Håltagare sökes i Göteborg
Gr8 partner group AB
Betongarbetare

Vi på Gr8 Partner Group söker erfarna håltagare för nya utmaningar i Göteborg. Vi söker dig med stark arbetsmoral, pålitlighet och ansvarskänsla. Vi söker dig som har: Minst 2 års erfarenhet av håltagning, inklusive kärnborrning, väggsågning, golvsågning, vajersågning. Kunskap om olika material och verktyg som används inom håltagning. Förmåga att läsa och förstå tekniska ritningar och specifikationer. Erfarenhet av att arbeta effektivt både självständigt och i team. Noggrannhet och en stark känsla för säkerhet och detaljer. God fysisk förmåga och vana att arbeta i varierande arbetsmiljöer. Behärskar svenska i tal och skrift. B-körkort är en merit. Om oss Gr8 Partner Groups arbetssätt präglas av personligt engagemang. Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar mot hållbara och långsiktiga personallösningar inom bygg och industri. Som ett mindre företag arbetar vi nära varandra, vilket gör att varje individ blir en värdefull del av vårt team. Vi fokuserar på att bygga starka och förtroendefulla relationer – både med våra medarbetare och våra kunder. Genom att noggrant matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats skapar vi förutsättningar för långsiktiga samarbeten där både företag och anställda kan utvecklas och växa. Varje medarbetare är för oss mer än bara en resurs – vi fokuserar på människan bakom kompetensen och arbetar tillsammans för en hållbar och långsiktig framtid. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Obs! Märk din ansökan med "Håltagare Göteborg". 

4 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Bilskadereparatör till verkstad i Göteborg - tunga fordon
Gr8 partner group AB
Tunnplåtslagare

Vi på Gr8 Partner Group söker nu erfaren bilskadereparatör för arbete med tunga fordon till kund i Göteborg. Vi söker dig som har rätt kompetens och erfarenhet för att utföra noggranna och kvalitativa arbeten på avdelning för skadereparationer av tunga fordon hos vår kund som är ett etablerat företag i branschen. Vi söker dig som har: Yrkesvana och arbetslivserfarenhet av plåtreparationer på lastbilar, bussar eller övriga tunga fordon. Erfarenhet av att arbeta med lackering av tunga fordon. Erfarenhet av att arbeta med plastreparationer. Sinne för ordning och struktur på arbetsplatsen. Förmåga att arbeta effektivt både i team och självständigt. En kvalitetsmedveten inställning. B-körkort. Om oss Gr8 Partner Groups arbetssätt präglas av personligt engagemang. Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar mot hållbara och långsiktiga personallösningar inom bygg och industri. Som ett mindre företag arbetar vi nära varandra, vilket gör att varje individ blir en värdefull del av vårt team. Vi fokuserar på att bygga starka och förtroendefulla relationer – både med våra medarbetare och våra kunder. Genom att noggrant matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats skapar vi förutsättningar för långsiktiga samarbeten där både företag och anställda kan utvecklas och växa. Varje medarbetare är för oss mer än bara en resurs – vi fokuserar på människan bakom kompetensen och arbetar tillsammans för en hållbar och långsiktig framtid. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Obs! Märk din ansökan med "Bilskadereparatör Göteborg". Omarkerade ansökningar kommer ej att kunna hanteras. Varmt välkommen med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Account Manager
Jobbplats Sverige AB
Företagssäljare

Om jobbet Bra elpris arbetar med att representera våra kunder i förhandlingen mot elbolagen för att säkerställa att våra kunder alltid får det billigaste elpriset på marknaden. Vi arbetar även med att analysera och förvalta våra kunders avtal, vilket skapar en långsiktig relation med bästa resultat. Som Account Manager på Braelpris säljer du alltså inte standardiserade produkter, utan skräddarsyr lösningar som passar kunden på bästa sätt. Därför söker vi nu en säljare för att bli del av vårt team i centrala Göteborg - så att fler företag kan få hjälp med att spara pengar på sin elräkning. Vem är du? Vi vet att olika profiler kan lyckas i denna roll. Men i grunden behöver du ha en entreprenörssjäl med eget driv, inre motivation att lyckas med försäljningen och att hjälpa våra kunder med sina utmaningar. Vi tror att du kan erbjuda en professionalism och ett kundbemötande som möter våra kunder på en professionell nivå. Du är målmedveten och självgående – och drivs av att sätta mål och uppnå dem. Vi söker någon som antingen har 1-2 års erfarenhet av försäljning eller som har ett stort potential och driv till att bli säljare och är redo att ta steget. Vi tror att du är en social person som har nära till humor och är serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Vilka är vi? Braelpris är ett snabbt växande el förmedlings-företag med focus på upphandling av elpriser och analysering av kunders elförbrukning. Med en start up-mentalitet har vi högt i tak och gott om energi på arbetsplatsen. Vi erbjuder unika lösningar för våra kunder och har extremt konkurrenskraftiga priser. Vi är i en stark tillväxtfas och behöver nu fler medarbetare som vill vara med på vår resa. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig en spännande och rolig arbetsplats med ett utmanande jobb där kreativitet och energi spelar stor roll. Vi erbjuder ständig utveckling för att du ska kunna växa i din roll och kunskap inom sälj. Vi erbjuder både fast lön och provision utan tak. Du får även en passiv inkomst från din kundstock som växer med åren. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Säljare med stora ambitioner
Jobbplats Sverige AB
Företagssäljare

Om BraElpris: Bra Elpris Grundades 2022 med ambitionen att minska våra kunders elkostnader. Vår affärsidé är att representera våra kunder i förhandlingen mot elbolagen för att säkerställa att våra kunder alltid får det billigaste elavtalet. Med vidare förvaltning av avtalen säkerställer vi även att kunden får fortsatt bra avtal i framtiden. Med hjälp av våra duktiga förvaltare kan vi också skräddarsy ett avtal som passar för varje kund. Om tjänsten: Vi söker nu fler säljare till vår framgångsrika säljorganisation. Du kommer att arbeta mot företag i olika storlekar för att sälja in våra produkter och tjänster. Genom våra gedigna samarbeten med olika leverantörer kan vi alltid erbjuda de bästa priserna och vi kan till och med erbjuda besparingsgaranti! Arbetet är självständigt och du bygger upp en egen kundstock med kunder som du kan bearbeta och löpande få ersättning för. För den med intresse för ett långsiktigt arbete finns möjlighet att tjäna över 100 000 i månaden bara på sina befintliga kunder. Vad vi söker: Vi söker dig som har arbetat med försäljning sedan tidigare. Du är van att arbeta med telefonen som redskap och har lätt för att prata med människor. Om du har tidigare erfarenhet av försäljning av el eller liknande produkt är det ett stort plus. Vi ser att du har flera års erfarenhet av försäljning sedan tidigare. Du har ett naturligt och positivt sätt att bemöta andra människor och gillar att prata i telefon med nya människor. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande arbetsplats, med god gemenskap och högt i tak. (både på arbetsplatsen och i organisationen) Du erhåller en fast lön samt marknadens i särklass bästa provision utan tak. Du bygger upp din egen kundstock som genererar passiv inkomst. Du erhåller kontinuerlig utbildning i både försäljning och produkt. Låter detta intressant för dig så spara inte på din ansökan. Vår rekrytering sker löpande, välkommen in med din ansökan.

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Account Manager
Jobbplats Sverige AB
Företagssäljare

RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Vi söker nu en ny Account Manager till vår kund inom skrivare och kontorstillbehör. Vår kund arbetar med försäljning av kontors tillbehör så som skrivare, toner, telefoni och andra nödvändigheter. Vill du arbeta med roliga och bra produkter med utmärkt kvalite, och samtidigt vara en del av ett växande team med stora möjligheter? Då har vi arbetet för dig! Arbetsuppgiften går ut på att besöka företag via förbokade besök för att erbjud lösningar inom huvudsak skrivare och toner. Det kan vara nya företag såväl som gamla kunder. Företaget köper helhetslösningar för hantering av skrivare och toner. Du kommer att besöka kunder på förbokade besök, vilket betyder att kunden redan har ett intresse för produkten. Majoriteten av besöken är förbokade men det kan även förekomma tid då du behöver boka möten själv till en början. Arbetstider 8:00 – 17:00. Lön 27 000 + Provision. Mål lön 40 000. Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på en personlig nivå och som vill utvecklas till en bra säljare med nöjda kunder. Vi ser att du har minst 6 månaders erfarenhet av försäljning sedan tidigare. Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan.

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Product Sales Responsible
SAAB AB
Företagssäljare

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Vi söker dig som brinner för att hitta nya affärsmöjligheter, vill vinna affärer och bidra till att utveckla vår verksamhet. Som säljansvarig för Sverige samarbetar du med andra affärsenheter inom Saab för att driva marknaden i Sverige framåt. Du säkerställer att våra erbjudanden är konkurrenskraftiga, med rätt pris, omfattning och kommersiella villkor. Rollen innebär också att hantera komplexa affärer med flera intressenter, både i Sverige och internationellt. Du rapporterar till marknadschefen för Sverige på affärsenheten Surface Sensor Solutions och är en del av ett team på 10 personer. Din roll I rollen som Product Sales Responsible inom Marketing & Sales kommer du att ha ansvar för att utveckla affären i Sverige inom affärsområdet Surface Sensor Solutions. Det innebär att du säkrar affärsmöjligheter för alla produkter i Surface Sensor Solutions produktportfölj. Du kommer att möte Saabs nyckelkunder i Sverige men också dess internationella samarbetspartners. Saab har ett gemensamt mål - Keeping people and society safe. I rollen kommer du att leda ett kärnteam där varje medlem bidrar med sin erfarenhet för att skapa konkurrenskraftiga erbjudanden och vinna affärer. Du ansvarar för ditt område, men samarbetar också med andra både internt och externt. Det är viktigt att du lyssnar, engagerar dig och är aktiv i hela organisationen. För att lyckas i den här rollen behöver du ha stark drivkraft, god samarbetsförmåga och kunna motivera andra. Du är en trygg kommunikatör som leder utifrån tydliga värderingar, visioner och mål. Du trivs med sociala möten och att ha direktkontakt med kunder. Din profil I den här rollen är det viktigt att du - Har passion för försäljning av tekniska komplexa produkter - Gillar att driva affärer och säljaktiviteter - Förstår vad som krävs för att bygga lönsamma affärer - Har förmåga att skapa starka och långsiktiga relationer genom hela affärsprocessen - Har dokumenterad erfarenhet av komplexa kundsituationer och affärsförhandlingar - Är en inspirerande ledare som får med dig teamet mot gemensamma mål - Har starkt driv och vill samarbeta med olika delar av Saab, såväl som att möta kunder Meriterande och krav Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning och erfarenhet inom affärsutveckling eller teknik. Erfarenhet av upphandling i offentlig sektor i Sverige är meriterande. Du kan arbeta både strategiskt och operativt, och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. I denna rekrytering gör vi löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

4 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Senior forskning- och mjukvaruutvecklare
AB CLEANEO
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Uppdragsbeskrivning För kunds räkning söker vi en erfaren forsknings- och mjukvaruutvecklare. Du kommer att arbeta i ett utvecklingsteam som fokuserar på avancerade lösningar för testmiljöer, testutrustning och testmetodik inom automatiserade och uppkopplade transportsystem. Uppdraget innebär att bidra med din tekniska kompetens för att möjliggöra säkra och utmanande tester av framtidens fordonssystem. Rollen kräver god samarbetsförmåga, ansvarstagande och en analytisk förmåga med intresse för forskningsrelaterade frågor. Arbetsplats: Göteborg Obligatoriska kvalifikationer: MSc inom software engineering, mekatronik eller likvärdigt Minst 5 års erfarenhet inom relevant område Goda kunskaper i programmering med C++ och Python B-körkort Flytande svenska och engelska i tal och skrift God förmåga att samarbeta och slutföra uppgifter ansvarsfullt Förmåga att analysera och sätta sig in i komplexa forskningsfrågor Det anses som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med olika Linux-distributioner, samt om du har kunskap inom .NET och Qt. Det är även positivt om du har erfarenhet av frontend- eller fullstackutveckling, kravställning och mjukvaruarkitektur. Ytterligare meriter är kompetens inom sensorutveckling, särskilt radarsensorer, samt kunskap om funktionell säkerhet enligt ISO26262 och ISO13849. Innehav av CE-körkort är också en fördel.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Projektledare, mindre investeringar
GÖTEBORGS KOMMUN
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu projektledare till enhet Gata Spår som ansvarar för att leda utvecklings- och upprustningsprojekt inom Göteborgs olika stadsrum, såsom gator, parker och torg inom ramen för de så kallade mindre investeringarna. Projekten omfattar ett stort spann, från mindre upprustningsprojekt till stora utvecklingsprojekt inom trafiksäkerhet, tillgänglighet och framkomlighet. Gemensamt är att vi i alla projekt arbetar för att skapa sociala, ekologiska och ekonomiska värden till staden och dess invånare. Som projektledare leder du planering och genomförande av investerings- och reinvesteringsprojekt med olika innehåll och komplexitet så som gator, torg, gång- och cykelstråk och andra liknande anläggningar i vår stad. Vi utreder, projekterar och bygger både större och mindre anläggningsprojekt. I din roll som projektledare har du en ledande och samordnande roll att självständigt driva projekten mot uppställda mål, budget och tidplan. Du agerar även som rådgivare och stöd i enhetens dagliga arbete, uppföljning av mål och resultat samt planering av verksamheten. I din roll gör du tekniska, ekonomiska och sociala bedömningar i dina projekt för att uppfylla förvaltningens krav. Du samarbetar med andra kompetenser, leder de konsulter och entreprenörer som deltar i projekten samt samverkar med andra förvaltningar och bolag i staden. Det är ett varierande arbete som innefattar såväl avrop på ramavtal som upphandlingsförfarande samt avrop via vår egen regi med mera. Inom förvaltningen finns en gedigen projektledarkompetens samlad hos våra projektledare och projektägare och tillsammans känner vi stolthet över att gemensamt kunna bidra till en progressiv samhällsbyggnad för göteborgarnas bästa. Du arbetar i projektorganisationer tillsammans med planerare, landskapsarkitekter, förvaltare, kommunikatörer, ingenjörer och andra kompetenser för att säkerställa goda lösningar med hänsyn till estetik, funktion, miljö och framtida skötsel. Du leder konsulter och entreprenörer som deltar i projekten och samverkar med andra förvaltningar och bolag i staden. Du kommer även att arbeta med internt utvecklingsarbete med syfte att skapa en framgångsrik projektorganisation inom samhällsbyggnad. Du kommer att få jobba i ett engagerat team som snabbt genomför förändringar och förbättringar av stadsrummet, där du har stort eget mandat och ansvar med stora möjligheter att utforma processer och arbetssätt. KVALIFIKATIONER För att lyckas i tjänsten ser vi det som krav att du har flerårig erfarenhet från anläggningsbranschen kopplat till infrastruktur där du har erfarenhet från att jobba ute i verksamheten med exempelvis arbetsledning, projektledning, byggledning eller inmätning/utsättning. Om du har erfarenhet kopplat till LOU, AB/ABT, BAS, Entreprenadjuridik med mera är det meriterande. Om du har erfarenhet från politiskt styrd verksamhet och/eller har en högskoleutbildning inom samhällsbyggnad eller liknande ses det som meriterande egenskaper. Du hanterar många och komplexa frågor inom stadsutvecklingen och därför söker vi dig som kan arbeta självständigt och strukturerat med förmåga att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar. Tjänsten innehåller mycket kontakter med allmänhet, konsulter, entreprenörer samt andra förvaltningar och myndigheter och därför är det av stor vikt att du har lätt för att samarbeta, är kommunikativ och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som anställd hos oss förväntas du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt driver de framåt, samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Vi använder oss av digitala projektverktyg som kräver god IT-kunskap. Du förväntas bidra med motivation och inspiration till din projektgrupp samt skapa och bibehålla en bra arbetsmiljö och sammanhållning. Vi erbjuder en spännande och omväxlande tjänst där du tillsammans med engagerade kollegor skapar framtidens hållbara Göteborg. Vi arbetar löpande med urval, välkommen med din ansökan idag! ÖVRIGT De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Postgatan och Lillhagsparken enligt ett roterande schema. Det innebär några månader på Postgatan och några månader på Lillhagsparken och gäller för större delen av förvaltningens tjänster. Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Energi- och klimatrådgivare/bygglovsrådgivare
Lerums kommun
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Bygglovsenheten består av cirka 20 medarbetare som arbetar med prövning av lov, förhandsbesked och anmälningar samt tillsyn och godkännande av startbesked och slutbesked och energi- och klimatrådgivning. Enheten består av bygglovshandläggare, bygglovsarkitekter, byggnadsinspektörer, bygglovskoordinatorer samt energi- och klimatrådgivare. Bygglovsenheten är en del i verksamhetsområde Myndighetsutövning och tillsammans med miljöenheten arbetar vi på uppdrag av miljö- och byggnadsnämnden. Till stöd i vårt arbete finns en jurist kopplad till verksamhetsområdet och vi arbetar tillsammans med övriga enheter inom kommunen för att främja kommunens utveckling. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en organisation som värdesätter samarbete och utveckling. Du får engagerade och kompetenta kollegor med god möjlighet till kompetensutveckling och att växa i din yrkesroll. Vi värnar om att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete och fritid på ett hållbart sätt och tillämpar årsarbetstid, möjlighet till semesterväxling och viss möjlighet till distansarbete. Enheten prioriterar samarbete och strävar efter att ha en god gemenskap där alla blir sedda. ARBETSUPPGIFTER En av våra medarbetare, som har en kombinerad roll, ska gå på föräldraledighet. Vi söker därför dig som vill bidra med din kunskap och ditt engagemang inom energi och plan-och bygglovslagstiftningen. Tjänsten omfattar två huvudsakliga ansvarsområden: energi- och klimatrådgivning samt bygglovsrådgivning. Du kommer att arbeta nära både invånare, företag och andra aktörer i en rådgivande, vägledande och stödjande roll. Energi- och klimatrådgivning: Ge rådgivning kring energieffektivisering, klimatsmarta val och förnybar energi. Ta fram informationsmaterial och hålla föreläsningar eller workshops. Delta i regionala och nationella nätverk inom energi- och klimatområdet. Medverka i kampanjer och samverkansprojekt. Bygglovsrådgivning: Ge vägledning i bygglovsprocessen och tillhörande regelverk, inklusive plan- och bygglagen. Stötta invånare i att förstå krav och förutsättningar inför byggprojekt. Bidra med särskilda insatser kopplade till den nya plan- och bygglag som förväntas träda i kraft innan årsskiftet. Du har en viktig samordnande roll mellan medborgare, kommunens interna verksamheter och externa samarbetspartner. Arbetet kräver att du kan anpassa din kommunikation efter målgrupp både muntligt och skriftligt. Du arbetar nära din chef, kollegor inom enheten samt verksamhetsområdets jurist. Du har också ett tätt samarbete med andra delar av förvaltningen, där ni tillsammans bidrar till att stärka kommunens service och tillgänglighet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant utbildning inom energi, miljö, bygg eller motsvarande område. Du har god kunskap om både energi- och klimatfrågor samt bygglovsprocesser. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en skicklig kommunikatör pedagogisk, lyhörd och tydlig i din dialog med såväl invånare som kollegor. Du är också lösningsorienterad och motiveras av att hjälpa andra att hitta rätt väg framåt. Vi förutsätter att du: • Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska då tjänsten innebär dokumenthantering • Är bekväm med att arbeta digitalt och har goda kunskaper i Officepaketet • Innehar B-körkort Vi ser gärna att du har: • Ett analytiskt och strukturerat arbetssätt • God pedagogisk förmåga • Gott omdöme och god beslutsförmåga • Förmåga att planera och organisera ditt arbete självständigt Meriterande erfarenheter: • Rådgivning inom energi, miljö och/eller bygglov • Tidigare arbete inom offentlig sektor • Arbete med kommunikation/information Arbetet är självständigt men innebär också nära samarbete med kollegor inom olika kompetensområden. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, initiativkraft och ansvarstagande. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Kontaktperson: Radmila Silistarevic  Telefon: 0302-52 11 06 Linda Ternström (semester vecka 28-31) Telefon 0302-52 08 75

3 juli 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Planeringsledare Socialförvaltningen
Öckerö kommun
Planerare och utredare m.fl.

I Öckerö kommun bor cirka 13 000 invånare och kommunen som arbetsgivare har cirka 1100 anställda. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av tio bebodda öar. Öckerö kommuns vision handlar om att vara en levande skärgårdskommun; med en hållbar utveckling, närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Öckerö kommun har goda resultat inom bland annat företagsklimat och som bostadsort. Goda arbetsmöjligheter i både kommun och näringsliv, ett rikt fritidsliv, trygghet och bra resultat i verksamheterna bidrar till att Öckerö kommun är en bra plats att leva och bo på. Om jobbet Vill du bidra till samhällsnytta, utveckling och kvalitet inom socialtjänsten i en unik skärgårdskommun? Socialförvaltningen i Öckerö är en engagerad och framtidsinriktad organisation som verkar nära invånarna. Nu söker vi en planeringsledare till enheten Förvaltningsstöd och utveckling – ett team där samarbete, analys och förbättringsarbete står i fokus. Arbetsbeskrivning Som planeringsledare arbetar du med strategiska processer inom styrning och ledning, systematiskt kvalitetsarbete samt projekt- och förändringsledning. Du stödjer förvaltningens verksamheter med planering, uppföljning och utveckling. Arbetet innebär att:- Genomföra analyser, utredningar och ta fram beslutsunderlag- Processleda arbetet med verksamhetsplan, uppdragshandlingar och internkontroll- Samordna och utveckla kvalitetsarbetet med dialoger, egenkontroller, avvikelsehantering och Lex Sarah- Driva utvecklingsprojekt, kartlägga processer och sammanställa kvalitetsrapporter- Delta i kommungemensamma arbetsgrupper kopplade till mål och utvecklingDu kommer att arbeta i nära samarbete med andra funktioner inom team utveckling. Din bakgrund Vi söker dig som har akademisk utbildning inom exempelvis statsvetenskap, samhällsvetenskap eller offentlig förvaltning, samt erfarenhet av kvalificerat utrednings- eller planeringsarbete inom offentlig verksamhet. Du har god förståelse för politiskt styrda organisationer och erfarenhet av att driva utvecklingsinsatser. Vidare behöver du ha:- Analytisk förmåga och god kommunikativ förmåga- Erfarenhet av utvecklingsarbete eller projektledning- Förmåga att arbeta självständigt och i teamMeriterande är erfarenhet från socialförvaltning, kunskap om mål- och resultatstyrning, och vana att arbeta med kvalitetsledningssystem.Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas. Vi erbjuder Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och bidra till utveckling inom socialtjänsten. På enheten arbetar vi med ett gemensamt lärande och stort fokus på hälsa och hållbarhet. Du får kollegor med hög kompetens och ett gott arbetsklimat. I tjänsten ingår även:- Möjlighet till distansarbete- Friskvårdsbidrag- Semesterväxling- Flexibla arbetstider- En genomtänkt introduktion och stöd från teamet Läs gärna mer om våra verksamheter på www.ockero.se Glöm inte att ange ditt löneanspråk i din ansökan.Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025