Erfaren Revisor till kontorsområde Göteborg
Mazars KB
Revisorer m.fl.

Arbetar du med revision idag och vill ta nästa steg i karriären på en byrå med stort fokus på utveckling, trivsel och hållbarhet? Hos oss får du en familjär stämning, god sammanhållning och en stark gemenskap. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt härliga team på Forvis Mazars! Vårt erbjudande! Som Revisionsmedarbetare på Forvis Mazars erbjuds du stimulerande och utmanande arbetsuppgifter där du utvecklas såväl individuellt som tillsammans med engagerade kollegor. Du kommer att ha en nyckelroll i att leverera hög kvalitet till våra kunder samtidigt som du också har en viktig del i att stötta dina juniora kollegor i deras utveckling. I rollen ansvarar du för revisionsuppdrag i varierande storlek och i varierande branscher, där din förmåga att bygga starka kundrelationer kommer vara mycket värdefull. Då din utveckling är i fokus erbjuds du en gedigen utbildningsplan som du följer med slutmålet att bli auktoriserad revisor. Därefter kan det finnas möjlighet att så småningom bli partner. Som auktoriserad revisor finns stora möjligheter att snabbt få egna kunder samtidigt som du självklart erbjuds bra stöd och coachning för att bygga upp din egen kundstock. Beroende på vad som intresserar just dig finns det möjligheter till specialisering, och då vi är ett internationellt företag finns det även möjligheter till arbete utomlands och i internationella projekt. Vi erbjuder även goda möjligheter att få ingå i interna funktioner, såsom utbildning, risk management och gruppchefskap på olika nivåer. Företagskulturen på Forvis Mazars genomsyras av en entreprenörsanda med högt i tak, nära teamarbete samt en vänlig och lärande approach. Hos oss erbjuds du en rad förmåner, såsom ett friskvårdsbidrag på 5000 kr, friskvårdstimme och arbetstidsförkortning under sommarmånaderna. Vi vill lära känna dig! Vi söker dig som är analytisk, lösningsorienterad och driven. Du brinner för att ge kunderna bästa möjliga service och du värdesätter hög kvalitet i ditt arbete. För att trivas i rollen ser vi att du är en team player som motiveras av att hjälpa andra att utvecklas, samtidigt som du också tycker om att ansvara för och driva ditt eget arbete framåt. Som person är du innovativ, positiv och prestigelös. Vidare söker vi dig som har: Minst 3 års erfarenhet av revisionsarbete Universitet-/högskoleexamen inom Ekonomi Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Intresse för och en vilja att utvecklas vidare inom Revision Din framtida arbetsplats Vårt Göteborgskontor är centralt beläget i fräscha lokaler i GP-huset vid Polhemsplatsen. Här arbetar runt 30 personer i ett nära samarbete. Tycker du att tjänsten låter spännande och vill fortsätta din karriär på ett företag som värdesätter dig och din utveckling? Tveka då inte att söka till Forvis Mazars! Varmt välkommen med din ansökan! I ansökan vill vi att du bifogar CV, personligt brev samt betyg från Universitet/Högskola. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Start: Omgående enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Har du frågor är du välkommen att kontakta Ida Sjölin, Talent Acquisition Specialist, via e-post: [email protected] Om Forvis Mazars Med en historia som sträcker sig över mer än 100 år är Forvis Mazars en naturlig förlängning av båda företagens arv. Kärnan i vår verksamhet är vårt engagemang för att erbjuda en oöverträffad kundupplevelse som känns rätt, personlig och naturlig. Som ett nätverk med enbart två medlemsföretag kan vi agera snabbt för att leverera konsekventa och smidiga lösningar inom revision, skatt och rådgivning till kunder över hela världen. Med en djup förståelse för våra kunders branscher vill vi leverera insikter, expertis och skräddarsydda lösningar. Vårt team består av 40 000+ experter som genom erfarenhet och kompetens hjälper företag och organisationer av alla storlekar, både lokalt och globalt, nu och i framtiden. I Sverige är vi ca 275 medarbetare på lokala kontor runt om i landet som varje dag arbetar för att hjälpa våra kunder, stora som små, att möta framtidens utmaningar. Forvis Mazars is a leader in audit, tax and advisory services, operating worldwide across 100+ countries and territories. Join our 40,000+ strong team to grow your career through global opportunities, diverse projects and continuous learning. Belong to a supportive environment where your unique perspective is valued and success comes from working together. Impact with your bold ideas and help drive us forward.

17 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Ingenjör inom hårdvara
Conmore Ingenjörsbyrå AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du arbeta med teknik som verkligen gör skillnad – i ett sammanhang där säkerhet, precision och kvalitet är i absolut fokus? På Astek Sweden söker vi nu hårdvaruingenjörer som vill ta sig an uppdrag inom försvar- eller fordonindustrin. Här får du kombinera teknisk spets med samhällsnytta, i en bransch som ställer höga krav – och där din kompetens behövs på riktigt. Om rollenSom hårdvaruingenjör kommer du att arbeta med utveckling och verifiering av elektronik i komplexa systemmiljöer. Beroende på uppdrag kan det röra sig om t.ex.: - Konstruktion och design av kretskort (PCB) - Schemaritning och komponentval - EMC-/miljötålighetsanpassning - Integration av hårdvara i större system -Testning och verifiering i labbmiljö Du arbetar i tvärfunktionella team och har ett nära samarbete med både mjukvaruingenjörer, systemarkitekter och testledare. Vi söker dig som har: - Ingenjörsexamen inom elektronik, mekatronik eller motsvarande. - Erfarenhet av hårdvarunära utveckling - God förståelse för hela utvecklingskedjan – från idé till test och driftsättning - Kunskap om kravhantering och dokumentation i tekniskt styrda miljöer - God svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av projekt inom försvars-, flyg- eller rymdindustrin samt arbete i certifierade miljöer (t.ex. ISO 9001, MIL-STD) Placeringsort Denna annons riktar sig mot Göteborg med omnejd, men vi har även möjligheter till både Linköping och/eller Stockholm. Se våra övriga annonser gällande andra orter. Om Astek Astek har alltid drivits av en stark upptäckarlust och en passion för teknikens möjligheter. Denna fascination utgör grunden för allt vi gör – vårt engagemang för innovation och produktutveckling, de långvariga kundrelationer vi bygger samt det värde vi skapar i varje uppdrag, varje dag. Hos oss får du möjligheten att utvecklas tillsammans med några av branschens mest kompetenta ingenjörer och tekniska experter. Vi är ett företag där innovation, gemenskap och utveckling står i centrum. Hos oss får du möjligheten att arbeta med spännande och utmanande projekt i en arbetsmiljö där din kompetens och dina idéer värdesätts. Vi erbjuder: En inspirerande arbetsplats där teknik och kreativitet möts Möjlighet att arbeta med ledande aktörer inom branschen Kompetensutveckling och karriärsmöjligheter En företagskultur där vi har kul, och stöttar varandra. Bra förmånserbjudande; ex. 5000kr i friskvård. Övrigt För vissa roller krävs goda kunskaper i svenska, och flera uppdrag förutsätter att du kan genomgå och bli godkänd för säkerhetsklassning enligt svensk lagstiftning. Denna annons riktar sig inte till dig som vill bli underkonsult. Sök idag!Är du redo att ta nästa steg i din karriär och skapa framtidens tekniska lösningar med oss? Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-08-16. Vänligen notera att vi kan inte ta emot ansökningar via telefon eller mail enligt GDPR. Ansök via vår karriärsida. Med anledning av semestertider kan processen och återkoppling ta lite längre tid än vanligt - tack för ditt tålamod. Ansvarig: Jessika Warvne Mail: [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Senior Elektronikkonstruktör
Conmore Ingenjörsbyrå AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Är du en erfaren elektronikkonstruktör med ett öga för detaljer och ett intresse för kretskort i både teori och praktik? Vi söker dig som vill arbeta med framtagning av kravställande dokumentation, kretskortsdesign och layout, samt utvärdering av alternativa komponenter i en tekniskt utmanande och utvecklande miljö. Hos oss får du möjlighet att vara en nyckelperson i hela utvecklingskedjan – från koncept till färdig produkt. Du kommer att arbeta med mätningar på system- och kortnivå (I&V), hantera komponentändringar vid EOL och LTB, samt uppdatera tillhörande tillverkningsunderlag. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom Cadence och har tidigare erfarenhet av att arbeta med både komponentdesign, schema och layout. Kvalifikationer: Högskole- eller civilingenjör inom Elektroteknik, elkraftkonstruktion eller motsvarande Minst 3år dokumenterad arbetslivserfarenhet som elektronikkonstruktör Dokumenterad kunskap för design av komponent, schema och layout Kunskap inom verktyget Cadence för PCB Design och Analys Språkkunskaper i både svenska och engelska (flytande i både tal och skrift) Placeringsort Denna annons riktar sig mot Göteborg med omnejd, men vi har även möjligheter till både Linköping och/eller Stockholm. Se våra övriga annonser gällande andra orter. Om Astek Astek har alltid drivits av en stark upptäckarlust och en passion för teknikens möjligheter. Denna fascination utgör grunden för allt vi gör – vårt engagemang för innovation och produktutveckling, de långvariga kundrelationer vi bygger samt det värde vi skapar i varje uppdrag, varje dag. Hos oss får du möjligheten att utvecklas tillsammans med några av branschens mest kompetenta ingenjörer och tekniska experter. Vi är ett företag där innovation, gemenskap och utveckling står i centrum. Hos oss får du möjligheten att arbeta med spännande och utmanande projekt i en arbetsmiljö där din kompetens och dina idéer värdesätts. Vi erbjuder: En inspirerande arbetsplats där teknik och kreativitet möts Möjlighet att arbeta med ledande aktörer inom branschen Kompetensutveckling och karriärsmöjligheter En företagskultur där vi har kul, och stöttar varandra. Bra förmånserbjudande; ex. 5000kr i friskvård. Övrigt För vissa roller krävs goda kunskaper i svenska, och flera uppdrag förutsätter att du kan genomgå och bli godkänd för säkerhetsklassning enligt svensk lagstiftning. Denna annons riktar sig inte till dig som vill bli underkonsult. Sök idag!Är du redo att ta nästa steg i din karriär och skapa framtidens tekniska lösningar med oss? Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-08-16.  Vänligen notera att vi kan inte ta emot ansökningar via telefon eller mail enligt GDPR. Ansök via vår karriärsida. Med anledning av semestertider kan processen och återkoppling ta lite längre tid än vanligt - tack för ditt tålamod.  Ansvarig: Jessika Warvne Mail: [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
SABER Expert
Conmore Ingenjörsbyrå AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Placeringsort Denna annons riktar sig mot Göteborg med omnejd, men vi har även möjligheter till både Linköping och/eller Stockholm. Se våra övriga annonser gällande andra orter. Om Astek Astek har alltid drivits av en stark upptäckarlust och en passion för teknikens möjligheter. Denna fascination utgör grunden för allt vi gör – vårt engagemang för innovation och produktutveckling, de långvariga kundrelationer vi bygger samt det värde vi skapar i varje uppdrag, varje dag. Hos oss får du möjligheten att utvecklas tillsammans med några av branschens mest kompetenta ingenjörer och tekniska experter. Vi är ett företag där innovation, gemenskap och utveckling står i centrum. Hos oss får du möjligheten att arbeta med spännande och utmanande projekt i en arbetsmiljö där din kompetens och dina idéer värdesätts. Vi erbjuder: En inspirerande arbetsplats där teknik och kreativitet möts Möjlighet att arbeta med ledande aktörer inom branschen Kompetensutveckling och karriärsmöjligheter En företagskultur där vi har kul, och stöttar varandra. Bra förmånserbjudande; ex. 5000kr i friskvård. Övrigt För vissa roller krävs goda kunskaper i svenska, och flera uppdrag förutsätter att du kan genomgå och bli godkänd för säkerhetsklassning enligt svensk lagstiftning. Denna annons riktar sig inte till dig som vill bli underkonsult. Sök idag!Är du redo att ta nästa steg i din karriär och skapa framtidens tekniska lösningar med oss? Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-08-16. Vänligen notera att vi kan inte ta emot ansökningar via telefon eller mail enligt GDPR. Ansök via vår karriärsida. Med anledning av semestertider kan processen och återkoppling ta lite längre tid än vanligt - tack för ditt tålamod. Ansvarig: Jessika Warvne Mail: [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Personlig assistent sökes för 75 % tjänst i Trollhättan
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu en engagerad personlig assistent hos en av våra kunder i Trollhättan. Vi erbjuder inledningsvis en timanställning under introduktionsperioden. Efter avslutad introduktion ser vi gärna att du har möjlighet att övergå till en tjänst med omfattning på 75 %.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 07:00-15:00 Kl. 15:00-23:00  Kl. 23:00-07:00 (vaken natt) OM KUNDEN Kunden är en man i 75-årsåldern med progressiv MS. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att hjälpa honom med all omvårdnad, de dagliga rutinerna, förflyttningar med taklyft, assistera vid personlig hygien samt av- och påklädning. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är lyhörd och inte rädd för att lära dig nya saker i arbetet. Du bör även vara strukturerad och ha en vana att arbeta utifrån tydliga rutiner, något som är viktigt för kunden. MERITERANDE Tidigare arbete som personlig assistent.  Erfarenhet av att arbeta med taklyft, hostmaskin och bipap.  Tillgång till egen bil för att lättare kunna ta dig till och från arbetsplatsen. Detta eftersom kunden har en sommarbostad som nås enklast med bil.  KRAV B-körkort (automat eller manuellt), eftersom du kan behöva köra kundens bil i tjänsten. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Lokalsamordnare till barn- och ungdomsförvaltningen, vikariat
Alingsås kommun
Fastighetsskötare

Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! Hos oss på barn- och ungdomsförvaltningen gör vi skillnad varje dag genom att erbjuda utbildning och samhällsservice av hög kvalitet. Nu söker vi en vikarierande lokalsamordnare som vill bidra till vårt arbete med att skapa en likvärdig utbildning där alla barn och elever får möjlighet att lyckas.  Vi är stolta över vårt arbete och över varandra. På barn- och ungdomsförvaltningen möts du av ett engagerat team på barn- och ungdomskontorets administrativa avdelning. Avdelningen leds av förvaltningens administrativa chef och består av tretton personer som tillsammans arbetar med administration och stöd till barn och ungdomsförvaltningens verksamheter, personal och medborgare. Hos oss är teamkänsla och arbetsglädje i fokus. Vi levererar kvalitet, hjälps åt och ser till att arbetsdagarna präglas av såväl utveckling som gemenskap. När du börjar hos oss så erbjuder vi dig bl a: • En trygg anställning • Möjlighet till semesterväxling • En kompetensutvecklingsplan • Föräldrapenningtillägg • Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi • Cykelförmån Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som lokalsamordnare arbetar du tillsammans med lokalstrategen på förvaltningen. Din roll är att samordna operativa frågor kring lokaler. Du är länken mellan rektor och fastighetspersonal på kommunala fastighetsbolaget Alingsåshem. Du har ett nära samarbete med rektorer i deras lokalfrågor och är förvaltningens kontaktperson till kommunens fastighetsbolag och andra förvaltningar när det gäller lokalfrågor. I rollen ingår även att arbeta operativt med säkerhet och specifikt skolsäkerhetsfrågor inom barn- och ungdomsförvaltningen. I skolsäkerhetsarbetet ingår att se över lokalanpassningar för en säkrare miljö samt att arbeta tillsammans med rektorer för att få en helhetslösning för krishantering och säkra miljöer. Det här är en roll för dig som uppskattar att koordinera och ligga ett steg före i din planering. Uppdraget har sitt flöde och tidsplan men det kräver att du har en struktur och gillar att hantera flera processer samtidigt. I gengäld kommer du få uppleva en vardag med variation och glädjen i att samverka med många olika individer. Bäst förutsättningar för att vara en skicklig samordnare har du med uthållighet, ett personligt driv och en förmåga att bemöta människor på ett trevligt sätt. KVALIFIKATIONER Krav för tjänsten är tidigare erfarenhet och kompetens inom områdena; förskola, skola, fastighetsförvaltning och underhållsarbete. Arbetet ger dig chansen att röra dig inom kommunen och därmed kräver tjänsten att du har B-körkort. Det är meriterande om du tidigare arbetat med uppgifter av samordnade karaktär eller logistik samt erfarenhet av projektarbeten. Vi söker dig som har en god helhetssyn och förmåga att se samband i en komplex verksamhet. Du förstår din roll som lokalsamordnare, men agerar alltid med hela grundskolans bästa i fokus. Du är van att väga olika behov och perspektiv mot varandra och kan fatta beslut som bidrar till en långsiktig och hållbar utveckling. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har ett gott omdöme. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med olika funktioner inom organisationen. Din förmåga att skapa förtroendefulla relationer och driva frågor framåt i samverkan med andra är central i rollen. ÖVRIGT För denna tjänst behöver du visa upp ett giltigt belastningsregister som du beställer via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling såsom pass eller nationellt identitetskort. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.

17 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Legitimerade fysioterapeuter sökes till Borås Stad!
Borås kommun
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vård- och äldreförvaltningens hälso- och sjukvårdsorganisation består av cirka 300 medarbetare fördelade i tio hälso- och sjukvårdsteam, så kallade HSV-team. Vill du vara med och göra skillnad? Nu söker vi dig som är legitimerad fysioterapeut och som är ute efter ett roligt, utvecklande och meningsfullt jobb. Vi ser fram emot att få lära känna just dig och ta del av ditt engagemang, din kompetens och dina tankar och idéer så att vi tillsammans kan ge våra patienter bästa möjliga vård, nu och i framtiden. Du arbetar teambaserat och tvärprofessionellt tillsammans med sjuksköterskor, arbetsterapeuter, undersköterskor och rehabiliteringsassistenter. Hos oss får du möjlighet att växa i din roll, oavsett om du är nyutexaminerad och söker ditt första jobb som legitimerad eller om du har hunnit jobba ett tag i yrket. Du arbetar antingen med patienter vid en korttidsenhet eller i patientens eget hem vilket kan vara på något av våra vård- och omsorgsboenden eller i ordinärt boende (då du besöker patienten i dennes lägenhet eller hus). Beroende på vilket geografiskt område du kommer att arbeta i utgår du antingen ifrån kontorslokaler i Fristad, på Trandögatan eller Armbågavägen. Legitimerade fysioterapeuter sökes till Borås Stad! Arbetsuppgifter Med patientens bästa i fokus arbetar du kliniskt och utreder, bedömer och genomför fysioterapeutiska insatser i hemsjukvården. Som legitimerad yrkesutövare följer ett ansvar för journalföring av de insatser som planeras, genomförs och utvärderas. Du har också ansvar för förskrivning och utprovning av hjälpmedel. Det ligger även inom ramen för det kliniska uppdraget att handleda omvårdnadspersonal i olika vårdsituationer, såsom vid förflyttningar och vid hantering av hjälpmedel. Att skapa och bibehålla goda relationer är en viktig del i uppdraget och du har ett nära samarbete med ditt team och med förvaltningens biståndshandläggare, chefer och omvårdnadspersonal. Dialog med anhöriga och med personal på vårdcentraler och sjukhus är också en naturlig del av din arbetsdag. Vi arbetar måndag till fredag. Hos oss har du en flexibilitet i din dag då du, utifrån verksamhetens behov och i dialog med dina kollegor, planerar och strukturerar din arbetsdag i stor utsträckning själv. Du precis som vi värnar om välbefinnande och medbestämmande hos våra patienter och du har goda möjligheter att följa resultatet av dina patienters rehabilitering över tid i deras hemmiljö. När du börjar din anställning får du en individuellt anpassad introduktion som ger dig goda förutsättningar och en trygg och stabil start på ditt nya uppdrag. Vi erbjuder även kontakt med mentor när du har genomfört din introduktion eftersom vi vet att möjligheten att kunna vända sig till en erfaren och kunnig fysioterapeut för råd och stöd är uppskattad, särskilt för dig som är helt ny i yrkesrollen. Övrig information Här kan du läsa mer om hur det är att jobba som fysioterapeut hos oss. Om du vill veta mer - hör av dig så svarar vi på dina frågor! Om du vill komma och hälsa på oss för att träffa framtida kollegor och se hur vi har det är du varmt välkommen, ta en kontakt så hittar vi en tid för ett besök. För att få en inblick i vår vardag och vad som händer i vår verksamhet, följ oss på Instagram. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås Stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar. Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Kvalifikationer Du är legitimerad fysioterapeut med behörighet att verka inom svensk hälso- och sjukvård. Erfarenhet av arbete som fysioterapeut är meriterande liksom arbete inom kommunal hemsjukvård. Dokumenterad utbildning avseende förflyttningsteknik (manuella förflyttningar och förflyttningar med personlyft) är också meriterande liksom handledarutbildning och erfarenhet av att utbilda omvårdnadspersonal. Ditt förhållningssätt är coachande och pedagogiskt och du har ett gott bemötande. Vårt teambaserade arbetssätt ställer också krav på att du är engagerad, flexibel, ansvarstagande och bra på att samarbeta. Din förmåga att planera, strukturera och prioritera ditt arbete ger dig goda förutsättningar att lyckas i ditt uppdrag och bidrar till att skapa en effektiv verksamhet. Du är van vid att arbeta med IT-baserade journalsystem och du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. För tjänsten krävs B-körkort. Innan erbjudande om anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vaktmästare fastighetsskötsel / Snickare till BIGAB Group
Bigab Group AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Vaktmästare / Snickare till BIGAB Group – en varierad och flexibel roll i Göteborgsområdet Har du gedigen erfarenhet inom vaktmästeri, fastighetsskötsel och snickeri? Trivs du i en roll där ingen dag är den andra lik – och där du får ta stort ansvar och vara en uppskattad allt-i-allo-resurs? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker dig med minst 10 års relevant erfarenhet som vaktmästare, snickare eller inom fastighetsskötsel. Du är händig, lösningsorienterad och van vid att arbeta självständigt. Rollen innebär att du stöttar våra byggprojekt i Göteborgsområdet, hanterar löpande fastighetsskötsel samt hjälper till med enklare renoveringar, reparationer och tillbyggnader. Det här är en deltidstjänst på cirka 50 % till att börja med, med goda möjligheter till utökad arbetstid efter sommaren. Vi letar efter en pålitlig person som vill bli en långsiktig del av vårt team. Vi söker dig som: Har minst 10 års erfarenhet från arbetslivet inom snickeri, vaktmästeri eller fastighetsskötsel Är händig, initiativtagande och har god problemlösningsförmåga Trivs med att arbeta flexibelt och i varierande miljöer Har B-körkort och är beredd att åka ut på uppdrag i Göteborgsområdet Är social, ansvarstagande och en lagspelare Om BIGAB Group AB BIGAB Group AB grundades 2011 i Göteborg och är idag en väletablerad aktör inom teknik- och byggsektorn i södra och västra Sverige. Med vårt systerföretag Bigab Entreprenad AB har vi omkring 30 anställda och samarbetar med några av regionens mest välkända aktörer inom bygg och infrastruktur. Vi erbjuder bemannings- och rekryteringstjänster inom bygg, teknik, infrastruktur och administration. Hos oss står kompetens, närvaro och långsiktiga relationer i centrum. Vi erbjuder dig: En trygg anställning i ett stabilt bolag Stöd och uppbackning från ett erfaret team Möjlighet att utvecklas inom företaget Varierade arbetsuppgifter i en dynamisk vardag Låter det intressant? Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Ansvarig vaccinationssjuksköterska till mottagningar i Partille
Doktor 24 Healthcare AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Ansvarig ambulerande mottagningssjuksköterska till Doktor24:s mottagning i Allum/Partille. Om tjänsten: Här ges du en unik möjlighet att leda och ansvara över en egen vaccinationsmottagning på Apoteket i Kungälv. Detta erbjudande ger er chansen att utvecklas inom er professionella karriär och samtidigt bidra till samhällets hälsa genom att tillhandahålla viktiga vaccinationsmöjligheter. Ta vara på denna spännande möjlighet att skapa en positiv inverkan och förbättra folkhälsan genom ert engagemang och er kompetens. Rollen som sjuksköterska hos Doktor24 innefattar kundrådgivning, vaccinationer. Det är ett självständigt arbete som ställer krav på att kunna fatta beslut och ta egna initiativ. Vi erbjuder internutbildning och har även en läkare knuten till tjänsten som alltid finns tillgänglig över telefon för rådgivning och ordination om så krävs. För information om vilka vaccinationer vi utför klicka här. För att lyckas i rollen behöver du vara:  Legitimerad sjuksköterska, distriktsköterska eller skolsköterska.  Har ett intresse och vana av att vaccinera samt kunna hantera högt tempo.  Ansvarsfull och trygg som person. Vi på Doktor24 premierar medicinsk kvalitet och önskar även att du gör det.  Empatisk, lyhörd och tydlig i patientmötet.  Flexibel och serviceinriktad med ett patientfokuserat arbetssätt.  Självständig, noggrann och kunna fatta snabba och korrekta beslut.   Kompetenskrav/Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska, gärna distriktssköterska eller skolsjuksköterska.  Erfarenhet från arbete med vaccinationer.  Erfarenhet från reserådgivning och resevaccinationer är meriterande.  God datorkompetens. Vi erbjuder dig: En arbetsplats som rankats topp 5 av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser för sjuksköterskor enligt den senaste undersökningen från Vårdföretagarna!  Digital utbildning i vår digitala akademi Learning24 samt av våra erfarna Doktor24 vaccinationssjuksköterskor. En möjlighet att utveckla och spetsa dina vaccinationskunskaper. Arbetstider dagtid  2-3  i veckan  För att ansökan ska hanteras krävs att följande dokument bifogas:  Legitimationsbevis CV Personligt brev (inkl kontaktuppgifter/adress) Kopia på ID-handling   Vi ser dig som en viktig spelare som är med och bidrar i vår utveckling. Hos oss på Doktor24 lägger vi stort fokus på kultur, ledarskap och välmående. För oss är laganda är viktigt, vi har passion för det vi gör, gillar att ha roligt på jobbet, och har ALLTID patienten i fokus. Kort och gott, vi vill vara en av Sveriges bästa arbetsplatser och det vill vi skapa tillsammans med våra medarbetare! Vi tror på digitalt när det går, fysiskt när det behövs - Lär mer om Doktor24 och våra tjänster på careers.se/doktor24 Start: 2025-08-01 Anställningsform: Tillsvidareanställning 40% Arbetstider:  vardagar  09:45-18:15 Allum/Partille, 2-3 dagar veckan  Kollektivavtal finns.   I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi kommer att gå igenom urvalet och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.   Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Miljöinspektör inriktning små avlopp till Borås Stad!
Borås kommun
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Söker du ett meningsfullt arbete med goda karriärmöjligheter? Gillar du att arbeta ute på fält och träffa människor? Då vill vi gärna träffa dig för att berätta mer om vad vi kan erbjuda dig! Miljöförvaltningen i Borås arbetar med att skapa en trygg och hållbar miljö för både invånare och företag. Vi ansvarar för myndighetsuppdrag inom miljötillsyn, livsmedelskontroll och tillståndsärenden samt erbjuder rådgivning inom energi, klimat och konsumentfrågor. Vi arbetar också med natur- och vattenvård och deltar i samhällsplaneringen för att främja en långsiktigt hållbar utveckling. Miljöförvaltningen har cirka 70 medarbetare och är indelad i sju avdelningar.  Miljötillsyn är uppdelad på två avdelningar och ansvarar för handläggning av anmälnings- och tillståndsprövningar samt tillsyn av miljöfarliga verksamheter och hälsoskydd. Vi är med och skapar god och hälsosam boendemiljö för stadens medborgare och säkerställer att verksamheter i Borås följer miljöbalken och dess tillhörande förordningar. På avdelningarna för Miljötillsyn finns drygt 20 medarbetare. Miljöinspektör inriktning små avlopp till Borås Stad! Arbetsuppgifter Tjänsten innebär att du huvudsakligen arbetar med tillsyn inom små avlopp. Dina arbetsuppgifter innebär att du planerar, genomför och följer upp inspektioner samt handlägger ansökan om tillstånd för små avlopp. Arbetet innebär många fysiska platsbesök, där du får möjlighet att arbeta praktiskt och självständigt. Du har också mycket kontakt med både företag och privatpersoner. Hos oss får du får möjlighet att arbeta i en stor gemenskap som präglas av helhetstänk, laganda och professionalism. Organisationen förutsätter flexibilitet vilket innebär att arbetsuppgifterna med tiden kan komma att förändras. Övrig information Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel på 033-35 70 00 Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen. I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och vi erbjuder olika former av friskvård samt tillämpar rökfri arbetstid. Hos oss får du ett förmånligt flextidsavtal, samt möjlighet till distansarbete. Utöver det får du ett friskvårdsbidrag på 2000 kr per år samt möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling om verksamheten tillåter det. Individuell lönesättning tillämpas. Under sommaren kan svarstiden för eventuella frågor vara längre. Kvalifikationer Du har högskoleutbildning med inriktning mot miljö- och hälsoskydd eller annan utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer vara likvärdig. Meriterande för tjänsten är att du har tidigare erfarenhet av tillsynsarbete och/eller myndighetsutövning samt har god kännedom om aktuell miljölagstiftning och dess tillämpning. Har du tidigare arbetat med små avlopp är det också starkt meriterande. Vi behöver dig som har förmåga att självständigt planera, strukturera och driva ditt arbete framåt samt aktivt deltar i att utveckla verksamheten. Din förmåga att ta ansvar för både individuella uppdrag och gruppens gemensamma mål och resultat är viktig för oss. Du behöver tycka om att möta människor, vara lyhörd och bidra till god arbetsmiljö. Samarbete är en naturlig del av ditt arbetssätt och du uppskattar att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du behöver vara trygg i att fatta beslut samt har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav för tjänsten är B-körkort. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025