Systemutvecklare Java

Sedan 1986 har vi haft möjligheten att hålla på med det vi älskar - att göra skillnad för många människor världen över genom teknik. Consat är ett av Sveriges ledande ingenjörsbolag som möjliggör för våra kunder och samhället att bli mer innovativa och dra nytta av digitalisering och den senaste tekniken. Nu letar vi efter nya kollegor som vill jobba med spetsteknik, arbeta med härliga kollegor och tillsammans göra världen lite bättre. Information om rollen Consat stödjer kunder med allt från kompletta projekt till enskilda tekniska tjänster. Vi har kunder inom många olika branscher t.ex. förnybar energi, life science, fordonsindustri, laddningsinfrastruktur, industriell automation och tillverkande industri. Som anställd på Consat kommer du att arbeta med systemutveckling av nya applikationer eller framtagning av lösningar och tjänster för våra kunder. Du kommer ha ett nära samarbete med erfarna, kompetenta och härliga kollegor. Arbetet utförs hos våra kunder i regionen eller från vårt kontor på Lindholmen beroende på vad som passar bäst. Vad vi kan erbjuda dig: - En stimulerande och varierande miljö - Intressanta uppdrag - Att vara med och skapa nya innovativa lösningar - Stora möjligheter att forma innehållet i din roll över tid Vi letar efter dig som: - Har stor vana att utveckla och skapa system och lösningar. - Minst fem års erfarenhet från Java och backend utveckling - Har erfarenhet av att bygga cloud lösningar i AWS, docker, kubernetes - Det är meriterande om du har jobbat med hela stacken Vad vi gör inom avdelningen IT & Mobilitet: - Vi arbetar inom systemarkitektur, systemutveckling och UX design - Vi har ett fokus på att skapa uppkopplade lösningar - Vi arbetar ofta i team med olika tekniska förmågor - Utvecklar kundunika applikationer - Vi tillåter oss att släppa fram respektive individs kreativitet - Vi älskar att lära oss och tillämpa ny teknik men även ha kul på vägen 🤩 Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta: Admira Kajdic, [email protected] Vår långsiktiga syn på våra medarbetare har bidragit till att Consat för elfte året i rad har utsetts till ett av Sveriges 100 Karriärsföretag! Läs mer på: www.consat.se (http://www.consat.se/) & Din karriär börjar här - Consat (teamtailor.com) (https://consat.teamtailor.com/)

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Information System Manager to Absolent Air Care Group

Are you skilled in ERP and CRM Solutions? Join the Absolent Air Care Group, a global air cleaning company, as we seek an Information System Manager to contribute their skills to us. Key responsibilities include elevating our Dynamics 365 Finance & Operations for ERP and CRM systems. Join us on our journey of environmental innovation and business excellence! Your Role and Impact As our Information System Manager, you will be instrumental in shaping the technological backbone of our organization. Your primary responsibility will be to manage and architect ERP and CRM solutions using Dynamics 365 Finance & Operations. This role demands a blend of technical prowess and strategic thinking, as you will be gathering and analyzing technical requirements, proposing solutions, and ensuring the highest quality in Dynamics 365 implementations. You will lead a small, specialized application team located in the UK, France and Canada. This position is not just about technical skills but also about leadership, mentorship, and the ability to translate business needs into technical solutions. Your Experience: We are looking for a candidate with - 5+ years of experience in implementing and managing ERP and CRM solutions at an enterprise level, specifically with Microsoft Dynamics CRM / Dynamics 365 FO. - A degree in Computer Science, Information Systems, or a related field. - A strong understanding of business processes and the ability to translate these into technical solutions. - Certifications such as Microsoft Dynamics 365 Finance and Supply Chain Functional Consultant Associate (MB-330) are highly desirable. - Excellent communication skills in English and the ability to translate technical jargon into business insights. - A proactive approach, capable of working autonomously and creatively, while still being a team player. - Additional qualifications in project management methodologies like Prince2, PMP, or SAFE will be considered an advantage. What We Offer: - An opportunity to work in a high-paced, creative environment that's close to operations and understands the needs of the business. - A chance to be part of a company that makes a difference in environmental protection and workplace conditions. - A stable, profitable, and forward-thinking international company with a non-hierarchical, communicative, and accessible leadership. - The chance to travel and interact with our global teams, understanding and shaping the business from the ground up. About Absolent Air Care Group We are a global air cleaning company that provides customized solutions for production processes. Our know-how and solutions enhance quality of life and enable better business performance. With over 30 years of history and a presence spanning from Japan to Canada, our listed company has seen substantial growth, now with 500 employees. We’re driven by innovation, environmental responsibility, and a commitment to excellence. Join our team: If you are looking for a challenging role that offers the opportunity to work in a dynamic, international environment, and to truly influence the way we operate, then we would love to hear from you. Kindly apply for this position as soon as possible through the “apply” button. Please note that selections will run continuously, so don’t wait to apply! Do you have questions? Feel free to reach out to our recruiter Lisa Lilieqvist, [email protected]

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
iPhone Mobil servicetekniker

Mobil service reparationstekniker & kundsupport Hos LagaiPhone.se kommer du att bygga vidare på dina tidigare anskaffade färdigheter och utveckla såväl din säljförmåga som din tekniska kompetens. Apple iPhone, iPad servicetekniker Du kommer att vara LagaiPhone.se Göteborg ansikte utåt och genom din rådgivning kommer du att tillsammans med kunden identifiera vad som behöver åtgärdas på deras mobiltelefoner eller surfplattor. iPhone, iPad, Macbook reparation Du kommer sedan att åtgärda enheten och följa upp resultatet med kunden vid avslut av ärende. Alla nya medarbetare får genomgå en utbildning där vi lär dig reparera olika enheter, hantera kassa och service. Mobil servicetekniker & kundsupport Vi söker dig som är kundorienterad, trevlig mot kunder och tekniskt intresserad. Utbildning ingår i anställningen. Om dig Just nu söker vi efter servicetekniker med helst tidigare erfarenhet av mobilreparationer. Mobile service repair technician & customer support Merinfo: https://lagaiphone.se/

29 januari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Auktoriserad revisor till Uddevalla & Tanum!

Vi söker för vår kunds räkning en auktoriserad revisor i Uddevalla eller Tanum! Nu ges möjligheten för dig som är auktoriserad revisor att bli en del av ett familjärt bolag beläget i Uddevalla och Tanum. Du erbjuds en flexibel arbetsplats med medarbetarfokus och god kultur. Kunderna varierar från små till medelstora bolag, vilket ger dig chansen att skapa och fördjupa goda relationer med dina kunder! På sikt kan delägarskap bli aktuellt. Start: Enligt överenskommelse Plats: Uddevalla, Tanum Anställningsform: Tillsvidareanställning, direkt hos vår kund. Sök gärna så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

29 januari 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Director Business Development

Smart Eye is leading the global market for Driver Monitoring Systems, which will soon be a standard component in every car. Monitoring the driver behavior is safety critical both for normal driving as well as for autonomous driving. We are constantly growing and are now looking for a Director Business Development who wants to join our team. Smart Eye provides a high-tech work environment in an exciting and expanding business, specializing in advanced driver monitoring systems and in-cabin sensing software for the automotive industry. Our cutting-edge technology is designed to enhance safety and driver experience in vehicles, and we are seeking a highly motivated and experienced Director Business Development to drive international sales growth and expand our market presence with Tier 1 suppliers and OEMs. You can find our modern office close to Järntorget, in the city-centre of Gothenburg, with great access by bus, tram, bike boat and car. On top of that, our espresso machine makes the best coffee in Gothenburg! Your Role As Director Business Development, you will be responsible for developing and executing a strategic sales plan to drive the adoption of our driver monitoring systems and in-cabin sensing software within the international automotive market. The successful candidate will work closely with Tier 1 suppliers and OEMs to understand their needs, promote our products, and establish long-term partnerships. The role requires a deep understanding of the automotive industry, strong technical knowledge of driver monitoring systems and a proven track record of success in international sales. Reporting to: VP Automotive, Solmaz Shahmehr Location: Smart Eye AB, Headquarters (Gothenburg), Germany or USA (Michigan) ​Must-have-skills: - Develop and implement a comprehensive sales strategy to drive international sales growth of driver monitoring systems and in-cabin sensing software within the automotive industry. - Identify and prioritize target Tier 1 suppliers and OEMs to establish and maintain strong business relationships. - Understand customer requirements and work closely with our technical and product teams to customize solutions that meet the specific needs of each customer. - Collaborate with internal cross-functional teams to ensure successful product launches and customer satisfaction. - Lead negotiations and work closely with legal and finance teams to finalize contracts and agreements. - Provide accurate sales forecasts, reports, and market intelligence to senior management. Qualifications: - Bachelor's degree in Engineering, or a related field; MBA or advanced technical degree is a plus. - Proven track record of at least 5 years in international sales within the automotive industry, with a focus on selling advanced automotive technologies or software solutions to Tier 1 suppliers and OEMs. - Deep understanding of driver monitoring systems, in-cabin sensing software, and automotive safety technologies. - Strong negotiation, communication, and presentation skills. - Ability to travel internationally as needed. Your Profile Smart Eye is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. We welcome all types of personalities and believe in a true mix of people to create a dynamic work environment. - Ability to work independently in an environment that changes rapidly. - A positive, enthusiastic, open, entrepreneurial attitude and a willingness to work closely with customers as well as other functions within Smart Eye to achieve the growth. - Strong analytical, creative skills. Independent, Self-driven, Thorough, Curious and with a strong interest in new technologies. - Communication skills with fluency in English. Swedish and other languages are a merit. Interviews are held on a continuous basis, so we highly recommend that you submit your application at your earliest convenience. Welcome with your application. We offer a competitive compensation package, including base salary, commission, and benefits. If you are passionate about cutting-edge automotive technologies and have a proven track record of driving international sales within the automotive industry, we would love to hear from you. Join us in shaping the future of automotive safety and driver experience with our innovative driver monitoring systems and in-cabin sensing software. Smart Eye is the global leader in Human Insight AI, technology that understands, supports and predicts human behavior in complex environments. Together with our subsidiaries Affectiva and iMotions, we are bridging the gap between humans and machines for a safe and sustainable future. Today, our technology is embedded in next-generation vehicles, leading the way towards human-centric mobility through Driver Monitoring Systems and Interior Sensing solutions. Our Research Instruments offer unparalleled insights into automotive, aviation, assistive technology, behavioral science and many more fields. Our subsidiary Affectiva is humanizing technology by pioneering Emotion AI, helping companies gain a deeper understanding of how consumers engage with their content, products and services, in automotive, media & entertainment, market research and beyond. Our subsidiary iMotions provides the world’s leading biosensor software platform, that synchronizes data streams in real time from multiple sensors. Smart Eye was founded in 1999 and is headquartered in Sweden with offices in the US, UK, Germany, Denmark, Egypt, Japan, Singapore and China. A publicly traded company since 2016, our customers include NASA, Nissan, Boeing, Honeywell, Volvo, GM, BMW, Geely, Harvard University, over 1,300 research organizations around the world, 70% of the world’s largest advertisers and 28% of the Fortune Global 500 companies. Visit www.smarteye.ai for more information.

29 januari 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Elektriker

Arbetsbeskrivning: Som elektriker kommer du att spela en avgörande roll i bolagets utvecklingen. Ditt mål kommer vara att öka produktiviteten, förbättra kvaliteten och minska kostnaderna för våra industriella processer. Dina ansvarsområden inkluderar elinstallationer, integration och driftsättning av automatiserade system. Vi söker någon med gedigen erfarenhet av arbete inom olika branscher, inklusive tillverkning. Kvalifikationer: - Erfarenhet av arbete inom el. - Kunskap och erfarenhet av elinstallationer, integration och driftsättning av automatiserade system. - Gedigen erfarenhet av arbete inom tillverkandeindustri - Självgående och resultatorienterad individ med utmärkta problemlösningsfärdigheter. - Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och kunskap om digitala teknologier.

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Montörer

Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta med tillverkning, montering och avprovning av komponenter och maskiner. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom mekanik samt el kunskap är meriterande. Utöver det ser vi att du har god datavana, läser instruktioner på svenska samt innehar B-körkort. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du är van att agera självständigt, är kommunikativ och har lätt för att samarbeta.

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Automationstekniker

Arbetsbeskrivning: Som Automationstekniker kommer du att spela en avgörande roll i utvecklingen och implementeringen av automationslösningar. Ditt mål kommer vara att öka produktiviteten, förbättra kvaliteten och minska kostnaderna för våra industriella processer. Dina ansvarsområden inkluderar elinstallationer, integration och driftsättning av automatiserade system. Du kommer att utveckla skräddarsydda automationslösningar baserat på våra specifika behov och krav. Vi söker någon med gedigen erfarenhet av arbete inom olika branscher, inklusive tillverkning. Kvalifikationer: - Erfarenhet av arbete inom automationsteknik. - Kunskap och erfarenhet av elinstallationer, integration och driftsättning av automatiserade system. - Gedigen erfarenhet av arbete inom tillverkande industri. - Självgående och resultatorienterad individ med utmärkta färdigheter inom problemlösning. - Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och kunskap om digitala teknologier.

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Aftermarket Business Developer

Ansvarsområden: - Leda och utveckla serviceavdelningen operativt med tyngdpunkt på eftermarknadshandel för att säkerställa högsta servicenivå och kundnöjdhet.Skapa och implementera strategier för försäljning inom eftermarknadshandeln samt öka intäkterna från serviceverksamheten. - Ansvara för att optimera och förbättra serviceprocesser för att effektivisera leverans av eftermarknadstjänster. - Utveckla långsiktiga relationer med befintliga och potentiella kunder för att identifiera och tillgodose deras behov. - Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att produkter och tjänster möter kundernas förväntningar och behov. - Ansvara för budget, prognoser och rapportering relaterade till serviceavdelningens prestationer. - Personalansvar över serviceteamet Kvalifikationer och erfarenhet: Teknisk bakgrund: Utbildning eller gedigen erfarenhet inom teknik. Erfarenhet av serviceledning: Minst 3 års erfarenhet av att leda serviceavdelningar eller säljavdelningar. Försäljning och affärsutveckling: Erfarenhet av försäljningsledning eller aktiv deltagande i försäljningsprocessen på en ledande nivå. Bevisad förmåga att utveckla eftermarknadshandeln och öka intäkterna genom strategisk affärsutveckling. Ledarskapsförmåga: Starka ledaregenskaper med förmåga att motivera, operativt delta, guida och utveckla teamet för att nå gemensamma mål. Kommunikation och relationer: Utmärkta kommunikationsfärdigheter för att skapa och underhålla relationer med kunder, teammedlemmar och andra intressenter. Goda kunskaper i engelska tal och skrift Strategiskt tänkande och resultatorientering: Förmåga att formulera och genomföra strategier samt sätta och uppnå mätbara mål för avdelningens prestationer. Personliga egenskaper: Flexibel och anpassningsbar till förändringar i branschen och kundbehoven. En passion för att erbjuda högkvalitativ service och att upprätthålla en stark kundfokus. Problemlösningsförmåga och förmåga att fatta beslut under tryck.

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Receptionist till Infocenter i Frölunda Torg

Om tjänsten I denna roll som Receptionist och Service manager får du vara med och utveckla ett serviceuppdrag i ett av Göteborgs populäraste köpcentrum! Frölunda Torg invigde sin fina informationsdisk under 2022 där du som receptionist är en del av shoppingupplevelsen för besökare och en naturlig kontakt för medarbetare i centrumet. Tillsammans med din kollega kommer du vara köpcentrumets ansikte utåt, vilket kräver god kommunikativ förmåga, lyhördhet och ett gott humör. Vi erbjuder ett mycket omväxlande och självständigt jobb, i trevlig miljö och med glada och serviceinriktade kollegor. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat att hänvisa besökare, svara på frågor, sälja presentkort, kontakt med leverantörer och centrumledning samt övriga kundärenden. Vem är du? Vi tror att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du är flexibel och prestigelös och tar dig an alla arbetsuppgifter med glädje. Vi ser gärna att du är noggrann, positiv och gillar att jobba i team. Du är professionell i ditt sätt att bemöta besökare och kollegor och orädd inför att ta egna initiativ. För att göra succé i rollen är du medveten om vikten av engagerad service för att utveckla verksamheten framåt samt har lätt att hantera oväntade situationer på ett serviceminded sätt. Tidigare erfarenheter - Du har tidigare erfarenhet av att jobba med service, reception eller liknande - Du talar flytande svenska och engelska - Du har erfarenhet av Office-paketet - Avslutad gymnasieutbildning - Erfarenhet av att arbeta i CMS-verktyg (ex. Wordpress) är meriterande Anställningen Anställningsform: Vikariat Sysselsättningsgrad: 86% Start: Enligt överenskommelse men senast juni 2024 Arbetstider: måndag till fredag 09:00-15:30 eller 13:45-20:10 (varannan vecka) samt varannan lördag 09:30-14:00. Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

29 januari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024