Kunden har ett medfött funktionshinder, vilket innebär att du kommer att vara hennes förlängda arm. Kunden bestämmer själv över sin vardag utefter sina egna behov, men behöver hjälp med dagliga sysslor så som personlig hygien, dusch, tvätt, städ, handling mm. I den här dygns tjänsten kommer du att arbeta mycket ensam tillsammans med kunden. Då hon endast har dubbelassistans mån-fre 08:00-12:30 då de flesta lyft/förflyttningarna sker. Hon söker dig som är kvinna och i åldern 30-50 år. Du behöver inte ha någon vårdutbildning eller tidigare erfarenhet inom assistans då kunden prioriterar personkemin. Vi ser gärna att du som söker är lugn, trygg, lyhörd, noggrann, flexibel, stresstålig, pålitlig samt lättlärd. För vår kund är det viktigt att du som söker har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Vår kund lyssnar gärna på dansbandsmusik. Ett av hennes stora intressen är matlagning, framförallt husmanskost i alla de slag och hon lagar gärna maten från grunden tillsammans med sin assistent. Hon gillar även inredning och vill ha det fint och iordning omkring sig. Vår kund tycker om att umgås med sin familj. Vi vill att du ser långsiktigt på ditt arbete då det krävs en tids introduktion och god kännedom om kunden och arbetsrutinerna. Kvalifikationer: • Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift, då vår kund kan behöva hjälp med att kommunicera. • God fysik, då dagliga lyft/förflyttningar förekommer (då är man alltid två assistenter). • Rökfri • Ej allergisk mot pälsdjur. • Körkort (B) • Att du ser långsiktigt på ditt arbete. Arbetstid/Varaktighet: 67% tidsatt "sluv" som kan leda till fast anställning. Dygns pass Sovande jour/väntetid mellan kl.02:00-08:00. Rullande 4 veckors schema. (Var 4:e helg, storhelger samt ett par veckor på sommaren är vår kund hos sina föräldrar, och då är ordinarie assistenter lediga). Tillträde: Sker enligt överenskommelse. Din arbetsgivare blir Din personliga assistans Falköping, assistansbolaget i det lilla formatet med den breda kompetensen, läs mer på vår hemsida, https://dinpa.se/ Vi tillämpar individuell lönesättning enligt vårt kollektivavtal och erbjuder friskvårdsförmåner / friskvårdsbidrag. Ser framemot din ansökan!
Är du jurist med erfarenhet av kvalitetsinfrastrukturen och nyfiken på ledarskap? Vill du vara med och forma myndighetens verksamhet och framtidens regelverk inom våra verksamhetsområden? Då kan tjänsten som enhetschef för rättsenheten på Swedac vara något för dig! Om Swedac Swedac är en statlig myndighet som arbetar för kvalitet och trygghet. Vi är Sveriges nationella ackrediteringsorgan, samordnar marknadskontroll och ansvarar för reglerad mätteknik och ädelmetallfrågor. Vårt uppdrag bidrar till ett öppet och konkurrenskraftigt näringsliv och ett samhälle där människor kan känna tillit. Läs mer om hur det är att arbeta på Swedac på vår hemsida: Att arbeta på Swedac https://www.swedac.se/om-swedac/arbeta-pa-swedac/ Rättsenheten är en nyinrättad enhet på avdelningen för juridik och handel. Enheten består i dag av fem jurister och rekrytering pågår av ytterligare minst en jurist. Om tjänsten Som enhetschef för rättsenheten leder du en verksamhet som stödjer myndighetens alla verksamheter i juridiska frågor. Du ansvarar för att planera, leda och utveckla enhetens verksamhet och medarbetare. Du deltar också i det dagliga arbetet och stöttar även myndighetens chefsjurist i hennes arbete. Arbetet innebär budget- och personalansvar samt nära samverkan med andra delar av myndigheten, andra myndigheter och övriga aktörer inom kvalitetsinfrastrukturen såväl inom Sverige som internationellt. Din bakgrund Du som söker ska ha juristexamen eller motsvarande utbildning minst fem års erfarenhet som jurist inom offentlig sektor intresse och nyfikenhet för ledarskap och organisationsutveckling samt ha erfarenhet av att arbetsleda andra mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med att tillämpa och tolka kvalitetsinfrastrukturens regelverk, främst ackreditering och reglerad mätteknik erfarenhet från domstol, som notarietjänstgöring eller annan jämförbar erfarenhet erfarenhet av att ta fram myndighetsföreskrifter arbetet med digitalisering och AI-verktyg Om dig Vi söker dig som är trygg och stabil med mycket god förmåga att samarbeta men också att arbeta självständigt har de personliga förutsättningarna att bli en god ledare är strategisk och analytisk i sitt tänkande är nyfiken på att utveckla både människor och verksamhet, särskilt genom möjligheterna att använda AI-verktyg för att utveckla arbetssätt och lösningar är kommunikativ och lyhörd, med förmåga att skapa engagemang och samarbete är strukturerad, med förmåga att prioritera och hålla en hög kvalitet i både små och stora frågor är förtrogen med statlig värdegrund och vad det innebär att leda i offentlig verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor: Tillsvidareanställning 100% Provanställning kan bli aktuell Individuell lönesättning och förtroendearbetstid Tjänsteställe i Borås Möjlighet till överenskommelse om distansarbete viss del av arbetstiden, minst 60 % av arbetstiden är på kontoret Tillträde enligt överenskommelse Styrelsen för ackreditering och teknisk kontroll (Swedac) Swedac är en statlig myndighet som arbetar för att produkter och tjänster ska vara säkra. Som ackrediteringsorgan prövar vi kompetensen för organisationer som bland annat utför provning, kalibrering, certifiering och kontroll. Vi ansvarar också för föreskrifter och tillsyn av mått, vikt och ädelmetall. Swedac samordnar marknadskontrollen i Sverige och vi är den nationella anmälande myndigheten i Sverige. Vi har ett stort nationellt och internationellt kontaktnät. Swedacs vision är att medverka till att skapa en öppen och global marknad, ett konkurrenskraftigt näringsliv samt trygga konsumenter och produktanvändare i ett hållbart samhälle. Läs mer om Swedac på www.swedac.se. Som statligt anställd har du en rad förmåner, exempelvis: upp till sju veckors semester subventionerad läkarvård och läkemedelsersättning försäkringar (arbetsskade-, tjänstegruppliv- och reseförsäkring) pensionsavtal (med tjänste-, efterlevande- och sjukpension) friskvårdsbidrag möjlighet till friskvårdsaktivitet en timme i veckan under arbetstid osv. För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta chefsjurist Anette Arveståhl, tel. 0771-99 09 00 (växel). Representanter för Saco och ST nås också via växeln. Skicka in din ansökan med meritförteckning till [email protected]. Ange dnr: 2025/1321 i din ansökan. Sista ansökningsdag är den 9 juli 2025. Intervjuer kommer att ske i Borås 15-16 juli 2025. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Allmänna handlingar och personuppgifter Post och e-post som kommer in till myndigheter blir allmän handling och kan därför lämnas ut om inte särskilda sekretessregler gäller. Om vi inte bedömer att uppgifterna omfattas av sekretess innebär detta att uppgifter som du skickar in till oss kan komma att lämnas ut om någon begär det. Swedac behandlar personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och övrig gällande lagstiftning på området. Det innebär att Swedac skyddar personuppgifter med nödvändiga åtgärder och att du alltid har rätt att kontakta Swedac för att få reda på vilka personuppgifter Swedac har registrerade. Läs mer om rättigheter i Swedacs policy https://www.swedac.se/swedacs-integritetspolicy/ .
På Alstom förstår vi transportnätverk och vad som rör människor. Från höghastighetståg, tunnelbanor, monorails och spårvagnar, till nyckelfärdiga system, tjänster, infrastruktur, signalering och digital mobilitet, erbjuder vi våra olika kunder den bredaste portföljen i branschen. Varje dag leder 80 000 kollegor vägen till grönare och smartare mobilitet över hela världen och förbinder städer när vi minskar koldioxidutsläppen och ersätter bilar. Är du vår nya Tågtekniker i Göteborg? Har du en teknisk bakgrund gärna erfarenhet inom el och vill bli del av ett globalt världsledande företag? Har du viljan att utvecklas, uppskattar lagarbete och gillar att lösa tekniska utmaningar? Då kan det vara dig vi söker! Din framtida roll Du rapporterar till Mattias Asplund Tenggren (Produktionschef Sävenäs) och arbetar tillsammans i en grupp med kompetenta och engagerade kollegor som hjälper dig att komma in i arbetet och teamet på bästa sätt Teamet du kommer ingå i består av 4 andra tekniker varav en är teamledare och du kommer även samarbeta med andra funktioner inom depån. Vi är en av Alstoms större depår på 16 personer fördelade på 3 arbetslag. Din uppgift tillsammans med dina kollegor är att utföra förebyggande underhåll samt avhjälpande felsökning. I rollen ingår även att bedöma det trafiksäkerhetsmässiga tillståndet. Du ska kunna följa instruktioner och genomföra underhåll och driftsättning enligt dem. I tjänsten ingår även att: Utföra underhåll, felavhjälpning samt modifieringar på fordon. Arbetet utförs enligt instruktioner i befintliga system. Registrera och dokumentera information i våra aktuella system gällande t.ex. åtgärdstext, åtgånget material etc. Med stöd av felsökare emellanåt felsöka och genomföra korrektion av elektriska fel på fordonen. Säkerställa efterlevnad enligt kraven i policyn för miljö, hälsa, säkerhet och kvalitet. Arbeta enligt ISO 9001, ISO 14001 och Alstom Railway Safety Policy. Vem är du? För att lyckas som tågtekniker behöver du ha en stark teknisk kompetens och ett öga för detaljer. Du behöver vara strukturerad och tycka om att arbeta efter tydliga processer. Vi tror även att du tycker om att jobba mot deadlines för att få ut tågen i tid, du organiserar och planerar ditt arbete väl. Vi tror också du är analytisk och tycker om att utföra tekniska felsökningar och hitta lösningar på problem. Vidare är det viktigt du är noggrann och har en hög ansvarskänsla, eftersom arbete som tågtekniker har en direkt påverkan för alla passagerares säkerhet och hälsa. God kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga är också viktigt eftersom du arbetar tillsammans med andra tekniker och annan personal på vår depå. För att lyckas i rollen: Vi värdesätter passion och attityd framför erfarenhet. Det är därför vi inte förväntar oss att du har alla färdigheter. Istället har vi listat några som vi tror kommer hjälpa dig att lyckas och växa i den här rollen: Utbildning/erfarenhet eller en stor passion för el, teknik och felsökning Erfarenhet eller förståelse för tekniskt arbete inom flyg-, industri- eller fordonbranschen eller likande där reparation och felsökning av mekaniska, elektriska, pneumatiska samt digitala styrsystem tillhört din vardag Vi ser gärna att du är van att montera elektriska och mekaniska komponenter efter ritningar och instruktioner. Har du goda kunskaper inom el så är det ett stort plus. Kunskap av felsökning och förmåga att lösa komplexa problem är meriterande Kännedom om tågbranschen är meriterande Goda språkkunskaper i svenska och engelska Då arbetsuppgifterna är av betydelse för trafiksäkerheten krävs godkänd medicinsk hälsoundersökning innan eventuell anställning kan påbörjas, detta ombesörjer Alstom. Arbetet innebär skiftarbete med storhelgsdrift. Är du rätt person att anta denna utmaning och vill vara med att bidra till vår fortsatta utveckling? Då är du varmt välkommen med din ansökan snarast. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då urval och intervjuer sker löpande. Sånt du kommer att gilla Följ med oss på en livslång transformativ resa - järnvägsindustrin är här för att stanna, så att du kan växa och utveckla nya färdigheter och erfarenheter under hela din karriär. Njut av stabilitet, utmaningar och en långsiktig karriär fri från tråkiga dagliga rutiner Samarbeta med tvärgående team och hjälpsamma kollegor Bidra till innovativa projekt Utvecklas inom företaget Dra nytta av vår investering i din utveckling genom prisbelönt lärande Om du är redo för utmaningen vill vi gärna höra från dig! Du behöver inte vara en tågentusiast för att trivas hos oss. Vi garanterar att när du kliver på ett av våra tåg med dina vänner eller familj kommer du att vara stolt.
Köksbiträde/Restaurangbiträde sökes till Bremers Bar – mitt på Smögenbryggan! Vill du jobba med havsutsikt, härlig stämning och full fart i köket? Vi på Bremers Bar söker ett köksbiträde! Hos oss är det högt tempo, många skratt och en gemenskap som gör jobbet roligt varje dag. Vi söker dig som är positiv, stresstålig och gillar att hugga i där det behövs. Dina arbetsuppgifter: Hjälpa kockarna med förberedelser Hålla rent och snyggt i köket Disk och enklare köksuppgifter Vara en del av vårt team! Vi ser gärna att du: Är noggrann och pålitlig Trivs i ett högt tempo Har jobbat i kök tidigare (men inget måste!) Är flexibel och gillar att jobba i team Vi erbjuder: Ett sommarjobb mitt i Smögens hjärta Sköna kollegor och bra stämning Ett minne för livet! Låter det kul? Skicka din ansökan direkt till [email protected] – Vi håller intervjuer löpande. Välkommen till oss på Bremers. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vår ambition är att ta More Than Love till nya höjder, och för att lyckas med det så söker vi nu drivna säljare som är redo att ta sig an nya utmaningar. Är du orädd, resultatorienterad och älskar att prata med människor? Vi arbetar i en miljö där kollegor och ledning stöttar varandra. Vill du utvecklas och få möjligheten att öka dina färdigheter? Vi rustar dig med trygghet och kunskap från första dagen. Tycker du om att arbeta kvällar och helger? Då kommer du att passa in som säljare hos oss på More Than Love. Din roll hos oss innebär att du kommer att hålla partyn hemma hos människor som tillsammans med sina vänner förväntar sig en lustfylld kväll där du som vårt ansikte utåt säljer våra vuxenleksaker och skapar en lång och personlig relation med kunden. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter för personlig utveckling. Enda kravet vi har på dig som säljare är att du är över 18 år. Om oss More Than Love startade mer eller mindre i ett garage i Västerlanda i slutet av 2005. Grundaren Åsa jobbade då till största del som homepartysäljare men kände ett kall för att göra mer och kunna hjälpa fler. More Than Love har i snart 20 år byggt upp ett rykte som en pålitlig och tillförlitlig vuxen leksaksaffär, både i den fysiska butiken i Trollhättan, på webben samt via våra uppskattade homepartyn. Vi ser fram emot att höra ifrån just dig!
Om uppdraget Vi söker en erfaren Team Lead inom Data & AI för ett konsultuppdrag hos SAAB i Göteborg. Du kommer att leda ett agilt utvecklingsteam med fokus på datadrivna lösningar, machine learning och plattformsutveckling. Uppdraget inleds den 25 augusti 2025 och pågår till och med februari 2026, med möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter Leda och facilitera teamets agila processer Identifiera och undanröja hinder för teamets leveranser Samarbeta nära produktägare, arkitekter och plattformsingenjörer Driva framtagning av nya funktioner och förbättringar för plattformen Samverka med supportteam, data engineers, data scientists och BI-utvecklare Upprätthålla dokumentation och arbeta med best practice Ständigt förbättra teamets arbetssätt med fokus på iterativ leverans av data- och ML-komponenter Kvalifikationer Minst 2 års erfarenhet som scrum master eller team lead inom Data/AI Erfarenhet av data- och AI-plattformar Kunskap om DevOps, DataOps och MLOps Erfarenhet av CI/CD samt ML-verktyg som MLflow eller Airflow God kännedom om agila ramverk och arbetssätt Förmåga att kommunicera och samarbeta tvärfunktionellt Teknisk bakgrund som utvecklare, data engineer eller data scientist Meriterande Erfarenhet av molnplattformar Förståelse för MLOps-ramverk och modellhantering i produktion Övrigt Uppdraget utförs i Göteborg, med möjlighet till viss distansarbete enligt överenskommelse Endast svenska medborgare kan komma i fråga (gul säkerhetsklassning, ej registerkontroll) Arbetstid & omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka Start: 2025-08-25 Slut: 2026-02-28 Ort: Göteborg Ansökan Ansök så snart som möjligt då urval sker löpande. Bifoga CV och gärna en beskrivning av relevant erfarenhet.
Om oss: På Pizzeria Mums är vi passionerade för god mat och utmärkt kundservice. Vi söker ett engagerat Pizzabagare/Pasta kock som vill utvecklas med oss och vara en del av ett dynamiskt team. Huvudsakliga arbetsuppgifter: -underhålla köket för att säkerställa en hygienisk och välkomnande miljö. - Hjälpa till med att förbereda mat i köket och se till att allt är klart för tillagning - Hjälpa till med att förbereda och sköta tillagningen av pasta för kunder. -Ibland även ta emot beställningar från kunder och (servera mat och dryck) med ett vänligt och professionellt bemötande. -tillagning av 4 olika pasta rätter till våran lunch buffé, med råvaror som finns i köket Vad vi söker: - En positiv attityd och stark arbetsmoral. -Någon som tycker om att träffa nya människor och ge utmärkt service. - En lagspelare som är villig att hjälpa till där det behövs. - Bra organisationsförmåga och sinne för detaljer. - En passion för att arbeta i en snabb och kundorienterad miljö. Anställningen kommer att ske heltid 50% eller 100%. Är du redo att bli en del av vårt team och hjälpa oss att skapa minnesvärda matupplevelser för våra kunder? Ansök idag!
Vill du jobba med havsutsikt, god mat och ett härligt team i sommar? Bremers Bar söker nu pizzabagare! Pizzabagare Vi söker dig som kan snurra deg med känsla och älskar doften av nygräddad pizza. Du har erfarenhet av att baka pizza i högt tempo. Du jobbar snabbt, rent och med kärlek till råvarorna. Vi söker dig som: * Har erfarenhet (som pizzabagare) * Är positiv, stresstålig och gillar teamarbete * Är punktlig, renlig och ansvarsfull * Vill jobba i en levande sommarstad Ansök nu! Skicka ett kort mejl med info om dig själv till [email protected] Märk gärna med "Pizzabagare" i ämnesraden. Välkommen till Bremers Bar ! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vår ambition är att ta More Than Love till nya höjder, och för att lyckas med det så söker vi nu drivna säljare som är redo att ta sig an nya utmaningar. Är du orädd, resultatorienterad och älskar att prata med människor? Vi arbetar i en miljö där kollegor och ledning stöttar varandra. Vill du utvecklas och få möjligheten att öka dina färdigheter? Vi rustar dig med trygghet och kunskap från första dagen. Tycker du om att arbeta kvällar och helger? Då kommer du att passa in som säljare hos oss på More Than Love. Din roll hos oss innebär att du kommer att hålla partyn hemma hos människor som tillsammans med sina vänner förväntar sig en lustfylld kväll där du som vårt ansikte utåt säljer våra vuxenleksaker och skapar en lång och personlig relation med kunden. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter för personlig utveckling. Enda kravet vi har på dig som säljare är att du är över 18 år. Om oss More Than Love startade mer eller mindre i ett garage i Västerlanda i slutet av 2005. Grundaren Åsa jobbade då till största del som homepartysäljare men kände ett kall för att göra mer och kunna hjälpa fler. More Than Love har i snart 20 år byggt upp ett rykte som en pålitlig och tillförlitlig vuxen leksaksaffär, både i den fysiska butiken i Trollhättan, på webben samt via våra uppskattade homepartyn. Vi ser fram emot att höra ifrån just dig!
Vi på Granter AB rekryterar just nu personal till Lilla Rummet i Kungsmässan och Göteborg. Brinner du för service och gillar barninredning och leksaker? Då vill vi träffa dig! Lilla Rummet är en mysig och omtyckt baby- och barnbutik som finns i Kungsmässan och snart även i centrala Göteborg. Vi erbjuder ett noga utvalt sortiment av kvalitetsprodukter – från inredning till leksaker – och älskar att ge våra kunder den bästa servicen. Just nu har vi tre lediga tjänster i Kungsbacka och Göteborg! Vi söker dig som: Har ett glatt humör och energi som smittar Trivs i ett högt tempo och klarar av att arbeta både självständigt och i team Är initiativrik, ansvarsfull och hjälpsam Brinner för att ge riktigt bra kundservice Är organiserad, noggrann och gillar att hålla ordning Har ett genuint intresse för barn och inredning Talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska (tal & skrift) Arbetsuppgifter: Kassaarbete och kundservice Slå in paket Packa upp och prismärka varor Hjälpa kunder i butik Hantera reklamationer Hålla ordning och städa i butiken Arbetstid: Helger, storhelger och röda dagar Start: Omgående Omfattning: Deltid, ca 75% Meriterande om du har rätt till nystarsjobb från via Arbetsförmedlingen.
Välj ett jobb för att visa detaljer