Vikarierande lärare till Skoftebyskolan - Textilslöjd
Trollhättans kommun
Grundskollärare

Vi är stolta över Trollhättans stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Om verksamheten Skoftebyskolan är belägen på östra sidan älven i Trollhättan. Vi huserar i ljusa lokaler, i anslutning till ett naturvårdsområde och har skogen inpå knuten. Nästan lika nära har vi Innovatum Science center och N3. Skolan är tvåparallellig och har ca 330 elever från F-klass till åk 6 med fem fritidsavdelningar. Skolan är indelad i tre enheter F-1, 2-6 och fritidshem. Fritidshem, förskoleklass och skola arbetar integrerat med varandra över elevens hela skoldag. Vi vill att våra elever ska lyckas i livet genom att få en bra start på vår skola. Vår skola präglas av en god skolmiljö där eleverna känner sig trygga och har god studiero. Vi har behöriga pedagoger som målmedvetet samarbetar kring eleverna och undervisningen. Våra medarbetare är engagerade och har en stor vilja att utveckla och förbättra skolan. På skolan råder en lättsam stämning med leenden nära till hands. Nu hoppas vi att just du vill vara vikarierande lärare i textilslöjd hos oss. Arbetsuppgifter I ditt arbete som vikarierande lärare i textilslöjd kommer du att undervisa elever i åk.3-6. Vikariatet är på 50% med undervisning måndag-onsdag HT-25. Du deltar som lärare i det pedagogiska utvecklingsarbetet och den pedagogiska dokumentationen enligt grundskolans läroplan och verksamhetsmål i årskurserna 3-6. Du ska vara väl förtrogen med läraruppdraget utifrån aktuella styrdokument och ha goda kunskaper i att planera, genomföra, dokumentera och följa upp undervisningen. Med läroplanen som bas väljer du metod, innehåll och bemötande utifrån varje elevs kunskaper, erfarenhet och specifika förutsättningar. Du kommer ha ett nära samarbete med ämneskollega i trä- och metallslöjd samt med övriga lärare i åk.3-6. Kvalifikationer Vi önskar en engagerad medarbetare som i samspel med eleverna stöttar på olika sätt i kunskapsutveckling. Du är positiv och engagerad, är väl förankrad i skolans värdegrund, har ett gott förhållningssätt och brinner för att utmana, stötta och stimulera eleverna. Du är väl förtrogen med verksamhetens styrdokument och du analyserar, utvärderar och utvecklar verksamheten utifrån elevernas förutsättningar. Du ser nödvändigheten i och nyttan av samarbete med skolans olika professioner, har god förmåga att skapa relation till elever, vårdnadshavare och kollegor och du förstår vikten av att ständigt utveckla din och verksamhetens undervisning. Anställningsinformation Anställning kan ske under pågående rekrytering. Tillträde sker efter att erforderliga beslut fattats. Utdrag ur Belastningsregistret är obligatoriskt vid arbete med barn. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag är vi ca 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans stad tillämpar rökfri arbetstid.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Elektronikingenjör till CJ Automotive
Mpya Sci & Tech AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

CJ Automotive AB grundades 1895 i Dalstorp och har sedan slutet av 1980-talet levererat pedalsystem till fordonsindustrin. Idag har företaget utvecklats till en ledande aktör inom vår sektor och vi är en stark global partner till våra kunder världen över, då vi ständigt arbetar med att utveckla, tillverka samt sälja våra produkter av bästa kvalitet. Bland kunderna återfinns några av världens mest kända varumärken inom personbilar och tunga lastvagnar. Förutom den svenska tillverkningen, som sker i Dalstorp med cirka 220 anställda, finns även systerföretag Kina. Läs mer om oss på www.cjautomotive.com. Har du gedigen erfarenhet inom elektronik eller mekatronik och söker en roll där du får använda din kompetens fullt ut – från idé till produktion? CJ Automotive erbjuder nu en möjlighet för dig som vill ta en nyckelroll i utvecklingen av avancerade sensorlösningar för några av världens mest välkända fordonstillverkare. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö med korta beslutsvägar, hög teknisk höjd och stor möjlighet att påverka både produkter och arbetssätt. Här finns utrymme att bidra med både expertis och vägledning i tvärfunktionella team där din erfarenhet gör skillnad. Om CJ Automotive CJ Automotive AB grundades 1895 i Dalstorp och har sedan slutet av 1980-talet levererat pedalsystem till fordonsindustrin. Idag har företaget utvecklats till en ledande aktör inom vår sektor och vi är en stark global partner till våra kunder världen över, då vi ständigt arbetar med att utveckla, tillverka samt sälja våra produkter av bästa kvalitet. Bland kunderna återfinns några av världens mest kända varumärken inom personbilar och tunga lastvagnar. Förutom den svenska tillverkningen, som sker i Dalstorp med cirka 220 anställda, finns även systerföretag Kina. Läs mer om oss på www.cjautomotive.com Om rollen Som elektronikingenjör får du en bred roll med helhetsansvar från koncept och design till testning, validering och serietillverkning. Du arbetar både med befintliga kontaktlösa sensorer och med utvecklingen av nya, innovativa lösningar enligt APQP-processen – hela vägen ut till serieproduktion. Du blir en nyckelperson i våra kundnära projektteam tillsammans med projektledare, konstruktörer, produktionstekniker och kvalitetsingenjörer. Rollen innefattar även direkt kontakt med kunder och leverantörer, samt stöd vid framtagning av prototyper och produktionsutrustning. Vi tror att du trivs i en varierad och tekniskt utmanande miljö där din erfarenhet kommer till sin rätt, både i det operativa arbetet och som en trygg resurs i teamet. Vi söker dig som har: • Högskole- eller civilingenjörsexamen inom elektronik, inbyggda system eller liknande • Minst tre års erfarenhet av elektronikutveckling (gärna betydligt mer) • Erfarenhet av eller intresse för att utveckla kalibrerings- och testprogram för sensorbaserade system • Vana vid kravställning på elektroniska system, komponenter och serieproduktion • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet från fordonsindustrin och standarder som ISO 26262 • Kunskap i C eller scriptbaserade språk för testautomation • Erfarenhet av automationssystem eller Worst Case Circuit Analysis Vi erbjuder Hos CJ Automotive får du verka i ett stabilt och väletablerat företag där du blir en viktig del av vår tekniska utveckling. Här finns en öppen kultur med stor respekt för kompetens och erfarenhet – och goda möjligheter att påverka både arbetssätt och produktutveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Dalstorp. Vissa resor förekommer i tjänsten. Ansökan Känner du att du inte prickar av alla krav? Hör ändå av dig – vi ser gärna att du växer in i rollen! Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Mpya Sci & Tech. För frågor är du välkommen att kontakta Talent Advisor Nadine Gneiser på 0731-489 899 eller [email protected]. Ansökan sker via www.mpyascitech.com. Då vi hanterar ansökningar löpande och positionen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, uppmuntrar vi dig att inte vänta med din ansökan. Nyfiken på CJ Automotive och vill veta mer om rollen? Välkommen att höra av dig! Vi ser fram emot din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Socionom till psykiatrimottagning beroende/F-ACT team

Om vår lediga tjänst Vi välkomnar dig som är en driven och initiativrik socionom som vill ingå i och vara med och utveckla vårt erfarna och kompetenta team. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att vara fast vårdkontakt åt ett antal patienter, ta hand om och göra bedömningssamtal efter inkommande remisser, vara med vid remiss- och teamkonferens, delta i samverkan med andra vårdkontakter för patienten och att arbeta återfallspreventivt och motiverande tillsammans med patienten. Behandling kan antingen ske individuellt, i grupp, i familjenätverk och/eller i samverkan med vårdgrannar. Du samarbetar också regelbundet med kommuner samt vårdgrannar så att dina patienter får det stöd de är i behov av. Tjänsten har sin utgångspunkt i F-ACT teamet men du är även behjälplig de övriga teamen med punktinsatser. Du erbjuds ett varierande och självständigt arbete med hög grad av delaktighet och ansvar samt goda möjligheter till utveckling och specialisering inom området. Det finns stora möjligheter att påverka, du erbjuds kontinuerlig fortbildning, handledning och verksamhetsinformation som är av vikt för att upprätthålla kvalitet och utveckling på mottagningarna. Det finns även möjlighet till distansarbete en dag i veckan. Om psykiatrins kvarter Vill du arbeta i nya, moderna och unika lokaler framtagna för specialistpsykiatrisk vård? Psykiatrins kvarter är en nybyggd och modern vårdmiljö med gröna utegårdar och fräscha och ljusa lokaler. Vår ambition är att kunna erbjuda Sveriges bästa psykiatriska vård och Psykiatrins kvarter är vår största satsning på många år. Vi söker nu dig som vill följa med oss på vår fortsatta resa mot framtiden psykiatri. Om oss Beroendevården på Södra Älvsborgs sjukhus består av en slutenvårdsavdelning och en öppenvårdsmottagning. Mottagningen består av flera välfungerande team såsom beroendeteamet, rättspsykiatriska utslussningsteamet samt LARO teamet, med trevliga kollegor som drivs av nyfikenhet och en vilja att hela tiden utveckla verksamheten. Teamet ger oss möjlighet att ha ett tätt samarbete runt patienten. På mottagningen arbetar sjuksköterskor, läkare, medicinsk sekreterare, kurator, skötare, rehabassistent, fysioterapeut, peer support, psykolog samt vårdenhetschef. Vi ska starta upp Flexible Assertive Community Treatment (F-ACT) i januari 2026, för patienter med substansbrukssyndrom. Därför söker vi nu dig  som tillsammans med befintliga medarbetare på beroendemottagningen, ska fortsätta utveckla teamets arbete enligt F-ACT. Vård- och stödmodellen F-ACT är beprövad, men ny för mottagningen, och innebär att all bedömning, utredning och behandling av specialistpsykiatrisk problematik utgår från ett återhämtningsinriktat, personcentrerat arbetssätt och psykiatrins standardiserade vårdprocesser. F-ACT teamet utgör ett så kallat inre team, till detta är det kopplat ett yttre team med representanter för kommunerna i vårt upptagningsområde. Genom att kommun och psykiatrin arbetar tillsammans med patienten och dennes nätverk, ges större möjlighet att ge patienten rätt stöd på rätt nivå och i rätt tid. Arbetet varieras mellan i förväg planerade besök med patienter, antingen på mottagningen eller hembesök, samt med akuta stödinsatser för patienter som behöver mer intensivt stöd. Tonvikten ligger på att ge professionell behandling och bemötande åt våra patienter men arbetsglädje, humor och en trivsam arbetsmiljö för medarbetarna står också högt på agendan. Som anställd på SÄS har du flera förmåner såsom friskvårdsbidrag, flextid och möjlighet till yrkesträffar och kompetensutveckling. Din profil Du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom psykiatrisk öppenvård. Det är även meriterande med erfarenhet av arbete med målgruppen, missbruk- och beroendebehandling. Det är ett krav med språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala samt giltigt B-körkort. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och en förmåga att förstå varje deltagares unika behov. Du har en god självkännedom och förmåga att arbeta självständigt. Du ser och tar ditt ansvar inom ramen för dina arbetsuppgifter, ditt uppdrag och din profession. Vi ser det som en självklarhet att du är öppen och har ett trevligt deltagar- och medarbetarbemötande. Då vi arbetar i team är det viktigt att du har förmågan att samarbeta och koordinera olika arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Mångfald och jämställdhet är två viktiga aspekter i urvalsprocessen. Vi värnar om allas trygghet och begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret på dem som erbjuds anställning. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Kom ihåg att bifoga kopia på din yrkeslegitimation. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

17 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Projektkoordinator
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en erfaren projektkoordinator till mångårigt uppdrag hos Trafikverket och projekt västlänken i Göteborg.  Detta är ett konsultuppdrag.  Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Som projektkoordinator i program Västlänken samordnar du produktionsfrågor med hänsyn till ingångna avtal som Trafikverket har tecknat med Göteborgs Stad samt fastighetsägare rörande genomförandet av projektet. I arbetet ingår även att samordna produktionsfrågor gentemot omgivande pågående och kommande entreprenader. Du deltar i produktionsmöten samt möten med myndigheter, trafikutövare, fastighetsägare med flera. En viktig del av uppdraget är att säkerställa och sammanställa dokumentation och rutiner för avtal och överenskommelser som tecknats och som berör delprojekten. Projektansvarig för avtalen är ansvarsområdet Fastigheter och Avtal. Arbetsuppgifter / Ansvar: Utgöra stöd till projektledning/produktionsledning med ansvar för tidplanetekniska frågor rörande produktion och projektering, samt ta fram produktions- och projekteringstidplan gemensamt med entreprenören för entreprenad Korsvägen E05. Samordna beställarens risker avseende Korsvägen E05 samt samverka i entreprenörens riskanalysarbete. Ansvara för projekteringssamordning och projektledning av enskilda delar, främst ärenden med anslutning till externa verksamheter, exempelvis byggnadsanknuten konst och entréer. Krav (OBS, obligatoriska) . Minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet från produktion i anläggningsbranschen. Med anläggning avses infrastruktur av typen vägar, järnvägar, tunnlar, broar, hamnar, kraftverk eller liknande anläggningar som beställaren bedömer som likvärdig. 2. Minst 5 år i ledande befattning inom produktion så som blockchef, platschef, produktionsledare, byggledare eller annan befattning som beställaren bedömer som likvärdig. Befattning som arbetsledare eller lägre godkänns ej. 3. Minst 5 års erfarenhet av att driva ett projekt i samverkan med en storstad (minst 200,000k invånare) 4. Minst 5 års erfarenhet av att samordna och följa upp tidplaner i ett anläggningsprojekt med en kontraktssumma på minst 1 miljard SEK. 5. Ska ha erfarenhet av att leda och följa upp riskarbete i ett anläggningsprojekt i en storstad  med en kontraktssumma på minst 1 miljard SEK 6. Ska ha erfarenhet av att ha arbetat i både utförande- och totalentreprenad. 7. Ska behärska svenska och engelska i tal och skrift. 8. Ska inneha körkort B. Meriterande  För beställaren är det ett mervärde att resursen har minst 5 års erfarenhet att i att ta fram och följa upp ett anläggningsprojekt i PrimaVera. För beställaren är det ett mervärde att resursen har erfarenhet av ett projekt med anläggande av ledningar i en storstad* där produktionstiden är längre än 3 år Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska.  Vi ser fram emot din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 september 2025
Brevbärare Hisingen, Tidsbegränsad anställning
PostNord Sverige AB
Brevbärare och postterminalarbetare

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 100%. Anställningen startar vecka v.32 och pågår fram till och med vecka 6 2026. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på dagtid, måndag till fredag inom spannet mellan kl. 06:00-18:00. Du kommer att utgå från Grimboåsen 10B. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon, moped, eller gåvagn - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.

17 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Quality Engineering Lead
Logikfabriken AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Har du bakgrund som utvecklare eller arkitekt – och gillar att skapa struktur och kvalitet i teknikstacken? Perfekt! Vi söker dig som vill lyfta kvaliteten i hela utvecklingskedjan. Du har erfarenhet som utvecklare eller arkitekt, men har på senare tid intresserat dig för hur test, säkerhet och CI/CD kan hänga ihop med snabb leverans och hög tillförlitlighet. Du gillar att samarbeta över teamgränser, coacha andra och bygga lösningar som håller – både tekniskt och organisatoriskt. Har du koll på testautomatisering, säker utveckling och pipeline-bygge? Då är det ett . Nyfiken på AI och hur det kan användas inom kvalitet? Ännu bättre. ERFARENHET Bakgrund som utvecklare eller mjukvaruarkitekt 3+ års erfarenhet av systemutveckling, testautomatisering eller CI/CD Erfarenhet av att arbeta nära utvecklingsteam med fokus på kvalitet, struktur och säkerhet Bonus om du har koll på DevOps, AI-drivna testverktyg eller secure coding practices VÅRT ERBJUDANDE Logikfabriken är ett konsultbolag av och för talangfulla, engagerade och roliga personer inom tech. Ambitionen är att bli Sveriges bästa och mest inspirerande arbetsgivare. Tillsammans skapar vi förutsättningar och driver företaget framåt. Att umgås är något vi värdesätter och därför åker vi på två konferenser per år, anordnar talks, afterwork och mycket annat skoj. Förutom ovanstående tror vi på schyst ersättning och transparens. Därför har alla på Logikfabriken samma villkor, sätter sin egen lön, pension, föräldraersättning, antal semesterdagar och andra förmåner. Vår modell är flexibel, trygg och ger i de flesta fall en ordentlig löneökning. Här kan du själv se vad du skulle kunna tjäna: Räkna ut din lön Vi brinner även för hållbarhet. Därför är Logikfabriken sedan 2017 klimatneutralt och jobbar ständigt för att minska vårt avtryck. Här hittar du hela vårt erbjudande: Logikfabrikens FAQ

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Enhetschef Skötsel till Gbgs Begravningssamfällighet
Maquire Group AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Göteborgs begravningssamfällighet ansvarar för begravnings- och krematorieverksamheten inom Göteborgs stads geografiska område. Vi är 210 tillsvidareanställda och drygt 120 säsongsanställda och sommarvikarier. Vi sköter om 36 begravningsplatser med sammanlagt närmare 119 000 gravplatser. Vårt krematorium utför kremationer både inom Göteborg och på uppdrag av andra begravningshuvudmän.  Vi är en organisatorisk enhet inom Svenska kyrkan och vi utför vårt uppdrag i enlighet med begravningslagen. Begravningssamfälligheten styrs av förtroendevalda inom Svenska kyrkans nio pastorat och församlingar i Göteborg. De tillsätts genom indirekta val till begravningsdelegerade som i sin tur väljer en begravningsstyrelse. Förvaltningen är organiserad i en geografiskt indelad skötselavdelning, funktionsindelade enheter och ett kansli. Verksamheten omsätter cirka 325 miljoner kronor.  Läs gärna mer om oss på vår webbsida: https://www.svenskakyrkan.se/gbs  Vill du leda i en samhällsbärande organisation med hjärta för hållbarhet, människor och miljö? Göteborgs Begravningssamfällighet söker nu två engagerade enhetschefer till skötselverksamheten.  Om tjänsten Som enhetschef ansvarar du för att leda, utveckla och följa upp skötselverksamheten på våra begravningsplatser. Du får en nyckelroll i att skapa god arbetsmiljö, långsiktig utveckling och ett hållbart arbetssätt – både för medarbetare och för platsens utformning. Tjänsten är till stor del operativ.  Dina ansvarsområden  Leda och utveckla enhetens dagliga arbete inom kyrkogårdsskötsel  Personalansvar för cirka 20 medarbetare samt säsongspersonal  Planering, uppföljning och utveckling av verksamhet, personal och ekonomi  Säkerställa att arbetsmiljölagstiftning, interna rutiner och kvalitetskrav följs  Bidra till strategisk utveckling av skötselverksamheten i samverkan med kollegor  Delta aktivt i ledningsforum inom avdelningen och förvaltningen.  Om dig Du är en närvarande, lösningsfokuserad ledare med ett inkluderande och tydligt förhållningssätt. Du har en förmåga att inspirera och skapa trygghet i förändring, och du drivs av att tillsammans med andra skapa kvalitet och sammanhang i arbetet.  Du har:  Högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Tidigare chefserfarenhet med ansvar för personal, ekonomi och verksamhet.  Kunskap om arbetsrätt, arbetsmiljölagstiftning och struktur i arbetsledning.  Mycket god kommunikativ förmåga och social kompetens.   God analytisk förmåga  Förmåga att bygga starka team och skapa goda samarbeten på ett prestigelöst sätt.  God administrativ förmåga och kunskaper i Microsoft Office digital mognad.   B-körkort och god svenska i tal och skrift.  Meriterande:  Erfarenhet och/ eller utbildning inom park- och trädgårdsområdet  Ledarskapsutbildning  Erfarenhet av säsongsverksamhet eller arbetsledning i spridd geografi  Vi erbjuder En spännande chefsroll i en organisation med ett viktigt samhällsuppdrag, där du får möjlighet att påverka och bidra till miljöer för sorg, minnen och eftertanke. Göteborgs Begravningssamfällighet är en av Sveriges största kyrkogårdsförvaltningar – en arbetsplats där omtanke, professionalism och hållbarhet går hand i hand.  Ansökan och kontakt Varmt välkommen med din ansökan senast 10 augusti via maquire.se, som Göteborgs Begravningssamfällighet samarbetar med i denna rekrytering. Urval sker löpande så vänta inte för länge. Om du har frågor kontakta gärna Elisabeth Lidstedt på 0735-194051 alternativt [email protected].

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Enhetschef Myndighet och Service till Gbgs Begravningssamfällighet
Maquire Group AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Göteborgs begravningssamfällighet ansvarar för begravnings- och krematorieverksamheten inom Göteborgs stads geografiska område. Vi är 210 tillsvidareanställda och drygt 120 säsongsanställda och sommarvikarier. Vi sköter om 36 begravningsplatser med sammanlagt närmare 119 000 gravplatser. Vårt krematorium utför kremationer både inom Göteborg och på uppdrag av andra begravningshuvudmän.  Vi är en organisatorisk enhet inom Svenska kyrkan och vi utför vårt uppdrag i enlighet med begravningslagen. Begravningssamfälligheten styrs av förtroendevalda inom Svenska kyrkans nio pastorat och församlingar i Göteborg. De tillsätts genom indirekta val till begravningsdelegerade som i sin tur väljer en begravningsstyrelse. Förvaltningen är organiserad i en geografiskt indelad skötselavdelning, funktionsindelade enheter och ett kansli. Verksamheten omsätter cirka 325 miljoner kronor.  Läs gärna mer om oss på vår webbsida: https://www.svenskakyrkan.se/gbs  Göteborgs Begravningssamfällighet söker en erfaren och trygg ledare som vill vara med och forma en nyckelfunktion i en samhällsviktig organisation med ett stort hjärta.  Om tjänsten Som enhetschef för myndighet och service får du möjlighet att leda och utveckla en helt ny enhet inom Göteborgs Begravningssamfällighet. Du driver arbetet framåt med fokus på rättssäkerhet, professionalitet och ett gott bemötande, samtidigt som du samordnar myndighetsnära funktioner med högt medborgarfokus.  Dina ansvarsområden  Leda och utveckla enheten med ansvar för myndighetsutövning, gravskötseladministration, gravvisning och central växel  Säkerställa rättssäkra processer i enlighet med begravningslagen.  Planering, uppföljning och utveckling av verksamhet, personal och ekonomi  Bygga och stärka samarbete och sammanhållning i en ny sammansatt grupp  Personalansvar för cirka 15 medarbetare inom olika funktioner.  Delta aktivt i förvaltningens ledningsgrupp och vara en del i organisationens utveckling.  Arbeta för hög kvalitet i bemötande och interna arbetssätt.  Vara ett stöd och bollplank till medarbetare i deras specialistområden.  Om dig Du är en tydlig, empatisk och närvarande ledare som inspirerar till samarbete och struktur. Med en stark kommunikativ förmåga och ett inkluderande förhållningssätt skapar du trygghet, engagemang och riktning. Du har god förståelse för myndighetsutövning och processledning samt trivs i en miljö där olika verksamhetsdelar ska samordnas mot gemensamma mål.

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Personlig assistent
Lidköpings kommun
Personliga assistenter

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Vi söker en personlig assistent åt en rullstolsburen kille i 20-års åldern med förvärvad hjärnskada. Arbetsplatsen är belägen i Råda. Som personlig assistent är du ett stöd och hjälper brukaren att skapa trygghet i vardagen. Arbetstiden är förlagd till dygnspass med sovande jour. Vi arbetar med samplanering och därför förekommer även introduktion och arbetspass hos fler brukare.  Arbetsuppgifter Som personlig assistent följer du brukarens vardag, arbetet innebär att vara ett stöd vid personlig omvårdnad, delegerade sjukvårdande insatser, hushållssysslor och att följa med på olika aktiviteter som exempelvis träning i rehabiliterande syfte. Du ska arbeta motiverande och aktiverande och stötta brukaren med att strukturera upp sin vardag. Du kommer jobba med olika sorters kommunikationsverktyg. Arbetet inom assistansen innebär ensamarbete vi vill därför att du är trygg och självständig. Som person är du lugn och godhjärtad. Du har ett professionellt förhållningssätt och du sätter brukaren i centrum. Du är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Arbetet som personlig assistent kan vara fysiskt och kräver därför att du tar hand om dig själv för orka med arbetsdagarna.  Utifrån brukarens önskemål ser vi gärna yngre sökande med en stor portion humor och intresse för data/tv-spel, sport och musik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med hjärnskadade och sondmatning via PEG. Omvårdnaden och stödet ges utifrån den enskildes behov, integritet och självbestämmande. Du har ett lagstadgat och yrkesmässigt ansvar för fastställda arbetsuppgifter enligt LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta), och HSL (Hälso- och sjukvårdslagen). Dokumentation och läkemedelshantering ingår i uppdraget. Vi använder flera digitala verktyg. Vem är du?  För att kunna anställas som personlig assistent krävs: Godkänd yrkesexamen från vård- och omsorgsprogram, eller barn- och fritidsprogram med social inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Eftersom social dokumentation och kommunikation är viktiga i ditt arbete, behöver du ha goda kunskaper i svenska samt god datavana. Du behöver även ha god fysik för att klara uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt  Anställning på 100% som kan inledas med provanställning. Tjänstgöring dygnspass med sovande jour, varannan helg ingår. Urval och intervjuer sker löpande. I vår verksamhet ska alla som anställs för arbete inom funktionsnedsättningsområdet enligt lag (2010:479) visa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten som ska användas hämtas på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ (polisen.se) Handläggningstiden är oftast 1-2 veckor och utdraget ska visas upp för anställande chef innan anställning. Beställ gärna ditt utdrag redan idag.      Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Kreativ och praktiskt lagd produktionsmedarbetare med fokus på bildekor
Exite i Trollhättan AB
Musikinstrumentmakare och övriga konsthantverkare

Är du i början av din karriär och brinner för kreativt och praktiskt arbete? Vi på Exite, en del av New Wave Profile, söker nu en engagerad och mångsidig medarbetare till vårt team i Trollhättan! Vad du kommer att göra: Som en del av vårt produktionsteam kommer du att arbeta varierat, men en stor del av arbetet kommer att innebära: Bildekor – en central del av tjänsten Tillverkning och montering av skyltar och dekaler Tryck av kläder Övrigt produktionsarbete inom print och profil Om dig: Vi söker dig som är praktiskt lagd, initiativrik och inte rädd för att ta i där det behövs. Du är en "doer" som snabbt tar till dig nya uppgifter och gillar att lösa problem på kreativa sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet eller intresse av grafiskt arbete. Har du erfarenhet av bildekor är det ett stort plus – men vi välkomnar även dig som är nyfiken och villig att lära! Vi ser gärna att du har: God samarbetsförmåga och positiv inställning En strukturerad och ansvarsfull inställning Tidigare erfarenhet av bildekor (mycket meriterande) Ett intresse för grafiskt och kreativt arbete (meriterande) B-körkort (krav) Vi erbjuder dig: En dynamisk arbetsmiljö i ett växande företag Möjlighet att utvecklas och växa inom ett spännande och kreativt område En heltidstjänst med tillsvidareanställning (sex månaders provanställning) Låter det intressant? Skicka din ansökan till [email protected] senast 6/7. Ange ”Ansökan Exite” i ämnesraden. Urval sker löpande, så vänta inte för länge – vi ser fram emot att höra från dig!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025