ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Vi fortsätter att växa och därför söker vi dig som är erfaren arkivarie och nyfiken på digitalisering! Om rollen Som arkivarie hos oss arbetar du i kunduppdrag som innebär ett mycket varierande arbete med uppgifter inom arkiv och digital informationsförvaltning. Det förekommer exempelvis arbetsuppgifter som att ordna och förteckna, genomföra gallringsutredningar, revidering och framtagande av informationshanteringsplaner, se över kundens arkiv- och registratorsfunktion samt komma med effektivisering- och förbättringsförslag och ibland även att hålla utbildningar inom området. Som konsult har du en rådgivande roll och stöttar kunderna i olika frågor och bidrar även med strategiskt arbete. Du kommer att ingå i vårt konsultteam inom Informationshantering Sydväst som idag består av 8 medarbetare. Denna roll är placerad i Göteborg och du arbetar på plats hos kunden med möjlighet att arbeta hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Kvalifikationer Akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap. (minst 60 hp) Minst 2 års erfarenhet av praktiskt och strategiskt arbete i arkivarieyrket God kommunikativ förmåga Erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, e-arkiv eller liknande Svenska flytande i tal och skrift Personliga förmågor Vi söker dig som är strukturerad och har lätt för att kommunicera. Du har även förmåga att arbeta självständigt och har en känsla för service samt tar egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta och är flexibel, vilket är viktigt i en omväxlande arbetsmiljö. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egna arbetstid utifrån kundens behov. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Göteborg Välkommen in med din ansökan!
Marknads- och kommunikationschef Motor Trend är en av Sveriges största återförsäljare av Toyota och Lexus. Vi sätter både kunder och medarbetare i fokus och arbetar ständigt med förbättringar. Nu befinner vi oss i en expansiv fas och söker en erfaren och driven marknads- och kommunikationschef som vill vara med och stärka vårt varumärke och vår marknadsnärvaro. I den här rollen får du en nyckelposition i att utveckla vår marknadsföring och kommunikation – både strategiskt och operativt. Din vardagSom marknads- och kommunikationschef på Motor Trend får du ett övergripande ansvar för att utveckla och implementera vår marknadsstrategi, både digitalt och traditionellt. Du leder ett team av konsulter och bygger upp en dedikerad marknadsavdelning. Du ingår i företagets sälj- och marknadsgrupp och rapporterar till den operativa chefen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Utveckla och genomföra marknadsstrategier för att öka företagets synlighet och försäljning. Analysera marknadstrender, kundbeteenden och konkurrenter. Planera och genomföra marknadsaktiviteter, inklusive kampanjer, PR och digital kommunikation. Bygga upp och leda ett team av marknadsföringskonsulter och specialister, både internt och externt. Ansvara för interna och externa kommunikationsplaner, inklusive PR, sociala medier och intern kommunikation. Säkerställa att företagets värderingar och filosofi genomsyrar all kommunikation. Stärka företagets varumärke genom strategisk kommunikation, engagerande kampanjer och event. Driva och utveckla digitala marknadsföringsinitiativ, inklusive SEO, sociala medier och digital annonsering. Planera och genomföra marknadsföringsinsatser för nya bilmodeller samt kampanjer som driver försäljning och kundengagemang. Bygga och vårda relationer med externa partners, medier och branschaktörer. Utvärdera marknadsföringsinsatser, analysera resultat och optimera strategier för bästa effekt. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst fem års erfarenhet av marknadsföring och kommunikation, gärna inom bilbranschen eller liknande. Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av att bygga och leda team. Gedigna kunskaper inom digital marknadsföring och sociala medier. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Förmåga att ta fram långsiktiga strategier och omsätta dem i konkreta resultat. Förmåga att koppla marknadsföring till affärsmål och följa upp resultat VILL DU VETA MER? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Nordiska Motor med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273 för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-04-07 Vi ser fram emot att höra från dig OM MOTOR TREND Motor Trend AB grundades i Mariestad 1984 och är återförsäljare för Toyota och Lexus. Under 2024 firar Motor Trend 40 år av ständig utveckling. 2023 omsatte vi över 1 miljard, och vi är idag cirka 180 medarbetare fördelat på tio orter: Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika, Skene, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. Toyota är världens största biltillverkare, med återkommande toppbetyg på kvalitet och säkerhet.
Är du en person som har stor passion för bilar, är lösnings orienterad mångsysslare med gedigen erfarenhet ? Då är det dig vi söker! Som Skadetekniker kommer du att arbeta med både stora och små reparationsarbeten tillsammans med andra i ditt arbetslag. Detta genom att demontera, rikta, slipa, spackla samt montera bilar. Du kommer även att återställa bilar till sitt originalskick i alla tänkbara utsträckningar, såsom riktning, dragriktning, spackling, svetsning, byte av vindrutor och byte/lagning av elsystem, allt enligt Volvos reparationsanvisningar. Du arbetar enligt Volvos skadeprocess och reparationsanvisningar, vilket innebär att du både kommer befinna dig i och bidra till en god och trygg arbetsmiljö. Tillsammans i teamet strävar ni alltid efter att överträffa kundens förväntningar. Din erfarenhet: För att kunna leverera, så ser Volvo att du har en gedigen erfarenhet och utbildning. Stor fördel är om du har gått någon typ utav fordons/karossinriktad utbildning. Man ser gärna att du är en plåtslagare i grunden. Ett plus är om du kan svetts. B- körkort är ett krav. Tidigare erfarenhet av Cabas är meriterande lika så är det meriterande om du tidigare arbetat i några av våra märkesstyrda system inom Volvo. Vem är du? För att trivas i denna roll och med resten av teamet, tror vi att du är engagerad och självgående med en stor passion för bilar och ett stort intresse för teknik. Du sätter alltid kundens behov i fokus och har lätt för att hantera flera moment samtidigt. Du är en person som gärna kavlar upp ärmarna när det behövs, trivs med ett högt tempo och tycker om att arbeta i en grupp där ni bryr er om och hjälper varandra, samtidigt som du också kan jobba självständigt när det krävs. Du erbjuds: Ett spännande arbete som ger stimulans och där du kan vara med och påverka. En trygg och förmånlig anställning som omfattas både av kollektivavtal och generösa personalförmåner. Ett företag som tror på mångfald. Du får arbeta med människor med olika erfarenheter och med olika perspektiv. En arbetsplats där du får vara med och bidra till att driva innovation, utveckla nya koncept och skapa en miljö där alla trivs och vill vara. Där idéer skapas och innovationskraften är påtaglig. Om anställningen: Anställningen är en så kallad direktrekrytering där du kommer att bli anställd direkt av Volvo Car Retail. Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse samt med 6 månaders provanställning. Om Volvo Car Retail Volvo Car Retail är en del av Volvo Cars och erbjuder nya och begagnade bilar samt verkstad- och servicetjänster av Polestar och Volvo. Genom hållbara produkter, innovativa lösningar och laddade upplevelser vill Volvo Car Retail göra betydande skillnad varje dag för våra kunder, anställda, branschen i stort och generationer på väg. Och vi gör det tillsammans. Vi finns representerade på 16 anläggningar i Stockholm, Göteborg och Enköping samt består av ca 800 medarbetare. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! adacto people är ett auktoriserat rekryterings och bemanningsföretag. Passar beskrivningen in på dig tveka inte på att söka, vi ser fram emot din ansökan. För mer info om företaget kan du läsa mer om på vår hemsida: www.adactopeople.se We are adacto people.
Did you recently graduated with a degree in computer science and want to work with embedded development? We are now looking for a engineer with an interest in Linux. By starting your career with a talent program you will get the ultimate transition between studies and working life. Nexer Tech Talent future proof career! Working as junior embedded software engineer To one of our client within the Automotive industry we are seeking for a developer with passion for embedded systems. For this position you will, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams. You will work with innovative, safe and driver friendly solutions, were the team develop top quality services, and make customer operations more efficient by using excellent data insights. For this position you will be a part of the platform team, responsible for defining and developing the next generation of HMI (Human Machine Interface). We are talking about instrument cluster, infotainment, driver user experience, camera-based systems and much more. Some of your daily tasks will be: Intersection of software development, system integration, and user experience Building scalable, robust, and high-performance solutions for next-generation vehicles Collaborate with hardware, and application teams to ensure seamless integration Interaction with suppliers You have great programming skills with the ability to take initiative and deliver in a dynamic and changing environment Being a consultant at Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at the client, located in the office in Gothenburg, starting during summer. You will be coached by a mentor at the client and by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with client. Desired qualifications: Are at the start of your career and hold a bachelor's or master's degree in Software, Mechatronics, Electrical engineering or equivalent As a person you have a keen sense of teamwork and that you work well with other people Good Knowledge in embedded C++. Good skills with scripts written in Python, Bash, and PowerShell Familiarity with embedded Linux Has good knowledge in English, both verbal and written Application Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Johanna Norman at [email protected] We are looking forward to hearing from you! About Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Ulricehamn. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Ulricehamn kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Ulricehamn är ett stort och ljust apotek i Ulricehamns centrum; beläget på Storgatan. Här arbetar idag 11 glada kollegor som utbyter erfarenheter och kunskaper i en god stämning på arbetsplatsen. En bred kundkrets hämtar recept både för människor och djur, samt handlar i vår stora fina butik. Vi har ett gott samarbete med den lokala cityföreningen, veterinärer och vårdgivare. DR24 utför vaccinationer hos oss och vi erbjuder öronhåltagning. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 08.30-18.00 & Lördagar 10.00-14.00. Välkommen till Apoteket!
Om Tjänsten Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Arbetstiderna varierar mellan dag, natt och helg. Dagtid arbetar man alltid två assistenter tillsammans. Uppdragsgivaren är en man i 50-årsåldern som sitter i rullstol. Han lever ett aktivt liv med mycket aktiviteter och har en egen bil som skapar frihet i vardagen. Under sommaren njuter uppdragsgivaren av sin semester tillsammans med sina assistenter och det görs olika dagsutflykter. Assistentgruppen är välfungerande med assistenter som stannar kvar länge. I uppdraget ingår att vara uppdragsgivarens stöd i allt från vardagssysslor, omsorg och personlig hygien till aktiviteter. Erfarenheter av liknande omsorgsarbete och/el att du har undersköterskeutbildning är meriterande. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Som person är du social, målmedveten, lyhörd, tålmodig, och kan ta egna initiativ. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Du får utbildning och introduktion i de medicinska uppgifterna och fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Körkort är en stor merit Svenska i tal och skrift är ett krav Om anställningen Sommarvikariat samt behovsanställning under våren. Behovsanställning som är baserad per timme och vid behov. Tidsbestämd anställning under sommaren V 28-V32. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter mellan Borås och Alingsås med omnejd. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Seger på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
At PowerCell Group, we are decarbonizing industries. We design, develop and manufacture hydrogen electric fuel cells and systems for aviation, propulsion, stationary, and marine applications. Our fuel cell systems have unparalleled power density, and the only emissions are water and heat. At our headquarters, located in Gothenburg, more than 150 employees work hard to deliver zero-emission solutions to customers around the world. We are growing fast and looking for passionate colleagues to join our innovative, friendly, and ambitious culture. Right now, we are looking for Electrical Design Engineers to strengthen both our Electrical Design Team and Product Integration Team. Whether you are a highly experienced professional or a recent graduate with a strong understanding of electrical engineering, we welcome your