Vi på adacto people har i dagsläget omkring 130 lastbilschaufförer anställda hos oss. Våra förare väljer att stanna hos oss då vi ger dem ett personligt bemötande och personligt engagemang. Vi matchar våra medarbetare mot kunder där de vill arbeta och vi samarbetar med de flesta typer utav åkerier. Just nu söker vi distributionschaufförer till våra kunder i Göteborg! Du kommer att jobba med distribution av styckegods och utgå från våra kunder på hisingen. Du kommer att vara anställd hos oss på adacto people och arbeta hos våra kunder som konsult. Om allt fungerar bra och man själv vill det finns det mycket stora chanser till vidare anställning direkt hos våra kunder. Vi har självklart kollektivavtal med en avtalsenlig lön. Krav för tjänsten: - Giltigt YKB - C eller CE behörighet - Truckkort Meriterande: - ADR Rekrytering sker löpande så skicka din ansökan snarast! Vi på adacto people är specialiserade på yrken inom transport och logistik sektorn. Genom oss kan du finna din rätta plats i logistikbranschen där vi rekryterar och anställer inom de flesta yrken. Vi vill vara en personlig arbetsgivare där man trivs att arbeta. En personlig kontakt med alla anställda är ett måste hos oss. Alla skall bli sedda och hörda. Vi vill att all vår personal skall känna att de är speciella för oss ! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag läs mer på vår hemsida: www.adactopeople.se
Vi på adacto people har i dagsläget omkring 130 lastbilschaufförer anställda hos oss. Våra förare väljer att stanna hos oss då vi ger dem ett personligt bemötande och personligt engagemang. Vi matchar våra medarbetare mot kunder där de vill arbeta och vi samarbetar med de flesta typer utav åkerier. Just nu söker vi distributionschaufförer till våra kunder i Göteborg! Du kommer att jobba med distribution av styckegods och utgå från våra kunder på hisingen. Du kommer att vara anställd hos oss på adacto people och arbeta hos våra kunder som konsult. Om allt fungerar bra och man själv vill det finns det mycket stora chanser till vidare anställning direkt hos våra kunder. Vi har självklart kollektivavtal med en avtalsenlig lön. Krav för tjänsten: - Giltigt YKB - C eller CE behörighet - Truckkort Meriterande: - ADR Rekrytering sker löpande så skicka din ansökan snarast! Vi på adacto people är specialiserade på yrken inom transport och logistik sektorn. Genom oss kan du finna din rätta plats i logistikbranschen där vi rekryterar och anställer inom de flesta yrken. Vi vill vara en personlig arbetsgivare där man trivs att arbeta. En personlig kontakt med alla anställda är ett måste hos oss. Alla skall bli sedda och hörda. Vi vill att all vår personal skall känna att de är speciella för oss ! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag läs mer på vår hemsida: www.adactopeople.se
Som köksmästare har du ett övergripande ansvar för köket på Hotel Strana. Du leder och inspirerar köksteamet i det dagliga arbetet, men också i det långsiktiga utvecklingsarbetet. Tillsammans formar vi våra olika matkoncept – från konferensluncher, bröllopsmiddagar och à la carte till snacksmeny för vår nyöppnade spa-anläggning och den vedugnsbakade pizzan vi vill bli kända för. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och utveckla köksteamet i det dagliga arbetet Ansvara för köksekonomi, inköp och lagerhantering Säkerställa kvalitet och effektivitet i matproduktion Utveckla nya meny- och matkoncept Personalansvar, schemaläggning och arbetsmiljö Arbeta med egenkontroll och följa hygienrutiner Vara kulturbärare och skapa ett positivt arbetsklimat Stärka och utveckla våra varumärken Vem är du? Vi söker dig som har: Flerårig erfarenhet i en ledande roll inom restaurang eller hotellkök Goda kunskaper i köksekonomi och personalledning En lösningsorienterad inställning och hög ambitionsnivå Ett strukturerat arbetssätt och öga för detaljer Förmåga att inspirera andra och skapa en god laganda God kommunikativ förmåga i svenska och/eller engelska Minst 2–3 års relevant yrkeserfarenhet Vi erbjuder dig: En chans att vara med på en spännande tillväxtresa En varierad, kreativ roll med ansvar och utvecklingsmöjligheter Ett team med högt i tak och stort engagemang Tillsvidareanställning, start enligt överenskommelse Lön enligt överenskommelse Varierade arbetstider: dag, kväll och helg Vill du bli en del av något större? Skicka din ansökan till [email protected] och berätta varför just du är rätt person för rollen. Vi ser fram emot att höra från dig!
Prismaskolan i Mariestad är en F-6-skola beläget i naturskönt område i närheten av Mariestads centrum. Skolan, som invigdes 2017, erbjuder ljusa lokaler inspirerade av sjön Vänern med omgivande natur och är utformade för att ge förutsättningar för flexibla undervisningsmöjligheter där skola och fritidshem samverkar. Här finns en stor skolgård med möjlighet till varierande aktiviteter. På Prismaskolan har vi ett gott samarbete och gör vårt yttersta för att möta våra elever. Vi arbetar aktivt tillsammans för att alla elever ska känna sig trygga, sedda och inkluderade. Inför höstterminen söker vi nu en pedagog som vill vara en del av våra elevers utveckling och vårt goda kollegiala samarbete. Brinner du för fritidshemmets uppdrag och har god förmåga att skapa relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor? Då kan det vara dig vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Som lärare i fritidshem/fritidspedagog på Prismaskolan är du kopplad till ett arbetslag som arbetar nära tillsammans. Här finns fyra fritidsavdelningar och din uppgift består av att planera, genomföra och följa upp det arbete som sker under elevernas tid på fritidshemmet. I undervisningen i fritidshemmet stimulerar du elevernas utveckling och lärande samt erbjuder eleverna en meningsfull fritid. Detta sker genom att du utgår från elevernas behov, intressen och erfarenheter, men också att du kontinuerligt utmanar eleverna ytterligare genom att inspirera till nya upptäckter. I undervisningen erbjuder du en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer som integrerar omsorg och lärande. Del av arbetsdagen är i samverkan med skolan där du är en resurs i undervisningen. Tillsammans med kollegorna på fritids ansvarar du också för uppdraget som rastvärd samt rastaktiviteter på elevernas lunchraster. Hos oss är det viktigt att eleverna känner trygghet och trivs och vi ser hela elevens skoldag, både i skolan och i fritidshemmet. Du som pedagog säkerställer att verksamheten bygger på gällande styrdokument och skolans pedagoger har ett nära samarbete med elevhälsoteamet för att arbeta förebyggande och främjande mot utbildningens mål. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten ska du vara utbildad lärare i fritidshem alternativt vara utbildad från den tidigare fritidspedagogutbildningen. Som person är du trygg och inspirerande och har förmågan att skapa goda relationer både med kollegor, elever och vårdnadshavare. Du trivs i en pedagogisk yrkesroll och du vet att alla har olika förutsättningar och tar till sig kunskap på olika sätt. I arbetet önskar vi att du är kreativ och vågar pröva nya vägar för att möta elevers behov och intressen. Vi ser att du är en engagerad lagspelare med ett stort driv till att utveckla fritidshemmets arbete utifrån styrdokument och förutsättningar. Det är viktigt för oss att du har nära till skratt och har lätt för att samarbeta - det bidrar till att vi har roligt tillsammans! Eftersom vi använder digitala verktyg i arbetsvardagen förutsätter vi att du har god digital kompetens. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Under rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och goda referenser. Inför ett erbjudande kommer vi också att begära ett utdrag från belastningsregistret. Välkommen till oss på Prisma! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Vi söker en till fantastisk assistent till vår dotter med Retts-syndrom. Vår dotter är 17 år och bor med oss, sina föräldrar och sin bror, i östra Kortedala Göteborg. Hon är en nyfiken tjej som älskar att vara social med andra och röra på sig. Hemma dansar vi mycket och njuter av äventyrar i skogen. Hon har ett hemligt språk som innebär att hon kommunicerar med kroppen och ögonen. Som hennes personliga assistent kommer du att få vara en del av hennes vardag. Omfattning av tjänst Vi söker dig som kan intresserad av att arbeta varannan helg (jämna veckor) 11:00-18:00. Vi är en liten grupp som hjälper varandra och därför kan de finnas möjlighet att ta fler pass då och då. Ingen assistans utförs under storhelger. Du får självklart en bra start med genomgång av både oss föräldrar och nuvarande assistenter. Allt för att du och vår dotter ska trivas tillsammans. Ditt jobb kommer också innebära att sköta hennes basbehov (ADL) och dagliga hygien. Du kommer behöva ha aktiv tillsyn när ni är tillsammans och du kommer tolka och översätta hennes kommunikation till omgivningen. Vem är du som söker? Du är rökfri, skötsam, pålitlig, noggrann, finurlig, entusiastisk, självgående och trygg. Du får gärna ha en stor dos av humor :) Vi önskar enbart kvinnliga sökande då arbetet är integritetsnära. Vi ser gärna att du behärskar det svenska språket väl. Du får gärna älska väder, vind, djur, natur och vatten. Vår dotter älskar att gå i skogen och hitta på andra aktiviteter med rörelse. Du ska gilla variationen av spontana äventyr i närområdet, att åka och bada, följa med till söndagsskolan likväl som att mysa hemma. Andra kunskaper du gärna få ha; - Det är med hjälp av ditt stöd som hon kommunicerar med sin omgivning och därför behöver du vara flytande i svenska i tal och skrift - Van vid TAKK – tecken som stöd, eller önskan och engagemang att lära dig kring detta - Van vid ögonstyrd dator samt kommunikationsverktyget PODD Vi tror på bra personkemi och god kommunikation. Så tveka inte på att skicka in din ansökan så att vi kan träffas så snart som möjligt. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Passionate about making ideas a reality? Join our welcoming world of tech and let your ideas soar. Do you imagine a career that constantly stretches your capabilities and offer you an opportunity to work with the technologies of the future? We offer an exciting opportunity to join a global company with a mission to keep people and society safe. We are looking for the new Head of Systems Engineering High Frequency Functions to lead and coach our highly skilled, multidisciplinary design team in their important activities forward. The market for radar and electronic warfare sensors is moving towards pushing the digital domain closer to the antenna aperture. With digital antenna arrays the systems must be able to handle extreme data throughput. Today it is a challenge to develop this technology, to realize when to use it and how to implement it in a cost-effective way. The department Antenna Core Platform is responsible for developing expertise and solutions to support Surveillance in this challenge of becoming more modular, enabling faster time to market and achieve a more efficient development. Today we are developing a platform that addresses these challenges. The department Antenna Core Platform will continue developing this platform but will also work proactively in defining new ones. The department Antenna Core Platform also work directly with customer specific needs within customer contracts. Your role As Head of Systems Engineering High Frequency Functions, you will report to the Head of Antenna Core Platform and you will be a part of the management team of the department. Together with your team, consisting of 10-15 highly skilled people of different engineering disciplines, you will be responsible for: * Requirements, architecture, development and verification of modularized high frequency functions for sensors within Surveillance product portfolio. This includes software as well as hardware. Detailed design will be performed by peer groups that you and your team cooperate with closely * Manage platform products according to tailorized development process, including compliance towards relevant standards * Challenge and develop ways of working, development processes and tools to continuously increase efficiency in the organization * Active participation in all work related to the Antenna Core Platform Management Team All with the main purpose to secure efficient and timely product development, quality and customer satisfaction. Your profile To be successful in this position you need a genuine interest in complex and advanced electronics product development aiming at scalable, cost-effective solutions. You are a skilled communicator with the ability to motivate and to create and maintain a broad contact network and close cooperation. We also like you to have: * Strong customer focus and product development experience * Experience from advanced electronics and/or software systems development * Staff or technical leading experience from a product development organization preferably in the field of high frequency or antenna development * Proven ability and interest in leading, coaching, developing teams and individuals * Strong drive, perseverance and ability to generate energy * Ability to build cross functional relationships with mainly internal stakeholders * Appropriate professional or postgraduate qualification in a technical discipline * Passion for innovation, both regarding technology and business models * Interest in development of ways of working, development processes and tools to continuously increase efficiency in the organization You communicate fluently in Swedish and English, verbal and written. Last but not least, you have the ability to support and boost a collaborative work environment with transparency, respect and trust. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here
Till vårt Fordteam söker vi nu en företagssäljare med bas i Stenungsund! Om tjänsten Fords modellprogram växer sig starkare och vi söker nu en företagsinriktad säljare för försäljning av Ford person- och transportbilar. Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning, gärna inom bilmarknaden. Ditt arbetsområde blir Stenungsund med omnejd och du utgår från vår anläggning på Ängsvägen 3 i Stenungsund. Dina arbetsuppgifter - Skapa och upprätthålla relationer med företagskunder - Aktiv försäljning av Ford person- och transportbilar till företagskunder och privatkunder - Erbjuda specifika leasing eller köp erbjudande på Fords person- och transportbilar - Arbeta med marknadsföring och arrangera egna samt sponsrade aktiviteter På Brandt bil samverkar vi med andra funktioner inom koncernen och upprättar goda kontakter med generalagent och jobbar aktivt för hög kundnöjdhet. Vad vi önskar av dig Vi söker dig som har erfarenhet från försäljning. Har du tidigare erfarenhet inom fordonsförsäljning är det ett stort plus men inte ett krav. Du som person är orädd och självgående i att ta kontakt med potentiella kunder. Du har starkt nätverk, gärna inom Stenungsund. För att trivas hos oss ser vi även att du är driven, engagerad och har en affärsmässig inställning. Kvalifikationer - Gymnasieutbildning - B-körkort - Erfarenhet av försäljning (fordons försäljning är meriterande men inte nödvändigt) Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande. Välkommen med din ansökan! Vilka är vi? Brandt Bil AB grundades år 1929 av Stanley Brandt och är en av Sveriges första Volvo-handlare. Genom åren har familjeföretaget Brandt vuxit och består idag av moderbolaget Brandt Bil och fyra dotterbolag Brandt Personbilar AB, Brandt Fordon AB, Brandt Lastvagnar AB och Brandt Båt AB. Vi har 34 anläggningar på 26 orter och är cirka 800 medansvariga. Genom våra värdeord Engagerade, Personliga och Ansvarstagande – strävar vi tillsammans mot vår vision Rörelsefrihet i världsklass, genom generationer! Vi erbjuder På Brandt erbjuder vi en trygg och förmånlig anställning som omfattas av lön och försäkring enligt kollektivavtal. Utöver detta ingår förmåner såsom friskvårdsbidrag, en mängd personalrabatter och förmåner. På Brandt kan du förvänta dig ett utvecklande och stimulerande arbete med stora möjligheter till kompetensutveckling. Vi utbildar inom den senaste tekniken både internt och genom våra generalagenter. Vi investerar i våra anläggningar och erbjuder en trivsam arbetsmiljö. Brandt månar om en säker arbetsmiljö och verkar för en drogfri arbetsplats, drogtest kan därför förekomma slumpvis under anställningen. Välkommen att bli en Brandtare! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du följa med på Jobfindresan? Att ge pedagogiskt stöd i tjänsten IPSU kan bli din nästa stora utmaning! IPSU - Individuellt pedagogiskt stöd vid utbildning är en värdefull och kvalitativ tjänst som Arbetsförmedlingen upphandlar med yttersta mål att ta sitt strategiska ansvar inom arbetsmarknadspolitiken genom att fler skall få chansen att klara en utbildning inom olika bristyrken. För att tillgängliggöra utbildningsinsatser för arbetssökande med funktionsnedsättning erbjuder Arbetsförmedlingen med hjälp av våra insatser särskilt pedagogiskt stöd i form av IPSU. Läs mer om uppdraget här. Som IPSU-pedagog är du den som arbetar närmast vår deltagare under ledning av vår specialist. Uppdragen skiljer sig mycket åt och det kan handla om ett pedagogiskt upplägg där du träffar deltagaren flera timmar varje dag eller bara enstaka timmar per vecka. Det pedagogiska stödet till respektive deltagare sker ute hos olika utbildningsanordnare vilket innebär en omväxlande och utvecklande arbetsvardag så det är av vikt att du tycker om en föränderlig arbetssituation. På vissa utbildningar sker en del av lektionerna i utemiljö. En del av stödet kan också ske per distans om det bedöms lämpligt. Din arbetsvardag kommer vara flexibel, utmanande och mycket värdeskapande! Ditt uppdrag är att bidra till att deltagaren får förutsättningar att klara sina studier genom specialpedagogiska metoder och användande av tekniska hjälpmedel, appar mm. Du är ett komplement till ordinarie lärare och förväntas/ska inte lära ut eller kunna ämnena i aktuell kursplan. Då många av våra deltagare har diagnoser som inverkar på deras möjlighet att klara en inlärningssituation är det viktigt att du har erfarenhet och kunnande inom området. Du får även kontinuerligt stöd i arbetet av ansvarig specialist och övriga pedagoger. Vi ser det som en stor fördel om du har teknisk fallenhet och ett intresse för ”ny teknik” och önskar att du har erfarenhet av arbete med kognitiva hjälpmedel i en inlärningssituation men du kommer även få kontinuerlig handledning av ansvarig specialist samt utbildning/workshop om aktuella hjälpmedel. Vi på Jobfind arbetar teambaserat och du kommer ingå i ett kollegialt forum där utveckling och samverkan är naturliga inslag i arbetsvardagen. För att trivas hos oss tror vi därför att du tycker om att testa olika tillvägagångssätt och metoder för att löpande utvärdera och du trivs såväl med att arbeta självständigt som att vara en del av ett team. Eftersom rollen innebär många kontakter inom och utanför organisationen behöver du ha lätt för att skapa förtroendefulla relationer med människor. I ditt dagliga arbete kommer du ha löpande dialog med samordnare, specialpedagog/annan specialist samt lärare på utbildningen. Rollen innebär: • Pedagogiskt arbete med att stötta (1) deltagare i en utbildningssituation • Samverkan och dialog med personal hos de olika aktörer som bedriver de utbildningsinsatser som är aktuella för våra deltagare, t ex lärare hos leverantörer av arbetsmarknadsutbildning, Folkhögskola och förberedande utbildningar • Samverkan med ansvarig specialist så som audionom, specialpedagog, synpedagog, teckenspråkskompetens eller arbetsterapeut • Dialog med och rapportering till samordnare • Rapportering och dokumentation kring genomförda insatser i olika system • Medverkan i kollegiala forum, uppföljningar och kvalitetsarbete I medarbetarskapet hos Jobfind vilar en förväntan om att var och en, dvs DU själv, tar ansvar för att öka din självkännedom om vilka förutsättningar du behöver för att må bra och lyckas i ditt arbete – och vågar kommunicera dessa till dina kollegor. Då kan vi tillsammans klara det mesta! Vi ser det som mycket viktigt att du delar våra värderingar: vi är principfasta, vi håller våra löften, vi lyckas tillsammans och vi värdesätter alla människor – läs mer om vad vi lägger bakom dessa ord på hemsida. Att arbeta på Jobfind innebär att få vara med om en expansiv resa, vi är förhållandevis nya på marknaden som företag men bottnar i en mycket långsiktig ägarstruktur och vi som driver Jobfind framåt har drygt 25 års erfarenhet av branschen och har levererat tjänsten IPSU/motsvarande uppdrag i tidigare upphandlingar under nästa lika lång tid. Anställningsvillkor • Sommarvikariat med möjlighet till förlängning • Deltid/heltid efter överenskommelse Tjänstens placeringsort är inom ramen för aktuellt län och vissa resor inom länet kan förekomma. Känns ovan beskrivningar rätt för dig? Då vill vi gärna ha med dig ”onboard” - varmt välkommen med din ansökan! Vi gör ett löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kring tjänsten, maila ansvarig rekryterare. Vi på Jobfind värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna kandidater som utöver ovan profil bidrar med olika bakgrund och livserfarenhet till våra team!
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Sektor Omsorg är en verksamhet med cirka 600 medarbetare, uppdelad i fyra verksamhetsgrenar: Äldreomsorg, Socialt stöd, Individ- och familjeomsorg (IFO) samt Vård och omsorg. Kommunal primärvård är en del av Vård och omsorg som också innefattar Korttidsenheten, Personalpoolen, sektor omsorgs Verksamhetsstöd samt en Projekt- och utvecklingsledare med fokus på hälso- och sjukvård. Kommunal primärvård består av Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten med upptagningsområde inom hela Orust kommun. Rehabenheten utgår från Henån där arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehab assistenter arbetar medan Sjuksköterskeenheten utgår från fyra lokaler fördelade mellan Svanesund, Ellös och Henån där distriktssköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor verkar. Ansvaret för Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten fördelas mellan två enhetschefer där justering av ansvarsområden kan ske efter behov. För närvarande är ansvaret fördelat så att en enhetschef ansvarar för Rehabenheten och sjuksköterskor som arbetar mot ordinärt boende och den andra enhetschefen ansvarar för nattsjuksköterskor och sjuksköterskor som arbetar mot särskilt boende. Dina arbetsuppgifter Sektor Omsorg är en verksamhet med cirka 600 medarbetare, uppdelad i fyra verksamhetsgrenar: Äldreomsorg, Socialt stöd, Individ- och familjeomsorg (IFO) samt Vård och omsorg. Kommunal primärvård är en del av Vård och omsorg som också innefattar Korttidsenheten, Personalpoolen, sektor omsorgs Verksamhetsstöd samt en Projekt- och utvecklingsledare med fokus på hälso- och sjukvård. Kommunal primärvård består av Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten med upptagningsområde inom hela Orust kommun. Rehabenheten utgår från Henån där arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabassistenter arbetar medan Sjuksköterskeenheten utgår från fyra lokaler fördelade mellan Svanesund, Ellös och Henån där distriktssköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor verkar. Ansvaret för Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten fördelas mellan två enhetschefer där justering av ansvarsområden kan ske efter behov. För närvarande är ansvaret fördelat så att en enhetschef ansvarar för Rehabenheten och sjuksköterskor som arbetar mot ordinärt boende och den andra enhetschefen ansvarar för nattsjuksköterskor och sjuksköterskor som arbetar mot särskilt boende. Om dig Sektor Omsorg är en verksamhet med cirka 600 medarbetare, uppdelad i fyra verksamhetsgrenar: Äldreomsorg, Socialt stöd, Individ- och familjeomsorg (IFO) samt Vård och omsorg. Kommunal primärvård är en del av Vård och omsorg som också innefattar Korttidsenheten, Personalpoolen, sektor omsorgs Verksamhetsstöd samt en Projekt- och utvecklingsledare med fokus på hälso- och sjukvård. Kommunal primärvård består av Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten med upptagningsområde inom hela Orust kommun. Rehabenheten utgår från Henån där arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabassistenter arbetar medan Sjuksköterskeenheten utgår från fyra lokaler fördelade mellan Svanesund, Ellös och Henån där distriktssköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor verkar. Ansvaret för Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten fördelas mellan två enhetschefer där justering av ansvarsområden kan ske efter behov. För närvarande är ansvaret fördelat så att en enhetschef ansvarar för Rehabenheten och sjuksköterskor som arbetar mot ordinärt boende och den andra enhetschefen ansvarar för nattsjuksköterskor och sjuksköterskor som arbetar mot särskilt boende. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: 2025-10-01 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-27 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Om verksamheten Vi söker dig som vill jobba som verksamhetsutvecklare inom Samhällsbyggnadsförvaltningen och vara med och utveckla Melleruds kommun. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Mellerud består av åtta enheter: Administration, VA, Fastighet, Fjärrvärme, Gata-Park, Renhållning, Serviceenheten samt Plan & bygg. I en mindre kommun är avstånden mellan verksamheterna mindre och vi arbetar alltid för ett nära samarbete i alla riktningar. Arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare kommer dina arbetsuppgifter att ha en vid bredd och innefatta bland annat registrering och uppföljning av vårt diariesystem, vägbidrag, informationsbrev, protokollskrivning, personaladministration, driva och utföra olika utvecklingsarbeten för förvaltningen mm. På samhällsbyggnadsförvaltningen kommer du att vara anställd direkt under samhällsbyggnadschef och ha ett nära samarbete med våra enhetschefer, handläggare och ekonomer. Du kommer att ha mycket kontakt med andra kommunala enheter samt kommunens invånare. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom IT, verksamhetsutveckling, digitalisering, annan relevant utbildning inom samhällsbyggnad eller arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av att leda eller delta i digitaliseringsprojekt och förändringsarbete. Förmåga att analysera och förstå verksamheters behov och översätta dem till digitala lösningar. Erfarenhet av kontinuitetsplanering. God kommunikativ förmåga och vana vid att samverka med olika intressenter. Erfarenhet från kommunal verksamhet med uppgifter som kontering, offertförfrågningar, personaladministration samt hyres och arrendeavtal. Det är viktigt att du kan uppvisa mycket god dokumenterad datavana i, exempelvis Office 365. Dokumenterad vana från ekonomisystem är meriterande. Vi värdesätter att du har god förmåga att arbeta med helhetsperspektiv och service. Som person är du lösningsfokuserad och har en god förmåga att själv ta till dig ny kunskap samt att använda dig av den för att lösa oförutsedda uppgifter. Du har lätt för att själv planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du gillar när det är olika sysslor och du kan lätt skifta fokus om det behövs. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket flytande i såväl tal som skrift samt innehar bilkörkort. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval sker löpande och intervjuer kommer att hållas 16/7 eller 17/7. Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar tobaksfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer