Studie- och yrkesvägledare till Vägledningscentrum
GÖTEBORGS KOMMUN
Studie- och yrkesvägledare

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Som studie- och yrkesvägledare ger du de unga du möter professionell, objektiv och oberoende information och vägledning. Utifrån elevens intressen, förmågor och drömmar ger du en inblick i vad olika yrken och utbildningar innebär samt hur hen tar sig dit. Du träffar de unga såväl enskilt som i grupp samt genomför lektioner i syfte att stärka elevens kompetens att göra val. I gruppen av kunniga och erfarna vägledarkollegor får du stöd i professionella dilemman, inspiration och idéer. Du träffar regelbundet dina kollegor i arbetslaget eller i andra grupperingar där ni jobbar utifrån gemensamma behov i er yrkesmässiga vardag. Som nyanställd får du en mentor som ger dig organisatorisk inblick och stöd utifrån dina behov och önskemål under det första året på jobbet. När du anställs hos oss kommer du organisatoriskt tillhöra Vägledningscentrum, där majoriteten av våra ca 100 medarbetare är studie- och yrkesvägledare. Du är underställd en enhetschef och huvuddelen av din tid arbetar du på den eller de skolor som du ansvarar för. Du kommer även att få en mentor under ditt första år och ingå i nyanställdagruppen. Uppdraget på skola kräver alltid ett nära samarbete med rektor och personal. Här kan du läsa vad Emma och Jessica säger om jobbet som studie- och yrkesvägledare på Vägledningscentrum. https://goteborg.se/wps/portal?uri=gbglnk%3a2023927101515765 Vägledningscentrum arbetar aktivt med utveckling av verksamheten inom ramen för vårt systematiska kvalitetsarbete och anordnar kvalificerad kompetensutveckling för all personal. Genom de olika projekt vi deltar i kan också några medarbetare varje år få möjlighet att delta i jobbskuggning eller konferenser i annat land Vägledningscentrum ansvarar för studie- och yrkesvägledning till elever i Göteborgs Stads grund- och gymnasieskolor och ett antal fristående skolor. Vi har också Drop in som erbjuder öppen studie- och yrkesvägledning för unga. Vägledningscentrum organiserar även det Kommunala aktivitetsansvaret, som är en egen enhet. Vi möts på olika sätt i gemensamma frågor och sammanhang i arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har studie- och yrkesvägledarexamen och har erfarenhet av att arbeta med ungdomar. Vi ser gärna att du har arbetat med ungdomar både inom grund- och gymnasieskolan och är väl insatt i hur trender och händelser i omvärlden påverkar ungdomars vardag och syn på studier och arbete. I mötet med personal på skolorna/inom staden är du samarbets- och lösningsorienterad samtidigt som du är tydlig med vad ett objektivt och oberoende uppdrag som studie- och yrkesvägledare innebär. Ditt förhållningssätt till ungdomar präglas av lyhördhet och uppmuntran. Du motiverar de ungdomar du möter och ger dem en kraft och tro på sig själva inför framtida val. Du jobbar utifrån ett genus- och mångfaldsperspektiv. Som kollega är det självklart för dig att dela med dig av idéer och erfarenheter för att utveckla Vägledningscentrum som helhet. Som sökande till denna tjänst kommer du i ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens inom efterfrågat område. Vi kommer att utgå från dessa i vårt urval till intervju och kommer därmed inte begära in något personligt brev i denna process. Målet med detta arbetssätt är att göra urvalet objektivt och träffsäkert. ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

19 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Restaurang personal
Iss Facility Services AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till ISS verksamhet hos Preem i Lysekil söker vi nu nya kollegor till vårt team under 2025. Vi kommer att fördubbla vår verksamhet mellan 1 september till 31 oktober och behöver nu visstidsanställa ca 14 personer. Vi öppnar upp ytterligare två matsalar och en grillkiosk inne på området. Om rollen Hos Preem vill vi nu utöka köksteamet med olika tjänster ex. kockar, kallskänka, restaurangbiträden som drivs av kvalitet, noggrannhet och tempo. Jobbet innebär att kunna göra alla förekommande saker inom restaurang. Ex. Matlagning, göra smörgåsar och sallader, kassaarbete, diskning m.m. Vi är ett bra team med god stämning som har roligt tillsammans. Kvalifikationer Till denna roll söker vi dig som har ett genuint intresse för matlagning och arbetar för 100 % kvalitet och skapa mat i toppklass! Du arbetar enligt gällande instruktioner med hög kvalitet och god egenkontroll. Du har en god kommunikativ förmåga i svenska i tal och skrift. Du är målinriktad, självgående och ansvarstagande. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Tjänstens omfattning Det är visstidsanställningar på 100 % under perioden 4 september till 25 oktober. Tjänsten omfattas av Visita – HRFs kollektivavtal och lön efter överenskommelse. Arbetstider dagtid, kvällstid och helger. Tillträde enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 25-07-17. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Kristina Gamalielsson [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
People & Culture Coordinator till Care of Sweden
AB Effektiv Borås
Personal- och HR-specialister

Care of Sweden söker nu en strukturerad och serviceinriktad People&Culture Coordinator som vill vara en nyckelperson i vår fortsatta tillväxtresa. Din framtida arbetsgivare Care of Sweden är en svensk leverantör av medicintekniska produkter som används som hjälpmedel vid förebyggande och behandling av trycksår; däribland madrasser, sittdynor och positioneringskuddar. ”Våra kunder är kommuner, regioner och privata vårdgivare över hela landet. Vi har även skapat oss en stark position på världsmarknaden. På Care of Sweden strävar vi efter att eliminera trycksår genom vårt holistiska synsätt. Vi fokuserar inte bara på produkter, utan på att skapa en meningsfull förändring. Vårt mål är att leverera en helhetslösning för trycksårsprevention och samtidigt sprida kunskap. Vi tror på att arbeta förebyggande för att minska lidande och påverka hälsoekonomin positivt. Genom vårt internationella fokus erbjuder vi spännande möjligheter att vara med och påverka globalt och göra verklig skillnad för människor runt om i världen.” Vad erbjuder rollen? Som People & Culture Coordinator hos Care of Sweden får du en nyckelroll i att driva och vidareutveckla företagets HR-processer. Du arbetar nära chefer och medarbetare för att skapa goda förutsättningar genom hela medarbetarresan – från första kontakt i rekryteringen till en väl genomförd offboarding. I rollen bidrar du också till att vår företagskultur fortsätter att utvecklas i linje med våra värderingar, samtidigt som du ansvarar för att våra interna rutiner och riktlinjer är uppdaterade och följs. Du får dessutom en viktig roll i att samordna och rapportera HR-relaterad statistik, både internt och till relevanta myndigheter. Dina uppgifter omfattar bland annat: - Operativt HR-stöd till chefer i deras dagliga arbete. - Stöd i rekryteringsprocesser samt koordinering av onboarding och offboarding. - Aktivt arbete med att stärka och utveckla företagskulturen. - Uppföljning av lagkrav och stöd i exempelvis lönekartläggningar. - Koordinering och rapportering av HR-statistik. - Driva förbättringsinitiativ inom HR-området i samverkan med andra delar av organisationen. Rollen är ny, vilket ger dig utrymme att forma både innehållet och arbetssättet. Du utgår från vårt huvudkontor i Tranemo, med möjlighet till visst hemarbete. Vem är du? Du har några års erfarenhet av en liknande roll, gärna från en större organisation med kollektivavtal, och känner dig trygg i att arbeta självständigt med stort eget ansvar. Med god förståelse för HR-processer och lagstadgade krav är du van vid att vara ett stöd till både chefer och kollegor. Du är initiativtagande, har en stark känsla för service, är kommunikativ med förmåga att samarbeta med många olika funktioner och tycker att frågor kring företagskultur är spännande att arbeta med. Du är också strukturerad och detaljorienterad, med en god förmåga att prioritera i ett högt tempo. Vi ser att du har en högskoleutbildning inom HR, ekonomi eller administration – eller motsvarande erfarenhet. Du har god datorvana, framför allt i Officepaketet, och gärna erfarenhet av system som Kontek eller Stratsys. Du är bekant med kollektivavtalen Unionen och IF Metall, uttrycker dig obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Är detta din perfekta match? Det här är en roll för dig som vill vara med och bygga något – samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad varje dag. På Care of Sweden kombinerar vi entreprenörsdriv med ett starkt syfte: att bidra till en värld utan trycksår. Här möts du av en platt organisation med korta beslutsvägar, där du får stort eget ansvar och möjlighet att forma både din roll och våra arbetssätt. Vi erbjuder en meningsfull vardag i en växande verksamhet – med en stark kultur präglad av omtanke, kunskap och glädje. Välkommen till Care of Sweden – här gör vi skillnad tillsammans. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Förlängd ansökningstid på grund av semestrar, men intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 10 augusti. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Mikael Svensson på [email protected] eller Jens Lindroth på [email protected] Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Sökord HR, HR Koordinator, HR Generalist, HR Samordnare, HR Administratör, HR Specialist, Kontek, Stratsys

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Insatsledare

Välkommen till Herrljunga! Med ett strategiskt läge i Västra Götaland och närhet till större städer kan du enkelt pendla och ta del av storstadens utbud, samtidigt som du behåller småstadens charm och gemenskap. Med naturen nära till hands finns det dessutom gott om möjligheter till friluftsliv och rekreation. Hos oss får du chansen att arbeta i en stimulerande miljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Vi sätter människan i centrum och strävar efter att varje medarbetare ska känna sig välkommen och sedd. Vill du vara med och forma framtidens Herrljunga? Bli en del av oss för att göra vår kommun till den bästa platsen att bo, leva och arbeta på. Tillsammans bygger vi ett Herrljunga med växtkraft! Räddningstjänstens utryckningsverksamhet består av 1+4 RIB i Herrljunga och 1+2 RIB i Annelund samt insatsledarfunktion. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är en dagtidstjänst kombinerat med viss kvällstjänstgöring. Du har insatsledarberedskap i hemmet enligt särskilt schema. Detta innebär att du behöver bo inom 20 minuter från närmsta brandstation (Herrljunga eller Annelund) under din beredskap. Tjänsten kräver att du är självgående, initiativtagande och driver ditt eget arbete framåt. Arbetsgruppen är tajt och löser uppkomna problem tillsammans. Vi ser därför att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd, tillmötesgående gentemot dina kolleger och anpassar dig till situationen.  Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och kan utrycka dig väl i svenska språket framför allt i tal. Önskvärt är att du även har andra språkkunskaper. I grund och botten är det stor variation i arbetsuppgifterna. Du kommer vara delaktighet och ha inflytande i räddningstjänstens uppdrag.  I den operativa delen (ca 25%) ingår insatsledning samt chefs- och stabsresurs. Vi är en del av Västra räddningsregionens (VRR) ledningssystem vilket innebär regional samverkan. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. KVALIFIKATIONER Ledningskurs insatsledare (eller motsvarande i äldre utbildningssystem) samt vana av arbete i Officepaketet behövs. Meriterande: • Tillsyn och annan olycksförebyggande verksamhet A och B. • Brandingenjörsutbildning med påbyggnadsutbildning i räddningstjänst för brandingenjörer • Erfarenheter av verksamhetssystemet Daedalos  • Erfarenhet från operativ räddningstjänst. ÖVRIGT I Herrljunga kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Om heltidsuppdrag saknas kan det innebära att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Herrljunga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare: Herrljunga kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Driftsättare - Robot och PLC
Job Solution Sweden Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du en teknikintresserad doer med erfarenhet av robotprogrammering och automation? Vill du vara med och forma framtidens tillverkningsmetoder? Då har vi ett spännande och långsiktigt konsultuppdrag för dig! För uppdrag hos vår kund söker vi nu en Driftsättare med kunskap inom Robot och PLC som vill bli en del av ett passionerat och framåtlutat team. Du kommer att arbeta i en innovativ miljö med högteknologisk utrustning och moderna tillverkningsprocesser för flygmotorindustrin. Om rollen Som Driftsättare får du en central roll i att driftsätta lasersvetsar och DED-applikationer. Arbetet är varierande och praktiskt, där du exempelvis kommer att: Programmera robotar och testa funktioner Utveckla och optimera parametrar Arbeta fram produktionsupplägg tillsammans med andra tekniker Säkerställa att ny utrustning uppfyller krav på säkerhet, prestanda och användarvänlighet Du kommer att arbeta både på plats i vår anläggning och vid behov på andra fabriker inom Material Solutions. Vi söker dig som har: Teknisk utbildning (minst 3 år) eller motsvarande erfarenhet från verkstadsindustrin Goda kunskaper inom robotprogrammering, PLC och automationsteknik Erfarenhet av svetsprocesser är meriterande Flytande svenska och engelska i tal och skrift Dina personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget ser vi att du är: En lagspelare med ett starkt servicefokus Kommunikativ och bekväm i att samarbeta både internt och externt Analytisk, strukturerad och problemlösande Flexibel och redo att ta dig an nya tekniska utmaningar Det här är ett långsiktigt konsultuppdrag som löper under flera år, Här finns också möjlighet att på sikt bli anställd direkt hos kund. Låter detta som din nästa utmaning? Vad kul! Skicka in din ansökan så hör vi av oss för ett nästa steg i processen. Som konsult hos oss på Job Solution Consulting omfattas man av en trygg anställning i nära dialog med sin konsultchef för att alltid säkerställa att du trivs och utvecklas i din roll. Vi erbjuder en rad förmåner med fokus på kompetensutveckling och välmående, Och självklart omfattas man också av kollektivavtal i sin tjänst hos oss. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected].

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Bollebygdskolans kök söker ett måltidsbiträde
Bollebygds kommun
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se Måltidsverksamheten i Bollebygds kommun är en del av teknik- och serviceförvaltningen och enhetens medarbetare finns på kommunens skolor, förskolor och äldreboende. Verksamheten består av sju tillagningskök där vi dagligen lagar 2000 lunchportioner till skola, förskola samt äldreomsorg. Inom våra förskolelokaler finns även tre mottagningskök. Är du en lagspelare och är intresserad av ett givande, utvecklande och utmanande arbete är detta arbetsplatsen för dig. Du erbjuds kompetensutveckling inom yrkesområdet och goda möjligheter att växa i yrkesrollen utifrån dina egna förutsättningar. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill arbeta tillsammans med våra engagerade kockar och måltidsbiträden i vårt största kök Krokdal/Bollebygdskolans kök. Här lagar vi dagligen cirka 1 000 portioner till barn i förskola, elever i årskurs F9 samt till pedagoger och övrig personal. Som måltidsbiträde är du en viktig del av vårt team. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Mottagande och bemötande av våra matgäster i skolrestaurangerna • Servera frukost och mellanmål • Uppläggning och servering av mat • Ta emot och hantera leveranser av livsmedel • Förbereda och fylla på salladsbuffén i nära samarbete med kollegorna • Serva den förskola som finns i samma byggnad • Medverka i arbetet med egenkontroll och följa hygienrutiner • Städa och diska Tillsammans strävar vi efter att erbjuda hög service och kvalitet. Det innebär näringsriktig, god och säker mat men också ett vänligt bemötande och en vilja att göra måltiden till en positiv stund för våra gäster. Vi arbetar aktivt för att minska matsvinnet och öka nöjdheten bland våra matgäster. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom restaurang eller storkök. Du trivs i mötet med barn och unga, och är bekväm med att arbeta i ett högt tempo tillsammans med andra. Vi ser gärna att du har: • Utbildning som måltidsbiträde eller motsvarande (meriterande) • Kunskap om specialkost och livsmedelshygien • Ett serviceinriktat förhållningssätt • God samarbetsförmåga, flexibilitet och stresstålighet Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I den här anställningen kommer du att arbeta med barn och unga och utifrån det behöver du visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Urval och intervjuer sker löpande. Ansvarig enhetschef kan besvara frågor om tjänsten under vecka 28. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. För dig som söker en tjänst som innebär arbete med barn kommer du innan anställning att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Jobfind söker pedagogiskt stöd - sommarvikariat
Jobfind Sverige AB
Elevassistenter m.fl.

Vill du följa med på Jobfindresan? Att ge pedagogiskt stöd i tjänsten IPSU kan bli din nästa stora utmaning! IPSU - Individuellt pedagogiskt stöd vid utbildning är en värdefull och kvalitativ tjänst som Arbetsförmedlingen upphandlar med yttersta mål att ta sitt strategiska ansvar inom arbetsmarknadspolitiken genom att fler skall få chansen att klara en utbildning inom olika bristyrken. För att tillgängliggöra utbildningsinsatser för arbetssökande med funktionsnedsättning erbjuder Arbetsförmedlingen med hjälp av våra insatser särskilt pedagogiskt stöd i form av IPSU​. Läs mer om uppdraget här. Som IPSU-pedagog är du den som arbetar närmast vår deltagare under ledning av vår specialist. Uppdragen skiljer sig mycket åt och det kan handla om ett pedagogiskt upplägg där du träffar deltagaren flera timmar varje dag eller bara enstaka timmar per vecka. Det pedagogiska stödet till respektive deltagare sker ute hos olika utbildningsanordnare vilket innebär en omväxlande och utvecklande arbetsvardag så det är av vikt att du tycker om en föränderlig arbetssituation. På vissa utbildningar sker en del av lektionerna i utemiljö. En del av stödet kan också ske per distans om det bedöms lämpligt. Din arbetsvardag kommer vara flexibel, utmanande och mycket värdeskapande! Ditt uppdrag är att bidra till att deltagaren får förutsättningar att klara sina studier genom specialpedagogiska metoder och användande av tekniska hjälpmedel, appar mm. Du är ett komplement till ordinarie lärare och förväntas/ska inte lära ut eller kunna ämnena i aktuell kursplan. Då många av våra deltagare har diagnoser som inverkar på deras möjlighet att klara en inlärningssituation är det viktigt att du har erfarenhet och kunnande inom området. Du får även kontinuerligt stöd i arbetet av ansvarig specialist och övriga pedagoger. Vi ser det som en stor fördel om du har teknisk fallenhet och ett intresse för ”ny teknik” och önskar att du har erfarenhet av arbete med kognitiva hjälpmedel i en inlärningssituation men du kommer även få kontinuerlig handledning av ansvarig specialist samt utbildning/workshop om aktuella hjälpmedel. Vi på Jobfind arbetar teambaserat och du kommer ingå i ett kollegialt forum där utveckling och samverkan är naturliga inslag i arbetsvardagen. För att trivas hos oss tror vi därför att du tycker om att testa olika tillvägagångssätt och metoder för att löpande utvärdera och du trivs såväl med att arbeta självständigt som att vara en del av ett team. Eftersom rollen innebär många kontakter inom och utanför organisationen behöver du ha lätt för att skapa förtroendefulla relationer med människor. I ditt dagliga arbete kommer du ha löpande dialog med samordnare, specialpedagog/annan specialist samt lärare på utbildningen. Rollen innebär: • Pedagogiskt arbete med att stötta (1) deltagare i en utbildningssituation • Samverkan och dialog med personal hos de olika aktörer som bedriver de utbildningsinsatser som är aktuella för våra deltagare, t ex lärare hos leverantörer av arbetsmarknadsutbildning, Folkhögskola och förberedande utbildningar • Samverkan med ansvarig specialist så som audionom, specialpedagog, synpedagog, teckenspråkskompetens eller arbetsterapeut • Dialog med och rapportering till samordnare • Rapportering och dokumentation kring genomförda insatser i olika system • Medverkan i kollegiala forum, uppföljningar och kvalitetsarbete I medarbetarskapet hos Jobfind vilar en förväntan om att var och en, dvs DU själv, tar ansvar för att öka din självkännedom om vilka förutsättningar du behöver för att må bra och lyckas i ditt arbete – och vågar kommunicera dessa till dina kollegor. Då kan vi tillsammans klara det mesta! Vi ser det som mycket viktigt att du delar våra värderingar: vi är principfasta, vi håller våra löften, vi lyckas tillsammans och vi värdesätter alla människor – läs mer om vad vi lägger bakom dessa ord på hemsida. Att arbeta på Jobfind innebär att få vara med om en expansiv resa, vi är förhållandevis nya på marknaden som företag men bottnar i en mycket långsiktig ägarstruktur och vi som driver Jobfind framåt har drygt 25 års erfarenhet av branschen och har levererat tjänsten IPSU/motsvarande uppdrag i tidigare upphandlingar under nästa lika lång tid. Anställningsvillkor • Sommarvikariat med möjlighet till förlängning • Deltid/heltid efter överenskommelse Tjänstens placeringsort är inom ramen för aktuellt län och vissa resor inom länet kan förekomma. Känns ovan beskrivningar rätt för dig? Då vill vi gärna ha med dig ”onboard” - varmt välkommen med din ansökan! Vi gör ett löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kring tjänsten, maila ansvarig rekryterare. Vi på Jobfind värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna kandidater som utöver ovan profil bidrar med olika bakgrund och livserfarenhet till våra team!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Söker nu en Driftchef till vår kund i Göteborg (Vägassistans)
Fordonsakademin Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Bli en nyckelperson i Göteborgs vägassistans! Vi söker nu en Driftchef med engagemang för ledarskap, kvalitet och service. Ansök idag och bli en del av ett växande team! Om tjänsten Som Driftchef kommer du att ansvara för daglig drift och utveckling av operativa verksamhet inom vägassistans i Göteborgsområdet. Du leder ett team av engagerade medarbetare och säkerställer att service håller högsta kvalitet, med fokus på snabba och trygga insatser för kunder i behov av vägassistans. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar där du är länken mellan verksamhet, medarbetare och kund. Arbetsuppgifter för Driftchef Personalledning: Schemaläggning, coachning och utveckling av medarbetare inom vägassistans och kundservice. Driftsäkerhet: Säkerställa att samtliga insatser sker effektivt, tryggt och enligt företagets processer samt kvalitetsstandarder. Kundansvar: Upprätthålla och utveckla goda relationer med kunder och samarbetspartners. Resultat- och budgetansvar för driften inom Göteborgsområdet. Rapportering och uppföljning av nyckeltal rörande arbetsmiljö, säkerhet och kundnöjdhet. Implementera rutiner och förbättringsinitiativ för ökad effektivitet och kvalitet. Kvalifikationer och krav Erfarenhet av ledande roll, gärna inom transport, vägassistans, logistik eller närliggande branscher. God administrativ förmåga och erfarenhet av schemaläggning samt personalplanering. Goda kunskaper i svenska & engelska, både tal och skrift. C-körkort är ett krav. Erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljö, säkerhet och kvalitetsarbete ses som meriterande. Vana att arbeta resultatinriktat och hantera budgetansvar. Personlig profil Du är en lösningsfokuserad och trygg ledare som brinner för att skapa engagemang och utveckling. Du trivs i en roll där kundfokus, struktur och flexibilitet är viktiga ledord. Att planera, organisera och motivera är naturligt för dig – och du har ett starkt driv för förbättring och teamwork. Du arbetar proaktivt och bidrar till en säker och inkluderande arbetsmiljö. Det här erbjuder vi dig En ledande roll i ett företag med genuint fokus på service och trygghet. Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. Kompetenta och engagerade kollegor samt goda möjligheter till vidareutveckling. Kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Tydliga processer och utbildning för att du ska lyckas i rollen. Ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via e-post: [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så ansök redan idag. Om FordonsakademinFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder långsiktiga matchningarmellan arbetsgivare och arbetssökande över hela landet. Som en del av Arenakoncernen fokuserar vi på hållbara och kvalitetssäkrade bemanningslösningar för branschen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Konstruktör inom elinstallation
Combitech AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Delar du vår passion att erbjuda hållbara och säkra lösningar för framtidens digitaliserade samhälle? Är du en erfaren konstruktör inom elmek/elinstallation som vill arbeta med kvalificerade uppdrag inom försvar och industri? Vill du stötta våra kunder i deras utmaningar samtidigt som du utvecklar dig själv genom att arbeta i teknikens absoluta framkant? Då kan du vara den vi söker! Vad vi erbjuder På Combitech satsar vi på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Det gör vi bland annat genom att satsa på din kompetensutveckling, göra det lätt för dig att kombinera jobbet med vardagen och andra schysta förmåner. På Combitech i Trollhättan bygger vi team med fokus på att stötta våra kunder med helhetsperspektivet på tillförlitliga tekniska system. Vår avsikt är att genomföra det mesta av arbetet på vårt lokala kontor men konsultrollen innebär också uppdrag på plats hos kund. Med samarbete och kompetensutveckling skapar vi tillsammans ett inkluderande klimat där du som konsult är med och bidrar till Combitechs och kundernas utveckling. Vad rollen innebär Arbetsuppgifterna består av att arbeta med konstruktion av kablage och mekaniska komponenter för avancerade elsystem. Samarbeta tätt med systemingenjörer, konstruktörer och beredare för att säkra hög kvalitet på systeminstallationen. Delta i studier för införande av nya funktioner i redan existerande produkter. Bidra till förbättring och utveckling av arbetsmetoder inom elinstallation och kablagekonstruktion. Du blir en del av ett större team som besitter bred kunskap inom systeminstallation, skrovkonstruktion, hållfasthet och produktionsteknik. Tillsammans driver ni projekt framåt och arbetar tvärfunktionellt för att skapa framtidens produkt. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan på direkten. Urval sker först efter semestern. Välkommen till Combitech! Vad vi söker Vi söker en lyhörd och analytisk person med förmågan att identifiera behov som kan driva processer framåt med fokus på värde och resultat. Du bör vara van vid att kommunicera och presentera för både kunder och kollegor. Att skapa nya relationer är något du trivs med och du delar gärna med dig av dina kunskaper. Du har minst 5 år arbetslivserfarenhet inom utveckling elmekanisk konstruktion eller kablagekonstruktion. Du bör ha en relevant teknisk högskole- eller civilingejörsexamen. God vana av att arbeta i CAD-verktyg, gärna Capital, E-Plan, CATIA V5 och/eller NX. Uppdragen förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Kontaktperson: Daniel Eriksson [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

19 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Vi söker en Senior Konsultchef till Klara
Klara T AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du arbeta i en meningsfull roll där du gör skillnad – både för vårdgivare och vårdpersonal? Klara söker nu en senior konsultchef med starkt engagemang och bred erfarenhet av vårdsektorn. Om tjänsten Som senior konsultchef hos Klara blir du en nyckelperson i vårt arbete med att matcha kompetenta vårdkonsulter med uppdrag inom hälso- och sjukvården. Du ansvarar för att bygga och vårda relationer med både kunder och konsulter, samt säkerställa en hög kvalitet i våra leveranser. Du arbetar nära ditt team och har ett helhetsansvar för bemanningsprocessen – från behovsanalys till uppföljning. Tjänsten innefattar även rekrytering av vårdkonsulter samt ansvar för intern bemanning inom koncernen, vilket gör rollen både operativ och strategiskt viktig. Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Trollhättan. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska – ett krav Har tidigare erfarenhet som konsultchef inom vårdbemanning – meriterande Har arbetat i Intelliplan eller annat CRM-/bemanningssystem – meriterande Är strukturerad, lösningsorienterad och har en stark kommunikativ förmåga Trivs med att ta ansvar, arbeta självständigt och samtidigt vara en lagspelare  Vad vi erbjuder: • En fartfylld och varierande arbetsvardag • Ett engagerat och stöttande team • Möjlighet att bidra med din erfarenhet och påverka rutiner och arbetssätt • Ett företag som satsar på medarbetare, trivsel och långsiktiga relationer Om företaget: Klara ingår i företagsgruppen Ambea Sweden Group som är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Klara är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Det innebär bland annat att vi tillämpar kollektivavtal, att vi har ansvarsförsäkring, att vi följer etiska regler och allmänna leveransvillkor och att vi har en fastställd jämställdhetsplan. Det betyder i klartext fungerande rutiner men också värme, gemenskap, kompetensutveckling och omtanke. Vården behöver vår kompetens – på flera sätt. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan Har frågor om den utannonserade tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroll innan anställning. Detta för att säkerställa trygghet och kvalitet för våra kunder och uppdragsgivare. Besök gärna vår hemsida www.klarakompetens.se samt följ oss på Facebook och Instagram

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025