application. The ideal candidate will possess practical, hands-on experience in electrical design. Strong drive and the willingness to learn new things is equally important. About our teams Product Integration Team: As part of the Product Integration team, you will focus on system architecture, including power electronics, with a strong emphasis on adapting our existing products to meet the specific needs of our customers. You support our technical sales team and play a key role in developing new concepts and solutions. This team manage several short-term projects simultaneously, which requires a strong ability to multitask and maintain close and effective communication with customers. Collaboration is an important part of the position, as you will work closely with international partners, component suppliers, and customers. You will be responsible for commissioning, troubleshooting, and field testing, with occasional travel required. Experience within the aviation industry is highly beneficial, as many of our projects are within this sector. Electrical Design Team: In contrast, the Electrical Design team focuses on long-term projects centered around the development of our fuel cell systems. The work is more structured, with a strong emphasis on meeting industry standards through detailed product specifications, implementation, verification, and testing. The team plays a crucial role in the certification process, contributing throughout the entire lifecycle. We also collaborate closely with the production team to ensure a smooth transition to manufacturing. As such, the Electrical Design team bridges product development and production, ensuring that our products are safe, robust, certified, and ready for the market on time. In this role, you will have the opportunity to engage in a variety of tasks, from developing technical documentation and certification plans to conducting detailed electrical simulations and hands-on work during testing phases. You will be involved in cross-functional meetings, participate in design reviews, and provide technical feedback for continuous improvements. No two weeks will be the same. About the Role You will focus on the design, testing, and documentation of electrical subsystems. Your daily tasks will range from drafting technical specifications for future components and products to troubleshooting and refining existing designs. Key Responsibilities Develop electrical subsystems for current and future fuel cell products. Electrical integration of fuel cell systems in different applications: Stationary power, marine and aviation. Select, test and validate components. Explore innovative solutions through concept, prototype, and validation stages. Contribute to the long-term development of methodology and strategy. Qualifications M.Sc./B.Sc. in a relevant engineering field (e.g., Electrical Engineering, Engineering Physics or Mechatronics). Hands on experience of working with electronics. Capable of using measurement tools, such as oscilloscope, multimeter, etc. Fluent Swedish and/or English spoken and written. Strong computer skills. Preferred Skills Experience with CAD tools, preferably ARCADIA. Knowledge of electrical systems in the voltage range of 60-1500 V DC. Familiarity with communication protocols like CAN and relevant analyzers. Experience in testing, assembly, or manufacturing. Experience reading and writing technical requirements and specifications. Experience working with product compliance. Personal qualities Motivated to bring about a sustainable future through technological development. Strong drive, curiosity, and focus on creating value. Willingness to ask for help when needed. Structured, systematic, and eager to continue learning and developing. Open to change in a fast-paced environment where priorities can shift quickly. Join a team that's passionate about sustainability and collaboration, where your ideas can make a real impact.
Har du några års erfarenhet av att arbeta med el? Söker du en arbetsplats som kännetecknas av en samarbetsinriktad miljö och en arbetsgivare som arbetar för att projekten du arbetar med ska linjera med dina intressen? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ELK. Om företaget ELK i Göteborg AB är ett konsultföretag som specialiserar sig på projektering och konstruktion av el- och telesystem inom bygg- och infrastruktursektorn. Företaget arbetar med allt från kraftförsörjning och belysningslösningar till säkerhetssystem och flerfunktionsnät, där fokus ligger på att skapa hållbara och effektiva lösningar som möter aktuella normer och kunders krav. Deras verksamhet sträcker sig över både nybyggnation och renovering av anläggningar och de driver hela kedjan från projektering och dimensionering till teknisk dokumentation. De har ett erfaret team av ingenjörer och tekniker och de arbetar nära sina kunder för att skapa skräddarsydda lösningar som är anpassade till deras behov. Företaget är FR2000-certifierat, vilket garanterar att deras arbetsprocesser uppfyller höga krav på kvalitet, miljö och säkerhet. Arbetsuppgifter Som elkonstruktör hos ELK arbetar du med hela spektrat av el- och telesystem, där AutoCAD och Revit är ett centralt verktyg. Du får vara med och projektera och konstruera nya el- och teleanläggningar vilket inkluderar effektberäkningar, kabeldimensionering, belysningsberäkningar och val av tekniska lösningar och komponenter. Ditt arbete innebär även att samordna och samarbeta inom projekten för att säkerställa att alla delar hänger ihop och fungerar optimalt. Arbetet sker i nära samarbete med dina kollegor, vilket ger dig både lärande och möjlighet att dela med dig av dina idéer. På ELK värdesätter de samarbetet mellan teammedlemmar och en arbetsmiljö där ni gemensamt arbetar mot de bästa lösningarna. Som ny i teamet får du en strukturerad introduktion med internutbildningar och en fadder som följer dig genom din första tid. De satsar på din utveckling och erbjuder goda möjligheter att växa både professionellt och personligt och du kommer att få arbeta med projekt som intresserar dig och ger dig nya utmaningar. Konstruerar el- och telesystem i AutoCAD och Revit Projektera och konstruera nya el- och teleanläggningar, vilket inkluderar effektberäkningar, kabeldimensionering, belysningsberäkningar och val av tekniska lösningar och komponenter Samordna och samarbeta inom projekt Nära samarbete med kollegor – ni arbetar gemensamt mot de bästa lösningarna Strukturerad introduktion med fadder Goda möjligheter att växa genom projekt som intresserar dig Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper YH- eller ingenjörsexamen inom el eller flerårig erfarenhet som elektriker inom elinstallation till byggnader Några års erfarenhet av arbete inom el Goda kunskaper i AutoCAD och MagiCAD Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att lyckas i rollen är du en person som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir utförda i tid. Därtill är du duktig på att organisera och planera ditt arbete för att driva arbetet framåt. Du har ett intresse för att hjälpa andra, sätter kollegor och kunder i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt och du förstår vikten av att vara noggrann och ordningsam. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Efter sommaren Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Är du i början av din karriär och har en eftergymnasial utbildning inom el? Söker du en arbetsplats som kännetecknas av en samarbetsinriktad miljö och en arbetsgivare som arbetar för att projekten du arbetar med ska linjera med dina intressen? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ELK. Om företaget ELK i Göteborg AB är ett konsultföretag som specialiserar sig på projektering och konstruktion av el- och telesystem inom bygg- och infrastruktursektorn. Företaget arbetar med allt från kraftförsörjning och belysningslösningar till säkerhetssystem och flerfunktionsnät, där fokus ligger på att skapa hållbara och effektiva lösningar som möter aktuella normer och kunders krav. Deras verksamhet sträcker sig över både nybyggnation och renovering av anläggningar och de driver hela kedjan från projektering och dimensionering till teknisk dokumentation. De har ett erfaret team av ingenjörer och tekniker och de arbetar nära sina kunder för att skapa skräddarsydda lösningar som är anpassade till deras behov. Företaget är FR2000-certifierat, vilket garanterar att deras arbetsprocesser uppfyller höga krav på kvalitet, miljö och säkerhet. Arbetsuppgifter Som junior elkonstruktör hos ELK arbetar du med hela spektrat av el- och telesystem, där AutoCAD och Revit är ett centralt verktyg. Du får vara med och projektera och konstruera nya el- och teleanläggningar vilket inkluderar effektberäkningar, kabeldimensionering, belysningsberäkningar och val av tekniska lösningar och komponenter. Ditt arbete innebär även att samordna och samarbeta inom projekten för att säkerställa att alla delar hänger ihop och fungerar optimalt. Arbetet sker i nära samarbete med dina kollegor, vilket ger dig både lärande och möjlighet att dela med dig av dina idéer. På ELK värdesätter de samarbetet mellan teammedlemmar och en arbetsmiljö där ni gemensamt arbetar mot de bästa lösningarna. Som ny i rollen får du en strukturerad introduktion med internutbildningar och en fadder som följer dig genom din första tid. De satsar på din utveckling och erbjuder goda möjligheter att växa både professionellt och personligt och du kommer att få arbeta med projekt som intresserar dig och ger dig nya utmaningar. Konstruerar el- och telesystem i AutoCAD och Revit Projektera och konstruera nya el- och teleanläggningar, vilket inkluderar effektberäkningar, kabeldimensionering, belysningsberäkningar och val av tekniska lösningar och komponenter Samordna och samarbeta inom projekt Nära samarbete med kollegor – ni arbetar gemensamt mot de bästa lösningarna Strukturerad introduktion med fadder Goda möjligheter att växa genom projekt som intresserar dig Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper YH- eller ingenjörsexamen inom el Goda kunskaper i AutoCAD och MagiCAD Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att lyckas i rollen är du en person som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir utförda i tid. Därtill är du duktig på att organisera och planera ditt arbete för att driva arbetet framåt. Du har ett intresse för att hjälpa andra, sätter kollegor och kunder i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt och du förstår vikten av att vara noggrann och ordningsam. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Efter sommaren Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Välj ett jobb för att visa detaljer