Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Ta färjan ut till oss på vackra Styrsö! Du som undersköterska har en viktig samhällsroll. Vill du utvecklas i en framtidsbransch och göra det möjligt för hyresgästerna på Södra Skärgårdens Vård- och omsorgsboende att leva ett värdigt och meningsfullt liv? Vi erbjuder ett arbete i en fantastisk skärgårdsmiljö nära havet. Du behöver åka färja från Saltholmen för att komma till jobbet, vilket tar cirka 20 minuter. Kontrollera ditt reseavstånd med Västtrafiks reseplanerare. För morgonpasset måste du vara på plats på Styrsö Bratten kl. 06:30 Vi förväntar oss engagemang och din kompetens. Du är den som får vardagen att fungera och bli meningsfull. I ditt arbete utgår du från det friska hos hyresgästen och tar vara på individens resurser. Du motiverar och stimulerar hyresgästen utifrån dennes individuella förutsättningar, i det egna hemmet som är en del av vård- och omsorgs boendet. I arbetsuppgifterna ingår allt från personlig omsorg, stöttning runt måltider, uppmuntran och stöd i sociala aktiviteter samt samverkan med anhöriga. Vissa arbetsuppgifter utför du på uppdrag av legitimerad personal. Du är också kontaktpersonal som hjälper hyresgästen att formulera sina behov och önskemål. Din arbetstid är schemalagd dag, kväll och helg. Vi erbjuder ett meningsfullt och omväxlande arbete i en tillitsfull arbetsmiljö. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, kan visa Socialstyrelsens intyg om skyddad yrkestitel alternativt kan visaatt du var anställd som undersköterska vid införandet av de nya reglerna. Arbetet kräver datorvana för dokumentation i IT-system och goda svenska språkkunskaper både i tal och skrift för att kunna kommunicera effektivt med andra. Erfarenhet från tidigare vård- och omsorgsarbete är önskvärt men inget krav. Det är också meriterande med vidareutbildning inom vård och omsorg. I din roll träffar du många människor, vilket kräver att du kan arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma mål. Du ska vara respektfull, öppen i dina möten och du ska alltid ha hyresgästernas bästa i fokus. Arbetsdagen kan ibland bli annorlunda än planerat eftersom du arbetar med människor, därför behåller du lugnet, balanserar olika krav och omprioriterar dina arbetsuppgifter. ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheter och kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Du ska beställa kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret och utdraget ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk: https://etjanster.polisen.se/login/request?tid=eregisterutdrag-utdrag&lid=ebd26d83-ce2a-44d0-835a-53e4b7b8914d Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Hos oss får du frihet, ansvar och en nyckelroll i att driva förändring tillsammans med engagerade kollegor. Din framtida arbetsgivare Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Vårgårdas största arbetsgivare med en centralt belägen modern produktionsanläggning. Här har företaget producerat kranar och kopplingar i mer än hundra år. Genom att jobba nära mellan konstruktion och produktion levererar företaget effektiva lösningar som framgångsrikt möter marknadens krav på miljö, funktion och design. Sedan 1825 har Gustavsberg varit en del av samhällsbygget och spelat en viktig roll för människors välmående och livskvalitet. Idag är vi en av Skandinaviens ledande leverantörer av badrumsprodukter. Ett badrum från Gustavsberg håller i generationer, har hög kvalitet, skandinavisk tidlös design med innovativa lösningar som sparar vatten och energi. Företaget ägs av den tyska koncernen Villeroy & Boch, som är en av Europas största producenter av badrumsinredningar och bordsporslin. Villeroy & Boch Gustavsberg, med dotterbolag i flera länder i Norra Europa, representerar förutom varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, även Vatette som är ledande inom installationsprodukter för kompletta tappvattensystem. Villeroy & Boch Gustavsberg har idag ca. 350 medarbetare och omsätter över 1,1 miljarder SEK Vad erbjuder rollen? I den här rollen får du en central och strategisk position, genom att säkerställa produkters överensstämmelse med relevanta krav på kvalitet, säkerhet och hållbarhet. Du arbetar brett i organisationen och påverkar beslut i bryggan mellan teknik, myndighetskrav och affären. Rollen har är viktig och avgörande för att vi ska fortsätta att ligga i framkant. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: -Säkerställa att produkter följer formella lagar, förordningar, samt marknadsdrivna krav inom energi och miljö (t.ex. Svanen, SundaHus, EU Taxonomy) -Agera kontaktperson gentemot myndigheter, testinstitut och certifieringsorgan -Driva och utveckla interna processer för produktöverensstämmelse och dokumentation -Delta i produktutvecklingsprojekt för att säkerställa efterlevnad av tekniska och regulatoriska krav -Hålla organisationen uppdaterad kring förändrade lagkrav och bidra till kunskapsöverföring -Representera företaget i tekniska och miljömässiga kommittéer -Initiera och driva förbättringsprojekt för att stärka vår position på marknaden -Medverka vid interna och externa revisioner Du kommer att arbeta nära flera delar av organisationen - såsom konstruktion, inköp och sälj men också ha stor självständighet i hur du lägger upp ditt arbete. Rollen passar dig som trivs i ett sammanhang där din kompetens verkligen gör skillnad. Vem är du? Vi tror du har en relevant teknisk utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom produktkrav, certifiering och / eller ledningssystem. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom teknik eller naturvetenskap, gärna med inriktning mot miljö och hållbarhet. Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska, i tal såväl som skrift, samt har lätt att kommunicera krav och tekniska förutsättningar på ett tydligt och anpassat sätt. Vidare är du analytisk, strukturerad och kan omsätta regelverk till praktiska lösningar. Du är självgående, lösningsorienterad och tar gärna initiativ. Samtidigt är du samarbetsinriktad och en skicklig kommunikatör som kan förklara tekniska och regulatoriska krav. Du trivs i en roll med mycket ansvar, där din förmåga att bygga relationer bidrar till att lyckas. Är detta din perfekta match? Vill du ha en framtidsroll-där du få vara med och påverka framtiden? Där din kompetens får ta plats, där du gör skillnad varje dag och samtidigt får möjlighet att växa? Då tror vi att du kommer trivas hos oss. Sök redan idag - vi ser fram emot att höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 20 juli 2025. Notera att rekryteringsprocessen kan komma att förlängas något under semesterperioden. Vi behandlar ansökningar löpande och återkommer med återkoppling så snart som möjligt. Tack för visat tålamod och förståelse. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens på [email protected] eller Sofia på sofia.hansson@effektiv. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Sökord Product Compliance Specialist, Hållbarhet, Kvalitetssäkring, Produktansvarig certifiering, Kvalitetsspecialist produktcertifiering, Miljö- och hållbarhetsansvarig, Villeroy & Boch Gustavsberg, Gustavsberg, Vårgårda, Effektiv, rekrytering
We are looking for a highly motivated and skilled PhD student with expertise in computational hydrodynamics and structural analysis, and a genuine interest in conducting research on hydrofoil craft to improve the safety of these vessels. About us The Division of Marine Technology, part of the Department of Mechanics and Maritime Sciences at Chalmers University of Technology, conducts research and education in Naval Architecture and Ocean Engineering.The division comprises senior researchers, post-docs, and PhD students who foster an open and collaborative environment. Core research areas include ship design, marine structures, hydrodynamics, safety, and maritime operations. We combine fundamental and applied research, including simulation methods, tools and metocean data, to improve ship safety and energy efficiency, in close collaboration with industry. The division is responsible for educating Naval Architects and Ocean Engineers within the international master's program Mobility Engineering at Chalmers. About the research project Hydrofoil technology significantly reduces resistance in high-speed vessels, positioning them as a sustainable solution for fast sea transportation. It forms a key technology in electrification of waterborne transportation. Despite growing interest in electric hydrofoils, safety aspects, particularly hydrodynamic and structural design questions , as well as the performance of active flight control systems remain underexplored. Addressing these gaps is essential for the success of this technology. This research project aims to support the development of safer, more efficient foiling vessels and to accelerate the transition towards fossil-free marine transportation. Who we are looking for We seek candidates with the following qualifications: • To qualify as a PhD student, you must have a master’s degree in Naval Architecture, Applied Mechanics, Mechanical Engineering, or a closely related field. Equivalent requirements apply to individuals with an education earned outside of Sweden, for example a 4-year bachelor's degree is accepted. • Strong knowledge of hydrodynamics, CFD, turbulence modelling, and structural mechanics. • Understanding of the numerical methods behind CFD, turbulence models. • Experience in visualizing and analyzing simulation data and interpreting results. • Strong written and verbal communication skills in English The following experience will strengthen your application: • Experience with computational ship hydrodynamics • Experience with STAR-CCM+ and Abaqus • Knowledge of Control Algorithms (e.g. PID controller) • Knowledge of Reduced Ordered Models What you will do • Take courses at an advanced level within the Graduate school of Shipping and Marine Technology | Chalmers • Conduct high-quality research and publish results in peer-reviewed journals. • Collaborate with industrial partners to ensure research relevance and applicability • The position generally also includes teaching on Chalmers' undergraduate level or performing other duties corresponding up to 20 per cent of working hours Contract terms and what we offer • The PhD position is fully funded • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. • The position is limited to four years, with the possibility to teach up to 20%, which extends the position to five years. • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025). Chalmers is dedicated to improving gender balance and actively works with equality projects, such as the GENIE Initiative for gender equality and excellence. We celebrate diversity and consider equality and inclusion as fundamental aspects of all our activities. If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses to help you settle in. Discover more Find more general information about doctoral studies at Chalmers here. Application procedure The application should be written in English be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files. • CV: (Please name the document: CV, Family name) • Personal letter • Bachelor’s and, if available, master’s thesis together with the transcripts. Use the button at the foot of the page to reach the application form. Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Application deadline: July 13, 2025 For questions about the research project, please contact: Arash Eslamdoost, Associate Professor in Applied Hydrodynamics [email protected] 031-772 3684 We look forward to your application! *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society. Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.
PR-Slamsugning AB är ett familjeföretag och har sedan starten 1980 arbetat med transporter inom miljöområdet. Vi fortsätter att utöka miljöarbetet och söker nu medarbetare till våra container transporter med utgångspunkt i Falköping. Du arbetar i ett Team men bör även trivas med att arbeta självständigt. Arbetstiderna är till största delen mellan 07:00-16:00 men även fjärrtransporter kan förekomma. Din profil Vi söker dig med några års erfarenhet av att köra lastväxlare. Du är mån om att sköta dina arbetstider och att leverera på utsatt tid och trivs med att ha direktkontakt med kunden. Tjänsten ställer krav på CE-körkort och giltig YKB-behörighet. ADR är meriterande. Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi tillämpar 6 månaders provanställning Har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta Casper Magnusson 0515-836 88 Du ansöker direkt på [email protected]
Nordic Mechanical Solutions AB ingår i Granitor koncernen och utför kvalificerade installations- och underhållshållstjänster inom rörledning och mekaniska projekt. Bolaget utför underhållsstopp och revisioner i process- och energiintensiv industri samt underhållstjänster inom mekanik, rör och stål. Tjänsterna omfattar även förtillverkning och installation av industriella rörsystem med montage av pumpar, ventiler och annan processutrustning. Bolaget är främst verksamt i Sverige och på den nordiska marknaden. Kunder återfinns bland annat inom sektorerna VA, biogas, energi, förnybar energi, återvinning, stålindustri, olja/gas, petrokemi, infrastruktur och cementindustri. Omsättning ca 450 miljoner. https://www.granitor.se/mechanical Nordic Mechanical Solutions erbjuder stora företagets trygghet och långsiktighet men har mindre företags fördelar med korta beslutsvägar och familjär stämning. Som projektledare kommer du att driva och leda installationsprojekt genom att starta, genomföra och avsluta rätt. Du ansvarar för att leverera dina projekt inom fastställd budget, tidplan och kvalitet. Du för kontinuerlig uppföljning samt återrapportering av projektstatus till Projekt- eller Affärsområdeschef samt beställare/styrgrupp. Vi söker dig med en relevant utbildning eller minst 2 års erfarenhet som projektledare. Du är driven, strukturerad och har förmågan att driva och leda komplexa anläggningsprojekt inom process och petrokemi. Du är positiv, driven och lyhörd och har förmågan att samarbeta och etablera goda relationer och nätverk, internt såväl som externt. Du är motiverad och har en god förståelse för teknik samt förmågan att uttrycka dig väl på både engelska och svenska i såväl tal som skrift. Resor kan förekomma både för längre och kortare perioder i tjänsten, varför B-körkort är ett krav. Vi erbjuder dig Spännande och utvecklande uppdrag där du får möjligheten att arbeta med branschledande kunder såväl på nationell som nordisk nivå med hållbara projekt i fokus Trevliga och kompetenta kollegor; vi arbetar professionellt med att lösa projektfrågor via samarbete och nätverkande inom koncernen. Vi tar jobbet på allvar men har det också mycket trevligt tillsammans Goda villkor; eftersom vi sätter medarbetarna i centrum är vi stolta över att ge våra anställda goda villkor och förmåner. Together to get there Låter det intressant? Perfekt! Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så tveka inte på att höra av dig eller skicka in din ansökan snarast, senast 1 juli 2025. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson [email protected]
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid Institutionen för biologi och miljövetenskap (BioEnv) finns utbildnings- och forskningsverksamhet som sträcker sig från fjällvärldens ekosystem, genom skog, mark och vattendrag, hela vägen ut i havet. I dessa miljöer arbetar vi med olika biologiska organisationsnivåer från gener, via individer och populationer till samhällen och ekosystem. Vi arbetar inom ekologi, evolution, fysiologi, systematik och kombinationer av dessa ämnesområden för att förstå betydelsen av naturliga och av människan skapade miljöförändringar. Institutionens verksamhet bedrivs på två olika platser, GU:s lokaler i Natrium på Medicinaregatan 7B i Göteborg, samt på Kristineberg marina forskningsstation som drivs av den Marina infrastrukturen vid Göteborgs universitet. Den aktuella anställningen är förlagd till Natrium. Vi erbjuder Göteborg universitet är en statlig myndighet vilket innebär särskilda förmåner, mer semester och bra pension. Du kan läsa mer om våra anställningsförmåner här. Ämne Ämnesområdet är miljövetenskap Ämnesbeskrivning Postdoktor anställningen finansieras av Naturvårdsverket som en del av projektet ”Utveckla bedömningsverktyg och kriterier för integrativ kemisk och biologisk effektövervakning”. Syftet är att utveckla nya strategier för integrering av övervakningsdata och att fastställa bedömningskriterier för biologiska effektparametrar. Svensk kustövervakning har fokuserat på både kemisk analys och analys av effekter av kemikalier på biologiska system med hjälp av biologiska effektmarkörer. Även om dessa två strategier har pågått parallellt i årtionden, överlappar väldigt få provtagningsplatser och det har gjorts få försök att integrera övervakningsdata. De svenska övervakningsprogrammen har samlat stora mängder data som kan användas för att testa nya metoder för dataintegrering och generering av bedömningskriterier. Detta, med tillägg av nya biologiska effektmarkörer, inklusive bedömning av meiofaunas biologiska mångfald, kommer att vara en hörnsten i arbetet för att fastställa nya strategier för framtida miljöriskbedömningar. Riskbedömningar som är nödvändiga för att utvärdera kustnära havsområden för god miljöstatus (GES). Detta arbete är av stort värde för den svenska övervakningen men också för att harmonisera övervakningsverksamheten inom EU:s bland annat för havsmiljödirektivet (MSFD). Huvudsyftet med detta projekt är att använda tillgängliga och ny data från fallstudier, för att utveckla integrationsstrategier för övervakning av kemiska och biologiska effekter och de bedömningskriterier som är nödvändiga för att utvärdera integrerad övervakningsdata. Arbetsuppgifter Projektet kommer att genomföras i nära samarbete med ett multidisciplinärt team av forskare med bakgrund inom miljöövervakning, och forskning fokuserad på föroreningar och biologiska effekter av dessa föroreningar, vid Naturhistoriska riksmuseet och Institutionen för Biologi och Miljövetenskap (BIOENV), Göteborgs universitet (Dr Anne L. Soerensen och Prof Joachim Sturve). Kandidaten kommer att ansvara för att sammanställa en databas med befintliga kemiska och biologiska effekt data från övervaknings- och forskningsprojekt med fokus på Sverige och Östersjön. Kandidaten kommer sedan att använda denna databas för att undersöka strategier för integration av övervakningsmetoder och hjälpa till att fastställa relevanta bedömningskriterier. I anställningen ingår, förutom forskning, även 20 % undervisning på ekotoxikologiska mastersprogrammet samt inom biostatistik. Den framgångsrika kandidaten kommer att undervisa i kurser som i första hand täcker kemisk riskbedömning och biostatistik. Anställning Anställningen är en tidsbegränsad anställning under två år, omfattning 100 % med placering tillsvidare vid Institutionen för biologi och miljövetenskap. Tillträde för anställningen är enligt överenskommelse. Läs mer om anställningen och ansök via: Göteborgs universitet | Postdoktor i integrativ miljöövervakning Ansök Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. De publikationer som inte kan bifogas ansökan digitalt ska skickas i tre till: Institutionen för biologi och miljövetenskap Att: Joachim Sturve Göteborgs universitet Box 463 405 30 Göteborg Märk kuvertet ” Postdoktor i integrativ miljöövervakning,PAR 2024/467”. Publikationerna ska vara inkomna senast sista ansökningsdatum. Ansökan ska vara inkommen senast:2025-07-07 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Infotivs Vision är att skapa En värld med fler innovativa människor som skapar en hållbar teknik för framtiden. Därför erbjuder vi konsulter, lösningar och verktyg som hjälper våra kunder att med framgång utveckla och digitalisera sina produkter och produktinformation. Våra åtaganden kännetecknas av professionialism och enkelhet vilket gör att vi tillsammans bygger ett långsiktigt förtroende. Vi är nyfikna och prövar gärna nya lösningar tillsammans med våra kunder. Är din nästa utmaning en kombination av teknik och samhällsnytta? Skulle du vilja utveckla innovativa lösningar som också bidrar till säkerhet och trygghet i vårt samhälle? Nu letar vi på Infotiv efter en riktigt duktig mekatronikingenjör som med sin kompetens och sitt engagemang vill vara med och utveckla framtidens försvarssystem. Vilka är vi? Som anställd hos oss på Infotiv är du del av en gemenskap som präglas av öppenhet och god sammanhållning där vi stöttar och hjälper varandra. Våra ledord "varmt hjärta och skarp hjärna" är värderingar som genomsyrar hela företaget, vårt arbetssätt, vårt ledarskap och vår arbetsmiljö. Det varma hjärtat står för empati, tillit och samarbete, och det är viktigt för oss att du som medarbetare känner dig uppskattad, sedd och lyssnad på. Den skarpa hjärnan står för kompetens och innovation, och vi värdesätter varje individs förmågor och kompetens genom att uppmuntra nytänkande, kreativitet och initiativtagande. Tillsammans är vi Infotiv. Vi är anslutna till Almega och erbjuder kollektivavtal som ger dig trygghet och säkerhet i anställningen. Våra goda kundrelationer gör att vi kan ha en långsiktig strategi, där du kan utvecklas genom rätt uppdrag och med rätt kompetensutveckling. Hos oss kan du både testa nya saker och utvecklas samtidigt som du kan känna dig trygg i din anställning. Din framtida utmaning Du kommer att vara med att integrera och verifiera nästa generations avancerade försvarssystem. Systemen utvecklas för övervakning i konfliktområden och är av defensiv natur. Produkterna används för att skydda den egna personalen samt insamla information för att kunna motverka och eventuellt besvara angriparens offensiv. Ditt uppdrag blir att integrera nya komponenter i systemet och verifiera att dessa samspelar med varandra som tänkt, och rollen kommer således att innefatta alltifrån från kravstudier och integration till felsökning och olika typer av verifiering och validering. Exempel på arbetsuppgifter: - Genomföra systemövergripande integration och verifiering, både i labbmiljö och på externa mätplatser. - Utföra radarsändningstester i labbmiljö och i fält. - Planera, genomföra och dokumentatera tester enligt etablerade processer, inklusive upprättning av verifieringsplaner, testprotokoll och testrapporter. - Medverka vid FAT (Factory Acceptance Test) för flera av systemen. - Ansvara för driftsättning och support vid systemdemos.
Vi är stolta över Trollhättans stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Trollhättans stad, Serviceförvaltningen, söker en ekonom. Du kommer att ingå i förvaltningens ekonomistab tillsammans med två ekonomkollegor. Serviceförvaltningen består av två verksamheter, Produktion och Service samt Måltid och Lokalvård med cirka 400 medarbetare. Uppdraget för Måltid och Lokalvårdsverksamheten är att tillgodose kärnverksamheternas behov av måltider och lokalvård till barn, elever, brukare och anställda i stadens lokaler. Kontoret Produktion och Service uppdrag är att tillhandahålla tjänster så som fastighetsförvaltning, entreprenad, nyanläggning, snöröjning, underhåll av vägar och parker med mera till Trollhättans Stads förvaltningar och kommunalt ägda bolag. Vi arbetar proaktivt och serviceinriktat gentemot kollegor, kunder och invånare i Trollhättan. Vi jobbar ständigt för att förbättra kvalitén och effektiviteten i våra egna och stadens verksamheter, för att kunna möta dagens och framtidens krav. Arbetsuppgifter I uppdraget som ekonom ansvarar du för redovisning och att göra löpande uppföljningar, prognoser och analyser. Du agerar stöd till förvaltningens chefer i ekonomiska frågor. Du arbetar med frågor rörande intern kontroll, statistik och ekonomiska underlag samt budget. Som ekonom i förvaltningens ekonomistab arbetar du utifrån en helhetssyn på Serviceförvaltningens uppdrag med fokus på Mål- och resursplan och budget. I rollen som ekonom kommer du även vara en del av Trollhättans stads ekonomistyrgrupp. Du kommer att vara en del i det utvecklingsarbete som pågår inom förvaltningen. Kvalifikationer Du har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning, gärna mot offentlig ekonomi eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har flerårig erfarenhet från likartade arbetsuppgifter samt intresse av att delta i förvaltningens förändrings- och utvecklingsarbete inom ekonomiområdet. Vi ser att du är en person som har förmåga att tänka övergripande och som ser kopplingen mellan mål, ekonomi och genomförande. Du har förmåga att se ekonomiska konsekvenser av olika beslut och projekt. Du har god analytisk förmåga samt kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är kommunikativ, har en god pedagogisk förmåga samt en förmåga att skapa goda relationer. Ekonomiarbetet är ofta starkt tidsstyrt och ställer därför stora krav på din förmåga att snabbt sätta dig in i frågeställningar, prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, se sammanhang och hantera tidspress. Du skall kunna kommunicera obehindrat på det svenska språket i både tal och skrift. Övriga språkkunskaper och erfarenhet ifrån arbete i en politiskt styrd/offentlig organisation är meriterande. Du har goda IT-kunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av och kan arbeta i Unit4, ekonomisystem och Stratsys. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Rekrytering kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. Kontaktpersonerna kan nås under följande veckor. Mariette Edkvist vecka 25-27,33. Jörgen Aronsson vecka 29-33. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag är vi ca 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans stad tillämpar rökfri arbetstid.
Infotivs Vision är att skapa En värld med fler innovativa människor som skapar en hållbar teknik för framtiden. Därför erbjuder vi konsulter, lösningar och verktyg som hjälper våra kunder att med framgång utveckla och digitalisera sina produkter och produktinformation. Våra åtaganden kännetecknas av professionialism och enkelhet vilket gör att vi tillsammans bygger ett långsiktigt förtroende. Vi är nyfikna och prövar gärna nya lösningar tillsammans med våra kunder. Vill du vara med och realisera elektrifieringen av tunga fordon? Just nu letar vi efter skarpa ingenjörer som vill utveckla framtidens testmiljöer för verifiering av system innehållandes bl a batterier, elmotorer, invertrar och laddningsfunktionalitet. Vilka är vi? Som anställd hos oss på Infotiv är du del av en gemenskap som präglas av öppenhet och god sammanhållning där vi stöttar och hjälper varandra. Våra ledord "varmt hjärta och skarp hjärna" är värderingar som genomsyrar hela företaget, vårt arbetssätt, vårt ledarskap och vår arbetsmiljö. Det varma hjärtat står för empati, tillit och samarbete, och det är viktigt för oss att du som medarbetare känner dig uppskattad, sedd och lyssnad på. Den skarpa hjärnan står för kompetens och innovation, och vi värdesätter varje individs förmågor och kompetens genom att uppmuntra nytänkande, kreativitet och initiativtagande. Tillsammans är vi Infotiv. Vi är anslutna till Almega och erbjuder kollektivavtal som ger dig trygghet och säkerhet i anställningen. Våra goda kundrelationer gör att vi kan ha en långsiktig strategi, där du kan utvecklas genom rätt uppdrag och med rätt kompetensutveckling. Hos oss kan du både testa nya saker och utvecklas samtidigt som du kan känna dig trygg i din anställning. Din framtida utmaning En av våra fordonskunder har gått in i verifieringsskedet i ett av sina drivlineprojekt. Det tekniska scopet sträcker sig över både elektronisk hårdvara och mjukvara. Du kommer att ta dig an olika utmaningar beroende på din tidigare erfarenhet och kunskaper, samt beroende på vad du själv önskar rikta dig mot, men du behöver känna dig bekväm i båda fälten. Du kommer vara med i arbetet att ta fram nya testsystem för utveckling och verifiering relaterat till framdrivning, men även i arbetet att bygga upp CI-infrastrukturen som realiserar de automatiserade testscenariona. Då det gäller högvoltssystem medför det nya och intressanta utmaningar när det kommer till störningar, EMC och integrationsfel. Exempel på arbetsuppgifter - Genomföra behovsanalys med avseende på testsystembehov. - Designa och utveckla nya testmiljöer för att kunna realisera nödvändig verifiering. - Felsökning och felrapportering. - Skriva testscenarion i kravhanteringsverktyg som SystemWeaver. - Vidareutveckla och underhålla befintliga testmiljöer. - Utveckla CI-infrasturktur för att medlåta automatisering.
Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Vi är en koncern som har kommit dit vi är idag med driv, engagemang, affärsmässighet och kunniga kollegor. Hos oss behöver man våga tänka nytt och prova sig fram. Det är avgörande i denna roll som förvaltare hos oss. Ekvationen? Ekonomiskt sinne och social smidighet. Vår nuvarande förvaltare har gått vidare inom bolaget – nu söker vi en engagerad ersättare som vill vara med och utveckla vårt fastighetsbestånd. Vad handlar då fastighetsförvaltning om egentligen? Jo, på det stora hela två saker. Människor och hus. I den ordningen. Därför letar vi efter en person som är genuint intresserad av fastighetsbranschen och som gillar att bygga relationer samt ta hand om och utveckla våra hyresrätter och kommersiella fastigheter i Skövde och Mariestad. Varje affär räknas. Som kollega hos oss förväntas du gilla att göra affärer. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, våra hyresgäster och våra projekt. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. En viktig grund i detta är att förstå sig på affären och ekonomin, vara kreativ och se affärsmöjligheter, och även att ha ett professionellt bemötande. Om dig. Vi söker dig, en nyfiken och erfaren fastighetsförvaltare. Som gillar att fundera över hur vi kan öka vårt driftnetto men samtidigt ha så nöjda kunder som möjligt. Att älska siffror och kalkyler är i den här tjänsten ett måste. Men lika mycket behövs ett intresse för de människor du möter, då en stor del av jobbet handlar om kommunikation och service. Du bör ha några års erfarenhet av fastighetsförvaltning varav det är meriterande om du har erfarenhet av både bostads- och kommersiell förvaltning. Låter det som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tjänsten är placerad på vårt kontor på Skövde, med arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på [email protected]. Hjärtligt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter! #LI-MK1
Välj ett jobb för att visa detaljer