Lediga jobb i Västra Götalands län

Sök totalt 7950 lediga jobb i Västra Götalands län

Application Database Specialist – MongoDB, AWS & Real-Time Environment
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We are currently seeking a qualified Application Database Specialist for a long-term consulting assignment with one of our clients in the connected technology sector. The assignment offers a technically advanced environment where you will work with modern database technologies in a real-time critical infrastructure. OM TJÄNSTEN As a consultant, you will be part of a specialist team responsible for the operation, development, and optimization of application databases in both AWS and on-premises environments. You will collaborate closely with development teams and architects to ensure high availability, performance, and security in a setting where real-time data access is business-critical. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Managing MongoDB, PostgreSQL, and Oracle databases in both AWS and on-prem environments * Daily operations, performance tuning, capacity planning, and consolidation * Supporting development teams with SQL development and real-time environment support * Engaging with project teams to understand requirements and propose suitable solutions * Collaborating with architects to design new solutions and ensure reliable delivery * Driving automation and improvements in quality, stability, and security across the database landscape VI SÖKER DIG SOM - At least 3 years of hands-on experience managing PostgreSQL and MongoDB databases in production environments. - Solid experience with database management in AWS (Amazon Web Services) and strong cloud engineering knowledge. - Advanced SQL skills and experience working with relational databases and/or good knowledge of MongoDB. - Ability to work independently and take ownership of tasks. - Experience in implementing changes in large-scale database environments. - Experience with on-call support responsibilities. It is meritorious if you have - Development experience in the database domain. - Knowledge of monitoring tools beyond AWS CloudWatch. - Familiarity with best practices in continuous integration and delivery (CI/CD). To succeed in the role, your personal skills are: - Structured and responsible, with a strong ability to deliver results - Analytical and solution-oriented, capable of navigating complex technical environments - Collaborative, with strong communication skills in cross-functional teams - Calm under pressure, especially in real-time critical situations Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Application Database Specialist – MongoDB, AWS & Realtidsmiljö
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker en kvalificerad Application Database Specialist till ett långsiktigt uppdrag hos en av våra kunder inom uppkopplad teknik. Uppdraget erbjuder en tekniskt avancerad miljö där du får arbeta med moderna databasteknologier i en realtidskritisk infrastruktur. OM TJÄNSTEN Som konsult kommer du att ingå i ett specialistteam med ansvar för drift, utveckling och optimering av applikationsdatabaser i både AWS och on-prem-miljöer. Du kommer att arbeta nära utvecklingsteam och arkitekter för att säkerställa hög tillgänglighet, prestanda och säkerhet i en miljö där datatillgång i realtid är affärskritisk. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantering av MongoDB, PostgreSQL och Oracle i både AWS och on-prem-miljöer. * Daglig drift, prestandaoptimering, kapacitetsplanering och konsolidering. * Stöd till utvecklingsteam genom SQL-utveckling och support i realtidsmiljö. * Dialog med projektteam för att förstå behov och föreslå lösningar. * Samarbete med arkitekter för att ta fram nya lösningar och säkerställa leveranser. * Automatisering och förbättring av kvalitet, stabilitet och säkerhet i databasmiljön. VI SÖKER DIG SOM - Har minst 3 års praktisk erfarenhet av att hantera PostgreSQL och MongoDB i produktionsmiljöer. - Har god erfarenhet av databashantering i AWS (Amazon Web Services) samt stark kompetens inom molnteknik. - Behärskar avancerad SQL och har erfarenhet av att arbeta med relationsdatabaser och/eller god kunskap om MongoDB. - Har förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för egna uppgifter. - Har erfarenhet av att genomföra förändringar i större databasmiljöer. - Har erfarenhet av att hantera jour- eller beredskapsstöd. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av utveckling inom databasutveckling. - Kunskap om övervakningsverktyg utöver AWS CloudWatch. - Erfarenhet av att tillämpa best practices inom CI/CD. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad och ansvarstagande, med hög leveransförmåga - Analytisk och lösningsorienterad, med god förmåga att hantera komplexa tekniska miljöer - Samarbetsinriktad, med god kommunikationsförmåga i tvärfunktionella team - Stabil under press, särskilt i realtidskritiska situationer Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Projektingenjör till bolag inom fordonssäkerhet!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vill du ha en vardag där teknik möter praktik – och där du får vara med och utveckla livräddande produkter för framtidens fordon? Nu söker vi en lösningsorienterad och nyfiken projektingenjör till ett internationellt företag i teknikens framkant. Här får du ta stort ansvar i utvecklingsprojekt och samarbeta nära både prototypverkstad och ingenjörsteam. Vi arbetar med löpande urval, sök därför redan idag! OM TJÄNSTEN Detta bolag är verksamma inom fordonsindustrin där dem är en global ledare inom utveckling och tillverkning av säkerhetssystem - tillsammans räddar dem liv på daglig basis. Arbetet präglas av högt ställda kvalitetskrav, ständig innovation och tvärfunktionella samarbeten. Som projektingenjör blir du en viktig del av ett mindre team där du arbetar tillsammans med utvecklings- och designingenjörer samt två erfarna projektingenjörer – dina närmaste kollegor. Rollen är mångsidig och kräver både teknisk förståelse och ett praktiskt angreppssätt. Du kommer att vara involverad i hela processen – från kundkontakt, framtagning av prototyper och testmetoder, till kvalitetskontroll av prototyper och koordinering av leveranser. En viktig del av arbetet handlar om att förstå tekniska specifikationer, anpassa lösningar och säkerställa att tester utförs enligt rätt standarder. Arbetsmiljön är prestigelös och dynamisk med högt i tak. Här samarbetar man tätt över yrkesroller och avdelningar, ofta i dialog med både prototypverkstad, kunder och internationella kontakter. Du förväntas vara flexibel, lösningsorienterad och trivas i en vardag där arbetsuppgifterna snabbt kan skifta beroende på projektens behov. Vi närmar oss semestertider och vill därför göra dig uppmärksam på att återkoppling i rekryteringsprocessen kan dröja till augusti. Du erbjuds - En varierande och utvecklande roll i ett team som besitter mycket kunskap - En dedikerad konsultchef som ser till ditt välmående och framgång i karriären ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Delta i produktutveckling av säkerhetssystem * Ta fram och förbättra testmetoder samt säkerställa att rätt standarder följs * Utforma och koordinera prototyptillverkning i samarbete med prototypverkstad * Medverka i internationella kundprojekt - från första kontakt till test och verifiering * Skriva tekniska rapporter och kommunicera med båda interna team och fabriker utomlands VI SÖKER DIG SOM - Har en slutförd eftergymnasial teknisk utbildning - Har tidigare arbetslivserfarenhet, med fördel inom liknande roll - Har mycket goda kunskaper inom Office-paketet och lätt för att sätta dig in i nya system - Är obehindrad i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av svetsning och processarbete - Erfarenhet av att arbeta inom CAD, antingen från studier eller arbete För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Optimistisk - Hjälpsam - Ordningsam Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Fallskärmstekniker sökes till Försvarsmaktens fallskärmsskola FMFS
Försvarsmakten
Övriga ingenjörer och tekniker

Fallskärmstekniker sökes till Försvarsmakten fallskärmsskola (FMFS)   Om enheten Försvarsmaktens fallskärmsskola, FMFS, är ett förband inom Försvarsmaktens specialförbandssystem (FMSF) som är lokaliserat i Karlsborg. Fallskärmsskolans huvudsakliga uppgift är fallskärmstjänst och ansvarar för all fallskärmstjänst inom Försvarsmakten. FMFS är ett relativt litet förband fyllt med specialistkompetens inom fallskärmstjänstens alla delar. FMFS utbildar, utvecklar och vidmakthåller alla hoppande förbands fallskärmsförmåga och förmåga till luftburen försörjning, både nationellt och internationellt. FMFS har i likhet med övriga förband inom FMSF höga krav på tillgänglighet, beredskap och operationssäkerhet. Detta ställer specifika krav på utrustning, utbildning samt kompetens och kräver hög tillgänglighet och särskild personlig profil på personalen vid enheten.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Den huvudsakliga sysselsättningen för en fallskärmstekniker är att underhålla luftlandsättningsmateriel som finns vid förbandet. Detta gör du i ett team vars uppgift är att genomföra fallskärmspackning, avhjälpande, förebyggande underhåll samt riggning av materielkollin på all förekommande fallskärmssystem vid FMFS. Du kan komma att stå i hög beredskap och tjänsteresor såväl inrikes som utrikes förekommer i stor omfattning. Arbetstid utanför kontorstid förekommer.   KRAV Kvalifikationer • B-körkort (manuell växellåda) • Goda kunskaper i att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • Gymnasial examen   Personliga egenskaper För att trivas i rollen som fallskärmstekniker vid FMFS är det viktigt att du har lätt för att ta egna initiativ och kan jobba självständigt mot uppsatta mål, samtidigt som vi värdesätter att du är en god lagspelare. Du har förmågan att organisera och strukturera ditt arbete, samtidigt som du är flexibel när behov uppstår. Noggrannhet bör även vara ett nyckelord för dig, då säkerheten är en central punkt för vår verksamhet.   MERITRERANDE • Genomförd kontrollantutbildning För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som kan inledas med 6 månaders provanställning. Civil befattning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Karlsborg Tillträdesdatum: Januari 2026 eller enligt överenskommelse   För upplysningar om befattningen kontakta: Martin Martinsson, Lokal chef fallskärm, Försvarsmaktens fallskärmsskola 0505 45 10 00 (växel), [email protected]   För information om rekryteringsprocessen kontakta: Malin Vukota Carlsson, HR-Generalist K 3 0505 45 10 00 (växel), [email protected] Fackliga företrädare: SACO, Oskar Jerenius 0505 45 10 00 (växel)   SEKO, Jon Sjöberg 0505 45 10 00 (växel)   OFR/S, Mikael Ekelund 0505 45 10 00 (växel)   OFR/O, [email protected] 0505 45 10 00 (växel) Observera begränsad nåbarhet hos kontaktpersoner under juli månad.  Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-09-01. Din ansökan ska innehålla intyg/bevis som styrker dina erfarenheter/kompetenser, CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Rekryteringsprocessen innehåller tester.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Livregementets husarer, K 3, har snabba och slagkraftiga förband samt en lång erfarenhet inom underrättelseområdet. K 3 utbildar en jägarbataljon och en underrättelsebataljon. Jägarbataljonen är ett förband med hög rörlighet som ska kunna vara först på plats vid en insats. Underrättelsebataljonen levererar underrättelser genom att använda avancerad teknik, personal på marken och obemannade luftfarkoster (RPAS). Vid K 3 finns också Försvarsmaktens överlevnadsskola och Flygenheten som ansvar för fjärrstyrda flygsystem samt militär fallskärmstjänst. Här finns också stödfunktionerna Garnisonsenheten och Logistikenheten. Läs gärna mer på denna sida. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Fastighetstekniker Installation
GÖTEBORGS KOMMUN
VVS-montörer m.fl.

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Vi på avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. På verksamhetsområde energi och innemiljö, ansvarar vi för inomhusmiljön i våra fastigheter. Dessa fastigheter vill vi göra så energieffektiva vi kan. Vi har samlat kompetens på enheten och här arbetar fastighetstekniker, drifttekniker och ingenjörer inom styr-, reglerövervakning och VVS tillsammans för att hitta smarta lösningar inom drift. Dina arbetsuppgifter; Du kommer att utföra drift, skötsel och underhåll av fastigheternas tekniska system främst värme och ventilation. Det innebär att du i det dagliga arbetet säkerställer att dessa system fungerar enligt förvaltningens krav och hyresgästens förväntningar. Som ett led i vårt förebyggande underhållsarbete utför du årliga driftronder och åtgärdar mindre fel. Du felsöker och avhjälper fel. Tillsammans med din drifttekniker hanterar ni akut uppkomna ärenden från kund och styrsystem. Ni arbetar tillsammans för att skapa en god innemiljö för kunden och för att uppnå stadsfastigheters energieffektiviseringsmål. Vi vill att du är med oss och håller våra fastigheter i bästa tekniska skick. Kommunikation med hyresgäster, entreprenörer, arbetskamrater och förvaltare är en viktig del av arbetet. Vi söker en tillsvidareanställd och ett vikariat på cirka 6 månader. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Självklart har du ett genuint intresse för teknik, tar ett stort ansvar för ditt arbete och drar dig inte för att ta egna initiativ. Du trivs på en arbetsplats där det händer mycket, där ingen dag är den andra lik. Hos oss arbetar du med frihet under ansvar och är en kollega man tycker om. Du ska tycka om att arbeta med energifrågor, gillar utveckling och är nytänkande. Vi vill att du som söker har lägst gymnasieutbildning med inriktning VVS och fastighet eller utbildning som vi bedömer som likvärdig. Det är bra om du har några års erfarenhet av arbete med värme- och ventilationsanläggningar i fastigheter. Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet inom datoriserad styr, regler och övervakning. Har du även kunskap om och erfarenhet av el och rörinstallationer så ser vi det som värdefullt. För denna tjänst krävs B-körkort och god datorvana. Känner du igen dig i denna beskrivning? Varmt välkommen att söka dig till oss, ett härligt gäng av erfarna och professionella medarbetare! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret (av typen för arbete inom skola eller förskola) innan anställningsavtal kan upprättas. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Systemförvaltare till Socialförvaltningen
Svenljunga kommun
Systemförvaltare m.fl.

I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra invånare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet, för oss är det viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet. Vi ser fram emot att du är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Det händer mycket spännande utveckling i vår kommun och vår organisation. Nu fokuserar vi särskilt mycket på barn och ungdomar. Vi har genomfört vår största satsning på skolor någonsin och byggt två moderna skolor i södra kommundelen. Vår uppskattade Familjecentral får snart sällskap av en Barn- och ungdomscentral. Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet! ARBETSUPPGIFTER Som systemförvaltare arbetar du på Digitaliseringsenheten tillsammans med tre engagerade kollegor. Vi arbetar enligt en etablerad systemförvaltningsmodell med tydlig struktur och riktning, kopplad till vår digitaliseringsstrategi. Rollen kombinerar digital utveckling med att stötta våra verksamheter, framför allt inom Socialförvaltningen. Du bidrar till att systemen fungerar smidigt, vidareutvecklas och anpassas efter användarnas behov i nära samverkan med verksamheten. I uppdraget ingår även att du som systemförvaltare är delaktig i upphandling av nya verksamhetssystem till Socialförvaltningen. Du bidrar med kravställning, verksamhetsperspektiv och teknisk förståelse i hela processen från behovsanalys till införande. Du har också ett etablerat samarbete med kommunens IT-enhet i frågor som rör teknik, säkerhet och integration, för att säkerställa att systemen fungerar inom ramen för kommunens gemensamma IT-miljö. Arbetsuppgifter • Ge support till användare för Socialförvaltningens system • Hantera behörigheter, fakturaflöden, incidenter och felanmälningar • Delta i upphandling, anskaffning, införande och avveckling av system • Ha kontakt med systemleverantörer och säkerställa att systemen möter verksamhetens behov • Genomföra utbildningsinsatser och bidra till digital kompetens i organisationen • Aktivt delta i förvaltningens digitaliseringsgrupp • Arbeta i samverkan med IT-enheten kring frågor kopplade till kommunens IT-struktur och tekniska miljö Vi erbjuder • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete  • Ett varierat och utvecklande arbete i en kommun med korta beslutsvägar • Kollegor som stöttar, samarbetar och delar kunskap • Ett nära samarbete med kommunens IT-enhet • Möjlighet att vara en del av kommunens digitala framtid KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad systemvetare eller har annan relevant utbildning. Du har god digital och social kompetens, är strukturerad och trivs i en roll där teknik används för att förenkla och förbättra verksamhetsprocesser. Du har: • Erfarenhet av systemförvaltning eller liknande roll • Förmåga att kommunicera pedagogiskt och tydligt på svenska, både i tal och skrift • Ett analytiskt tankesätt och förmåga att planera och driva arbete självständigt • Vana att samarbeta med olika yrkesgrupper och nivåer i en organisation. Meriterande • Erfarenhet från socialtjänst eller arbete med verksamhetssystem inom socialförvaltning • Kunskap om GDPR och hantering av personuppgifter- • Erfarenhet av systemen Combine och Time Care- • Kunskaper i SQL och erfarenhet av Business Intelligence-verktyg Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver vara nyfiken, lösningsfokuserad och trivas i en miljö där du får ta ansvar och påverka. ÖVRIGT Dina personuppgifter kommer att användas inom Svenljunga kommun och av personer som arbetar med rekrytering. Det är den nämnd som står för rekryteringen som är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av personuppgifter. Vill du veta vem det är som är personuppgiftsansvarig för dina uppgifter kan du kontakta oss via [email protected] eller 0325-180 00. Syftet med behandlingen av personuppgifter är för att de ska användas för rekryteringsändamål. Den rättsliga grunden är samtycke för att kunna administrera och dokumentera rekryteringsprocessen. De uppgifter som kommer att lagras och sparas med anledning av överklagande förfarandet är uppgifter du själv angett, ditt CV, ditt personliga brev samt eventuell övrig information som du anger till oss. Vi gallrar dina uppgifter efter 2 år. Har du synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du anser att de står i strid med dataskyddsregelverken bör du informera oss snarast. Detta kan du göra genom att ta kontakt med oss via [email protected] eller 0325-180 00 eller vårt dataskyddsombud. Du kan också lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten ([email protected]). Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Om du vill läsa mer om dina rättigheter eller hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa det på vår webbplats. https://svenljunga.se/ovrigt/om-personuppgifter Rekrytering kan komma att ske löpande.  Varmt välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Enhetschef nystartat HVB
GÖTEBORGS KOMMUN
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området. I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med att från start och bygga upp ett nytt HVB för barn och unga? Vi söker en erfaren, engagerad och trygg ledare som vill göra skillnad. Socialförvaltning Sydväst har ett politiskt uppdrag att starta upp två nya HVB för barn och unga i egen regi. Utifrån ett inriktningsbeslut att samorganisera stadens alla HVB och stödboenden riktade till barn och unga planeras en ny avdelning att bildas inom socialförvaltning Sydväst från 1/1 2026. Vi söker därför en enhetschef som kan leda arbetet med uppstart av ett HVB där målgruppen är barn och unga med komplexa behov. Då målgruppen har behov av stöd från flera vårdgivare pågår samtidigt ett utvecklingsarbete tillsammans med BUP, habilitering och förvaltningen för funktionsstöd för att säkerställa ett samlat stöd. Initialt kommer du att arbeta med uppstart av ett nytt HVB, vilket innebär att sätta struktur och rutiner för verksamheten, rekrytera och rusta en ny medarbetargrupp, etablera samverkansstrukturer både inom staden och externt. Då strukturerna ännu inte är satta behöver du vara en person som trivs och utmanas av att självständigt bygga upp och driva en ny verksamhet. När HVB-boendet är redo att ta emot målgruppen, kommer du som enhetschef att samordna, leda och utveckla arbetet inom din enhet. Du har verksamhets-, budget- samt personal- och arbetsmiljöansvar. I ditt uppdrag ingår att arbeta inom organisationens samtliga delar, både vad gäller det operativa och strategiska arbetet. Tjänsten förutsätter en utvecklad färdighet avseende planering, organisering, strategi och struktur då arbetet grundar sig i att du självständigt ska lägga upp ett givet uppdrag och involvera samarbetspartners. Du kommer att ingå i en engagerad och erfaren ledningsgrupp, där vi tillsammans tar ansvar för helheten. Enligt lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs. Detta beställer du på Polisens hemsida. Intervjuer kommer att äga rum den 7/8. Om du därefter går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att bjudas in till en heldag för assessment center antingen den 19 eller 21 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad socionom alternativt har treårig högskole-/universitetsutbildning med inriktning socialt arbete. Du behöver ha minst två års erfarenhet av socialt arbete med koppling till arbete i verksamheter med målgruppen. För att axla rollen behöver du ha erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar. Du behöver ha arbetserfarenhet av samverkan med olika vårdinstanser. Har du tidigare erfarenhet av att starta en ny verksamhet med personalansvar så ser vi det som meriterande, särskilt om det skett i kommunal regi. Personliga kvalifikationer: Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. Du ser bakslag som något att lära sig av. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. ÖVRIGT Rekryterande avdelningschef Maria Bäcklund finns tillgänglig för eventuella frågor om tjänsten från den 23 juli. I den här rekryteringsprocessen kommer vi inte be om personligt brev. Du kommer istället vid ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens inom efterfrågat område. Tjänsten tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas. För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
FACT-samordnare till Svenljunga kommun
Svenljunga kommun
Socialsekreterare

Vill du arbeta i en roll där du gör verklig skillnad för personer med komplex psykisk ohälsa och beroendeproblematik? Har du god samarbetsförmåga och förmågan att hålla ihop processer mellan flera aktörer? Då kan du vara den vi söker! Som FACT-samordnare arbetar du med att samordna kommunens insatser inom ramen för FACT-modellen (Flexible Assertive Community Treatment). Du är anställd på Individ- och familjeomsorgens myndighetsavdelning men har ett nära samarbete med kommunens öppenvård – Sociala stödteamet, samt regionens psykiatrimottagning och övriga aktörer i FACT-teamet. Svenljunga är en liten kommun med stora möjligheter. Hos oss är det nära till besluten, idéerna och varandra. Vi erbjuder bra arbetsvillkor, stödjande ledarskap och värnar om att du som anställd ska trivas och utvecklas. Svenljunga kommun – vi erbjuder det godaste livet. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som FACT-samordnare är en ny roll i Svenljunga kommun och en del av ett större utvecklingsarbete inom samsjuklighetsvården i regionen. I november 2022 fick Närvårdssamverkan Södra Älvsborg och Boråsregionen Sjuhärads kommunalförbund i uppdrag att ta fram ett förslag för en förbättrad samsjuklighetsvård. Målet är att skapa bättre förutsättningar för individer med både psykisk ohälsa och beroendeproblematik. Uppdraget har lett till ett gemensamt arbete mellan Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) och kommunerna i Sjuhärad för att etablera en systematisk, resurseffektiv och långsiktig samverkan, med utgångspunkt i den evidensbaserade vård- och rehabiliteringsmodellen FACT (Flexible Assertive Community Treatment). Som FACT-samordnare i Svenljunga är du en central länk i detta samverkansarbete. Du arbetar med att koordinera kommunens insatser för personer med komplexa behov, i nära samverkan med psykiatrin och andra aktörer i FACT-teamet. Du: ·         Deltar i FACT-möten varje vardag tillsammans med inre teamet från psykiatrin. ·         Samordnar kommunens insatser och ansvarar för att dessa kommuniceras och följs upp. ·         Följer ärenden över tid, skriver remisser, och bidrar aktivt i planering och vård- och återhämtningsinsatser. ·         Arbetar både strategiskt och operativt med fokus på struktur, samverkan och individanpassat stöd. Uppdraget är både utmanande och meningsfullt och du kommer ha stor möjlighet att påverka hur FACT-arbetet etableras och utvecklas i vår kommun. Uppdragets omfattning kommer att utvecklas över tid, och det är därför viktigt att du är flexibel och beredd på att även kunna bidra med andra arbetsuppgifter inom Individ- och familjeomsorgens myndighetsavdelning. Tillsättningen av tjänsten sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske under pågående ansökningsperiod. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning inom exempelvis socialt arbete, vård, beteendevetenskap eller motsvarande. Erfarenhet från samordnande roller, gärna inom socialpsykiatri, beroendevård eller samverkansmodeller som FACT, ACT eller liknande. God förmåga att strukturera, kommunicera och samarbeta tvärprofessionellt. Vana vid digitala möten och systemstöd. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från myndighetsutövning inom socialtjänsten eller arbete inom kommunal öppenvård. Uppdraget förutsätter god struktur, tydlig kommunikation och ett genuint intresse för samverkan. ÖVRIGT Dina personuppgifter kommer att användas inom Svenljunga kommun och av personer som arbetar med rekrytering. Det är den nämnd som står för rekryteringen som är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av personuppgifter. Vill du veta vem det är som är personuppgiftsansvarig för dina uppgifter kan du kontakta oss via [email protected] eller 0325-180 00. Syftet med behandlingen av personuppgifter är för att de ska användas för rekryteringsändamål. Den rättsliga grunden är samtycke för att kunna administrera och dokumentera rekryteringsprocessen. De uppgifter som kommer att lagras och sparas med anledning av överklagande förfarandet är uppgifter du själv angett, ditt CV, ditt personliga brev samt eventuell övrig information som du anger till oss. Vi gallrar dina uppgifter efter 2 år. Har du synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du anser att de står i strid med dataskyddsregelverken bör du informera oss snarast. Detta kan du göra genom att ta kontakt med oss via [email protected] eller 0325-180 00 eller vårt dataskyddsombud. Du kan också lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten ([email protected]). Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Om du vill läsa mer om dina rättigheter eller hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa det på vår webbplats. https://svenljunga.se/ovrigt/om-personuppgifter Varmt välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Koordinator
GÖTEBORGS KOMMUN
Lednings- och organisationsutvecklare

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. Nu söker vi en koordinator till ett av verksamhetsområdena vid avdelningen, verksamhetsområde Teknisk administration. Teknisk administration ansvarar för tillsyn och skötsel av byggnader genom årliga driftronder samt åtgärder efter driftrond/egenupptäckta fel i egenägda fastigheter. Likaså ansvarar verksamhetsområdet för reparationer, återställande av funktion, efter serviceanmälan från hyresgäst. Verksamhetsområdet hanterar mindre skador, kunduppdrag och utför underhåll genom uppdrag (planerat underhåll, investering, reinvestering) på beställning av Förvaltning och Fastighetsutveckling. Verksamhetsområdet ansvarar också för att utgöra en operativ kontaktyta gentemot kund. Verksamhetsområdet innefattar även hyresgästmottagning samt kontorsservice för de stadsutvecklande förvaltningarna. Inom verksamhetsområdet finns tre enheter; Kontorsservice, Larm, elteknik och hiss samt Hyresgästservice och storkök. Dina arbetsuppgifter: Som koordinator vid Teknisk administration kommer du att aktivt delta i och bidra till områdets operativa arbete för att leverera enheternas och områdets uppdrag. Detta innebär att du utifrån ett processorienterat perspektiv inom området t.ex. arbetar med att; • Arbeta med verksamhetsuppföljning och analyser samt utveckling av processer och rutiner inom området. • Vara delaktig vid verksamhetsplanering inom området. • Vägleda och coacha kollegor och chefer inom området och förvaltningen, utifrån en samordnande roll. • Följa upp verksamhetsområdets beställningar, t.ex. vid verksamhetsdagar och fakturahantering. • Hantera områdets funktionsbrevlåda. • Koordinera dokumenthanteringen för verksamhetsområdet. • Koordinera underhålls- och nomineringsprocessen. • Koordinera direktupphandlingar och fungera som stöd i inköpsfrågor. Tjänsten avser ett vikariat på cirka 1 år. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har; • Relevant högskoleutbildning, t.ex. inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, ekonomi. • Tidigare har arbetat med verksamhetsuppföljning och verksamhetsutveckling. • Mycket god IT vana, särskilt inom Office paketet. • Tidigare erfarenhet av uppdrag där du hade en koordinerande roll. Vi ser det som meriterande om du har; • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet inom drift och underhåll av fastigheter • Erfarenhet av arbete i något av systemen Proceedo, Antura och Pythagoras • Erfarenhet av att tidigare ha arbetat i en politiskt styrd organisation Som person ser vi gärna att du är analytisk, strukturerad och har lätt att anpassa din kommunikation efter olika målgrupper. Du tycker om att driva arbeten självständigt och se helheten. Du är förändringsorienterad, där du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån, när det fungerar utifrån verksamhetens behov. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Controller med inriktning drift och inköp

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en controller till avdelningen drift och underhåll. Avdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. Du kommer vara placerad vid enheten för driftplanering och utveckling, som verkar som en övergripande stödenhet för avdelningen med befattningar som samordnare, koordinator och administratör. Rollen som controller är nyinrättad hos oss och du kommer vara en del av utvecklingen av denna roll. I din roll som controller kommer du dels vara inköpsansvarig för avdelningen drift och underhåll. Vilket innebär att du; • Representerar avdelningen i samtliga inköpsfrågor. Du analyserar inköp, identifierar och kommunicerar nya upphandlingsområden, deltar i avtalsuppföljning, deltar/driver frågor internt kring uppdatering av mallar, framtagning av processer med mera. • Ingår i Inköpsrådet och är en naturlig länk mellan verksamheten och förvaltningens enhet som ansvarar för inköp och upphandling. • Ingår i arbetet med stadens ramavtal, strategigrupper samt kategoristyrning. • Uppföljning av beställningar och inköp av tjänster och material i syfte att säkerställa kostnadseffektivitet, efterlevnad av framtagna processer och att detta anpassas utifrån verksamhetens behov. • Håller i utbildningar kopplat till beställning och inköp. • Driver det strategiska arbetet inom avdelningen kopplat till våra inköpsprocesser. Som controller kommer du också arbeta med frågor kopplat till drift, där du; • Följer, granskar och analysera allt arbete som görs i fastighetssystemet och i vårt projektverktyg. • Följer upp framtagna nyckeltal och målvärden, men även avvikelser och rapporterar dessa till avdelningschef. • Följer upp driftkostnader, att fattade beslut följs samt processefterlevnad. • Ansvarar för analys av avdelningens verksamhet, ex resursfördelning, rätt arbetssätt med mera. • Arbetar med utveckling av verksamheten samt omvärldsbevakning. • Ansvarar för förberedelse av underlag och analyser inför beslut hos ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är driven, affärsinriktad och förstår nyttan av att följa lagar, policys och riktlinjer som du på ett pedagogiskt sätt kan förmedla till din omgivning. Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du drivs av att skapa ordning och reda. Du har lätt för att samarbeta och kommer arbeta tätt med ekonomicontroller, upphandlare, systemhandläggare, verksamhetsutvecklare och avdelningssamordnare. Vi söker dig som har: • Relevant kandidatexamen, t.ex. inriktning mot offentlig förvaltning, ekonomi, upphandling. • Ledarerfarenhet t.ex. drivit projekt och arbetsgrupper. • Flerårig erfarenhet av att driva utvecklingsarbete/uppföljningsarbete, gärna i offentlig sektor. • Erfarenhet av inköp och upphandling i offentlig sektor. • Erfarenhet av att arbeta med nyckeltal. • Kan arbeta obehindrat i Officepaketet och har djup kunskap i Excel, med krav på att kunna hantera stora datamängder på ett effektivt sätt. Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av fastighetsbranschen • Erfarenhet av systemet Proceedo. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025