Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 9+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Competence requirementsFulfillment of these requirements is a must• Front-end: React and Nodejs• Back-end: AWS -Lambda-Dynamo DB, C#, Serverless/CDK/SAM, Software Architecture,Agile development• Experience of financing products preferred• Understanding of the complete order life cycle Personal:• High-capacity individual with good multitasking capabilities• Independent problem-solving skills• Solution-oriented• Fluent in English Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Är du en trygg och resultatorienterad ledare som brinner för att skapa struktur i ekonomiska flöden och utveckla starka team? Saps Servicemanagement AB söker nu en analytisk och drivande ekonomichef som vill vara med och leda vår fortsatta tillväxtresa. Om Saps Saps är ett expansivt och ägarlett tjänsteföretag som verkar i en dynamisk tillväxtbransch. Med en omsättning på 250 MSEK, stabila vinster och en stark ekonomisk grund – utan långfristiga skulder – är vi väl rustade för framtiden. Vi levererar högkvalitativa servicelösningar och sätter stolthet i vårt engagemang, vår laganda och vår kultur av ständig förbättring. Vårt nästa mål är tydligt: att växa till 1 miljard kronor i omsättning med 10 % vinst. För att nå dit söker vi en ekonomichef som är redo att ta en nyckelroll i vår framgångsresa och göra skillnad på riktigt. Om rollen Som ekonomichef hos Saps blir du en avgörande spelare i både strategiskt och operativt ekonomiarbete. Du rapporterar direkt till VD, är en del av ledningsgruppen och arbetar nära våra regionchefer och den operativa organisationen. För att lyckas i rollen behöver du vara närvarande i verksamheten, arbeta proaktivt och omsätta analys till konkreta åtgärder. Du kommer ha en central roll i att bygga vidare på vår stabila grund, skapa struktur och säkerställa att vi är rustade för en lönsam och hållbar tillväxt. Dina ansvarsområden: 1. Strategiskt stöd och ledarskap • Stötta VD, ledningsgrupp och organisationen med analyser och beslutsunderlag. • Leda förbättringsarbete för att utveckla ekonomistyrningen och optimera processer. • Bygga och utveckla en framtidssäkrad ekonomiavdelning. 2. Operativt ekonomiarbete • Säkerställa korrekta månads- och årsbokslut samt löpande ekonomiska processer. • Ansvara och utföra löpande bokföring och administration. • Ansvara för likviditetsanalyser och arbeta aktivt med att förstärka bolagets likviditet med tydliga handlingsplaner. • Identifiera förbättringsmöjligheter, optimera intäkter och reducera kostnader. 3. Analys och resultatuppföljning • Analysera utfall mot budget och skapa handlingsplaner för att nå målen och säker ställa att detta genomförs. • Stötta regionchefer med insikter och åtgärdsförslag för att stärka lönsamheten. 4. Budget- och prognosarbete • Leda budget- och prognosprocesser och säkerställa att samtliga levererar enligt satta mål Vem söker vi? Vi söker dig som är analytisk, affärsdriven och har en stark passion för förbättringsarbete. Du trivs i en snabbrörlig miljö och har en naturlig förmåga att skapa struktur och ordning i ekonomiska processer. Du är van att arbeta operativt och ser det som naturligt. Du är prestigelös och arbetar hårt för att nå dina och bolagets mål Vi ser gärna att du har: • Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet. • Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna som ekonomichef, ekonomiansvarig eller controller. • Gedigen erfarenhet av ekonomisystem och avancerad användning av Excel. • Erfarenhet från tillväxtföretag eller lågmarginalbranscher är meriterande. Som person är du: • Trygg och stresstålig i en miljö där snabba beslut och förändring är en del av vardagen. • Resultatorienterad och handlingskraftig – du trivs med att omvandla analys till konkret handling. • En inspirerande ledare som engagerar och utvecklar ditt team. • Förbättringsdriven och ser möjligheter att effektivisera och optimera processer. Välkommen till Saps – där vi tänker stort, agerar beslutsamt och har kul på vägen mot våra mål!
We are looking for a dynamic, proactive and passionate leader as Head of Treasury, Corporate Finance & Business Development at Polestar to drive the growth and success of the unit. Let us describe the challenge we offer We are excited to announce an opportunity for a dynamic leader to take on the role as Head of Treasury, Corporate Finance & Business Development and drive the growth and success of the unit. As the Head of Treasury, Corporate Finance & Business Development, you will have the opportunity to shape the direction of the department, build and mentor a talented team, drive innovation to meet the ever-evolving demands of funding & capital markets, equity and debt restructuring, M&A, cash management, financial risk management, risk analysis and control, working capital financial solutions, insurance and treasury IT systems and digitalization. You will be joining a driven, experienced team that operates in both Sweden and China, and you will play a key role in shaping the future of finance for our organization by collaborating closely with both internal and external stakeholders to identify and capitalize on new opportunities. So if you're looking for an exciting opportunity to take your career to the next level, and you have a passion for finance, this role as Head of Treasury, Corporate Finance & Business Development might be just the right one for you! What you'll do You will lead a team of professional specialists within the functional areas of corporate finance, business development, risk analysis and control, cash and transaction management, funding operations, FX, working capital financing solutions and treasury digital development. The responsibilities in the team also include financial policy adherence, risk management (including hedging) and reporting, customer payment solutions, insurance and bank contacts. The team works as a strategic advisor for the Business Units, supporting decisions relating to working capital financing solutions and structuring. The team is application owner of treasury related systems and drives the strategy for digitalization and automation within treasury. In this position you will also have a responsibility for ensuring compliance with regulatory requirements, propose and maintain risk policies and other documents governing the treasury, corporate finance and business development activities, conduct compliance due diligence on banks and drive negotiations of ISDA and similar agreements. Report to CFO and support with board and management presentations. Continue to build a robust capital structure for Polestar and develop long term strategic objectives and targets for Finance. As a part of the Finance management team you will lead and develop the Treasury, Corporate Finance & Business development unit to support the growth targets of the Polestar Group. Who you are Proven leadership experience 10-15 years of extensive and relevant work experience from a Finance/Treasury/Corporate Financedepartment at an international company, potentially combined with experience from a financial institution or consultancy firm Proven experience with Corporate Finance, FX, Capital Markets, and Financial Risk management Broad knowledge and experience of Treasury processes and systems Good comprehension and experience of Cash Management and Trade Finance products. It is meritorious if youhave worked with or in China University degree in Business Administration, Finance or Engineering or equivalent On a personal level you possess strong analytical and problem-solving skills. You have a proactive approach and good overview capability as well as detail orientation. You have high integrity and feel comfortable with controls, risk and policies. You are a natural leader with a focus on developing and coaching others. For this position it is also essential that you have excellent interpersonal and communication skills. At Polestar, you will be part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication. Since Polestar’s in a scale-up phase you thrive by working in a fast-paced environment. People at Polestar We know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility. We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in. Is this you? If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection process and the job post will be open until the position is filled. Are you ready for the journey? Which is electric by the way...
Are you passionate about technology and eager to shape the products of the future? Do you thrive in a fast-paced environment where innovative ideas turn into real-world solutions? We’re looking for a skilled Systems Engineer to join our team and bring technical expertise, creativity, and a holistic mindset to the table. At CPAC, we believe that innovation is fueled by diverse perspectives. Whether you’re a beekeeper, a runner, or a music producer, we value the unique insights you bring. When a philatelist collaborates with a handyman, or a gamer teams up with a sailing enthusiast, unexpected and groundbreaking solutions emerge. Together, we create smarter, more user-friendly systems for trucks, excavators, boats, and more. Ready to develop cutting-edge systems in automation, control, and autonomous technology? Join us in driving the future of the automotive industry! Responsibilities Designing and developing complex systems with a deep understanding of electronics, software, and system topologies. Translating customer and supplier needs into well-defined technical requirements. Collaborating closely with developers, testers, and customers to ensure high-quality, user-friendly solutions. Keeping up with emerging technologies and applying them to create innovative solutions. Managing multiple projects in a dynamic, fast-moving environment. Key qualifications System thinking: Ability to see the big picture and navigate technical complexities. Strong problem-solving skills: Tackling challenges with creativity and precision. Experience in system design: Knowledge of electronics, embedded software, Android development and integrations. Cloud expertise:Experience with cloud services is a plus, but not a requirement. Educational background: Ideally in mechatronics, electrical engineering, or similar. Communication & collaboration: Fluent in English and skilled at working across disciplines. How to apply If you're excited to make a significant impact and want to be a part of our innovative team, we'd love to learn more about you. Submit your application today and don't hesitate to reach out to recruiter Malin Lindebjörn with any questions you may have.
DFDS Professionals söker nu lastbilschaufförer för arbete hos systerbolagetDFDS Logistics Services AB,ett åkeri inom fordonsindustrin beläget i Arendal. Åkeriet är i drift dygnet runt, sex dagar i veckan och sysselsätter omkring 250 personer på heltid. I fordonsflottan ingårca 300st fordon, varav 80st lastbilar och 220st trailers. Om tjänsten Som lastbilschaufför hos DFDS Professionals kommer du köra transporter åt kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär lastning, transport och lossning av gods i olika flöden, både långa och korta turer.Arbetet utförs i Göteborg och är fördelat på skiftunder hela dygnet. Om dig Föratt passa i rollen som lastbilschaufför hos DFDS Professionals är du framför allttrygg bakom ratten och har ett säkert och ansvarsfulltförhållningsätt när du framför fordonet. Eftersom att du dagligen möter kunder i ditt arbete tror vi också att du är serviceinriktad, van vid kundbemötande och trivs med det inslaget i din arbetsdag. Du har förmågan att arbetasjälvständigt och är noggrann,samtidigt som du kommer behöva samarbeta med andra chaufförer och arbeta effektivt för att hålla dig inom angivna tidsramar. Anställningen innebär en konsultanställning hos bemanningsföretaget DFDS Professionals med uppdrag hos DFDS Logistics Services. För att vara rätt person för oss krävs även att du är flexibel gällande arbetstider, arbetsuppgifter och ibland kan även det innebära uppdrag hos andra kunder. Krav för tjänsten CE- körkort Digitalt färdskrivarkort Giltigt YKB Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Arbetserfarenhet från liknande uppdrag är meriterande Giltigt ADR intyg är meriterande Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Lastbilschaufför
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Assignment description and main responsibilities• Close collaboration with development and business teams.o Facilitate communication between internal teams, business stakeholders andexternal bank partners to ensure alignment on priorities and timelines. • Requirement gathering for configurations and system enhancementso Gather detailed requirements and translate them into actionable technical userstories. An operations BA also performs many configurations of financingsettings in the system. • Process optimization and improvemento Map out current processes and customer journeys, identify bottlenecks, andpropose optimizations that improve both system performance and businessefficiency. • Documentation and reportingo Maintain clear and comprehensive documentation related to system operations • Monitoring and ensure of offered services availability to our customers• Incident and problem management Competence requirementsFulfillment of these requirements is a must• Proficiency in Jira• Experienced in diagnosis of system faults through the analysis of log files and proficientin understanding Json• Strong customer-oriented mindset• Passion for technology and helping people.• Excellent communication and interpersonal skills with both technical and non-technical audiences.• Strong analytical and problem-solving skills with the ability to work both autonomouslyand in a team environment.• Ability to prioritize and multitask in a fast-paced environment• Good at stakeholder/end-user communication• Pragmatic• Fluent in English Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Är du en serviceinriktad person som trivs med både självständigt arbete och i team? Har du även en god social förmåga och trivs i ett arbete där kundkontakter är en stor del av jobbet? Här erbjuds du en framåtlutad och familjär arbetsplats som jobbar hårt för att deras personal ska må bra! Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget. Om företaget Företaget är Göteborgsbaserat och arbetar med att leverera kaffe- och fikalösningar till arbetsplatser. De levererar rikstäckande runt om i Sverige och har sitt kontor och showroom i Mölndal. På företaget är det viktigt att deras kaffemaskiner och automater är av hög kvalitet, och erbjuder därför noggrant utvalda produkter från erkända varumärken. Vidare har de dessutom en bred kaffeportfölj som kompletterar erbjudandet. Företaget är en helhetsleverantör med ambitionen att sätta guldkant på arbetsplatsen. Tillsammans med kunden skräddarsyr de unika lösningar och tänker utanför ramarna för att hitta nya koncept. Arbetsuppgifter Som servicetekniker har du en nära kontakt med kunderna där du levererar varor, servar och rengör kaffemaskiner. Vidare ansvarar du även för att packa order och håller ordning på lagret. I rollen är du en lagspelare och arbetar tätt ihop med kundtjänstavdelningen samt sälj-och serviceenheten. Större delen av dagen arbetar du ute hos kunden med fokus på leverans och service, men utgår ofta från kontoret vid start av dagen. Här blir du en del av ett mindre team med god sammanhållning. Utföra hygienservice på kaffemaskiner och leverera varor Lättare servicejobb Lagerarbete som att packa och skicka varor Eftersom företaget har ett väldigt stort fokus på kvalité och service är det såklart ett stort plus om du som servicetekniker dricker kaffe. Det är inte sällan som du skall justera smakinställningar och det underlättar om du förstår vad kunden vill och inte vill ha i smakpreferenser. Utbildning inom området erbjuds. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Teknisk färdighet, meriterande med erfarenhet i en liknande roll alternativt inom branschen Arbetslivserfarenhet av en serviceinriktad roll är meriterande B-körkort, truckkort är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift Vi söker dig som trivs i en roll med daglig kundkontakt, där du har en serviceinriktad och kommunikativ förmåga. Du drivs av att hjälpa kunder och arbetar för att hitta den bästa lösningen. I rollen förväntas du skapa mervärde för kunden genom att vara lyhörd, positiv och uppmärksam. Vidare har du en god samarbetsförmåga och trivs i en flexibel arbetsmiljö där du ställer upp när det behövs. Därtill är du van vid att arbeta självständigt och driver ditt eget arbete framåt med en god struktur. Övrig information Start: Enligt överenskommelsePlats: Mölndal, GöteborgLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Välj ett jobb för att visa detaljer