Business Controller till framtida uppdrag

Har du erfarenhet som Business Controller och vill utvecklas vidare i din karriär? Är du en driven och analytisk person? Vi på Adecco söker nu Business Controllers till framtida uppdrag i Göteborg. Om tjänsten Som Business Controller kommer du bli en del av ett professionellt team som arbetar i nära samarbete med verksamhetens chefer. Dina arbetsuppgifter kan komma att variera men vanligt förekommande uppgifter är att ansvara för budget, prognoser, rapportering samt uppföljning och analys av månatliga utfall. Ditt ansvar kan även innefatta att delta i bolagets affärsstyrning, driva ekonomiska processer samt identifiera ekonomiska möjligheter. Vidare kan du ansvara för att ta fram redovisning av analys, resultat och trender samt komma med förslag för korrigerande åtgärder i avdelningens processer. Som Business Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära: • Ansvar över budget, prognos, rapportering och analys. • Rapportering och nära samarbete med ledning och affärsenheter. • Driva ekonomiska processer och redovisa resultat. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får kontinuerligt in uppdrag inom business controlling på spännande och väletablerade bolag i Göteborg och skapar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi samt minst ett års erfarenhet som Business Controller. Du har ett starkt intresse för finansiella processer och är en god användare av MS Office, speciellt Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både svenska och engelska flytande. Har du erfarenhet av SAP och Qlikview är detta meriterande. Som person ser vi att du är kommunikativ och tycker om att skapa samt upprätthålla goda relationer. Vidare är du analytisk och sätter alltid kund och affär i fokus. Är du även noggrann och bekväm med att självständigt hålla i presentationer kan detta vara något för dig! Viktigt för tjänsten är att: • Du har en högskoleexamen inom ekonomi • Du har minst ett års erfarenhet som Business Controller alternativt arbetsuppgifter som bedöms likvärdigt. • Du har mycket goda kunskaper i Excel • Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Redovisningsekonom till framtida uppdrag
Adecco Sweden AB
Redovisningsekonomer

Har du några års erfarenhet av redovisning och ekonomi och vill utvecklas inom området? Vi på Adecco söker nu drivna och noggranna redovisningsekonomer till framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg. Om tjänsten Som Redovisningsekonom kan din vardag komma att variera något beroende på vilket bolag ditt uppdrag utförs på men till stor del består dina arbetsuppgifter av löpande bokföring och bokslut. Du kommer arbeta hos våra kunder runtom i Göteborg. I din roll som Redovisningsekonom kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära: • Löpande redovisning och momsrapportering. • Avstämningar och periodiseringar. • Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning. • Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer. • Förberedning, analys och underhåll av skattregister och inkomstdeklarationer. • Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer. • Framtagning och distribution av finansiella rapporter. • Övriga arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. Du bör ha tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta med redovisning, dels med det löpande arbetet och dels med bokslut. Vidare ser vi att du har god erfarenhet av att arbeta i officepaketet, särskillt Excel. Vi ser även att du behärskar svenska så väl som engelska flytande i tal och skrift. Har du även arbetat med SAP och Qlikview är detta meriterande, samt om du har arbetat inom ett stort internationellt bolag. Som person ser vi att du trivs i en drivande roll där du får ta ansvar. Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter. Vidare är du prestigelös, flexibel och brinner för att göra ett bra arbete. Viktigt för tjänsten är att du: • Besitter en god allmän datorvana, i synnerhet Excel och har erfarenhet från olika ekonomisystem. • Har en högskoleutbildning inom ekonomi. • Behärskar såväl engelska som svenska i både tal och skrift. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Financial Controller till framtida uppdrag

Har du tidigare erfarenhet som Controller och söker en ny utmaning? Vill du bredda din kompetens inom controlling? Vi på Adecco söker nu Financial Controllers till framtida uppdrag i Göteborg. Om tjänsten Som Financial Controller kan arbetsuppgifterna variera beroende på vilket företag det gäller. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att driva den månatliga ekonomiska uppföljningen. Dina ansvarsområden kan bland annat innefatta rapportering inom koncernen, analysarbete, förberedning och framtagning av nyckeltal relaterade till konsolidering och rapportering. Du kommer att ha flera kontaktytor inom organisationen. I din roll som Financial Controller kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära: • Driva analys och månatliga uppföljningar av ekonomisk karaktär inom ditt ansvarsområde. • Bidra med finansiell rådgivning och vägleda kollegor i ekonomiska frågor. • Ha en aktiv roll vid bokslut, budget och forecasts. • Identifiera förbättringsområden för att säkerställa kontinuerlig utveckling av finansiella och operativa processer. • Supportera vid interna och externa revisioner. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenhet av arbete som Financial Controller. Vidare ser vi att du är van vid att hantera stora mängder data på detaljnivå och har goda kunskaper i Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta i SAP ses som meriterande. Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du besitter en god förmåga att arbeta verksamhetsnära med arbetsuppgifter som sträcker sig högt och lågt. Du trivs bra med att arbeta i ett högt arbetstempo, vågar ta initiativ och hjälper dina kollegor vid behov. Vidare har du en god förståelse för redovisningsregler och finansiella processer. Viktigt för tjänsten är att: • Du har en högskoleexamen inom ekonomi. • Erfarenhet som financial controller. • Mycket goda kunskaper i Excel. • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Development Manager
Visma Software AB
Forsknings- och utvecklingschefer

We're Visma Software Nordic, a leading SaaS ERP House, deeply rooted in the Nordic market. Our ERP product suites specialize in simplifying complex business processes, empowering our customers to stay focused, scale and work smarter. Our Purpose is to Simplify the complex. We dive into our customers' most intricate operations and make them efficient and simple to perform. Our Vision is to Shaping the future through smart technology. We're committed to innovation and pushing the boundaries of what's possible. Our Mission is to Create a seamless experience with local edge. We combine a broad, unified product offering with deep, localized expertise within the Nordic market. Development Manager to Transpa - Visma Software Nordic Are you ready to lead a highly competent product development team towards the future? If you’re driven by people leadership and leading operational excellence in a tech savvy environment, you should continue reading. We are now looking for a Development Manager to Transpa Business Line in Visma Software Nordic (Gothenburg or Munkedal).  What You’ll Do As a Development Manager, you’ll take full ownership of your team’s success, focusing equally on leadership, people development, and strategic projects. At our company, people are at the heart of everything we do. You’ll lead a distributed product development team across Sweden and Romania, ensuring they thrive in a well-structured and engaging environment. Our team consists of talented people working within the whole development chain from A to Z with our product TransPA. Part of your time you’ll also be our key player as project manager for a number of strategic projects, with focus on increasing growth and customer engagement. Transpa is built and developed specifically for the transportation industry. An easy-to-use, fully web-based solution that helps you automate payroll management, gather all information in one place, and gain full control over time, personnel, agreements, and laws. In this role you will report directly to Business Line Director, Oscar Mattsson, and also be part of the local management team for the business line. Your main responsibilities will be: People Leadership: • Drive people related processes in your team, such as recruitment, performance development and employee engagement. • Coach individuals to help them grow and excel in their roles and reach their full potential. • Drive communication and translate business strategies & OKR:s to concrete plans for your team. • Create a culture of psychological safety, collaboration, and continuous learning. • Develop and drive work methods, ensuring they align with business goals and foster productivity. • Improve and implement processes that enhance efficiency and quality across the teams. This includes harnessing the potential of AI for internal use, to help the team work smarter, not harder. • Oversee budgets, resource allocation, and team structure to ensure your department operates effectively. Strategic Projects: • Act as project manager for strategic projects, from concept to completion, ensuring they are delivered on time, and within scope, and meet our high quality standards. • Engage in market facing initiatives, to make sure TransPA has a voice as thought leaders software vendor in the Swedish transport industry. • Bridge the gap between technical development and business strategy, driving initiatives that align the development team’s innovation with our commercial goals. In this role, you can be based at either our office in Munkedal or in Gothenburg. Business travels are included in the role.  What makes this role exciting We are currently in a very exciting phase of TransPA’s journey. As of 2025, we have established our own independent business line within our mother company Visma Software Nordic. This means we have brought together all teams in the TransPA value chain – from code to customer – under one roof. The goal? To become an even stronger and more product-focused team. As our new Development Manager, you will play a key role in this transformation. With us, you’ll get the best of both worlds – the opportunity to lead in a smaller, agile organization while also benefiting from the strength of both Visma Software Nordic and the wider Visma Group. We offer: • Personal growth: Leadership development and a culture that prioritizes psychological safety. • Great perks: Such as flexible hybrid work model, private health care insurance, access to company cabins in the Alps to mention a few. • A flagship product: Work with Transpa, a market leading personnel product in the Swedish transport industry. • Supportive culture: Ownership, empowerment, and collaboration are core to who we are. Who are we looking for? We believe that you are / have: • Previous experience and success from leadership & project management. • Proven track record in engaging people and optimizing processes. • Previous experience from working within a software development organisation. You don’t have to be a technical hero yourself, but you have genuine interest and insight into software development methods and principles.  • A great networker and a skilled social navigator in international and complex environments. • Skillful in conveying clear, honest communication. Fluency in Swedish and English. Bonus points if you have: • Experience from the transport industry or similar, logistic heavy operations. • More extensive technical background. • Success in managing remote and distributed teams. Application Apply by attaching CV or a link to your updated LinkedIn profile. We friendly decline cover letters in this process. Don't wait to seize this opportunity! We're reviewing applications as they come in, but due to summer vacation we will start the process in August. Questions? Contact Oscar Mattsson, Business Line Director, 46 734 344795

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Ekonomiassistent till framtida uppdrag
Adecco Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent? Tycker du om att arbeta administrativt och har lätt för att lära dig nya system? Vi på Adecco söker nu flera ekonomiassistenter till framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg! Om tjänsten Som ekonomiassistent ansvarar du över att assistera ekonomer i det dagliga ekonomiarbetet. Dagliga arbetsuppgifter innefattar att sortera och ankomstregistrera leverantörsfakturor, matcha fakturor mot inköpsordrar, samt arkivera verifikationer. Du kommer även att skriva ut kundfakturor, matcha mot följesedlar fakturera via EDI samt bevaka förfallna fakturor. Vid revisioner kan du få assistera och vid bokslut får du delta med exempelvis rapportering av kundfordringar och leverantörsskulder. Övriga avstämningar, hantering av reseräkningar samt beställning av varor är också arbetsuppgifter som du kan tänkas få ansvara över. I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Hantering av kund- och leverantörsreskontra. • Fakturahantering i form av sortering, ankomstregistrering och matchning mot inköpsordrar. • Övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter som sker på en ekonomiavdelning. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en examen inom ekonomi och har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från större internationella bolag är det meriterande och vi ser gärna att du har god datorvana. Vidare tror vi att du som person är noggrann, kommunikativ och kan arbeta i ett högt tempo. Ditt sinne för detaljer i kombination med god samarbetsförmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll. Är du även serviceinriktad, prestigelös och tycker om att skapa goda relationer bör du inte tveka med att ansöka! Viktigt för tjänsten är: • Du har en examen inom ekonomi. • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. • Att du är flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska. • Goda kunskaper i SAP och Excel är meriterande Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personliga assistenter
Vänersborgs kommun
Personliga assistenter

Beskrivning Personlig assistans har behov av förstärkning! Som personlig assistent i Vänersborgs kommun kommer du som uppskattar variation och möte med olika människor att trivas. Du kommer att ha kollegor med samma uppdrag där ni tillsammans med enhetschef och verksamhetsledare har regelbundna arbetsplatsmöten riktade mot uppdraget. Vi söker två nya medarbetare till en tillsvidareanställning och ett vikariat. Skriv gärna i din ansökan vilken anställning du är intresserad av! För oss är det viktigt att göra skillnad! Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som personlig assistent på någon eller några olika arbetsplatser i kommunen. Arbetsplatserna kräver olika kompetens, bland annat autism, förvärvad hjärnskada, intellektuell funktionsnedsättning. I arbetet stöttar du individer i den dagliga livsföringen med stort fokus på att skapa relation och trygghet i personernas liv och egna boende. Du behöver vara trygg med att arbeta självständigt, då man ofta arbetar ensam hemma hos person. Samtidigt är det viktigt med en god samarbetsförmåga, då det är en självklarhet att vi stöttar varandra och arbetar fram beslut tillsammans i personalgrupperna. Som personlig assistent arbetar du, tillsammans med enhetschef och verksamhetsledare, enligt de mål och riktlinjer som finns för verksamheten. Du ska utifrån personernas beslut och genomförandeplaner ge stöd i vardagen genom ett professionellt bemötande, lågaffektivt förhållningssätt och tydliggörande pedagogik. Samarbete med företrädare och andra professioner ingår i uppdraget.  I uppdraget som personlig assistent ingår: - att ge stöd och omsorg i nära arbete med personen - att skapa möjligheter och förutsättningar till kommunikation - att tydliggöra vardagen för personen - att motivera personen till delaktighet och självständighet - att vara förtrogen med riktlinjer och verksamhetsmål och kunna tydliggöra dem för personen, närstående och samverkanspartner - att utveckla och reflektera över det dagliga arbetet - att söka ny kunskap - aktivt deltagande på möten och att sprida relevant information till kollegor - att upprätta/följa upp genomförandeplan och skapa mål - att föra social och HSL-dokumentation i Lifecare - att åta sig särskilda ansvarsområden utifrån verksamhetens behov - att upprätta/följa verksamhetens rutiner och handlingsplaner tillsammans med verksamhetsledare - att göra avvikelser och Lex Sarah - att uppmärksamma behov av hjälpmedel på APM - att använda hjälpmedel utifrån instruktion/delegation - att följa rutinen för hjälpmedel så att de är funktionsdugliga och rengjorda - korrekt hantering av läkemedel utifrån delegering och läkemedelsordination - korrekt hantering av privata medel utifrån riktlinje - samverkan med övriga professioner runt personerna, dels i det dagliga arbetet, dels via kvalitetsteam Kvalifikationer Du ska ha ett lugnt och tryggt bemötande, förmåga att arbeta självständigt och ha ett professionellt förhållningssätt. Viktigt att ha förmåga att reflektera över det egna förhållningssättet, att ha lust och vilja att arbeta enligt beprövade metoder samt vara flexibel, lyhörd och prestigelös. Tjänsten kräver att du har förmåga att vara följsam och snabbt anpassa dig till olika personers behov och önskemål. Du ska ha en positiv människosyn och ha lätt för att samarbeta. Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet. Ensamarbete förekommer. Arbetstid förlagd på dag, kväll och helg med jourtjänstgöring. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Som personlig assistent ska du ha godkända betyg från Vård- och omsorgsprogrammet eller Barn- och fritid med inriktning social verksamhet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Villkor En tillsvidareanställning och ett vikariat t o m 2026-02-28, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Rekrytering kan komma att påbörjas under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. När du söker tjänst inom Socialförvaltningens verksamheter får du vara beredd på att uppvisa utdrag ur belastningsregistret inför tillsättning av tjänst. Om Vänersborgs kommun Som medarbetare i Vänersborgs kommun bidrar du till att göra vardagen enklare för våra 40 000 medborgare i kommunen. I Vänersborgs kommun jobbar 3 800 anställda och vi arbetar för att vara attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - gå in på vår för att läsa mer. Övrig information Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Söker du en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer .

1 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Allakando läxhjälp Askim, privatlärare 1-2 lektioner/vecka, Matematik
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Aktiv kvinna i Lindome, Göteborg, söker personlig assistent 100%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vår kund är en aktiv, rullstolsburen kvinna som bland annat tycker om att umgås med vänner, gå på bio och teaterföreställningar. Hon behöver hjälp och stöttning med det mesta som uppkommer i hennes vardag.  Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 60-årsåldern bosatt i Lindome, Göteborg har goda kunskaper i svenska är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av arbete inom personlig assistans har erfarenhet av förflyttningar och lyft delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 100%. Tjänsten innebär arbete på vardagar och varannan helg enligt ett rullande fyraveckorsschema. Arbetstiderna är varierande dag och natt, förlagda kl. 10:00-20:00, samt 20:00-10:00 (inkl. fem timmars jour).  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-07-15 eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig. Josefin Dybdahl [email protected]

1 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Engelmanns söker säljare!

Vi söker säljare till Göteborg/Västsverige – kom och väx med oss på Engelmanns!   På Engelmanns älskar vi Delibrickan – med riktigt god ost, chark, marmelader, kex och alla dess tillbehör. Vi är en svensk grossist som har valt att specialisera oss helt på att hitta och leverera det bästa till Delibrickan från Europas bästa leverantörer och till butiker och kunder över hela Sverige.   Vi väljer våra produkter med omsorg – smak, kvalitet och hantverk står alltid i fokus. Med bas i Kungsängen utanför Stockholm och ett härligt gäng på ca 50 personer, samarbetar vi tätt mellan sälj, lager och kontor. Trots att vi växer snabbt har vi kvar vår familjära känsla och starka teamkultur. Våra kunder är matbutiker och dess deliavdelning – där vi är en pålitlig och kunnig partner som verkligen brinner för det vi gör.   Vi söker dig som är: • Ny i karriären och pepp på nästa steg • Har jobbat i matvarubutik i några år • Har ett extra gott öga till deli-/delibrickan och alla dess former • Vill vara ute och träffa våra kunder i butik i Göteborg med omnejd/Västsverige – och som älskar försäljning i butiksmiljö Om rollen Som säljare på Engelmanns ansvarar du för våra butikskunder. Det innebär att du varje vecka är ute på butiksturné – träffar butiksanställda, bygger relationer, fyller på hyllor, gör säljdrivande exponeringar och tar order direkt i butik.   Rollen kräver både energi och fingertoppskänsla – du är Engelmanns ansikte utåt och en nyckelspelare i att få våra produkter att synas och säljas.   Dina huvudsakliga uppgifter: • Träffa kunder i butik – från livsmedelskedjor till enskilda handlare • Ta order på plats och säkerställa god produktplacering • Visual merchandising – skapa säljande och inspirerande exponeringar • Aktiv nykundsbearbetning – hitta och vinna nya butiker • Sälj och "klipp" – agera snabbt, ta tillfällen och driva resultat • Delta i interna utbildningar och inspirationsresor – du utvecklas med oss Vi tror att du: • Har jobbat några år en matbutik, gärna i deliavdelningen och är redo och pepp för nästa steg • Trivs i butiksmiljö och är inte rädd för att ta initiativ eller kavla upp ärmarna • Har ett intresse för mat – extra plus om du gillar ost och delibrickan • Har en positiv, självgående och resultatinriktad inställning • Innehar B-körkort och har grundläggande datorvana (Office) Vi erbjuder: • Ett fritt, rörligt och självständigt jobb där du utgår hemifrån • En tjänstebil och allt du behöver i form av telefon, dator och surfplatta • Ett starkt varumärke och riktigt bra produkter som är lätta att vara stolt öve • En varm arbetskultur, korta beslutsvägar och engagerade kollegor   Redo att kliva in i osthyllan med oss? Skicka in din ansökan idag och bli en del av Engelmanns!   Ansökningarna behandlas löpande. I samband med denna rekrytering samarbetar Engelmanns med Retail Staffing. För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post.     Allt gott från oss på Engelmanns! Sveriges delikatessleverantör med smaken i fokus! Engelmanns är ett svenskt familjestartat företag med över 40 års erfarenhet av delikatessbranschen. Hos oss står smaken i centrum. Vi är nyfikna och söker ständigt efter det absolut bästa. Med vår gedigna erfarenhet vill vi vara den självklara länken mellan Europas finaste delikatesser och våra kunder – så att fler får möjlighet att njuta av goda smaker. Vi vill inspirera dig med vårt fantastiska sortiment och erbjuda en helhetslösning för er delikatessavdelning. Vi är väldigt stolta över vårt breda urval av noga utvalda ostar, marmelader, chark, antipasti och kex. Välkommen att upptäcka en ny värld av fantastiska smaker tillsammans med oss! Krav: Körkort: * B (Personbil)

1 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Engelmanns söker säljare!
Retail Staffing Sverige AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi söker säljare till Göteborg/Västsverige – kom och väx med oss på Engelmanns!   På Engelmanns älskar vi Delibrickan – med riktigt god ost, chark, marmelader, kex och alla dess tillbehör. Vi är en svensk grossist som har valt att specialisera oss helt på att hitta och leverera det bästa till Delibrickan från Europas bästa leverantörer och till butiker och kunder över hela Sverige.   Vi väljer våra produkter med omsorg – smak, kvalitet och hantverk står alltid i fokus. Med bas i Kungsängen utanför Stockholm och ett härligt gäng på ca 50 personer, samarbetar vi tätt mellan sälj, lager och kontor. Trots att vi växer snabbt har vi kvar vår familjära känsla och starka teamkultur. Våra kunder är matbutiker och dess deliavdelning – där vi är en pålitlig och kunnig partner som verkligen brinner för det vi gör.   Vi söker dig som är: • Ny i karriären och pepp på nästa steg • Har jobbat i matvarubutik i några år • Har ett extra gott öga till deli-/delibrickan och alla dess former • Vill vara ute och träffa våra kunder i butik i Göteborg med omnejd/Västsverige – och som älskar försäljning i butiksmiljö Om rollen Som säljare på Engelmanns ansvarar du för våra butikskunder. Det innebär att du varje vecka är ute på butiksturné – träffar butiksanställda, bygger relationer, fyller på hyllor, gör säljdrivande exponeringar och tar order direkt i butik.   Rollen kräver både energi och fingertoppskänsla – du är Engelmanns ansikte utåt och en nyckelspelare i att få våra produkter att synas och säljas.   Dina huvudsakliga uppgifter: • Träffa kunder i butik – från livsmedelskedjor till enskilda handlare • Ta order på plats och säkerställa god produktplacering • Visual merchandising – skapa säljande och inspirerande exponeringar • Aktiv nykundsbearbetning – hitta och vinna nya butiker • Sälj och "klipp" – agera snabbt, ta tillfällen och driva resultat • Delta i interna utbildningar och inspirationsresor – du utvecklas med oss Vi tror att du: • Har jobbat några år en matbutik, gärna i deliavdelningen och är redo och pepp för nästa steg • Trivs i butiksmiljö och är inte rädd för att ta initiativ eller kavla upp ärmarna • Har ett intresse för mat – extra plus om du gillar ost och delibrickan • Har en positiv, självgående och resultatinriktad inställning • Innehar B-körkort och har grundläggande datorvana (Office) Vi erbjuder: • Ett fritt, rörligt och självständigt jobb där du utgår hemifrån • En tjänstebil och allt du behöver i form av telefon, dator och surfplatta • Ett starkt varumärke och riktigt bra produkter som är lätta att vara stolt öve • En varm arbetskultur, korta beslutsvägar och engagerade kollegor   Redo att kliva in i osthyllan med oss? Skicka in din ansökan idag och bli en del av Engelmanns!   Ansökningarna behandlas löpande. I samband med denna rekrytering samarbetar Engelmanns med Retail Staffing. För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post.     Allt gott från oss på Engelmanns! Sveriges delikatessleverantör med smaken i fokus! Engelmanns är ett svenskt familjestartat företag med över 40 års erfarenhet av delikatessbranschen. Hos oss står smaken i centrum. Vi är nyfikna och söker ständigt efter det absolut bästa. Med vår gedigna erfarenhet vill vi vara den självklara länken mellan Europas finaste delikatesser och våra kunder – så att fler får möjlighet att njuta av goda smaker. Vi vill inspirera dig med vårt fantastiska sortiment och erbjuda en helhetslösning för er delikatessavdelning. Vi är väldigt stolta över vårt breda urval av noga utvalda ostar, marmelader, chark, antipasti och kex. Välkommen att upptäcka en ny värld av fantastiska smaker tillsammans med oss! Krav: Körkort: * B (Personbil)

1 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025