Junior Financial Controller
A Hub AB
Controller

Är du en driven, analytisk och engagerad ekonom som vill ta nästa steg i din karriär? Vi söker nu en Financial Controller med intresse för redovisning till vår kund för att leda och utveckla den finansiella rapporteringen för vår internationella verksamhet. Vad vi erbjuder: En nyckelroll där du får påverka och forma finansiella processer. Arbeta nära engagerade kollegor och ägare i en växande bransch. En varierad roll med ansvar för allt från rapportering och budgetering till projektledning och skattehantering. Möjlighet att bidra i ett internationellt sammanhang och utveckla din karriär i en global organisation. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Säkerställa noggrann och aktuell finansiell rapportering enligt koncernens riktlinjer. Delta i planeringsprocesser för budget, forecast och strategiska mål. Genomföra analyser av P&L och balansräkning, samt säkerställa skatteefterlevnad. Bidra till årlig revision och årsredovisning. Vi söker dig som har: En ekonomibakgrund med viss erfarenhet från controlling och finansiell rapportering. Starka analytiska färdigheter och erfarenhet av att använda KPI:er för att driva resultat. Erfarenhet av att hantera skatte- och momsfrågor, samt en förståelse för den globala affärsverksamheten med en hög nivå på engelska. Vi söker dig som har ett starkt intresse för digitalisering och affärssystem och som ser möjligheten att använda dessa verktyg för att optimera affärsprocesser. Vi söker dig som är framåt, nyfiken och har en stark vilja att lära – och som vill vara med och forma framtiden i en spännande och växande bransch! Varför detta jobb? Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill växa i en tekniskt avancerad bransch med stora ambitioner. Du kommer att ha stor frihet att forma din arbetsvardag och utvecklas! Uppstart: Efter överenskommelse, gärna så snart som. Plats: Bergsjön, Göteborg hybrid. Du blir anställd genom oss på A-hub under provanställningen med ambition till en anställning direkt hos vår kund långsiktigt. Vi längtar efter just din ansökan!

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Sales Representative / Sales Manager till MANN+HUMMEL
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Vill du ha en självständig och affärsdriven roll i ett världsledande företag? Som Sales Representative / Sales Manager på MANN+HUMMEL får du ansvaret för att utveckla försäljningen av reservdelar på eftermarknaden i Skandinavien. Här får du möjligheten att arbeta med flera varumärken, bygga starka kundrelationer och ta ägarskap över din marknad. Om du trivs med frihet, affärsutveckling och strategisk försäljning är detta rollen för dig! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos MANN+HUMMEL. Om företaget MANN+HUMMEL är en del av en global pionjär inom avancerad filtreringsteknik som utvecklar och tillverkar högpresterande filtreringslösningar för fordons- och industribranschen. Deras expertis sträcker sig över en bred produktportfölj som omfattar allt från luft- och oljefilter för personbilar till avancerade filtreringssystem för tunga fordon och industriella applikationer. Nu söker MANN+HUMMEL en Sales Representative / Sales Manager till sitt säljkontor i Göteborg där du erbjuds möjlighet att bygga långsiktiga kundrelationer, identifiera kunders behov och driva affärer framåt. Arbetsuppgifter Som Sales Representative / Manager på MANN+HUMMEL får du en nyckelroll i att utveckla och stärka deras position på eftermarknaden i Skandinavien. Du ansvarar för försäljningen av reservdelar och arbetar med flera varumärken inom olika prissegment, där din uppgift är att förstå kundernas behov och guida dem till rätt produkt – oavsett om det handlar om premiumlösningar eller mer kostnadseffektiva alternativ. Du arbetar självständigt med att prioritera kunder, planera resor och identifiera affärsmöjligheter. Eftersom en majoritet av kunderna redan handlar från MANN+HUMMEL handlar mycket av ditt arbete om att utveckla dessa relationer och säkerställa att de väljer rätt varumärke ur deras produktportfölj. Resterande del av kundkontakterna innebär att testa marknaden och identifiera nya affärsmöjligheter. Du har ett stort eget ansvar i att försvara och utveckla marknadsandelarna i Sverige, Norge, Danmark och Island, där du besöker kunderna på plats efter behov liksom deltar vid mässor. I din roll samarbetar du med marknad, produktledning och ekonomi för att optimera erbjudandet och driva försäljningen genom återkommande och nya order. Du har därtill dialog med linjechefer och det europeiska säljteamet, vilket ger möjlighet till erfarenhetsutbyte och samarbete. I rollen har du också möjlighet att ge input till marknadsstrategier för att driva försäljning, ta fram kampanjaktiviteter och arrangera kundevent. Eftersom du är ensam i din roll inom Skandinavien ges du ett stort ägandeskap och frihet att utveckla affären. Utveckla och stärka multibrand-försäljning genom MANN+HUMMELS kunder Ansvarar för försäljning av reservdelar guidar kunden genom olika varumärken i varierade prissegment Självständigt arbete med att prioritera kunder, planera resor och identifiera affärsmöjligheter Utveckla befintliga kundrelationer som utgör en majoritet av kunderna samt testar marknaden och identifierar nya affärsmöjligheter Möjlighet att ge input marknadsstrategier för att driva försäljning, ta fram kampanjaktiviteter och arrangera kundevent Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Akademisk examen, gärna examen i ekonomi eller en ingenjörsexamen Erfarenhet från automotivebranschen Några års erfarenhet av försäljning inom eftermarknad Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift B-körkort För att trivas och lyckas i den här rollen behöver du ha en stark affärsförståelse och en nyfikenhet för att vägleda kunder i valet mellan olika varumärken och prissegment. Du gillar att bygga långsiktiga relationer och ser värdet i att erbjuda rådgivning som skapar både förtroende och återkommande affärer. Eftersom du är ensam i din roll i Skandinavien får du stort eget ansvar och frihet att styra ditt arbete, vilket passar dig som är självständig, initiativrik och trivs med att driva dina processer framåt. Har du dessutom ett strukturerat arbetssätt och motiveras av att utveckla en marknad med stor potential? Då kan detta vara din nästa utmaning! Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg med ansvarsområde för Sverige, Norge, Danmark och Island Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Bartender

Taverna Averna är en stimmig New York-Italian bistro. Känslan är pulserande, självsäker och upplyftande. Hos oss hittar du allt från högkvalitativ lunch, À la Carte, cocktails och sena kvällar med DJ och go stämning. Vi söker en erfaren bartender med passion för hantverket, som kan lyfta vår bar till nya höjder. Du har gedigen erfarenhet och förmågan att leverera kvalitetsmässig service med både karisma och träffsäkerhet. Hos oss är baren en central del av upplevelsen, och vi letar efter dig som uppskattar att sätta det i fokus. Förutom att du lägger en stor portion kärlek i dina drinkar, brinner du för service och med din flexibilitet så tar du dig an utmaningar med ett leende på läpparna. Från det att gästen kommer till den går är det en självklarhet för dig att ge den ditt fulla fokus. Du kommer att bli en del av ett tight och energifullt team som tillsammans tar sig an utmaningar och pushar varandra till att alltid göra sitt bästa för gästen och varandra! Vi tror att det är människorna som gör hela skillnaden. Därför lägger vi stor vikt vid din personlighet och att du passar in i vårt härliga gäng. Omfattning: Heltid Lön: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: Urval sker löpande www.Tavernaaverna.se

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Lagerarbetare Borås
Tranpenad AB
Lager- och terminalpersonal

Är du en dedikerad lagspelare som gillar fysiskt arbete och trivs med att jobba mot uppsatta mål? Då är det här jobbet för dig. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som lagermedarbetare hos våra kunder är du en mycket viktig del av verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att plocka, packa och utleverera beställningar, men även andra arbetsuppgifter som hör till lager, så som truckkörning, inleveranser och inventering. Arbetsuppgifter Orderplock Truckkörning Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten och känner stolthet i att det inte bara går fort utan att det också blir rätt. Du utför ditt arbete strukturerat, med noggrannhet och engagemang. Krav Truckkort A+B Erfarenhet av truckkörning Meriterande Körkort B Arbetat med handscanner tidigare Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjan Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Dagtid, måndag-fredag alt. Kvällstid måndag-fredag Omfattning: Heltid Lön: Enligt gällande kollektivavtal Start: Omgående, eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Sommarjobb som Transportplanerare till Dagab
Bravura Sverige AB
Inköps- och orderassistenter

Har du en pågående eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition? Söker du dessutom ett meriterande och givande jobb under sommaren? Hos marknadsledande Dagab erbjuds du en spännande och utvecklande tjänst som Transportplanerare! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar från maj-augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Dagab. Om företaget Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Dagab utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Deras verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur de agerar mot sina medarbetare. På så sätt ger Dagab sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga deras medarbetare är för Dagab. Välkommen du med! Arbetsuppgifter I rollen som transportledare på Dagab är du en central del i den operativa verksamheten och säkerställer trygga och effektiva transporter. Ditt huvudfokus är planering av utgående gods. I rollen ingår löpande arbete med flödesplanering, transport- och systemoptimering. Vidare arbetar du med undersökningsarbete och problemlösning av administrativa och operativa transportfrågor. Du sammanställer prognoser, ansvarar för transportrelaterat förbättringsarbete och är övergripande ansvarig för dagliga och komplexa problem i flöden och system. Ett urval av arbetsuppgifter: • Kontinuerligt arbeta med transport- och systemoptimering samt planering av flöden • Undersökningsarbete inom både administrativa och operativa transportfrågor • Att sammanställa prognoser och säkerställa kvaliteten på transportflödet • Daglig dialog med våra interna och externa samarbetspartners Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Pågående eftergymnasial utbildning inom logistik/transport/spedition, gärna med minst ett år kvar av studierna • Goda systemkunskaper i MS Office i synnerhet i Excel, meriterande med kunskaper i SAP och TSM • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Du har en positiv inställning och är lösningsfokuserad i situationer där du stöter på utmaningar eller problem. Du är resultatinriktad, ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera hög kvalitet. Din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant är avgörande, särskilt när det gäller att hantera komplexa och snabbt föränderliga flöden. Du trivs i ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter och har en förmåga att kunna driva dig själv och de i din omgivning framåt mot utsatta mål. Att du tar initiativ till att lära dig mer och har en vilja att utveckla din egen förståelse för flöden, system och verksamheten i sin helhet. Övrig information Start: Maj Plats: Exportgatan 53, Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Undersköterska
Humana AB
Skötare

Vill du bli en del av ett engagerat team som varje dag arbetar för att ge människor möjlighet till ett bättre liv? Då är du rätt person för oss! Vi på Eken Falköping söker just nu ansvarsfull och driven omvårdnadspersonal som delar vår vision: "Alla har rätt till ett bra liv." Om oss Eken Falköping är en del av Humana, en ledande aktör inom vård och omsorg. Här erbjuder vi boende för vuxna med psykiska funktionsnedsättningar, med eller utan behov av somatisk vård. På vår enhet som ligger i Falköping tar vi emot kvinnor och män, och vi arbetar för att ge dem stöd och hjälp som verkligen gör skillnad. Vi är ett engagerat team som drivs av vår värdegrund: Engagemang, Glädje och Ansvar. Dessa ledord genomsyrar allt vi gör, med fokus på bemötande, delaktighet och självbestämmande. Hos oss arbetar vi i ett nära samarbete mellan olika professioner. Vårt team består av sjuksköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, skötare, undersköterskor, aktivitetspersonal, och psykiatriker. Om tjänsten Som omvårdnadspersonal hos oss kommer du ha ett varierande arbete där du bland annat kommer planera och genomföra individuella insatser efter behov och mål utifrån våra boendes genomförandeplaner. Du kommer dagligen att dokumentera i vårt dokumentationssystem. Tillsammans med kollegor fördelar ni arbetsuppgifter och kommunicerar med övrig hälso- och sjukvårdspersonal. Exempel på arbetsuppgifter: Motiverande och stödjande samtal Följa upp de boendes veckoplanering och genomförandeplan Hantera läkemedel utifrån delegation Planera aktiviteter och körningar Social samvaro Stöd vid dagliga insatser och ADL (exempelvis omvårdnad, måltidsstöd, tillagning av måltider, städ, tvätt och inköp) Anställningsvillkor: Vi söker nu medarbetare för tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Sysselsättningsgraden är 100%. Arbetstiden är varierande och inkluderar dag-, kvälls-, helg- och nattpass. Lön sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde för tjänsten är enligt överenskommelse. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vem är du? Vi söker dig som är lösningsfokuserad, lyhörd och flexibel. Du är en person som har förmågan att hantera stressiga situationer med trygghet och stabilitet. Du är ansvarsfull och kan självständigt strukturera ditt arbete, samtidigt som du har god samarbetsförmåga och trivs i team. Du har en pedagogisk insikt om människors olika förutsättningar och kan anpassa ditt sätt att kommunicera efter deras behov. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska, skötare, vårdbiträde eller har motsvarande kunskap samt erfarenhet Det är meriterande om du har: Erfarenhet av arbete med målgruppen B-körkort Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Malin Nilsson [email protected]

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Personlig assistent sökes i Mölndal
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Hej! Nu är på jakt efter en ny assistent till mitt team. Jag är en rullstolsburen man på 30 år och bor i egen lägenhet i Mölndal. Jag behöver hjälp med personlig omvårdnad samt andra vardagliga situationer där vi tillsammans blir ett team för att få vardagen att bli så naturlig som möjligt. Du som söker bör vara pigg på att hitta på aktiviteter och tycka om att göra saker utanför hemmet. Du behöver inte ha någon speciell utbildning, då det är vår personkemi som är avgörande. Vi kommer att jobba tätt och intensivt med varandra och de kunskaper som du behöver i arbetet får du lära dig på plats genom bredvidgång. Det är viktigt för mig att känna mig trygg med dig och det kräver att du är flexibel, lugn, empatisk och ansvarstagande. Vi söker dig som vill arbeta deltid, med start omgående. Jag söker även dig som vill jobba som vikarie med start omgående. Arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar vilket du som söker bör vara positivt inställd till. Exempelvis arbetstider: 08.45-20.00, 09.00-21.00, 20.00-09.00. Det förekommer dubbelassistans mellan 09-21 Låter detta som ett jobb för dig? Tveka inte att skicka in din annons! Rekryteringen kommer att ske löpande och jag ser fram emot att träffa dig personligen. Välkommen med din ansökan! Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Recruitment Assistant
New Professional Minds AB
Personal- och HR-specialister

Vi är New Minds – vi tror på olikheter. Vilken egenskap, bakgrund eller erfarenhet du än bidrar med tror vi att du kommer att göra oss bättre och vassare i jakten på att hitta unga IT-talanger. Vi har en inkluderande företagskultur där dina idéer värdesätts och ditt engagemang uppskattas. Vi firar framgångar tillsammans, tränar på lunchen och gör roliga aktiviteter – allt för att skapa en inspirerande och stöttande miljö. Är du en person som intresserad av rekrytering, eller kanske av IT och teknik? Då har du chansen att få praktisk erfarenhet att kombinera dina studier med. Vi ser gärna att du har minst ett år kvar av dina studier. Nu söker Team New Minds fler rekryteringsassistenter för att fortsätta växa, och kunna hjälpa fler drivna studenter att hitta sina drömjobb. Häng med på vår bolagsresa, där vi försöker förändra hur branschen ser på rekrytering; genom att sätta kandidaten först. Arbetsuppgifter I arbetet som rekryteringsassistent kommer du hjälpa oss finna nya kandidater främst via telefon. Det är viktigt att du är orädd, strukturerad och tycker om att ta kontakt och lära känna nya personer. Målet är att attrahera fler kandidater genom att öka medvetandet kring oss och våra tjänster. Vi erbjuder Utöver marknadsmässig lön och en härlig arbetsplats på Avenyn på Göteborg så får du god insyn i hur rekryteringsföretag arbetar och bra arbetslivserfarenheter att ta lärdom av till livet efter studierna. Vi på New Minds vill vara så flexibla som möjligt och ser inga problem med att anpassa arbetsbelastningen efter dina studier. Dock räknar vi med att du genomsnittligt kan jobba minst två halvdagar i veckan, gärna från vårt kontor i Göteborg men med möjlighet att jobba hemifrån. Tjänsten i korthet: Ca 10h i veckan Ansvarar för första delen i urvalsprocessen genom telefonintervjuer Krav: Goda kunskaper i svenska och engelska Start: Omgående eller augusti/september. Intervjuer kommer ske löpande Välkommen med din ansökan till New Minds – där vi tillsammans skapar framtidens IT-talanger!

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Mechanical Engineer
Nexer Tech Talent AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Did you recently graduated with a degree in mechanical and want to work with CATIA? For one of our customers, we are looking for a mechanical engineer with an innerst in product development! Working as Mechanical Engineer We are seeking a highly motivated Mechanical Engineer with a keen interest machines and a meticulous eye for details. The ideal candidate will have experience or a strong interest in complete machines, machine systems and will play a crucial role in ensuring the accuracy and completeness of our technical documentation. Your Daily Work Will Be: • Design and develop mechanical systems and components • Compile and maintain technical files, ensuring all documentation is accurate and up-to-date • Collaborate with cross-functional teams to support project administration and coordination • Conduct reviews of technical documents to ensure compliance with industry standards and regulations • Assist in the preparation of reports, presentations, and other administrative tasks as needed • Create efficient designs for new and existing products, considering maintainability, testability, affordability, and safety • Conduct thorough analysis of designs to identify potential issues, evaluate structural integrity, and ensure compliance with safety standards and guidelines • Deliver product improvement cases from start to finish • Create 2D CAD drawings and 3D models, ensuring layout optimization across design phases • Coordinate and collaborate with cross-functional teams to make decisions, verify concepts, and meet deadlines • Communicate design progress, challenges, and updates to management and stakeholders, ensuring alignment with all team members • Maintain records of the design process • Be part of task forces to resolve technical challenges when they occur throughout the product's lifecycle Being a consultant at Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at the client, located in Gothenburg starting in april. You will be coached by a mentor at the client and by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with the company Desired qualifications: Are at the start of your career and hold a bachelor or master within mechanical engineering or relevant field Have an interest in product developnent As a person you are social and outgoing Good knowledge in English, both verbal and written Has good knowledge in CATIA and Solidworks Application Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Johanna Norman at [email protected] We are looking forward to hearing from you! About Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Skjutstativtruckförare Göteborg
Tranpenad AB
Truckförare

Är du en effektiv och kvalitetsmedveten truckförare med siktet inställt på ett långsiktig uppdrag? Har du gedigen erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck? Då vill vi att du läser vidare! Om tjänsten Vi söker dig som kört skjutstativtruck dagligen under minst tre år, för omgående anställning. I den här tjänsten är det huvudsakligen truckkörning som blir din arbetsuppgift. Arbetsuppgifter Lastning och lossning Truckkörning med skjutstativtruck Om dig som söker Du som söker har gedigen erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck. Vi tror att du är skicklig, pålitlig och brinner för att köra truck. Trivs du dessutom med högt tempo och prioriterar säkerhet är det ett stort plus. Personer med rätt inställning och hög arbetsmoral ser vi ett långsiktigt samarbete med. Vi testar din nivå på plats för att se om du klarar att hålla tempot som krävs. Krav Truckkort A+B Erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck Obehindrad svenska i tal och skrift Meriterande Körkort B Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Skift, måndag-fredag. Lön: Enligt gällande kollektivavtal. Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025