Är du vår nästa transportplanerare i Borås?
Aditro Logistics Staffing AB
Transportledare och transportsamordnare

Arbetsuppgifter Är du en organiserad person med sinne för problemlösning som gillar att arbeta i en föränderlig miljö? Just nu söker vi en transportkoordinator till ett av våra kundföretag i Borås. I den här rollen ansvarar du för att effektivt planera och samordna transporter i den dagliga driften. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: - Att planera och boka transporter, både inom Sverige och internationellt - Att optimera rutter med fokus på kostnadseffektivitet och resursanvändning - Att ha löpande kontakt med speditörer och kunder för att säkerställa smidiga leveranser - Att följa upp leveranser samt hantera eventuella avvikelser eller problem - Att sköta administrativt arbete kopplat till fraktdokument och uppdatering av system Omfattning: Heltid Ort: Borås Din profil Vi söker dig som: - Har arbetat med transportplanering eller har likvärdig erfarenhet inom logistik - Behärskar både svenska och engelska väl, i såväl tal som skrift - Trivs i en snabb arbetsmiljö där du kan ta snabba och välgrundade beslut - Är van vid att arbeta i olika system, gärna med erfarenhet av transporthanteringsprogram - Har en tydlig kommunikationsförmåga, ett lösningsinriktat synsätt och ett strukturerat arbetssätt Det är även en fördel om du: - Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik eller transport - Har arbetat med internationella transportflöden tidigare Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!

30 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
SSF Måltid HT 2025
Mölndals kommun
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Stadsserviceförvaltningen har ett viktigt och spännande uppdrag. Vi levererar, samordnar och utvecklar service till Mölndals stads förvaltningar. Förvaltningen har drygt 300 medarbetare. Vi är organiserade i fem verksamhetsområden; måltid, lokalvård, fastighetsservice, transport, post och bud samt stadsservice. ARBETSUPPGIFTER Till måltidsverksamhet söker vi timvikarier, både kockar och måltidsbiträden som vill arbeta i ett flexibelt uppdrag. På Måltidsservice får du möjligheten att vara med på resan mot Sveriges bästa offentliga måltidsverksamhet! Här lagar du måltider till världens viktigaste matgäster, nämligen barn, ungdomar och äldre. Du bidrar till att servera goda, hållbara och hälsosamma måltider varje dag. Din roll innebär att med kort varsel hoppa in och täcka upp vid ordinarie personals frånvaro. Genom bokningssystemet TimeCarePool har du möjlighet att själva styra över vilka dagar du är tillgänglig för arbete. För att få kontinuitet i våra verksamheter ser vi att du kan arbeta minst tre dagar i veckan. Vid anställning sker genomgång av måltidsverksamhetens uppdrag och bokning för bredvidgång och introduktion. KVALIFIKATIONER För att kunna arbeta som timvikarie inom måltid hos oss behöver du:  • Ett giltigt belastningsregister! • Kunna förstå, tala, läsa och skriva svenska • Grundläggande datorkunskaper  • Vara minst 18 år gammal Du bör ha livsmedelsutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i storkök. Det är viktigt att du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du som söker har ett brinnande intresse för att laga god mat och vill utvecklas inom yrket samt ha en känsla för service. Det är meriterande om du har kunskap om specialkost och olika former av livsmedelsöverkänslighet. Du ska ha god förmåga att ta emot måltidsinstruktioner genom skrift och tal på svenska. Därför behöver du som vikarie behärska svenska i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och förmågor. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 november 2025
Stödassistent till Ankarets dagliga verksamhet
MARIESTADS KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

På daglig verksamhet Ankaret i centrala Mariestad arbetar flera olika grupper med olika inriktningar som är anpassade efter individuella behov. Vårt uppdrag är att stärka människors förmågor till självständighet, självbestämmande och delaktighet i sina liv och för att den enskilde ska få stimulans, utveckling, meningsfullhet samt gemenskap. Målet är att utveckla möjligheterna för deltagarna på kortare eller längre sikt att få ett arbete. Har du arbetserfarenhet från funktionshinderområdet? Är du kreativt lagd och har kunskap om lågaffektivt bemötande? Då kan du vara den stödassistent vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER På Ankaret har vi flera grupper med olika sysselsättningar som tillverkning av bland annat tändpuckar eller utföra enklare arbeten åt företag som till exempel paketering. Vi har också deltagargrupper inom kök, café, trädgård, dataspel, park och en service/cykelgrupp. Daglig verksamhet har även olika aktiviteter som bland annat bad, musik, innebandy och gymnastik. För denna tjänst arbetar du med en deltagargrupp med fokus på kreativitet och skapande, bland annat handarbeten där du engagerar och motiverar våra deltagare på ett inspirerande sätt. Gruppen du arbetar med har stora omvårdnadsbehov vilket innebär att du hjälper till med hygien, stöttning vid måltider och stöd vid kommunikation.  Ytterligare arbetsuppgifter handlar om att upprätta genomförandeplaner, handlingsplaner, skriva löpande dokumentation, ha kontakt med anhöriga och gode män samt kontakter med boenden. KVALIFIKATIONER För tjänsten som stödassistent krävs att du är omvårdnadsutbildad undersköterska eller utbildad från barn och fritid. Vi ser gärna att du tidigare har arbetserfarenhet från funktionshinderområdet samt kunskap eller utbildning inom lågaffektivt bemötande. Som person är du lugn och trygg med ett pedagogiskt förhållningssätt. Du har ett professionellt bemötande, är ödmjuk, positiv och empatisk. Vi ser att du är en påhittig och kreativ person som har förmåga att skapa entusiasm och glädje hos deltagarna.  På Ankaret arbetar stödassistenter nära varandra och därför förutsätter vi att du är flexibel och trivs med att samarbeta. Körkort krävs. Rekrytering sker löpande vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. I din ansökan bifogar du ett CV som innehåller en förteckning över dina meriter. Personligt brev är däremot inte nödvändigt, istället får du besvara ett antal urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

30 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Vårdenhetschef till avdelning 236 Mölndal
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Avdelning 236, din framtida arbetsplats? Avdelning 236 är en allmän internmedicinsk vårdavdelning med 24 platser. Vi vårdar och utreder patienter med akuta internmedicinska symtom. Vanligaste diagnoserna är hjärtsvikt, infektioner, KOL och njursvikt. Merparten av patienterna kommer in via akutmottagningen på Mölndals sjukhus. Avdelningen är en del av nybildade verksamhetsområdet (VO) Medicin, Geriatrik och Akutsjukvård (MGAM). Avdelningen består av slutenvård och öppenvård med bred kompetens inom olika internmedicinska specialiteter samt en akutmottagning med inriktning mot medicin och ortopedi. Vårt verksamhetsområde präglas av korta beslutsvägar och ett gott och nära samarbete, inom och mellan yrkesgrupper. Våra vårdenhetschefer jobbar i nära samarbete över avdelningarna, t.ex med stöd att täcka vid sjukluckor och ledigheter, vilket vi ser som en av styrkorna inom vårt VO. Vi har ett upparbetat samarbete kring kombitjänster vilket i sig stärker byggandet av ett gemensamt medarbetarskap inom kliniken. Vad erbjuder vi? Avdelningen leds för närvarande av en tf vårdenhetschef. Hon finns kvar i verksamheten som stöd i att introducera dig i ditt uppdrag. Detta ger dig som ny chef på avdelningen möjlighet att få stöd i att komma in i de vardagliga frågorna för att ta dig an att själv driva den dagliga driften och utvecklingen av avdelningen. På Sahlgrenska Universitetssjukhuset vet vi att cheferna är avgörande för att utveckla vården framåt. Vi erbjuder därför många utvecklingsmöjligheter och olika former av stöd för dig som jobbar som chef hos oss. Arbetet som vårdenhetschef på avdelning 236 Du ansvarar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Du arbetar för att ta tillvara och utveckla medarbetarnas kompetens, skapa delaktighet i verksamheten samt ansvarar för utvecklings- och lönesamtal. I ditt uppdrag ingår samarbete med andra enhetschefer inom kliniken och övriga delar av Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Som vårdenhetschef ingår du i ledningsgruppen för VO Medicin, Geriatrik och akutsjukvård Mölndal. Ledningsgruppen består av 8 vårdenhetschefer, 2 enhetschefer, 3 sektionschefer, verksamhetschef, akademirepresentant, HR, Ekonomi och Verksamhetsutvecklare. Ledningsgruppen har under flera år jobbat aktivt med chefers förutsättningar för att stärka ledarskapet inom kliniken. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat femårigt chefsförordnande med tillsvidareanställning i grundprofessionen. Vem söker vi? Du som söker har chefserfarenhet motsvarande 1 år eller har varit sektionsledare i minst 2 år. Det är meriterande om du även uppfyller något av följande: jobbat inom somatisk slutenvård, har en högskoleutbildning inom vårdsektorn eller har genomgått Chefskandidatprogram via VGR. Akademisk bakgrund såsom magister-, master- eller forskarutbildning är meriterande. För att trivas i uppdraget behöver du drivas av att: jobba i ett avdelningsnära ledarskap leda och utveckla avdelningen mot uppsatta mål utföra det dagliga driftsarbetet bestående av planering och bemanning av avdelningen utveckla och motivera dina medarbetare och skapa delaktighet i tider av förändring uppskatta och bidra till ett gemensamt ledarskap av kollegialt samarbete över verksamhetsområdets avdelningar Som person behöver du vara målinriktad, strukturerad och ha ett kommunikativt ledarskap. Du är anpassningsbar i vardagen och uppskattar att samarbeta och lösa utmaningar tillsammans med andra. Det är viktigt för oss att skapa en välfungerande chefsgrupp. Därför kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vår målsättning är att inspirera, hjälpa och stödja varandra i det dagliga arbetet! Som vår nya kollega ser vi gärna att du stimuleras av att utveckla ett nära och sammansvetsat team inom verksamheten. Vi bidrar tillsammans till en god arbetsmiljö! Intervjuer kommer hållas den 28 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Maskinoperatör inom plastindustrin
Aditro Logistics Staffing AB
Maskinoperatörer, plastindustri

Arbetsuppgifter Maskinoperatör till plastindustrin – Är du vår nästa kollega? Har du ett tekniskt intresse och gillar att arbeta praktiskt i en producerande miljö? Nu söker vi en noggrann och ansvarstagande maskinoperatör inom plastindustrin. Här blir du en del av ett engagerat team där kvalitet, säkerhet och samarbete står i fokus. Om rollen: Som maskinoperatör kommer du att arbeta med tillverkning av plastprodukter där dina huvudsakliga uppgifter är att: - Ställa in, övervaka och justera maskiner för att säkerställa jämn produktion - Kvalitetskontrollera produkterna enligt specifikationer - Utföra enklare underhåll och felsökning av maskiner - Säkerställa att arbetsplatsen är ren och att säkerhetsrutiner följs - Samarbeta med kollegor inom produktion, underhåll och kvalitet Din profil Vi söker dig som: - Har erfarenhet av att arbeta som maskinoperatör, gärna inom plast-, verkstads- eller processindustri - Har tekniskt intresse och en känsla för noggrannhet och kvalitet - Är flexibel, samarbetsvillig och trivs med att ta ansvar - Har god svenska i tal och skrift (för att kunna följa instruktioner och dokumentation) Meriterande: - Erfarenhet av formsprutning eller extrudering - Truckkort - Tekniskt gymnasieprogram eller motsvarande bakgrund Placering: Borås Omfattning: Heltid

30 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Industrial Engineer - Automation, Simulation, Material
Sebratec AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Sebratec is a Software and Engineering company specializing in services for the tech industry. Our mission is to transform companies through software and embedded systems solutions, supporting customers with consultancy in the development of their products, as well as training for teams and individuals interested in technology. Are you a team player with a passion for optimization, ready to collaborate with multiple stakeholders and make a difference? Sebratec is looking for Automation, Simulation, Material Flow, and other similar Engineer titles, to join our international team in Sweden. Key Skills: Project management, timeline tracking, and progress monitoring in material flow and handling engineering. Designing and implementing automation systems for advanced factories and warehouses, including new technology integration. Coordinating engineers, project leaders, and vendors to create material flow solutions. Defining and contributing to cross-functional Blueprint areas for scalable factory solutions. Facilitating cross-functional collaboration with the Company in the battery industry's Digital and Factory Automation teams. Collaborating with the Company in the battery industry's final customers on material handling engineering projects, including blueprints. Soft Skills: Show ownership in your tasks, lend an attentive ear to others, and lead by setting a positive example Years of Experience: +4 If you're a driven and dedicated Engineer ready to take your career to the next level and open to relocation, Sebratec is the place for you Next step? If this position sounds interesting to you, click the link to apply, and let's talk! 😊 #MaterialFlowEngineer #Relocation

30 juni 2025
Sista ansökan:
27 december 2025
Vi söker en arbetsledare till spännande uppdrag i Borås!
Aditro Logistics Staffing AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Arbetsuppgifter Vi söker nu drivna medarbetare med erfarenhet från lagerarbete som är redo att ta klivet in i en ledande roll. Som ledare i lagermiljön spelar du en central roll i det dagliga arbetet. Du ansvarar för att planera och fördela arbetsuppgifter, säkerställa att arbetsflödet fungerar smidigt och att teamet arbetar mot gemensamma mål. Du är aktivt delaktig i det operativa arbetet och bidrar med både ordning, struktur och en positiv inställning. Du har tidigare arbetat inom lager eller terminalverksamhet och känner dig bekväm i denna typ av miljö. Du är en lagspelare med naturlig fallenhet för ansvar, och du trivs när arbetstempot är högt och varierat. Placeringsort: Borås Omfattning: Heltid, måndag till fredag dagtid Din profil Vi söker dig som: - Har förmågan att se helheten och kan hantera flera uppgifter parallellt - Trivs med att stötta kollegor och skapa engagemang i teamet - Är lösningsorienterad och motiveras av att arbeta mot tydliga mål - Kommunicerar klart och tydligt, och samarbetar smidigt över avdelningsgränser Meriterande om du även har: -Tidigare erfarenhet av att leda personal inom lager- eller terminalverksamhet - God förståelse för logistikflöden och arbetsprocesser -Truckbehörighet (A och B) - Vana vid att arbeta med datorer och olika affärssystem - Kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift

30 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Byggingenjör
GÖTEBORGS KOMMUN
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. Om tjänsten I denna roll kommer du arbeta på enheten Byggstöd och Utveckling under verksamhetsområde Bygg. Du bidrar till att stadens byggnader - såsom skolor, förskolor, boenden och andra offentliga lokaler - uppfyller höga krav på kvalité, säkerhet och funktion. Uppdraget omfattar både operativa och strategiska delar där du bland annat ansvarar för systematiskt brandskyddsarbete (SBA), skyddsrumskontroller och hantering av garantiärenden kopplade till byggprojekt. Du kommer även att ansvara för projekt som kan kräva bygglov samt hantera förnyade konkurrensutsättningar (FKU). Vidare arbetar du aktivt med att samordna underhållsbehov tillsammans med andra specialister samt deltar i bygglovs- och bygganmälansprocesser. I rollen ingår även att representera verksamheten i byggrelaterade avtal och skötselavtal, säkerställa efterlevnad av bransch- och myndighetskrav samt dokumentera, följa upp och driva på åtgärder. Du deltar i tekniska fackteam och är delaktig i överlämningsmöten vid avslutade byggprojekt. Din vardag präglas av samverkan med kollegor, hyresgäster och entreprenörer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom bygg, samhällsbyggnad eller motsvarande område, samt dokumenterad erfarenhet av att arbeta som byggprojektledare. Du har god kunskap om bygglovsprocesser, myndighetskrav och gärna även upphandling, särskilt inom förnyad konkurrensutsättning (FKU). Du har mycket god datorvana, känner dig trygg i att arbeta i digitala verktyg och har god förståelse för dokumentation och uppföljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med drift och underhåll av fastigheter, om du tidigare har verkat i en politiskt styrd organisation, samt om du är van att arbeta i system som Proceedo, Antura eller andra fastighetsförvaltningssystem. För rollen krävs B-körkort samt certifiering i Bas-P och Bas-U. Som person är du strukturerad och självständig, samtidigt som du har ett gott samarbete med kollegor och samarbetspartners. Du är en tydlig och god kommunikatör som kan överblicka ditt ansvarsområde och sätta det i ett större sammanhang. Du har eget driv och förmåga att påverka, stötta och engagera andra. Du är analytisk och lösningsorienterad men ser också möjligheter att tänka nytt och bidra till utveckling inom området. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Biträdande rektor till Fiskebäcksskolan åk 4-9
GÖTEBORGS KOMMUN
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en ny kollega i rollen som biträdande rektor med huvudsakligt ansvar för årskurs 4-9 på Fiskebäcksskolan. Som biträdande rektor ingår du i Fiskebäcksskolans och Dalaskolans gemensamma skolledning bestående av rektor och fyra biträdande rektorer. Du utövar ett ledarskap nära både elever och medarbetare där din roll innebär att vara både exekutiv och operativ under delegerat ansvar. Du fokuserar på skolans kärnprocesser och arbetar dagligen med att göra skillnad för eleverna. I ditt uppdrag har du tillgång till stöd från förvaltningen i områden såsom administration, ekonomi, HR, kvalitet- och utvecklingsarbete, digitalisering, analys samt i juridiska frågor. Fiskebäcksskolan ligger i ett vackert område med närhet till havet och vi använder oss gärna av vår närmiljö i undervisningen. Här går cirka 600 elever från förskoleklass till årskurs 9 och vi har ett tydligt fokus på elevernas utveckling i en trygg och kreativ skolmiljö. Vi arbetar för en framgångsrik skola med samsyn över alla årskurser och en röd tråd genom hela skolan. Alla våra elever skall känna trygghet, trivsel och arbetsglädje. KVALIFIKATIONER Formella kompetenser: Vi söker dig som har följande kvalifikationer: • högskoleexamen om minst 180 hp där pedagogik varit en del av utbildningen • erfarenhet av någon form av skolledaruppdrag • minst 4 års erfarenhet av arbete i skola • kännedom om lagar/förordningar och övriga styrdokument på nationell nivå för skol- och verksamhetsformer inom grundskolan För tjänsten är det även meriterande om du har: • genomfört rektorsutbildning och/eller något annat ledarutvecklingsprogram/-utbildning eller förberedande chefsutbildningar • skolledarerfarenhet eller annan chefserfarenhet • erfarenhet av ekonomistyrning och resursfördelning • erfarenhet av lagar/förordningar och kollektivavtal som berör arbetsgivaransvaret, exempelvis skollagen och arbetsmiljölagen Personliga kompetenser: Du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du kan överblicka ditt ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du är lyhörd och söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer planeras i augusti. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

30 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Utvecklingsledare säkerhet och beredskap- säkerhetsklassad
GÖTEBORGS KOMMUN
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Stadsfastighetsförvaltningen ansvarar för att säkerställa fastigheternas hållbara användbarhet över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med hyresgäster, förvaltningens övriga avdelningar, samarbetspartners samt andra organisationer i staden. Vi är i ett spännande utvecklingsskede där den nya säkerhetsenheten har bildats och ingår i avdelningen för utveckling och styrning. Enheten består av drygt tio medarbetare som arbetar med civil beredskap, skyddsrum, drönare, skalskydd samt elsäkerhet och säkerhetsskydd. Enheten är i en upprustningsfas där frågorna kring civil beredskap ökar och där vi arbetar i nära samverkan med stadsledningskontoret. Dina arbetsuppgifter: Vi söker nu en resultatinriktad utvecklingsledare till vårt team inom beredskap en roll där du får möjlighet att göra en verklig samhällsnytta och stärka vår förmåga att möta framtidens säkerhetsutmaningar. Här kommer du att vara en viktig spelare i vårt arbete för att utveckla och säkerställa högsta möjliga säkerhet och beredskap, vilket är avgörande för både samhället och våra interna verksamheter. Som utvecklingsledare kommer du att arbeta i ett team som har ansvar för bl.a. civilt försvar, trygghetsfrämjande och brottsförebyggande åtgärder, krisledning och säkerhetsskydd. Särskilt fokus ligger på upprustningen av våra skyddsrum, trygghetspunkter samt övrig fysisk säkerhet i våra fastigheter. I din roll som utvecklingsledare kommer du att stödja förvaltningsledningen med att genomföra utredningar samt svara på tjänsteutlåtanden. Du genomför övergripande omvärldsbevakning inom säkerhetsområdet och medverkar till att utveckla användningen av kommunikationssystem och informationshanteringssystem inom säkerhetsområdet samt tillhandahåller interna utbildningar. Du deltar i nätverk inom staden och ansvara för framtagande och uppdatering av styrande dokument inom området. Som utvecklingsledare kommer du att leda och följa upp verksamhetens operativa säkerhetsarbete. Övriga arbetsuppgifter • Delta i samverkansprojekt avseende säkerhetsfrågor för flera förvaltningar inom Göteborgs Stad. • I samarbete med enhetens säkerhetssamordnare driva och utveckla förvaltningens säkerhetsarbete enligt Göteborgs Stads riktlinjer. • Delta i eller driva utvecklingsprojekt inom informationssäkerhet. • Omvärldsbevaka, följa myndighetskrav samt branschutveckling. • Utveckla vår krishantering. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis civil beredskap, säkerhet, säkerhetsskydd och krishantering. För att klara uppdraget vill vi att du har flerårig arbetslivserfarenhet inom området där ett krav är att du arbetat med liknade arbetsuppgifter sedan tidigare. God erfarenhet krävs av krishantering och beredskapsfrågor samt fysisk säkerhet. Vi söker dig som har ett stort intresse för säkerhetsfrågor, en förmåga att hantera komplexa säkerhetsutmaningar och ett driv i att aktivt bidra till att stärka vår motståndskraft och försörjningstrygghet. Du arbetar resultatinriktat och strukturerat, med en god förmåga att prioritera och leverera lösningar bland olika ärenden och frågeställningar. Med en självständig och lösningsorienterad inställning tar du dig an uppgifter på ett effektivt sätt och har samtidigt en god administrativ och skriftlig förmåga. Som person är du strukturerad och analytisk samt har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Du har ett genuint intresse för säkerhetsfrågor och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Att tänka och agera långsiktigt och strategiskt i dessa frågor är en självklarhet för dig. Du samarbetar väl med andra människor ÖVRIGT Säkerhetsklass Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter godkänd registerkontroll från Säpo och svenskt medborgarskap. Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025