Taxiförare - Taxi Göteborg - UBER
Taxi Poseidon AB
Taxiförare m.fl.

Taxi Gothe AB söker 3 taxichaufförer – Kör för Taxi Göteborg och UBER! Vill du ha en flexibel och varierad arbetsdag? Taxi Gothe AB är ansluten till både Taxi Göteborg och UBER, den ledande plattformen för privatkörningar. Här får du det bästa av två världar – traditionell taxi och modern App – baserad - taxiföretag! Som chaufför får du möjlighet att köra: • Företagskunder • Sjukresor • Privatkunder Vi söker dig som: • Har kännedom om Göteborg och dess omgivningar. • Innehar Transportstyrelsens Taxiförarlegitimation. • Är flexibel och kan arbeta både dag- och kväll/natt. • Brinner för att ge bra service och trivs med att arbeta med människor. Om oss: Taxi Gothe AB är ett medlemsföretag hos Taxi Göteborg Ekonomisk Förening och är ansluten till UBER. Välkommen med din ansökan via telefon eller via mejl.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Installationstekniker till Ömangruppen i Borås!
Ömangruppen Svenska AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner och P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på ett 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare. Är du en händig och driven person med känsla för god service? Vi på Ömangruppen i Borås söker nu en installationstekniker som vill vara med och bidra till vår tillväxt! Hos oss får du arbeta med varierande uppdrag som montage, aggregat- och fläktbyten, mindre ombyggnationer och anpassningar, alltid med stort fokus på kvalitet och kundnöjdhet. Vi söker dig som har erfarenhet av ventilationsmontage, gillar att lösa problem och som värdesätter frihet under ansvar. Du blir en del av ett härligt team bestående av projektledare, andra montörer, serviceledare, servicetekniker, OVK-konsult, alla med samma mål, att leverera förstklassig service till våra kunder och utvecklas tillsammans. Låter det som något för dig? Ansök redan idag! "Mitt namn är John och jag arbetar som Verksamhetschef på Ömangruppen. Jag är en relationsbyggande chef som gillar att se när medarbetare trivs på arbetsplatsen och utvecklas inom sina områden. Jag tror på att man växer av att få ta ansvar, samtidigt som jag gärna är ett bollplank och stöttar när det behövs. Är du den jag söker?" - John Ragnar Arbetsuppgifter Som installationstekniker på Ömangruppen arbetar du med entreprenader av olika storlek. Du driver självständigt projekt där du har mycket kontakt med slutkund. Du arbetar med att installera kanalsystem och ventilationsaggregat. Även andra installationsjobb kan förekomma. I rollen ingår ritningsläsning och driftsättning. Du samarbetar med såväl kollegor som andra entreprenörer i ditt arbete. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning • Kunskaper inom ritningsläsning och att driva mindre projekt • Goda kunskaper om ventilationsanläggningars funktion och uppbyggnad • God systemvana • Goda kunskaper i Office • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Som installationstekniker ska du vara strukturerad, självgående och ansvarstagande. För tjänsten är det viktigt att du kan ta egna initiativ och kan arbeta med frihet under ansvar. Du trivs i kontakt med både kunder och kollegor och har en mycket god samarbetsförmåga. Du är också prestigelös, framåt och en social person som trivs med ett fysiskt arbete. Social hållbarhet Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör! Vi gör var vi säger och håller vad vi lovar! Läs mer om vårt arbete med hållbarhet och våra förmåner HÄR. Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Borås • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten? Välkommen att kontakta John Ragnar på +46708195103. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-08-15. Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

19 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Tandläkare - Smile Lysekil

Var med och skapa Sveriges bästa tandvård tillsammans med oss! Här får du gehör för dina tankar och idéer – i teamet, på kliniken och i hela Smile. Vi erbjuder en hälsosam och trygg arbetsmiljö där varje medarbetare får möjligheten att växa. Vi sätter kvaliteten och patientens behov i fokus genom utbildning och personlig utveckling. Med vår prestigelösa ledarstil och starka teamanda kommer du att känna dig hörd, uppskattad och delaktig. Hos Smile skapar vi en hållbar framtid där varje medarbetare bidrar till vår gemensamma framgång - Vi vet att vi är bäst tillsammans! Till vår fina klinik i Lysekil söker vi nu en tandläkare. Här får du möjligheten att tillhöra en arbetsgrupp med god teamkänsla. Kliniken ligger fint placerad precis vid vattnet och innehar modern utrustning. Missa inte möjligheten att bli en del av Smile! Vilka är Smile? Sveriges största privata tandvårdskedja - det är viktigt för oss att finnas tillgängliga för våra patienter i hela landet - inte begränsa oss till varken små- eller storstad. Över 65 kliniker och 1100 medarbetare. Här får du bli en del av ett stort nätverk och vår bredd ger stora möjligheter för både utbildning och personlig utveckling. Collaboration,Care & Entrepreneurship - vår värdegrund. Vår vision - friska leenden i hela Sverige! Här siktar Smile på att verka för friska patienter i hela landet och skapa varma leenden hos våra medarbetare genom vår unika kultur. Tillsammans med våra systerorganisationer inom Colosseum Dental Group erbjuder vi tandvård för fler än 3 miljoner patienter i 11 länder i Europa. Att vara tandläkare hos Smile Tandvård Som allmäntandläkare inom Smile är du specialist i oral diagnostik och ansvarar för att arbetet som utförs är patientsäkert och följer god kvalité. En viktig del i ditt arbete är att erbjuda hälsofrämjande och förebyggande tandvård tillsammans med ditt tandvårdsteam. På Smiles olika kliniker kan du komma att utföra allt från vanliga undersökningar till akut tandvård och mer avancerade behandlingar. På våra kliniker har vi regelbundet gemensamma klinik- och terapimöten där du får möjlighet till gemensam diskussion och reflektion. Genom detta har du möjlighet till stor påverkan och utveckling av din arbetsplats tillsammans med dina kollegor. På Smile arbetar vi i Frenda. Vem söker vi? Smile Tandvårds medarbetare är avgörande för vår framgång. Därför är din inställning och personlighet A & O för oss. Vi ser att du precis som oss arbetar för att ge dina patienter bästa möjliga vård och tillhandahåller högsta möjliga servicenivå. På Smile är vi ett lag, och vi är bäst tillsammans, därför ser vi att du är samarbetsorienterad och prestigelös. Som person trivs du i en kultur där vi arbetar nära varandra, är teamorienterade och öppna för varandras olikheter. Vi arbetar med modern utrustning och den senaste tekniken och som tandläkare hos oss har du möjlighet att ge den bästa kvalitativa vården till dina patienter. Utöver ovan kompetenser ser vi att du: Innehar svensk legitimation som Tandläkare Talar & skriver god svenska Det är inget krav, men meriterande om du: Innehar arbetslivserfarenhet som Tandläkare Anställningsform och tillträde Vi erbjuder en tillsvidareanställning med en omfattning som motsvarar 75-100% beroende på vad som passar dig. Tjänsten inleds med en provanställning. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag. Ansökan och frågor Vill du också vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa tandvård? Då tror vi att den här tjänsten kan vara något för dig! Du skickar in din ansökan genom vårt ansökningsformulär, så återkommer vi till dig via mail eller telefon för återkoppling så snart vi har möjlighet. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Därför använder vi oss utav arbetspsykologiska tester, kompetensbaserade intervjuer och bakgrundskontroll i våra rekryteringsprocesser. Här på vår karriärsida kan du läsa mer om stegen i vår kompetensbaserade rekryteringsprocess. I rekryteringsprocessen genomför vi bakgrundskontroll via Verifiera, IVO & Hosp i samband med referenstagning. Har du specifika frågor är du varmt välkommen att kontakta platschefen, och din närmsta chef, Camilla Rexhagen: [email protected] alternativt ansvarig rekryterare Amanda Almgren Wyser: [email protected]. Smiles erbjudande Odontologi - kärnan i allt vi gör! Här erbjuder vi dig en arbetsplats med odontologi och kvalité som kärna i vår kultur med stark gemenskap. Vill du ta del av medarbetarberättelser och lära känna några av våra stjärnor? Läs mer HÄR. Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Därför är vi extra stolta över att ha fått ta emot utmärkelserna Årets Karriärföretag 2024 & 2025 samt Great Place to Work. HÄR kan du läsa mer om dessa utmärkelser. Vi älskar kompetensutveckling! Hos oss är utveckling A & O. Därför är vi stolta över de utbildnings- och utvecklingsmöjligheter vi erbjuder våra medarbetare. Läs mer HÄR. Vi firar framgångar! Och vi har självklart goda villkor och förmåner för att du är viktig för oss. Läs mer om vårt erbjudande till dig HÄR.

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Controller till Idrotts & föreningsförvaltningen!

Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom våra många olika idrotts- och friskvårdsanläggningar. Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar. Mer information om idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs Stad hittar du på http://www.goteborg.se ARBETSUPPGIFTER Som controller hos oss blir du en del av avdelningen Ekonomi & Inköp. Avdelningen stödjer förvaltningsdirektören och ledningen i den strategiska ekonomistyrningen. Avdelningen består av åtta medarbetare och omfattar funktionerna ekonomi, controlling och inköp. Då en medarbetare går vidare till nya utmaningar söker vi nu en controller med bred erfarenhet inom controlling. I rollen kommer du stötta chefer och andra nyckelpersoner i vår förvaltning. Avdelningen som ska stöttas ansvarar för byggande av idrottsanläggningar inom staden. Du kommer att vara ett viktigt stöd till avdelningen i ekonomiska frågor och stötta cheferna i arbetet med budget, uppföljning, prognos, bokslut och ekonomiska analyser. Du arbetar även med intern kontroll och olika typer av utredningar. Du kommer att jobba med investeringsprojekt, uppföljning av dessa, aktivering av projekt och ickemateriell anläggningsreskontra. I nära samarbete med dina kollegor medverkar du också till utveckling och kvalitetssäkring av förvaltningens ekonomistyrprocesser. Avdelningen och förvaltningen har påbörjat ett förändringsarbete och du kommer arbeta med att förbättra och utveckla processer och tillsammans med avdelningen hanterar du allt vad en förändringsresa bär med sig. Vi på idrotts- och föreningsförvaltningen erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att växa och utvecklas. Förvaltningen kommer att växa under åren som kommer och står inför många spännande och utvecklande utmaningar. Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande förvaltning som arbetar med positiva och roliga frågor som friskvård och meningsfull fritid. tillsammans gör vi göteborgarna friskare! Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden får du en anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Här kan du läsa mer om förvaltningens verksamheter, organisation och ledning: http://goteborg.se/idrottoforening KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen med inriktning mot ekonomi/controlling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av controlling enligt ovan beskrivning. Det är meriterande om du har arbetat i en liknande tjänst inom staden tidigare. Du har god IT-vana och goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av uppföljnings- och analysverktyget Hypergene (Nekksus) och ekonomisystemet Agresso. Det är också meriterande om du arbetat med projekt och investeringsuppföljning. I rollen krävs att du har förmågan att se helhet likväl som att kunna se detaljer. Du har förmågan att skapa förtroendefulla relationer och har ett konsultativt och prestigelöst förhållningssätt i din roll som controller. Du kommunicerar och arbetar på ett sätt som skapar delaktighet. Du är utvecklingsorienterad och har förmågan att tänka nytt samt anpassar ditt arbetssätt och stöd efter behov. Att sätta kunden i fokus är en självklarhet för dig. Som person är du strukturerad, kommunikativ, ansvarsfull och lyhörd. Du är lagspelare med positiv inställning som bidrar till energi i din arbetsgrupp. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT På grund av semestertider kommer intervjuer hållas i augusti. Vi kommer att hålla dig som kandidat uppdaterad om hur processen fortskrider. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Vid intervju behöver du uppvisa pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

19 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Extrajobb som lokalvårdare

GR8 Partner Group AB söker nu lokalvårdare som vill jobba extra hos kund i Trollhättan. Denna möjlighet passar dig som redan har ett heltidsjobb, studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning. Vi söker dig som: Har en annan huvudsaklig sysselsättning. Goda kunskaper i det svenska språket. Är ansvarsfull och har fokus på kvalitet och detaljer. Har förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Erfarenhet från lokalvård är en merit. Lokalvårdsutbildning är en merit. Om oss Gr8 Partner Groups arbetssätt präglas av personligt engagemang. Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar mot hållbara och långsiktiga personallösningar inom bygg och industri. Som ett mindre företag arbetar vi nära varandra, vilket gör att varje individ blir en värdefull del av vårt team. Vi fokuserar på att bygga starka och förtroendefulla relationer – både med våra medarbetare och våra kunder. Genom att noggrant matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats skapar vi förutsättningar för långsiktiga samarbeten där både företag och anställda kan utvecklas och växa. Varje medarbetare är för oss mer än bara en resurs – vi fokuserar på människan bakom kompetensen och arbetar tillsammans för en hållbar och långsiktig framtid. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Obs! Märk din ansökan med "Extra lokalvård Trollhättan". Omarkerade ansökningar kommer ej att kunna hanteras. Skriv även vad din huvudsakliga sysselsättning är! Varmt välkommen med din ansökan! 

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Stödassistent till Serviceboende, Vikariat
Ale kommun
Vårdare, boendestödjare

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Fyrklövergatans serviceboende ligger i Nödinge och är ett boende som består av inneboende samt satelitlägenheter. Kontaktens serviceboende är ett boende som enbart består av satelitlägenheter. Våra hyresgäster har beslut enligt LSS och verksamheten har sin grund i respekten för brukarens självbestämmande och integritet.  Vi arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt, varje individ skall få en begriplig, hanterbar och meningsfull vardag. I ditt arbete ska våra boendes behov alltid vara i fokus.  Arbetsuppgifter Som stödassistent hos oss kommer du att arbeta på enheterna, Fyrklövergatan i Nödinge samt Kontakten i Älvängen. Du kommer arbeta brukarnära och skall tillsammans med dina kollegor verkställa insatser enligt LSS beslut, du behöver därför vara väl förtrogen med LSS-lagstiftningen.  De boende har olika funktionsvariationer så du behöver ha kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande, erfarenhet av att arbeta med personer inom autismspektrat.  Huvuduppdraget är att göra vardagen meningsfull, begriplig och hanterbar för våra brukare och se till att de får en tillvaro så de kan leva ett liv som alla andra.  I uppdraget ingår att ge brukarna stöd i utformande av mål utifrån genomförandeplanen som ett led i att öka brukarnas självständighet. Du behöver känna dig trygg i social dokumentation och ha erfarenhet av arbetet kring genomförandeplaner.   Tjänsten innebär dag, kväll, jour enligt bilaga J (arbete på natten) och helgtjänstgöring.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en positiv människosyn och god värdegrund. Du ska ha förmåga att skapa goda relationer och att leva dig in i en annan persons situation, önskemål och behov för att kunna arbeta utifrån brukarperspektiv och sätta individens behov i centrum. Att ha ett fint bemötande mot kollegor och brukare är en självklarhet för dig.   Vi ser att du har gått  omvårdnads- eller barn och fritids-programmet, alternativt har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Kunskap om lågaffektivt bemötande och arbetslivserfarenhet inom autismspektrat. Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, flexibel och ansvarsfull.  Du har ett prestigelöst förhållningssätt, god samarbetsförmåga och vilja att kontinuerligt utvecklas i din yrkesroll.  Vi söker dig som är mogen och stabil i din yrkesroll och har erfarenhet av målgruppen. I rollen är det viktigt att du tar ansvar för dina uppgifter, planerar, organiserar och kan prioritera ditt arbete. Förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift krävs, då dokumentation ingår i arbetet.  Erfarenhetskrav minst två år inom LSS eller sjukvård, B-körkort . God förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift krävs, då dokumentation ingår i arbetet.  Övrigt Vikariat är upp till 12 månader, tillträde enligt överenskommelse med möjlighet till förläggning. I slutet av rekryteringsprocessen kommer du att få göra ett språktest samt lämna ett utdrag ur belastningsregistret. Låter detta spännande? Är du den vi söker till vårt team? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss! Vid frågor, tveka inte att kontakta rekryterande chef. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Hemstädning och kontorstädning, nya medarbetare sökes!
Boleva AB
Städare

Vi söker dig som tycker om att städa och pyssla om i både hem och kontor! Boleva är ett företag som inriktar sig på hemstädning och en del kontorsstädning. Vi är har varit aktiva i ca 17 år och har i dagsläget kontor i både Göteborg, Kungsbacka och ner till Falkenberg. Vi erbjuder våra tjänster runt våra kontor med omnejd. Vi har ca 90 stycken fantastiska medarbetare i företaget och vi växer varje år. För oss är det viktigt att alltid kämpa för att leverera det bästa man kan och ge våra kunder en genuin känsla och ett rent hem och kontor att trivas i. Vi arbetar hårt med att ge våra kunder en bra upplevelse och känsla när vi varit där. Det innebär att dom ska känna sig nöjda med oss som företag och er som är våra ambassadörer där ute och representerar Boleva. Att alltid vara trevlig mot dina kollegor och kunder är något som vi värderar mycket högt. För att kunna ta sig runt bland våra kunder behöver du ha körkort. Har du erfarenhet av städning är det ett plus men inget krav eftersom vi utbildar dig och guidar dig tills du är redo att arbeta själv. Känslan av att kunna göra ett riktigt bra arbete hos en kund är härlig och det vill vi att du ska få möjlighet att uppleva. För att kunna utföra ett bra arbete är det viktigt att man är noggrann med detaljer och tar till sig informationen och de instruktioner som tilldelas. För att kunna göra detta behöver man kunna förstå svenska och om det är svårt i vissa fall alltid ta reda på vad det står om man inte förstår. Talar du engelska har vi möjlighet att hjälpa till med översättningen. I vissa fall finns det möjlighet att hjälpa till att översätta även andra språk. Som du säkert förstår är det just dig som vi söker, därför ser vi med stor glädje fram emot att du kontaktar oss så snart du kan så kan vi boka in en intervju! Vänliga hälsningar från oss:)

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Uppdrag som avlösare I Bengtsfors kommun
Bengtsfors kommun
Personliga assistenter

Bengtsfors kommun – en plats att trivas och växa i! I hjärtat av Dalsland, omgiven av sjöar och vacker natur, ligger Bengtsfors kommun. Här kombineras livskvalitet med utvecklingsmöjligheter i en trygg och välkomnande miljö. Bengtsfors är kanske mest känt för sina natursköna omgivningar och sina (399) sjöar som täcker cirka 17 procent av arean samt Dalslands kanal som rinner genom flera orter i kommunen. Kommunen har fem tätorter varav Bengtsfors är centralorten. De övriga orterna är Dals Långed, Billingsfors, Bäckefors och Skåpafors. Bengtsfors kommun är kommunens största arbetsgivare och tillsammans arbetar vi för att skapa en hållbar och attraktiv kommun för våra medarbetare, invånare och företagare. Vi värdesätter glädje i arbetet och strävar efter att skapa en attraktiv arbetsmiljö med hög trivsel och engagemang - dessutom på en av Sveriges mest natursköna platser. Välkommen till Bengtsfors kommun! Hej där Bengtsfors-vän! Är du redo för en härlig och givande utmaning där du kan ge tillbaka till vår fantastiska community? Vi söker entusiastiska och vänliga individer för uppdrag som avlösare i hemmet för barn i vår soliga stad. Om jobbet Som avlösare hos oss blir du en vardagshjälte för Bengtsforsborna! Du kommer att skapa trygghet och glädje för våra yngsta invånare och deras familjer. Du fungerar som avlastning för föräldrar till barn och ungdomar med funktionsnedsättning. På så sätt får de som vanligtvis tar hand om personen tid för sig själva. Avlösningen är i hemmet eller närområdet och ni kan till exempel pyssla, titta på film, spela spel, åka till badhus eller besöka en lekplats i närområdet. Under tiden kan föräldrarna uträtta ärenden, genomföra egna aktiviteter, umgås med syskon eller bara vila. Det är en möjlighet att hjälpa familjer som behöver någon som avlastar några timmar i veckan, en dag i månaden, två dagar i månaden; ja det ser olika ut för olika familjer. Dina arbetstider bestäms utifrån barnets och familjens behov men är oftast förlagd på eftermiddagar, kvällar och helger.  Du ska ha för avsikt att behålla uppdraget en längre tid, minst 6 månader. Det är ett uppdrag med timarvode och man kan ha flera uppdrag som avlösare samtidigt. Varför Bengtsfors? Åh, Bengtsfors! Vår lilla pärla vid Dalslands kanal där livet alltid har en gnutta äventyr. Ingen sommar är komplett utan att ha roat sig på Dalsland Kanotmaraton+! Och när det handlar om att uttrycka sig genom konst och hantverk, då äger vi. I Dals Långed finner du Stenebyskolan och Göteborgs universitet - mötesplatser där utbildning, kultur och kreativitet går hand i hand. Dessutom finns här strålande möjligheter till sjönära boende där varje morgon är lite ljusare. Vad vi erbjuder • En dynamisk arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Du kommer att arbeta med olika och härliga familjer. • Boendemöjligheter där prisvärda och vackra tomter med vattendrag är en del av vardagen. • Din unikitet och erfarenhet värdesätts, och vi välkomnar alla från olika bakgrunder för att göra vår arbetsplats ännu rikare. Vem vi söker Kanske är du ny på området eller har lite mera erfarenhet i bagaget. Oavsett var du befinner dig i din yrkesbana, så ser vi efter dig och det du brinner för. Låter detta intressant så skicka gärna in intresseanmälan! Vi försöker matcha avlösare med rätt familjer och vi börjar alltid med ett möte tillsammans med föräldrarna innan vi eventuellt går vidare med att träffa barnet/barnen och påbörja avlösningen i hemmet.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
IT-konsult / IT-tekniker

Vi rekryterar nu en IT tekniker för en av våra kunder – ett innovativt företag som utvecklar och implementerar avancerade IT-lösningar. Vill du bli en del av ett dynamiskt team och bidra till våra kunders framgång genom smarta, tekniska lösningar? Vi söker nu en IT-konsult / IT-tekniker med ett starkt intresse för teknik, system och problemlösning. Kompetenser som vi värdesätter: Microsoft 365 Erfarenhet av Intune och säkerhetsfunktioner  Migreringstekniker Meriterande om du har kunskap inom migrering av system. Nätverksteknik  God förståelse för TCP/IP oavsett fabrikat. Kunskaper i brandväggsregler, VPN-tekniker och DNS är ett plus. IT-säkerhet Starka kunskaper i att säkra klienter, nätverk, servermiljöer och M365-funktioner, inklusive e-postskydd och Defender for Endpoint. Infrastruktur: Bra förståelse för backuplösningar Certifieringar inom Microsoft 365 och nätverk är meriterande. Personliga egenskaper: Vi söker en självgående individ med förmåga att skapa goda kundrelationer och en stark drivkraft för att lösa problem. Du är ödmjuk, en lagspelare och sätter alltid laget före dig själv. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva mindre projekt självständigt. Är du redo för nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare på Kraftsam Rekrytering & Bemanning via mail: [email protected].

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Koordinator till HSB Living Lab Göteborg (vikariat)
HSB Riksförbund Ekonomisk Fören
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Hos HSB är du en del av något större. Vi skapar framtidens hållbara boenden tillsammans med våra medlemmar. Vi öppnar också dörrar för dem som gör oss till det vi är här och nu – våra medarbetare. Söker du nästa utmaning i arbetslivet, samt vill vara med på resan mot framtidens goda boende? Då kanske du är vår Koordinator till HSB Living Lab!  Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid under perioden september till och med december 2025. ArbetsuppgifterVi söker en koordinator till HSB Living Lab - världens kanske roligaste fastighet!  Du kommer jobba på plats i HSB Living Lab i Göteborg tillsammans med vårt fantastiska team där också en rad spännande forskare, innovatörer och studenter rör sig. HSB Living Lab är en unik arena för forskning och utveckling. Det är ett bostadshus där cirka 40 personer bor permanent, samtidigt som hela huset är ett laboratorium. Här forskar och utvecklar vi allt som har med framtidens hållbara boendet att göra. Huset är i ständig förändring och sedan starten har över 200 forsknings- och innovationsprojekt startats i huset. Läs mer på www.hsblivinglab.com Det här är jobbet för dig som gillar variation, är lösningsorienterad och inte tvekar att kavla upp ärmarna. Som koordinator är du spindeln i nätet i en miljö där forskning, innovation och framtidens idéer testas varje dag. Exempel på arbetsuppgifter: Kalenderbokningar och mötesplanering Administration kring forskningsprojekt Besvara e-post och telefonsamtal Ta emot och guida besökare i vårt världsunika levande labb Kontaktperson för samarbetspartners och hyresgäster Assistera vid evenemang och workshops  Koordinera serviceärenden och ha kontakt med leverantörer Stötta forskare med praktiska eller logistiska insatser Bidra till en trivsam arbetsmiljö – allt från att ställa i ordning lokalerna till att vattna växter och fixa fika Kvalifikationer Du har utbildning på lägst gymnasienivå samt minst ett års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter från en serviceinriktad eller koordinerande roll. Du är van att arbeta i Officepaketets olika program såsom Word, Excel och Outlook samt även videomötesverktyg som Teams eller Zoom. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Personliga egenskaperHSB Göteborg utgår ifrån en stark värdegrund ETHOS: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan. Vi förutsätter att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem. Arbetet kräver en god administrativ och organisatorisk förmåga där du behöver kunna skapa struktur och ha koll på flera saker samtidigt. Utöver detta krävs en förmåga att arbeta självständigt samt kunna ta initiativ och driva saker framåt på egen hand. För att vara rätt för rollen behöver du vara en serviceinriktad och social person som gillar omväxling och problemlösning. Då vi är en liten grupp som jobbar tätt ihop ställer det högra krav på dig som lagspelare. Vi är ett prestigelöst team som hjälps åt. Vi erbjuderVi är som alla andra noga med att du har rätt erfarenhet på pappret men ännu viktigare är att du har rätt förhållningssätt och att du kommer till oss med ett öppet sinne.  Vi genomför juridiska och ekonomiska bakgrundskontroller för att kunna göra en grundlig och rättvis bedömning av alla kandidater. Dessa kontroller görs endast om du går vidare i rekryteringsprocessen.  Sista ansökningsdag är 8 juli 2025 men urval sker löpande så tveka inte att söka tjänsten direkt. Intervjuer kommer att hållas i augusti. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer? Kontakta Emma Sarin, Chef utveckling och hållbarhet, [email protected] HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.   Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

19 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025