Senior Lagermedarbetare med Driftsansvar – Landvetter
DFDS Professionals AB
Lager- och terminalpersonal

Om tjänsten  Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom lager- och logistikbranschen? Har du erfarenhet från operativt arbete och vill utvecklas mot en mer ansvarstagande roll? DFDS Professionals söker nu en initiativtagande och strukturerad person till ett uppdrag i Landvetter. Arbetsuppgifter I den här rollen får du en central funktion i den dagliga driften och ansvarar för att: Säkerställa att arbetet flyter på effektivt genom att stödja och koordinera teamet i det dagliga arbetet. Hålla överblick över personalens uppgifter och arbetsflöde – samt aktivt fördela arbetsuppgifter vid behov. Fungera som kontaktperson mellan den operativa ledningen och medarbetarna. Kommunicera behov, förändringar och avvikelser vidare till ansvariga. Containerlossning och pallombyggnation etc. Om dig Vi söker dig som har: Erfarenhet från lager- och logistikarbete, gärna i en roll där du tagit extra ansvar. Är lösningsorienterad och har förmåga att se vad som behöver göras och får det gjort. Trivs med att ta initiativ, skapa struktur och vara ett stöd för både kollegor och ledning. Har god kommunikationsförmåga och kan agera länk mellan olika funktioner. Det är meriterande om du har utbildning inom logistik eller tidigare haft en samordnande roll. Anställningsform - Tjänsten är ett konsultuppdrag via DFDS Professionals. Rekryteringsprocess  Som en del av vår rekryteringsprocess använder vi Hubert AI för initiala intervjuer samt Assessios personlighetstest. Detta hjälper oss att säkerställa en objektiv och träffsäker bedömning av din potential och arbetsstil. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Ledare | Landvetter

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Geotekniker till SYSTRA
SYSTRA AB
Civilingenjörsyrken inom gruvteknik och metallurgi

Vill du arbeta som Geotekniker på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? Hos oss blir du en del av ett engagerat team som stöttar varandra, delar erfarenheter och har roligt tillsammans. Är du den vi söker? Ansök redan idag! Så här säger en av våra medarbetare: ”Hos oss blir du en del av ett mindre, sammansvetsat team som arbetar med varierande och intressanta uppdrag inom samhällsbyggnad samt i alla tänkbara skeden. Vår grupp erbjuder en informell, vänlig och dynamisk arbetsmiljö där dina kunskaper och idéer får utrymme att växa och utvecklas.Våra projekt sträcker sig över hela landet vilket gör att man har stora möjligheter att utmana sig som geotekniker och ständigt lära sig nya saker. – David G Som geotekniker hos oss formas din roll utifrån din erfarenhet, intresse och kompetensnivå. Du samarbetar både med andra teknikdiscipliner i våra större uppdrag och självständigt med egna geotekniska uppdrag. Arbetsuppgifterna är varierande och kan bland annat omfatta: Utredningar och projektering i olika typer av samhällsbyggnadsprojekt, med kunder såsom entreprenörer, Trafikverket och kommuner. Planera, koordinera och utvärdera data från fältundersökningar. Utföra beräkningar och dimensionering av geotekniska åtgärder. Vid intresse, ta rollen som uppdragsledare och ansvara för hela eller delar av projekteringsuppdrag inom ditt kompetensområde. Agera mentor och stöd för juniora geotekniker. Vara teknikansvarig i större projekt. Driva anbudsarbete och marknadsföring inom geoteknik. Om dig Vi söker dig som är en lyhörd lagspelare, men som samtidigt trivs med eget ansvar och har förmåga att självständigt leverera resultat. Du arbetar strukturerat och noggrant, har en god analytisk förmåga och hittar gärna kreativa lösningar på tekniska utmaningar. Vidare delar du generöst med dig av din kunskap och trivs i en coachande och stödjande roll. Kvalifikationer Civil- eller högskoleingenjör med inriktning geoteknik eller anläggningsteknik alternativ annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Minst 5 års erfarenhet som geotekniker. Tidigare arbetslivserfarenhet av att jobba mot såväl statliga, kommunala och privata beställare. Mycket goda kunskaper om gällande regelverk och riktlinjer för geotekniska undersökningar. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Goda kunskaper inom entreprenadjuridik. Vad kan vi erbjuda dig? SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen. Placeringsort och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Du kommer ha din bas på något av våra kontor i Sverige. Resor i tjänsten kan förekomma. Kontaktuppgifter Regionchef Civil Design, Sara Lundgren [email protected]   Rekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. När du anmäler intresse för ett jobb hos oss kan du bara bifoga ett dokument (ditt CV).  Om SYSTRA Group Med 11’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.  SYSTRA-confidence moves the world  Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
PhD position in synthesis of energy storage materials for future batteries

This PhD position at Chalmers University of Technology offers an exciting opportunity to work in an interdisciplinary environment and receive training and support in materials design and synthesis. You will develop into an expert in the field while growing as an independent researcher in battery technology. About us The main competencies at the Department of Industrial and Materials Science are found in the areas of: • Human-Technology Interaction • Form and Function • Modeling and Simulation • Product Development • Material • Production and in the interaction between these areas. The research covers the entire industrial process — from identifying needs to delivering the final product — while generating added value. The department stands out both nationally and internationally through its ability to integrate expertise across the entire value chain. Here, internationally recognized researchers collaborate in dynamic, high-quality research environments and participate actively in national and international research networks. The Division of Materials and Manufacture, part of the Department of Industrial and Materials Science, focuses on the full value chain—from materials design processing and characterisation to machining of primarily metals. We employ a range of technologies  - powder metallurgy, electroplating, additive manufacturing and material removal  - and a range of advanced characterisation techniques. Our work is interdisciplinary by nature and is addressing topics that have a direct impact on sustainability. The division is collaborating closely with other universities and research institutes and is implementing industry-academia partnerships through collaborative projects and strategic initiatives. About the research project  Lithium-ion batteries currently dominate rechargeable energy storage, but growing energy demands and limitations such as high cost, critical material dependency, and production challenges highlight the need for alternatives. In this position, you will focus on designing and synthesizing advanced materials for next-generation batteries—such as solid-state, multivalent-ion, or aqueous rechargeable systems—while collaborating with the research team to optimize their performance and support sustainable electrode processing. As part of this collaborative project, you will work in a multidisciplinary setting and engage with international researchers. Who we are looking for: • To qualify as a PhD student, you must have a Master's degree (masterexamen) of 120 credits or a Master’s degree (magisterexamen) of 60 credits in a relevant field such as chemistry and materials science. * • You will need strong written and verbal communication skills in English • To be successful, you also need to be highly motivated, have a problem-solving attitude and enjoy working closely together with others in a large project rather than on your own in a single project. The following experience will strengthen your application: • Experience in energy storage, organic synthesis, or materials characterization is a merit. *for students with an education earned outside of Sweden, a 4-year Bachelor’s degree is accepted. What you will do: Your major responsibility as a PhD student is to pursue your own doctoral studies related to the project. The overall goal of the project is to synthesize new energy storage materials, evaluate the properties and develop high performance battery. To achieve the goal, you need to: • design and perform experiment in different labs • develop hand-on skills to fabricate high-performance battery • You are expected to develop your own scientific concepts and communicate the results of your research verbally and in writing. • The position also includes teaching on Chalmers' undergraduate level or performing other duties corresponding to 10% of working hours Contract terms: • Full-time temporary employment. The position is limited to a maximum of 4.5 years • The PhD positions are fully funded from start. • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. • Doctoral studies require physical presence throughout the entire study period. A valid residence permit must be presented by the study start date, otherwise the admission may be withdrawn. What we offer: • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025). • Read more about Sweden’s generous parental leave, subsidized day care, free schools, healthcare etc at Move To Gothenburg. Chalmers is dedicated to improving gender balance and actively works with equality projects, such as the GENIE Initiative for gender equality and excellence. We celebrate diversity and consider equality and inclusion as fundamental aspects of all our activities. If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses to help you settle in. Discover more Find more general information about doctoral studies at Chalmers here.  Application procedure For information about application procedure, please refer to the advert on Chalmers' webpage. We welcome your application no later than July 12th, 2025 For questions, please contact:  Associate Prof. Jinhua Sun, [email protected] Prof. Uta Klement (Head of Division), [email protected] We look forward to your application! *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. ***  Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society. Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.

13 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Gatuingenjör
Uddevalla kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om jobbet Gatu- och parkförvaltning förvaltar allmän platsmark, är väghållare och svarar för den kommunala trafikövervakningen/regleringen. Vi ser till att det finns ändamålsenliga anläggningar och tillgänglig infrastruktur på allmän platsmark som håller rätt standard i säkerhet, trygghet, tillgänglighet och framkomlighet samt bidrar till en god stadsmiljö och en attraktiv kommun. Gatuingenjören planerar underhåll och reinvesteringar i gator och på allmänna platser samt är beställare i anläggningsprojekt. I arbetet ingår att samordna och planera behoven, följa upp och utvärdera. Uddevalla växer och utvecklas ständigt. Som gatuingenjör är du en mycket viktig funktion för enhetens uppdrag att förvalta och utveckla allmän platsmark. I uppdraget samarbetar du med kollegor på den egna enheten, projektenheten och driftenheten, men även med exempelvis ledningsägare inom kommunkoncernen samt med våra entreprenörer och leverantörer. Arbetsuppgifter En av våra duktiga gatuingenjörer går vidare inom organisationen till nytt och spännande uppdrag som enhetschef och därför letar vi nu efter en ny kollega och medarbetare till enheten Gatu -och parkförvaltning och fordon. Det dagliga arbetet som gatuingenjör på gatu-och parkförvaltning är varierande och du har också stora möjligheter att påverka och lägga upp planeringen på bästa sätt tillsammans med dina kollegor och samarbetspartners. Ansvarsområden inom enheten är exempelvis förvaltning och planerade underhåll av kommunens vägar, gång-och cykelvägar, fritidsbåtshamnar och bryggor, lekplatser, parker, gatubelysning, kajer, tunnlar, broar, trappor och liknande anläggningar på allmän platsmark. Du följer utvecklingen inom branschen och svarar också på frågor och skrivelser från allmänhet, andra förvaltningar och bolag. Du är stadens ansikte utåt när det gäller frågor och synpunkter kring underhåll och reinvesteringar på gatumark. Gatuingenjören har också rollen som sakkunnig och rådgivande i möten och dialoger med andra förvaltningar och bolag i tidiga planeringsskeden, bygglovsremisser och förstudier. Du tar fram tjänsteutlåtanden och beslutsunderlag till samhällsbyggnadsnämnden och finner det också självklart att vara delaktig i budgetarbetet samt att löpande följa upp budget och resultat inom ditt ansvarsområde och beställda projekt. Vem söker vi? Som person tycker du att det är lika självklart att samarbeta med andra som att driva egna processer och uppdrag. Du är trygg i din roll, skiljer på det personliga och professionella och ser ofta möjligheter i förändringar. Du är en kommunikativ person, lyssnar och använder din förmåga och goda omdöme för att skapa god framdrift med ett helhetsperspektiv. Du har ett strukturerat arbetssätt som gör att du kan planera och prioritera arbetet på både kort och lång sikt. Du arbetar bra med komplexa frågor och gillar problemlösning.  Vi ser gärna att du har relevant och aktuell erfarenhet av underhållsverksamhet av gator, torg och parker. Det är också meriterande om du har erfarenhet från liknande kommunal verksamhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • högskole- eller universitetsutbildning inom ett för tjänsten relevant område såsom ingenjör,  mark och anläggning eller samhällsplanering alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • erfarenhet av byggprojekt eller anläggningsprojekt • goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift • god datorvana, särskilt goda kunskaper i Office-paketet • körkort för personbil Det är meriterande om du har:  • kunskaper inom entreprenadjuridik, AB04, ABT06 och AMA anläggning • har kunskap och intresse för att arbeta med IT-baserade system • har erfarenhet från andra roller som beställare av entreprenadverksamhet • har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor • har deltagit i upphandlingar Vi kommer lägga vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen.  Övrigt Intervjuer och urval sker löpande under rekryteringsperioden. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

13 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Herrsansvarig säljare hos DO Design Only på Fredsgatan
D&O Retail AB
Butikssäljare, fackhandel

Om DO Design Only. Vi är en konfektionskedja med 8 butiker som säljer herr och damkläder från kända premium varumärken som; Ralph Lauren, Gant, J Lindeberg, Calvin Klein, Morris, Replay, Matinique, Samsoe Samsoe, Second Female, Mos Mosh, NN07, m.fl. Våra butiker är placerade i absoluta A lägen främst på Västkusten. Vi är ca 90 anställda som alla har som vision att hjälpa våra kunder så att DO Design Only skall vara en viktig del, av våra kunders garderob. Arbetsgivarens webbplats www.design-only.se Butikssäljare med avdelningsansvar för vår herr avdelning i butiken på Fredsgatan i Göteborg. Vi söker engagerad, serviceinriktad och självgående säljare till vår herravdelning. Vi ser att du har erfarenhet från liknande tjänst sedan tidigare samt ett genuint intresse för mode och konfektion. Vi värdesätter ett förhållningssätt till kunden som bygger på långsiktighet och förtroende. Som butikssäljare och herransvarig på DO Design Only har du ett stort intresse för försäljning, att upprätthålla en god kundrelation och leverera en köpupplevelse utöver det vanliga. Du har även ansvar för att se till att det alltid är påfyllt och snyggt i herravdelningen. Vi ser gärna att du har känsla och kunskap om visual merchandising då du också är delaktig i att skapa en inspirerande exponering. Tjänsten är ca 30 - 35 timmar. Vi söker dig som: · Har minst 3 års erfarenhet från försäljning av kläder och konfektion · Tar en aktiv roll i att uppnå företagets och butikens uppsatta mål · Är engagerad, målinriktad och ansvarsfull · Har ett genuint intresse för mode och konfektion "De bästa säljarna går primärt till jobbet för att det är kul. De gillar genuint att möta kunder, skapa affärer och allt arbete kring affären. Denna genuina känsla uppfattas av kunderna vilket gör att de säljer mer och har ännu roligare." Om Dig. Profil: • Positiv inställning i allmänhet och förändringsvillig i synnerhet • Förståelse för att kundbemötandet är avgörande för att överträffa kundens förväntningar • Älskar kläder och vill vara en del i ett team som ständigt tar sig an utmaningar • Kunnig och intresserad av konfektion och våra produkter • Förmåga att kommunicera med medarbetare och leverantörer i syfte att vara ”steget före”. Vår hemsida: www.design-only.se Arbetsplatsens adress Fredsgatan 411 07 Göteborg Utbildningsnivå Gymnasial utbildning Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via mejl till: [email protected]

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Laboratorietekniker till Kemibolag
Friday Väst AB
Laboratorieingenjörer

Är du noggrann och strukturerad med ett intresse för laborativt arbete? Nu söker vi för vår kunds räkning en Laboratorietekniker för ett vikariat med chans till förlängning, där du får vara med och säkerställa kvaliteten i deras produktion. Här får du ta ansvar, bidra med initiativ och jobba tätt tillsammans med engagerade kollegor. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN: I rollen som Laboratorietekniker kommer du att ha en central roll i deras laborativa arbete med fokus på kvalitetssäkring av råvaror, mellan- och slutprodukter inom deras katalysatorproduktion. Din huvudsakliga uppgift blir att testa och analysera material i laboratoriet för att säkerställa att det uppfyller fastställda kvalitetskriterier. Utöver det praktiska analysarbetet ansvarar du även för den tillhörande administrationen kring tester och analyser. Du rapporterar direkt till Team Leader Lab och samarbetar nära både dina kollegor i laboratoriet och med teamen inom Logistik och Produktion. Några av arbetsuppgifter kommer att vara: Köra reaktorer för att testa katalysatorer Utföra analyser och dokumentera resultat Underhålla och kalibrera laboratorieutrustning Delta i utredningar och metodutveckling Arbeta enligt säkerhetsrutiner och hantera kemikalier på ett säkert sätt Samarbeta med produktion och övriga labbteamet VI SÖKER DIG SOM HAR: Har en relevant utbildning inom kemi, t.ex. kemiingenjör, biomedicinsk analytiker eller motsvarande – minst yrkeshögskola/kandidatnivå Tycker om att arbeta hands-on med instrument och kemikalier Kan kommunicera obehindrat i både tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du har: Erfarenhet från arbete i provverksamhet eller labbmiljö. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas i rollen ser vi att du uppskattar laborativt rutinarbete och har ett öga för detaljer. Du arbetar noggrant och strukturerat, med ett starkt fokus på säkerhet, samtidigt som du säkerställer hög kvalitet i allt du gör. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är initiativrik och bidrar gärna med förbättringsförslag kring arbetssätt och processer. Rollen kräver även att du har lätt för att samarbeta och kommunicera, både med kollegor i laboratoriet och med andra avdelningar. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är en rekrytering där du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget för ett vikariat om 9 månader, med goda möjligheter till förlängning. Friday ansvarar för rekryteringsprocessen och alla frågor hänvisas till Friday. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, vikariat 1 september 2025 – 1 juli 2026 Start: Efter sommaren 2025 Placering: Norr om Göteborg Rekryteringsansvarig: Evelina Ogheden Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

13 juni 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
IT-supporttekniker | Skövde | Experis
Experis AB
Supporttekniker, IT

Är du familj och vänners egna IT-tekniker? Vi har nästa utmaning för dig som vill utvecklas inom IT-support! Hos oss kommer du mötas av en kultur där du själv är med och banar vägen för din karriär inom IT. Vi vill vara med på din resa, vill du vara med på vår? Ge din IT-karriär en nytändning och bli en del av Experis idag! 🚀 Arbetsbeskrivning Känner du den där kittlande känslan när du får chansen att fördjupa dig i kniviga problem och leverera service i världsklass? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en värld av utveckling, utmaningar och en gemenskap där din huvudsakliga uppgift är att vara räddaren i nöden för dina kollegor när det gäller IT-relaterade utmaningar. Din arbetsdag blir som en resa genom IT-landskapet, där du utforskar allt från teknikmiljöer och kringutrustning till operativsystem, nätverk och informationssäkerhet. Ärenden kommer att strömma in från alla håll, huvudsakligen via telefon, chatt och mail. Ditt engagemang kommer att spela en avgörande roll för att lindra andras tekniska huvudvärk och skapa en smidig arbetsdag för alla. Din vardag hos oss - aldrig en tråkig dag! Vi på Experis lovar att varje dag blir unik. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor för att lösa problem på bästa sätt. Det ger dig inte bara en bredare kunskapsbas utan också ett starkt nätverk. Och glöm inte att du kommer stöta på varierande arbetsuppgifter som håller dig på tårna! Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Dara eller Vilma, så berättar vi gladeligen vilka vi är! Vi söker dig som har: * Gymnasial relevant utbildning * Minst ett halvårs erfarenhet inom helpdesk eller liknande * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vem är du? Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas! Om Experis Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor. Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Gör Experis till din nästa destination! Övrig information Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT-administration. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Dara på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning. Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
McDonald's Gbg, Bäckebol söker nya glada medarbetare
Food Folk Sverige AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

13 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Lokalvårdare till Gudhemsgården

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Gudhemsgården tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. SiS Ungdomshem Gudhemsgården är en nystartad verksamhet som just nu består av tre avdelningar men kommer under kommande året expandera till fem avdelningar, totalt 33 platser. Arbetsbeskrivning Vi söker en positiv och serviceinriktad medarbetare med goda kunskaper inom lokalvård. Tjänsten innebär städning av hela institutionens gemensamma lokaler. Kvalifikationer Vi söker dig som är flexibel, serviceinriktad, noggrann och kan arbeta självständigt och är ansvarsfullt. Du ska även: • tycka om att arbeta bland människor och vara en samarbetsinriktad person. • ha gymnasieexamen alt. erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • tidigare erfarenhet av lokalvård. • kommunivera väl på svenska i tal och skrift. • inneha B-körkort Stor vikt läggs vid personliga lämplighet. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 6 juli.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Stabsläkare tillika medicinskt verksamhetschef MR V
Försvarsmakten
Övriga läkare

Stabsläkare tillika Medicinsk verksamhetschef MRV Befattningsbeskrivning: Västra militärregionen (MRV) har det territoriella ansvaret i Försvarsmakten för det geografiska området Halland, Västragötaland, Värmland och Örebro. Stabsläkaren är placerad på MRV-stab och är underställd chefen J4 (logistikavdelning). Logistikavdelningen har fyradelfunktioner där försvarsmedicin är en av dessa. Inom funktionen försvarsmedicin jobbar stabsläkaren tillsammans med andra försvarsmedicinare av olika yrkeskategorier. Stabsläkare tillika Medicinsk verksamhetschef (Med. VhC) har det medicinska verksamhetsledningsansvaret för den försvarsmedicinska verksamheten som bedrivs internt inom organisationen MRV. Som Med. VhC så svarar man mot Försvarsmakten vårdgivare. Vilket innebär bland annat att säkerställa att organisationen tillämpar vårdgivarens ledningssystem för systematisk kvalitetsarbete (LSK) och att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar och förordningar. Stabsläkaren/ Med VhC jobbar främst inåt egna organisationen avseende försvarsmedicinska frågor mot våra 5MR-grupper och 10 Hemvärnsbataljonerna, såsom: - utbildningsfrågor - interna medicinska rutiner - kompetenskontroller av den medicinska personalen - medicinska delegationer. Arbetet görs i nära samarbete med vår stabssjuksköterska.Stabsläkaren biträder även Militärregionläkaren i arbetet med försvarsmedicinsk planering och samverkan mot andra organisationer både inom och utanför Försvarsmakten. Krav: Svensk medborgare Legitimerad läkare med specialistkompetens Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Körkort   Meriterande/ önskvärt: Goda vitsord och erfarenhet av kliniskt arbete Militär erfarenhet Erfarenhet av medicinsk verksamhetsledning Officers- eller reservofficersutbildning Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som stabsläkare är du en person som vill ta ansvar och utvecklas inom ramen för din befattning och ansvarsområde.  Du har god samordnings- och samarbetsförmåga, med god struktur. God förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Civil befattning med tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringens omfattning 100%. Individuell lönesättning. Frågor besvaras av stabsläkare Fredrik Tornqvist, nås via växel 010-8251000 Sista ansökningsdag 2025-08-17 Fackliga representanter: Samtliga nås via växel: 010-8251000 OFR/O, Viktor Johnsson OFR/S, Leif Wetterlid SACO, Camilla Rosensköld SEKO-F, Lola Ahlgren Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025