Driven lagermedarbetare sökes till Viared – Heltid!
Uniflex Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Är du en driven och noggrann person som söker ett aktivt jobb i en dynamisk miljö? Då är detta jobbet för dig! Vi söker nu lagerarbetare för heltidsarbete i vårt moderna lager i Viared, Borås. Hos oss blir du en viktig del av ett sammansvetsat team inom lager och logistik, där du får ta ansvar och bidra till att hålla våra flöden effektiva och strukturerade. Om tjänsten Som lagerarbetare hos oss får du möjlighet att: - Arbeta med orderplock och packning för att säkerställa rätt leveranser - Köra truck (A- och B-truckar) och hantera gods effektivt - Hantera inkommande och utgående varor med noggrannhet och effektivitet Arbetstid: Dagskift, måndag till fredag Plats: Viared, Borås Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse. Du kommer att vara en del av ett team där noggrannhet och effektivitet är centralt. Hos oss får du en chans att ta eget ansvar samtidigt som du arbetar nära dina kollegor för att uppnå gemensamma mål. Vem är du? • Har erfarenhet av lagerarbete • Har truckkort (Krav) • Har god datorvana • Är fysiskt stark och gillar att arbeta aktivt • Är noggrann, effektiv och ansvarstagande • Trivs både i team och med självständigt arbete • Är flexibel, stresstålig och lösningsorienterad • Serviceinriktad och har en positiv inställning Om verksamheten Välkommen till ett modernt och välorganiserat lager i Viared, Borås! Här arbetar vi med logistik och distribution av varor, där varje detalj räknas. Effektivitet och noggrannhet är nyckeln till vår framgång – och vi söker dig som vill vara med och bidra. Arbetsmiljön är dynamisk och utvecklande, med moderna verktyg, tydliga processer och ett starkt fokus på kvalitet. Du kommer att arbeta i ett team som värdesätter samarbete, struktur och högt tempo – men också möjligheten att växa och utvecklas i din roll. Hos oss får du en trygg arbetsplats i ett företag som satsar framåt. För rätt person finns goda chanser till utveckling, ansvar och långsiktighet. Är du redo för nästa steg i din karriär? Då vill vi gärna höra från dig – skicka in din ansökan redan idag! Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution..

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Taxiförare
Berisa Taxi AB
Taxiförare m.fl.

Söker taxiförare till uber och Bolt söker heltid eller deltid helger natt förare ! Tesla model 3 bilen utgår från Bersjön Göteborg ! Du ska ha giltigt taxileg

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 december 2025
Vi söker truckförare för sommarjobb!
Uniflex Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker erfarna och ansvarsfulla truckförare till vår kund, belägen strax utanför Bollebygd. Detta är ett spännande uppdrag för dig som vill arbeta i en dynamisk och fartfylld miljö där du får använda dina kunskaper inom truckkörning. Uppdraget startar i maj och pågår fram till slutet av augusti. Observera att det inte finns möjlighet till semester under denna period, vilket gör det till en perfekt möjlighet för dig som vill ha ett sommarjobb. I rollen kommer du att arbeta på ett lager med fokus på att köra motviktstruck, som är en central del av arbetsuppgifterna. Arbetet kan även innebära användning av ledstaplare, vilket ställer krav på flexibilitet och en god förståelse för olika typer av truckar. Vi söker dig som är trygg bakom spakarna, har hög ansvarskänsla och som uppskattar att arbeta i en strukturerad och produktiv miljö. Här får du chansen att bli en del av ett team där precision, säkerhet och samarbete är i fokus! Arbetstider: Dagtid Omfattning: Heltid Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Som truckförare kommer du att arbeta med att köra och hantera motviktstruck, och du kommer att ansvara för att säkerställa en effektiv och säker hantering av gods. • Det är ett självständigt arbete där noggrannhet och ansvarsfullhet är avgörande för att uppnå de bästa resultaten. Vem är du? Vi ser att du som söker: • Har erfarenhet av truckkörning, främst med motviktstruck (erfarenhet av ledstaplare är ett plus). • Är noggrann, ansvarsfull och har vana av att arbeta i industri- och lagermiljö. • Har körkort och tillgång till bil (bussförbindelser finns ej). • Är en pålitlig och självständig person som tar egna initiativ. Vi ser fram emot din ansökan om du är en engagerad och erfaren truckförare som trivs med att arbeta både självständigt och som en del av ett team. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Om verksamheten Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Biståndshandläggare äldreomsorg
Vårgårda kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Välkommen till Vårgårda kommun och en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med respektfullt bemötande och hög tillgänglighet gör vi allt för att leverera välfärdstjänster som överträffar förväntningarna hos invånarna i vår kommun. Med utgångspunkt från vår vision, vår gemensamma värdegrund och tydliga politiska mål bygger vi för stark tillväxt och starkt arbetsgivarvarumärke i kommunen. Om arbetsplatsen  Myndighetsutövning inom äldre har organisationstillhörighet under socialtjänsten och inom Vård-och omsorgs utförardel. Enheten myndighet består av en enhetschef, fyra biståndshandläggare och en anhörigkonsulent. Som biståndshandläggare på enheten har du ett viktigt och meningsfullt arbete. Du samarbetar med flera team och har närhet till kollegor och enhetschef. ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare säkerställer du en rättssäker utredningsprocess av god kvalité. Arbetet som handläggare innebär att självständigt utreda, bedöma och besluta om insatser enligt SoL, samt följa upp och ompröva beviljade insatser. Handläggningen utgår från individens behov, resurser, mål och resultat inom olika livsområden i det dagliga livet. Målgruppen är främst personer 65 år och äldre.  I ditt arbete som biståndshandläggare förväntas du bidra till att verksamheten håller en hög kvalité och bidra till verksamhetens måluppfyllelse. I arbetsuppgifterna ingår ett nära samarbete med brukare, anhöriga, kollegor samt andra professioner och myndigheter. Från 1 juli 2025 träder den nya socialtjänstlagen i kraft. Den nya lagen syftar till att göra socialtjänsten mer förebyggande, tillgänglig och kunskapsbaserad, vilket ställer krav på verksamheten att våga testa nya arbetssätt och därefter gemensamt hantera välfärdens utmaningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning som socionom eller annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning i form av handläggning enligt SoL med berörd målgrupp. Körkort krävs i tjänsten. Erfarenhet av utredningsarbete enligt IBIC samt verksamhetssystemet Combine är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och utgår ifrån att du har följande förmågor: -            Kan hantera svåra samtal och beslut på ett professionellt och respektfullt sätt -            Tar ansvar och arbetar självständigt i din struktur och planering -            Ett prestigelöst förhållningssätt med fokus på det gemensamma målet -            Flexibel och har förmåga att anpassa dig till förändringar -            Skapa goda relationer och samarbetar väl med personer i olika sammanhang -            Språklig säkerhet i tal och skrift, datorvana.  Då vi går in i semestertider planeras urvalet av kandidater ses över V.32 och intervjuer att påbörjas V.33. ÖVRIGT I Vårgårda kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Då heltidsuppdrag saknas innebär det att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Vårgårda kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare: Vårgårda kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Teamchef färskvaror dagsfärskt, Willys Göteborg Gamlestaden
Willy:S AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Vikariat på heltid som förväntas pågå till 2026-06-30. Tillträde: 2025-07-28 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller, gärna inom detaljhandeln. Färskvaruavdelningen är en mycket viktig del av vår butik och som teamchef Färsk har du en nyckelroll i butiken. Våra teamchefer är en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsten: Du är en del i butikens ledningsgrupp, med butikschefen som närmaste chef, och du leder och planerar verksamheten i färskvaruteamet. Självklart tar du aktivt del i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du deltar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Du har personalansvar för medarbetarna i färskvaruteamet och ansvarar därmed bland annat för rekrytering, schemaläggning och introduktion. Du leder, motiverar och utvecklar ditt team och bidrar till att medarbetarna utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Det finns tydliga rutiner och strukturer på plats, vilket frigör tid för dig att fokusera på att utveckla ditt team och din avdelning. Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll. Majoriteten av våra butikschefer har en gång arbetat som teamchef. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv, en god problemlösningsförmåga och ryggar inte för att fatta beslut när det krävs. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är van att leda och arbeta tillsammans i ett team. Då färskvaruavdelningen är en så viktig del av vår butik är det viktigt att du, liksom vi, har höga ambitioner, är noggrann och har en mycket hög nivå på struktur och planering. Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller i ett serviceyrke och det är en klar fördel om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Daniel Oskroban, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-07. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Lokalvårdare - timanställning

Är du noggrann och gillar att se resultat? Då är du den vi söker till vårt team för att stärka upp vid behov! Arbetsplatsen Samhällsbyggnadsförvaltningen har en verksamhet med en stor spännvidd innehållande enheterna gata/park, vatten- och avlopp, plan- och bygg, fastighet, kost samt lokalvård. Som Lokalvårdare hos oss kommer du att vara en viktig del av vårt team och bidra till att skapa en trivsam arbetsmiljö. Städning sker exempelvis i skola, bad - och idrottsanläggning, förskola, bibliotek, socialtjänst, offentliga toaletter, äldreomsorg, trapphus m.m. Hos oss på Lokalvårdsenheten är kvalitet, ergonomi och gemenskap centralt. Vi jobbar ständigt med att tillsammans utvecklas och lära nytt inom städning.  Arbetsuppgifter Städning enligt överenskomna städrutiner inom daglig lokalvård, bygg- och flyttstäd, trappstäd samt fönsterputs i de lokaler som Karlsborgs kommun har verksamhet i, vilket oftast kräver att man kan ta sig mellan platserna med bil. Maskinkörning med både åkbar/traditionell maskin och regelbunden golvvård är en obligatorisk del i det dagliga arbetet, liksom periodiska insatser inom storstäd.  Arbetet som timvikarie inom lokalvård sker i huvudsak dagtid, men även helger under sommarhalvåret och storhelger kan förekomma. Som timvikarie erbjuds du jobb vid extrabeställning av städ eller ordinarie personals frånvaro, vilket kan innebära såväl planerad som snabb vakanslösning.    Kvalifikationer Vi söker personer med hög servicekänsla, vilket kräver social kompetens och en positiv anpassningsförmåga inför nya utmaningar, för att kunna utföra lokalvård på ett professionellt sätt. En god samarbetsförmåga för att kunna arbeta i team, är en förutsättning hos oss där man är lojal både mot kollegor och arbetsuppgifter, då man oftast arbetar mitt i pågående verksamheter. Är du strukturerad och lyhörd kommer du att trivas och lyckas i rollen som Lokalvårdare. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket, så som tal, skrift och förståelse, för att kunna arbeta utifrån våra verksamhetsmål, städinstruktioner, säkerhetsdatablad, städkemikalier och för att föra en dialog med dina kollegor och våra kunder. Meriterande är körkort och tillgång till egen bil samt tidigare erfarenhet av lokalvård, liksom utbildning inom området. Datavana krävs för att kunna ta del av gemensam information, hantera mail och felanmälan, samt för egen schema- och tidsrapportering. Inom vår lokalvårdsenhet är fler tjänster placerade i säkerhetsklass och omfattas av särskild säkerhetsprövning. En förutsättning för anställning är en godkänd registerkontroll hos säkerhetspolisen, vilket kräver svenskt medborgarskap.  Övrigt Karlsborgs kommun använder sig av rekryteringsverktyget Varbi för att hantera ansökningar, vilket också är ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen.  Du som funderar på att söka tjänsten är varmt välkommen att höra av dig till oss, men vi undanber oss kontakt från försäljnings- och rekryteringsbolag.  Rekrytering kan ske löpande under rekryteringsperioden. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa giltig legitimation som styrker svenskt medborgarskap.  Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet.  Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/

23 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Join our team as Chief Operating Officer (COO)
FPT Software Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

Job Title: Chief Operating Officer (COO) – Automotive Location: Sweden Company: FPT Software Sverige Employment Type: Full-time | Executive Level About FPT Software FPT Software is a global technology and IT services provider, part of FPT Corporation, with a strong presence across Asia, Europe, and the Americas. In Sweden, we are expanding rapidly with a strategic focus on the automotive industry—a key sector where we deliver end-to-end solutions in software development, smart mobility, embedded systems, and digital transformation. Position Overview As Chief Operating Officer (COO) – Automotive, you will play a pivotal leadership role in driving the growth, execution, and operational excellence of FPT Software Sverige’s automotive business. You will oversee delivery operations, project management, customer engagement, and team performance across automotive accounts. Working closely with global and regional leadership, you will help position FPT as a trusted technology partner to leading automotive OEMs and Tier-1 suppliers in the Nordics and beyond. Key Responsibilities Operational Leadership: Lead all automotive-related operations in Sweden, ensuring quality project delivery, customer satisfaction, and cost efficiency. Business Strategy Execution: Translate global automotive strategy into actionable plans for the Swedish and Nordic markets; contribute to revenue and margin growth targets. Team Management & Development: Build, manage, and mentor local and distributed teams working on automotive software, engineering, and digital transformation projects. Client Engagement & Delivery Excellence: Serve as a senior point of contact for key automotive clients; ensure strong relationships, clear communication, and continuous improvement. Cross-Functional Collaboration: Collaborate with sales, solution architects, HR, and global delivery teams to align resource planning and project execution with business goals. Performance Monitoring & Reporting: Track KPIs, project timelines, and financial targets; report regularly to country and global leadership. Risk & Compliance Oversight: Ensure all projects adhere to Swedish/EU regulations, data privacy laws, and industry standards (e.g. ASPICE, ISO 26262, etc.). Ideal Candidate Profile 10+ years of experience in operational or delivery leadership, preferably within automotive software, IT consulting, or engineering services. Deep understanding of the automotive industry, including trends like electrification, ADAS, autonomous driving, and connectivity. Proven track record in managing cross-border teams and large-scale software or engineering projects. Strong leadership, communication, and stakeholder management skills. Bachelor's or Master’s degree in Engineering, Business, or related field (MBA is a plus). Fluent in English; Swedish or Vietnamese. What We Offer A key leadership role in shaping the future of automotive technology in the Nordics. Opportunity to work with leading global OEMs and Tier-1s on cutting-edge projects. A dynamic, multicultural environment within a fast-growing global company. Competitive executive compensation package, bonus structure, and benefits.

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Interiörtekniker till SJ
SJ AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Är du intresserad av teknik och fordon? På SJ har du möjligheten att inleda din karriär med utbildning som interiörstekniker för tåg. Din kommande roll Som Interiörtekniker ansvarar du för att utföra både förebyggande tågunderhåll och avhjälpande. Du kommer att påbörja din anställning med en betald grundutbildning inom teknik, följt av fortsatt utbildning inom specifikt tåg typ samt ellära. Bland annat kommer du att kunna installera hjärtstartarutrustning på tågen och säkerställa att alla säten är korrekt monterade innan resenärer stiger ombord. Depån är till största del utomhus, tåg ankommer och avgår från depån dygnet runt. Detta innebär att arbetet sker i treskift, vilket ger dig en varierad och aktiv arbetsdag eller natt utomhus. Dina arbetsuppgifter: Identifiera tillgängliga tåg, samordna och planera arbete med kollegor. Hantera skador och underhåll av lättare tågteknik, exempelvis inklusive säten, belysning, dörrar och annan utrustning. Rapportera arbetsorder i fordonsförvaltningssystemet via dator Montera rätt reservdelar enligt instruktioner och regelverk. Hantera reservdelar i lager och genomför beställningar vid behov. Som interiörtekniker kommer du att vara en del av division fordon på SJ som ansvarar för fordonsflottans livscykel. SJ är ett framtidsinriktat företag som befinner sig i en spännande fas med en historisk satsning på en ny fordonsflotta och digitalisering med många nya tekniska lösningar, det innebär att du kommer få möjlighet att växa och utvecklas i din tekniska kompetens Förväntningar på den vi söker Vi söker dig som är en ansvarsfull person med stort intresse för teknik. Som tekniker är ett gott samarbete med kollegor nyckeln, du kommer planera ditt arbete i grupp och individuellt. Du är en noggrann problemlösare som motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, särskilt med fokus på trafiksäkerhet. För att trivas i rollen uppskattar du att få vara självständig, ta egna initiativ och utmaningen i att hitta lösningar som håller hög kvalitet samt säkerhetsstandard. Erfarenhet inom fordonstekniskt underhåll Godkänt gymnasiebetyg Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet inom el och kretsscheman Datorvana Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 11 juli. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår kontaktperson Jimmie Eriksson, [email protected] Omfattning: Tillsvidare med inledande provanställning. SJ gör en bakgrundskontroll som ett steg i rekryteringsprocessen. Genomgå hälsoundersökning med godkänt resultat. Vi ser framemot din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Personlig assistent sökes för nattjänst hos pojke i Töreboda
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu en personlig assistent till vår kund i Töreboda. Vi erbjuder en tjänst på cirka 2–3 nattpass per vecka, där exakta arbetsdagar och omfattning planeras i samråd mellan dig, kundens anhöriga och ansvarig uppdragschef. Arbetspassen är förlagda kl. 22:00–08:00 och innebär vaken natt. Arbetstiden kan vara förlagd både på vardagar och helger. Tillträde och introduktion sker enligt överenskommelse, gärna omgående.  OM KUNDEN Kunden är en pojke i 6-årsåldern som bor hemma med sina föräldrar och lillebror. Han har epilepsi och använder hjälpmedel som rullstol, hostmaskin och sondmat. Under nattpassen innebär arbetet att du håller aktiv tillsyn samt ger stöd vid behov, exempelvis vid medicinering och förflyttningar. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad och engagerad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV  Körkort och tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen  MERITER Vårdutbildning  Tidigare erfarenhet av att arbeta inom vården  Erfarenhet av att arbeta med epilepsi  Sysselsättningsgrad: Ca 2-3 nätter per vecka / Ca 70-80 % Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Speciallärare till Ellen Keyskolan
GÖTEBORGS KOMMUN
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du tillsammans med dina kollegor stödja elever i behov av särskilda utbildningsinsatser? Till Ellen Keyskolan söker vi nu en engagerad speciallärare med behörighet att undervisa i matematik. Du kommer främst undervisa i årskurs F-3 men även undervisning i åk 4-6 kan bli aktuellt. Som speciallärare har du en verksamhetsnära roll där du är ett stöd i skolans förebyggande och hälsofrämjande arbete. Du kommer ha ett nära samarbete med skolans rektor samt övrigt elevhälsoteam och samarbetar med undervisande lärare i arbetet med att identifiera elevers behov. Du har också regelbunden kontakt med elever och vårdnadshavare och deltar i professionsnätverk och fortbildning för att hålla dig uppdaterade. Ellen Keyskolan är en F-6 skola med cirka 310 elever. Vår målsättning är att Ellen Keyskolan ska vara en skola med tydliga strukturer för demokrati och normkritik och att vi tillsammans ska arbeta för att alla elever når målen. Vi vill att våra elever ska känna sig välkomna, väntade och viktiga varje dag de kommer till skolan och sedda, hörda och förstådda när de lämnar Ellen Keyskolan. Som lärare hos oss är du en viktig del i det arbetet. Hos oss erbjuds du ett utvecklande och meningsfullt uppdrag med möjlighet att göra skillnad! KVALIFIKATIONER Krav Vi söker dig som är legitimerad grundskolelärare med speciallärarexamen. Du har behörighet att undervisa i matematik och tidigare erfarenhet av yrket. Vidare har du insikt och kunskap inom skolutveckling och om skolans styrdokument och kan tillämpa dem i ditt dagliga arbete. Meriterande Vi ser gärna att du har bred ämneskompetens. Personliga kompetenser För oss är det viktigt att du har förmåga att motivera eleverna utifrån deras förutsättningar. Du har en god pedagogisk förmåga och vi förutsätter att du ser varje elev utifrån ett helhetsperspektiv och har en positiv elevsyn. För oss är det också viktigt att den vi söker har en god förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor samt har en vilja att vara med och utveckla skolans verksamhet. Du är engagerad och professionell i din yrkesroll och bidrar till utveckling i verksamheten på olika nivåer utifrån din profession. Du tycker om att samarbeta i team, har lätt för att möta andra människor men kan också arbeta självständigt. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Intervjuer kommer att hållas löpande under annonseringsperioden. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

23 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025