Byggplatsuppföljare till Sweco
Bravura Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Har du erfarenhet av kontaktledning och vill ta nästa steg i din karriär? Sweco söker dig som vill arbeta med både stora och små projekt samtidigt, vilket gör jobbet omväxlande och utvecklande. Om du känner att din utveckling har stannat av, kan det här vara en plats där du får ny energi och nya utmaningar. Sweco arbetar utan onödiga hinder och ser till att saker flyter på – kanske är det just den miljö du letar efter? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sweco. Om företaget Sweco är ett internationellt teknikkonsultföretag med en tydlig vision: att planera och utforma framtidens hållbara samhällen. Med cirka 22 000 medarbetare i Europa erbjuder Sweco tjänster inom arkitektur, teknik och miljö med fokus på infrastruktur, stadsutveckling, energi och vatten. Företaget har en stark lokal närvaro och kombinerar global expertis med djup förståelse för kundens behov. Genom innovativa och hållbara lösningar arbetar Sweco med att forma framtidens städer och samhällen, alltid med kvalitet, säkerhet och miljö i fokus. I denna roll tillhör du Sweco Sveriges affärsenhet Järnväg. Det lokala teamet består av nio personer och är en av elva teknikgrupper, tillsammans är ni drygt 130 medarbetare som arbetar inom järnväg. Tillsammans arbetar ni med sydvästra Sveriges främsta BPU-uppdrag bland annat Alingsås – Olskroken kontaktledningsupprustning och Lärje uppställningsspår. I denna roll utgår du från kontoret i Göteborg. Arbetsuppgifter Som byggplatsuppföljare (BPU) har du en central roll i att säkerställa att entreprenaden fortlöper enligt plan. Du följer upp kvalitet, ekonomi och tidplan. En viktig del av ditt arbete är att säkerställa att gällande krav och handlingar efterlevs ute i projektet samt att överlämningen från entreprenören till beställaren sker enligt avtal. Arbetet sker både ute på anläggningen och inne på kontoret, där du hanterar administrativa uppgifter. Du arbetar självständigt men i nära samarbete med andra Sweco-kollegor och fungerar som en stödjande funktion på arbetsplatsen. Du rapporterar eventuella avvikelser och deltar vid besiktning av anläggningen. Med din insats bidrar du till att skapa hållbara och välfungerande projekt, där du får vara en del av ett engagerat team och se resultatet av ditt arbete växa fram. Säkerställa att entreprenaden fortlöper enligt plan Du följer upp kvalitet, ekonomi, tidplan samt arbetsmiljö- och miljökrav Arbetet sker både ute på anläggningen och inne på kontoret Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Flera års erfarenhet av att jobba med kontaktledning, troligtvis har du arbetat som montör i många år och har sedan några år tillbaka tagit steget och arbetar i en arbetsledande funktion idag Meriterande om du arbetar som platschef inom järnväg idag Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift, vilket är avgörande för kommunikation och dokumentation B-körkort Som person är du nyfiken, engagerad och trivs med att leda och utveckla team. Du har en stark kommunikativ förmåga och bygger långsiktiga relationer, både med kunder och kollegor. Strukturerad och ansvarstagande i ditt arbete, men samtidigt flexibel och lösningsorienterad när utmaningar uppstår. Du har ett helhetsperspektiv och ett intresse för att förstå de stora dragen inom olika teknikområden. Med en öppen inställning till utveckling och hållbarhet vågar du tänka nytt och bidra med kunskap. Du ser värdet i samarbete, delar med dig av din expertis och bidrar till en positiv arbetskultur – där både affären och arbetsglädjen står i fokus. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-04-10. #Specialist

17 mars 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Möbelmontörer sökes till flyttfirma i Göteborg
Future Mobility AB
Lastbilsförare m.fl.

Arbetsbeskrivning: Vi söker en engagerad och noggrann montör för vårt team! Som montör kommer du att spela en viktig roll i vår produktionsprocess genom att assistera i sammanställningen av våra produkter. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö och ha möjlighet att utvecklas inom företaget. Arbetsuppgifter: Montera möbler enligt ritningar och arbetsinstruktioner. Tak och väggmontering Samarbeta med kollegor för att säkerställa effektiva produktionsflöden. Hålla arbetsplatsen ren och trygg enligt företagets policy. Kundkontakt Kvalifikationer: B-körkort Goda språkkunskaper i Svenska i tal och skrift Vägghägning (whiteboard, skåp, mm.) Kunna läsa och förstå planritningar Ska kunna mer avancerad montering än att enbart kunna skruva ihop ett skrivbord Vara serviceminded och kunna ha konversationer med kunderna Kunna använda dem verktyg som krävs för vägghängning, kapning av skivor samt laserpass Teamplayer med god kommunikationsförmåga.

17 mars 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Budbilsförare (b-kort) Göteborg
Future Mobility AB
Lastbilsförare m.fl.

Arbetsbeskrivning: Vi söker en mångsidig och pålitlig budbilsförare som har B-körkort! Om du har erfarenhet av budleveranser och har en passion för att ge utmärkt service, så är det här jobbet för dig. Du kommer att vara en viktig del av vårt budteam och leverera och montera möbler till våra kunder. Arbetsuppgifter: Utföra budleveranser av möbler och paket med stor försiktighet. Lasta och lossa gods från lastbilar och säkerställa att allt är korrekt säkrat under transport. Transportera gods till och från olika destinationer enligt schemalagda uppdrag. Ge exceptionell kundservice och upprätthålla goda relationer med kunder under hela processen. Delta i lastning, montering och installation av möbler och inventarier vid behov. Underhålla lastbilen och säkerställa en säker och ren arbetsmiljö. Arbetstider mellan 06-18 (8 timmars pass) Kvalifikationer: Inneha giltigt B-körkort. Erfarenhet av bud eller logistik är meriterande, men inte ett krav. God fysik och förmåga att lyfta tungt samt arbeta i olika miljöer. Positiv attityd och förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Bra kommunikationsförmåga och fokus på kundservice. Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att jobba i olika projekt. En vänlig och stödjande arbetsmiljö där teamwork värdesätts.

17 mars 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Lokalvårdare sökes till Stenungsund, Tjörn, Orust & Kungälv !

Rönnäng industritjänst AB startades 1998. Vi är ett städföretag som är verksamma i Bohuslän och då primärt Stenungsund, Orust, Tjörn, Kungälv, Uddevalla och Ljungskile med omnejd. Vi erbjuder skräddarsydda städtjänster för företag inom kontorsstädning, industri- och processtädning, golvvård, byggstädning, fönsterputsning, fasadrengöring med mera. Idag hjälper vi även ett stort antal hushåll med städning hemma, där våra primära tjänster är hemstädning, fönsterputsning och flyttstädning. RIAB utgörs idag av cirka 100 serviceinriktade och duktiga medarbetare som dagligen utför stora som små uppdrag inom städning där ledord är flexibilitet, kompetens, och snabbhet. Som städföretag är personalen vår absolut viktigaste resurs där vi ser vårt tecknade kollektivavtal med Fastighetsanställdas förbund som en central del och vidare kontinuerlig utbildning av arbetsstyrkan är en självklarhet. ARBETSBESKRIVNING I huvudsak är det lokalvård som innefattar hemstädning, byggstädning, storstädning, kontorsstädning och flyttstädning. Våra uppdrag utförs framförallt på vardagar och är schemalagda dagtid, normalt sett mellan 7-16. Anställningsgrad: Heltid 6 månaders provanställning tillämpas alltid. Vi söker nu personal med placering i Stenungsund, Tjörn, Orust & Kungälv! KVALIFIKATIONER Flytande svenska eller engelska i tal, detta är en central punkt då vår medarbetare förväntas kommunicera med våra kunder på en daglig basis samt att kunna ta instruktioner vid evt extrauppdrag. VEM ÄR DU? Du är noggrann, självständig och har god samarbetsförmåga. Du är serviceinriktad och har ett trevligt bemötande mot våra kunder och har inställningen att agera som en god representant för företaget och dess tjänster. -Känner du dig träffad av ovan beskrivning och har viljan att utvecklas i din yrkesroll uppmanas du att söka dig till vårt glada gäng! ÖVRIGT Erfarenhet är meriterande men inget krav, du kommer att få introduktion på plats. Vi värnar om samhällsnyttan och tar gladeligen emot ansökningar från personer som av olika anledningar står en längre bit ifrån arbetsmarknaden eller varit arbetssökande under en längre period. Markera din ansökan med referensnummer: RIABStäd  Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

14 mars 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
HMI Software Engineer
Eccoci AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We are looking for an innovative HMI Software Engineer to join our dynamic engineering team. This role focuses on designing and developing cutting-edge HMI solutions for our products, ensuring intuitive and user-friendly interfaces that enhance user experience. Role Responsibilities Develop and Design: Create compelling HMI software designs that meet user requirements and industry standards, ensuring functionality and a seamless user experience. Software Development: Collaborate with cross-functional teams to develop, test, and implement HMI applications, using modern programming languages and tools. User Experience Enhancement: Continuously improve HMI design to optimise user interactions and interface usability. Trend Analysis: Stay updated with industry trends and technological advancements to integrate innovative HMI solutions. Problem Solving: Identify and troubleshoot technical issues related to HMI systems, providing prompt and effective solutions. Documentation: Prepare detailed documentation for HMI development processes and design specifications. Required Qualifications Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Software Engineering, or a related field. Demonstrated experience in HMI software development, with a strong portfolio of past projects. Proficiency in programming languages such as C++, Java, or Python and familiarity with HMI development tools. Strong understanding of user interface design principles and best practices. Excellent problem-solving skills and attention to detail, with a focus on quality and efficiency. Effective communication skills to work with stakeholders and cross-functional teams. Desirable Skills Experience with networking and integrating HMI solutions within larger systems. Knowledge of emerging trends in HMI technologies and user experience design. Creativity and ability to think critically to propose innovative HMI solutions. This is an exciting opportunity for a forward-thinking professional to develop advanced HMI solutions that drive user satisfaction and product success. If you are passionate about HMI engineering and thrive in a collaborative environment, we encourage you to apply.

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Platschef Hedin Automotive Mölndal
Hedin Göteborg Bil AB
Övriga chefer inom övrig servicenäring

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att axla rollen som Platschef för vår anläggning i Mölndal (Bilvaruhuset). Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Anläggningen har i dagsläget ca 50st medarbetare och är en helhetsserviceanläggning med försäljning, verkstad och reservdelar. Anläggningen har 11st nybilsmärken samt begagnat försäljning vilket ger en totalförsäljningsvolym på ca 3000bil/år. Du kommer leda den lokala ledningsgruppen som består av dig i rollen som Platschef, en Försäljningschef och två stycken Eftermarkandschefer. Arbetsuppgifter Som Platschef har du det yttersta ansvaret att leda, styra och utveckla anläggningen inom bilförsäljning, verkstad och reservdelar. I rollen ansvarar du för att verksamheten utvecklas i linje med bolagets affärsidé, mål och visioner. I arbetsuppgifterna ingår att leda utveckla och motivera medarbetarna och även vård ett produktivt samarbete med generalagenter och återförsäljare. Vidare har du som Platschef ett ledande ansvar över hela verksamheten samt ett drifts- och resultatansvar. Det innefattar säkerställande av att arbetslagar, skydds- och arbetsmiljölagar efterföljs samt att kvalItitet- och miljömål uppnås. Rollen innefattar också resursplanering, rekrytering och säkerhetsställande av att rätt kompetens finns på anläggningen. Det krävs att du är lyhörd, prestigelös och har god hand om personal för att säkerställa att varje kollega får ut sin yttersta potential och att vi har det bästa samarbetet mellan varandra! Nyckelkompetenser/förmågor Du drivs av att utveckla verksamheten, öka försäljning och lönsamhet, och du arbetar målmedvetet för att uppnå uppsatta mål. Utmaningar motiverar dig, och en god strukturell förmåga som hjälper dig att navigera i en komplex arbetsmiljö. Som ledare har du en naturlig förmåga att motivera dina medarbetare och skapa en trivsam arbetsmiljö, samtidigt som du inte tvekar att sätta tydliga gränser när det behövs. Ytterligare ser vi att du har: Flera års erfarenhet av bilbranschen, försäljning och eftermarknad/verkstad Dokumenterad erfarenhet av ledarskap Eftergymnasial utbildning inom försäljning är meriterande B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
CNC-Operatör med CAD/CAM-erfarenhet
WRKFRC Bemanning & Rekrytering AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

För kunds räkning i Göteborg söker vi nu omgående en programmeringskunnig CNC-operatör för fräsning. Kravet är erfarenhet av CAD/CAM-programmering så att du kan vara självständig i förberedelserna av jobb. Extra meriterande med erfarenhet av specifikt Heidenhain eller Tebis och kört Haas-maskiner tidigare. Du kommer ingå i ett tight team med 3 andra och ansvara för företagets fräsmaskiner. Tillsättning sker omgående

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vi söker en trevlig C-förare för leverans av gasflaskor!
Ad Acto Rekrytering AB
Lastbilsförare m.fl.

Till vår kund i Arendal söker vi en lastbilschaufför som ska transportera gasflaskor på C bilar. Man lossar och lastar med hjälp av en påhängstruck. I detta arbete är det säkerhet först som gäller, dvs ingen stress. Vid gasolsäsong kan det förkomma lite tyngre arbete. Företaget är stabilt och gör du ett bra arbete ifrån dig så leder det med stor sannolikhet till en anställning direkt hos kunden. Kunden är belägen i Arendal och arbetet är på dagtid (10h 4 dagar per vecka). Krav för tjänsten: - Giltigt YKB - C behörighet, E behörighet och vanan av att köra bil- och släp är meriterande. - Truckkort - ADR - 3 års erfarenhet av att köra lastbil - Svenska som språk - Bra fysik Du kommer att vara anställd hos oss på adacto people och arbeta hos vår kund som konsult. Om allt fungerar bra finns det chans till vidare anställning hos vår kund. Vi har självklart kollektivavtal med en avtalsenlig lön. Om du är en erfaren och engagerad lastbilschaufför som brinner för service, och är redo att ta nästa steg i din karriär, ser vi fram emot att höra från dig! Vi på adacto people är specialiserade på yrken inom transport och logistiksektorn. Genom oss kan du finna din rätta plats i logistikbranschen där vi rekryterar och anställer inom de flesta yrken. Vi vill vara en personlig arbetsgivare där man trivs att arbeta. En personlig kontakt med alla anställda är ett måste hos oss. Alla skall bli sedda och hörda. Vi vill att all vår personal skall känna att de är speciella för oss! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag läs mer på vår hemsida: www.adactopeople.se

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
CE chaufför för leverans av livsmedel!
Ad Acto Rekrytering AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi på adacto people har i dagsläget omkring 130 lastbilschaufförer anställda hos oss. Våra förare väljer att stanna hos oss då vi ger dem ett personligt bemötande och personligt engagemang. Vi matchar våra medarbetare mot kunder där de vill arbeta och vi samarbetar med de flesta typer utav åkerier. Just nu söker vi efter en rutinerad CE-chaufför för leverans av livsmedel med bil och släp! Du kommer att vara anställd hos oss på adacto people och arbeta hos våra kunder som konsult. Om allt fungerar bra och man själv vill det finns det mycket stora chanser till vidare anställning direkt hos våra kunder. Vi har självklart kollektivavtal med en avtalsenlig lön. Krav för tjänsten: - Giltigt YKB - CE-körkort med vana av att köra bil och släp. - Truckkort Meriterande: - erfarenhet av tempererat gods. - ADR Arbetet är förlagt så att man jobbar både på vardagar och helger. Vi på Adactopeople AB är specialiserade på yrken inom transport och logistik sektorn. Genom oss kan du finna din rätta plats i logistik branschen där vi rekryterar och anställer inom de flesta yrken. Vi vill vara en personlig arbetsgivare där man trivs att arbeta. En personlig kontakt med alla anställda är ett måste hos oss. Alla skall bli sedda och hörda. Vi vill att all vår personal skall känna att de är speciella för oss ! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag läs mer på vår hemsida: www.adactopeople.se

14 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Sales Manager till Götene Kyltransporter & Svebol Logistics
Clevry Sweden AB
Företagssäljare

Om Svebol Logistics och Götene Kyltransporter Götene Kyltransporter (GKT) bedriver transporter av Kylda och frysta livsmedel inom samt till och från Skaraborg. Kundstocken består av ett antal av Sveriges största detaljister samt producenter av Livsmedel. I Götene har GKT egen verkstad och där återfinns också GKTs systerbolag Götene Kyllager (GKL) som bedriver kyld och fryst lagring. Svebol Logistics, en del av Frigoscandia, fokuserar på distributionstunga livsmedelskunder med höga krav på säkerhet, service och miljö. Med 100 moderna ekipage, 200 chaufförer och ett dedikerat team säkerställer de trygga och nöjda kunder. Huvuddelen av verksamheten har sin bas inom Stockholms- och Mälardalsregionen men växer hela tiden vidare med kundernas behov och möjligheter. Din roll Som Sales Manager får du en nyckelroll i att utveckla affärerna för både Svebol Logistics och Götene Kyltransporter. Vi söker en strategisk och affärsdriven person med erfarenhet av större upphandlingar och dialoger med inköpsavdelningar. Du kommer arbeta med att identifiera och etablera relationer med stora kunder inom livsmedelsdistribution, transport och logistik. Du blir involverad i den operativa verksamheten för att förstå kunderna och de logistiska flödena. Fokus ligger sedan på att prospektera, boka och genomföra kundmöten, såväl fysiskt som digitalt. Du kommer att driva förhandlingar med stöd från Frigoscandia vad gäller avtal och kalkyler samt hantera både privata såväl som offentliga upphandlingar. Deras nuvarande kunder inkluderar majoriteten av de stora aktörerna inom dagligvaruhandeln. Din uppgift blir att identifiera och attrahera nya, strategiskt viktiga kunder till båda åkerierna. Kvalifikationer: Erfarenhet av b2b-försäljning, gärna inom logistikbranschen Erfarenhet av större upphandlingar och förhandlingar God vana av att arbeta med inköpsavdelningar Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Goda kunskaper i Excel Personliga egenskaper Vi söker en driven och affärsinriktad person som är nyfiken, social och har en naturlig förmåga att kommunicera samt övertyga. Du är initiativtagande, ihärdig och pragmatisk, samtidigt som du är anpassningsbar och ser lösningar snarare än hinder. Att tänka utanför boxen och fånga upp affärsmöjligheter är en naturlig del av din personlighet. De erbjuder: En dynamisk och engagerad arbetsmiljö med högt driv Frihet under ansvar och stor påverkan på affärsutvecklingen Möjlighet att arbeta med marknadsledande kunder inom livsmedelslogistik En stabil och lönsam verksamhet med stark tillväxtpotential Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid Omfattning: Tillsvidareanställning på heltid Arbetstid: Kontorstider med möjlighet till flex Placering: Skövde (alternativt Sundbyberg, Stockholm) Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Svebol Logistics med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025