Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Som säkerhetssamordnare i Lerums kommun är du anställd på Säkerhets- och beredskapsenheten som tillhör verksamhetsområdet Kansli, Säkerhet och Kund under Förvaltningsledningen. Enheten består för närvarande av en enhetschef, en säkerhetssamordnare och två krisberedskapssamordnare. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår bland annat arbetsuppgifter som: • Skyddet av de förtroendevalda, den demokratiska processen och val. • Samordning av förvaltningens arbete mot välfärdsbrottslighet. • Hantering av verksamhetsnära akuta händelser kopplat till hot, våld och mängdbrott. • Planera och samordna trygghetsskapande åtgärder kopplat till polisens Trygghetsundersökningar, DESO. • Framtagande av rapporter, handlingsplaner rutiner och checklistor. I rollen arbetar du också med att genomföra hotbedömningar och risk och sårbarhetsanalyser kopplat till personsäkerhet, PDV och evenemang. Du agerar som sakkunnig vid intresseavvägningar och konsekvensbedömningar enligt Kamerabevakningslagen kopplat till GDPR. Du agerar också som sakkunnig vid gällande NIS 2 och CER direktivet med inriktning på fysisk säkerhet och personsäkerhet. En annan del av rollen är att du är delaktig och drivande i arbetet med Trygghetsrådet kopplat till nulägesblid och åtgärdsplan. Du samverkar med externa aktörer som polis, bevakningsföretag, näringslivet och civilsamhället. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser att du har har flerårig arbetslivserfarenhet, med fördel inom säkerhetshetsområdet kopplat till trygghetsskapande och brottförebyggande arbetet. Det är även meriterade att du har erfarenhet av att offentlig förvaltning eller politisk styrd organisation samt av att arbeta med större projekt. Som person ser vi att du är ansvarstagande, resultatorienterad, har kunden i fokus och samtidigt en hög nivå av säkerhetsmedvetenhet. En pedagogisk förmåga och en förmåga att genomföra kunskapshöjande utbildningsinsatser kopplat till säkerhet är vidare viktigt för att lyckas i rollen. Vi ser också att du har en god förmåga att arbeta självständigt, i grupp och i nätverk. Att du kommunicerar på ett respektfullt, lättförståeligt och tydligt sätt och agerar lugnt och metodiskt vid akuta händelser. Du har god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Har du även andra språkkunskaper är detta meriterande. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi fäster stor vikt i bedömningen av personlig lämplighet kopplat till tjänstens arbetsuppgifter och enhetens sammansättning. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Välkommen med din ansökan!
RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Vi söker nu en ny Junior Account Manager till vår kund inom telefoni och växlar. Vår kund är en kund som finns över hela Sverige och är en av ladets ledande leverantörer av telefoni och växlar. Företaget har avtal med de flesta operatörer och kan leverera de bästa lösningar ut ifrån kundens Behov. Företaget har över 50 anställda och har många utmärkelser om försäljning och arbetsplats. Företaget satsar mycket på trivsel och vidareutveckling. Vill du arbeta på en spännande arbetsplats med mycket framgång och som har högt i tak och riktigt bra förtjänst möjligheter då har vi jobbet åt dig! Arbetsuppgiften går ut på att besöka kunder som har behov av nya lösningar för telefoni och växlar. Du kommer att ha en bred portfölj med lösningar och kommer alltid att kunna erbjuda kunden den bästa lösningen som är fördelaktig för kunden. Dina möten bokar du till viss del själv och några är förbokade. Mötena sker till företag i alla storlekar. Du bygger även upp ett eget kundregister som du senare bearbetar. De som har jobbat ett tag arbetar bara med sitt kundregister och bearbetar nästan inga nya kunder. Fokus ligger högt på nöjda kunder och vilket gör att du kommer ha en kundstock med glada och taksamma kunder som vill att du kontaktar dem igen. Arbetstider 8:00 – 17:00. Lön 25 000 + Provision. Mål lön 36 000. Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på en personlig nivå och som vill utvecklas till en bra säljare med nöjda kunder. Vi ser gärna att du har minst 3 månaders erfarenhet av försäljning sedan tidigare Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Vi söker dig som vill bli en del av ett bemanningsföretag med lokal förankring och som vill kunna bidra till den dagliga verksamheten hos någon av våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan exempelvis vara körning av olika sorters truckar, lastning och lossning av material samt lagerarbete. Beroende på vart du jobbar kan även andra arbetsuppgifter förekomma som till exempel olika administrativa uppgifter. Kvalifikationer För att passa i den här rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av att köra truck. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att köra ledstaplare och skjutstativ. Kvalifikationer: * behärskar svenska obehindrat i tal och skrift * har B-körkort och tillgång till egen bil * godkända gymnasiebetyg i svenska, engelska och matematik * truckkort Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och med rätt inställning kommer man långt! Du som söker är en driven, ansvarstagande och ordningsam person vilket innebär att du håller rent och snyggt i trucken och kring din arbetsplats. Du är uppmärksam på vad som händer runtomkring dig och har hela tiden kvalité som högsta prioritering. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Vi söker dig som vill bli en del av ett bemanningsföretag med lokal förankring och som vill kunna bidra till den dagliga verksamheten hos någon av våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan exempelvis vara körning av olika sorters truckar, lastning och lossning av material samt lagerarbete. Beroende på vart du jobbar kan även andra arbetsuppgifter förekomma som tex olika administrativa uppgifter. Kvalifikationer För att passa i den här rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av att köra truck. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att köra ledstaplare och skjutstativ. Kvalifikationer: * behärskar svenska obehindrat i tal och skrift * har B-körkort och tillgång till egen bil * godkända gymnasiebetyg i svenska, engelska och matematik * truckkort Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och med rätt inställning kommer man långt! Du som söker är en driven, ansvarstagande och ordningsam person vilket innebär att du håller rent och snyggt i trucken och kring din arbetsplats. Du är uppmärksam på vad som händer runtomkring dig och har hela tiden kvalité som högsta prioritering. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om NearYou NearYou är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullservice företag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. NearYou ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
Enheten Kritiska System på Combitech i Göteborg arbetar idag i huvudsak med in-houseteam och teamleveranser. Hos oss är du en del av ett dynamiskt team som ansvarar för hela leveransen, planeringen och problemlösning gentemot våra kunder. Idag har vi ett flertal team som behöver utöka med nya engagerade systemutvecklare eller mjukvaruutvecklare. Vi hoppas att du kommer hitta spännande utmaningar i något av dem! Team Alfa fokuserar på radarplattformar och -system inom försvarsindustrin, med uppgifter som script och OS-konfiguration, system- och mjukvarutestning, integration och felsökning. De använder verktyg som Python, Bash, Linux och C/C++. Team Bravo arbetar med kommunikationsplattformar och -system inom försvarsindustrin, och deras uppgifter inkluderar applikationsutveckling och systemtestning. De använder Java, Python, Linux och verktyg som Bitbucket och Jira. Team Charlie fokuserar också på radarplattformar och -system inom försvarsindustrin, men med en inriktning på CI/CD och SW Factory-implementering, och använder verktyg som Python, Groovy och Jenkins. Team Delta arbetar inom telecom och 5G basstationer, med uppgifter som mjukvaruutveckling i inbyggda system, integration, testning och felsökning. De använder verktyg som Embedded, Git, C/C++ och Python. Utöver teamen finns uppdrag på plats hos kund där du är en del av att lösa utmaningar i organisationen. Uppgifterna kan variera men kretsar kring utveckling av system där verktygen och kompetenserna liknar de för teamen. Teamen utgår ifrån Göteborg, men en del tjänsteresor kommer att förekomma. VAD VI ERBJUDER På Combitech satsar vi på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Det gör vi bland annat genom att satsa på din kompetensutveckling, göra det lätt för dig att kombinera jobbet med vardagen och genom andra schysta förmåner. Bland annat givmilt friskvårdsbidrag, flextid, arbetstidsförkortning (ATK) och rabatter på ex. matkassar, biobiljetter, semesteranläggningar och mycket mer. Här älskar vi att kompetensutvecklas tillsammans! Några exempel är: * Teknikkvällar! En återkommande AfterWork där vi dricker något gott och lär oss teknik och kodar. Just nu utvecklar vi varsin väderstation med Arduino som ska kunna kommunicera med varandra via WiFi. * Bokklubb! Där vi läser inspirerande böcker som vi diskuterar i grupp. * Ledarskap Nätverket! Där vi samlas och utvecklar våra kompetenser inom ledarskap. * Kursveckan! Där du får möjlighet två gånger om året och utveckla dig inom ett flertal valbara ämnen på bland annat Hotell Tylösand * Individuell utvecklingsplan! 40 timmar per år som du kan lägga på din egen utvecklingsplan Vi erbjuder en arbetsplats där du kommer kunna känna en tillhörighet, och där alla känner alla. Oavsett var våra konsulter är placerade eller utgår ifrån, så försöker vi alltid ses på kontoret på Lindholmen på måndagar eller fredagar, för gemensam lunch. En stor fördel med vår teamverksamhet är att du aldrig behöver fastna inom ett team, teknikområde eller domän. Du har möjligheten att kunna växla mellan team och tekniker. VAD ROLLEN INNEBÄR Vi söker förstärkning i flera discipliner inom mjukvaru-/systemutvecklare. Till exempel utveckling utav applikationer utveckling/konfiguration utav drivrutiner, mjukvarutestning, scripting och OS-konfiguration. Du kommer att vara en del av ett team som ansvarar för hela delsystem och plattformar. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande. Finner du något av ovanstående intressant, så är det dig vi söker! VAD VI SÖKER För att trivas och utvecklas i rollen söker vi dig som motiveras av att lösa problem tillsammans med andra. Du uppskattar att arbeta tillsammans i team och vi tror även att du har en analytisk förmåga och en medvetenhet för kvalitet. Vi söker någon med bred kompetens och en vilja att lära sig nya saker. Vi ser att du har en akademisk examen i Data, Elektro, Mekatronik, Systemvetare eller motsvarande. Vad händer om du saknar någon av kompetenserna vi eftersöker? Oroa dig inte, vi uppskattar din ansökan ändå! Vi söker efter dedikerade medarbetare och värderar inte enbart tidigare erfarenheter. Vi vill bygga en stark grupp med en mängd olika talanger där vi utnyttjar varandras styrkor och växer tillsammans. Vi hoppas att kunna få träffa dig och presentera mer utav våra team, vad de utvecklar och gör. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sommarsemestern, och vi ser fram emot att träffa just dig! Kontaktperson: Konsultenhetschef Anna Wallin, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Som Supplier Quality Engineer (SQE) på Combitech i Göteborg arbetar du i uppdrag hos våra kunder med kvalitetsförbättringar hos deras leverantörer. Som SQE kommer du få arbeta med många andra funktioner både internt hos kund och hos kundens externa leverantörer. Uppdragen varierar på produktområdena från senaste prototyputveckling till högvolymproduktion. Hos oss erbjuds du en företagsmiljö som aktivt främjar din professionella och personliga utveckling, samtidigt som vi garanterar anställningstrygghet och balans mellan arbete och fritid. Om du har en bred produktkännedom inom tillverkning och vill vara en del av vårt dynamiska team kan du vara den vi söker! Din roll som konsult inom Supplier Quality Som SQE kommer du leda och driva förbättringsarbete med och hos kundens leverantörer relaterat till inköpskvalitet. Du arbetar oftast tillsammans med inköpsavdelningen där uppgiften kan vara att kvalificera nya leverantörer och följa upp prestationer i befintlig leverantörsbas inom ett eller flera köpområden. Du kommer tillsammans med utvecklingsavdelningen, inköp och leverantören kvalitetssäkra framtagningen av nya komponenter eller system i utvecklingsprojekt samt säkerställa att tillverkningsprocesser hos leverantörer håller hög kvalitet. I arbetet ingår det att proaktivt förebygga och avhjälpa kvalitetsbrister hos leverantörerna genom att självständigt utföra uppföljningar, processrevisioner och leverantörsbedömningar. Du kommer att leda och koordinera hållbarhetsaktiviteter relaterade till kundens leverantörsbas, initiera och driva förbättringsprojekt i ett långsiktigt hållbarhetsarbete samt följa upp och stärka efterlevnaden i avtalade förbättringsaktiviteter inom t.ex. reklamationsprocesser. Arbetsuppgifterna kommer med största sannolikhet också innebära att du analyserar och initierar förbättringar i avvikelsehanteringen både hos leverantör och internt hos kund. Det förekommer en del tjänsteresor i rollen. Vem är du? Vi söker dig som är civilingenjör eller har annan motsvarande akademisk bakgrund samt erfarenhet av arbete i relevanta roller inom tillverkande industri. I ditt dagliga arbete kommer du möta personer på alla nivåer och funktioner vilket ställer höga krav på din kommunikationsförmåga samt förmågan att skapa en tillitsfull och positiv atmosfär. I uppdragen behövs mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift i en teknisk kontext. Vi tror du är en engagerad, kommunikativ och systematisk person som har viljan att driva och utveckla nya arbetssätt för rätt kvalitet hos våra kunders leverantörer. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker från vecka 33 och framåt. Vi ser fram emot din ansökan! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson/rekryterande chef: Marina Johannesson, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola och anpassad grundskola åk F-9. Stadsskogens förskola ingår i Team sydväst som består av förskolor, fritidshem, skolor och fritidshem i södra kommundelen. När du börjar hos oss så erbjuder vi dig bl. a: -En trygg anställning -Stödfunktioner som HR, ekonomi, utvecklingsledare, specialpedagoger, logoped och barnpsykolog -Utbildning inom Utvecklande ledarskap (UL), Indirekt ledarskap (IL) och Ledarskap (UGL) -Nära samarbete i rektorsteamet -Mentorskap -Möjlighet till semesterväxling -Föräldrapenningtillägg -Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi -Cykelförmån -Möjlighet att delvis kunna arbeta på distans Vill du vara med och leda förskolans utveckling i en kommun som växer och frodas? Om ja sök då denna tjänst! ARBETSUPPGIFTER Som rektor har du ett samlat uppdrag där du ansvarar för personal, arbetsmiljö och ekonomi inom din verksamhet. Inom rektorsteamet förväntas du dela med dig av dina kunskaper och perspektiv. Du deltar aktivt i förvaltningens gemensamma arbete och ingår i ledningsgruppen för rektorer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Leda, stödja och utveckla verksamheternas pedagogiska arbete i enlighet med våra mål och riktlinjer, vilket inkluderar att se till att läroplanen är välutvecklad och genomsyrar utbildningen. • Driva utvecklingen framåt, och inspirerar dina medarbetare att bidra och vara medledare i det arbetet. • Ansvara för personalens utveckling genom handledning och kompetensutveckling. • Fungera som en länk mellan förskola, vårdnadshavare och samhället i stort. Det kan innebära att kommunicera med vårdnadshavare om förskolans verksamhet, delta i samhällsevenemang och bygga relationer med andra organisationer. • Administrativa uppgifter, som att hålla möten, skriva rapporter, hantera verksamhetens dokumentation och se till att förskolan efterföljer lagkrav och bestämmelser. • Hantera budget och ekonomiska frågor kopplade till verksamheten. • Samarbeta med andra förvaltningar inom kommunen och andra samverkanspartners för att främja verksamhetens utveckling. KVALIFIKATIONER Krav för tjänsten: • Chefserfarenhet • Rektorsutbildning • Behörig förskollärare, alternativt behörig lärare i fritidshem eller grundskola Meriterande: • Körkort B För att lyckas i rollen krävs en ledare som är trygg och säker i sitt ledarskap. Det är viktigt att kunna skapa engagemang och delaktighet genom att kommunicera en gemensam riktning som inspirerar och motiverar medarbetarna. En nyfiken och öppen inställning till andras tankar och idéer är avgörande, liksom förmågan att lyssna aktivt och visa empati. Du behöver kunna planera och organisera arbetet på ett strukturerat sätt och hantera komplexa situationer med tålamod och uthållighet. En analytisk förmåga är också viktig för att kunna ta välgrundade beslut baserade på fakta och insikter. Utveckling bör ske i en lagom takt, där förändringar anpassas efter medarbetarnas mognad och behov, för att säkerställa både framgång och stabilitet. Dessutom är det viktigt att vara kontaktskapande och relationsorienterad, med lätthet att bygga förtroende och samarbeta med andra. En ledare som är öppen, stabil och har en god dos humor bidrar till en positiv arbetsmiljö där teamet trivs och presterar bra tillsammans. ÖVRIGT Intervjuer: Första intervju sker via teams den 15/8 och går man vidare i processen ses vi på plats hos oss på Kungsgatan den 22/8. Tester: Vi använder oss av tester för en rättvis och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Bakgrundskontroll: Om du blir en av våra slutkandidater kommer en bakgrundskontroll att göras och före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Intyg och handlingar: För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. ID handling ska tas med till intervju 2. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om oss Verksamhetsområde Neuropsykiatri (NEPS) är ett av fem vuxenpsykiatriska verksamhetsområden inom Sahlgrenska Universitetssjukhuset med cirka 500 medarbetare. Vi finns på Sahlgrenska sjukhuset, Östra sjukhuset samt i Mölndal och bedriver forskning samt högspecialiserad psykiatrisk vård med inriktning mot minnesrelaterade sjukdomar, äldrepsykiatri, neuropsykiatriska-funktionsnedsättningar, dövpsykiatri, omsorgspsykiatri, ätstörningar, Huntingtons sjukdom samt bedriver världsledande forskning. Arbetsuppgifter På Minnesmottagningen är vi specialiserade på att utreda människor med nedsättningar av minnet och andra tankeförmågor där det finns misstanke om en demenssjukdom. Basal utredning görs via primärvården men det är först när det krävs en utvidgad utredning som patienter blir aktuella till Minnesmottagningen. Den utvidgade utredningen anpassas till individen och kan innefatta flera olika undersökningar såsom lumbalpunktion, hjärnavbildningar och särskilda kognitiva tester. Minnesmottagningen är dessutom aktivt involverat i olika forskningsstudier. Som underläkare hos oss kan du utveckla både dina psykiatriska och somatiska färdigheter och har arbetsuppgifter i form av nybesök, anhörigsamtal, läkemedelsordinationer, lumbalpunktions-provtagning, allt i ett team-baserat arbetssätt med patienten i fokus. Handledning sker av specialistläkare. Efter en tid, så ingår också jourtjänstgöring på psykiatriska akutmottagningen på Östra sjukhuset. Tjänsten avser ett 6-månaders vikariat med möjlighet till förlängning. Om dig Vi söker dig som har läkarexamen eller är legitimerad. Du är engagerad, flitig, positiv, nyfiken, lyhörd och har en god förmåga att kommunicera. Vi vill i vår verksamhet ha ett arbetsklimat med en positiv grundinställning och god kollegial gemenskap, detta innebär att du behöver ha god samarbetsförmåga och social kompetens. Du har intresse och engagemang för vår patientgrupp, är flexibel och har förmåga att se och prioritera patienterna och verksamhetens behov. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. För att vi ska kunna kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig att bifoga följande: För dig som… är klar med din utbildning: betyg eller examensbevis. har en pågående utbildning: resultatintyg och registreringsintyg där det framgår vilken termin du går samt hur många poäng du hittills har. Kopia av exempelvis studieplan som visar vilka kurser och prov som kvarstår av utbildningen. har en pågående utbildning utomlands: du behöver ha fått dina betyg översatta till engelska av ditt universitet. Det behöver framgå vilken termin du är på. har en utländsk examen: du behöver ha ett utlåtande från Socialstyrelsen. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
På GR arbetar cirka 200 kollegor tillsammans för att skapa nytta och mervärde för 13 medlemskommuner. Vi driver utvecklingsprojekt, har myndighetsuppdrag, forskar, ordnar utbildningar och andra mötesplatser, bland mycket annat. I slutändan handlar det om att göra livet bättre för alla som lever och verkar i vår region. Som anställd på kommunalförbundet är du en viktig del i Göteborgsregionens fortsatta utveckling. Vi arbetar inom flera olika sakområden, vilket innebär att det finns en stor bredd av yrkesroller, verksamheter, erfarenheter och kunskap på GR. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med många engagerade och kunniga kollegor. Här finns stora möjligheter att påverka arbetet, utvecklas med organisationen och göra verklig skillnad. Läs våra mål- och strategidokument på vår webbplats https://goteborgsregionen.se/styrning ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med att skapa visuell kommunikation riktat till olika målgrupper i Göteborgsregionen? Trivs du i en roll där du får ansvara för produktionen från start till mål? Då har vi en spännande tjänst för dig. Göteborgsregionen (GR) söker nu en kommunikatör med fokus på grafisk formgivning. Vi söker dig som har förmågan att sätta dig in i olika ämnen och sammanhang och kan omvandla innehåll och budskap till visuellt material som passar olika målgrupper. Arbetet är framförallt operativt och handlar om att bistå våra projektledare med att presentera idéer och ta fram grafiska lösningar. Du skapar visuellt material för tryck och digitala medier och leder hela processen från brief till publicerad produkt. Vid behov ska du även kunna skriva målgruppsanpassade texter för de olika kanalerna. Huvudsakliga arbetsuppgifter, i nära samarbete med projektledare: • Grafisk design av digitala produktioner, webbdesign, presentationer och trycksaker. • Webbpublicering och grundläggande webbdesign i bland annat WordPress och Sitevision. • Enklare filmproduktion, klippning och rörlig grafik samt animation. Du blir en del av enheten Skola Arbetsliv som arbetar med att stärka kompetensförsörjningen mellan utbildningssektorn och arbetslivet. Uppdragen finns inom hela avdelningen och du samarbetar mycket med övriga kommunikatörskollegor. KVALIFIKATIONER Vi tror att du har en bakgrund som kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, digital designer eller grafisk formgivare. Huvudsaken är att du har erfarenhet av uppdrag där du haft det grafiska- och produktionsmässiga ansvaret. Rollen kräver ett strukturerat, målmedvetet och systematiskt arbetssätt. Du gillar att samarbeta och hitta lösningar tillsammans med dina kollegor och samverkanspartners. Vi söker dig som har: • Flera års relevant arbetslivserfarenhet och van vid att läsa av behov hos olika målgrupper och omvandla komplexa frågor till tydliga visuella budskap. • Mycket god kompetens inom digital produktion såsom webb, film och fotografi. • Mycket goda kunskaper i Adobe Creative Suite, särskilt i programmen Indesign, Photoshop och Illustrator. Goda kunskaper i Adobe Premiere Pro och Adobe After Effects eller liknande film- och animeringsprogram. • Erfarenhet av webbpublicering i CMS-verktyget Wordpress. • Relevant eftergymnasial utbildning. Meriterande (ej krav): • Erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet. Viktiga personliga egenskaper: • Du är strukturerad och har lätt för att anpassa dig till olika situationer och grupper • Du är initiativrik med god förmåga att omsätta idéer till handling • Du är lyhörd och har en god kommunikativ förmåga GR strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. På grund av semestrar är vi tillgängliga för frågor först från 4 augusti. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Göteborgsregionen (GR) samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit Offentliga jobb. Varmt välkommen med din ansökan! Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om hur GR hanterar personuppgifter: https://goteborgsregionen.se/integritetspolicy. Mer information om GR: https://goteborgsregionen.se #LI-Hybrid Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker en tillsynshandläggare till vår stadsbyggnadsavdelning. Hos oss blir du en del av ett erfaret och kreativt team av 26 medarbetare som arbetar engagerat för ett hållbart samhällsbyggande! Vad kan vi erbjuda dig? Stadsbyggnadsavdelningen ansvarar för kommunens bygglov, fysiska planering, mät- och kartverksamhet, geografisk information, mark och exploatering samt natur- och vattenvård. I din roll som tillsynshandläggare kommer du driva dina ärenden självständigt men samtidigt ingå i ett team av fem bygglovsingenjörer, en bygglovsadministratör och en enhetschef/bygglovsingenjör. Som tillsynshandläggare har du huvudfokus på att utöva den tillsyn som regleras i plan- och bygglagen men arbetar även vid behov med övriga delar av bygglovsprocessen. Arbetet innebär framför allt att utreda tillsynsärenden, göra tillsynsbesök med dokumentation av densamma samt med stöd av lagen komma fram till korrekta åtgärder. Du skriver beslut och formulerar tjänsteutlåtanden med beslutsförslag som föredras inför kommunens byggnadsnämnd. Att arbeta proaktivt genom rådgivning till allmänheten är en viktig arbetsuppgift. Du kommer att möta en stor variation av ärenden då tillsynen bland annat omfattar olovligt byggande, ovårdade tomter och ovårdade byggnadsverk. Som tillsynshandläggare har du möjlighet att arbeta nära beslutfattare och allmänheten, liksom att samarbeta med andra myndigheter. Du får varierade arbetsuppgifter och därmed goda möjligheter till personlig- och kompetensutveckling. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som är utbildad jurist, byggingenjör, miljöingenjör eller innehar annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi värdesätter din förmåga att ta eget ansvar och initiativ, att du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Goda kunskaper i svenska språket är ett krav. Vidare trivs du med att arbeta målinriktat och besitter en god förmåga att ta hänsyn till flera perspektiv, göra korrekta avvägningar samt fatta beslut baserade på sakliga och objektiva bedömningar. Som person är du trygg och stabil med en hög personlig mognad. Som tillsynshandläggare har du ett speciellt ansvar för bebyggelsens utformning i såväl staden som på landsbygden, varför vi vill att du har ett starkt intresse för gestaltningsfrågor och den byggda miljön. Tjänsten innebär många interna och externa kontakter och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Erfarenhet av arbete med tillsyn eller med myndighetsutövning samt goda kunskaper om plan- och bygglagen samt angränsande lagar är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort för personbil är ett krav. Upplysningar För frågor nås kontaktpersoner lättast under vecka 27 och vecka 31. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer