Gruppchef Teknik 2025
Arctic Paper Munkedals AB
Produktionschefer inom tillverkning

Arctic Paper koncernen är ett europeiskt företag och en ledande tillverkare av högkvalitativt grafiskt finpapper och pappersmassa, med fokus på tillväxt även inom biobaserade förpackningslösningar och fossilfri energi. Företaget är närvarande med egna försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på Warszawabörsen och NASDAQ i Stockholm. Koncernen är huvudägare i den börsnoterade svenska massaproducenten Rottneros AB. Arctic Paper i Munkedal är en av Europas ledande tillverkare av obestruket designpapper, bokpapper och andra högkvalitativa produkter, med omfattande export till jordens alla hörn – och ett av världens mest miljövänliga pappersbruk. Varumärket Munken är ett av de mest välrenommerade varumärkena i branschen och det breda sortimentet tillgodoser en rad olika användningsområden.  Bruket ligger i samhället Munkedal, cirka 10 mil norr om Göteborg.    Har du utbildning och erfarenhet av produktionsteknik, projekt och konstruktion och känner dig trygg i ditt coachande ledarskap? Är du kommunikativ och drivs av att utveckla människor och processer? Är det dags för nästa steg? Bra! Då kan du vara den vi söker.   Arctic Paper söker nu en Gruppchef Teknik till bruket i Munkedal. Avdelningen består idag av 3 medarbetare inom konstruktion och projekt. Verksamheten behöver förstärkas med kunskap om produktionsteknik och projektledning så har du erfarenhet av detta kan du vara rätt person för jobbet.   Som person är du en god lagspelare med drivkraft och förmåga att kommunicera och samarbeta tvärfunktionellt. Du har självklart en bra teknisk förståelse samt en bred erfarenhet av produktion, processflöden och förändringsarbete. En framgångsfaktor för dig och företaget är att du delar våra värderingar  Tillsammans, Hållbart, Engagemang  och omsätter dessa i ditt arbete.   Ansvarsområde Utveckla strategisk riktning för teknikgruppen genom Vision, Målbild, Mätetal, etc Vara uppdaterad om övergripande visioner, strategier, mål och resultat Fortlöpande utveckla egen och medarbetarnas kompetens Följa upp avdelningens budget samt vidta åtgärder vid avvikelser Följa upp och utveckla arbetssätt, nyckeltal och metodik Aktivt driva arbetet med ständiga förbättringar Personal och arbetsmiljöansvar i enlighet med delegering  Kompetensprofil Minst 5 års erfarenhet inom produktion, produktionsteknik och projekt Goda kunskaper i datahantering samt planerings- och underhållssystem Goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)  Meriterande Teknisk utbildning på högskolenivå inom produktionsteknik, projektledning eller motsvarande Erfarenhet av ledarskap genom arbete eller föreningsliv samt gärna olika metodik som projektledare   Bra att veta  Det är viktigt för oss att ha en säker, trygg och stimulerande arbetsmiljö för alla. Vi har en alkohol- och drogfri arbetsplats. Detta innebär, för att bli aktuell för en anställning kan du komma att få genomföra alkohol- och drogtest i samband med nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård. Då vi har ett stort fokus på jämställdhet, mångfald och inkluderande ser vi gärna ett brett urval av ansökningar. Eftersom vi är en mansdominerad arbetsplats och att nuvarande chefstillsättningar i dessa befattningar uppehålls av endast män hoppas vi på fler kvinnor som söker tjänsterna. Har du några frågor är du välkommen att kontakta: Inge Olsson, Maintenance Manager, tel. 70-765 71 60 Anton Andersson, Ledarna, tel.  010-451 71 35 Jeannette Carlson, Unionen tel. 010-451 7295   Urval och tillsättning kommer att ske fortlöpande och  sista ansökningsdag är den 8 augusti, 2025.  Observera att vi tar  enbart  emot ansökningar via denna länk  www.arcticpaper.se

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Basetech-tester within Electro Mobility
Infotiv AB
Systemtestare och testledare

Infotivs Vision är att skapa En värld med fler innovativa människor som skapar en hållbar teknik för framtiden. Därför erbjuder vi konsulter, lösningar och verktyg som hjälper våra kunder att med framgång utveckla och digitalisera sina produkter och produktinformation. Våra åtaganden kännetecknas av professionialism och enkelhet vilket gör att vi tillsammans bygger ett långsiktigt förtroende. Vi är nyfikna och prövar gärna nya lösningar tillsammans med våra kunder. Har du erfarenhet av provning i fordonsbranschen men är sugen på något nytt? Tycker du också att elektrifieringen av tunga fordon är viktig? Vi på Infotiv söker dig som gillar test och verifiering och som vill kvalitetssäkra drivlinorna för framtidens transportfordon. Vilka är vi? Som anställd hos oss på Infotiv är du del av en gemenskap som präglas av öppenhet och god sammanhållning där vi stöttar och hjälper varandra. Våra ledord "varmt hjärta och skarp hjärna" är värderingar som genomsyrar hela företaget, vårt arbetssätt, vårt ledarskap och vår arbetsmiljö. Det varma hjärtat står för empati, tillit och samarbete, och det är viktigt för oss att du som medarbetare känner dig uppskattad, sedd och lyssnad på. Den skarpa hjärnan står för kompetens och innovation, och vi värdesätter varje individs förmågor och kompetens genom att uppmuntra nytänkande, kreativitet och initiativtagande. Tillsammans är vi Infotiv. Vi är anslutna till Almega och erbjuder kollektivavtal som ger dig trygghet och säkerhet i anställningen. Våra goda kundrelationer gör att vi kan ha en långsiktig strategi, där du kan utvecklas genom rätt uppdrag och med rätt kompetensutveckling. Hos oss kan du både testa nya saker och utvecklas samtidigt som du kan känna dig trygg i din anställning. Din framtida utmaning En av våra fordonskunder har gått in i verifieringsskedet i ett av sina drivlineprojekt. Du kommer vara med i arbetet att verifiera den viktiga grundfunktionaliteten i elektriska framdrivningssystem, där fokus framför allt kommer att vara på på mjukvarubaserad funktionalitet. Syftet är att säkerställa att systemet under utveckling har det som krävs för att projektet ska kunna fortlöpa. Initialt kommer du att behöva skaffa dig förståelse för systemet du testar genom att manuellt testa och felsöka system och komponenter, för att sedan kunna utveckla automatiserade testscenarion och skapa värdesäkrande testfall. Du kommer även att få vara med och bygga upp CI-infrastrukturen som realiserar de automatiserade testscenariona. Exempel på arbetsuppgifter - Genomföra provning och analysera testresultat. - Genomföra behovsanalys med avseende på testsystembehov. - Utveckla testscenarion och DVM:er i kravhanteringsverktyg som SystemWeaver - Stötta i utvecklingen av nya testmiljöer för att kunna realisera nödvändig verifiering. - Utveckla CI-infrasturktur för att medlåta automatisering - Automatisera testscenarion

13 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Norsktalande Kundsupport

Vi söker nu en kundservicestjärna som ska ge service i världsklass mot norska marknaden! Om Företaget Frontdesk är en kommunikationsleverantör som erbjuder tjänster inom telefoni, växlar och CRM. Företaget tillhandahåller ett brett utbud av produkter och tjänster som hjälper andra företag att effektivisera sitt arbete och förenkla vardagen. För att lyckas med detta har FRONTDESK AB rekryterat engagerade och kompetenta medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och specialområden till kontoren i Göteborg, Stockholm och Oslo. Huvudkontoret är beläget i ljusa och moderna lokaler i Citygate-byggnaden i stadsdelen Gårda, ett stenkast från Ullevi. Här finns bland annat lunchrestaurang, gym och yoga, stor altan samt gratis frukost. Efter avslutad provanställning erbjuds även möjlighet till distansarbete en till två dagar i veckan. Kundserviceavdelningen består idag av åtta personer som tillsammans skapar en god sammanhållning och en trivsam arbetsmiljö. Domerbjuder en flexibel och kreativ arbetsmiljö med korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter. Företagskulturen är informell, inkluderande och präglas av en tydlig entreprenörsanda. Frontdesk kännetecknas av nytänkande och ständig utveckling, med en ambition att alltid bli ännu lite bättre. Om tjänsten Som kundservicemedarbetare och administratör hos Frontdesk ansvarar personen i rollen för att ge förstklassig service till norska och svenska kunder via telefon och e-post. Arbetsuppgifterna innefattar hantering av kundärenden i CRM-systemet, problemlösning och att säkerställa en god kundupplevelse. En viktig del av arbetet är att hjälpa kunder med växellösningar, produkter och tjänster samt att guida dem i systemen. Det dagliga arbetet sker i nära samarbete med kollegor från andra avdelningar för att säkerställa att ärenden löses i tid. Utöver kundkontakt ingår även administrativa uppgifter, såsom utskick av SIM-kort, skapande av rapporter och protokollskrivning. Rollen innebär också ett aktivt bidrag till förbättring av arbetsverktyg och processer genom insamling och analys av kundfeedback. Löpande registrering av avtal i affärssystemen Hantering av kundärenden via e-post och telefon Guidning av kunder i växellösningar, produkter och tjänster samt att ge support och hitta kundspecifika lösningar Vi söker dig som Är serviceinriktad, tycker om kundkontakt och har lätt för att bygga relationer. Personen bör kommunicera tydligt och pedagogiskt, vara självgående och kunna hantera stressiga perioder. Erfarenhet av CRM-system och Microsoft Office är ett krav, och det är meriterande med tidigare erfarenhet från telekomsupport. Erfarenhet från kundservice och administration Norska som modersmål eller andraspråk Erfarenhet av Microsoft Office Erfarenhet av CRM-system Erfarenhet från telekomsupport (meriterande) Gymnasiekompetens Övrigt Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Stein på [email protected] I denna rekrytering samarbetar Frontdesk med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Servicetekniker
Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Är du mekaniskt lagd och vill jobba för ett etablerat företag? Nu har chansen till att bli Källhage Truck's nya servicetekniker! Om företaget  Källhage Truck är en helhetsleverantör inom truck och materialhantering som grundades 1998 i Göteborg och arbetar rikstäckande. Deras affärsidé är försäljning och uthyrning av ett komplett produktsortiment med nya och begagnade truckar och sop/skurmaskiner samt service, reparationer, reservdelar och tillbehör till de här. Källhage Truck innehar följande agenturer för truckar: Källhage Truck är STILL Partner, BAOLI Partner samt Generalagent för CLARK. Källhage Truck innehar följande agenturer för sop/skurmaskiner: Källhage Truck är Återförsäljare för DULEVO. Källhage truck är ett företag som värnar om sina anställda och erbjuder en positiv och trivsam arbetsplats med högt i tak i ett etablerat företag. De erbjuder en tillsvidareanställning med fast lön enl. Ö.K beroende på kompetensnivå, egen servicebil, utbildningar, gemensamma personalaktiviteter samt ett stort utrymme för rätt person att utvecklas och förbättras. För att skapa de bästa förutsättningarna inleds anställningen med introduktion och samåkning.  Om tjänsten Som verkstadsmekaniker på Källhage Truck är personen stationerad i företagets nya verkstad. I rollen har mekanikern daglig kontakt med servicechefen för att säkerställa att verkstaden hålls i gott skick och att kunderna får bästa möjliga service. Servicechefen fungerar som närmaste kollega och är den som mekanikern rapporterar direkt till. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av reparationer, service och iordningställande av sålda eller uthyrda truckar. Mekanikern bistår även kunder med teknisk support gällande truckarna samt ansvarar för att beställa reservdelar till sina egna uppdrag. Arbetstiden rapporteras dagligen via en mobilapp efter avslutat arbete. Utföra reparationer, service och iordningställande av sålda och uthyrda truckar. Ge teknisk support till kunder gällande truckar. Beställa reservdelar till egna arbetsuppdrag. Daglig rapportering av arbetstid via mobilapp. Kommunicera och återkoppla till kunder för att säkerställa god service. Hantera större reparationer som inte kan utföras ute på fält. Informera servicechefen om inkommande truckar från chaufförer (inköpta eller återlämnade). Lasta och lossa truckar som säljs eller hyrs ut. Utföra tvätt, sanering, slipning, målning och lackering av truckar. Dokumentera kundskador och rapportera till servicechefen. Använda elkunskaper vid arbete med elektrifierade truckar. Vi söker dig som För att vara aktuell för tjänsten krävs erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt god kunskap inom el, felsökning, hydraulik och mekanik. Du behöver ha arbetat med truckar eller entreprenad- eller lantbruksmaskiner. Det är också nödvändigt att kunna slipa samt måla eller lackera. Du bör ha ett öga för ordning och reda och kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Datorvana är ett krav eftersom felsökning sker via datorer. B-körkort krävs då servicebil kan komma att användas i tjänsten. Det är meriterande om du kan tala och skriva på engelska, har kunskap inom svetsning, innehar truckkörkort samt har utbildning för gaffeltest och brandskydd. Det är ett krav att kunna slipa, måla/lackera. Det är ett krav att du har ett öga för ordning och reda. Det är ett krav att du behärskar svenska i tal och skrift. Datorvana är ett krav då vi felsöker via datorer. B-körkort är ett krav då servicebil kan komma att användas i tjänsten Dom erbjuder en positiv och trivsam arbetsplats med högt i tak i ett etablerat företag. De sitter i helt nybyggda lokaler på Aröds Industriväg 36A i Göteborg.. Man får enn tillsvidare anställning med fast lön enl. Ö.K som baseras utifrån kompetensnivå, ingen servicebil då du är stationerad deras verkstad, friskvård, hobbykväll varje torsdag, däckförvaring av privata däck på företaget, utbildningar, dag före röd dag så slutar vi alltid kl. 14.00 och på fredagar kl. 15.00. Dom erbjuder också ett stort utrymme för rätt person att utveckla och förbättra samt att vi gör trevliga aktiviteter ihop för att bygga en god samanhållning på företaget. Övrigt Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Stein på [email protected] I denna rekrytering samarbetar Källhage Truck med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Lärarassistent, vikariat ht 25
Uddevalla kommun
Elevassistenter m.fl.

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Bokenäs skola är belägen 2 mil väster om Uddevalla. Skolan ligger i lantlig och inspirerande miljö med närhet till skog och hav. Bokenäs skola är en skola som tror på att eleven ska kunna nå sin fulla potential när det gäller kunskapsinhämtning och lärande. För att vara en mindre skola har vi stabilt elevunderlag, vilket ger oss bra möjligheter att bygga en god stödorganisation. Vi har tex både specialpedagog och speciallärare på heltid. På en mindre skola krävs att du har lagarbete i fokus och att man är flexibel och hjälper varandra. Arbetsuppgifter Rastvärd Arbete tillsammans med lärare i klassrum och med fritidspersonal på fritidshem. Stöd till elever Visst adm arbete som kan underlätta för personalen. Vem söker vi Vill du göra skillnad för Bokenäs skolas elever? Vi söker dig som är en tydlig ledare och ser struktur och relation som viktiga ingredienser för att lyckas i ditt arbete. Du har förmåga att skapa hållbara professionella relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är en lagspelare som gillar samarbete.   Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning som Lärarassistent samt erfarenhet av arbete med barn skola.  Övrigt Intervjuer kan komma att ske under ansökningstidens gång. För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Leg. Optiker till Synsam Stenungsund, hel- eller deltid

Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du:  Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.

13 juni 2025
Sista ansökan:
12 september 2025
Leg. Optiker till Synsam Uddevalla Centrum deltid eller heltid

Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du:  Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.

13 juni 2025
Sista ansökan:
12 september 2025
Doctoral student in architecture

Doctoral student in architecture with a focus on qualities, values and reuse in housing renovation How can housing renovation practices create inclusive and well-designed living environments that also improve resource efficiency and support material reuse? We are seeking a highly motivated individual interested in pursuing a PhD focused on exploring the complex relationship between housing renovation, efforts to reduce climate impact through increased repair and reuse, and the development of long-term sustainable, durable, resilient, and inclusive living environments. Project overview This PhD project investigates how environmental, social, cultural and economic interests can be aligned in housing renovation. The aim is to identify ways to bring together the shared goals of property owners, society and tenants – where reuse and resource efficiency in renovation can harmonize with the preservation of cultural and historical values, and contribute to accessible, high-quality housing. The project will apply qualitative and participatory methods such as focus groups, interviews and workshops. A pilot study will be conducted to test and evaluate a participatory intervention addressing values, qualities and reuse opportunities in housing renovation. Research environment The project is carried out by an interdisciplinary team at Chalmers Department of Architecture and Civil Engineering, in collaboration with Gothenburg University and key stakeholders such as housing owners and the Swedish Tenants’ Association. The supervisors represent expertise in: • Sustainable architectural design, building transformation and renovation (Prof. Paula Femenías, Chalmers) • Sociology with focus on environmental and social sustainability (Assoc. Prof. Martine Buser. Chalmers) • Sustainability, valuation, and public participation in renovation (Senior Lecturer Elena Bogdanova, University of Gothenburg) The doctoral student will be based at the Division of Building Design and within the research area Architectural Design, Dwelling and Values. The division focuses on sustainability, circularity, sufficiency and value creation in architectural design. It also hosts two research centers: • Center for Healthcare Architecture (CVA) • Center for Housing Architecture (CBA) Your profile We welcome applicants with a Master’s degree in architecture or equivalent education, such as building conservation or social sciences with experience related to housing, architecture, or renovation. Required qualifications: • A master's level degree in a relevant field (a 4-year bachelor’s degree can also be accepted for international applicants) • Strong communication skills in English, both written and spoken Meritorious experience: • Knowledge and/or experience of sustainable renovation or circular economy • Interest in cultural and architectural history • Ability to independently manage a project • Experience of qualitative and/or participatory methods • Skills in scientific writing Main responsibilities As a doctoral student, your responsibilities will include: • Participation in the Architecture Graduate School at Chalmers and the national research school ResArc https://www.chalmers.se/en/departments/ace/education/research-education/ • Conducting independent research and publishing in academic journals • Presenting your research at international conferences • Collaborating with stakeholders and sharing findings with practitioners in housing, renovation, and the built environment • Optionally, teaching at undergraduate level or performing other departmental duties (up to 20% of working time) Contract terrms The position is limited to four years, with the possibility to teach up to 20%, which extends the position up to five years. What we offer • • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025). Chalmers is dedicated to improving gender balance and actively works with equality projects, such as the GENIE Initiative for gender equality and excellence. Discover more Find more general information about doctoral studies at Chalmers here.  How to apply The application should be written in English and be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files. CV: (Please name the document: CV, Family name) • CV • Other, for example previous employments or leadership qualifications and positions of trust. Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name) 1-3 pages where you: • Introduce yourself • Describe your previous experience of relevance for the position (e.g. education, thesis work and, if applicable, any other research activities) • Describe your future goals and future research focus Other documents: • Copies of bachelor and/or master’s thesis. • Attested copies and transcripts of completed education, grades and other certificates. Use the button at the foot of the page to reach the application form.  Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Application deadline:  30 August, 2025 For questions, please contact: Paula Femenias, +46 31-7722458 [email protected]

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Vikarierande Leg. Fysioterapeut/Sjukgymnast till rehabenheten
Skara kommun
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Vi söker nu fysioterapeut till vår rehabenhet Vi söker dig som vill ingå i vårt rehabteam som kännetecknas av ett gott samarbete, hög kompetens och ett kontinuerligt utvecklingsarbete. Den kommunala hälso-och sjukvården befinner sig i ett omställningsarbete. Dels relaterat till samhällets omställning mot en mer nära vård och dels utifrån pågående kompetensförsörjningsutmaning. Skara kommun väljer nu att öka fokus och tillföra resurser till hälso-sjukvårdsenheterna. En utvecklingsplan är formulerad och antagen, specifika tjänster för att stärka professionaliseringen kring välfärdsteknik, demens/kognitiv svikt, psykiatri/missbruk och rehabilitering utvecklas och nu söker vi ytterligare en fysioterapeut/sjukgymnast för att förstärka rehab-enheten. Arbetet innebär Som leg. fysioterapeut/ sjukgymnast kommer du arbeta med utreda, bedöma och utföra behandlingar och träningsprogram samt att bedöma hjälpmedelsbehov och prova ut hjälpmedel vid behov, inom äldreomsorg, demens och funktionsnedsättning på kommunens boenden, inom hemsjukvård och korttid. I arbetsuppgifterna ingår även att handleda, delegera och utbilda omvårdnadspersonal.  Eftersom den kommunala hälso-och sjukvården befinner sig i en expansiv fas blir utvecklingsarbete och samverkan såväl internt som externt en viktig ingrediens i tjänsten. Vi erbjuder ett varierande och stimulerande arbete tillsammans med ambitiösa och kompetenta kollegor. Vårt HSL-team består av fysioterapeuter/sjukgymnaster, arbetsterapeuter och sjuksköterskor. Vi har även 1,4 rehab-assistenter. En viktig del är att arbeta i team kring vårdtagaren för att få en god helhetssyn. Vi sitter alla tillsammans och kan därför stötta och handleda varandra på ett bra sätt och du kommer även att bli tilldelad en mentor. Kvalifikationer - Leg fysioterapeut/sjukgymnast - Har B-körkort för manuell växellåda - Har grundläggande datakunskaper och dokumentations vana - Är engagerad flexibel och har god samarbetsförmåga. Vem är du? För att lyckas i denna roll bör du kunna arbeta självständigt och fatta beslut i komplexa situationer, samtidigt som du uppskattar ett nära samarbete med kollegor såväl inom som utanför organisationen. Vi är professionella med stort vårdtagarfokus. Tillsammans skapar vi ett bättre Skara! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrig information Rekryteringen kommer att påbörjas under vecka 31. Välkommen med din ansökan!   Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.  Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Marknadsprojektledare med digital kompetens
Kontorsbemanning Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Till ett spännande företag i stark tillväxt söker vi en entusiastisk och driven marknadsprojektledare med bred erfarenhet inom marknadsföring och kunskap i och om sociala medier för att förstärka deras marknadsteam. I denna roll kommer du att spela en avgörande roll för att stärka deras kunders närvaro på marknaden och öka synligheten online. Om du brinner för att skapa visuellt tilltalande innehåll och har förmågan att engagera målgrupper på sociala plattformar, kan du vara den person vi letar efter.  Arbetsuppgifter: * Ansvara för att planera och genomföra sociala mediekampanjer, inklusive innehållsskapande. * Bidra till att utveckla och genomföra marknadsföringsstrategier. * Samarbeta nära med andra avdelningar, inklusive försäljning och övriga avdelningar, för att säkerställa enhetlig och effektiv marknadsföring. Kvalifikationer: * Förståelse för sociala medier-plattformar och förmåga att skapa engagerande innehåll. * Du hanterar annonsering och publicering i sociala medier samt analys och optimering. * Du har kunskap i Photoshop och Indesign. * Stark kommunikationsförmåga, både skriftlig och muntlig. * Förmåga att arbeta självständigt och inom team. * Kreativitet och öga för detaljer. * Meriterande att ha jobbat med plattformen WordPress (inget krav). Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och som person är du positiv, lösningsorienterad, strukturerad och tycker om att arbeta både självständigt och i team. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan omgående.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025