Sjuksköterska/Distriktsköterska Natt 1-2 st, Orust
Orust kommun
Geriatriksjuksköterskor

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Sjuksköterskeenheten ingår i den kommunala primärvården och har 3 områdeskontor på Orust. Kväll, natt och helg utgår vi från vårt kontor som ligger centralt i Henån. Vi arbetar för patienter i ordinärt boende, på SÄBO (särskilt boende) och LSS boende. Teamarbete sker tillsammans med fysioterapeuter, arbetsterapeuter, omvårdnadspersonal samt enhetschefer. Vi har ett gott arbetsklimat med härliga kollegor som hjälps åt och stöttar varandra.   Dina arbetsuppgifter  Vi erbjuder ett omväxlande, stimulerande och självständigt arbete hos oss här på Orust då vi behöver öka vår grundbemanning med tanke på nära vård konceptet. Här erbjuds gemenskap och en möjlighet att arbeta nära verksamheten, vilket gör det lättare att vara en viktig del av helheten.  På grund av en viss personalomsättning hos oss på natten kommer vi att erbjuda ett extra lönestillägg på 5000 kr/månad/heltid fram till 261231 som kommer att utvärderas innan perioden tar slut. Arbetet som sjuksköterska är mångfacetterat med såväl planerade som akuta patientbesök där du bland annat ansvarar för att göra självständiga bedömningar samt leda och utföra sjukvårdsinsatser. Du planerar åtgärder, genomför uppföljningar, hanterar läkemedel och medicinteknisk utrustning samt assisterar vid läkares myndighetsutövning. I arbetet som sjuksköterska gör du stor skillnad och då uppdraget innebär mycket samarbete så är kunskapsförmedling och att skapa goda kontakter en stor del i arbetet där också rådgivning och delegering till omvårdnadspersonal ingår. Samverkande sjukvård är en del av vårt arbete där vi utför IVPA-uppdrag (I Väntan På Ambulans), assistansuppdrag från MÄVA, vårdcentral, ambulansen och hemtjänst samt uppdrag från 1177. Vi dokumenterar i journalsystemet Procapita och utvecklar våra digiala möjligheter där digital signering via SignIt och nyckelfria lösningar via Homecareappar är en del av resultatet. Hr portalen är vårt schemasystem. Om dig  För att trivas i rollen är du en person som är trygg i din yrkesroll och har ett genuint engagemang för patienternas välbefinnande. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och är van att hantera en varierad arbetsdag där du både planerar och prioriterar utifrån behov. Som sjuksköterska hos oss arbetar du självständigt, men är också en del av ett team där samarbete är nyckeln till en fungerande verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet   • Legitimerad sjuksköterska • Specialistutbildning inom vård av äldre, distriktssköterska, psykiatri eller annan relevant specialistutbildning är meriterande, men ej ett krav • Förmåga att arbeta självständigt och fatta välgrundade beslut • God planerings- och prioriteringsförmåga • Flexibel och lösningsfokuserad inställning till arbetet • Du har god vana av IT-baserade journalsystem och vår dokumentation sker i Procapita. Vi arbetar också med SignIT, Samsa och Phoniro care • Erfarenhet av arbete i patienters hem är meriterande • Du behärskar det svenska språket väl. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga i tal och skrift.   Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet:  Natt 69,42% med möjlighet att fylla upp arbetstiden med kvällar, var 3:e helg. Tillsvidare anställning. Lön: Individuell lönesättning  Tillträdesdag: 2025-09-01 Sista ansökningsdag: 2025-07-30 Körkort: B  För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

4 juli 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Gymnasielärare i Svenska och Engelska till Bäckängsgymnasiet
Borås kommun
Gymnasielärare

Bli en del av Borås Stad! Välkommen att arbeta i Bildningsstaden Borås, hos oss är varje dag meningsfull. Förutom ett meningsfullt arbete och professionella kollegor erbjuder Borås Stad en rad förmåner och attraktiva arbetsvillkor för att du ska trivas och må bra. Professionell, engagerad och lärande är nyckelord för Borås Stads verksamheter, såväl i mötet med boråsarna som i relation med kollegor. Bäckängsgymnasiet är en unik gymnasieskola med ett spännande programutbud, kvalificerad och inspirerande personal och en varm och social kultur. Hos oss får motiverade elever goda möjligheter att utveckla både sig själva och andra, och kunskapen de förvärvar befäster över lång tid. Sammanlagt är vi ca 1550 elever och 140 vuxna, alla med en stark känsla för vår skola. Vi är organiserade dels i pedagogiska tvärvetenskapliga arbetslag, dels i sektorsvisa ämnesgrupper. Skolan ligger centralt i Borås och har fina lokaler. Gymnasielärare i Svenska och Engelska till Bäckängsgymnasiet Arbetsuppgifter Undervisning i svenska och engelska, samt sedvanliga läraruppgifter. Du kommer att ingå i ett arbetslag, samt i ett ämneslag där du självständigt och tillsammans med dina kollegor systematiskt planerar, genomför, följer upp och analyserar undervisningen. Du förstår vikten av att anpassa undervisningen utifrån elevernas behov. Under det första läsåret kommer du främst att undervisa elever på det Estetiska programmet. Övrig information Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00. Läs mer om Borås Stads personalförmåner. Gymnasie- och vuxenutbildningsnämndens övertygelse är att alla elever vill och kan lära. Läs mer i förvaltningens utvecklingsplan Bildningsstaden Borås. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Kvalifikationer Relevant lärarexamen och lärarlegitimation för gymnasieskolan krävs (bifogas vid ansökan). Du ser möjligheter, är kreativ och du vill tillföra din kompetens för elevernas och skolans utveckling. Du skapar förtroendefulla relationer, arbetar självständigt och har ett gott ledarskap i och utanför klassrummet. Vi lägger också stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med såväl ämneskollegor som övriga funktioner på skolan. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Köksbiträde Jureskogs Skövde
Jureskogs Invest AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi älskar fastfood och speciellt burgare. Vi tror lite naivt att nästan alla gör det. Det är ju enkelt, gott och roligt! Men i vägen för denna självklarhet står en utbredd tro att snabbmat är lika med skräpmat. Och i många fall är det så. Det ska vi ändra på! För varför ska enkelt vara lika med dåligt? Dåligt för dig, för miljön och för djuren? Det är ju helt bakvänt! Det vi tycker bäst om ska också vara bäst och det ska finnas godhet i gott. Det präglar allt vi gör på Jureskogs. I allt från val av leverantörer, personalpolicy, produktutveckling och allmänt hyfs. Kultur är viktigt för oss, vi tror oss veta att vi aldrig kan bli ett schysst ställe att hänga på för våra gäster, om vi inte är ett lika schysst ställe att jobba på. Allt börjar med människorna som jobbar här och hur vi jobbar ihop. Vem orkar jobba eller äta på ett ställe med dålig stämning? Vi kallar vår kultur för High Five. Köksbiträde Jureskogs Skövde Är du en matentusiast som vill vara med och förändra snabbmatsbranschen? Hos Jureskogs söker vi nu ett köksbiträde till vår restaurang i Skövde på deltid! Om jobbet: - Deltidstjänst i en innovativ snabbmatsrestaurang - Chans att vara del av ett team som brinner för god mat och bra service - Möjlighet att utvecklas inom restaurangbranschen - En arbetsplats med vår unika "High Five"-kultur Vi söker dig som: - Har ett genuint intresse för mat och service - Trivs med att arbeta i team - Är flexibel och kan hantera stressiga situationer - Delar vår passion för att göra snabbmat till något bra - Har en positiv inställning och vill bidra till god stämning Arbetsuppgifter: - Assistera i köket med matlagning och förberedelser - Säkerställa hög kvalitet på maten - Hålla köket rent och organiserat - Bidra till effektivt teamarbete - Vara en del av vår "High Five"-kultur Arbetstider: - Deltidstjänst - Varierade arbetstider med dag- och kvällspass under både vardagar och helger Hos Jureskogs får du chansen att vara en del av ett företag som tror på att det ska finnas godhet i gott. Vi värdesätter vår personal och tror att en bra arbetsplats är grunden för en bra restaurangupplevelse. Välkommen med din ansökan och bli en del av Jureskogs-familjen i Skövde som köksbiträde!

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Säljare & Account Manager På Remote
ARM Consulting AB
Företagssäljare

Säljare – Jobba hemifrån, oavsett var i världen du befinner dig! Älskar du försäljning och önskar att du kunde jobba på distans – från var som helst i världen? Då är det här jobbet för dig. Vi söker nu flera säljare till vårt växande team. Snittlön: 40 000kr/månad Lönespann: 25 000 – 80 000 (provisionsbaserat + bonusar) Arbetstider: 09:00 - 16:00 Vad du får: -Kostnadsfri säljutbildning -Tävlingar med priser som presentkort och utlandsresor -Utvecklingsmöjligheter inom bolaget -Stöd från ett team av erfarna telefonförsäljare -Jobba hemifrån – oavsett var du befinner dig -Fantastiska kollegor Vi söker dig som: - Har erfarenhet av telefonförsäljning (Inget krav) -Är målinriktad och älskar att nå resultat -Trivs med att arbeta självständigt -Har hög social kompetens och bygger snabbt förtroende -Har dator, headset och bra internetuppkoppling Rekryteringsprocess: Vi håller en enkel och snabb rekryteringsprocess digitalt.Du får information och nästa steg via e-post. Håll därför utkik i inkorgen efter din ansökan. Vid frågor maila: [email protected] Jobbtyp: Heltid, Tillsvidare

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Elgiganten Sisjön söker Sales Advisor
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare!  Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete.   Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!   Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.  Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together.   På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.   Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.   Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 60% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-04 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Konsultuppdrag som Redovisningsekonom till Alingsås Stormarknad
Andara Group AB
Redovisningsekonomer

Vi söker nu en positiv redovisningsekonom för ett spännande konsultuppdrag till Alingsås Stormarknad. Här erbjuds du möjligheten att ta ett ansvar för redovisningen tillsammans med ett härligt team. Om du trivs med att arbeta brett inom ekonomi och vill utvecklas både professionellt och personligt är detta uppdraget för dig. Arbetsuppgifter I rollen som redovisningsekonom kommer du ansvara för delar av redovisningsprocessen. Du arbetar nära verksamheten och har kontakt med både interna och externa parter i ekonomiska frågor. I din vardag kommer du bland annat att arbeta med: Löpande bokföring och avstämningar Fakturering Rapportering Månadsbokslut Diverse ekonomiadministration  Kontinuerlig kontakt och samarbete med kollegor samt externa samarbetspartners Kvalifikationer och erfarenhet för Du har 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning Du arbetar lösningsorienterat med ekonomi Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Personliga egenskaper För att trivas och bli framgångsrik i rollen söker vi dig som är ansvarsfull, har hög arbetsmoral och är positiv. Du är lösningsorienterad, initiativrik och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du är social och kommunikativ samt trivs med att vara en del i ekonomifrågorna. Din flexibilitet och servicekänsla gör att du hanterar nya utmaningar och förändringar med ett positivt förhållningssätt. På Alingsås Stormarknads ekonomiavdelning är vi ett glatt gäng som hjälper varandra och vi hoppas att du liksom vi vill ha roligt på jobbet. Mer om uppdraget: Ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning Tillträde i mitten av augusti Omfattning: Heltid, endast arbete på plats Ansökningsprocess och kontakt Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Ellen Ploman-Wolinder på [email protected].  Varmt välkommen med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Spontanansökan – IT-infrastrukturkonsult till Nexer Infrastructure
Nexer AB
Drifttekniker, IT

Detta gäller inte ett specifikt uppdrag, utan framtida möjligheter vid rätt matchning. Är du nyfiken på nästa steg inom IT-infrastruktur? Vi på Nexer Infrastructure söker löpande kontakt med skickliga och engagerade personer inom IT-infrastruktur – även om vi just nu inte har ett aktivt uppdrag att tillsätta. Vi vet ännu inte exakt vilka uppdrag som kommer in i höst – men genom att skicka in en spontanansökan finns du med i våra tankar när vi söker rätt kompetens för framtida uppdrag. Så kikar du runt efter nya utmaningar och är intresserad av Nexer - skicka gärna in din ansökan!  Vi är särskilt intresserade av dig som har erfarenhet inom något/några av områdena nedan: Drift, övervakning och förvaltning av IT-miljöer Nätverk, brandväggar och säkerhetslösningar Microsoftmiljöer (AD, Exchange, M365, Windows Server) Virtualisering (VMware, Hyper-V) Molntjänster (Azure, AWS, Google Cloud) ITIL och arbete med ärendehanteringssystem Vem är du? Du har flera års erfarenhet inom IT-infrastruktur och är van att arbeta både självständigt och i team. Du har ett konsultmässigt förhållningssätt, kommunicerar tydligt och gillar problemlösning. Vi ser gärna att du har: Förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer God problemlösningsförmåga och vana att arbeta proaktivt Obehindrade kunskaper i svenska, både i tal och skrift Vad kan vi erbjuda? Hos oss blir du en del av ett bolag med passion, framtidstro och teknik i fokus. När rätt uppdrag dyker upp matchar vi dig med det – och stöttar dig hela vägen, både inför och under uppdraget. Du får ett starkt nätverk av kollegor, en engagerad konsultchef och chansen att göra skillnad ute hos våra kunder. Låter det intressant? Skicka in ditt CV och några rader om din kompetens, tillgänglighet och vilken typ av uppdrag du är intresserad av. Vi återkommer efter semestrarna om vi får in ett uppdrag som matchar din profil.

4 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Produktionstekniker / Beredare till Limeco
A Hub AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Produktionstekniker / Beredare med CAD-kompetens till Limeco i Uddevalla Vill du ta nästa steg i en nyckelroll hos ett växande industriföretag med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och stor utvecklingspotential? Har du erfarenhet från tillverkningsindustrin och ett skarpt öga för detaljer i CAD? Då kan detta vara rätt roll för dig!  Om Limeco Limeco är ett modernt verkstadsföretag med specialisering på svetsade konstruktioner i rostfritt, aluminium och stål. Vi har 16 anställda, är ISO-certifierade och levererar våra produkter globalt till både industriellt bruk och offshore. Med en stabil grund, god lönsamhet och stark marknadsposition ser vi stora möjligheter att växa vidare. Hos oss råder en lättsam och jordnära kultur med stark framåtanda. Vi arbetar i ett nära teamwork där din insats gör verklig skillnad. Ägare och styrelse är aktiva i bolaget och finns tillgängliga med kompetens och stöd i vår fortsatta utveckling. Här får du möjlighet att påverka både din roll och företagets riktning. Om rollen Som produktionstekniker / Beredare hos Limeco får du ett brett och omväxlande ansvar. Du säkerställer att våra konstruktioner produceras så effektivt, spårbart och kvalitetssäkert som möjligt. Du arbetar nära både produktion, kund och ledning och är en viktig del av det dagliga flödet. Dina främsta arbetsuppgifter: - Skapa tillverkningsorder och operationslistor i affärssystem. - Föra in data för planering och spårbarhet samt hantera produktionsavvikelser. - Beredning och CAD-arbete. - Analysera ritningar och kundspecifikationer. - Framställa tillverkningsunderlag i 2D/3D CAD. - Skapa filer för exempelvis laserskärning. - Upprätta tydlig dokumentation och arbetsinstruktioner. - Planera tillverkningsflöden från inköp till montering. - Bidra i kalkylarbete och kostnadsbedömningar. - Delta i produktionsmöten och förbättringsinitiativ. - Identifiera förbättringspotential i processer och arbetsflöden. Vem är du? Vi söker dig med produktionsteknisk erfarenhet från tillverkningsindustrin, meriterande med inriktning mot svetsade stålkonstruktioner. Du har vana av att arbeta med CAD i både 2D och 3D samt förståelse för flödet från ritning till färdig produkt. Erfarenhet av kalkylering och teknisk dokumentation är också önskvärt. Du har B-körkort och goda kunskaper i både svenska och engelska. Som person är du noggrann, ansvarstagande och självgående. Du är initiativrik och trivs med att arbeta tillsammans med andra i ett litet och sammansvetsat team. Du uppskattar möjligheten att arbeta brett, ta ansvar och påverka både din roll och verksamhetens utveckling.  Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning direkt hos Limeco Plats: Uddevalla Ansök gärna så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta Maja Wikemark, [email protected] alt. Jonathan Andersson, [email protected]. Vi ser framemot din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Arbetsledare till Svevia
Svevia AB (publ)
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Vi söker nu en arbetsledare inom drift och underhåll till vår etablering i Uddevalla. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som arbetsledareSom arbetsledare kommer du arbeta med varierande projekt med ett fokus på vårt drift- och underhållsarbete. Du kommer att ha en central och kundfokuserad roll där din främsta uppgift blir att ansvara för hela processen, från noggrann planering och resursfördelning till genomförande och uppföljning av det arbete vi utför. Rollen som arbetsledare innefattar inget direkt personalansvar, däremot utgör du en viktig funktion för våra yrkesmedarbetare och agerar även som samordnande kontakt för våra underentreprenörer. Vidare stöttar du platschefen i det dagliga arbetet med exempelvis kundkontakt, produktionsstyrning, ekonomiuppföljning och fakturering. Hos oss får du möjligheten att kombinera ett operativt ansvar med strategisk planering, samtidigt som du säkerställer att dina projekt uppnår uppsatta mål med en hög kundnöjdhet. Du blir en del av en välkomnande arbetsplats där varje dag bjuder på variation och nya utmaningar och arbetar nära både beställare och underentreprenörer. Här hittar du ett gott gäng som stöttar varandra och har kul ihop! Tjänsten är på heltid. Du utgår från vårt kontor i Uddevalla och rapporterar till platschef. I tjänsten ingår både vinter- och sommarberedskap. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Start enligt överenskommelse. Vem är du?För att lyckas i rollen ser vi det som ett krav att du har: B-Körkort Erfarenhet från en arbetsledande funktion och van att leda och fördela arbete Ett större intresse av branschen/arbete på väg God datorvana samt intresse för digitala arbetssätt och processer Goda kunskaper i svenska tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet av arbete inom drift- och underhåll / vinterväghållning Relevant eftergymnasial utbildning från exempelvis högskola eller relevant YH-utbildning Din personlighet är viktigt för oss! Som person motiveras du av struktur och ordning och reda samtidigt som du har en administrativ ådra. Vidare har du förmågan att prioritera i en vardag där tempot kan växla snabbt. Varierande och dynamiska arbetsdagar är något du trivs i samtidigt som du kan behålla fokus på det som är viktigast. Du har en hjälpsam inställning som gör dig till en naturlig lagspelare och ditt personliga engagemang och din vilja att utvecklas driver både dig själv och teamet framåt i alla situationer. Du är en trygg och förtroendeingivande person som har förmågan att skapa goda samarbeten med både kunder och medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!  En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Skicka in din ansökan senast den 10 augusti 2025. Under sommaren kan det hända att vi njuter av lite välförtjänt ledighet, vilket innebär att vi kanske inte hinner kika på din ansökan direkt. Urval planeras därför att påbörjas först i augusti. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Nils Ameck på [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR specialist Jonna Jonsson på [email protected]. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Målinriktad norsktalande innesäljare mot byggindustrin
Friday Väst AB
Företagssäljare

Vi fortsätter vår tillväxtresa och söker nu dig som har erfarenhet av försäljning, är norsktalande och är intresserad av teknik. Vill du dessutom arbeta i en kundnära roll på en arbetsplats som starkt präglas av teamwork? Då är det kanske dig vi söker till rollen som innesäljare till Symetri med placering i Göteborg. OM SYMETRI: På Symetri utvecklar och tillhandahåller vi tekniska lösningar och tjänster för företag inom arkitektur, konstruktion, bygg, infrastruktur samt tillverkningsindustrin. Vi gör det möjligt för företag att arbeta smartare för en bättre framtid genom att säkerställa tillgång till den expertis och teknologi de behöver för effektivt och hållbart arbete. Vi utvecklar och distribuerar våra egenutvecklade lösningar och Symetri är en av Autodesks största solutions partner globalt. Vi utmanar människor att arbeta för en bättre framtid och vi värderar särskilt mycket engagemang, teamwork, mod och förändringsvilja. Symetri har ca 1 000 anställda i 7 länder på 33 kontor och ca 400 000 dagliga användare.   Symetri är ett expansivt bolag med stark finansiell styrka och ägs till 100% av Addnode Group som är noterat på Nasdaq Stockholm. DIN NYA TJÄNST: Du blir en del i vårt nordiska innesäljteam och kommer att arbeta mot den norska byggindustrin. Vårt team arbetar med att konsultera företag gällande programvaror och tjänster som hjälper våra kunder att optimera deras arbetsflöden. I rollen som innesäljare på Symetri kommer du främst att arbeta med en egen kundbas på den norska marknaden och med ett ansvar för hela försäljningsprocessen. I ditt dagliga arbete ingår exempelvis att: Vidareutveckla befintlig kundbas, driva försäljning av programvaror och tjänster från Symetri. Driva nyförsäljning genom uppföljning av leads.   Om teamet: Symetris nordiska innesäljteam består av ca 10 medarbetare. Vi har en väldigt bra teamkänsla där alla hjälper varandra att lyckas och vi har högt i tak. Vi har nära samarbete med andra säljteam och du kommer även att ha ett norskt säljteam som du arbetar nära. DINA KVALIFIKATIONER: För att lyckas i rollen som innesäljare hos Symetri är det avgörande att du: Har några års erfarenhet av renodlad försäljning och/eller från ett serviceyrke som inkluderar försäljning. Är positiv, orädd och driven samt tycker om att arbeta i team Har goda kunskaper i norska i både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i svenska samt engelska. Har god datorvana, där erfarenhet av CRM- och affärssystem såsom Microsoft Dynamics eller liknande är meriterande Har teknisk förståelse, där det är meriterande med erfarenhet från byggindustrin PLACERING: Tjänsten innebär placering på Symetris kontor i Göteborg. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att Friday och vår kund Symetri tillsammans ansvarar för rekryteringsprocessen men att du blir anställd direkt hos Symetri. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, tillsvidare. Start: Omgående. Rekryteringsansvarig: Marta Laszewska, Friday. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

4 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025