Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.Läs mer om frivården Göteborgs verksamhet på vår hemsida: Frivården Göteborg Rosenlund: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/frivardskontor/frivarden-goteborg-rosenlund/#verksamhet Frivården Göteborg Ullevi: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/frivardskontor/frivarden-goteborg-ullevi/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Inom Kriminalvården arbetar du med ett komplext och viktigt samhällsuppdrag där du gör nytta och skillnad. Du kommer till en arbetsplats som värdesätter delaktighet, personlig utveckling och engagemang. Som ledare hjälper du dina medarbetare att på olika sätt rusta våra klienter att klara ett liv utan kriminalitet och droger, det vi kallar "bättre ut". I vårt uppdrag ingår att kontinuerligt kvalitetssäkra vår egen verksamhet och att utveckla hållbar samverkan med andra samhällsaktörer, såsom bland annat kommun, sjukvård och polis. Som chef inom frivården har man både en operativ och strategisk roll och det är viktigt att du snabbt kan skifta mellan olika arbetsuppgifter och ställa om när det behövs. Tjänsten är verksamhetsnära och innebär bland annat att fatta beslut kring våra klienter och vara med och stötta dina medarbetare i vårt komplexa uppdrag. Du leder, utvecklar och följer upp verksamheten och har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för ca 20-25 medarbetare, som främst arbetar som frivårdsinspektörer. Frivårdens organisation består av drygt 240 medarbetare fördelat på elva chefsområden. Verksamheten är fördelad på två kontor i centrala Göteborg, ett på Ullevi och ett på Rosenlund. I din roll som kriminalvårdsinspektör ansvarar du för ett chefsområde och har också ansvar för ett antal frågor som berör hela arbetsplatsen. I arbetet ingår att representera Kriminalvården i extern samverkan och driva utvecklingsfrågor tillsammans med andra aktörer. Du ingår i ledningsgruppen där frivårdsvårdschef David Sandén, chefsstöd samt dina chefskollegor utgör en viktig plattform för ditt ledarskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av att leda medarbetare, är trygg i ditt ledarskap och har en akademisk utbildning/examen med relevant inriktning. Relationsskapandet är en viktig del i rollen och du behöver ha lätt för att samarbeta, vara prestigelös och ha förmågan att engagera andra. Du har god struktur i arbetet, arbetar systematiskt och trivs när du får växla mellan att ta initiativ till förändring och att följa upp och kvalitetssäkra pågående verksamhet. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att motivera och skapa de förutsättningar som krävs för att effektivt nå gemensamma mål i en verksamhet som kontinuerligt förändras. I krävande situationer är du lugn och professionell och har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning/högskoleexamen om minst 120 hp inom områden som vi bedömer relevant • Erfarenhet av personalledning • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift Det är meriterande om du har • Chefserfarenhet (personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar) • Genomgått kriminalvårdens chefsförsörjningsprogram eller annat chefsutvecklingsprogram • Erfarenhet från frivårdens verksamhet • Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården • Erfarenhet från flera verksamhetsgrenar inom Kriminalvården • Relevant erfarenhet från annan offentlig verksamhet • Erfarenhet av myndighetsutövande företrädesvis inom rättskedjan ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Fler tjänster kan komma att tillsättas vid detta rekryteringstillfälle. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Läs mer: Förmåner och fördelar med att arbeta inom Kriminalvården Läs mer: Säkerhetsprövning vid rekrytering
Nu söker vi en engagerad arbetsterapeut! Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. Nu söker vi dig som är legitimerad arbetsterapeut och som motiveras av att se människor utvecklas! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Ditt arbete kommer utföras inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där en grupp deltagare får bl.a. praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap genom både individuella samtal samt gruppaktiviteter. En meningsfull och varierande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Samordna och genomföra bedömningar av arbetsförmåga Vägleda deltagare till en passande yrkesbana och hjälpa dem att hitta en lämplig arbetsprövning/arbetsplats Hantera administrativt arbete kopplat till uppdraget Bidra till utvecklingen av verksamheten och dess metoder Skapa en positiv upplevelse för deltagarna och bidra till trivsel och motivation Vi söker dig som Är legitimerad arbetsterapeut Har kompetens av att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: MOHOST, DOA, WRI, AWC, AWP Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Har mycket god svenska i både tal och i skrift Är strukturerad, lyhörd och målinriktad Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Kannebäcksskolan är en spännande skola med tre olika skolenheter: Resursskola 1-9 Anpassad Grundskola 1-9 Döv och hörsel F-9 På skolan arbetar ca 220 medarbetare. Skolans ledningsteam består av en huvudrektor och fyra biträdande rektorer Nu söker vi en speciallärare/lärare till flexgruppen på Kannebäcksskolans Resursskola. Du kommer att arbeta med elever med omfattande behov som läser enligt grundskolans läroplan. Du ingår i ett arbetslag på högstadiet. Vi kan erbjuda små elevgrupper samt ett nära samarbete med elevhälsoteam som består av logopeder, specialpedagoger, kuratorer, psykologer och skolsköterskor. Vi erbjuder också fortbildning i TAKK (tecken som stöd), språkstörning och NPF. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är behörig lärare lärarlegitimation för grundskolan åk 7-9. Det är meriterande om du är behörig i sv/so/spanska. Du är väl förtrogen med läroplanen och andra styrdokument. Du är lugn, strukturerad och har god förmåga att skapa goda relationer med eleverna. Vidare ser vi att du har: - kompetens och erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik och ett lågaffektivt bemötande - erfarenhet av arbete med elever med NPF - är en ansvarstagande person som kan möta eleverna med värme och respekt Vi vill att du är självständig, flexibel, tydlig och kreativ. Vi vill att du har kunskap om och ett engagemang för elever i behov av särskilt stöd. Vi vill att du ska ha ett gott förhållningssätt och kunskap om förhållningsstrategier kring elever i behov av särskilt stöd. Vi kan erbjuda en tillsvidaretjänst med start i september 2025. Du kommer att arbeta heltid på en ferietjänst. Vi vill ha in din ansökan så snart som möjligt. Vill du veta mer om tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marie Bredman, biträdande rektor, Kannebäcksskolan Resursskola. Tel. 031- 366 48 47 ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Ester Mosessons gymnasium är Göteborgs största besöksnäringsgymnasium, en skola där framtidens hotell- och restaurangproffs formas. Våra elever skaffar sig efter utbildningen yrken som hotellmedarbetare, evenemangspersonal, aktivitetsledare, kockar, restaurangchefer, bagare, servitörer och konditorer. Tack vare en utbildning med hög kvalitet, praktiskt lärande och nära samarbete med branschen går många av våra elever direkt ut i arbetslivet där de är varmt efterlängtade. Vill du komma och jobba med oss? Vi söker en yrkeslärare till Hotell- och turismprogrammet (HT) Som lärare planerar, genomför och följer du upp undervisningen enligt gällande styrdokument. Du kommunicerar tydliga mål, bedömer elevernas utveckling och sätter betyg utifrån läroplanen. Du arbetar relationsskapande, har kontakt med vårdnadshavare och stöttar elevernas väg mot målet att erhålla en gymnasieexamen. Du samarbetar med kollegor i arbetslag och ämneslag för att utveckla undervisningen och skapa de bästa förutsättningarna för elevernas lärande och trivsel. I tjänsten ingår även att följa upp hur det går för eleverna under deras arbetsplatsförlagda lärande (APL). Mentorskap ingår också i uppdraget. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är yrkeslärare till Hotell- och turismprogrammet (HT) som har lärarlegitimation och behörighet att undervisa inom Hotell- och turismprogrammet i bl a Resmål och destinationer, Guide och reseledare samt Aktiviteter och upplevelser. Du har även insikt i arbetet med elevernas arbetsplatsförlagda lärande (APL). Erfarenhet och dokumenterad yrkeskunskap inom hotell-, konferens- och besöksnäringen är meriterande. Du har god digital kompetens och använder digitala verktyg i undervisning och planering. Som pedagog skapar du en inspirerande lärmiljö där eleverna får verktyg för att utvecklas och lyckas. Du har höga förväntningar och anpassar undervisningen efter olika behov. Du kommunicerar tydligt, bygger goda relationer och skapar engagemang i klassrummet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten. Du kan ändra hur du jobbar när saker förändras. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Vi ser fram emot din ansökan! Bifoga din lärarlegitimation med ämnesbehörighet ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. På grund av semester så är ansökningstiden förlängd och rekryterande chef kommer att påbörja urvalet till intervjuer i början på augusti.
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Nu söker vi en ny kollega till vårt härliga gäng i lyftgruppen. Helgtjänst innebär att din arbetstid är förlagd på helg. Arbetsuppgifter Inom personlig assistans har vi två lyftgrupper. Man utgår från vår lokal på Sockerbruket men åker i varsin bil och på olika körscheman. Lyftgruppen arbetar i första hand med att hjälpa till hos brukare inom personlig assistans där det krävs dubbelbemanning vid förflyttningsmoment. Det kan också ingå att hjälpa till med tex dusch och träning. Man jobbar ensam och stöttar ordinarie assistenter hemma hos brukaren. Under ett arbetspass hjälper man flera olika brukare enligt ett körschema. I arbetet ingår också att rycka ut på larm som uppstår. Lyftgruppen är bemannad 06.30-21.30 varje dag men nu söker vi dig som vill vara med och stärka upp vårt team på helgerna, tjänsten innebär att man arbetar varje helg. Vem är du Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter med brukarens bästa i fokus och som är mån om att slutföra det arbete du påbörjat. Som person har du förmåga att ta initiativ och skapa tillitsfulla relationer som bygger på omtanke och empati. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga då du deltar aktivt i teamarbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som har avslutad utbildning från Vård och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Bifoga dina betyg i ansökan. Du har ett bra bemötande gentemot brukare och assistenter. Kunskap och erfarenhet av förflyttningsteknik är meriterande. Vi förutsätter att du är stresstålig, lösningsfokuserad, flexibel och har en god fysik då arbetat innebär mycket lyft. Eftersom det används flera digitala verktyg, behöver du ha goda kunskaper i svenska samt datavana. B-körkort för manuell växellåda krävs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Vi söker en undersköterska som vill arbeta helgtjänst, vilket innebär arbete varje helg och minst 10 arbetspass/4 veckor som är förlagda på helg. Helgarbete innefattar arbetspass fredag kväll till söndag kväll. Veckoarbetstiden för helgtjänsten är 32 timmar/vecka och 10 arbetspass motsvarar en sysselsättningsgrad på 62,5%. Finns önskemål om högre sysselsättningsgrad så förläggs fler arbetspass på helg eller på vardagar utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Tjänsten är en tillsvidaretjänst i grunden men med ett vikariat på 1 år på helgtjänst med möjlighet till förlängning. Din anställning blir inom Social Välfärd, Lidköpings kommun med placering inom funktionsstöd/personlig assistans/lyftgruppen. Samplanering med andra enheter kan bli aktuellt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Provanställning kan bli aktuellt. Välkommen med din ansökan redan idag! Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Är du en teknisk lagd person som tycker om hands on arbete och har ett intresse för support? Är du dessutom intresserad av att arbeta nära människor och IT på samma gång? Då är detta något för dig. Välkommen in med din ansökan. OM TJÄNSTEN: Just nu söker Friday en teknisk lagd person som vill arbeta hos vår kund! Kunden stöttar upp med IT-support för att förenkla och effektivisera alla system i deras 120 olika butiker runt om i Sverige. I denna roll kommer du att arbeta mot en projekt där vår kund ska byta ut datorer i sina olika butiker runt om i landet. Där du kommer vara med och bland annat arbeta med supportärenden, starta upp och installera nya datorer i butiker runt om i Sverige. Du hjälper dem att felsöka och lösa problem med programvara, hårdvara, nätverk och andra IT-relaterade frågor. Det kan innebära allt från att installera till att reparera och byta ut hårdvara till ombyggnationer. Du svarar även på telefonsamtal eller e-postmeddelanden som går vidare från first line och second line. Med det sagt är det viktigt att du är teknikintresserad och trivs med att arbeta med IT och människor. Några av arbetsuppgifter kommer att vara: Tillhandahålla proaktiv och lösningsorienterad support till våra kollegor runt om i Sverige. Hantera inkommande samtal, e-post och IT-ärenden. Installera ombyggnationer i butiker runt om i landet. Samarbeta med teamet för att effektivt lösa kundärenden. VI SÖKER DIG SOM HAR: Har tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning inom support/helpdesk alt IT-relaterad erfarenhet. Tidigare har supporterat IT-utrustning exempelvis telefoner, skrivare, datorer & projektorer. Har tidigare erfarenhet av något ärendehanteringssystem. Talar och skriver obehindrat på svenska då detta språk används i din dagliga kommunikation med dina kollegor och kunder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas som IT-support bör du vara utåtriktad, noggrann och trivas med att arbeta självständigt. Du bör kunna ta egna initiativ, vara punktlig och ansvarsfull. Du kommer att behöva identifiera problem och förbättringsområden i dina supportärenden och ha en naturlig förmåga att lösa problem. Formell utbildning är inte ett krav för denna tjänst; istället värdesätter vi erfarenhet och ett starkt intresse för IT och teknik. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från vår kund och vår sida är att du får anställning hos vår kund. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, sommaruppdrag 4 veckor Start: Omgående Placering: Göteborg Rekryteringsansvarig: Evelina Ogheden Lön: Timlön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Hos oss på Bräckegymnasiets introduktionsprogram Individuellt alternativ går ca 250 elever som inte har fått betyg från grundskolan av olika anledningar. Vi söker en lärare i grundskoleämnena svenska eller svenska som andraspråk och engelska. Eleverna på skolan är i behov av mycket stöd i såväl undervisningssituationen som på raster och i det sociala samspelet. Här jobbar pedagoger, rektor, kuratorer, skolsköterska, lärarassistent, skolvärdar, specialpedagoger i ett nära samarbete. Skolan arbetar med tvålärarskap och i majoriteten av klasserna och ämnena/kurser tillämpas det. I tjänsten ingår undervisning i grundskolekurser i svenska, svenska som andraspråk och engelska. Som lärare på Bräckegymnasiets Individuellt alternativ har du undervisning i 2-5 klasser. Du kommer även vara mentor till ca 12 elever. I din roll som mentor på skolan stöttar du dina mentorselever genom att ha kunskap om deras behov, följa deras studier och tillsammans med elev och vårdnadshavare arbeta mot realistiska mål. Målen för eleverna kan se olika ut beroende på elevernas förkunskaper och förutsättningar. Som lärare på Bräckegymnasiets introduktionsprogram anpassar du och organiserar lärmiljön/undervisningen så att undervisningen blir tillgänglig för samtliga elever. Att undervisa eleverna på Individuellt alternativ ställer höga krav på nytänkande och kreativitet samtidigt som det är avgörande att kunna hålla en tydlig struktur. Som lärare på Bräckegymnasiet individuellt alternativ behöver du ha ett helhetstänk och förstå betydelsen av att tillbringa tid med eleverna på rasten och äta tillsammans med dem i bamba. Du behöver vara en lagspelare och värdera samarbete med kollegor, både i ditt arbetslag men också på hela skolan. Som pedagog på skolan har du även ett nära samarbete med elevhälsan. Bräckegymnasiets individuellt alternativ är en föränderlig verksamhet och som lärare behöver du vara trygg och kunna hålla struktur och engagemang även om förutsättningarna för uppdraget ibland förändras. Låter detta som en skola du skulle trivas på och vilja bidra till att utveckla? Då vill vi gärna träffa dig och berätta mer om oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en engagerad och relationsskapande lärare med lärarlegitimation för grundskolan eller gymnasium svenska eller svenska andraspråk och engelska. Du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar och en dokumenterat god förmåga att skapa trygghet och bygga förtroendefulla relationer med elever. Du har erfarenhet av att undervisa elever med olika typer av inlärningssvårigheter, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Det är även en fördel om du har kunskap om och erfarenhet av att arbeta med elever som uppvisar riskbeteenden. Du har god digital kompetens och använder digitala verktyg som en naturlig del i din planering, undervisning och dokumentation. Som lärare drivs du av att bidra till elevers utveckling och skapa goda förutsättningar för lärande. Du är tydlig i din undervisning, kommunicerar målen på ett begripligt sätt och gör din bedömning transparent och motiverande. Du har höga förväntningar på dina elever och förmedlar dessa på ett sätt som stärker deras självtillit och motivation. Du har ett genuint engagemang för unga människors livssituation, är lyhörd för deras behov och bemöter dem med ett lågaffektivt förhållningssätt. Du är skicklig på att anpassa undervisningen utifrån individuella behov och skapa en inkluderande lärmiljö. Din kommunikation är tydlig och anpassad till olika elever och sammanhang, och du uppmuntrar delaktighet, dialog och engagemang. Vi ser att du har god samarbetsförmåga, då du kommer att arbeta nära kollegor och elevhälsoteam. Du är utvecklingsbenägen, vill ta del av aktuell forskning och vidareutveckla din kompetens utifrån skolans behov. Du förstår vikten av det gemensamma uppdraget och agerar med helhetsperspektiv. Bräckegymnasiets Individuellt alternativ är en dynamisk verksamhet, vilket innebär att du behöver vara trygg i din yrkesroll och kunna hålla struktur, fokus och engagemang även i föränderliga situationer. Vänligen bifoga din lärarlegitimation med ämnesbehörigheter i din ansökan. ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. OBS På grund av semester har vi förlängt ansökningstiden och rekryterande chef kommer att påbörja urvalen för intervju i början på augusti.
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder. Vi söker dig somVill spendera dina dagar hos olika kunder på varierande uppdrag. Du brinner för service och trivs i mötet med människor. Du har en naturlig förmåga att skapa förtroende, lyssna in och förstå kundens verksamhet och behov – oavsett om det sker via telefon eller på plats hos kund. För att lyckas i rollen behöver du även: Vara en lagspelare som vet att vi tillsammans är starka. B-körkort Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Erfarenhet inom el är meriterande, men inget krav för tjänsten. Vi kräver ingen formell förkunskap utan vi söker dig med rätt inställning och attityd, utbildning får du av oss på plats. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt. Om rollenBrandskydd för oss är allt från: Förstahandsredskap Brandgasventilation Utrymningssäkerhet Nödljus Brandlarm Släcksystem Som brandskyddstekniker har du ett mycket viktigt uppdrag med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Hos våra kunder monterar du utrustning, servar kundens brandskydd och underhåller första hjälpen-utrustning. Varje dag jobbar du i omväxlande miljöer där du ena dagen är på olika förskolor, restauranger och stora industrier till att nästa dag genomför service av rökluckor högt upp på en byggnad. Du bokar in och utför uppdragen i tid med kunden i fokus genom att leverera trygghet och enkelhet. Väl ute hos kund jobbar du med att lyfta blicken och informera samt hjälpa kunden med att åtgärda eventuella brister i brandskyddet. Tillsammans med din region och övriga kollegor på Presto jobbar vi resultatfokuserat för att nå budget och i slutändan rädda flera liv tillsammans. Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge. Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden. Kollektivavtal, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension. Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag vi Epassi, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget. Vill du jobba tillsammans med oss? Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald. Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka in din ansökan idag! Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest. Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:00 till 16:00 med arbete ute hos våra kunder på olika uppdrag. Vi tillhandahåller servicebil och anställningen inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta: Ida Bernhardsson Rekryterare på Presto [email protected] Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.
Arbetsuppgifter Är du en självgående tekniker med brett tekniskt intresse? Då kan det här vara rollen för dig! Vi söker dig som har ett stort engagemang för teknik och som trivs med att varva praktiskt arbete med problemlösning och kundkontakt. Hos oss får du arbeta både i verkstadsmiljö och ute hos kund, i en vardag som sällan ser likadan ut. Om rollen: Som tekniker hos oss ansvarar du för felsökning, service och reparation av tekniska system och maskiner. Du kommer att jobba i en varierad miljö där du får använda din tekniska förståelse – särskilt inom mekanik och elektronik – samtidigt som du har frihet att planera och ta ansvar för ditt arbete. Exempel på arbetsuppgifter: -Service och reparation av motorer (både bensin- och dieseldrivna) -Felsökning inom hydraulik, pneumatik, el och mekanik -Underhåll av maskiner och utrustning -Dokumentation av utfört arbete i våra digitala system -Kundkontakt i samband med service och reparationer Vem vi söker: Du är en praktiskt lagd person med ett lösningsfokuserat tänk och ett tekniskt sinne. Du gillar att ha kundkontakt, arbetar noggrant och trivs med att ta eget ansvar. Vi välkomnar både dig som redan har erfarenhet och dig som är nyfiken och vill utvecklas vidare inom området. Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av tekniskt arbete – kanske som verkstadstekniker, mekaniker eller inom ett liknande yrke. Du har goda kunskaper inom hydraulik, pneumatik och elektronik, och du är van vid att arbeta med förbränningsmotorer. Du trivs i en självständig roll där du får ta ansvar, lösa problem på plats och leverera ett väl utfört arbete varje gång. Du har ett brinnande teknikintresse, är nyfiken av naturen och gillar att arbeta praktiskt. För dig är det viktigt att utvecklas i din yrkesroll, och du ser gärna att ditt nästa steg sker i en miljö där du får växa på lång sikt. Vi ser gärna att du har: -Flerårig erfarenhet av tekniskt underhåll, service eller reparationer -Kunskaper inom hydraulik, pneumatik och elektronik -Vana av att arbeta med bensin- och dieseldrivna motorer -B-körkort och god datorvana -Ett professionellt och kundorienterat arbetssätt Extra plus om du dessutom har: -El-behörighet -Erfarenhet av fältservice -Kunskap inom styr- och reglerteknik Låter det intressant? Skicka in din ansökan – vi ser fram emot att lära känna dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer