Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Om jobbet Givande arbete hos en glad 13 årig kille. Jag är en glad 13 årig kille med flerfunktionsnedsättning som bor med mina föräldrar och lillasyster i villa i Ulricehamn. Nu vill jag utöka vår goa assistentgrupp och letar efter en pålitlig, flexibel och påhittig assistent som vill hjälpa mig att träna, bada och komma ut på aktiviteter. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med mat, hygien och förflyttningar. Jag har en CP-skada, epilepsi och utvecklingsstörning. Mina assistenter är med mig i skolan och hjälper mig att komma ut på promenader och annat kul. Du ska kunna arbeta dygnets alla timmar, inkl. vakennätter samt följa med mig på aktiviteter. Tjänstens omfattning är ca 75-100%
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker dig som vill vara med och skapa trygghet, glädje och struktur i vardagen för en 6-årig pojke med behov av stöd. Han är en nyfiken och aktiv kille som behöver hjälp i sin kommunikation och i många av sina dagliga rutiner. Som personlig assistent är du ett praktiskt och känslomässigt stöd och du finns nära, vägleder och är ett lugnt sällskap genom dagen. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Du behöver kunna läsa av små signaler, skapa förutsägbarhet i vardagen och möta pojken med respekt, tålamod och närvaro. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kille i 6-årsåldern bosatt i Nossebro har goda kunskaper i svenska Det är även meriterande om du: har erfarenhet av arbete med barn har B-körkort Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Tjänsten är till en början en timanställning men det kan bli aktuellt med en fast rad inom kort. Arbetstiden är förlagd på dagtid och kvällstid, vardag som helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan!
Hjo kommun – den lilla kommunen med det stora hjärtat – ligger vackert belägen vid Vätterns strand och är känd som en av Sveriges tre bevarade trästäder. Här arbetar vi tillsammans för att skapa goda livsvillkor för våra invånare, med fokus på kvalitet, samverkan och hållbar utveckling - genom det goda mötet. Här får du oavsett vilken verksamhet du arbetar i närhet till det mesta vår pittoreska stad har att erbjuda. Vi är en arbetsgivare som värdesätter engagemang, delaktighet och en god arbetsmiljö. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad – varje dag. Hjo kommun – den lilla kommunen med det stora hjärtat – ligger vackert belägen vid Vätterns strand och är känd som en av Sveriges tre bevarade trästäder. Här arbetar vi tillsammans för att skapa goda livsvillkor för våra invånare, med fokus på kvalitet, samverkan och hållbar utveckling. Här får du oavsett vilken verksamhet du arbetar tillgång till en naturnära miljö och närhet till det mesta vår pittoreska stad har att erbjuda. Vi är en arbetsgivare som värdesätter engagemang, delaktighet och en god arbetsmiljö. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad – varje dag. Specialpedagog F–6 Våra barn är vår framtid – och tillsammans skapar vi framtidens Hjo genom att ge dem de bästa förutsättningarna för lärande och utveckling. Vill du vara med och göra verklig skillnad? Vi söker nu en engagerad specialpedagog till den centrala elevhälsan för årskurserna F–6. Hos oss får du arbeta i en trygg, naturnära miljö med korta beslutsvägar och ett starkt kollegialt stöd. Tillsammans arbetar vi för att skapa en skola där varje elev får möjlighet att lyckas. Om tjänsten Som specialpedagog i vår centrala elevhälsa arbetar du på individ-, grupp- och organisationsnivå. Du bidrar med din specialpedagogiska kompetens i nära samarbete med skolornas personal, rektorer, elevhälsoteam och vårdnadshavare. Tjänsten är placerad på den nybyggda Estrid Ericsonskolan och på Lilla Hammarnskolan som är en resursenhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Handleda och ge konsultativt stöd till pedagoger i deras arbete med anpassningar och särskilt stöd. • Delta i skolornas utveckling av tillgängliga lärmiljöer. • Genomföra pedagogiska kartläggningar och utredningar. • Bidra i framtagande och uppföljning av åtgärdsprogram. • Samarbeta med elevhälsoteamet och externa aktörer som BUP, socialtjänst och habilitering. Vi söker dig som har: • Akademisk examen med specialpedagogisk kompetens och god erfarenhet av arbete i grundskola med barn i behov av särskilt stöd. • Kunskap om skollagstiftning, särskilt vad gäller extra anpassningar och särskilt stöd. • Det är meriterande om du har erfarenhet av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar eller språkstörning. Som person är du trygg, lyhörd och lösningsfokuserad. Med god förmåga att analysera, handleda och samarbeta. Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer med både kollegor, elever och vårdnadshavare. Vi erbjuder dig • En arbetsplats i hjärtat av vackra trästaden Hjo, med närhet till både natur och kultur. • Friskvård i form av friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. • Möjlighet till rabatterat gymkort och andra hälsofrämjande aktiviteter. Tjänsten är en semesteranställning. Välkommen med din ansökan! Ansökningsprocess och övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hjo kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Urval och intervjuer kan komma ske innan ansökningstid löpt ut.
Diskare sökes till restaurang/pizzeria i Lidköping. Du håller snyggt och rent i kök och servering och hjälper vid behov till med enklare beredning i köket. Du behöver vara stresstålig, noggrann och ha god samarbetsförmåga med övrig personal. Lön enligt överenskommelse.
Vill du arbeta nära framstående forskare på Chalmers och bidra till att deras vardag fungerar smidigt och professionellt? Som medarbetare inom forskarstöd arbetar du i en internationell och akademisk miljö med praktiskt och kvalificerat stöd nära forskningen. Rollen som forskarstöd kräver både struktur, självständighet och en stark känsla för service. Din insats gör märkbar skillnad i det dagliga arbetet – och hjälper forskningen att nå ännu längre. Om uppdraget och sammanhanget Tjänsten är placerad inom Chalmers verksamhetsstöd och riktar sig till forskningsverksamhet vid en institution där internationell samverkan, vetenskaplig excellens och högspecialiserad forskning är i fokus. Uppdraget är en del av en strategisk satsning för att stärka forskningsmiljöer genom ett professionellt administrativt stöd vars syfte är att frigöra tid, höja kvaliteten och skapa bättre förutsättningar för excellens. Om rollen Som del av forskarstöd arbetar du nära en eller flera forskare och bidrar till att avlasta administrativt arbete som annars tar tid från det vetenskapliga arbetet. Det kan handla om att samordna möten och besök, följa upp dokumentation, hantera kontakter både internt och externt samt navigera i olika administrativa system. Du skapar struktur, flyt och kvalitet i forskarens vardag – så att fokus kan ligga på kärnuppdraget. Tjänsten är del av ett pilotprojekt som syftar till att långsiktigt stärka det administrativa stödet till forskningsverksamheten på Chalmers. Eftersom det är en ny roll i en pågående utveckling finns inte alla strukturer och arbetssätt på plats från start. Du kommer därför att ha en viktig roll i att tillsammans med andra forma innehåll, arbetssätt och gränssnitt. Anställningsform Anställningen är tidsbegränsad, men om projektet faller väl ut finns goda möjligheter till fortsatt anställning. Exempel på arbetsuppgifter • Samordna och följa upp besök från gästforskare och andra externa kontakter • Delta i planering och genomförande av seminarier, workshops och konferenser (inkl. bokningar, deltagarhantering, kontakt med leverantörer) • Hantera mötesbokningar, dokumentation och löpande administration kopplat till forskarens uppdrag • Bevaka deadlines och samordna kontakter med interna stödfunktioner • Bistå i administrativa delar av forskningsprojekt, ansökningar och rapportering Fler arbetsuppgifter kan tillkomma. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete, gärna i en större organisation, där du har planerat, samordnat och följt upp olika typer av uppgifter i samverkan med andra. Det här är en roll för dig som trivs med att stödja andra i deras arbete – att skapa ordning, ge service och vara den som får saker att hända i bakgrunden. Du har ett professionellt och lösningsorienterat arbetssätt och känner dig trygg i att skapa struktur även när ramarna inte är helt satta. Det är meriterande med eftergymnasial utbildning inom exempelvis administration, kommunikation, samhällsvetenskap eller annan relevant inriktning. För att lyckas i rollen behöver du ha: • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska • God digital kompetens och förmåga att snabbt sätta dig in i nya administrativa system • Förmåga att arbeta självständigt i en varierad vardag med många kontaktytor • En hög servicenivå och känsla för samarbete Det är en fördel om du har erfarenhet av något av följande: • Att arbeta i en miljö med hög specialisering, t.ex. inom forskning, teknik, vård eller offentlig förvaltning • Att samordna event, möten, konferenser, resor eller externa besök • Att förbättra administrativa processer Att arbeta på Chalmers Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid. Våra förmåner för anställda omfattar bland annat: ⦁ Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov. ⦁ Semester upp till sju veckor per år. ⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid. ⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Ansökningsförfarande Ansökan ska vara märkt med namn och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan: CV Personligt brev • 1-2 sidor Övrigt (valfritt) • Eventuella intyg, betyg etc. Sista ansökningsdag: 18 augusti 2025 Vid frågor, vänligen kontakta Jenny Borgqvist Enhetschef Email: [email protected] *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. *** Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället. Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Fagared tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosociala problem, kriminalitet och missbruk. Vi har avdelningar i Lindome, i Öxnevalla och i Göteborg. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa en livsviktig förändring för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingspedagog hos SiS en meningsfull utmaning. Uppdraget som behandlingspedagog på våra behandlingsavdelningar, på enhet Öxnevalla i Horred, Marks kommun är utmanande och komplext men samtidigt väldigt givande. På enhet Öxnevalla har vi två låsbara behandlingsavdelningar där du som behandlingspedagog kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. För denna uppgift söker vi nu ett antal nya medarbetare. Målet med ditt uppdrag är att skapa hopp, framåtrörelse och meningsfullhet i livssituationer som stukats av psykosociala problem, utanförskap och missbruk. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer, men också med utvalda och väl fungerande behandlingsmetoder. Att göra den resan i olika skeden av ungdomarnas liv, är ett tufft och utmanande arbete på alla plan. Du arbetar i ett team av engagerade kollegor och med er samlade kompetens har ni möjlighet att skapa nå bra resultat. Vi arbetar utifrån våra värdeord; Respekt, Omtanke och Tydlighet. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Arbetstiden är enligt schema: dag, kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer För att lyckas i ditt arbete har du en grundmurad positiv människosyn. Du är motiverad att hjälpa människor i en utsatt livssituation och du delar SiS värdegrund, att vara en plats för förändring. Vidare har du en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos våra ungdomar. Som person är du trygg i dig själv och har lätt för att skapa relation med ungdomar likväl som med övriga i personalgruppen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har lätt för att samarbeta med andra och du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ska också ha: • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig • B- körkort • God svenska i tal och skrift På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 juli 2025. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Är du en trygg och flexibel person som söker ett meningsfullt arbete? Sök då vår tjänst som personlig assistent! Om tjänsten Vi söker nu en till två personliga assistenter till våra brukare som är i behov av assistans. Arbetet innebär kvalificerad omvårdnad och allt som förekommer i det dagliga livet, såsom personlig hygien, hjälp med aktivering och vid förflyttningar. Det ingår även att hjälpa till med andra insatser, exempelvis sjukgymnastik och att fungera som stöd vid dagliga grundläggande behov så som kommunikation. Arbetet innebär också att vara ett socialt stöd samt planera och delta vid alla aktiviteter. Att arbeta som personlig assistent är ett roligt och varierande arbete där du tillsammans med brukaren utför aktiviteter både i och utanför hemmet utifrån deras önskemål och behov. Arbetstiden är förlagd till dag/kväll och varannan helg. I en av assistansgrupperna ingår sovande jour och dygnspass. Vi erbjuder Du får möjlighet att bidra till en meningsfull vardag för andra, samtidigt som du utvecklas professionellt. Vi erbjuder olika möjligheter till kompetensutveckling och en genomtänkt introduktion för att du ska vara trygg i roll. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Kvalifikationer För tjänsten är det önskvärt att du är utbildad undersköterska. Då kommunikation kring medicinering, arbete utifrån genomförandeplan, rutiner, samt dokumentation är några av de dagliga arbetsuppgifterna så krävs att du kan prata och dokumentera på svenska. Vi söker dig som är trygg, strukturerad och kan möta brukaren i dennes behov och vardag. Du behöver vara flexibel, ha tålamod och ha god kunskap om omvårdnad. Du behöver ha förmåga att arbeta både självständigt och i grupp mot gemensamma mål, samt kunna arbeta hos flera brukare då vi samplanerar våra resurser hos flera brukare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och att du är lyhörd för brukarnas enskilda behov och den privata atmosfären med familjen. Då det förekommer husdjur i hemmet krävs att du tål pälsdjur. B-körkort är ett krav, då en av brukarna bor utanför centrum. Ansökan och anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske efter 21 juli. Provanställning kan komma att tillämpas. För tjänsten krävs att du uppvisar ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret, därför är det bra att du gör detta i god tid via Polismyndighetens hemsida. Ansök redan idag, dock senast 2025-07-20. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Beskrivning Omsorgsförvaltningen söker undersköterska till hemtjänst söder. Tillsvidaretjänster på 100 procent med tillträde efter överenskommelse. Arbetsuppgifter Arbetet i hemtjänsten innebär att inom ramen för biståndsbeslut enligt Socialtjänstlagen ge god omsorg och service till brukare i deras eget hem. Du utför också hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegation av eller instruktion från sjuksköterska, arbetsterapeut och sjukgymnast. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg. Tjänsten är dagsläget i hemtjänsten, men anställningen gäller för Tanums kommun och det innebär att du kan bli förflyttad till annan del av verksamheten om behoven förändras Kvalifikationer Vård- och omsorgsprogrammet med fördjupningskurser i "Vård och omsorg vid demenssjukdom" samt "Äldres hälsa och livskvalitet", eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Godkända betyg i svenska 1 och samhällskunskap på gymnasienivå. Vi lägger stor vikt vid att du har erfarenhet av vård- och omsorgsarbete, men vill också att du har en god samarbetsförmåga och att du som person trivs med att arbeta i någon annans hem. För att klara av arbetet på ett tillfredsställande sätt måste du ha en god planeringsförmåga, vara flexibel och självständig. Villkor Tanums kommun tillämpar individuell lönesättning. Krav på att du har skyddad yrkestitel som undersköterska eller omfattas av övergångsbestämmelserna för att erbjudas anställning. Du är välkommen med frågor till enhetschef Cecilia Tillander 0525-184 24. Fackliga företrädare nås på telefon 010-442 94 31. Vi vill ha din skriftliga ansökan med cv och betyg senast 2025-08-15. Rekryteringsarbetet kommer att påbörjas löpande under ansökningstiden. Välkommen till Tanums kommun - den vidsträckta kommunen vid havet! Tanums kommun är till ytan Bohusläns största kommun med små kända kustsamhällen som Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Tanum ligger strategiskt ca 1,5 h bilväg från Göteborg och Oslo. Tanums kommun är kommunens största arbetsgivare med fler än 1300 medarbetare fördelat på flera hundra olika yrkesroller. Tillsammans ger vi god service och skapar bra dagar för Tanumsborna. Hos oss får du jobba med sånt som är viktigt på riktigt. Vi är livskvalitet. Läs mer om hur det är att bo och verka i Tanum. https://www.nykommun.se/kommun/tanum/ Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag, personalstödsprogram, kompetensutveckling och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag. https://www.tanum.se/naringslivarbete/arbetsmarknad/ledigajobbikommunen/formanerochmojligheterforanstallda.4.2cfe40f718529bcf8d191c9.html Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annons- och bemanningsföretag i rekryteringen.
Vår styrka är att Essunga är en av Sveriges minsta kommuner! Vi arbetar på ett okomplicerat sätt över verksamhetsgränser och i nätverk med andra kommuner. Detta ger helhetsperspektiv och hanterbarhet både för medarbetare och kommuninvånare. Förändringar blir synliga i en liten kommun, vilket ger oss som arbetar tillfredställelsen av att se resultat av vårt arbete. Du har stora möjligheter att påverka och våra korta beslutsvägar ger snabba resultat. Vi hälsar dig välkommen till Essunga kommun i hjärtat av Västra Götaland. Centralorten Nossebro är en timmas bilresa från Göteborg och cirka en halvtimma från Alingsås, Vårgårda, Trollhättan och Vänersborg. Vill du veta mer om vad Skaraborg har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök www.livetiskaraborg.se. Beskrivning Välkommen till en spännande och meningsfull tjänst som Socionom/familjepedagog i vårt nya skolsociala team! Essunga kommun startar upp ett nytt skolsocialt team som ska arbeta nära skolorna för att skapa trygghet, främja närvaro och bidra till en positiv utveckling för våra elever. Teamet kommer att ha en central roll i det förebyggande och främjande elevhälsoarbetet, med fokus på tidiga insatser och samverkan. Vi söker nu två medarbetare till teamet som båda kommer vara delaktiga i att starta upp och implementera teamet. Denna annons riktar sig till dig som är intresserad av den tjänst som är organiserad under socialtjänsten. Din kollega kommer vara organiserad under sektor utbildning. Som en del av det skolsociala teamet arbetar du alltid mot det långsiktiga målet att öka elevens skolnärvaro, med förståelse för att vägen dit kan kräva stor flexibilitet i ett arbete som baseras på kartläggning av elevens behov, styrkor och svårigheter. Elev och vårdnadshavare är viktiga grundstenar i arbetet för återgång till skolan, tillsammans med social sektor, skolornas elevhälsoteam och personal. Andra aktörer som du samverkar tillsammans med är BUP och socialtjänst. I arbetet ingår kartläggningar av skolmiljö, i syfte att vid behov kunna anpassa en miljö att arbeta eleven mot. Vi söker dig som är flexibel, uthållig och har en utmärkt samarbetsförmåga. Du har tidigare erfarenhet av arbetet med barn/ungdomar och dess vårdnadshavare och insett vikten av att skapa och bibehålla goda relationer med de du möter. Arbetsuppgifter Som socionom/familjepedagog i vårt skolsociala team kommer du att spela en avgörande roll i att stödja elever och deras familjer för att säkerställa en trygg och stimulerande skolmiljö. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: - Arbeta nära elever, vårdnadshavare och skolpersonal för att identifiera och åtgärda sociala och pedagogiska utmaningar. - Genomföra samtal och vägledningar för att stärka elevernas välbefinnande och utveckling. - Utveckla och implementera stödprogram och aktiviteter som främjar elevernas välbefinnande och utveckling. - Fungera som en länk mellan socialtjänst, skola och andra externa aktörer. - Delta och arbeta med skolans personal och arbetslag genom exempelvis handledning och samtal på individ- och gruppnivå. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning motsvarande 180 hp samt har dokumenterad erfarenhet av arbete med neuropsykiatriska funktionsnedsättning (NPF). För att trivas i rollen som socionom/familjepedagog i vårt skolsociala team ser vi att du har följande färdigheter: - Flexibilitet: Du bör kunna anpassa dig snabbt till förändrade situationer och behov, och vara beredd på att arbeta i en dynamisk miljö. - Uthållighet: Arbetet kan ibland vara utmanande, så det är viktigt att du har styrkan och motivationen att driva projekt och relationer framåt. - Samarbetsförmåga: Du ska trivas med att samarbeta, både med kollegor i ditt team och med externa aktörer för att skapa bästa möjliga stöd för våra elever. - Relationsskapande: Förmåga att bygga och underhålla relationer med elever, vårdnadshavare och medarbetare är en viktig del av ditt arbete. Vi erbjuder Vi erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en liten men dynamisk kommun där ditt arbete verkligen kommer göra skillnad! Som socionom/familjepedagog i vårt skolsociala team får du möjligheten att vara med och bygga upp ett nystartat team från grunden. Din arbetsinsats kommer vara mycket betydelsefull för Essunga kommuns barn och ungdomar! Intervjuer planeras till vecka 35-36 Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen.
Tranemo Textil är ett av Europas ledande varumärken inom inherent flamskyddade arbetskläder. Ett familjeägt bolag med lång tradition och ett starkt framtidsfokus. De tillverkar och marknadsför arbets- och skyddskläder under varumärket Tranemo – Advanced Workwear. Deras verksamhet växer – och nu söker vi på Uniflex en erfaren, noggrann och engagerad provsömmerska för rekrytering till Tranemo Textil. Rekryteringsprocessen sköts av Uniflex, men du blir anställd direkt av Tranemo Textil. Om tjänsten Som provsömmerska hos Tranemo Textil arbetar du med tekniskt avancerad sömnad inom skydds- och funktionsplagg. Du arbetar både med nyproduktion och kundunika anpassningar. Rollen kräver stor noggrannhet, yrkesskicklighet och en god känsla för samarbete, då du arbetar nära både konstruktionsteamet och övriga kollegor i produktionen. Arbetet är en viktig del i leveranskedjan och du blir en nyckelperson tillsammans med övriga kollegor i teamet för att stärka kundupplevelsen. Vi söker dig som har: Dokumenterad erfarenhet av industriell och avancerad sömnad Förmåga att arbeta noggrant, effektivt och med hög kvalitet God samarbetsförmåga – du kommer arbeta nära konstruktion Förståelse för svenska i tal och skrift Ett genuint intresse för sömnad och tekniska textilier Du kommer ingå i ett team på närmare tio personer och vara placerad i verksamheten i Tranemo. Urvalsmetod: Praktiska arbetsprov kommer att genomförs i samband med slutintervju hos kund. Anställningsvillkor och förmåner Kollektivavtal: IF Metall Arbetstider: Dagtid, måndag till fredag. Lön: Fast månadslön Övriga förmåner: Friskvårdsbidrag och gratis inträde till den kommunala badanläggningen i Tranemo. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Kontakta ansvarig rekryterare Anna Lövqvist, [email protected] eller Ivana Saric, [email protected] för frågor. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer