Kock
Hirely AB
Kockar och kallskänkor

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Gillar du att byta miljö och jobba på mer än ett ställe under året eller helt enkelt bara vill jobba på ett ställe? Vi tror att du har jobbat något eller några år och är öppen för att flytta på dig för att se andra ställen. Du gillar att laga mat där fokus är på nordiska matlagning. Vårt mål är alltid att du ska vara en del av den arbetsplatsen du jobbar på. Därför jobbar vi med kortare uppdrag på några månader upp till ett år. Vi jobbar över hela Sverige och skräddarsyr lösningar ut efter behov och hållbarhet. ROLLEN Som kock ser du till att det är rent och snyggt på din station, att preppen är gjord, ser till att maten som levereras är av högsta kvalitet. Du är öppen och anpassningsbar på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Du är strukturerad, ordningsam och håller den höga nivå som idag eftersträvas. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver engagemang. Du är med andra ord en ambassadör för Progressio. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ - Laga god mat - Har en god struktur - Öppensinnad DET HÄR FÅR DU - Bra lön - OB - Möjlighet till övernattning - Tjänstepension & försäkringar via Fora ROLLEN Heltid, deltid, säsongsanställning Tjänsten tillsätts omgående OM OSS Progressio är ett rekryteringsföretag som hjälper våra samarbetspartners att lyckas framåt. I de flesta syften handlar det om att någon som slutar och någon ska börja, när man har som mest att göra. Då hjälper vi till att göra det enkelt i syftet att hitta ett nytt gött jobb. Antigen på ett eller flera ställen under ett år. Självklart ser vi anställningen som att den ska bli permanent, om du vill det.

18 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personbilssäljare
Hedin Performance Cars AB
Butikssäljare, fackhandel

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Hedin Performance Cars AB är Sveriges största Porsche-återförsäljare och är en del av Hedin Automotive-koncernen. Att arbeta på Hedin Performance Cars AB innebär att vara en del av vår tillväxtresa, och vi vill att du ska vara med på den. Du ska känna att du har inflytande och möjlighet att påverka både din egen framgång och våra kunders upplevelse. Vi är ett företag som ser din potential och strävar efter att du ska utvecklas. Dessutom ska det vara roligt att arbeta med oss! Arbetsuppgifter Som Personbilssäljare ansvarar du för att genomföra bilaffärer på hög nivå med försäljning av både nya och begagnade bilar. I arbetet ingår att guida kunder genom våra produkter, provkörningar och ge information kring tillbehör och finansieringslösningar. Rollen innefattar också att bemöta våra kunder, skapa affärskontakter och ge högsta möjliga kundnöjdhet. Det huvudsakliga målet är att, med en positiv och professionell inställning bygga långsiktiga kundrelationer. Du kommer att rapportera till Platschefen/Försäljningschefen på anläggningen. Nyckelkompetenser/förmågor: Vi ser att du har ett genuint intresse för att bygga långsiktiga relationer, där du skapar förtroende hos både kunder och kollegor genom din lyhördhet och förmåga att lösa problem. Du är målinriktad och trivs med att ta ansvar i en dynamisk miljö där samarbete är avgörande för framgång. Med din prestigelösa inställning drivs du av att hitta nya affärsmöjligheter och överträffa kundernas förväntningar. Vidare ser vi att du har: Några års erfarenhet av försäljning. Förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete i ett högt tempo med varierande uppgifter. B-körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av bilbranschen är ett stort plus. Varför jobba med oss? Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottssemester, extra föräldralön och ett friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Som en bonus får du även jobba med ett av bilvärldens starkaste varumärken - Porsche! Hedin Performance Cars AB är en del av Hedin Mobility Group koncernen och vi har idag etablerade anläggningar i Göteborg, Borås, Jönköping, Linköping, Halmstad och Umeå. Med fokus på att leverera helhetslösningar för Porsche arbetar Hedin Performance Cars ständigt för att få Sveriges nöjdaste Porscheägare. Oavsett vilken Porsche du äger eller planerar att köpa, vill vi att du ska uppleva mycket körglädje, och det är vi här för att hjälpa till med. Vi är specialiserade på Porsche, och kommer guida dig rätt. Läs mer på vår karriärssida career.hedinperformancecars.se

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Cad Konstruktör
Dornika Rostfria AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Coldinox AB vi är ett familj Företagen startade 1991 Rancold storköks. Under arbetsgången startade ytligare produktion bolag som idag coldinox AB Tillverkning av Rostfri inrednings till storköks företaget ligger under tillväxt vill utöka en till konstruktör . krävs . Grund utbildning . intresse för sitt jobb .kan trivas i den miljö som vill jobba .strukturerade i sitt Roll . intressera och vill utvecklas . förstår saker ting hur hänger ihop .Problemlösare . kan vara delvis självständig börja förstår Produkter genom kort .

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
däckverkstad
Vargöns Mack AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Däckmontör sökes till vår verkstad i Vänersborg! Är du en praktiskt lagd person med passion för bilar? Vi söker nu en däckmontör som vill vara med och ge våra kunder en säker och smidig körupplevelse. Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett team där kvalitet, service och arbetsglädje står i fokus. Montera och demontera däck på personbilar och lätta lastbilar. Balansera hjul och utföra enklare däckreparationer. Utföra däckskifte och tvätta hjul. Viss lagerhantering och däckhotellshantering. ............................................................................... Har tidigare erfarenhet av däckbyte eller liknande arbete. Är serviceinriktad, noggrann och trivs med fysiskt arbete. Har god fysik och är stresstålig, särskilt under högsäsong. Har ett tekniskt intresse och vilja att utvecklas inom fordonsbranschen. Heltidsanställning med dagtidstjänst (måndag-fredag, 09:00–18:00). eller enligt överenskommelse. Möjlighet till vidareutbildning och utveckling inom företaget. Ett trevligt arbetsklimat med erfarna och hjälpsamma kollegor. Trygg anställning med kollektivavtal och förmåner ...................................................................... Känner du dig redo för ett nytt jobb? Skicka in din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Dietist mot barn- och ungdomsmedicin

Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats. Beskrivning Enheten för kuratorer, dietister och rehabkoordinatorer består av 28 tjänster. Arbetsfältet sträcker sig över mottagningar och avdelningar inom den somatiska sjukvården på Skaraborgs sjukhus. Arbetsuppgifter Vi söker nu en dietist till vårt engagerade team inom barn- och ungdomsmedicin! Hos oss i Skövde arbetar tre barndietister tillsammans och ansvarar för både slutenvård (barnavdelning och neonatalavdelning) och öppenvård (barnmottagning och dagvård). Dietisterna har en gemensam mottagning och samarbetar tätt, där vi täcker upp för varandra vid frånvaro och semestrar. I Lidköping finns ytterligare en barndietist som arbetar mot barnmottagning och dagvård. Den lediga tjänsten är i första hand placerad i Skövde, men möjlighet till omplacering kan finnas vid behov. Du kommer bli en del av ett kunnigt och varmt dietistteam med lång erfarenhet av arbete inom barn- och ungdomsvård. Som dietist hos oss arbetar du i nära samarbete med sjuksköterskor, läkare, logoped, fysioterapeut, kurator och andra yrkesgrupper kring patienten. Arbetsuppgifterna innefattar individuella kostrådgivningar och gruppträffar för patienter och närstående, utredning, bedömning och kostbehandling vid olika medicinska tillstånd samt förskrivning av kosttillägg och sondnäring vid behov. Välkommen till en arbetsplats där vi kombinerar hög kompetens med trygg gemenskap — och där du som dietist gör verklig skillnad för våra yngsta patienter och deras familjer! Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad dietist och som trivs med att arbeta i ett engagerat, tvärprofessionellt team där patienten alltid står i fokus. Du har ett konsultativt, flexibelt och prestigelöst arbetssätt och är lyhörd och serviceinriktad i mötet med både patienter, närstående och kollegor. Vi ser gärna att du har erfarenhet eller särskilt intresse för barn- och ungdomsmedicin, men det viktigaste är att du vill utvecklas tillsammans med oss och bidra till en trygg och kvalitativ vård för våra yngsta patienter. Övrigt Rekryteringsprocessen sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

18 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Business Controller – Senior nivå
Eqwiry AB
Controller

Vi söker en erfaren Business Controller som vill ta nästa steg i karriären och arbeta som en strategisk affärspartner till ledningen i en komplex och dynamisk organisation. Som Business Controller kommer du att spela en central roll i att säkerställa finansiell styrning, driva affärsförbättringar och skapa värde genom analys, insikt och partnerskap. Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Vara ett stöd och bollplank till ledning och affärsområden för att säkerställa stark finansiell prestation. - Driva och stötta verksamheten i frågor kring riskhantering, lönsamhet och investeringar. - Utveckla och implementera styrprinciper och riktlinjer kopplade till exempelvis prognoser, nyckeltal, kostnadsberäkningar och rörelsekapital. - Följa upp finansiell och operativ prestation samt föreslå och driva åtgärder. - Utföra ad hoc-analyser som stödjer strategiska och taktiska beslut. - Delta i finansiella uppföljningsmöten med olika intressenter. - Sammanställa och presentera rapporter till ledning och styrelse inklusive rekommendationer och tidiga varningssignaler. Vi söker dig som har: - Minst 8 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom business controlling och analys. - God förståelse för finansiell styrning i större organisationer, gärna internationellt. - Förmåga att leda projekt och processer självständigt samt coacha andra. - Starka analytiska färdigheter och vana att hantera komplexa frågeställningar. - Erfarenhet av att arbeta nära ledning och fatta affärskritiska beslut baserat på data och insikter. Om rollen: Tjänsten är på en senior nivå och omfattar ansvar för ett funktionellt eller geografiskt område. Du kommer att arbeta nära flera delar av organisationen och bidra till både operativt och strategiskt beslutsfattande. Om Eqwiry – Bli konsult på dina villkorHos Eqwiry tror vi på att du som konsult ska ha frihet att forma din vardag, flexibilitet att välja uppdrag som passar dig, och medbestämmande i din egen karriär. Vi matchar dig med spännande uppdrag inom ekonomi men det är du som bestämmer vad som känns rätt. Vi lyssnar på dina önskemål, ser till att du får rätt förutsättningar och finns med som ett bollplank längs vägen. Oavsett om du söker trygghet i längre uppdrag eller variation och tempo, så hjälper vi dig att hitta balansen. Välkommen till Eqwiry

17 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Stödassistent till Askeslätts gruppbostad
Lidköpings kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete. Som stödassistent hos oss får du ett varierat arbete som innefattar många kontaktytor. Målet är att brukaren ska kunna skapa ett eget hem och leva ett liv på egna villkor utifrån sina egna förutsättningar. Dagen ska vara begriplig för den enskilde där struktur, tydlighet och trygghet är hörnpelare. För oss är respekten för människors självbestämmande och integritet grunden i vårt arbete. Askeslätts gruppbostad ligger i nybyggda Askeslätt som är beläget ett par kilometer utanför Lidköpings centrum. På gruppbostaden bor 6 brukare med funktionsnedsättningar i varierad grad. Dessa boenden styrs av lagen om särskilt stöd och service. Gruppbostaden bemannas med sovande jour och ingår i LSS 6 med ytterligare ett boende. På arbetsplatserna kan utåtagerande beteende förekomma varför lågaffektivt bemötande och arbetssätt är en stor del av arbetet. Arbetet kan vara både fysiskt och psykiskt påfrestande. Arbetsuppgifter Som stödassistent hos oss ger du omvårdnad och social omsorg med utgångspunkt från brukarens individuella behov och önskemål. Det kan bland annat handla om sociala och fysiska aktiviteter, både enskilt och i grupp. I arbetet hjälper du brukaren med hälso- och sjukvårdande insatser samt rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Kontaktmannaskap är en del i ditt arbete och det innebär att du har ett särskilt ansvar för en eller flera individer. Du är med och skapar goda relationer till kollegor, brukare och anhöriga. I ditt arbete ingår även kontinuerlig dokumentation och ansvar för att upprätta, följa upp och revidera genomförandeplaner. Vem är du? Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter med brukarens bästa i fokus och som är mån om att slutföra det arbete du påbörjat. Som person har du förmåga att ta initiativ och skapa tillitsfulla relationer som bygger på omtanke och empati. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga då du deltar aktivt i teamarbetet. Du ska ha lätt för att snabbt kunna ställa om och anpassa dig till olika förutsättningar för att kunna möta de situationer som kan uppkomma. Tillsammans med dina kollegor utvecklar du det pedagogiska arbetet som utgår ifrån brukarnas genomförandeplaner och rutiner. Du kan komma att arbeta på fler enheter inom LSS 6 vilket ställer krav på flexibilitet och B-körkort för bil med manuell växellåda. Krav: - Godkända betyg från någon av följande utbildningar - Barn och fritidsprogrammet med socialt arbetet som inriktning, Fritidsledarutbildning med inriktning och/eller erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättningsområdet eller Vård- och omsorgsprogrammet.  - Erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättningsområdet - Erfarenhet av ett lågaffektivt arbetssätt - Behärska svenska i tal och skrift samt god läsförståelse - Grundläggande digital kompetens - B-körkort för bil med manuell växellåda är ett krav   Meriterande: - Vård- och omsorgscollegediplom. - Erfarenhet av dokumentation.   Övrigt I vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta inom funktionshinderområdet enligt lag (2010:479) visa upp ett utdrag från belastningsregistret för anställande chef. Den blankett som ska användas kan hämtas på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat, skall visas före anställning för anställande chef. Du kommer arbeta schemalagd tid såsom dag, kväll, helg och sovande jour. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Start enligt överenskommelse. Din anställning blir inom Sektor social välfärd Lidköpings kommun vilket innebär att det kan förekomma att du får arbeta på andra enheter än Askeslätts gruppbostad. På grund av semestertider kommer urval och intervjuer ske med start v. 32.   Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Stödassistent/stödbiträde till LSS 6 Haraldsgården
Lidköpings kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete. Som stödassistent/stödbiträde hos oss får du ett varierat arbete som innefattar många kontaktytor. Målet är att brukaren ska kunna skapa ett eget hem och leva ett liv på egna villkor utifrån sina egna förutsättningar. Dagen ska vara begriplig för den enskilde där struktur, tydlighet och trygghet är hörnpelare. För oss är respekten för människors självbestämmande och integritet grunden i vårt arbete. Haraldsgården i Norra Härene är ett boende för vuxna med funktionsnedsättning. Brukarna har egna mindre hus på gården och det finns ett större personalhus. Där bor idag 5 brukare, varav en brukare har personlig assistans dygnet runt. Dessa boenden styrs av lagen om särskilt stöd och service och finns inom Lidköpings kommun. Våra brukare har funktionsnedsättningar i varierad grad, så som förvärvad hjärnskada, intellektuell funktionsnedsättning och utvecklingspsykologisk funktionsnedsättning som ADHD/Autism.  Arbetsuppgifter Som stödassistent/stödbiträde hos oss ger du omvårdnad och social omsorg med utgångspunkt från brukarens individuella behov och önskemål. Tillsammans med övrig personal arbetar du för att göra de boendes tillvaro meningsfull och innehållsrik. Målet är att de boende ska kunna skapa ett eget hem och leva ett liv på egna villkor utifrån sina egna förutsättningar. Dagen ska vara begriplig för den enskilde där struktur, tydlighet och trygghet är hörnpelare.  Du ska ha lätt för att snabbt kunna ställa om dig till olika förutsättningar och kunna möta de situationer som kan uppkomma. Tillsammans med dina kollegor utvecklar du det pedagogiska arbetet som utgår ifrån brukarnas genomförandeplaner och rutiner. Vi arbetar utifrån ett lågaffektivt arbetssätt. Därför är det viktigt att du både har kunskap om, och förstår vikten av ett lågaffektivt förhållningssätt och anpassar dig utifrån vad brukarna behöver. Arbetspassen är förlagda veckans alla dagar och kan vara såväl dag, kväll, dygn samt helger.  I arbetsuppgifterna ingår kontakt med anhöriga, arbeta utifrån ett helhetsperspektiv och hjälpa den enskilde att få en så hög livskvalitet och självständighet som möjligt. Social dokumentation och kommunikation är viktiga i ditt arbete, eftersom det ingår löpande dokumentation och ansvar för genomförandeplaner samt kontaktmannaskap. På arbetsplatsen förekommer utåtagerande beteende varför lågaffektivt bemötande och arbetssätt är en stor del av arbetet. Arbetet är både fysiskt och psykiskt påfrestande. Vem är du? Vi söker dig som har avslutat gymnasieprogram med yrkesexamen inom Barn och fritidsprogrammet med socialt arbetet som inriktning, fritidsledarutbildning med inriktning och/eller erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättningsområdet, Du kan också ha en examen från Vård- och omsorgsprogrammet med intresse och erfarenhet av funktionsnedsättningsområdet. Det är meriterande om du som söker har erfarenhet och utbildning inom det pedagogiska området. Det är meriterande om du som söker har erfarenhet och utbildning inom det pedagogiska området. Du behöver kunna arbeta både enskilt och i grupp. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och vill jobba ihop med dina kollegor tillsammans som ett team.  Du kan komma att arbeta på fler enheter inom LSS 6 vilket ställer krav på flexibilitet. Du ska vara initiativrik och lyhörd för brukarens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Dina egna kunskaper och erfarenheter delar du gärna med dig av och du är öppen för att ta till dig och lära dig av andras. Du har en positiv inställning och ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat.  Krav: - Godkända betyg från någon av följande utbildningar - Barn och fritidsprogrammet med socialt arbetet som inriktning, Fritidsledarutbildning med inriktning och/eller erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättningsområdet eller Vård- och omsorgsprogrammet. För anställning som stödbiträde ser vi att du har intresse och erfarenhet av funktionsnedsättningsområdet. - Behärska svenska i tal och skrift samt god läsförståelse - Grundläggande digital kompetens - B-körkort för bil med manuell växellåda är ett krav Meriterande: - Vård- och omsorgscollegediplom. - Erfarenhet av ett lågaffektivt arbetssätt. - Erfarenhet av liknande arbete. - Erfarenhet av dokumentation.     Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Marketing Lead
AB Lindex
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Are you a structured and collaborative marketing professional with a passion for driving full-funnel marketing planning and execution across markets, channels and teams? Do you thrive in a global, fast-paced environment where planning and optimising a marketing and PR calendar is part of your daily work – and where you can contribute to a brand with a higher purpose: to empower and inspire women everywhere? We’re looking for a Marketing Lead (1-year temporary position) to join our Commercial Marketing Department at our Head Office in Gothenburg, Sweden.   About the role As Marketing Lead, you will play a pivotal role in driving and implementing our seasonal and commercial marketing strategies. You’ll be responsible for planning, optimising and executing a full-funnel marketing and PR calendar for a defined business area – always aligned with our commercial goals and sales plan. You will work in close collaboration with teams across the organisation to ensure that all marketing activities are coordinated, impactful, and delivered on time. With a structured and holistic mindset, you will lead the planning process and ensure clear communication of deliverables, timelines and expectations to all key stakeholders. Your responsibilities will include taking ownership of a comprehensive full-funnel marketing plan across both owned and paid channels, closely connected to our seasonal plan. You will contribute to setting and aligning sales plans with broader business and marketing objectives. In this role, you will lead and coordinate the full planning and execution process together with cross-functional teams and stakeholders. Maintaining a clear and structured overview of all marketing calendar activities, deliverables and timelines will be a key part of your work, as will effectively communicating plans and expectations across the organisation to ensure transparency and alignment. You will also follow up on results, conduct analysis and build insights to inform and improve future marketing planning – all while staying current with trends in marketing, media and CRM to help us innovate and maximise our business impact.   Is this you? You combine a strategic mindset with strong attention to detail and a results-oriented approach. You understand the dynamics of digital media and bring solid project management skills to the table. Thriving in a fast-paced environment, you enjoy working cross-functionally and take pride in building strong relationships across teams. You are self-led and actively engaged in your own development. You know the value of giving and receiving feedback, and you see it as a natural part of growing – both personally and professionally. Humble and collaborative, you’re motivated by the opportunity to make a meaningful impact, and you're always ready to step in and support where needed. We also believe you bring the following: An academic degree in marketing, or equivalent professional experience within communication and PR. 5+ years of experience in a similar marketing, campaign planning or PR role within an omni-channel, multi-market organisation. Excellent interpersonal skills, a collaborative mindset, and the ability to adapt quickly to change.   We are Lindex A growing global fashion company from Sweden with a strong dedication to women, sustainability and the customer. It’s a focus we have in every step forward. Lindex is in the midst of an exciting transformation – becoming a global, sustainable fashion company where being digital comes naturally. Everything we do is powered by people, and we believe in doing things together – because that’s when we can have a greater impact. If you value teamwork and flexibility, just like we do, you’ll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary workplace at our Gothenburg head office and the possibility to work remotely when appropriate.   Want to join our journey? If this role sounds like a great fit, apply today – we’d love to hear more about you. As we’re eager to find the right person to join our team, we review applications continuously and the position may be filled before the deadline. Since we like to keep things simple, please submit your application online (not via email).

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Maskinkonstruktör i Göteborg
Hirely AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: TK Tech AB söker Maskinkonstruktör Automation i Göteborg. TK Tech AB, är ett ingenjörsföretag som är verksamt i Västra Götalandsregionen. Vi utför våra tjänster såväl ute hos kund som på vårt kontor vid Nya Varvet i Göteborg. Vi arbetar med mekanisk konstruktion och projektledning för specialmaskiner, liner, robotceller mm mot tillverkande industri, fartyg, automation, livsmedel och fordonsindustrin. Arbetsuppgifter Rollen som konstruktör innebär att du i arbetar i projekt ute hos kund alternativt inhouse. Du ska kunna arbeta självständigt och ta fram konstruktioner och lösningar. Du ska göra underlag för tillverkning och kommer ha kontakter med leverantörer för offerter och inköp. Med din kompetens kommer du vara ansiktet utåt för kunder. Profil: Vi söker dig som är en maskinkonstruktör som kan ta fram mekaniska lösningar. Du skall ha förmåga att konstruera och göra tillverkningsritningar. Goda kunskaper inom maskinkonstruktion för automation såsom robotceller, monteringsfixturer, liner mm. Som person ska du ha god teknisk kompetens, vara drivande, ha god samarbetsförmåga samt vara utåtriktad. Utbildning: Civilingenjör, Högskoleingenjör eller KY inom maskinteknik. Arbetslivserfarenhet: Minst 5 års erfarenhet av maskinkonstruktion inom automation. Erfarenheter inom projektledning är meriterande. Cad mm: Du ska ha arbetat i någon 3D CAD: Solidworks, Creo, Inventor, eller Catia V5. God erfarenhet av MS Office. MS Project, Autocad eller liknande program är meriterande. Språk: Svenska och Engelska i tal och skrift Övrigt: Körkort. Ansökningstiden går ut: Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Rekryteringsföretag undanbedes.

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025