibly even in the world, that pays its cleaning maids better than Servia does. If you’re currently working as a cleaner – as an employee, or through your own individual enterprise with your own clients – and you receive exceptionally good feedback from your clients, and you want to substantially increase your salary by becoming a part of Servia, you’re most welcome to apply to us. You can work as much or as little as you want, and you can freely choose whether you want to be employed, or work as a subcontractor through your own individual enterprise or company, for 300 SEK per hour plus VAT. Not the least, we allow you to continue to work for your own clients, or the company where you are currently employed as much as you want, and as much as you want for Servia. To apply, simply fill out our basic application at servia.com. It takes less than three minutes. Since we receive many applications for these best paid home cleaner jobs in Sweden, we kindly ask you for a small service: refrain from calling us, and instead wait for us to contact you. Because we will contact you. We read, and we answer every single application we receive – always. We look forward to hearing from you. Many thanks! Servia® AB The Best Paid Maid® © COPYRIGHT SERVIA® AB 2024. SERVIA® AND THE BEST PAID MAID® ARE REGISTERED TRADEMARKS IN THE EUROPEAN UNION. ******************************** Vi välkomnar dig att ansöka om anställning som professionell hemstädare hos Servia® AB, där vi betalar Sveriges högsta lön för hemstädare. Lönen vi erbjuder är hela 228 kr per timme (204 kr plus 24 kr i semesterersättning) plus 31,42% i sociala avgifter, alltså totalt 300 kr per timme. Det är 40% högre lön än i kollektivavtal. För heltidsarbete om 40 h i veckan blir det en lön på 39 294 kr per månad (35 084 kr plus 4 210 kr i semesterersättning) plus 31,42% i sociala avgifter, alltså totalt 51 640 kr per månad. Så långt vi vet, finns det inget annat städföretag i Sverige eller, sett till hela lönekostnaden, förmodligen ens i världen, som betalar sina hemstädare högre lön än Servia. Om du idag arbetar som städare – som anställd eller i egen städfirma med egna kunder – och du får exceptionellt fina omdömen av dina kunder, och du vill höja din lön markant genom att bli en del av Servia, är du varmt välkommen att ansöka till oss. Du kan jobba så mycket eller så litet som du vill, och du kan fritt välja om du vill vara anställd eller arbeta som underleverantör genom en egen firma eller bolag, för 300 kr per timme plus moms. Inte minst: vi tillåter dig att fortsätta att arbeta för dina egna kunder eller på det företag där du idag är anställd i den utsträckning som du själv vill, och så mycket som du själv vill för oss. För att ansöka, fyll i vår enkla ansökan på servia.com. Det tar mindre än tre minuter. Eftersom vi får många ansökningar till dessa högst betalda jobb som städare i Sverige, ber vi dig om en tjänst: undvik att ringa till oss och vänta istället på att vi kontaktar dig. För det kommer vi att göra. Vi läser och vi besvarar nämligen varje ansökning vi får – alltid. Vi ser fram emot att höra av dig. Stort tack! Servia® AB The Best Paid Maid® © COPYRIGHT SERVIA® AB 2024. SERVIA® AND THE BEST PAID MAID® ARE REGISTERED TRADEMARKS IN THE EUROPEAN UNION.

4 juli 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Extrajobb i butik - Göteborg
Svenska Storesupport Bemanning AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi söker positiva och serviceinriktade butiksmedarbetare som vill vara en del av vårt team! Är du en person som gillar att hjälpa kunder, arbeta i ett högt tempo och ha kul på jobbet? Då kan det här vara jobbet för dig! Vad du kommer att göra: Hjälpa kunder och ge dem bästa möjliga service Arbeta i kassan och hantera betalningar Packa upp och fylla på varor i butiken Se till att butiken alltid ser snygg och inbjudande ut Vem vi tror att du är: Positiv och gillar att jobba med människor Stresstålig och trivs i en fartfylld miljö Flexibel och kan hoppa in på kort varsel Tidigare erfarenhet är ett plus, men inget krav – vi lär dig det du behöver! Vi erbjuder: Ett roligt och socialt jobb där ingen dag är den andra lik Möjlighet att utvecklas och få mer ansvar över tid Flexibla arbetstider som passar dig som studerar eller har annat jobb Anställningsform Som extraanställd hos oss lägger du själv in din tillgänglighet. Du behöver kunna arbeta 2 dagar/vecka med fokus på vardagar, både dag- och kvällstid. Ditt schema kommer att bestå av såväl inplanerade som akuta arbetspass. Krav Du måste ha fyllt 18 år för att kunna anställas i denna tjänst. För att anställas och vara anställd i denna tjänst krävs det att du studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med tjänsten. Meriterande Körkort och bil. Är du intresserad? Bli en del av vårt team och sök tjänsten redan idag. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Varmt välkommen med din ansökan!  Om Storesupport by Job&TalentStoresupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.

4 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Lärare i Matematik, NO och Teknik åk 4-6 till Säteriskolan i Mölnlycke
Härryda kommun
Grundskollärare

Din arbetsplats Säteriskolan är en F-6-skola i Mölnlycke med cirka 280 elever och 35 medarbetare. Det är två klasser i varje årskurs. Skolan ligger vackert belägen vid Rådasjöns naturreservat, med skogen alldeles intill skolgården. Det går lätt att ta sig hit, både med buss och bil. På Säteriskolan är lärande, trivsel och trygghet i fokus. Skolans personal arbetar språkinriktat med läs- och skrivutveckling i alla ämnen och använder kooperativt lärande som en av flera metoder. Vi har sedan flera år arbetat med PAX i förskoleklass och på lågstadiet, vilket vi ser att det ger goda resultat, och läsåret 23-24 började vi arbeta med PALS på skolan. På mellanstadiet arbetar vi med PBIK – positivt beteendestöd i skolan. Länk till skolans webbsida (https://www.harryda.se/barnochutbildning/grundskola/kommunalagrundskolor/sateriskolanf6.4.bfa8f9c1817fcd67e8204f8.html). Ditt uppdrag • Du ansvarar för undervisningen i matematik, NO och teknik i de två klasserna i årskurs 4.  • Du är mentor för hälften av eleverna i årskurs 4, det vill säga ca 20 stycken. • Du kommer även att undervisa i mindre sammanhang eller finnas med som stöd för elever som behöver det. Detta är en arbetsuppgift som de flesta lärare på mellanstadiet har. • Vanliga arbetsuppgifter som också ingår är bland annat olika möten varje vecka, kontakt med vårdnadshavare och elever, och rastvärdskap. Det här krävs för tjänsten • Lärarlegitimation med behörighet att undervisa i matematik och naturorienterande ämnen samt teknik för årskurs 4-6.    • Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. • Tidigare erfarenhet av liknande tjänst är meriterande. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss • Du har god samarbetsförmåga och kan arbeta väl med kollegor, elever och vårdnadshavare med målet att skapa en trygg och stimulerande lärmiljö. • Du är flexibel och kan hantera förändringar och olika situationer med ett lösningsorienterat förhållningssätt. • Du inspirerar och engagerar elever med olika behov och olika bakgrund. • Du är strukturerad och tar ansvar för ditt arbete och strävar efter att kontinuerligt utveckla din undervisning och ditt professionella förhållningssätt.  • Du använder digitala verktyg som en naturlig del i det pedagogiska arbetet. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder en arbetsplats med kompetenta och engagerade kollegor i arbetslag och elevhälsoteamet samt en stöttande ledning. Det finns goda möjligheter till samarbete med ämneskollegor i mellanstadiet, och du samarbetar nära andra lärare i årskursen. Vi har gott om fysiska läromedel och arbetar även digitalt. Du får goda möjligheter att delta i och påverka ditt och skolans gemensamma arbete. Kommunen erbjuder frikostiga friskvårdsförmåner. Läs mer på vår hemsida om vad vi erbjuder dig. (https://www.harryda.se/arbete/arbetaiharrydakommun/detharerbjudervidig.4.4bd770a51817ff14fcd13400.html)Har du frågor om tjänsten nås rekryterande chef via mail under v. 28 och 29 på grund av semester. Under vecka 30 kommer intervjuer att genomföras, i första hand digitala kortintervjuer men även intervju på plats kan bli aktuellt. Om Härryda kommun Härryda är en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3 000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Övrig information Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun, Personalfunktionen, Sofia Götberg, 435 80 Mölnlycke. Din ansökan kommer att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Min Doktor söker vaccinationssköterska till Apotek Hjärtat i Stenungsund
MD International AB (publ)
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker nu nästa medlem i vårt team! Att arbeta som vaccinatör hos oss Du är en legitimerad sjuksköterska som brinner för bra service och alltid gör det lilla extra för dina patienter. Du har förmågan till självständigt arbete och beslutsfattande utifrån din kompetens. Hos Min Doktor får du regelbundna vaccinationsutbildningar. Du arbetar nära kollegorna på Apotek Hjärtat och dina vaccinationskollegor runtom i landet. Erfarenhet av att arbeta med vaccinationer är meriterande men skall ej ses som ett krav. Vill du veta mer? Se en film om hur det är att arbeta hos oss. Det här söker vi hos dig Vi söker en utåtriktad sjuksköterska med god datorvana för arbete med vaccination på Apotek Hjärtat i Stenungsund. Tjänsten omfattar 1 dag arbete i veckan på ett kontinuerligt schema.   Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: Vaccinering Journalföring Hantering av betalning Enklare inventering Övrig information Placering: Apotek Hjärtat i Stenungsund Omfattning: Allmän visstidsanställning/ tillsvidareanställning 1 dag i veckan Tillträde: Omgående Välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt (urval och intervjuer sker löpande). Vi ser fram emot din ansökan! Om Min Doktor Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder sedan 2013 snabba och trygga vårdbesök över nätet, oberoende av tid och plats. Idag är vi en av Sveriges största digitala vårdcentraler. Sedan 2018 bedriver vi även sjuksköterskeledda fysiska vård- och vaccinationsmottagningar i anslutning till Apotek Hjärtat och ICA Maxi, samt en vårdcentral i Nyköping. Min Doktor är registrerad vårdgivare och omfattas av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen.

4 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Min Doktor söker vaccinationssköterska till Apotek Hjärtat i Uddevalla
MD International AB (publ)
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker nu nästa medlem i vårt team! Att arbeta som vaccinatör hos oss Du är en legitimerad sjuksköterska som brinner för bra service och alltid gör det lilla extra för dina patienter. Du har förmågan till självständigt arbete och beslutsfattande utifrån din kompetens. Hos Min Doktor får du regelbundna vaccinationsutbildningar. Du arbetar nära kollegorna på Apotek Hjärtat och dina vaccinationskollegor runtom i landet. Erfarenhet av att arbeta med vaccinationer är meriterande men skall ej ses som ett krav. Vill du veta mer? Se en film om hur det är att arbeta hos oss. Det här söker vi hos dig Vi söker en utåtriktad sjuksköterska med god datorvana för arbete med vaccination på Apotek Hjärtat i Uddevalla. Tjänsten omfattar 2 dagar arbete i veckan på ett kontinuerligt schema.   Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: Vaccinering Journalföring Hantering av betalning Enklare inventering Övrig information Placering: Apotek Hjärtat i Uddevalla Omfattning: Allmän visstidsanställning/ tillsvidareanställning 2-3 dagar i veckan tjänstgöringsgrad ca 50%. Tillträde: Omgående Välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt (urval och intervjuer sker löpande). Vi ser fram emot din ansökan! Om Min Doktor Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder sedan 2013 snabba och trygga vårdbesök över nätet, oberoende av tid och plats. Idag är vi en av Sveriges största digitala vårdcentraler. Sedan 2018 bedriver vi även sjuksköterskeledda fysiska vård- och vaccinationsmottagningar i anslutning till Apotek Hjärtat och ICA Maxi, samt en vårdcentral i Nyköping. Min Doktor är registrerad vårdgivare och omfattas av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen.

4 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Projektledare | Underhåll | Mölndals Stad
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du vara med och bygga morgondagens Mölndal och bland annat bidra till hållbara byggprojekt ur fastighetsförvaltnings-, ekonomiskt och miljöperspektiv? Arbetsuppgifter I rollen som projektledare får du ett varierande och ansvarsfullt uppdrag där du leder projekt inom underhåll, reinvesteringar samt mindre om- och nybyggnationer. Du arbetar nära både interna och externa parter för att säkerställa att rätt åtgärder genomförs med hög kvalitet och långsiktig hållbarhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: * leda och operativt driva projekt tillsammans med upphandlade ramavtalsentreprenörer. * planera och genomföra underhålls- och ombyggnadsprojekt samt mindre till- och nybyggnationer. * genomföra inne- och skadeutredningar samt driva projekt från förstudie till avslut. * självständigt, eller i samverkan med konsulter, ta fram underlag och beslutsstöd för projektstart. * genomföra drift-, reinvesteringsprojekt enligt stadens projektledningsmetodik och kvalitetssäkra hela processen * i dialog med underhållsplanerare föreslå och prioritera framtida underhållsbehov till förvaltare. * ansvara för kvalitetssäkring enligt beställaransvaret och säkerställa korrekt överlämning till förvaltning och drift. * delta i centrala upphandlingar, samt medverka vid utvärdering och uppföljning av ramavtal. * uppdatera och följa upp objektsinformation i fastighetssystemet. * delta vid garantibesiktningar. * bevaka garantiåtgärder samt hantera myndighetskontakter gällande bygglov, miljötillstånd och samråd med stadsantikvarie. Fastighetsavdelningen Som Projektledare Underhåll blir du en viktig del av vår fastighetsavdelning. Fastighetsavdelningen i Mölndals stad ansvarar för att förvalta, bygga, hyra in och utveckla lokaler för kommunens nuvarande och framtida behov. Vi har många pågående och kommande projekt som kräver hög kompetens och god samverkan. Våra processer och arbetssätt är ständigt under utveckling där vi arbetar tillsammans för bästa möjliga Mölndal för våra invånare och besökare. Fastighetsavdelningen arbetar för hela staden och tillhör organisatoriskt samhällsbyggnadsförvaltningen. På avdelningen arbetar tre enhetschefer och 30 medarbetare. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning som byggnadsingenjör eller annan eftergymnasial utbildning alternativt yrkeserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser även att du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet som projektledare och arbetsledare där du har drivit projekt från start till mål. Du har även god kunskap inom byggnadsteknik. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som arbetsledare inom bygg- eller fastighetsbranschen. För tjänsten som Projektledare Underhåll söker vi dig som vill arbeta i en kommun där det händer mycket. Du kommer att ha många interna och externa kontakter och därför tror vi att du är kommunikativ, självgående och självständig som person. Du har stor vana att arbeta utefter processer och styrdokument. För att bli framgångsrik i rollen är du strukturerad och trivs med att arbeta med stor noggrannhet i dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du är nyfiken och drivs av att komma på nya idéer och lösningar. Du känner dig även bekväm med att fatta beslut och att leda grupp i arbetet. Vi söker dig som uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt har B-körkort. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om Mölndals Stad I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för den fysiska planeringen av staden och arbetar övergripande för en hållbar utveckling av Mölndals stad, tätorter och landsbygd med en god infrastruktur. I förvaltningens uppdrag ingår bland annat strategisk samhällsplanering, översikts- och detaljplanering, plangenomförande samt förvaltning och utveckling av Mölndals stads egna fastighetsbestånd, investeringsprojekt, mark och exploatering, trafikutveckling samt långsiktig planering av mark- och vattenanvändning. Mölndals stad har ett strategiskt och fördelaktigt läge nära Göteborg, i Västra Götalands-regionen. Mölndal befinner sig i ett expansivt skede med en befolkning på 70 000 invånare, stora infrastrukturella satsningar och ett växande näringsliv. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Sök tjänsten idag! I den här rekryteringen samarbetar Mölndals Stad med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 11 aug. Vi ser fram emot att höra från dig!

4 juli 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Teknikansvarig lågspänning Järnväg
Wsp Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Om WSP Järnväg WSP Järnväg är en nationell subsektor inom WSP som består av ca 200 medarbetare representerade runt om i Sverige, globalt är vi över 7 000 inom Rail & Transit. Inom subsektor Järnväg finns kompetens representerade för samtliga discipliner såsom mark, bana, elkraft, kontaktledning, signal, tele, kanalisation, trafik och kapacitet och tidiga skeden. Samtliga medarbetare, både nationellt och internationellt, binder samman sin kompetens genom att jobba i stora multidisciplinära såväl som mindre uppdrag. Under 2025 är vi verksam uppdrag såsom bland annat Hallsberg-Stenkumla, Norrbotniabanan, Mälarbanan, Maria-Helsingborg, Fyra Spår Uppsala, Malmbanan, Sävenäs, Laxå och Ostlänken. Vi är delaktiga i alla skeden i järnvägsprocessen från tidiga planskeden till besiktning av färdig anläggning och rådgivande inom underhåll. WSP är ledande inom utveckling av Railsys och ERTMS där vi under flera år varit delaktiga i utrullningen och utvecklingen inom ERTMS-införandet i Sverige både i systemhandlingsskede, bygghandlingsskede, utvecklingsprojekt och kapacitetsstudier. Nu vill vi bli fler och söker vår nästa teknikansvarig inom lågspänning. Om tjänsten Som teknikansvarig inom lågspänning kommer du att leda teknikområdets projektering inom större järnvägsuppdrag. Du tar fram underlag för berörda entreprenörer, söker tekniska lösningar och författar tekniska projekteringsbeskrivningar och mängdförteckningar. Du har hög teknisk kunskap och blir WSPs ansikte utåt mot kund för lågspänning. I rollen stöttar du uppdragsledningen i olika järnvägsuppdrag med resursplanering, bemanning och samordning för att säkerställa en lyckad leverans. Utöver att du blir en del av en lokal teknikövergripande grupp inom järnväg kommer du även vara en del av ett nationellt team av rutinerade projektörer inom lågspänning/elkraft och/eller fjärrstyrning med gedigen erfarenhet inom detaljprojektering, anbudsförfrågningar och tekniska specifikationer. Arbetet är varierande med många kontaktytor då uppdragsgrupperna ofta består av kollegor inom andra discipliner och tekniker i både järnvägsspecifika och multidisciplinära uppdrag. Kunder och samarbetspartners finns både lokalt i Sverige men även internationellt, vilket gör att engelskan används på daglig basis. Din profil Vi söker dig som har hög teknisk kompetens inom lågspänning och mycket god förståelse för järnvägsaffären och -uppdragen i sin helhet. Du har troligtvis arbetat i roller relaterade till järnvägsprojektering inom lågspänning under flertalet år. Eftersom denna roll är samordnande, såväl nationellt som över landsgränser, behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska såväl som engelska i tal och skrift. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 22 augusti! Under sommarperioden och stundande ledighet kan urvalsprocessen komma att dra ut på tiden, varför återkoppling kan dröja något. Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes. OM WSP I SVERIGE WSP är en av världens ledande teknikkonsulter. Med en enastående bredd av ingenjörer, rådgivare och forskare förenas våra globala talanger för att utveckla lokala lösningar. WSP är verksamma i över 50 länder och har cirka 73 000 medarbetare, eller som vi säger Visionärer. På WSP i Sverige jobbar cirka 3 800 konsulter med att leverera innovativa projekt inom transport, infrastruktur, byggnation, miljö, projektledning, strategisk rådgivning och energi. Följ oss gärna på WSP Sverige (LinkedIn), WSP Sverige (Facebook), eller @wspsweden (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare.

4 juli 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Styrtekniker
Futuria People AB
Fastighetsskötare

Har du erfarenhet av styrteknik och söker nästa steg i karriären på en stabil och uppskattad arbetsplats? Då kan den här rollen vara rätt för dig! Vår kund är ett väletablerat teknikbolag inom fastighetsbranschen som erbjuder helhetslösningar inom teknisk förvaltning, drift och underhåll. Med gedigen kompetens inom fastighetsautomation, ventilation, energioptimering och VVS-lösningar levererar de tjänster med hög kvalitet – till både långsiktiga och projektbaserade uppdrag. Kundkretsen består främst av bostadsrättsföreningar, fastighetsägare, förvaltare och byggentreprenörer. Företaget är verksamt i Göteborg med omnejd och kombinerar ett brett tjänsteutbud med lokal förankring och fokus på långsiktiga samarbeten. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Om tjänsten – Styrtekniker inom fastighetsautomation Som styrtekniker kommer du arbeta med företagets befintliga kunder – främst större aktörer som HSB, Wallenstam och Stena Fastigheter. Här får du en varierad vardag med både tekniska utmaningar och kundkontakt! Du kommer bland annat att: Hantera flera uppdrag per dag – felsökning, driftsättning och underhåll av automationssystem Arbeta självständigt, men nära tekniker och kollegor Ta fram åtgärdsförslag och analysera kunders befintliga system Utgå hemifrån – med tillgång till servicebil och full frihet att planera din dag Vi söker dig som... Har tidigare erfarenhet av styr- och reglerteknik inom fastighetsautomation Har praktisk styrkompetens Är van vid felsökning, driftsättning och underhåll av automationssystem Är självgående och ansvarstagande – trivs med frihet under ansvar Talar och skriver flytande svenska – du är trygg i kunddialoger Innehar B-körkort Är tillgänglig för fältarbete i och runt Storgöteborg Du erbjuds:  En trygg anställning i ett stabilt, välskött bolag med stark kultur En arbetsmiljö där engagemang och samarbete står i centrum Stimulans och utveckling i rollen – med välkända fastighetsägare som kunder Konkurrenskraftiga villkor och förmåner Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Göteborg med omnejd Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Ebba Strömberg: [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025