RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Följande annons kommer från en av våra uppdragsgivare. Vi söker nu nya säljare till vår expanderande säljkår. Du kommer att arbeta med att sälja försäkringar till såväl företag som privatpersoner. Vi är idag ett av de största försäkringsbolagen i Sverige med flera år i branschen. Vi erbjuder våra kunder en bred och kostnadseffektiv produktportfölj vilket gör våra tjänster intressanta och roliga att sälja och med goda möjligheter att tjäna bra med pengar. Du kommer per telefon kontakta nya och till viss del befintliga kunder. Du kommer att arbeta vardagar 9-17. För den som vill tjäna extra pengar eller behöver ett flexibelt schema finns möjligheten att jobba kvällar och helger. Du kommer sitta i en ny fräsch, central lokal nära till kollektivtrafiken, med ett team med bra teamkänsla och engagerade chefer. Vi genomför kontinuerligt säljutbildningar för att öka kompetensen hos våra säljare. Vi erbjuder fast lön på 22 000 + generös provision samt bonus. Du får även en grundutbildning som vara i 3 dagar som du har nytta av hela livet. Du behöver inte ha jobbat med försäljning tidigare. Vi ser gärna att du: * Kan ta ansvar över din egen prestation. *Är social och har lätt för att prata med människor. * Är målinriktad och har viljan att bli bättre. * Har en seriös attityd med en serviceminde till bolaget och deras kunder. * Vill du tjäna mycket pengar och belönas för din prestation? * Vill du ha riktigt kul med dina kollegor? * Vill du utvecklas som säljare samt växa som person? Här har du din chans! Vänta inte med din ansökan då rekrytering sker löpande.
RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Vi söker nu för kunds räkning 1 Team Leader som tar hand om företagets säljare ute på event. Vill du arbeta inom försäljning och samtidigt utbilda andra, då är det här jobbet för dig! Bolaget är ett av Sveriges största event bolag. De är verksamma inom flera olika branscher och har uppdrag ifrån några av Sveriges största företag. Projekten kan vara allt från långvariga uppdrag som fortlöper kontinuerligt till korta uppdrag som varar 6 månader. Du kommer att arbeta i så kallade ”shop in shops”, vilket är en eventmonter i en redan befintlig butik. Shopparna finns belägna i attraktiva köpcentrum, i butiker tillhörande stora kedjor. Försäljningen sker till kunder i butiken som kommer fram till montern. Som Team ledaer kommer du ansvara för en grupp säljare på 3-6 personer. Du kommer att ansvara för deras försäljning samt att resultat uppnås. Du kommer även ha en del budget på egen försäljning. Tidigare erfarenhet inom teamleading är inget krav. Tidigare erfarenhet av försäljning i minst 6 månader är ett krav. Du arbetar alltid på din hemort och sover alltid i din egen säng. Arbetstiderna varierar med 8 timmars dagar med olika skift mellan 10:00-20:00 Du kommer ha en fast lön på 25 000 samt provision på din egen försäljning samt dina säljare. Mållön 36 000 Välkommen med din ansökan!
Isoleringsmontör med erfarenhet sökes till Isolering i väst AB Vi söker en erfaren och självständig Isoleringsmontör till vårt team! Om Isolering i Väst AB: Isolering i Väst AB är ett nystartat företag med personal som har lång erfarenhet inom isolerings branschen. Vi arbetar med isolerings lösningar för industri, bygg och VVS och är stolta över att leverera hög kvalitet och god service till våra kunder. Vårt arbetsområde omfattar hela Västra Götalands län och vi har ett gott rykte som en trygg och professionell samarbetspartner. Vi är anslutna till kollektivavtal, erbjuder trygga anställningsvillkor samt förmånsbil enligt företagets tjänstebilspolicy för våra montörer. Om tjänsten: Tjänst: Isolerings montör Omfattning: Heltid Placering: Göteborg med omnejd men det kan förekomma en del resor inom regionen. Start: Enligt överenskommelse Vi söker dig som: Har minst 3 års dokumenterad erfarenhet som isolerings montör Har god kännedom om isoleringskrav och materialkännedom. Är noggrann, ansvarstagande och van att arbeta både självständigt och i team Har B-körkort Talar och skriver svenska obehindrat Meriterande: Erfarenhet av plåtarbeten med inklädnad av isolering. Heta arbeten och liftutbildning Vi erbjuder: En trygg anställning med gällande kollektivavtal. Ett stabilt företag inom en koncern med flera företag med bra arbetsvillkor och många trevliga kollegor Varierande uppdrag och möjligheter till vidareutveckling Arbete i ett företag som värdesätter kvalitet, säkerhet och trivsel Våra montörer arbetar självständigt och har daglig kontakt med projektledaren. Ansökan: Skicka din ansökan och CV till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! För frågor om tjänsten, kontakta Marcus Hanhenoja 010-15 10 502.
Individ och familjeomsorgsförvaltningen befinner sig i en spännande fas där verksamheten förändras och utökas för att möta behov hos invånarna. En ny verksamhetsgren i form av Ungdomscentrum har skapats utifrån en förändrad samhällsbild och ökade behov hos ungdomar och unga vuxna med normbrytande beteende. Ungdomscentrum består av flera olika redan etablerade enheter som sammanförts och tillsammans har bildat Ungdomscentrum. Gemensamt för enheterna inom Ungdomscentrum är att alla arbetar med unga där det finns behov av samhällets stöd, med huvudfokus på behov kopplat till missbruk, kriminalitet och/eller annat normbrytande beteende. Enheterna inom Ungdomscentrum bildar en kedja från det förebyggande och uppsökande arbetet till utredning, bedömning och behandlade insatser på olika nivåer. Som medarbetare i någon av Ungdomscentrums enheter kan du förvänta dig en tät och daglig samverkan med flera olika yrkesroller där du som socialsekreterare blir en viktig del i kedjan. Fokus för ungdomscentrum är att erbjuda ett lättillgängligt, likvärdigt och sammanhållet stöd för målgruppen. Ungdomscentrum myndighet består av en utredningsgrupp med två metodhandledare och en enhetschef där kunskapsbredden spänner sig över ett brett fält med spetskompetens inom ungdomsvård med fokus på normbrytande beteende. Enheten är i en utvecklingsfas där vi implementerar nya arbetssätt samt lär med och av varandra. Du kommer ingå i en grupp av engagerade och erfarna socialsekreterare där vi tillämpar kollegialt stöd, nära och tätt stöd från arbetsledning samt regelbunden extern handledning. Enheten arbetar utifrån risk- behov- och mottaglighetsprinciperna (RBM) som en grund för hela Ungdomscentrum. Verksamheten har utbildats i bedömningsinstrument så som exempelvis ESTER som syftar till att systematisera och strukturera bedömning och dokumentation av risker, skydd, och insatser till unga. Hela verksamheten har utbildats i Kriminalitet som Livsstil som är ett arbetssätt för att förstå och behandla den kriminelles världsbild, självbild och tankemönster. Socialsekreterare till Ungdomscentrum Arbetsuppgifter Målgruppen för Ungdomscentrums myndighet är ungdomar med föräldrar och unga vuxna i åldern 13-20 år med fokus på behov kopplat till missbruk, kriminalitet och annat normbrytande beteende. Du utreder, fattar beslut och följer upp beviljade insatser enligt socialtjänstlagen (SoL), lagen om vård av unga (LVU) samt lagen om vård om missbrukare (LVM). Du kommer möta individer med varierad omfattning i problematik och behov. Arbetet är varierande, spännande och ibland utmanande och vilar på en systemteoretisk grund. Samverkan med interna och externa parter är centralt i det dagliga arbetet. Övrig information Innan erbjudande om anställning ges behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Som anställd får du tillgång till friskvårdsbidrag, fri entré till Borås Stads badanläggningar, ett förmånligt flextidsavtal, möjlighet till utökade semesterdagar genom semesterväxling samt fler fina förmåner. Välkommen att söka ett spännande och utmanande arbete fullt av möjligheter! Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen med tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom social barn- och ungdomsvård och/eller vuxenområdet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att hantera komplexa ärenden samt har särskilda kunskaper och/eller erfarenheter av att möta unga personer i missbruk eller kriminalitet. Du behöver ha ett tålmodigt engagemang för målgruppen och ett gott bemötande. Ett professionellt yrkesmässigt förhållningssätt är en självklarhet för dig och du gillar att samarbeta med kollegor och samarbetsparter. Det är även meriterande om du har erfarenhet från flera av socialtjänstens delar eller att du har en förståelse för helheten i socialtjänstens uppdrag. Du tar dig an nya arbetsuppgifter med ett genuint intresse och tycker om utmaningar. Du tycker det är spännande att få vara med att vidareutveckla vår enhet, du är nytänkande och har egna idéer. B-körkort är ett krav. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.
Individ och familjeomsorgsförvaltningen befinner sig i en spännande fas där verksamheten förändras och utökas för att möta behov hos invånarna. En ny verksamhetsgren i form av Ungdomscentrum har skapats utifrån en förändrad samhällsbild och ökade behov hos ungdomar med normbrytande beteende. Ungdomscentrum består av flera olika redan etablerade sammanförda enheter. Gemensamt för enheterna inom Ungdomscentrum är arbetet med unga där det finns behov av samhällets stöd, kopplat till missbruk, kriminalitet och/eller annat normbrytande beteende. Enheterna inom Ungdomscentrum bildar en kedja från det förebyggande och uppsökande arbetet till utredning, bedömning och behandlade insatser på olika nivåer. I Ungdomscentrum sker en tät och daglig samverkan mellan flera olika yrkesroller där du som socialpedagog blir en viktig del i kedjan. Fokus för ungdomscentrum är att erbjuda ett lättillgängligt, likvärdigt och sammanhållet stöd för målgruppen. Med ny socialtjänstlag i antågande står verksamheten inför en spännande omställningsfas där mer fokus kommer vara på förebyggande arbete och serviceinsatser. Sök till Ungdomscentrums öppenvård och var med och forma framtidens socialtjänst. Socialpedagog till Mobilt ungdomsteam Arbetsuppgifter Som socialpedagog på Ungdomscentrum arbetar du med processorienterat förändringsarbete mot ungdomar, föräldrar eller familjer. Gemensamt för uppdragen är att den unge har ett normbrytande beteende i någon form och du arbetar med förändringsarbete genom att variera dina metoder mellan ren samtalsmetodik och KBT - baserade metoder till att arbeta mer praktiskt och konkret. Dina uppdrag kommer variera mellan att vara inriktade på en individ, en familj eller ett system eller nätverk och du arbetar på många olika arenor runt den unge. Ditt uppdrag som socialpedagog är att skapa förändringsprocesser och måluppfyllelse hos den unge och föräldrarna. Du samverkar med interna och externa aktörer runt den unge och familjen och du har förmåga att samordna och driva olika processer kring en familj utifrån ett helhetsperspektiv. Övrig information Kvalifikationer Du som söker är socialpedagog på högskolenivå eller har en motsvarande högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Det är önskvärt med vidareutbildning inom behandlingsarbete, samtalsmetodik eller manualbaserade metoder. Erfarenhet av tidigare behandlingsarbete är meriterande, särskilt inom områden såsom missbruk, ungdomskriminalitet eller annat normbrytande beteende. Du har förmåga att arbeta utifrån ett systemiskt förhållningssätt och det är viktigt att du har förmåga att skapa relation till ungdom och föräldrar, uppdragsgivare och samarbetspartners. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Innan erbjudande om anställning ges behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Verksamhet måltid är en verksamhet inom sektor service i Ulricehamns kommun. Uppdraget för verksamhet måltid är att servera måltider till samtliga förskole- och skolelever samt till biståndsbedömda personer i särskilda boenden, i gruppboenden eller i egen bostad. Idag finns det 34 kök som ingår i verksamhet måltid. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten omfattar samtliga arbetsuppgifter som förekommer i ett storkök, inklusive beställningar, matlagning, servering, disk, och egenkontroll. Arbetet är förlagt till alla veckans dagar, vilket innebär att helgtjänstgöring ingår. KVALIFIKATIONER Vi söker nu kockar till två olika tjänster inom vår verksamhet. Den ena tjänsten är placerad på Solrosens vård- och omsorgsboende i centrala Ulricehamn. Här arbetar du tillsammans med en kollega på vardagar och ansvarar själv för köket under helger. Den andra tjänsten är på Junibackens förskola i Gällstad, där du ansvarar för köket på egen hand. Under helger arbetar du på Ekeros vård- och omsorgsboende. I Gällstad planeras även det nya samverkanshuset Gällstadgården. Ett spännande projekt där äldre och yngre möts i samma miljö. Här kommer du få möjlighet att vara med från början i utvecklingen av ett nytt koncept och ett helt nytt kök. Vi söker dig som har en kockutbildning eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från storkök eller restaurang, och vi ser gärna att du har ett stort intresse för matlagning och engagemang i ditt arbete. Många medarbetare i Ulricehamns kommun kan fler än ett språk. Det är en värdefull tillgång, men det är också viktigt att behärska svenska som ett grundspråk. För att lyckas i arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt god datorvana. För att få arbeta i våra verksamheter, är ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister ett krav. Du kan beställa ett registerutdrag här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola. Det är viktigt att du har en strukturerad förmåga och en god vilja till förändring och utveckling. Du är ansvarsfull och stresstålig i förändrade situationer. Du har förmågan att arbeta självständigt likväl som du är samarbetsvillig, flexibel och serviceinriktad. ÖVRIGT Referenstagning kommer att påbörjas efter första telefonintervjun. Provanställning kan komma att tillämpas. Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Verksamhet funktionsnedsättning utför alla de insatser som regleras i LSS (Lagen om stöd och service åt vissa funktionsnedsatta), vilka bland annat inkluderar särskilt boende och daglig verksamhet samt personlig assistans. Verksamhetens främsta uppgift är att främja jämlikhet i levnadsvillkoren och full delaktighet i samhällslivet för personer med funktionsnedsättning. ARBETSUPPGIFTER Som stödassistent inom daglig verksamhet arbetar du för att skapa en meningsfull, förutsägbar och trygg arbetsdag för vuxna som är hos oss. Våra arbetstagare ska känna meningsfullhet, stolthet och arbetsglädje. Vi strävar efter att skapa en god social gemenskap tillsammans med andra. I arbetsuppgifterna ingår det att handleda och stötta personer/arbetstagare i deras dagliga verksamhet. I arbetet ingår det att samverka med anhöriga, boendepersonal och andra samarbetspartners i organisationen. Arbetet innefattar dokumentation av genomförandet av de beviljade insatserna vilket kräver god språklig förmåga. Det vardagliga arbetet ställer krav på dig att följa upp, analysera och aktivt arbeta med att anpassa miljö och förhållningssätt för att skapa en lugn och trygg omgivning där arbetstagaren kan utvecklas och nå goda levnadsvillkor. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag-fredag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som framförallt har ett intresse av att arbeta med människor med någon form av funktionsnedsättning och ser det som en självklarhet att alltid utgå från det bästa för brukaren. Du som söker har gått omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi värdesätter särskilt om du har erfarenhet av att arbeta med personer som har intellektuella, neuropsykiatriska eller psykiska funktionsnedsättningar, och om du har arbetat med personer inom detta område. För att passa i rollen ser vi att du är kan jobba bra i grupp och har kunskap inom lågaffektivt bemötande och ett strukturerat förhållningssätt. Meriterande är också att ha kunskap inom alternativ kommunikation samt om du har tidigare erfarenhet av att dokumentera i Treserva. Du anpassar ditt arbetssätt utifrån situationen och personens specifika behov, samtidigt som du har förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer. För att få arbeta inom funktionsnedsättning, behöver du uppvisa ett giltigt registerutdrag ifrån polisen. Här kan du beställa ett sådant: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Körkort är ett krav. ÖVRIGT Referenstagning påbörjas efter första telefonintervjun. Bakgrundskontroller genomförs för samtliga tjänster inom verksamhet funktionsnedsättning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Som medarbetare i Götene kommun blir du en del av en helhet där engagemang och samarbete över gränser är en självklarhet. Här värdesätter vi mod och nytänk i allt vi gör och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar kreativitet, initiativförmåga och ansvarstagande. Hos oss får du möjlighet att bidra till meningsfulla och samhällsnyttiga insatser som gör skillnad i människors vardag. Vi har en tydlig vision – vi ska bli Sveriges bästa landsbygdskommun. Götene kommun är platsen där man, ung som gammal eller mitt i livet, känner trygghet och har förutsättningar att utvecklas. Här står barnen i centrum. Vi tar vara på varje ung individs drivkraft och kreativitet genom att erbjuda en utbildning i toppklass, ett rikt kulturliv och en meningsfull fritid som ger barn och unga möjlighet att utvecklas till sina bästa jag. Lugnet, gemenskapen och enkelheten hos oss tillsammans med pulsen i städerna runt oss ger förutsättningar för ett rikt liv, oavsett var i livet man befinner sig. Runt knuten väntar Vänern och Kinnekulle med ett friluftsliv som många bara kan drömma om. Vill du vara med och forma Sveriges bästa landsbygdskommun? Läs mer om Götene kommun på http://www.gotene.se , och vad livet i Skaraborg har att erbjuda på https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/gotene https://www.youtube.com/watch?v=nCtx-cGrzis Söker du ett spännande och utvecklande jobb? Drivs du av att jobba med människor och vill vara med och utveckla en verksamhet? Då hoppas vi att du söker tjänsten hos oss! Beskrivning Torstensgården är en verksamhet för åtta boende med olika funktionsnedsättningar och insatser via LSS lagstiftningen. Några av de boende är äldre och några har arbete på daglig verksamhet. Götene kommun har gemensamma värderingar, metoder och arbetssätt som alla LSS-verksamheter arbetar utifrån. För oss är ett socialpedagogiskt synsätt viktigt där vi jobbar för en meningsfull vardag, delaktighet och självbestämmande. Arbetsuppgifter Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni över att ge varje boende ett individuellt utformat stöd för att stärka dennes förmågor och motivera till självständighet. Stödet ska formas efter varje individs egna förutsättningar. Arbetet kräver att man arbetar strategiskt och följer individuella arbetsmetoder baserade på de boendes behov. Bemötande är viktigt i detta arbete och vi arbetar lågaffektivt och respektfullt. För att nå bästa resultat är det viktigt med ett gott samarbete och en god kommunikation med dina kollegor. Du bidrar och verkar för att skapa en god och attraktiv miljö för alla, boende som kollegor. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning inom vård och/eller socialt arbete. Du är: - lösningsfokuserad, lyhörd och flexibel - trygg och stabil i situationer som kan vara stressande - ansvarsfull och kan själv strukturera ditt arbete - social kompetent och duktig på samarbete - ansvarstagande Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba lågaffektivt och med tydliggörande pedagogik. Arbetet innebär även administrativa arbetsuppgifter som t.ex. dokumentation så datorvana krävs. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. B-körkort krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor Vi söker en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi söker även 1 vikariat t.o.m 251231 med eventuell möjlighet till förlängning. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetet är förlagt dag, kväll och helg. Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid. Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.
NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 000 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö. Hudmottagningen är lokaliserad till Uddevalla sjukhus och konsultverksamhet bedrivs vid NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan. Vi behandlar patienter med olika typer av hudsjukdomar, hudtumörer och könssjukdomar. På mottagningen finns också en ljusbehandlingsenhet. Hudmottagningen i NU-sjukvården ingår i verksamhetsområdet Infektion, hematologi och hud. Vårt team består av 30 medarbetare varav 15 läkare. Kvalifikationer Legitimerad läkare. Du behärskar svenska i tal och skrift på lägst C1 nivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av hudsjukvård. Vidare fäster vi stor vikt vid personlig lämplighet såsom motivation, flexibilitet och god samarbetsförmåga. Tjänsten Tjänsten avser ett vikariat som sträcker sig ett år med start i september 2025. Du anställs som underläkare och får en handledare. Vid en eventuell övergång till ST-tjänst räknar vi med din tidigare tjänstgöringstid i din ST-tjänst. Intervjuer sker löpande under hela ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kan komma att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen före anställning. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas. Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter. Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss. Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans! Beskrivning Vi söker en fysioterapeut till vår enhet som består av fyra arbetsterapeuter, tre fysioterapeuter, en rehabassistent samt en hjälpmedelstekniker. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Hos oss arbetar vi i team tillsammans med arbetsterapeuter, men också tillsammans med andra professioner som sjuksköterskor och omvårdnadspersonal. Varje team ansvarar för ett geografiskt område där de kommunala verksamheterna inom särskilda boenden, ordinärt boende, kortvård/växelvård och funktionshinderomsorg ingår. Arbetsuppgifter Rollen som fysioterapeut/sjukgymnast inom kommunal hälso- och sjukvård är självständig och innebär att du bedömer, planerar, organiserar och utför rehabiliteringsinsatser. Du är tillsammans med arbetsterapeuten ansvarig för patientens rehabprocess och deltar i tvärprofessionella team med arbetsterapeut, sjuksköterska, undersköterska, biståndsbedömare och enhetschef. Du har även nära kontakt med anhöriga och är en viktig länk mellan patient och andra vårdgivare. Som fysioterapeut/sjukgymnast hos oss ansvarar du för att handleda och delegera vård- och omsorgspersonal. Du är ett stöd för övriga medarbetare i teamet runt patienten. Att bidra till verksamhetens förbättringsarbete är en självklar arbetsuppgift. Lösningsfokuserad och prestigelös samverkan är en stor del av din roll och en framgångsfaktor i uppdraget. Du behöver kunna arbeta med både akut problematik och långsiktiga mål. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Du har en helhetssyn och en god förmåga att analysera och reflektera utifrån olika perspektiv och kan hitta lösningar beroende på behov och situation. Vi söker dig som är lyhörd, har en god kommunikationsförmåga och kan identifiera individernas unika behov då du möter många olika människor. Då arbetet präglas av samarbete och variation ställs krav på god samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande men även förmåga att arbeta självständigt. Som person är du lugn och trygg, i både dig själv och i förmågan att fatta egna beslut. Du är van att använda datorn som arbetsredskap och har erfarenhet av att dokumentera. Hos oss använder vi datajournalsystemet Lifecare HSL. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser fram emot att ta del av dina kunskaper och din kompetens, oavsett om du har många års erfarenhet av yrket eller kommer direkt från studierna. Villkor B-körkort
Välj ett jobb för att visa detaljer