Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas! Beskrivning Nu söker vi biträdande rektor till Sparråsskolan. Som biträdande rektor kommer du ansvara för personal och elever i förskoleklass och fritidshem, samt stötta rektor kring övriga elever åk F-3. Sparråsskolan är en F-6 skola med närhet till naturen, vilket skapar förutsättningar för pedagogisk utomhusverksamhet. Skolan byggdes 2018 och har ljusa, fina lokaler och fullstor idrottshall. Arbetsuppgifter Arbetet som biträdande rektor innebär att utöva ett ledarskap nära elever och medarbetare. Du arbetar dagligen med att göra positiv skillnad för både elever och personal. Uppdraget innebär att du tillsammans med rektor leder, utvecklar och följer upp skolans verksamhet. Du driver utveckling aktivt genom systematiskt kvalitetsarbete som innefattar verksamhetsplanering, utvärdering och analysarbete, men även genom visad nyfikenhet och uppmuntran i vardagen. Du ska vara naturligt intresserad av aktuell forskning och att omvärldsbevaka, detta för att skapa en så optimal lärande miljö som möjligt för alla elever vid skolan. Du förväntas också vara strukturerad. Du kommer ha ett personalansvar där medarbetar- och lönesamtal ingår, vissa administrativa uppgifter kommer även ingå i tjänsten. I det förebyggande och främjande arbete har Elevhälsan en viktig roll på skolan och som skolledare leder ni dess arbete. En naturlig del av ditt arbete innebär att du deltar i ledningsgruppen för grundskolan i Kungälv. Där bidrar du tillsammans med övriga rektorer och biträdande rektorer till en hög kvalitet för alla elever i Kungälvs kommun. Kvalifikationer Krav: Du har relevant pedagogisk högskoleutbildning. Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet i och vill leda, utveckla och organisera vår skola. Du ska vara intresserad av och väl insatt i skolans styrdokument. Du har grundläggande kunskap om budgetarbete. Du förväntas arbeta för en god arbetsmiljö för elever och personal samt ha elevernas lärande i fokus. Goda kunskaper om elevhälsans arbete är också viktigt. Som chef ska du kunna leda, fördela och prioritera bland arbetsuppgifter samt stödja och utmana dina medarbetare. Du ska ha god förmåga att fatta beslut och kunna ta ansvar för dessa. Du förväntas ha förmåga att arbeta utifrån Kungälvs kommuns värderingar, medborgarfokus, helhetssyn och lärande. Som person är du välgrundad i personlig mognad, stabilitet och värdegrund. Du behöver vara trygg i ditt uppdrag och vara en tydlig ledare, men också ha god förmåga att lyssna. För att lyckas i din roll behöver du vara prestationsorienterad. Ett krav för tjänsten är förmåga att vara relationsskapande, ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad samt ha en god kommunikationsförmåga. Du är en person som vill leda tillsammans med andra. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Meriterande: Rektorsutbildning och ledarerfarenhet är meriterande. Även om du har haft tidigare liknande uppdrag och erfarenhet att bedriva förändringsarbete. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett team med nio ungdomscoacher, som alla arbetar på våra två mötesplatser i kommunen. Många kvällar och helger står dörrarna öppna för ungdomar som vill komma till en trygg plats där de kan diskutera livet, drömmar, planera verksamhet eller bara umgås och delta i aktiviteter som planerats. Vi har ett mycket tätt samarbete med högstadieskolorna där vi finns under delar av skoldagen för att bygga relationer med våra ungdomar dagtid. Vi arbetar ständigt med att utveckla vår verksamhet där vi tillsammans med övriga enheter inom kultur och fritid, studieförbund och föreningslivet fortsatt erbjuder Ales ungdomar ett varierande utbud av aktiviteter. Vi finns på bland annat Facebook, Instagram och i vår egen app "Ung i Ale". Att bygga hållbara relationer är vårt primära fokus. Arbetet är schemalagt dagtid, kvällar samt var tredje helg (i snitt två kvällar i veckan), lov, helger och kvällar är prioriterade. Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren anser vara relevant för uppdraget eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är förberedd på en verksamhet där du deltar i utvecklingsprocesser. Det är viktigt att du är intresserad av att utveckla ungdomsverksamhet och vågar prova nya vägar, för här står vi inte stilla och är inte fast i traditioner. Vi söker en ungdomscoach som tillsammans med sina kollegor inspirerar ungdomar till delaktighet i vår gemensamma verksamhet. Har du en bakgrund inom idrott och föreningsliv så är detta meriterande. Som person är du positiv, glad och utåtriktad. Du är kreativ, initiativtagande och gränssättande i din roll. Du är bekväm och trygg och rör dig obehindrat i ungdomsmiljöer. Du har lätt för att samarbeta med kollegor och samverkanspartners. Du tar ansvar för samt planerar, genomför och utvärderar ditt arbete och du bidrar till att uppfylla enhetens gemensamma mål och uppdrag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen är det en förutsättning att du tycker om att arbeta i team där uppsatta gemensamma regler upprätthålls i det vardagliga arbetet med ungdomar. Det är samtidigt viktigt att du självständigt kan planera och strukturerar din egen arbetsdag och hålla i aktiviteter. Övrigt Intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Avdelningen utveckling och styrning består av sex enheter, juridik och ärendehantering, IT och digitalisering, kommunikation, inköp och upphandling, säkerhet samt kvalitet. Avdelningen ansvarar för att samordna och utveckla förvaltningsgemensam styrning, utveckling, administration och ledningsstöd samt lägga grunden till gemensam systematik, struktur, och gemensamma arbetssätt/processer. Enheten juridik och ärendehantering består av elva medarbetare som alla är självgående specialister inom sitt område. Ett gott samarbete, hög kompetens och prestigelöshet präglar enhetens arbete. Dina arbetsuppgifter: Som enhetschef leder du utvecklingen och samordningen av förvaltningens arbete inom det juridiska området samt inom nämnd, dataskydd, informations- och ärendehantering. I enhetens uppdrag ingår att ge stöd till nämnd och direktör samt stödja chefer och medarbetare med juridisk kompetens inom förvaltningens ansvarsområde. Enheten ansvarar för styrning och råd inom det juridiska området och därmed bl.a. hantering av mål och ärenden i domstol och myndigheter. Inom enhetens ansvar ligger också stöd och kvalitetsgranskning av handlingar till nämnden samt ansvar för utveckling och samordning av förvaltningens arbete inom information- och ärendehantering. Du har personal, arbetsmiljö- och budgetansvar för din enhet där du ansvarar och arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö för enhetens alla medarbetare. Du driver och följer upp verksamheten inom fastställda ekonomiska ramar och mot uppsatta mål. Du ingår i avdelningens ledning liksom i förvaltningens chefsgrupp där du förväntas bidra i det strategiska arbetet utifrån ett helhetsperspektiv. Som enhetschef kommer du, tillsammans med dina chefskollegor, arbeta för en mer effektiv och sammanhållen stadsutvecklingsprocess utifrån ett hela staden perspektiv vilket bland annat innebär många och nära kontakter med andra förvaltningar inom staden.. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Vi söker dig med en högskole- eller universitetsexamen på minst kandidatnivå med inriktning mot juridik, statsvetenskap eller offentlig förvaltning. Du har god kunskap och erfarenhet om hur en politiskt styrd organisation fungerar samt erfarenhet av att ha arbetat med juridik inom den offentliga sektorn. Vidare vill vi att du har erfarenhet av kultur och värdegrundsarbete samt erfarenhet av ett utvecklings- och processinriktat arbetssätt. Du har genomgått en ledarskapsutbildning/ erfarenhet av utvecklande ledarskap och är förtrogen med fackliga samverkan samt arbetsmiljölagstiftningen. Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Har du dessutom erfarenhet av förändringsarbete och att leda i förändring ser vi även det som meriterade. För att lyckas i rollen vill vi att du är en tydlig, ödmjuk, lyhörd och inspirerande ledare och lagspelare som drivs av att utveckla och effektivisera arbetet samtidigt som du sprider glädje och motivation. Du har förmågan att på ett bra sätt delegera arbetsuppgifter, engagera andra samt se saker ur ett helhetsperspektiv. Genom ett coachande förhållningssätt stödjer du dina medarbetare i deras uppdrag och utveckling och du verkar för en god arbetsmiljö. Du är resultatinriktad, engagerad och kan kombinera sakkunskap med problemlösningsförmåga. Du har förmågan att se, ta till vara och bidra till utvecklingen av våra drivna medarbetare. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om Bahusia Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer. Läs mer om oss på https://bahusia.se Om tjänsten Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bestå av att arbeta med lagerhantering på logistikavdelningen, rapportera in- och utleveranser med hjälp av handdatorer, rapportering i affärsystem, inventering samt lasta och lossa transporter. I tjänsten ingår det även att arbeta med förbättringsarbete. Din erfarenhet Vi ser gärna att du som söker har några års erfarenhet av liknande arbete. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, har god datakunskap och innehar B-körkort. Erfarenhet av affärssytem, handdator och truckvana Din personlighet Vi ser att du är en engagerad, kvalitetsmedveten, pålitlig och driftig person. Trivs med att arbeta praktiskt, men ser inga problem med att dokumentera ditt arbete. Teamkänsla är något du värderar högt! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! För mer information Johan Koch 076-345 41 26 [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en ny kollega i rollen som biträdande rektor med huvudsakligt ansvar för årskurs 4-9 på Fiskebäcksskolan. Som biträdande rektor ingår du i Fiskebäcksskolans och Dalaskolans gemensamma skolledning bestående av rektor och fyra biträdande rektorer. Du utövar ett ledarskap nära både elever och medarbetare där din roll innebär att vara både exekutiv och operativ under delegerat ansvar. Du fokuserar på skolans kärnprocesser och arbetar dagligen med att göra skillnad för eleverna. I ditt uppdrag har du tillgång till stöd från förvaltningen i områden såsom administration, ekonomi, HR, kvalitet- och utvecklingsarbete, digitalisering, analys samt i juridiska frågor. Fiskebäcksskolan ligger i ett vackert område med närhet till havet och vi använder oss gärna av vår närmiljö i undervisningen. Här går cirka 600 elever från förskoleklass till årskurs 9 och vi har ett tydligt fokus på elevernas utveckling i en trygg och kreativ skolmiljö. Vi arbetar för en framgångsrik skola med samsyn över alla årskurser och en röd tråd genom hela skolan. Alla våra elever skall känna trygghet, trivsel och arbetsglädje. KVALIFIKATIONER Formella kompetenser: Vi söker dig som har följande kvalifikationer: • högskoleexamen om minst 180 hp där pedagogik varit en del av utbildningen • erfarenhet av någon form av skolledaruppdrag • minst 4 års erfarenhet av arbete i skola • kännedom om lagar/förordningar och övriga styrdokument på nationell nivå för skol- och verksamhetsformer inom grundskolan För tjänsten är det även meriterande om du har: • genomfört rektorsutbildning och/eller något annat ledarutvecklingsprogram/-utbildning eller förberedande chefsutbildningar • skolledarerfarenhet eller annan chefserfarenhet • erfarenhet av ekonomistyrning och resursfördelning • erfarenhet av lagar/förordningar och kollektivavtal som berör arbetsgivaransvaret, exempelvis skollagen och arbetsmiljölagen Personliga kompetenser: Du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du kan överblicka ditt ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du är lyhörd och söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer planeras i augusti. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Avdelningen för förvaltning - och fastighetsutveckling ansvarar för att säkerställa fastigheternas användbarhet över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att beställa genomförandet av ny- och ombyggnationer, planerade underhållsåtgärder, reparationer och löpande tillsyn och skötsel av förvaltningens utförandeavdelningar. Vi är nu inne i ett spännande utvecklingsarbete där vi har skapat ett nytt organisatoriskt område där vi att samlat förvaltningens strategiska styrning inom teknik och hållbarhet. Detta ger oss en tydligare roll som representant som fastighetsägare. Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag är att som el-tele specialist ständigt utveckla och följa upp tekniska anvisningar och kravställning inom sakområdet. Du stöttar byggprojektledare och övriga projektaktörer som sakkunnig genom byggprocessen inom sakområdet. Vidare är du ett specialiststöd till förvaltare och övriga funktioner på förvaltningen i drift- och skötselfrågor. I din roll som specialist har du samordningsansvaret för kompetens- och utvecklingsinsatser inom sakområdet. I viss omfattning kommer du även att handlägga egna ärenden och arbeta med egna projekt, t.ex. utredningar. Med din expertis deltar du aktivt i en tvärsammansatt arbetsgrupp inom Stadsfastighetsförvaltningen med fokus på fastighetens tekniska installationer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning i kombination med en flerårig erfarenhet inom området. Du som söker den här rollen arbetar kanske idag som entreprenör eller är konsult och har god kännedom om hur byggnadsdelar och tekniska installationer samverkar i byggnader. Du har en helhetsförståelse om hur bygg- och tekniska system samverkar i ett verksamhets- och förvaltingsperspektiv. Meriterande är om du har erfarenhet av fastighetsförvaltning, erfarenhet av kvalitets/utvecklings och utredningsarbete. Har du erfarenhet av solcellsinstallationer samt allmän behörighet el är även det meriterande. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Vi på avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. På verksamhetsområde energi och innemiljö, ansvarar vi för inomhusmiljön i våra fastigheter. Dessa fastigheter vill vi göra så energieffektiva vi kan. Vi har samlat kompetens på enheten och här arbetar fastighetstekniker, drifttekniker och ingenjörer inom styr-, reglerövervakning och VVS tillsammans för att hitta smarta lösningar inom drift. Dina arbetsuppgifter; Du kommer att utföra drift, skötsel och underhåll av fastigheternas tekniska system främst värme och ventilation. Det innebär att du i det dagliga arbetet säkerställer att dessa system fungerar enligt förvaltningens krav och hyresgästens förväntningar. Som ett led i vårt förebyggande underhållsarbete utför du årliga driftronder och åtgärdar mindre fel. Du felsöker och avhjälper fel. Tillsammans med din drifttekniker hanterar ni akut uppkomna ärenden från kund och styrsystem. Ni arbetar tillsammans för att skapa en god innemiljö för kunden och för att uppnå stadsfastigheters energieffektiviseringsmål. Vi vill att du är med oss och håller våra fastigheter i bästa tekniska skick. Kommunikation med hyresgäster, entreprenörer, arbetskamrater och förvaltare är en viktig del av arbetet. Vi söker en tillsvidareanställd och ett vikariat på cirka 6 månader. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Självklart har du ett genuint intresse för teknik, tar ett stort ansvar för ditt arbete och drar dig inte för att ta egna initiativ. Du trivs på en arbetsplats där det händer mycket, där ingen dag är den andra lik. Hos oss arbetar du med frihet under ansvar och är en kollega man tycker om. Du ska tycka om att arbeta med energifrågor, gillar utveckling och är nytänkande. Vi vill att du som söker har lägst gymnasieutbildning med inriktning VVS och fastighet eller utbildning som vi bedömer som likvärdig. Det är bra om du har några års erfarenhet av arbete med värme- och ventilationsanläggningar i fastigheter. Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet inom datoriserad styr, regler och övervakning. Har du även kunskap om och erfarenhet av el och rörinstallationer så ser vi det som värdefullt. För denna tjänst krävs B-körkort och god datorvana. Känner du igen dig i denna beskrivning? Varmt välkommen att söka dig till oss, ett härligt gäng av erfarna och professionella medarbetare! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret (av typen för arbete inom skola eller förskola) innan anställningsavtal kan upprättas. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Det ska kännas bra med hemtjänst. Bräcke hemtjänst i Göteborg är en trygg utförare med stor omtanke för både kunder och medarbetare. Nu söker vi en samordnare till vår verksamhet i Majorna-Linné med start i höst. Det här är vi För oss på Bräcke hemtjänst i Göteborg är det viktigt att våra kunder kan leva livet som de vill i sitt hem. Därför jobbar vi i olika roller men alltid tillsammans för att göra det möjligt - verksamhetschef, samordnare, planerare, undersköterskor, vårdbiträde och serviceteam. Vi vet att när vi mår bra kan vi ge den bästa omsorgen till våra kunder. Varje arbetspass startar därför med att vi bemöter varandra i en positiv anda och ta gemensamt ansvar för att ha ordning och reda på arbetskläder, telefoner, transportmedel och planering. Ditt uppdrag Som samordnare är du en nyckelperson i verksamheten som har nära samarbete med verksamhetschef för att säkerställa daglig drift. Du är också en person som bidrar med idéer för hur det operativa arbetet kan förbättras och kvalitetsutvecklas. Ditt arbete sker på plats, dagtid, måndag till fredag. I jobbet ingår: - Ansvar för schema, daglig insatsplanering och bemanning - Fortlöpande kontakter med kunder, anhöriga och hemsjukvård - Avvikelsehantering och kvalitetsarbete - Administration och beställningar - Deltagande i möten med den lokala ledningsgruppen - Arbete ute hos kunderna vid behov Vem vi söker I rollen som samordnare söker vi dig som är kommunikativ, strukturerad och bra på att hålla ihop insatser. Inom hemtjänsten sker det dagliga förändringar och du behöver därför ha förståelse för planering och för hur du kan bidra till ett gott samarbetsklimat. Vi tror du kommer trivas som har intresse för samordningsansvar och för att leverera omsorg med omtanke och kvalitet. Kvalifikationer - Erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg - Erfarenhet av arbete med schemaläggning eller insatsplanering - Administrativ vana Meriterande - Tidigare erfarenhet av samordningsansvar Som medarbetare hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som delar glädje, utmaningar och framgångar. Vi hjälper varandra genom att delge goda exempel men även lära av misstag. Detta så att vi kan känna oss trygga och stolta över de insatser vi gör. Som arbetsgivare tar bräcke diakoni ansvar för sina medarbetare genom centralt kollektivavtal och en rad förmåner, klicka på länken för att läsa mer om detta: https://brackediakoni.se/vart-erbjudande/ Var med och bidra till en trygg, fungerande vardag - skicka in din ansökan idag! Vi är en del av Bräcke diakoni. En idéburen stiftelse med över hundra års erfarenhet som vill göra livet bättre, i det lilla och i det stora. Det gör vi inom stöd, vård och omsorg med fokus på unika livssituationer och samverkan från våra medarbetare. Vi använder överskott för att göra mer för fler, nu och i framtiden. Tillsammans gör vi skillnad.
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. Nu söker vi en koordinator till ett av verksamhetsområdena vid avdelningen, verksamhetsområde Teknisk administration. Teknisk administration ansvarar för tillsyn och skötsel av byggnader genom årliga driftronder samt åtgärder efter driftrond/egenupptäckta fel i egenägda fastigheter. Likaså ansvarar verksamhetsområdet för reparationer, återställande av funktion, efter serviceanmälan från hyresgäst. Verksamhetsområdet hanterar mindre skador, kunduppdrag och utför underhåll genom uppdrag (planerat underhåll, investering, reinvestering) på beställning av Förvaltning och Fastighetsutveckling. Verksamhetsområdet ansvarar också för att utgöra en operativ kontaktyta gentemot kund. Verksamhetsområdet innefattar även hyresgästmottagning samt kontorsservice för de stadsutvecklande förvaltningarna. Inom verksamhetsområdet finns tre enheter; Kontorsservice, Larm, elteknik och hiss samt Hyresgästservice och storkök. Dina arbetsuppgifter: Som koordinator vid Teknisk administration kommer du att aktivt delta i och bidra till områdets operativa arbete för att leverera enheternas och områdets uppdrag. Detta innebär att du utifrån ett processorienterat perspektiv inom området t.ex. arbetar med att; • Arbeta med verksamhetsuppföljning och analyser samt utveckling av processer och rutiner inom området. • Vara delaktig vid verksamhetsplanering inom området. • Vägleda och coacha kollegor och chefer inom området och förvaltningen, utifrån en samordnande roll. • Följa upp verksamhetsområdets beställningar, t.ex. vid verksamhetsdagar och fakturahantering. • Hantera områdets funktionsbrevlåda. • Koordinera dokumenthanteringen för verksamhetsområdet. • Koordinera underhålls- och nomineringsprocessen. • Koordinera direktupphandlingar och fungera som stöd i inköpsfrågor. Tjänsten avser ett vikariat på cirka 1 år. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har; • Relevant högskoleutbildning, t.ex. inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, ekonomi. • Tidigare har arbetat med verksamhetsuppföljning och verksamhetsutveckling. • Mycket god IT vana, särskilt inom Office paketet. • Tidigare erfarenhet av uppdrag där du hade en koordinerande roll. Vi ser det som meriterande om du har; • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet inom drift och underhåll av fastigheter • Erfarenhet av arbete i något av systemen Proceedo, Antura och Pythagoras • Erfarenhet av att tidigare ha arbetat i en politiskt styrd organisation Som person ser vi gärna att du är analytisk, strukturerad och har lätt att anpassa din kommunikation efter olika målgrupper. Du tycker om att driva arbeten självständigt och se helheten. Du är förändringsorienterad, där du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån, när det fungerar utifrån verksamhetens behov. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en controller till avdelningen drift och underhåll. Avdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. Du kommer vara placerad vid enheten för driftplanering och utveckling, som verkar som en övergripande stödenhet för avdelningen med befattningar som samordnare, koordinator och administratör. Rollen som controller är nyinrättad hos oss och du kommer vara en del av utvecklingen av denna roll. I din roll som controller kommer du dels vara inköpsansvarig för avdelningen drift och underhåll. Vilket innebär att du; • Representerar avdelningen i samtliga inköpsfrågor. Du analyserar inköp, identifierar och kommunicerar nya upphandlingsområden, deltar i avtalsuppföljning, deltar/driver frågor internt kring uppdatering av mallar, framtagning av processer med mera. • Ingår i Inköpsrådet och är en naturlig länk mellan verksamheten och förvaltningens enhet som ansvarar för inköp och upphandling. • Ingår i arbetet med stadens ramavtal, strategigrupper samt kategoristyrning. • Uppföljning av beställningar och inköp av tjänster och material i syfte att säkerställa kostnadseffektivitet, efterlevnad av framtagna processer och att detta anpassas utifrån verksamhetens behov. • Håller i utbildningar kopplat till beställning och inköp. • Driver det strategiska arbetet inom avdelningen kopplat till våra inköpsprocesser. Som controller kommer du också arbeta med frågor kopplat till drift, där du; • Följer, granskar och analysera allt arbete som görs i fastighetssystemet och i vårt projektverktyg. • Följer upp framtagna nyckeltal och målvärden, men även avvikelser och rapporterar dessa till avdelningschef. • Följer upp driftkostnader, att fattade beslut följs samt processefterlevnad. • Ansvarar för analys av avdelningens verksamhet, ex resursfördelning, rätt arbetssätt med mera. • Arbetar med utveckling av verksamheten samt omvärldsbevakning. • Ansvarar för förberedelse av underlag och analyser inför beslut hos ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är driven, affärsinriktad och förstår nyttan av att följa lagar, policys och riktlinjer som du på ett pedagogiskt sätt kan förmedla till din omgivning. Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du drivs av att skapa ordning och reda. Du har lätt för att samarbeta och kommer arbeta tätt med ekonomicontroller, upphandlare, systemhandläggare, verksamhetsutvecklare och avdelningssamordnare. Vi söker dig som har: • Relevant kandidatexamen, t.ex. inriktning mot offentlig förvaltning, ekonomi, upphandling. • Ledarerfarenhet t.ex. drivit projekt och arbetsgrupper. • Flerårig erfarenhet av att driva utvecklingsarbete/uppföljningsarbete, gärna i offentlig sektor. • Erfarenhet av inköp och upphandling i offentlig sektor. • Erfarenhet av att arbeta med nyckeltal. • Kan arbeta obehindrat i Officepaketet och har djup kunskap i Excel, med krav på att kunna hantera stora datamängder på ett effektivt sätt. Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av fastighetsbranschen • Erfarenhet av systemet Proceedo. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer