TERMINALARBETARE GÖTEBORG HÄRRYDA (DELTID) Instabox Göteborg behöver förstärka sin arbetsstyrka och söker just nu duktiga terminalarbetare till sin terminal. OM INSTABOX Instabox är ett tech/logistik företag som vill förändra branschen för en smartare och fossilfri framtid. Det ska vara okrångligt att handla på nätet och därför erbjuder Instabox ett snabbt och smidigt leveransalternativ, allt för att göra vardagen enklare. Instabox startade i Stockholm 2015 och finns nu runt om i Norden samt Tyskland. UPPDRAGSBESKRIVNING Som terminalarbetare arbetar du i Instabox terminal där det inkommer tusentals paket som skall lastas om, sorteras och skickas ut för leverans. Arbetet består av både maskinell och manuell sortering i olika grad och beror på var du arbetar. Häri ligger att säkerställa att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Arbetet passar dig som studerar på minst 50%, alternativt har ett annat jobb på minst 50%. ARBETSUPPGIFTER Sortering - Scanning - Plockning OBS! Notera att du i denna tjänst kommer att behöva hantera även lådor med alkohol. VAD FÖRVÄNTAS AV DIG Som terminalarbetare trivs du med ett tempofyllt, ansvarsfullt och utmanande arbete. Arbetet innehåller en hel del tunga moment och sker i ett högt tempo, vilket innebär att god fysik är en förutsättning. Även förmåga att hantera IT-hjälpmedel är bra egenskaper. Att du upplevs som positiv och professionell är viktigt – Instabox förväntar sig god service och hög kvalitet. Som person är du punktlig, noggrann och sprider en positiv stämning omkring dig. Du är en naturlig problemlösare och älskar utmaningar. ARBETSTID Du förväntas kunna jobba ca 4 dagar/vecka måndag - fredag. Arbetstiderna kan variera men är oftast 06:00-11:00 eller 06:00-15:00. Helgarbete förekommer. KRAV Du måste ha fyllt 18 år B-körkort God förståelse för Microsoft Office Goda datorkunskaper Stark lagspelare God fysik Goda språkkunskaper i svenska eller engelska (skriftligt och verbalt) Du är studerande eller har annan sysselsättning (annat jobb) på minst 50% Bakgrundskontroll – Nolltolerans mot förekommande i brottsregister MERITERANDE Erfarenhet av liknande arbete ANSTÄLLNINGSFORM Tjänsten är en visstidsanställning (deltid vid behov)
Arbetsuppgifter Jag är en glad och sprallig 13-årig tjej som söker personliga assistenter som kan hjälpa mig i min vardag. Jag bor varannan vecka hos min mamma i Vegby och varannan vecka hos min pappa i Ulricehamn. Som min personliga assistent kommer du vara en viktig del av mitt liv och hjälpa mig på många olika sätt. Du kommer hjälpa mig med dagliga rutiner och sysslor hemma hos mamma och pappa, delta i och stötta mig i mina fritidsaktiviteter och vara med mig i skolan. Eftersom jag har komplex epilepsi behöver jag alltid ha en assistent nära, då jag kan få EP-anfall när som helst. Därför har jag en vaken assistent på natten. Jag älskar att måla, pyssla, lyssna på musik och ibland dansa. Allt beror på min dagsform. Jag gillar också hästar och hos min mamma har jag två kaniner som jag gillar att gosa med, hos min pappa har jag en katt, så du får gärna tycka om djur. Kvalifikationer För att passa som min personliga assistent hoppas jag att du har erfarenhet av liknande arbete, kanske som personlig assistent eller med barn som har särskilda behov. Det är ett stort plus om du har grundläggande kunskap om epilepsi. Det är viktigt att du är omsorgsfull och pålitlig, med ett stort hjärta för att hjälpa andra. Du bör också vara initiativrik, lekfull och bra på att motivera eftersom jag uppskattar när vi hittar på kreativa och roliga aktiviteter tillsammans. Flexibilitet och förmåga att anpassa dig är viktigt. Jag söker någon som är positiv och sprider glädje omkring sig. Du behöver också vara lugn och stabil, även i stressiga situationer, och ha en förmåga att sätta dig in i min situation och mina behov. Engagemang och ett genuint intresse för att bidra till en meningsfull och rolig vardag för mig är också väldigt viktig. Du behöver körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till mig när jag är hos min mamma eftersom vi bor på landet utan kollektivtrafik. Om du känner att detta stämmer in på dig, skicka gärna din ansökan med CV och personligt brev till Sarah Eliasson som är verksamhetschef på 7H Personlig Assistans. Hon kan också svara på frågor och berätta mer om mig och dina arbetsuppgifter. Du når henne på telefonnummer: 033–480341 eller på e-post: [email protected] Välkommen med din ansökan så hoppas jag vi ses. Om arbetsplatsen Inom Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB har vi under 25 år skapat möjligheter för våra omsorgstagare. Vi är en koncern som erbjuder Personlig assistans och Daglig verksamhet. Koncernen ägs av Sjuhäradsbygdens Handikappservice Ekonomiska förening. Föreningen drivs helt utan ekonomiska ägarintressen och återinvesterar eventuellt överskott tillbaka i verksamheten. Vårt fokus är att våra omsorgstagare får leva ett aktivt liv i gemenskap med andra och delta i samhället. Vi är medlemmar i Almega vårdföretagarna och är en verksamhet som styrs av lagrummen inom LSS, SoL och HSL.
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi vid Sahlgrenska akademin bedrivs omfattande forskning och undervisning över stora kunskapsområden - från molekyl till människa. Verksamheten utgörs av fem sektioner; farmakologi, fysiologi, hälsa och rehabilitering, klinisk neurovetenskap samt psykiatri och neurokemi. Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, söker projektassistenter för intermittent anställningar, med placering vid Sektionen för psykiatri och neurokemi. Forskargruppen Sahlgrenska suicidstudier skall nu rekrytera ett antal projektassistenter som skall fungera som samtalskontakt vid stödsamtal inom forskningsprojektet ”Samtal om åldrande i primärvård”. Trots att symtom på ångest och depression är vanliga hos äldre får äldre psykologisk behandling i mindre utsträckning än yngre. Detta kan delvis bero på ålderism, men hänger även samman med att evidensbasen för psykologisk behandling för äldre är begränsad. ”Samtal om åldrande i primärvård” är ett forskningsprojekt med målsättning att utvärdera en existentiell gruppbehandling för patienter inom primärvården som är 75+ och som har symtom på psykisk ohälsa. Behandlingen är framtagen av primärvårdspsykologer i Göteborg. I utvärderingen jämförs behandlingsutfall hos deltagare i gruppbehandlingen mot en kontrollgrupp som erhåller kortare telefonstöd en gång i veckan under sju veckor. Forskningsprojektet bedrivs vid flera vårdcentraler inom Västra Götalandsregionen, och bidrar med kunskap om existentiella behandlingsmetoders effekt och relevans i behandling av psykisk ohälsa hos äldre. Inom projektet finns en rad arbetsuppgifter som vi tror lämpar sig väl som ett extraarbete, exempelvis under studietid på psykologprogram, eller liknande. Vi söker dig som är intresserad av psykoterapiforskning och som vill vara delaktig i forskningsprojektet. Arbetsuppgifter I rollen som samtalskontakt vid stödsamtal är din arbetsuppgift att ge individuella stödsamtal till personer i studien som efter randomisering hör till studiens kontrollgrupp. Samtalen sker via telefon, en gång i veckan under sju veckor. Samtalen är uppskattningsvis 15-30 minuter långa och som samtalskontakt är det din uppgift att lyssna och bekräfta forskningspersonen i dennes berättelse och åldersrelaterade besvär. Arbetsuppgifterna inkluderar även administrativa arbetsuppgifter såsom datainmatning, m.m. Kvalifikationer För anställningen krävs utbildning inom psykologi motsvarande psykologprogram termin 7 eller senare. Anställningen gäller studiens kontrollintervention där uppgiften är att ge samtalsstöd. Erfarenhet av arbete som leg psykolog, psykoterapeut eller liknande betraktas ej som meriterande då det skulle motverka upplägget för studien. Arbetsuppgifterna kräver förmåga till flexibilitet och möjlighet att kunna avsätta regelbundna tider för stödsamtal/administrativa arbete. Erfarenhet av arbete med forskning och datainsamling är meriterande. Stor vikt kommer även att läggas vid personlig lämplighet. Anställning Anställningen är en tidsbegränsad anställning (intermittent anställning) i 6 månader. Du kommer att arbeta timmar vid behov med placering tills vidare vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta seniorforskare Margda Waern, tfn: +46 702 272 205, e-post: [email protected] Ansvarig chef är professor/sektionschef Henrik Zetterberg, tfn: +46 768 672 647, e-post: [email protected] Ansökningshandlingar skickas inte till kontaktpersonerna. Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-02 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Orust kommun är inne i en spännande och utvecklande fas. Sektor Samhällsutveckling arbetar med många områden som har stor betydelse för alla som lever, besöker och verkar i vår kommun. På politikens uppdrag skapar vi förutsättningar för ett gott liv. Tjänsten är förlagd på enheten Gata/Park som är en del av Sektor Samhällsutveckling. Då Orust kommun har utvecklats under de senaste åren och fortsätter att utvecklas i framförallt de fyra större tätorterna har kommunen valt att gå mot ett kommunalt huvudmannaskap. Detta innebär att vi behöver utveckla vår organisation för Gata/Park med en ny arbetsledare. Så nu finns chansen att få göra stor skillnad i våra vackra utemiljöer. Kommunens Gata/Park-enhet består idag av ett antal tillsvidareanställda medarbetare och där till ett stort antal säsongmedarbetare som varierar i antal beroende på årstid. Inom enheten ingår områdena Gata, Parkering, Park, Skog, Hamn och Strandstäd. Dina arbetsuppgifter Som arbetsledare hos oss kommer du att få möjlighet att utveckla våra befintliga och kommande offentliga utomhusmiljöer. Uppdraget handlar om att vara med och bygga vidare på verksamheten tillsammans med de aktörer som är berörda både inom och utanför den kommunala organisationen. Tjänsten är ett led i en höjd ambitionsnivå och ett helhetsgrepp kring våra offentliga gröna ytor. Som arbetsledare är du en nyckelperson i detta viktiga arbete. I tjänsten ingår ansvar för utveckling, planering, drift och underhåll av gröna ytor som har stor vikt för de som bor och besöker kommunen. Du ska även skapa en långsiktigt stabil utveckling för grönytor i kommunen genom utarbetade skötselplaner som budgeteras och följs. Du stödjer enhetschefen i allt som rör arbetsmiljö- och personalansvar och spelar en aktiv roll i utveckling av kvalitets- och miljöarbetet. Det kommer finnas stora möjligheter att utveckla arbetsledarens roll och funktion tillsammans med enhetschefen. Du har löpande uppföljning och dialog med entreprenörer/underentreprenörer och deltar i förekommande upphandlingar. Du kommer ha ett nära samarbete med övriga kollegor inom kommunen i syfte att samordna resurser. Tillsammans med ditt arbetslag och i samarbete med övriga arbetsledare bidrar du till en grönare, mer attraktiv, renare och tryggare kommun för alla. Om dig Vi söker dig som har en relevant utbildning för uppdraget, till exempel som landskapsingenjör, trädgårdsmästare eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även yrkeserfarenhet som passar för att leda verksamhet och personal inom park, naturvård och skötsel av gröna ytor och är väl bekant med personalfrågor. Som arbetsledare hos oss behöver du vara lyhörd, initiativtagande, kommunikativ, kreativ och prestigelös. Du har lätt för att samarbeta och värdesätter en god relation med kollegor. Du är praktiskt lagd, men har samtidigt en god administrativ förmåga och förståelse för den moderna digitala miljön och dess möjligheter. Du är en god problemlösare med ekonomiskt sinne och en grundlagd ansvarskänsla. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-13 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
På Alstom förstår vi transportnätverk och vad som rör människor. Från höghastighetståg, tunnelbanor, monorails och spårvagnar, till nyckelfärdiga system, tjänster, infrastruktur, signalering och digital mobilitet, erbjuder vi våra olika kunder den bredaste portföljen i branschen. Varje dag leder 80 000 kollegor vägen till grönare och smartare mobilitet över hela världen och förbinder städer när vi minskar koldioxidutsläppen och ersätter bilar. Är du vår nästa Lageroperatör i Göteborg? Din framtida roll Vill du jobba på ett världsledande företag i järnvägsbranschen? Alstom Sverige söker en ambitiös och driven medarbetare till vår Supply Chain organisation i Göteborg. Du kommer att tillsammans med ytterligare en lagerarbetare vara lokalt ansvarig för lager och materialhantering i vår depå i Göteborg. Som Lagerarbetare kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga Supply Chain-medarbetare så som materialplanerare och inköpare samt vara en viktig länk mellan Supply Chain och produktion. Du kommer att hantera frågor som berör materialhantering och produktion samt medverka till att skapa och förbättra rutiner för företagets verksamhet och optimering av lagervärden, lagerutrymmen och arbetsprocesser. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ta emot varor när de anländer till depån och kontrollera att det är rätt produkt och rätt mängd Administration i datasystemet (SAP) Kontrollera och stämma av leveranser vad gäller skick och kvalitet Upprätthålla och förbättra lagerstruktur med lagerplatser och uppmärkning såväl fysiskt som i lagersystem Förbereda planerade uttag (kitning) från lagret av underhållsstyrt material Vara behjälplig vid material och artikelnummeridentifiering vid uttag från lager Hantera försändelser av material övriga depåer och upparbetande verkstäder Andra arbetsuppgifter kan vara inventering, utredning, packning och planering. Arbetet är självständigt och fritt och innebär eget ansvar. I arbetet ingår en del tunga lyft. Din profil: Erfarenhet av lagerarbete Erfarenhet av arbete i affärssystem Truck körkort A + B God fysik då arbetet kräver tunga lyft God datorvana är nödvändigt för att klara av arbetsuppgifterna Stresstålig och effektiv för att lösa problem som uppstår snabbt Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift För att lyckas i rollen som Lagerarbetare är du serviceinriktad, flexibel och ordningsam. Du har ett stort engagemang och kan arbeta väl i team. Du är tydlig i din kommunikation och arbetar strukturerat. Du har en problemlösarattityd och är van vid att hantera och balansera flera olika frågor, problem och förfrågningar samtidigt. Sånt du kommer att gilla Följ med oss på en livslång transformativ resa - järnvägsindustrin är här för att stanna, så att du kan växa och utveckla nya färdigheter och erfarenheter under hela din karriär. Njut av stabilitet, utmaningar och en långsiktig karriär fri från tråkiga dagliga rutiner Samarbeta med tvärgående team och hjälpsamma kollegor Bidra till innovativa projekt Utvecklas inom företaget Dra nytta av vår investering i din utveckling genom prisbelönt lärande Du behöver inte vara en tågentusiast för att trivas hos oss. Vi garanterar att när du kliver på ett av våra tåg med dina vänner eller familj kommer du att vara stolt. Välkommen in med din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande. Alstom strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi vid Sahlgrenska akademin bedrivs omfattande forskning och undervisning över stora kunskapsområden - från molekyl till människa. Verksamheten utgörs av fem sektioner; farmakologi, fysiologi, hälsa och rehabilitering, klinisk neurovetenskap samt psykiatri och neurokemi. Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, söker nu en biträdande forskare i neurokemi, med placering vid Sektionen för psykiatri och neurokemi. Sektionen för psykiatri och neurokemi erbjuder världsledande translationell forskning som spänner över cell- och djurmodeller till kliniska studier och omfattande epidemiologiska studier. Här bedrivs framgångsrik forskning inom bland annat bipolär sjukdom, beroendemedicin, åldrande, neurokemi och rättspsykiatri. Arbetsuppgifter Vid Alzheimers sjukdom (AD) uppträder en aggregering av specifika proteiner, beta-amyloid bildar plack och Tau bildar tangles, i hjärnan. Det är fortfarande oklart när, hur och var i hjärnan AD patologin uppstår. Vi söker nu en positiv, driven biträdande forskare med gedigen erfarenhet av neurokemisk forskning och laborativt arbete för att studera sjukdomsmekanismer i Alzheimers. Arbetsuppgifterna innefattar att vara delaktig i flera olika projekt inom utvecklig av biomarkörer för bättre diagnostik av Alzheimer sjukdom i blod och likvor (CSF). Målet är sedan att tillsammans med andra forskare studera i stora patientgrupper hur dessa nya markörer förbättrar diagnostiken av AD samt att studera Alzheimer sjukdomsmekanismer och i slutändan skriva vetenskapliga artiklar. Analysmetoder inkluderar primärt antikropsbaserade metoder för markördetektion i kroppsvätskor såsom ELISA och SIMOA samt masspektrometri. Kvalifikationer Vid bedömning av de sökandes meriter kommer mycket stor vikt att fästas vid forskningserfarenhet med fokus på markörutveckling i AD. Kunskap och erfarenhet av fluorescensmikroskopi och arbete med AD musmodeller alternativ masspektrometri är meriterande. Kandidaten måste uppvisa mycket goda kunskaper inom engelska (tal och skrift). Dessutom är god förmåga att självständigt bearbeta data och skriva vetenskapliga publikationer en förutsättning liksom att i övrigt vara flexibel och ha förmåga att arbeta både i grupp samt självständigt. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Anställning Anställningen är en tidsbegränsad anställning i 3 månader, 100% av heltid, med placering tills vidare vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta professor Jörg Hanrieder, tfn: +46 702 571 888, e-post: [email protected] Ansvarig chef är professor/sektionschef Henrik Zetterberg, tfn: +46 768 672 647, e-post: [email protected] Ansökningshandlingar skickas inte till kontaktpersonerna. Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-02 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Ebbagruppen är den lite mindre hemtjänsten med inriktning att möta brukare med demenssjukdom. Genom god omvårdnad, flexibilitet, tänka utanför boxen och kunna vara en lagspelare, ser vi till att brukaren får den bästa dagen varje dag! Nu söker vi undersköterska till vår verksamhet. Så ta chansen att sök till ett mycket stimulerande arbete. Din roll Vi söker dig som sätter den brukarens behov främst och som genom delaktighet och inflytande bidrar till en meningsfull vardag för de vi är till för. Ditt förhållningssätt utgår från individens behov och tillvaratar den enskildes förmågor, hälsa och livskvalité. I arbetet förekommer dokumentationsuppgifter samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Vi söker dig som trivs med att ta initiativ och som ser till lösningar och möjligheter. Arbetstiderna är dag, kväll och helg. Din kunskap och erfarenhet Du som söker är utbildad undersköterska med erfarenheter med att arbeta med personer som har demenssjukdom. Du har körkort är flexibel, stresstålig och har ett brinnande intresse för ett utvecklande arbete hos brukarna och på arbetsplatsen. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har bevis om skyddad yrkestitel Undersköterska från Socialstyrelsen eller ett tjänstgöringsintyg med pågående tillsvidareanställning med titeln Undersköterska. Dokumentation samt hälso- sjukvårdsuppgifter utifrån delegation ingår i arbetet. Eftersom svenska är det gemensamma arbetsspråket på arbetsplatsen behöver du behärska språket muntligt och skriftligt, på den nivå som arbetsuppgifterna kräver. Ska kunna visa upp giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Typ av utdrag: "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret". Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Du behöver även kunna visa upp pass/giltigt ID kort. Körkort går att visa upp tillsammans med personbevis som man hämtar på skatteverket.se med hjälp av Bank-ID, detta kan vi göra vid bokad intervju. Tillgång till mobilt BankID att använda, då det krävs för verifiering i våra verksamhetssystem. B-Körkort Din framtida arbetsplats Intervjuer kan komma ske under rekryteringen. Provanställning upp till sex månader kan tillämpas. Vill du veta mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/ Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag. Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål! Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
Vi är ett familjeföretag i första generationen med verksamhet inom bilhandel och service. Toveks Bil grundades 1994 av Gregor Tovek, som fortfarande är huvudägare. Vi är totalt ca 850 anställda inom koncernen och omsätter ca 5 MDR. Vi har anläggningar på 18 orter till huvudsak i Västsverige och är återförsäljare för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Transportbilar samt Scania. Vi bedriver verksamhet inom tre olika bolag, men under ett gemensamt varumärke – Toveks Bil. I rollen som felsökningstekniker består dina huvudsakliga arbetsuppgifter i att lösa problem på våra nyaste och mest moderna produkter. I klartext innebär det att du ena dagen lagar en elmotor och nästa dag en V8. De bilar som hamnar på din plats kräver i många fall en grundlig felsökning och i vissa fall kundkontakt, där din expertis leder fram till en lösning på bilens problem. Som felsökningstekniker hos oss har du alltid tillgång till den senaste utrustningen, både vad gäller verktyg och information. Du kommer löpande att bli utbildad internt samt via våra märken. Som felsökningstekniker så kommer du även att stötta dina kollegor i deras dagliga arbete. Vi söker dig som är utbildad fordonstekniker med flera års arbetslivserfarenhet av felsökning. Det är en stor fördel om du arbetat på en märkesverkstad. Våra märken ligger i framkant när det gäller den tekniska utvecklingen, vi är till exempel drivande inom elektrifieringen. Därför tror vi också att du är tekniskt intresserad och gillar att hålla dig uppdaterad med nya bilmodeller och fordonsteknik. Krav för tjänsten: · Flera års arbetslivserfarenhet som tekniker · Relevant fordonsutbildning · B-körkort Som person tror vi att du är ansvarstagande, problemlösare samt att du på ett professionellt sätt kan kommunicera med våra kunder. Det är meriterande att ha god kunskap i användandet av diagnosinstrument för personbilar. Vi ger dig tryggheten av att vara en del i ett stort företag med goda utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder förmåner i form av uppskattade personalrabatter och friskvårdsbidrag. Tillsammans på Toveks Bil vill vi vara våra kunders naturliga val samtidigt som vi har roligt på jobbet och trivs med det vi gör. Vi tror att du som passar in hos oss är en lagspelare och mån om att både du och dina kollegor gör ett bra jobb tillsammans. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetsort: Trollhättan Omfattning: Heltid Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb in med din ansökan. OM FÖRETAGET Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen! Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag och starka varumärken i ryggen och kompetenta kollegor att jobba sida vid sida med. Vi är en stor, men samtidigt enkel, okomplicerad och familjär organisation där vi är nära till beslut. Vår verksamhet präglas och styrs mycket av våra oerhört starka varumärken, som alla är marknadsledande inom sina segment. Bra egenskaper för att trivas hos oss är positivitet, initiativtagande, sunt förnuft och vilja att vara en del i det vinnande laget.
Är du trygg i din roll som sjuksköterska och söker nya utmaningar och möjligheter till utveckling? Då ska du välja Tidaholms kommun som arbetsgivare. Om tjänsten Vi söker nu en sjuksköterska som ska ingå i vårt resursteam. I ditt ansvar som sjuksköterska ingår bland annat medicinska bedömningar, hantering av medicintekniska produkter, läkemedelshantering samt handledning av personal, patienter och anhöriga. Du har en central roll i samverkan kring patienten där du säkerställer en god kvalitet i omvårdnaden. Det pågår just nu flera åtgärder för att klara av omställningsarbetet mot Nära Vård där primärvården är navet. Kvalifikationer Du ska vara legitimerad sjuksköterska. I detta omställningsarbete kommer det krävas att vi ständigt har en omvärldsbevakning och en vilja att utveckla arbetet framåt, tillsammans! Som person ser vi att du har en positiv inställning och trivs med att arbeta tillsammans i team. Du är en del av helheten och bidrar till en god arbetsmiljö som präglas av att vi bemöter varandra med respekt och har en öppen dialog. De egenskaper vi gärna ser att du har är flexibel, ansvarstagande och strukturerad. Du arbetar i ett resursteam vilket innebär att du inte är patientansvarig sjuksköterska. B-körkort krävs för tjänsten. Vi erbjuder Vi erbjuder ett stimulerande och meningsfullt arbete där du får vara en del av att driva verksamheten framåt i en god och nära vård. Du får en genomtänkt introduktion för att du ska känna dig trygg i din roll. Som arbetsgivare värdesätter vi i Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun! Ansökan och anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med heltidsmått 34,33. Du kommer arbeta var 5:e helg samt tjänstgöra både dag -och kvällstid för att täcka vid ledigheter eller annan frånvaro. Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-07-09. Vi planerar att kalla till intervjuer efter sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten under ansökningsperioden får du gärna kontakta enhetschef Per Bergqvist, se kontaktuppgifter nedan. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) är vi 3700 medarbetare med 120 olika yrken som tillsammans bidrar till det varje dag. Vilken roll vill du spela? Oavsett roll kan vi erbjuda dig ett meningsfullt, tryggt och utvecklande arbete där du finns till och gör skillnad för andra. Våra medarbetare säger ofta att SÄS är ett ”lagom stort sjukhus” – det är så pass stort att man kan utvecklas och göra karriär och så pass litet att det finns en känsla av gemenskap över verksamhetsområdena. Hos oss finns en framåtanda och det pågår alltid spännande satsningar och forskning för att förbättra vården för våra patienter och möta framtidens utmaningar inom hälso- och sjukvård. Vill du veta mer om oss? Följ oss i sociala medier: https://www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr, https://www.linkedin.com/company/s%C3%B6dra-%C3%A4lvsborgs-sjukhus/mycompany/, https://www.instagram.com/sodra_alvsborgs_sjukhus/?hl=sv Om vår lediga tjänst På sektionen tjänstgör idag 3 specialister, två ST-läkare samt vikarierande underläkare. Nu söker vi vikarierande underläkare inom rehabiliteringsmedicin. Du kommer att ingå i ett rehabiliteringsmedicinskt team och ha nära samarbete med andra yrkeskategorier inom vårt verksamhetsområde. Vi har ett vikariat att erbjuda och vikariatens längd är som längst tom. 20251231. Om oss Rehabmedicinska sektionen på SÄS arbetar med specialistrehabilitering av personer som har drabbats av stroke, traumatiska hjärnskador, ryggmärgsskador, neurologiska sjukdomar såsom exempelvis multipel skleros, multipla frakturer efter olyckor, amputationer med mera. Sektionen består av en slutenvårdsavdelning med 10 platser och 14 dagvårdsplatser. Vi har en omfattande mottagningsverksamhet bestående av bland annat ryggmärgsskademottagning, spasticitetsmottagning och poliklinisk hjärnskaderehabilitering. Sedan december 2020 är sektionen ackrediterad enligt CARF (Commission on Accreditation of Rehabilitation Facilities). Året 2023 fick verksamheten igen högsta möjliga betyg som är en treårig ackreditering. Din profil Vi söker dig som har erlagd läkarexamen med stort intresse för rehabiliteringsmedicin. Vi förväntar oss att du har en god kommunikativ förmåga och en vilja att arbeta i team. Du behärskar det svenska språket på lägst nivå C1. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga examensbevis i din ansökan. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer