Hos oss på Yrkesgymnasiet får elever möjlighet att lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med stöd av kunniga handledare och yrkeslärare. På Yrkesgymnasiet förläggs mer än hälften av utbildningstiden på en arbetsplats vilket skapar en stabil grund och en konkurrensfördel på arbetsmarknaden. Genom stöd från sina inspirerande handledare och engagerade pedagoger på skolan, rustas våra elever på bästa sätt inför det framtida arbetslivet. Yrkesgymnasiet i Munkedal söker i första hand en legitimerad yrkeslärare för transportprogrammet, även du som har minst fem års arbetslivserfarenhet från transportbranschen är välkommen att söka. Tjänsten är ett längre vikariat med chans till vidare anställning. Hos oss får eleverna lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med erfarna handledare. I denna tjänst får du möjlighet att dela med dig av dina kunskaper till framtidens yrkeschaufförer. Mer än hälften av elevernas utbildningstid sker ute på en arbetsplats vilket ger dem en stabil grund och fördel på arbetsmarknaden. Våra elever förbereds på bästa möjliga sätt inför deras framtida yrkesliv med stöd av sina handledare och engagerade pedagoger. Vi söker dig som: - Är legitimerad lärare med behörighet i transportämnen och har minst fem års erfarenhet från transportbranschen och en stark drivkraft att undervisa och handleda elever. - Är en utmärkt kommunikatör och lagspelare som kan verka som en brobyggare mellan skola, elever och näringsliv. - Har körkortsbehörighet B, C och CE samt helst tillgång till egen personbil. Fler behörigheter är meriterande. - Har en förmåga att både arbeta självständigt samtidigt som du är teamorienterad och tillsammans med kollegorna samarbetar för att på bästa sätt förbereda eleverna inför deras framtida yrkesliv. Kvalifikationer Lärarexamen alternativt gedigen erfarenhet inom transportbranschen och en vilja att inspirera och utveckla nästa generation av yrkesförare. Lärarlegitimation och pedagogisk erfarenhet är önskvärt. Om du vill vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i framtidens transportbransch – ansök idag! Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats. Sjuksköterska med digitaliserings- och medicintekniskt ansvar Beskrivning Akutmottagningen vid Skaraborgs Sjukhus Skövde är en av Sveriges största och mest moderna akutmottagningar, belägen i nybyggda, ljusa lokaler anpassade för högkvalitativ akutsjukvård. Vi har kapacitet att ta emot cirka 70 000 patienter årligen och erbjuder en ny barnakutenhet samt en röntgenenhet i nära anslutning. Är du sjuksköterska med intresse för teknik och utveckling? Vi söker dig som vill driva och utveckla medicinteknik och digitala lösningar och bidra till smartare och säkrare akutsjukvård. Du kommer vara länken mellan klinik, teknik och IT och bidra till att förbättra arbetsflöden, patientsäkerhet och användarvänlighet. Det är en helt ny roll som du får vara med och forma från start! Kvalifikationer Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska med minst ett års yrkeserfarenhet. Har ett stort intresse för IT, medicinteknik och digitalisering samt vill vara med och utveckla dessa områden inom akutsjukvården. Trivs med snabba tempoväxlingar och har lätt för att ställa om i en föränderlig arbetsmiljö. Är initiativtagande, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Bemöter patienter, närstående och kollegor på ett förtroendefullt och respektfullt sätt. Har god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Kan arbeta självständigt, är lösningsorienterad och har god förmåga att driva projekt och förändring Har god samarbetsförmåga och lätt för att kommunicera med olika yrkesgrupper. Vill fungera som en resurs för kollegor i frågor som rör teknik och digitala verktyg. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av arbete inom akutsjukvård. Erfarenhet av medicinteknik och digitalisering inom hälso- och sjukvård. Erfarenhet av arbete med medicinteknisk utrustning, medicintekniska system och/eller digitala lösningar i vårdmiljö. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska med digitaliserings- och medicintekniskt ansvar (LITA) kommer du att: Arbeta kliniskt med basal och specifik omvårdnad av patienter med akut sjukdom och/eller skada som kräver specialistsjukvård. Ansvara för IT och medicinteknik inom verksamheten, inklusive datorer, skrivare, telefoner och kringutrustning. Leda förbättringsarbete och införande av nya eller uppdaterade system och arbetssätt, i nära samarbete med verksamhetens olika ansvarsgrupper. Vara kontaktperson för system som BEST, DMD, Qmatic, medicinska akutlarm med mera. Skapa förutsättningar för en effektiv och patientsäker arbetsmiljö genom proaktivt arbete med IT och medicinteknik. Övrigt I denna tjänst kommer du att arbeta dagtid med uppdraget som digitaliserings-/IT-ansvarig, men även ingå i helgtjänstgöring samt kvälls-, dag- och nattjänstgöring i verksamheten. Under sommarperioden ingår du i verksamhetens ordinarie arbete som sjuksköterska. Du får en strukturerad introduktion och möjlighet till kompetensutveckling. Vi erbjuder ett stödjande arbetsklimat där du får möjlighet att påverka arbetssätt och arbetsmiljö. För nyutexaminerade sjuksköterskor erbjuder vi vårt introduktionsprogram Kliniskt basår, som varar under det första året av din anställning. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vill du vara med på vår utvecklingsresa? Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Är du mekaniskt lagd och vill jobba för ett etablerat företag? Nu har chansen till att bli Källhage Truck's nya servicetekniker! Om företaget Källhage Truck är en helhetsleverantör inom truck och materialhantering som grundades 1998 i Göteborg och arbetar rikstäckande. Deras affärsidé är försäljning och uthyrning av ett komplett produktsortiment med nya och begagnade truckar och sop/skurmaskiner samt service, reparationer, reservdelar och tillbehör till de här. Källhage Truck innehar följande agenturer för truckar: Källhage Truck är STILL Partner, BAOLI Partner samt Generalagent för CLARK. Källhage Truck innehar följande agenturer för sop/skurmaskiner: Källhage Truck är Återförsäljare för DULEVO. Källhage truck är ett företag som värnar om sina anställda och erbjuder en positiv och trivsam arbetsplats med högt i tak i ett etablerat företag. De erbjuder en tillsvidareanställning med fast lön enl. Ö.K beroende på kompetensnivå, egen servicebil, utbildningar, gemensamma personalaktiviteter samt ett stort utrymme för rätt person att utvecklas och förbättras. För att skapa de bästa förutsättningarna inleds anställningen med introduktion och samåkning. Om tjänsten Som verkstadsmekaniker på Källhage Truck är personen stationerad i företagets nya verkstad. I rollen har mekanikern daglig kontakt med servicechefen för att säkerställa att verkstaden hålls i gott skick och att kunderna får bästa möjliga service. Servicechefen fungerar som närmaste kollega och är den som mekanikern rapporterar direkt till. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av reparationer, service och iordningställande av sålda eller uthyrda truckar. Mekanikern bistår även kunder med teknisk support gällande truckarna samt ansvarar för att beställa reservdelar till sina egna uppdrag. Arbetstiden rapporteras dagligen via en mobilapp efter avslutat arbete. Utföra reparationer, service och iordningställande av sålda och uthyrda truckar. Ge teknisk support till kunder gällande truckar. Beställa reservdelar till egna arbetsuppdrag. Daglig rapportering av arbetstid via mobilapp. Kommunicera och återkoppla till kunder för att säkerställa god service. Hantera större reparationer som inte kan utföras ute på fält. Informera servicechefen om inkommande truckar från chaufförer (inköpta eller återlämnade). Lasta och lossa truckar som säljs eller hyrs ut. Utföra tvätt, sanering, slipning, målning och lackering av truckar. Dokumentera kundskador och rapportera till servicechefen. Använda elkunskaper vid arbete med elektrifierade truckar. Vi söker dig som För att vara aktuell för tjänsten krävs erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt god kunskap inom el, felsökning, hydraulik och mekanik. Du behöver ha arbetat med truckar eller entreprenad- eller lantbruksmaskiner. Det är också nödvändigt att kunna slipa samt måla eller lackera. Du bör ha ett öga för ordning och reda och kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Datorvana är ett krav eftersom felsökning sker via datorer. B-körkort krävs då servicebil kan komma att användas i tjänsten. Det är meriterande om du kan tala och skriva på engelska, har kunskap inom svetsning, innehar truckkörkort samt har utbildning för gaffeltest och brandskydd. Det är ett krav att kunna slipa, måla/lackera. Det är ett krav att du har ett öga för ordning och reda. Det är ett krav att du behärskar svenska i tal och skrift. Datorvana är ett krav då vi felsöker via datorer. B-körkort är ett krav då servicebil kan komma att användas i tjänsten Dom erbjuder en positiv och trivsam arbetsplats med högt i tak i ett etablerat företag. De sitter i helt nybyggda lokaler på Aröds Industriväg 36A i Göteborg.. Man får enn tillsvidare anställning med fast lön enl. Ö.K som baseras utifrån kompetensnivå, ingen servicebil då du är stationerad deras verkstad, friskvård, hobbykväll varje torsdag, däckförvaring av privata däck på företaget, utbildningar, dag före röd dag så slutar vi alltid kl. 14.00 och på fredagar kl. 15.00. Dom erbjuder också ett stort utrymme för rätt person att utveckla och förbättra samt att vi gör trevliga aktiviteter ihop för att bygga en god samanhållning på företaget. Övrigt Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Stein på [email protected] I denna rekrytering samarbetar Källhage Truck med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt.
Hej blivande tandsköterska-kollega! Är du nyfiken på Aqua Dental och att bli en #Aquarebel? En #Aquarebel kännetecknas av värderingar som respekt för patienter och kollegor, en nyfiken, lyhörd och noggrann attityd, samt ett proaktivt och samarbetsvilligt förhållningssätt. Detta är inte något man blir, vi tror att det är något man är. Just nu är vi ca 800 kollegor som stolt bär titeln #Aquarebel,fördelat på 37 kliniker, fyra tandtekniska labb och ett supportkontor. Aqua Dental befinner sig i en spännande tillväxtfas och öppnar löpande nya kliniker runtom i landet. Vår målsättning är att erbjuda Sveriges bästa och tryggaste tandvård genom passion, kvalitet och tillgänglighet. Det vi alla har gemensamt är att vi: Har en stark PASSION för att hjälpa varandra att bli bättre och strävar ständigt efter att bedriva tandvård i världsklass. Alltid gör vårt yttersta för att leverera KVALITET i allt vi gör. Vi investerar kontinuerligt i fortbildning av våra medarbetare och har infört noggranna processer för att kvalitetssäkra vår verksamhet. Dessutom är vi stolta över att inneha den högsta ISO-certifieringen inom arbetsmiljö, kvalitet och miljö. Verkar för att tandvård ska vara TILLGÄNGLIG för alla oavsett förutsättningar. Därför strävar vi efter att erbjuda våra tjänster över hela Sverige, särskilt i regioner med långa tandvårdsköer. Vi driver även projekt för pensionärer och de som lider av tandvårdsrädsla. Delar du dessa värderingar är vi övertygade om att du kommer att trivas hos oss på Aqua Dental. Som tandsköterska på Aqua Dental Mölndal kommer du bli en del av ett duktigt team och jobba på en modern klinik i Mölndal Galleria. På kliniken kommer du att jobba nära dina kollegor samt med kollegor i hela Göteborgs-området där du kommer få stöttning i det dagliga arbetet samt i din professionella utveckling. Du har i denna roll möjlighet att levererar tandvård av högsta kvalitet till våra patienter och är med och bidrar till att utveckla svensk tandvård tillsammans med dina kollegor på Aqua Dental. För att trivas i rollen tror vi att du har ett effektivt arbetssätt kombinerat med en ödmjukhet gentemot patienter och dina kollegor. I rollen kommer du att stötta tandläkaren i att ge era patienter en genomgående hög kvalitativ upplevelse. Denna tjänst är en heltidstjänst med önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som: Är examinerad tandsköterska Har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift Är flexibel, tillmötesgående och kommunikativ. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdagen är den 6 juli. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetskoordinator, [email protected] Alla ansökningar hanteras via Aqua Dentals rekryteringssida, där du kan skapa en profil samt ladda upp CV och personligt brev. Vill du se mer av vad Aqua Dental gör och lära känna oss bättre? Besök vår hemsida, www.aquadental.se eller följ oss på Instagram @aquadental.
Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats. Om oss Infektionskliniken i Skövde, som ingår i verksamhetsområde 8 tillsammans med kardiologi, njurmedicin, hud och gastroenterologi, har en avdelning med 18 isoleringsrum samt en mottagning som sedan 2018 även innefattar sprututbytesmottagning. Vi disponerar även 7–8 vårdplatser på Infektions-och ortopedavdelningen. Uppdraget för infektion är: Dygnet runt erbjuda kvalificerad vård för akuta och kroniska infektionssjukdomar inom Skaraborg. Ge konsultstöd för diagnostik, behandling, smittskydd, vaccinationer och resemedicin. Främja rationell antibiotikaanvändning genom STRAMA och antibiotikaronder. Säkerställa hög kvalitet och tillgänglighet för att upprätthålla förtroende hos patienter och vårdaktörer. Bedriva forskning och utvecklingsarbete. Vara en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö och öppet klimat. Fungera som utbildningsenhet för läkarkandidater och omvårdnadsstudenter. Infektionsavdelningen Avdelningen har 18 enkelrum för isoleringsvård, med hela Skaraborg som upptagningsområde. Genom isoleringsvård och väl fungerande hygienrutiner ska vi förhindra smittspridning och detta i en för patienterna god och personcentrerad vårdmiljö. Här vårdas svårt sjuka patienter som ofta kräver övervakning och avancerad behandling. Avdelningen utvecklas kontinuerligt, med ny teknologi som övervakningssystem och högflödesbehandling med syrgas. Våra medarbetare har hög kompetens och bidrar aktivt till verksamhetens utveckling för att möta förändrade infektionspanoraman, både globalt och nationellt. Kliniken planerar även en ombyggnad av isoleringsavdelningen, infektionsmottagningen och sprututbytesmottagningen. Vi vet att alla personalkategorier hos oss tillsammans gör skillnad i vardagen för många patienter. Hos oss arbetar vi för att ge patienten en personcentrerad vård som går hand i hand med en god arbetsmiljö. Vår värdegrund bygger på respekt, trygghet och delaktighet i alla möten med patienter, närstående och kollegor. Arbetsuppgifter Gillar du utmaningar, tempoväxlingar och har lätt för att samarbeta är du välkommen till en inkluderande infektionsavdelning. På vår avdelning arbetar du självständigt men i team med läkare, undersköterskor, fysioterapeut och arbetsterapeut kring akut sjuka infektionspatienter. Ett vårdhygieniskt arbetssätt där risktänkande i vardagen utgör basen för att smittspridning ska förhindras är en självklarhet. I arbetet ingår att handleda och utbilda både patienter och kollegor samt bidra till utveckling av verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet av infektionsvård – har du inte det, får du det hos oss. Är du flexibel, ansvarsfull och har en positiv inställning kan du vara den vi söker! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ta chansen – kom till oss på infektionsavdelning 22 – stanna kvar och utvecklas i ett härligt gäng! Övrigt Nyutexaminerade sjuksköterskor deltar i vårt introduktionsprogram, Kliniskt basår, som inkluderar handledning och utbildning under första anställningsåret för en trygg start, läs mer här: Kliniskt basår - Skaraborgs Sjukhus. Vid eventuell rekrytering av sjuksköterska med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis. Intervjuer kommer ske löpande. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Tycker du att service och bemötande är viktigt? Är du en person med stort hjärta, stor empati och förståelse för människor i svåra situationer? Nu finns chansen att jobba i ett team där vi tycker att service och bemötande är viktigt. Vi lägger hjärta och engagemang för att finnas där som en möjlighet i livet för uppdragsgivaren. Dagarna kan fyllas med allt ifrån långa promenader vid havet eller i skogen, besök och övernattning i sommarstugan till föreläsningar, konserter liksom middagar med vänner. I hemmet flyter det på i både lugnt tempo och vid andra tillfällen är det full fart. Tillsammans arbetar vi i gruppen för att det ska kännas tryggt och säkert för vår uppdragsgivare, att det ska flyta på när vi assisterar vår uppdragsgivare med det som rör personliga omvårdnaden. Vi assisterar också i allt som rör skötseln av vår uppdragsgivares hem. Vi har många olika kulturer i arbetsgruppen och talar många olika språk, men du behöver kunna svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna också att du har B-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till och från ditt arbete under olika tider. Var: Uppdragsgivaren bor på Orust. Beroende av aktivitet befinner sig uppdragsgivaren även i Uddevalla, Tjörn, Lysekil och Stenungssund. Om den lediga tjänsten Den lediga tjänsten är på ca 2*80% på 4 veckors schema! Arbetet med intervjuer kommer att ske löpande, vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas snabbt Om Konsensus Personlig Assistans Konsensus Personlig Assistans är arbetsgivare och anordnare av assistansen. Vi är en assistansanordnare med stark värdegrund och stor kompetens i frågor som rör personlig assistans. Kunskap, Engagemang och Respekt är ledorden som genomsyrar hela verksamheten och allt vi gör. För oss är dessa ledord avgörande i strävan efter att uppnå kvalitet i varje uppdrag och i varje assistanssituation. Våra assistenter är nyckeln till att den personliga assistansen ska hålla den höga kvalitet som vi eftersträvar. Som nyanställd hos oss på Konsensus Personlig Assistans kommer du att få introduktion så att du lär dig dina nya arbetsuppgifter, om uppdragsgivarens behov och önskemål i assistansen. Inom Konsensus Personlig Assistans ser vi arbetsmiljöarbete och våra anställdas möjlighet till kompetensutveckling som ett viktigt led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Som personlig assistent hos oss kommer du att erbjudas stöd och fortbildning i syfte att skapa trygghet för både dig i din yrkesroll och för vår uppdragsgivare. Vi tillämpar individuell lönesättning och följer kollektivavtal mellan Fremia-Kommunal. Trivsel, samhörighet och utveckling är viktigt hos oss på Konsensus och vi vill erbjuda våra anställda ett kontinuerligt stöd och möjlighet till utbildning/fortbildning och friskvård. Vill du veta mer om Konsensus Personlig Assistans är du välkommen att besök vår hemsida www.konsensus-assistans.se
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Beskrivning På Sommarhemsskolan f-6 söker vi nu en engagerad och kreativ musiklärare som även kan bidra till vårt fritidshem. Här får du en unik möjlighet att inspirera och utveckla barnens musikalitet samt skapa ett tryggt och kreativt lärmiljö där nyfikenhet och glädje står i fokus. Som musiklärare kommer du att arbeta med våra elever för att väcka deras intresse för musik genom olika former av undervisning, projekt och aktiviteter. Vi söker dig som är mål- och resultatorienterad, som kan bygga relationer och som har en tydlig och strukturerad undervisningsmetod. Du trivs i en dynamisk miljö där samarbete och medskapande står i centrum. Du kommer att få möjlighet att bidra med dina idéer och ditt engagemang för att öka kvaliteten på vår utbildning och våra fritidsaktiviteter. - Utveckla och genomföra musikundervisning för elever i åldrarna f-6 - Stötta och främja elevernas sociala och kreativa utveckling - Bidra till en positiv atmosfär på fritidshemmet - Arbeta nära både kollegor och föräldrar i syfte att skapa en helhetsupplevelse för barnen Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt fantastiska team i Uddevalla, en kommun som värdesätter det öppna samarbetet mellan utbildning, kultur och näringsliv. Tillsammans kan vi göra skillnad! Arbetsuppgifter Som Musiklärare/Lärare mot fritidshem på Sommarhemsskolan kommer du att spela en central roll i att forma och inspirera våra yngre generationer. Ditt engagemang och din kreativitet kommer att vara avgörande för att skapa en stimulerande och lärorik miljö för våra elever i årskurserna F-6. Du kommer att: - Planera och genomföra musikundervisning som väcker intresse och passion för musik. - Stötta och utveckla elevernas kreativa förmågor genom olika aktiviteter och projekt. - Arbeta nära med fritidshemsverksamheten för att skapa en helhet i barnens vardag. - Bygga relationer med eleverna och skapa en trygg och inspirerande atmosfär. - Delta i skolans gemensamma aktiviteter och samarbeten för att främja en positiv skolmiljö. Vi söker dig som är mål- och resultatorienterad, tydlig i din kommunikation och har en relationell förmåga som engagerar både elever och kollegor. Hos oss får du chansen att bidra till en levande musik- och fritidsverksamhet, där din kreativitet och ditt engagemang verkligen kan göra skillnad. Välkommen att söka och bli en del av vårt härliga team! Kvalifikationer - Du har en relevant utbildning inom musik eller pedagogik och erfarenhet av att arbeta med barn i åldrarna f-6. - Du är mål- och resultatorienterad med förmåga att planera och genomföra lektioner som inspirerar och engagerar. - Du är en relations skapande person som trivs med att bygga positiva relationer med både elever och kollegor. - Du är tydlig i din kommunikation och kan förklara pedagogiska koncept på ett lättförståeligt sätt. - Du är kreativ och har förmågan att tänka utanför boxen för att skapa en stimulerande och lärorik miljö för eleverna. Som en del av vårt team på Sommarhemsskolan ser vi fram emot att du bidrar med din passion för musik och din pedagogiska skicklighet för att hjälpa våra elever att växa och utvecklas. Villkor Vi erbjuder en spännande och utvecklande anställning som Musiklärare/Lärare mot fritidshem på Sommarhemsskolan för årskurs f-6. Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning. Du kommer att bli en del av en engagerad och kreativ arbetsgrupp som strävar efter att skapa en inspirerande och lärorik miljö för alla våra elever. Som medarbetare i Uddevalla kommun får du: - Goda möjligheter till kompetensutveckling och fortbildning. - En arbetsplats där uppskattning och medskapande står i fokus. - En unik chans att påverka och utveckla undervisningen inom musik och fritidsverksamhet. - En arbetsmiljö i en naturskön kommun vid havet, som främjar samarbete mellan utbildning, näringsliv och kultur. Vi söker dig som är mål- och resultatorienterad, relationer bygger, tydlig i din kommunikation och kreativ i din undervisning. Här får du möjligheten att göra skillnad i våra elevers liv och bidra till deras utveckling. Tveka inte att ansöka och bli en del av vår fantastiska arbetsplats i Uddevalla! För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Undersköterska - en nyckel till god omvårdnad. Anslut till vårt team och bidra till välbefinnande! Arbetsplatsen Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Anställningen är inom äldreomsorgen med placering på enhet för personer med kognitiv svikt. Följ gärna med på digitalt studiebesök inom äldreomsorgen i Karlsborgs kommun via länkad https://youtu.be/NqXSUMotwCI. På Sjösidan finns tre avdelningar med boende för personer med kognitiv svikt. Varje avdelning har nio boendelägenheter samlade kring var sitt kök och gemenskapsutrymme. Flera av våra medarbetare går inom kort i välförtjänt pension och någon har även spännande studier på gång. Vi söker nu dig med erfarenhet som undersköterska och gärna med särskilt intresse och fallenheten för området kognitiv svikt. Detta gäller tjänster med oregelbunden arbetstid med schema för dag-, kväll- och helgpass. Det är både tillsvidareanställningar liksom vikariat som är aktuella. Arbetsuppgifter I ditt arbete som undersköterska arbetar du utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt med individen i fokus. Ditt uppdrag är att stödja i vardagens alla moment när det gäller vård, service och omsorg utifrån brukarens behov. Du ska kunna inge en trygghet och god omvårdnad och utföra hälso- sjukvårdsuppgifter efter delegering såsom träningsinsatser, administrera läkemedel och såromläggningar. Vår främsta uppgift är att vi tillsammans skapar trygghet och en meningsfull vardag för våra boende samtidigt som vi tillgodoser deras dagliga behov. I arbetet ingår att ta till sig skriftlig och muntlig information samt att dokumentera i verksamhetssystemet Viva. Verksamheten bygger på gott bemötande och respekt för människors självbestämmande. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet av arbete med personer med kognitiv svikt. Vi förväntar oss att du har ett gott bemötande som präglas av respekt och värdighet. Våra boende ska känna trygghet och du ska kunna anpassa ditt arbetssätt utifrån de behov som finns eller uppstår. För att lyckas i uppdraget krävs att du är ansvarsfull och initiativrik, har lätt att samarbeta och har ett professionellt samt gott bemötande. Du behöver vara lyhörd och engagerad. Meriterande är specialistutbildning med demensinriktning såsom Silviasyster et c. Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Karlsborgs kommun använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Rekrytering sker löpande och tjänster kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Karlsborgs kommun är en rökfri arbetsplats och tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/
Rudolf Steinerskolan i Göteborg har funnits i drygt 50 år och är belägen på en höjd med utsikt över staden, omgiven av en stor naturtomt. Idag har skolan 230 elever i klasserna F-9. Mer information om skolan hittar du på hemsidan: www.steinerskolan.se Vi söker nu en Resurs till mellan och högstadiet. Vi förutsätter att du har utbildning och erfarenheter som svarar mot den tjänst du söker. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom skolverksamheten sedan tidigare och erfarenhet av annat arbete med barn och unga är också meriterande för tjänsten. Erfarenhet av Waldorfpedagogik är meriterande. Tjänsten är på ca 50%. Kvalifikationer: Om rollen Vill du vara med och skapa en skoldag där alla elever får möjlighet att lyckas? Vi söker en resurs som med värme, struktur och engagemang vill stötta våra elever i årskurs 4–9 – både i och utanför klassrummet. Du kommer att arbeta nära elever med behov av extra stöd, i samarbete med lärare, specialpedagoger och elevhälsoteam. Ditt uppdrag är att bidra till en trygg och stödjande lärmiljö där eleverna får möjlighet att utvecklas både kunskapsmässigt och socialt. Dina huvudsakliga uppgifter: Stödja elever i undervisningen, enskilt och i grupp Skapa goda relationer och vara en stabil vuxen i elevernas vardag Hjälpa till att skapa struktur och arbetsro i klassrummet Delta i rastverksamhet och andra sociala sammanhang Samarbeta med skolans personal för att anpassa stödet efter elevernas behov Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med barn och unga, gärna i skolmiljö Är lugn, tydlig och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt Har god samarbetsförmåga och är flexibel i din roll Har intresse för pedagogik och inkludering Vi erbjuder: En varm och inkluderande arbetsplats Ett nära samarbete med engagerade kollegor Möjlighet att göra verklig skillnad för elever varje dag Övrigt: Tjänsten är på 50 %. Tillträde 12 augusti 2025 eller efter överenskommelse. Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan. Vänta inte med att söka tjänsten då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi på Olas städ och allservice i Skövde söker en sommarvikare. Vi utför alla sorters städ hos privatpersoner och företag. Sysslar också med trädgårdsarbete som gräsklippning mm. Vi utför serviceinsatserna i hemtjänsten åt Skövde kommun genom Loven. Därför är det viktigt att du inte röker och kan prata bra svenska. Viktigt att du har B-körkort. Skicka ett peronligt brev och ett cv till [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer