Vi på GR8 Partner Group söker nu en erfaren servicetekniker med stark problemlösningsförmåga till vår kund i Göteborg. Du kommer att ha ansvar för service, reparation och underhåll av truckar och liftar – både i verkstad och ute hos kund. Du blir en nyckelperson i teamet och bidrar aktivt till att utveckla verksamheten i regionen. Arbetsuppgifter: Avancerad felsökning, underhåll och reparation av truckar och liftar. Installationer och säkerhetskontroller. Dokumentation och kvalitetsuppföljning. Fältservice och teknisk rådgivning hos kunder. Stöd till juniora tekniker och samordning i verkstaden. Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet av service och reparation av el-fordon eller el-maskiner. Har en teknisk utbildning i grunden, gärna inom fordonsteknik. Har goda kunskaper inom elektronik, hydraulik och mekanik. Innehar B-körkort. Är van att använda dator i arbetet. Har förmåga att arbeta självständigt och planera din arbetsdag effektivt. Är lösningsorienterad och arbetar mot uppsatta mål. Är social, serviceinriktad och pålitlig. Trivs med att skapa goda relationer med både kunder och kollegor. Om oss Gr8 Partner Groups arbetssätt präglas av personligt engagemang. Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar mot hållbara och långsiktiga personallösningar inom bygg och industri. Som ett mindre företag arbetar vi nära varandra, vilket gör att varje individ blir en värdefull del av vårt team. Vi fokuserar på att bygga starka och förtroendefulla relationer – både med våra medarbetare och våra kunder. Genom att noggrant matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats skapar vi förutsättningar för långsiktiga samarbeten där både företag och anställda kan utvecklas och växa. Varje medarbetare är för oss mer än bara en resurs – vi fokuserar på människan bakom kompetensen och arbetar tillsammans för en hållbar och långsiktig framtid. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Obs! Märk din ansökan med "Trucktekniker Göteborg". Omarkerade ansökningar kommer ej att kunna hanteras. Varmt välkommen med din ansökan!
I Sverige bedriver Falck idag räddningstjänst vid Forsmarks och Ringhals kärnkraftverk samt på Bodö flygplats i Norge. Falck Räddningstjänst har sedan tidigare goda erfarenheter av att bedriva räddningstjänstverksamhet på flygplatser och kärnkraftverk. Nu görs en satsning mot tyngre industrier, raffinaderier, gruvor och andra verksamheter som idag har en egen räddningstjänst. Falck är idag världens största räddningstjänstorganisation. Är du en trygg och lösningsfokuserad ledare med stark förmåga både inom administration och relationsbyggande? Låter det spännande att leda en operativ verksamhet i nära samarbete med kundens beställarorganisation och kontinuerligt utveckla samarbetet? Nu söker Falck Räddningstjänst en engagerad Verksamhetschef till vårt kontrakt på Ringhals Kärnkraftverk! Som Verksamhetschef på Falck Räddningstjänst vid Ringhals Kärnkraftverk har du fullt ansvar för personal, arbetsmiljö, kvalitet, miljö och ekonomi. Du leder en verksamhet med drygt ett 20-tal fast anställda brandmän och brandskyddstekniker samt en vikariepool, som ansvarar för brandskyddet genom förebyggande och avhjälpande arbete. Detta inkluderar att leda dagtidsgående brandskyddstekniker som arbetar med SBA (Systematiskt Brandskyddsarbete) samt skiftgående operativa grupper med Internt Räddningsbefäl och brandmän som bla utför tillsyn- och brandskyddskontroller. Du ingår i Falck Räddningstjänsts driftledningsgrupp tillsammans med 3 andra kontraktschefer. Ditt uppdrag är att säkerställa en resurssmart, optimerad och kvalitetssäkrad leverans i en verksamhet som pågår dygnet runt, i nära samarbete med beställarorganisationen och enligt uppsatta avtal och mål (SLA) med kunden. Du leder arbetet med att ständigt förbättra verksamhetens nyckeltal, utveckla processer och implementera nya arbetssätt enligt kundens krav och förväntningar. Vi söker dig som har: • Erfarenhet av att leda och utveckla en operativ verksamhet, gärna en 24/7-verksamhet eller en verksamhet med höga krav på säkerhet/tekniskt orienterad • Erfarenhet av kundrelationer och att arbeta mot uppsatta mål och avtal (t.ex. SLA mot en beställarorganisation) • God kunskap och erfarenhet av ekonomistyrning och administration • Erfarenhet av att driva utveckling av processer och implementera nya arbetssätt • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift För att lyckas i rollen tror vi att du: • är prestigelös och trygg och har ett lösningsfokuserat och närvarande ledarskap • är kundorienterad och affärsmässig, drivs av att hitta gemensamma lösningar för att skapa smidiga arbetsprocesser samtidigt som tillämplig lagstiftning efterföljs • har förmåga att planera och strukturera och hålla ihop helheten • är duktig på att bygga relationer och har en god kommunikativ förmåga Delar våra värderingar: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Att bli en del av Falcks förändringsresa där vi jobbar aktivt med att utveckla områden som ledarskap och arbetsmiljö. Du kommer att få delta i Falcks globala ledarskapsutvecklingsprogram som rustar dig för ett värderingsstyrt ledarskap enligt modern organisationsteori. • Att bli en del av ett bolag som ligger i framkant inom produkter som används i räddningstjänsten, vilket innebär en kontinuerlig testning av nya system, utrustning och utvecklande av metoder som testas både teoretiskt och praktiskt på stora övningsfält • Ett tillitsbaserat och inkluderande ledarskap. • Kollektivavtal, bra marknadsmässiga förmåner. Övrigt: Du rapporterar till Operativ Chef. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placering: Ringhals Kärnkraftverk. Arbetstid måndag-fredag 7.00-15.30. Är du intresserad? Vid frågor angående tjänsten, kontakta Operativ chef Esbjörn Strömberg på 070-589 57 96. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-20. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista datum för ansökan Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.
Vi på GR8 Partner Group söker nu en erfaren skadetekniker till vår kund i Göteborg. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter som bland annat inkluderar slipning, spackling, lackering, plåtarbete, svetsning samt viss el-jobb på bussar. Viktigast för kunden är att du har ett intresse för arbete med fordon och en stark vilja för utveckling. Vi söker dig som: Har bakgrund inom karosseri- eller skadeverkstad, gärna med inriktning mot tunga fordon. Har intresse för att arbeta brett – både med plåt, lack och viss el. Är noggrann, ansvarstagande och självgående. Trivs med att lösa problem praktiskt och ser vad som behöver göras. Har god samarbetsförmåga. Har B-körkort. Om oss Gr8 Partner Groups arbetssätt präglas av personligt engagemang. Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar mot hållbara och långsiktiga personallösningar inom bygg och industri. Som ett mindre företag arbetar vi nära varandra, vilket gör att varje individ blir en värdefull del av vårt team. Vi fokuserar på att bygga starka och förtroendefulla relationer – både med våra medarbetare och våra kunder. Genom att noggrant matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats skapar vi förutsättningar för långsiktiga samarbeten där både företag och anställda kan utvecklas och växa. Varje medarbetare är för oss mer än bara en resurs – vi fokuserar på människan bakom kompetensen och arbetar tillsammans för en hållbar och långsiktig framtid. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Obs! Märk din ansökan med "Skadetekniker Göteborg". Omarkerade ansökningar kommer ej att kunna hanteras. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta i en bred, administrativ roll i en internationell miljö? Nu söker vi en administratör med placering i Göteborg! Vill du ha ett meningsfullt uppdrag i en internationell organisation? Vår kund i Göteborg söker en strukturerad administratör till ett vikariat med start i höst. Här får du arbeta brett med administration, service och samordning i en forskningsnära miljö med global räckvidd. Uppdraget löper till januari 2027, med möjlighet till anställning. Du blir en viktig del av ett engagerat team där din noggrannhet och ditt driv verkligen gör skillnad. Ditt anställningserbjudande Hos vår kund får du en varierad och meningsfull roll i en liten, sammansvetsad organisation med global räckvidd. Du arbetar i en akademisk, professionell kultur där man hjälps åt och har roligt tillsammans. Vi erbjuder hybridarbete samt tydliga processer, gott om ansvar och en arbetsmiljö som präglas av förtroende och långsiktighet. Här värdesätts erfarenhet, initiativförmåga och förmågan att skapa struktur i det vardagliga. Dina arbetsuppgifter • Koordinera möten, resor och event • Hantera fakturor, kvitton och enklare ekonomiadministration i Fortnox • Underhålla dokumentation och uppföljning i Microsoft Planner • Assistera med HR-administration (personalregister, frånvaro mm) • Ansvara för inköp och kontorsservice • Vara kontaktperson mot medlemmar, partners och leverantörer • Stötta intern kommunikation och förbättra rutiner Värt att veta Du arbetar från kontor i centrala Göteborg i ett litet team om åtta personer med stor internationell bakgrund. Man tillämpar en hybridmodell med två dagar hemifrån och tre på plats. Arbetsmiljön är prestigelös, professionell och präglas av hjälpsamhet. Uppdraget är heltid, men vi är öppna för 80 % om det passar dig bättre. Våra förväntningar Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande administrativt arbete, gärna från akademisk, ideell eller internationell miljö. Du är mycket strukturerad, noggrann och självgående. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, samt är trygg i Officepaketet och Microsoft Planner. Erfarenhet av Fortnox är ett stort plus. Du har hög integritet, god samarbetsförmåga och trivs i en bred, varierad roll med många kontaktytor. Intresserad? Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG hjälper kandidater och konsulter att ta nästa steg i karriären, oavsett om de söker en ny tjänst eller vill kliva in i ett konsultuppdrag. Med en rättvis och datadriven metod, baserad på fakta och vetenskap, matchar vi dig med arbetsgivare som ser bortom ålder, titel och magkänsla och istället fokuserar på potential, rätt erfarenhet och nya perspektiv. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil och utan personligt brev. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi anonymisera dina personuppgifter och troligtvis be dig att genomföra vetenskapliga rekryteringstester och / eller en intervju med vår AI-avatar Tengai, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Västfastigheter drift ansvarar för drift, tillsyn och skötsel samt felavhjälpande underhåll och kundservice. Våra fastigheter är komplexa och tekniskt utmanande. Med vårt specialistkunnande och kännedom om våra kunders villkor är vi med och skapar förutsättningar för livsviktig vård. Vi söker nu en drifttekniker till vår enhet med placering på Östra sjukhuset. Arbetsuppgifter I din roll som drifttekniker inom området Brand kommer du i första hand arbeta med både förebyggande underhåll och akuta åtgärder för att garantera säkerheten i våra anläggningar. Arbetet är förlagt till dagtid och beredskapstjänstgöring kan förekomma. Resor ingår i tjänsten då vi även utför arbete på våra andra sjukhusfastigheter och där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafiken vid resor. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning, gärna inom brandskydd eller säkerhet alternativt annan utbildning som bedöms som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med olika typer av brandskyddsutrustning och system och har certifiering inom brandskydd. Du ska vara noggrann och ansvarsfull samt ha god problemlösningsförmåga. Vi ser att du har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du kommunicerar väl på svenska både i tal och i skrift. B-körkort är ett krav för den här tjänsten. Rekryteringsprocessen Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Patrik Lövström, på telefonnummer 0707-800115. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet. Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vargön Alloys AB är en av Europas största tillverkare av ferrokrom och har cirka 230 anställda. Företaget är vackert beläget vid Göta Älv i Vänersborgs kommun och är en del av CoreX Group of Companies. Vår produkt, ferrokrom, är en legering som ger stålet hårdhet och motståndskraft mot korrosion. Vår vision är att vara den mest föredragna leverantören av hållbart ferrokrom som skapar mervärde för tillverkare av rostfritt stål och specialstål. Våra kärnvärden är Samarbete, Engagemang, Stolthet, Öppenhet & Respekt. Beskrivning I ditt uppdrag ska du leda och fördela arbetet och fatta beslut inom ditt arbetsområde, inom eldfast underhåll får du ett nyckelansvar i att planera, leda och följa upp arbetet inom ditt ansvarsområde – främst relaterat till ugnsdrift, ränntillverkning, skarvning, svets- och murningsarbeten. Du kommer att vara en central del i att säkerställa att våra underhålls- och produktionsprocesser fungerar effektivt, säkert och med hög kvalitet. Tjänsten är på dagtid och innebär ett nära operativt arbete tillsammans med dina medarbetare. Det här är en roll för dig som har god teknisk förståelse, erfarenhet inom eldfast arbete samt ett driv att utveckla både människor och processer. Du ska vara med och sätta mål för din enhet, driva förändringsprocesser samt upprätta och följa upp efterlevnaden av rutiner, regler och instruktioner för den dagliga verksamheten. Du ska se till att personalen arbetar under säkra förhållanden. Det innebär även att du ska se till att personalen har tillräcklig utbildning och kunskap för att utföra arbetsuppgifterna. Företagets kärnvärden är - Samarbete, Engagemang, Stolthet, Öppenhet & Respekt. Du förväntas efterleva dessa och implementera dem i din enhet. Som chef vill vi även att du ska vara tydlig, tillgänglig och en god lyssnare. Du ska bidra till att skapa en god stämning, trivsel med bra arbetsmiljö som bygger på hög personsäkerhet. Arbetsuppgifter Leda och fördela det dagliga arbetet för personal inom eldfast underhåll Säkerställa korrekt utförande av murnings- och svetsarbeten, samt arbete med rännor och skarvning Planera och samordna arbeten tillsammans med underhålls- och produktionsavdelning Vara aktiv i det dagliga arbetet och följa upp arbetsmiljö, säkerhet och kvalitet Bidra till utveckling av rutiner, instruktioner och förbättringsarbete Representera avdelningen i dagliga möten och samverkansforum Kvalifikationer Dokumenterad erfarenhet av eldfast arbete och industriellt underhåll Erfarenhet av murning, svetsning och ränntillverkning/skarvning Ledarskapsvana eller förmåga att ta en samordnande roll God fysik och medvetenhet kring säkerhetsrutiner God datavana (Office, gärna Agda och API) B-körkort Meriterande kunskaper Datavana (Office, Agda, API), arbetsmiljöarbete, god kännedom om produktionsprocessen. Yrkesutbildning inom eldfast teknik, svets eller liknande industriella inriktningar som arbetsgivaren anser vara likvärdiga Erfarenhet av arbetsmiljöarbete och förbättringsprocesser Tidigare arbete inom smältverks- eller stålindustri Villkor Vargön Alloys AB har riktlinjer för en säker och drogfri arbetsmiljö. Som ett led i detta utför vi alkohol- och drogtester inför anställningen samt slumpmässigt under året. För denna tjänst kan vi komma att tillämpa provanställning.
Vad brinner du för? Nu söker vi ännu en unik eldsjäl som vill vara med på vår resa mot en hållbar framtid. Som medarbetare på Solör Bioenergi gör du skillnad. Varje dag får du vara med och bidra till att fjärrvärme levereras till exempelvis sjukhus, skolor, industrier, lägenheter eller villor. Tack vare spill från skogsindustrin återvinner och producerar vi fjärrvärme med lägre miljöpåverkan. Var med och bidra till en trygg vardag för invånarna i Ale. Solör Bioenergis anläggning i Ale producerar årligen cirka 60 GWh ochvärmen som vi producerar distribueras vidare till olika typer av kunder i närområdet. Verksamheten står inför en spännande fas framöver när man ska bygga om och uppföra en ny produktionsanläggning och nu finns möjlighet att vara med på utvecklingsresan. Kanske är det du som vill ta nästa steg i karriären och bli vår nya arbetsledande Nätansvarig med möjligheten att få utveckla distributionen till våra kunder i Ale kommun? Om tjänsten I rollen som Nätansvarig med arbetsledande ansvar kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en effektiv och driftsäker fjärrvärmeleverans till våra kunder. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp både underhålls- och investeringsprojekt inom vårt distributionsnät. Du arbetar nära produktion, kunder, entreprenörer och myndigheter, alltid med fokus på säkerhet, kvalitet och långsiktig utveckling. Dina arbetsuppgifter kan ena dagen vara att jobba administrativt med att utveckla underhållsplaner, planera mätarbyten eller delta i budgetarbete, till att nästa dag vara ute i fält och leda entreprenörer eller göra inmätningar för kommande projekt. Som Nätansvarig är aldrig den ena dagen lik den andra och möjligheterna att själv kunna planera din arbetsdag är stora. Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en person som arbetar strukturerat och noggrant, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete och hålla ordning på detaljerna. Du är lösningsorienterad och har ett intresse för att analysera tekniska utmaningar och hitta effektiva, praktiska lösningar. Du är initiativtagande och tar ansvar för ditt arbete, driver frågor framåt och ser vad som behöver göras utan att vänta på direktiv. Du har också en god kommunikativ förmåga och samarbetar väl med både kollegor, kunder och externa aktörer. Du är trygg i dig själv och vågar fatta beslut, samtidigt som du tar ansvar för dina val. Slutligen har du ett starkt servicefokus, sätter kundens behov i centrum och strävar alltid efter att leverera hög tillgänglighet och kvalitet i det du gör. För att kunna utföra arbetet behöver du ha: Teknisk utbildning (exempelvis gymnasie-ingenjör eller likvärdig bakgrund) Minst 3 års erfarenhet inom fjärrvärme, energidistribution eller närliggande område God förmåga att dokumentera teknisk information och följa upp projekt Erfarenhet av projektledning och samordning Mycket god datorvana och erfarenhet av Office 365 samt tekniska stödsystem God kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska Erfarenhet av arbete med externa aktörer, exempelvis myndigheter och kunder B-körkort Det är meriterande om du har: Tidigare erfarenhet inom liknande typ av uppdrag/tjänst Tidigare erfarenheter från arbetsledning Tidigare erfarenhet från driftteknik/produktion inom fjärrvärme Vad erbjuder vi? På Solör Bioenergi tycker vi om det unika. Hos oss är varje dag unik och eftersom vi är en decentraliserad organisation blir jobbet mångsidigt och lärorikt. Vår organisation är under snabb tillväxt och uppbyggnad så med oss får du stora möjligheter att utvecklas. Hälsa, balans och hållbarhet prioriteras på Solör Bioenergi så därför erbjuder vi våra anställda ett hälsopaket med förmånliga ersättningar. Dessutom finns en fördelaktig arbetstidsförkortning och många härliga kollegor i hela landet, från norr till söder. Övrigt Omfattning: Heltid. Tjänsten är förlagd dagtid men med beredskap. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Ale Kontakt: Viktoria McLellan Ernst (rekryteringsansvarig) [email protected] Sista ansökningsdag: 2025-08-18. Intervjuer kommer påbörjas efter sista ansökningsdag. Börja din unika karriär idag. Varmt välkommen till Solör Bioenergi, vi ser fram emot din ansökan! (Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar vänligt nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster). Om oss Solör Bioenergi är en ledande aktör inom förnybar energi baserad på trädbränslen med 900 000 användare varje dag. Vi finns på 271 platser i framför allt Sverige och Norge där vi producerar och distribuerar fjärrvärme, ånga och el till bostäder, företag, offentliga verksamheter och industrier. Vår verksamhet omfattar även energiåtervinning av impregnerat trä och produktion av biobränsle, samt drift och underhåll av kommunala och privata VA-anläggningar.
Tjänstebeskrivning: Assistent till VD Om rollen: Vi söker en driven, strukturerad och flexibel assistent till VD med en stark känsla för ansvar och integritet. Du kommer att fungera som VD:s förlängda arm och avlasta i såväl operativa som administrativa uppgifter i flera bolag. Rollen är varierad och kräver att du är lösningsorienterad, självgående och har en naturlig känsla för service och struktur. Arbetsuppgifter: Agera stöd till VD i det dagliga arbetet och vara en länk mellan VD och övriga teamet Hantera och prioritera inkommande e-post, kalenderbokningar och korrespondens Delta i och ibland leda interna möten, följa upp beslut och rapportera tillbaka till VD Skapa underlag, presentationer, protokoll och andra dokument i Microsoft Office Följa upp projekt, deadlines och leveranser i olika bolag Utföra research, ta fram sammanställningar och presentationer Vara kontaktperson i vissa externa ärenden och representera VD vid behov Administrativa uppgifter som bokningar, resor, fakturahantering eller enklare HR-support Identifiera förbättringsområden och ta egna initiativ till effektivisering Kvalifikationer: Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) Tidigare erfarenhet av en liknande roll (meriterande) Erfarenhet av arbete i flera parallella projekt eller organisationer är en fördel Förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter och system Hög integritet, lösningsfokus och prestigelös inställning Personliga egenskaper: Du är flexibel, självgående och trivs med ett högt tempo Du är kommunikativ och trygg i mötet med olika typer av människor Du är strukturerad men också kreativ och ser lösningar snarare än problem Du är lyhörd och har en god känsla för när du ska ta egna initiativ eller stämma av Omfattning: Heltid eller deltid enligt överenskommelse. Möjlighet till hybridarbete beroende på uppdragets karaktär. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Vård och omsorg ansvarar för äldreomsorgen i Stenungsunds kommun. Kommunal primärvård som utförs är lagstyrd och regleras primärt av Socialtjänstlagen (SoL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Med människan i fokus verkställs insatser genom bistånd till personer som har olika behov av hjälp och stöd i sin vardag. Alla instanser som görs för den enskilde i kedjan bidrar till en kvalitativ och säker vård och omsorg. Vi erbjuder dig engagerade kollegor och hög ambition i det sociala arbetet. Vårt mål med arbetet är att våra vårdtagare ska kunna leva i trygghet och säkerhet. Hos oss får du möjlighet att ta vara på din kompetens och få fortsätta att utvecklas och påverka. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter består av sedvanliga arbetsuppgifter inom arbetsterapi samt hjälpmedelsutprovning med mål att genom träning av vårdtagaren förlänga perioden för ett aktivt och självständigt liv. Du arbetar i nära samarbete med fysioterapeut, sjuksköterska och vårdpersonal och i uppdraget ingår handledning av vårdtagaren, vårdpersonal och anhöriga i rehabiliterande förhållningssätt.Vi erbjuder dig ett utmanande och roligt arbete tillsammans med trevliga kollegor samt att i stor utsträckning få arbeta självständigt under eget ansvar.Vi erbjuder även ett omväxlande självständigt arbete med flexibel arbetstid. Vid nyanställning använder vi oss av mentorer som vägleder dig som ny i vårt arbetssätt. Kvalifikationer Du ska vara legitimerad arbetsterapeut och kunna tillgodose samt samordna patientens samlade behov av rehabilitering.Då tjänsten innebär att du har kontakter med många personer dagligen krävs hög social kompetens, att du är serviceinriktad samt har ett gott bemötande. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift samt har datorvana.Du trivs att arbeta flexibelt och självständigt och kan ta egna initiativ samtidigt som du ser teamarbete som en viktig del i arbetet. Att självständigt kunna organisera och prioritera ditt arbete är grundläggande för att kunna göra rätt insatser vid rätt tillfälle. Det är viktigt att du har ett genuint intresse av arbete med vårdtagare i behov av rehabilitering inom kommunal hälso- och sjukvård.Vi lägger stor vikt på god samarbetsförmåga, gott bemötande och personlig lämplighet.B-körkort krävs då vi ofta förflyttar oss med bil.Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister och giltig legitimation som arbetsterapeut uppvisas.Tillträde med start 1 oktober 2025.
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän Vill du vara ekonomiansvarig i ett växande bolag med stark lokal förankring? Hos oss på LF Skadedjursbekämpning i väst får du en nyckelroll i en spännande tillväxtresa där du kan utvecklas och göra skillnad för både kunder och team. Om oss Länsförsäkringar har i över 170 år verkat för sina kunder, som också är våra ägare, med marknadsledande försäkringslösningar. Genom vår starka lokala förankring och ambition att erbjuda helhetslösningar har vi successivt byggt upp bankverksamhet och fastighetsförmedling. För drygt fem år sedan tog vi nästa steg genom att etablera ett gemensamt bolag för professionell skadedjursbekämpning, som idag ägs gemensamt av sju bolag inom Länsförsäkringar. Med omkring 50 engagerade medarbetare står vi nu inför en spännande tillväxtresa, där vi fortsätter utveckla verksamheten som en viktig del i vårt helhetserbjudande för att skapa trygghet och ökad livskvalitet för våra kunder. Vårt erbjudande * Stora utvecklingsmöjligheter och uppmuntran att engagera dig i projekt som ditt hjärta slår för lite extra * Fast månadslön och ett attraktivt förmånspaket som bland annat innehåller bank och försäkringsrabatter, lunchsubvention och sjukvårdsförsäkring * En härlig arbetsmiljö på plan 25 i fina lokaler i centrala Göteborg * Vara med och bidra till en positiv och hållbar samhällsutveckling Vara med och bidra till en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa och inkludering Din utmaning Som Ekonomiansvarig ansvarar du för redovisningsprocessen, månads- och årsbokslut samt årsredovisning. Budget- och prognosarbete, kort- och långfristig likvidetsplanering samt hantering av moms och skatter ingår också i dina arbetsuppgifter. En viktig del av rollen är att förenkla och förbättra processer och rutiner, samtidigt som du ansvarar för lagerhantering och lagervärde. Löpande rapportering till ledning, styrelse och moderbolag är en central del i arbetet. Dessutom är du aktivt involverad i bolagets affärsutveckling och bistår proaktivt ledning och styrelse med analyser av relevanta nyckeltal och rapporter. Du rapporterar direkt till bolagets VD. Tjänstens placering är i Göteborg. För dig som bor på annan ort ser vi gärna att du har möjlighet att vara på plats minst två dagar i veckan. Vem är du? Vi söker dig som är utbildad ekonom med flera års erfarenhet av ekonomiarbete, gärna i en liknande roll. Du har goda kunskaper inom redovisning och ekonomistyrning. Du är prestigelös, strukturerad, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du är även en analytisk problemlösare som kan kommunicera ekonomi med icke-ekonomer. Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet. Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak ser vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor. Vår rekryteringsprocess Ansök enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vi rekryterar utan personligt brev och använder i stället urvalsfrågor samt tester tidigt i processen. Urval och intervjuer sker löpande efter sista ansökningsdag och bakgrundskontroller genomförs på slutkandidater. Har du skyddad identitet, skicka din ansökan per post till: Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Vestagatan 6, 404 84 Göteborg. Märk brevet med annonstitel och ort samt HR-partnerns namn. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Peter Ahl Amundin på telefon: 010-172 97 34 eller HR affärspartner Julia Harrysson på mejl: [email protected] Sista ansökningsdag: 2025-08-03 Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer